۱۳۸۷ بهمن ۵, شنبه

"دیدن تاریخ"

برگرفته از سایت www.america.gov .
ببینید و نظر دهید ...

۸ نظر:

مصطفی گفت...

سلام به وفا عزیز تر از جان.
یک راست برم سر اصل مطلب که مدتی ست که داره منو خفه میکنه.!
وفا جان دلیل این همه بی تفاوتی شما نسبت به کار شکنی های تلوزیون فارسی بی بی سی و همکاریش با رژیم فاشیستی ایران چیست؟ مغز شویی های بی بی سی از همان اول شروع شد. افرادی را که شما به مردم شناساندید و بالا بردید هم اکنون در بی بی سی از پایه های تفسیری شده اند! اسم نمی آورم چون خودتان بهتر میدانید. سخن من این نیست که این افراد حق ندارند جز صدای آمریکا در مدیا دیگری سخن گویند ولی بهتر این نیست که خیال همه رو راحت کنن برن توی صدا و سیمای ایران دیگه. چرا الکی برچسب مبارز و مخالف سیاسی به خودشون میچسبونن! من در زمان مراسم تحلیف آقای اوباما هم از برنامه شما و هم از بی بی سی فارسی دیدن میکردم متاسفانه گزارشگر واشنگتن بی بی سی فارسی آنچنان جدی گویانه به مسخره کردن آقای بوش و بعد از آن آقای اوباما پرداخته بود که من خود خوری میکردم که حیف پیشش نیستم!!! نمک خوران نمکدان شکن! خبرگزارها و مجریان و کارگردانان برنامه های خبری بی بی سی هم که دیگر گل کاشته اند! آنچنان بی اهمیت از خبر اعدامهای اخیر و همچنین سنگسارها گذشتند که اینگار نه اینگار. همکاری آنها با صادق زیبا کلام و تعریف و تمجید او از بی بی سی فارسی در سایت آفتاب نیوز خبر از دست های کثیف ایرانی های خود فروخته در جایجای دنیا میدهد. لحن گویش خبرها که گاه با بزرگ کردن خبر مورد نظرشان همراه است هم قسمتی از این دسیسه بزرگ است. گذاشتن ده ها برنامه جوان پسند با هدف جذب جوانان به برنامه های سیاسی و خبری بی بی سی فارسی و در نهایت شستن مغزشان با این ترفند که این دیگر صدا و سیما دولت ایران نیست و حتماً راست میگوید.آمار های عجیب و غریب و کاملاً کذب که مثلاً مردم ایران از آزادی راضی هستند و غیره سعی در خنثی کردن کوشش های تلوزیون فارسی صدای آمریکا دارد. خیلی ساده است اگر کمکی به عقبتر نگاه کنیم میبینیم که رادیو بی بی سی فارسی چه تلاش هایی کرد که مردم را علیه نظام شاهنشاهی بشوراند و عملاً هم این کار را کرد. حال شما یک مورد انتقادی نسبت به عملکرد دولت ایران در برنامه های بی بی سی نشان ما دهید!
وفا جان ، انتقادهای زیادی به تلوزیون فارسی صدای آمریکا هست ولی بیشتر به نحوه اجرای برنامه ها و در کل بیشتر ایرادهای فنی مورد نظر منتقدین هست تا سیاست برنامه ها.
وفا عزیز ، من و مطمئناً بسیاری از دیگر دوستان از جنابعالی و دیگر همکاران زحمت کشتان تقاضا دارم یک قسمتی برای روشنگری مردم در برنامه های خودتان بگنجانید.

در انتظار پاسخی هستم...!

ناشناس گفت...

امیداست شعار تغیرات،در زمینه تغیر در سیاستهای کلی آمریکا نبوده وصرفا تغیر در راههای بهتر و سریعتر رسیدن به اهداف در زمینه سیاست خارجی باشد.

رستم فرخزاد گفت...

با درود. وفا جان میشه از این آزادی ودمکراسی که اونجا هست و کلیپش رو هم دیدیم ما هم استفاده کنیم؟ پس لطفا پتیشن زیر رو اگر خواستی خودت امضا کن هم اینکه ببین میتونی رو سایت VOA بزاری یا میزگردی براش ترتیب بدی .اگر بتونید یک جوری منعکسش کنید بی نهایت ازت سپاس گزار میشم.
در جلوگیری از کشتارشون که نقشی نداشتیم. از دفن کردنشون در گورهای دسته جمعی هم نتونستیم جلوگیری کنیم. حد اقل تلاشمون رو برای جلوگیری از این کار کثیف آخری انجام بدیم.
با تشکر وفا جان.

http://www.petitiononline.com/Khavaran/petition.html

وفا گفت...

مصطفی جان به نظر من هر چه جریان اطلاعات آزاد تر و بیشتر باشه به مخاطبین کمک می کنه که بهتر قضاوت کنند و با دیدگاههای مختلف بیشتر آشنا بشن. دیروز فیلم باد دبور رو می دیدم که مستندی از چگونگی تلاش مردم در ایران برای دسترسی به اطلاعات بیشتره بنابر این هر دل که پریشان شود از ناله بلبل در دامنش آویز که در وی خبری هست. من شخصا از شروع به کار بی بی سی فارسی خوشحال شدم چون به مجموعه اطلاعات قابل دسترس مردم ایران در کنار بقیه رسانه های فارسی زبان اضافه می کنه. بی بی سی هم مثل بقیه نقاط ضعف و قوت خودش رو داره. انتقاد خوبه سازنده باشه مطمئنم اونها هم خوشحال بشن اگه نظراتت رو باهاشون در میون بذاری

پسرك اخراجي گفت...

ما ميتوانيم شعار آقاي اوباماست .براستي كه همه چيز در امريكا شدني است . به نظر من ما مردم ايران هم ميتوانيم فقط اگر بخواهيم
Yes we can

مصطفی گفت...

درودی دوباره به وفا عزیز
وفا جان جالبه بدونی که نظر انتقادی من همراه با هزاران نظر انتقادی دیگر میونه بقیه نظرهایی که برای بی بی سی ارسال شده براشون ارزش نگاه کردن که هیچ حتی پاک کردن هم احتمالاً نداره.
این رو هم بگم من مدتهاست که کانال بی بی سی فارسی رو که یک تصویر 7 رنگ با بوق ممتد گذاشته بود رو داشتم و لحظه شماری میکردم که شروع بشه و حداقل اون چهره خبیث بی بی سی که توی ذهن ما مونده رو پاک کنه. اما بدتر از بد شد!
وفا جان این اصلاً نظر شخصی من نیست با کمی جستجو در این مورد توی اینترنت متوجه عمق مطلب خواهی شد(که من شکی ندارم که این کار را هم کرده ایی و میدانی)
اما سخن من این است : گوشه چشمی هم به این موضع داشته باشید و حداقل به جمع آوری اطلاعات کسی را بگمارید شاید روزی به کار آید.

ناشناس گفت...

سلام آقا وفا
ايران در همين هفته تماما" شاهد اخبار مختلف بود

ناشناس گفت...

salam to dear vafa.I send you a mail about the filter shekan,and at this night,I think that you get it .that mail was about the filter shekan, and free gate,I hope that Iam right,zemnam man mitonam farsi benevisam,but I think that may be a little dificult for you to read it.any way Iam MD. About 50 an intrest about my country and the poletics.Iam masood, if you want to have contact with me .I want to tell you my mail but Iam afraid,not from you but???????? so many factors,any way good luck.