۱۳۸۷ بهمن ۲, چهارشنبه

پرزیدنت باراک اوباما و نظرهای شما

در میزگرد امشب شرکت کنید

باراک حسین اوباما اکنون چهل و چهارمین رئیس جمهوری آمریکاست و اولین رئیس جمهوری آفریقایی تبار در کشوری که تا کمتر از چهل و پنج سال پیش آمریکائیان آفریقائی تبار برای رای دادن باید ابتدا در امتحان سوادآموزی قبول می شدند. فرزند پدر مهاجری اهل کنیا و مادری آمریکائی... باراک اوباما در دوران کودکی در اندونزی زندگی کرد. پس از آن مادر بزرگ و پدر بزرگش نگهداری و تربیت او را در هاوائی به عهده گرفتند. او به مدارس خصوصی رفت و بعد به دانشگاههای کلمبیا و دانشگاه حقوق هاروارد. به جای کار در شرکتهای حقوقی و امر وکالت اوباما به کمک مناطق فقیر در شیکاگو شتافت. در سال 2004 به نمایندگی سنای آمریکا انتخاب شد و با سخنرانی موقرانه خود در کانونشن ملی حزب دموکرات در صحنه سیاسی آمریکا درخشید. حالا نگاه جهان به باراک دوخته شده و امیدها به تحقق تعهدات او برای هدایت جهان در مسیری نو. اوباما در سخنرانی مراسم ادای سوگند خود از جمله گفت به کسانی که از طریق فساد و فریب و خاموش کردن ناراضیان به قدرت چسبیده اند، می گویم بدانید که شما در طرف اشتباه تاریخ قرار دارید، ولی اگر حاضر شوید مشت خود را باز کنید ما دست خود را به سوی شما دراز خواهیم کرد.

او همچنین گفت نمی توانیم باور نکنیم که نفرت های کهنه روزی تمام خواهد شد، خطوط قبیله ای به زودی پاک خواهد شد، و در حالی که جهان کوچکتر می شود، انسانیت مشترک ما خودش را آشکار خواهد ساخت، و آمریکا باید نقش خود را در طلوع عصر جدید صلح ایفا کند.

...به جهان اسلام می گویم ما خواهان راهی جدید برای پیشرفت، بر اساس منافع و احترام متقابل هستیم. و به رهبران سراسر جهان که می خواهند بذر مناقشه بکارند، یا غرب را مسوول ناراحتی ها و ناهنجاری های جامعه خود می دانند، می گویم بدانید که مردم شما درباره شما بر اساس آنچه می توانید بسازید، و نه آنچه نابود می کنید قضاوت خواهند کرد.

...ما واگذاری مسوولانه عراق به مردم آن را آغاز خواهیم کرد و صلح در افغانستان را که به سختی به دست آمده است تقویت خواهیم کرد. با دوستان و دشمنان سابق، ما به گونه ای خستگی ناپذیر سعی خواهیم کرد تهدید اتمی را کاهش دهیم، و شبح زمینی را که رو به گرمی می رود از بین ببریم. ما بابت شیوه زندگی خود از کسی پوزش نخواهیم خواست، و نه در دفاع از آن درنگ خواهیم کرد، و برای کسانی که می خواهند هدف های خود را با ترور و کشتار بی گناهان پیش ببرند، ما به شما می گوییم که روحیه ما قوی تر است و نمی تواند درهم شکسته شود، شما نمی توانید بیشتر از دوام بیاورید، و ما شما را شکست خواهیم داد... .

چی فکر می کنین؟

متن کامل فارسی سخنرانی اوباما

۴۶ نظر:

آرش گفت...

برای من بسیار جالب بود که دیروز در آلمان همه پیگیر پخش مراسم تحلیف آقای اوباما بودند و مردم این کشور پیشرفته زندگی عادی خود را رها کرده بودند. این خود به تنهایی گواهی اهمیت این رویداد بزرگ را می داد و مردم کشور ما فقط باید شاهد تصاویر غزه باشند و حتی اخبار داخل کشور را به درستی نمی شنوند چه رسد به انتخابات آمریکا!!!.

ناشناس گفت...

با سلام و درود به شما آقاي وفا
به مردم آمريكا براي روي كار آمدن رئيس جمهور جديد تبريك مي گويم.

من از ايشان انتظار ندارم باعث تغيير در ايران و جوامعي چون ايران شود. چون جزء وظايف ايشان نيست و مسئوليت تغييرات بر عهده ماست.
همانطور كه باراك اوبا گفت :
"امید را به جای ترس برگزینيم"
مردم ايران نيز بايد اميد را به جاي ترس برگزينند. به جاي ترس از نظام به آينده اي بهتر فكر كنند.

در پايان براي آقاي باراك اوباما آرزوي سلامتي و كاميابي دارم،اميدوارم در كارهاشون موفق و سربلند باشند و فرد مفيدي براي آمريكا باشند.

با تشكر
ژوان از كردستان

ناشناس گفت...

لازم مي بينم كه يكي از سخنان دكتر واتر لوتر كينگ را بگويم:

"يكي از گرفتاري هاي بزرگ زندگي اين است كه بسياري از مردم در قلب تغييرات بزرگ اجتماعي زندگي مي كنند ، ولي نمي توانند برداشتهاي تازه پيدا كنند و ذهنيات خود را با شرايط جديد تطبيق دهند. آنان سرانجام در ميابند كه در دوران تحول در خواب بوده اند."

ناشناس گفت...

سلام
پیروزی پرزیدنت اوباما نه تنها پیروزی مردم آمریکا و به حقیقت پیوستن رویای مارتین لوترگینگ بود بلکه پیروزی کوچک دیگری نیز در کنار آن بدست آمد: جوانان ایرانی که برای آقای اوباما در نیمه های شب به وقت ایران برای ایشان در اینترنت تبلیغ می کردند...
زنده باد آزادی و زنده باد فرصتهای برابر، زنده باد آمریکا
مرثی - سورنا از تهران

roya گفت...

قلب ملت ایران با جرج بوش آزاد کننده عراق است وآرزوی موفقیت برای اوباما دارند و با تمسخر به محمود احمدی نژاد نگاه میکنند که طبق معمول پیش بینیهای جاهلانه اش نقش بر آب شد که میگفت اجازه نمیدهند اوباما ریسجمهور شود و یا اینکه نفت زیر صد دلار نخواهد رفت و اخیرا هم فرموده اسرایل به آخر عمرش رسیده احتمالا این نابودی هم نصیب خودش و رژیم ولایت وقیح خواهد شد

ناشناس گفت...

درود
با عرض پوزش به دليل نامربوط بودن پيام من به موضوع برنامه،
مدتي است که صداي کانال VOA داراي اشکال در پخش ميباشد و به اصطلاح فني Distort است و در ايران صداي کانال از بقيه کانالها بسيار بالاتر است و داراي نويز هوا و آزار دهنده است. لطفا رسيدگي کنيد.
با سپاس
بابک از تهران

ناشناس گفت...

خدا کند اباما فکری به وضعیت بد موجود در ایران هم بکند. اینجا کوچکترین انتقادی نمیشود کرد. نمونه اش اینکه برای یک برنامه ی ورزشی محبوب که منتقد فدراسیون فوتبال است مشکلاتی بوجود آوردند.

ناشناس گفت...

من امروز با خیلی ها صحبت کردم... افراد خیلی نگران تفکر اوباما نسبت به ایران هستند. آنها امیدوارند بودن که اوباما نیز باید مثل جورج بوش با ایران برخورد کند.
پرزیدنت بوش مرد بزرگی بود و خدا به همراه او باشد... او همیشه در قلب ملت ایران جا دارد.... تشکر از او که همواره مردم ایران را حمایت کرد.

آرش گفت...

فکرهای ما در مورد رهبرانمان در حال حاضر دردی از ما دوا نمی کند و آیندگان در این مورد نظر می دهند. ما باید سعی کنیم با یادگیری و تمرین دموکراسی و چگونگی پیاده کردن آن به کشور خود خدمت کنیم و به سوی پیشرفت گام برداریم.

ناشناس گفت...

نوع حکومت هر کشور نشان دهنده ی تفکر و سطح فکر ملت ان کشور است!ما انتظار زیادی نباید از ملت ایران داشته باشیم!ملت ما ثابت کرده اند که همیشه نیاز به یک اقابالاسر(شاه) دارند.حتی با انتخاب جمهوری اسلامی همین ملت ولایت فقیه را به سادگی پذیرفتند!!به نظر بنده هیچ گاه ایران روی ازادی را نخواهد دید!
امین از هند

ناشناس گفت...

نباید فراموش کرد... جورج بوش بود که بسیاری از جنایت های جمهوری اسلامی را بر ملا کرد.... امیدواریم این کار توسط اوباما ادامه پیدا کند

ناشناس گفت...

اما ۲۰ ژانویه هم برای ما ایرانیها و هم برای آمریکایی ها سالگرد یک واقعه تاریخی هست.سالگرد آزادی گروگانهای آمریکایی بعد از ۴۴۴ روز اسارت.حادثه ای که بعد از اون روابط ما و آمریکاییها به هم خورد.

بازی تاریخ و اعداد عجیبه!چهل و چهارمین رییس جمهور آمریکا میآدتا روابطی رو که بر اثر ۴۴۴ روز گروگانگیری به هم خورده بازسازی کنه.مراسم تحلیفش رو هم دقیقا در همون ۲۰ ژانویه برگزار میکنه.

به نظر من تاریخ ملت ما و آمریکا به هم تنیده شده!

از وبلاگ آندره

سنگسار stoning to death گفت...

امیدوارم اوباما کار ناتمام جرج بوش را تمام کند و همانطور که عراق از شر صدام خلاص کرد و پیشینیانش آلمان را از چنگال هیتلر با حمله نظامی نجات دادند ایران هم به همین ترتیب آزاد شود چون هیچ راهی از قبیل انتخابات امیدی نیست

ناشناس گفت...

درود بر شما
لطفا از آقای اوباما بپرسید مردم ایران چگونه میتوانند از دست این آخوندها خلاص بشوند
شعار آقای اوباما بله ما میتوانیم بود
لطفابگوئید به مردم ایران بگویید بله شما هم میتوانید این رژیم را تغییر دهید
رمز اینکار همدلی اتحاد و پشتیبانی از یکدیگر است
با سپاس
مجید از قبرس

ناشناس گفت...

درود بر شما

ضمن تبریک به مردم آمریکا باید بگویم
من فقط امیدوارم آقای اوباما مزاکره با ایران رااز برنامه هایشان حذف کنند چرا که این کار به معنی به رسمیت شناختن جمهوری ولایت فقیه است...

سپاسگذارم
سوران از سنندج

ناشناس گفت...

حرفهای دیروز آقای اوباما حرفهای زیبایی بود.امید به آینده روشن و اینکه ما می توانیم.
اما برای من یک مقدار شعار گونه بود . به نظر یکی از پر مغز ترین حرفهایی که در این اواخر زده شده ، حرف پرزیدنت بوش بود.« تاریخ در مورد من قضاوت خواهد کرد»
وقطعا هم همین است.قدرت گرفتن جریانهای غیر انسانی چون اسلام طالبانی مربوز به دوران فعالیت آقای کلینتون بود وتنها کسی که با جرات وصراحت به مبارزه با آن برخواست پرزیدنت بوش بود.حتی به قیمت از دست دادن محبوبیت شدید بین مردم جهان.
اما به خاطر باید داشت اساسا در همچنین مواقعی احساسات وهیجانات توده مردم درست قضاوت نکرده و کسی که حرف درست تری دارد ممکن است نادیده گرفته شود. مانندمرحوم شاپور بختیار در 30 سال پیش.

به امید موفقیت حق وحقیقت.
سیروان

سرکار خانم زندی گفت...

آیا در ایران اجازه میدهند یک مسیحی یا بهایی ویا حتی سنی رئیس جمهور شود جمهری اسلامی جز به شیعه مذهبان به سنی ها و هیچ مذهب دیگری این اجازه را نمیدهد در حالیکه ادعای مبارزه با تبعیض و عدالتخواهی احمدی نژاد گوش فلک را کر کرده است

ناشناس گفت...

احساس پاک وطن پرستی که سالهاست در قلب من مرده بود از روزنه این امواج نفسی تازه کرد . و من خود را فرزند میراث آمریکا که آزادی است می دانم . دلم نیز برای جورج عزیز تنگ خواهد شد
پنه لوپه

ناشناس گفت...

حرفهای دیروز آقای اوباما حرفهای زیبایی بود.امید به آینده روشن و اینکه ما می توانیم.
اما برای من یک مقدار شعار گونه بود . به نظر یکی از پر مغز ترین حرفهایی که در این اواخر زده شده ، حرف پرزیدنت بوش بود.« تاریخ در مورد من قضاوت خواهد کرد»
وقطعا هم همین است.قدرت گرفتن جریانهای غیر انسانی چون اسلام طالبانی مربوط به دوران فعالیت آقای کلینتون بود وتنها کسی که با جرات وصراحت به مبارزه با آن برخواست پرزیدنت بوش بود.حتی به قیمت از دست دادن محبوبیت شدید بین مردم جهان.
اما به خاطر باید داشت اساسا در همچنین مواقعی احساسات وهیجانات توده مردم درست قضاوت نکرده و کسی که حرف درست تری دارد ممکن است نادیده گرفته شود. مانندمرحوم شاپور بختیار در 30 سال پیش.

به امید موفقیت حق وحقیقت.
سیروان

Unknown گفت...

با سپاس از اين موقعيت و تبريک به آقاي اوباما، مردم امريکا و مردم جهان. پرزيدنت اوباما فقط پرزيدنت امريکا نيست و نخواهد بود، او با خردي که دارد رهبر جهان خواهد بود و اميد است که براي هر قدمي که اين رئيس جمهور جهاني برمي دارد، تک تک ما مردمان جهان، صدها قدم برداريم. خداوند به ما برکت را داده و حرکت اوليه را عطا فرموده، حرکت عظيم را توده انجام ميدهد. قلبها و مشت ها را بايد باز کرد... با تشکر- آوا از انگلستان

Unknown گفت...

درود
آقای اوباما هر چه زودتر به مذاکره بپردازد برای ملت ایران بهتر است چون سران حکومت او را نیز به تمسخر میگیرند همانطور که بسیجیان در تظاهرات هفته پیش گفتند اوباما شیطان سیاه و اولین گروهی بودند که به اوباما توهین کردند در دنیا .به امید روی که اوباما بوش دوم باشد و تروتریسم را از بین ببرد

ناشناس گفت...

سلام من فکر می کنم اینقدر بر آفریقایی تبار بودن پریزیدنت اوباما تاکید نشود بهتر است چون این کار نقض کامل و آشکار حقوق انسانی است و متوجه باشید که همه ی انسان ها بدون توجه به رنگ و نژاد برابر هستند و بیشتر از همه خط فکری او مورد توجه است. اوباما سخن ور ماهری است باید منتظر عمل او باشیم امیدوارم روزی همانند سخن وری اش از کارهایش یاد شود.
اما باید از بوش نیز متشکر بود او مسیر دنیا را تغییر داد تا تلافی حرکت زشت تروریست راکرده باشد

ناشناس گفت...

در این روز، ما گردآمده ایم زیرا امید را به جای وحشت، و وحدت مقصود را به جای مناقشه و اختلاف برگزیده ایم.


این جمله اوبما است و به نظر من باید ملت ما هم در مبارزه با جمهوری اسلامی برا برقراری آزادی و استقلال ملی, این جمله را سرلوحه خود قرار دهند.

ناشناس گفت...

man to taze az iran omadam vaghean baraye mardom ranj mikesham be aghaye obama migam ke bush in regim ro khob shenakht

ناشناس گفت...

در مورد آمريكا، ايران خواستار نوع خاصي از ارتباط است
خلاصه اي از ويژگيهاي اين ارتباط :
1- مهمترين ويژگي اين است كه اين ارتباط پنهاني باشد يعني ايران در ظاهر به شعارهاي "مرگ بر آمريكا" و "مرگ بر اسرائيل" ادامه دهد (چون ارزش مصرف داخلي اين شعارها بسيار بالاست)
2- آمريكا به حقوق بشر در ايران هيچ اعتراض عملي انجام ندهد
3- در صورت داده شدن تضمين امنيتي به ايران، ايران از تجهيز شورشي ها در عراق و افغانستان دست برميدارد ولي در مورد فلسطين و لبنان با شتاب كمتري به كار خود ادامه ميدهد
به نظر نمي آيد آمريكا خواستار اينچنين رابطه اي باشد
اكبر از تهران

ناشناس گفت...

باید بدانیم کمکی که جرج بوش در حق مردم امریکا کرد . کمتر از خدمات بزرگترین ریس جمهوریهای امریکا نبوده .رساندن قیمت نفت به بشکه ای کمتر از 50 دلار و... که درک این موضوع را زمان ثابت خواهد کرد.
انتخاب اوباما در قدرتمند ترین کشور دنیا نشان از دموکراسی بس قوی دارد که عظمت این کشور هیچگاه پایانی ندارد. و درسی که از این انتخابات میگیریم این است که آزادی جز با علم و دانش و اموزش از پایه امکان ندارد
و کسی جز خودمان و چیزی جز دانش به داد ما نمیرسد.
و ابلهانه ترین تفکر این است که منتظر کمک از طرف کشوری دیگر باشم تا زمانی که به اگاهی نرسیدیم هر گونه حکومتی در ایران رو به انحراف میرود.

ناشناس گفت...

به نظر من اگر آقای اوباما با سران جمهوری اسلامی به گفتگو بشیند نتیجه چیزی جز تایید این رژیم برای دنیا نخواهد بود. فکر نمی کنم دیگر کسی امیدی به اصلاح این نظام داشته باشد. خواهش ما از ایشان اینست که اگر برای برکناری دیکتاتورها کاری نخواهند کرد، با ایجاد رابطه به ثبات رژیم ظالم ایران کمک نکند

ناشناس گفت...

Ramtin az Holland,
aghaye
Mostaghim arze adab wa ehteram khedmate shoma wa hameye hamranae shoma dar sedaye America,,,,man be melate bozorge America wa aghaye Obama tabrik migam,man fekr mikonam heefe waghte melate amrica wa aghaye Obama hast ke be in Akhonda fekr konand faghat beyad aghaye Obama mesle aghaye Bush ke balayi ke be sare Sadam dar aword aghaye Obama be sare Akhonda dar biyare,
be omide piroozi aghaye Obama ,

ناشناس گفت...

گفتگو بدون منطق معنی ندارد زیرا کفتگو جریانی دو طرفه است و منطق به توافق رسیده باعث انتقال درست پیام می شود. دولت ایران فاقد منطق است و حتی به آنچه خود می گوید نیز عمل نمی کند. مصداق آن پایبند نبودن به قوانینی است که خود وضع کرده اند. در یکی از آخرین قانون شکنی ها می توان به بازداشت معلم بزرگ معنوی و علوم باطنی، استاد ایلیا (پیمان فتاحی) و 5 نفر از شاگردانش به نام های نازی حسامی، مرتضی رسولیان، فرهاد مرادی، حمید و سعید صورتی نام برد که بدون هیچ دلیل قانونی و با ضرب و شتم آنها را به بند 209 زندان اوین بردند

ناشناس گفت...

خواهش میکنم در مورد برنامه ورزشی نود که از طریق حکومت مورد تحریم قرار گرفته صحبت نمایید .مرسی

ناشناس گفت...

بهاره از تهران
من دانشجوی سال آخر پزشکی هستم.درود بر شما آقای مستقیم.
ضمن تبریک به اقای حسین اوباما و مردم شادمان امریکا
به نظر من انتخاب اقای اوباما و شخصیت کاریزماتیک ایشون میتونه نویدبخش روزهای خیلی خیلی بهتری برای تمام ساکنان کره ی خاکی باشه.
من همیشه برنامه های شما رو دنبال می کنم.مرسی

ناشناس گفت...

درود
نمی خواهم از رسیدن یک سیاه پوست به رهبری بزرگترین کشور جهان یا به حرفهای بنجامین فرانکلین و من یک رویا دارم بپردازم چراکه میدانم در این باره بسیار شنیده و خوانده ایدحتی نمی خواهم بگویم که یک نفر از طبقات پایین جامعه یا حتی اقلیت مذهبی به ریاست جمهوری ایران می رسد یا نه چرا که دیگران در این باره گفته یا می گویند انچه می خواهم بنویسم تفکرات درونی خود است چیزکه فکر کردن به آن قلبم را می فشارد

اول اینکه زمانی که شاهد بودم بیش از دو میلیون نفر انسان در کنار هم قرار گرفته اند _که می شد در قیافه آنها خواند که به نظم به عنوان جزء لاینفک زندگی بشری خو کرده اند و نظم چنان با آنان عجین شده که دومیلیون نفر انسان در کنار هم _ بدون آنکه کسی تلاش کند دیگری را هل دهد یا تلاش بی مورد کند به جلوی صف برود با مقایسه این مورد با صفوف چند ده نفری خودمان در کشور مثلا در صف اتوبوس یا صف بانک یا ... که هرکس بی توجه به دیگری سعی در این دارد که خارج از نوبت سوار شود تا جاییکه این کار را زرنگی می دانیم.

دوم اینکه میشود فهمید برای این کار عظیم نیروی بسیاری پلیس و مامور امنیتی در کار بوده اند که حتما تحت تدابیر شدید امنیتی سعی نموده اند امنیت این مراسم را تامین نمایند_ چیزی در حدود 40 هزار نفر_ و با یاد آوری اینکه کوچکترین تجمعات حتی دولتی و حکومتی در ایران را که همیشه ماموران باتوم به دست مشتاقان را به عقب هل می دادند تا جاییکه مثلا هر وقت صدا و سیما برنامه ای در سطح شهر دارد همیشه این را حتی بعد از میکس از تلویزیون نیز شاهدیم که چند نفر، دیگران را به عقب هل می دهند یا از پشت سر فرد مورد مصاحبه گرفته و می برند تا جاییکه که خودم مدل افغانی آن را چندی پیش در یک شبکه افغانی زبان دیدم که چنان فردی به کول شخصی در پشت سر فرد مصاحبه شده زد و او را کشید و برد که بر فرهنگ والا و تمدن ایرانی مان صد رحمت فرستادم !

و سوم اینکه در این چهار چوب امنیتی شدید و بعد از گشتن و بقیه امور مربوط به امنیت ،این جمعیت دو میلیون نفری بجز افراد مربوط به برگزاری مراسم بقیه جمعیت چنان در هم مخلوط شده بودند که فرق نمی کرد شخص پیر یا جوان سیاه و سفید زن یا مرد باشند تا جاییکه هیچ تفاوتی نبود که فرد ، بیل کلینتن رییس جمهور سابق مملکت باشد یا مثلا کشاورز یک ده کوچک در امریکا که به دفعات مردم با او دست می دادند . همه و همه به ترتیب اینکه چه کسی زود تر به مراسم امده است در کنار هم و به ترتیب حضور در مراسم قرار گرفته بودند حال این را مقایسه کنید به مثلا مراسم معنوی ! نماز جمعه تهران که تا صفوف آخر در هر دو طرف زن و مرد صف شدید طبقاتی باتوجه به مقامات مملکتی و لشکری و ... قرار می گیرند تا جاییکه هرگز یک فرد معمولی جامعه نمی تواند به صفوف اول نماز جمعه برسد و جالب این است که در دین اسلام نماز جماعت نشانه وحدت بین امت اسلامی است تا جاییکه در فلسفه اسلامی هر دلیلی برای مقدس و پر ثواب بودن نماز جماعت حضور مسلمانان است ولی چیزی که بیش از همه در نماز جمعه شاهد آن هستیم اختلاف طبقاتی یا بهتر بگویم طبقات پله گونه مملکت است چیزی که قرار بود اسلام و در وهله دوم انقلاب اسلامی آن را ریشه ن کند نه اینکه برسمیت برساند.
مشکل در کجاست؟

ناشناس گفت...

با سلام و احترام خدمت ملت بزرگ آمریکا
من نیز به عنوان یک ایرانی با شما شاد شدم و گریستم.ما نیز آرزوئ انتخاباتی آزاد و دمکراتیک داریم و از حکومت دیکتاتورئ مذهبی خسته شده ایم.کاش آن روز کنار شما بودم و فریاد میزدم که من ئک انسانم و می خواهم آزاد باشم و نفس بکشم.امیدوارم همواره آزاد باشید.سعادت همه انسانها در گرو سعادت دیکران است صلح و آزادی نیاز همه است.آقای اوباما آرمان همه ماست

kaveh گفت...

اقای اوباما بخوبی و زیبایی خامنه ای سخنرانی میفرمایند.

ناشناس گفت...

وفا جون
سلام بابا
فعلا که این حاج حسین آقا دشمنی بزرگی با شیرین خانم در عنفوان صدارت به راه انداخته.
میخواهم بدانم آیا ایشان با برندگان جایزه صلح نوبل چه دشمنی دارد؟
ایا در این آغازین روزهای کار ،کاری مهمتر از لجبازی با شیرین خانم نداشت؟
با بستن گوانتانامو (یا بقول برخی کارشناسانتان گوانتامو)بزرگترین بهانه برای خاراندن پاچه مسئولین جمهوری ولایت فقیه را از شیرین خانم گرفت.
(از پوزخندهای به جای تو عزیز در مواقع ضروری مصاحبه با برخی از کارشناسان پاچه خوار ممنونم)
این هم شد لایحه؟
این هم شد مصوبه؟
معلوم است که این حاج حسین آقا بسیار گوشت تلخ است چرا که با شیرین خانم از در دشمنی درآمد.
حالا شیرین خانم با این همه کمبود چه کند؟
بیچاره شیرین خانم.
آقا همش فکر میکردیم چرا این حاج حسین آقا گیر داده به ازدیاد جمعیت قشون در افغانستان؟
دیشب طبق یک نظرسنجی از خودمان متوجه شدیم که خیلی سیاست داره این حاج حسین آقا.
میخواد با بستن مرزهای افغانستان و بیثمر کردن تهدید اروپا از طرف ایران مبنی بر باز گذاشتن مرزها به جهت ورودمواد مخدر به اروپا ،جلوی باجگیری سیاسی آقایون ولایت علی را از اروپائیون بگیره و در اولین قدم اروپا رو با خودش همراه کنه تا از این به بعد اروپا بهانه ای برای دورو بازی کردن نداشته باشه!!!
عجب بی تجربه بود این حاج حسین آقا به قول منزل آقای کلینتون.
بابا جان این حاج حسین آقا اند سیاسته قربونش برم.
وفا جان بذار بعنوان اختتام آرم دائی جانو بزنم (اینجا که دیگه نمیتونی بگی وقت نداریو قطع کنی فوق فوقش انتشارمون نمیدی)
آقا جون بابا، وقتی تو برنامه خبرها و نظرها هستی مثل برنامه تفسیر و میزگرد صمیمی و مهربان و آرام نشین.
درسته که بدعتهای قشنگی درست کردی در نحوه اجرا ولی برنامه خبرها و نظرها فرق میکنه اونجا نحوه اجراشو از پیشکسوتانی همچون درخششها و کنگرلوها به ارث برده (اسم خانمها به خاطر برابرتر بودن اول برده میشود)
پس لطف کن با تکانهای دست بصورت تکیه گاه نمائی و کج نشستن و خم نشستن و اعتماد به نفس زیاد نشان دادن (برعکس خانم ستاکی که از استرس میترکاند آدم را)سنت چارچوب شده و جا افتاده این برنامه را نشکنی.
اگر هم اعتقادی به این کهنه پرستیها نداری حداقل به خاطر اینکه ما اشتباه نکنیم که مشغول تماشای چه برنامه ای هستیم اینکارو نکن باباجان. مثل سریالهای ایرانی نشود که در یک دوره یک هنرپیشه بدلیل گرم شدن مقطعی بازارش (بلانسبت شما)همزمان در ده سریال بازی میکند و آنهم یه جور و یک شکل و تماشاچی هیچوقت نمیفهمد تا تیتراژ پایانی که، این کدام سریال این هنرپیشه بوده.
آقا جان بابا، در ضمن از اونجائی که رضا جان صابر مثل ماهی لیزه و نمیشه یک جا پیداش کردجسارتا شما قبول زحمت کرده و بفرمائید که قبل از نشستنش بر روی صندلی داغ و قرمز زن امروز، کتش را با دست پائین بکشد تا بینندگان فکر نکنند خدای ناکرده قوز در آورده.
ببخشید بابام جان که اینقدر زیاد شد تازه این مقدمه بود
قدیم ندیما که سرت خلوت بود یه کامنتی به عنوان جواب میذاشتی بابا
دیگه وقت نداری؟
آخ از دست این شهرت!
آآآآخ!!!
قربان تو پسر مودب و با نزاکت

دائی جان ناپلئون

ناشناس گفت...

امیدوارم آقای اوبامادررابطه مذاکرات باایران وخریدن وقت خیلی نسوزد که (بوش)دربیاید.

Unknown گفت...

باسلام من ازانخاب یک رنگین پوست برای بزرگترین قدرت دنیا خوشحالم امیدوارم که بانی صلح ودوستی واقعی در دنیا باشد.مثل بوش نباشد.اهل گفتگوومذاکره باشد
به کارمندان صدای امریکا خسته نباشید میگویم.پیشنهادمیکنم درمیزگردهاوتفسیر اخبارهم ازموافق هم ازمخالفین به عنوان کارشناس استفاده کنید تا شما هم دموکراسی وازادی بیان رابیشتررعایت کرده باشید.GELLAR AZ IRAN

ناشناس گفت...

آقای وفا مستقیم
باوربفرمائیدبرخوردجمهوری اسلامی دررابطه بااخبارانتخابات آمریکاوبی تفاوتی به آن تنها یک دلیل دارد:( گربه را بایستی درب حجله کشت )

وفا گفت...

دائی جان ناپلئون عزیز دستت درد نکنه!!! ارادتمندیم

ناشناس گفت...

جناب آقای مستقیم
باور بفرمایید اکثر مردم ایران که مراسم تحلیف پرزیدنت باراک اوباما را از تلویزیون voa یا bbc مشاهده نمودند بر این نکته اذعان دارند که آقای اوباما بدون شک محبوب تر از همه روسای جمهور آنها در ایران بوده است. چرا؟ چون مردم ما به دنبال قهرمان می‌گردند و اگر هم کسی بخواهد مانند آقای اوباما در ایران ظاهر شود و سخن از تغییر بگوید به سرنوشت آقای سازگارا دچار می‌شود و به زندان می‌افتد و مجبور به ترک وطن می‌شود.
در کشور جمهوری اسلامی چیزی که معنی ندارد نظر مردم است و کسی که حق رای و نظر ندارد مردم هستند و به جرات می‌توان گفت آنهایی که پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند یا نان خور رژیم هستند، یا بسیار نفهم و کم خرد (عذر می‌خوام از جامعه فهیم ایران)
صابر از تهران

kaveh گفت...

عزیز من او که هنوز کاری نکرده . برای چه قهرمان است . حس جهت یابیمان را از دست دادیم . بله او قهرمان سخن است و ما در کشورمان فراوان داریم . بزودی اشکار خواهد شد.

ناشناس گفت...

درود بر شما آقاي مستقيم. بنظر من آقاي اوباما هم نميتواند تغييري در رفتار بين اللمللي ايران ايجاد كرده و بهبودي در روابط با ايران ايجاد كند چون ماهيت رزيم ايران عوض شدني نيست و بحث بحثي ماهوي است و چهار سال ديگه هم مثل برق مياد و ميره و ما چهار سال ديگه پير تر ميشيم و آب از آب تكان نميخورهمن طرفدار آقاي جان مك كين بودم ايشان را فردي جدي تر و با تجربه تر ميدانستم ولي از نظر تاريخي انتخاب اولين رييس جمهور رنگين پوست در آمريكا وجههء دموكراتيك آمريكا و وجود فرصت براي پيشرفت در كشور آمريكارا ثابت كرد من از صميم قلب به مردم آمريكا تبريك ميگم و از اينكه در چنين كشور آزادي زندگي نميكنم خيلي غمگينم.

ناشناس گفت...

با سلام
همین بس که در همین چند روز حضور اوباما مشاهده می کنیم هم آقایان خامنه ای و احمدی نژاد و هم سرداران سپاه ساکت شده اند جمهوری اسلامی الان نمی داند چگونه عقب نشینی کند . زیرا مجبور است حالا در مورد مسائل داخلی هم به مردم پاسخگو شوند زیرا دیگر تهدید خارجی وجود ندارد

ناشناس گفت...

با سلام. ايران به شدت از رابطه با آمريكا هراس دارد چون تنها شعار و حرف ايران در اين 30 سال ((مرگ بر آمريكا )) بوده واگر اين شعار تمام شود يعني اتمام حيات جمهوري اسلامي

ناشناس گفت...

اگر اوباما بداند که خامنه ای حرف آخر را می زند و رییس جمهور و مجلس عروسک هستند و اختیاری ندارند جز در مواردی که چاپلوسی خامنه ای را بکنند، آنوقت شاید بتواند در تماس مستقیم با خایمنه ای به جایی برسد وگرنه غیر از این وقت کشی است. ضمنا جمهوری اسلامی حودش خودش را جدی گرفته و اوباما با یک سرمایه کذاری پنجاه میلیون دلاری می تواند این رژیم سفاک را سرنگون کند. من حاضرم این کار را بکنم.

omid گفت...

با عرضه سلام من فکر می‌کنم آغاز خیلی‌ خوبی ولی‌ مساله بزرگی‌ پیش رو هست مساله هستی که دوطرف باید مقداری کوتاه بیایند و با برگزاری یه رای گیری مردمی با نظارت بین لمللی در این مورد تن به خواسته مردم ایران بدهند و تمام اطلاعات در مورد تشویقها را هم در اختیار همه قرار بدهند اگر واقعا مردم مورد هستی رو ترجیح دادن به تشویقها آمریکا نسبت به تصمیمش باز نگری کند و هر دو طرف به خسته مردم هم احترام بگذارند