۱۳۸۷ دی ۲۵, چهارشنبه

چشم انداز روابط دیپلماتیک ایران و آمریکا

در میزگرد امشب با شما هستیم و فقط با شما

ناظران بین المللی از سیاست خارجی "عملگرایانه" سناتور کلینتون، وزیر امور خارجه دولت اوباما، استقبال کردند. خانم کلینتون اعلام کرد روابط با همپیمانان آمریکا را تحکیم خواهد بخشید و با استفاده از "قدرت هوشمند،" "دوستان بیشتری" در جامعه بین المللی بیابد.

در مورد روابط با ایران در سی سال گذشته ایده های تغییر رژیم، اقدام نظامی و سیاست های محار هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است. باراک اوباما از ایده مذاکره صحبت کرد و در مصاحبه با شبکه ای بی سی تعهد کرد در قبال ایران "رویکرد جدیدی" اتخاذ کند. پیشتر او در اظهار نظری دیگر گفته بود "ایران خطری جدی برای امنیت ملی آمریکاست اما من گفته ام باید آماده باشیم تا با بکارگیری مکانیزم دیپلماسی به اهداف امنیت ملی خود برسیم."

حسن قشقاوی سخنگوی وزارت خارجه حمهوری اسلامی در واکنش به سخنان اوباما گفت ایران متناسب با رویکرد جدید آمریکا وامنش نشان خواهد داد اما از آمریکا خواست رویکردهای گذشته خود را تکرار نکند. اوباما همچنین گفته است "ایران یکی از بزرگترین چالشهای ماست و من در مبارزات انتخاباتی هم گفته ام ما با شرایطی مواجهیم که ایران نه تنها از طریق حماس و حزب الله به گسترش تروریسم کمک می کند بلکه به دنبال سلاح اتمی است که می تواند به رقابت تسلیحاتی در منطقه منجر شود.

آیا ایران و آمریکا آماده مذاکرات مستقیم هستند؟

اوباما به چه مقامی در ایران می تواند مذاکره کند؟

اصلی ترین موضوع مذاکره چیست؟

چی فکر می کنین؟

۴۱ نظر:

آرش گفت...

با سلام
به دلیل مواضع دینی یا بهتر بگویم سواستفاده دینی سران رژیم هیچ موضوع قابل بحثی میان ایران و آمریکا وجود ندارد. حال آقای اوباما چه با رهبر یا چه با رئیس جمهور دیدار داشته باشد تنها باید شاهد نصایح آن بزرگواران باشد و دیگر هیج!!!.

ناشناس گفت...

درود بر شما اقای مستقیم
روابط ایران و امریکا در یک صورت تحقق میابد که تمام احزاب در ایران ازاد باشند و نظرات مردم در ان لحاظ شود

ناشناس گفت...

سلام به خوشتيپ ترين مجري ( وفا مستقيم)
آقا من ديگه ياد گرفتم كه در مورد مسايل جاري ايران و تنگنا ها و اينكه دليل منطقي اعمال آقايان در ايران چيست غير منطقي ترين و بحث انگيز ترين عكس العمل ممكن را به ذهن خود بيارم و خودم رو مثل يك ياغي و بچه بهانه گير قرار ميدم اونوقت مغزم (ارور) نميده!! شما هم اينجوري به قضيه نگاه كنين!!!

ناشناس گفت...

بازم سلام
از مهمان عزيز ميخواستم نظرشون رو راجع به (حزب پادگاني) در ايران بپرسم...بايد ازش ترسيد؟؟

ناشناس گفت...

با سلام خدمت وفا مستقيم
من فكر ميكنم آقاي اوباما بايد موضع قاطعتري در برابر آخوندها بگيرد ولي اميدوارم در صورت مذاكره حقوق بشر را فراموش نكند.

ناشناس گفت...

ايران به هيچ وجه نميتواند با ايالات متحده روابط ديپلماتيك و يا حداقل روابط استاندارد ايجاد كند. زيرا دو كشوري كه نوع حكوكتشان از پايه و اساس با يكديگر متفاوت هستند، نميتوان انتظار داشت كه حتي در صورت رابطه، به توافق برسند و يا اين رابطه استمرار داشته باشد.
شما فكر كنيد ايالات متحده در مورد آزادي و حقوق بشر صحبت كنند...
چند وقت ديگر باز هم دانشجويان پيرو خط امام به بهانه اي سفرا را از دفتر اخراج ميكنند و رابطه تيره تر از قبل ميشود

ناشناس گفت...

من یک معلم هستم؛ درمراسم 13 آبان امسال؛ روپوشهایی بر تن دانش آموزان بود که بر روی آنها چندین بار نوشته شده بود: هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید. تعجب می کنم از شما که خیال می کنید با این رژیم میتوان مذاکره کرد. آمریکا و اسرائیل باید دشمن ملت باقی بمانند تا سران رژیم همچنان بر مسند قدرت باشند. پیمان از مشهد

ناشناس گفت...

با سلام
به عقیده من بعید است که مذاکراتی مستقیم بین ایران و ایالات متحده در دوره آقای احمدی نژاد و تا موقعی که تندروی خط مشی اصلی باشد صورت بگیرد. حال این تندروی تنها در بین حاکمان ایران مشاهده نمی شود و می توان امثال آن را در سخنان آقای جورج بوش و اینک آقای اوباما و خانم کلینتون مشاهده نمود.
متاسفانه با سوءظن نمی توان امیدوار و خوش بین بود البته نباید فراموش کرد که هر زمان که لازم باشد کانالهای خاصی جهت مذاکره و همکاری بین این دو دولت وجود دارد.
با تشکر محمد از تهران

ناشناس گفت...

در.د بر شما
به نظر من آقاي اوباما ابتدا بايد با ديپلماسي درست زمينه انجانم يك رفراندوم را در ايران فراهم كند بعد به فكر مذاكره با ايران باشد چون با وجود اين رژيم مذاكرات به جائي نخواهد رسيد چون اين رژيم پشتوانه مردمي ندارد.
با سپاس

ناشناس گفت...

درود بر شما و بینندگان محترم
به نظر من خصومت با آمریکا جزء ارکان تشکیل دهنده و بقای این رژیم میباشد و تا وقتی حاکمان کنونی بر سر کارند این مذاکرات بی نتیجه میباشد با سپاس
مجید از قبرس

ناشناس گفت...

من یک معلم هستم؛ درمراسم 13 آبان امسال؛ روپوشهایی بر تن دانش آموزان بود که بر روی آنها چندین بار نوشته شده بود: هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید. تعجب می کنم از شما که خیال می کنید با این رژیم میتوان مذاکره کرد. آمریکا و اسرائیل باید دشمن ملت باقی بمانند تا سران رژیم همچنان بر مسند قدرت باشند. پیمان از مشهد

ناشناس گفت...

شاید افزودن ایران به دوستان آمریکا هوشمندانه باشد ولی با توجه به وضعیت وخیم و فاجعه آمیز حقوق بشر در ایران و میل ایران بسوی جامعه دیکتاتوری فاشیستی اگر هم رابطه ایجاد شود ملت بیشتر درون منجلاب سرکوب فرو خواهد رفت.ما ایرانیان ذی شعور با تمام علاقه به ایجاد رابطه با آمریکا هرگز حکومت اسلامی را برسمیت نخواهیم شناخت.
رضا از ایران

ناشناس گفت...

متاسفانه فکر کنم مشکلی هست چون من نظری فرستادم اما در سایت قرار نگرفت. لطفا اگر رسید اشاره ای بفرمائید.
محمد از تهران

ناشناس گفت...

تا زمانی که ایران برای سرکوب داخلی به دشمنی به بزرگی و دوری آمریکا و همچنین آمریکا به مترسک وحشت آوری مانند جمهوری اسلامی در خاورمیانه برای قرار داد های تسهیلاتی میلیاردی با کشورهای عربی نیاز دارد در انتظار هیچ روابطی نباشید.
مگر روزی منافع دیگری به منافغ ذکر شده بچربد.

ناشناس گفت...

نميدانم چرا آقاي اوباما به دلم نشسته و احساس بسيار خوبي نسبت به او دارم(درست برعكس بوش). اميدوار هستم آقاي اوباما با قاطعيت تمام با اين رژيم گفت و گو كند و به هيچ وجه به ايران تضمين امنيتي داخلي ندهد. وكاش ميشد با مردم عادي هم گفت و گو كند.

ناشناس گفت...

مجید از قبرس
درود بر شما
به نظر من خصومت با آمریکا جزء فلسفه وجودی این رژیم میباشد و تا زمانی که این حکومت بر سر کار است مذاکرات بی نتیجه است
با سپاس

ناشناس گفت...

Mozakere beyne tamame keshvarha zaroorist, albatte beyne namayandegane mardome keshvarha! Vali moteasefane na Khamenei va na Ahmadinejad salahiyate namayandegiye mardome Iran ra nadarnd, pass in mozakere gheyre ghanooni mibashad va hichgoone natijeye manteghi nakhahad dasht!

Unknown گفت...

درود
آقای مستقیم بسیجی ها در تهران عکس اوباما را برای اولین باردر جهان به آتش کشیده اند و به او توهین های بدی کردند.


این کار تحت دستور مستقیم فرمانده سپاهو بیت رهبری انجام میشه بهترین کار اوباما تحریم بنزین هست تا مردم ایران خودشون این حکومت رو ساقط کنند....

---------------------------------
این هم لینک خبرش

http://www.asriran.com/fa/pages/?cid=62097

ناشناس گفت...

با درود،
كسی كه با نماينده اوباما به مذاكره می نشيند، حتما دارای اختيارات تام از سوی خامنه ای است.
ايران می تواند قول دهد كه شيطنت در عراق و لبنان ، افغانستان، .. را كنار بگذارد و غنی سازی اورانيم را
به تعليق در آورد. امريكا در برابر قول دهد كه كمك مالی به ايران كند. تحريم ها را بردارد و به ويژه دست رژيم ايران را
در سركوب باز گذارد. اما اين تنها به آينده سپردن گرفتاری هاست و نه حل آن. با اين شرط ها توافق موقتی ممكن است.
اما بهر روی من چشمم آب نمی خورد.

ناشناس گفت...

جناب مستقيم سلام
از نظر بنده اگر آقاي اوباما بخواهند با مقامات ايران مذاكره كنند تنها بايد با شخص رهبر اينكار را انجام دهند چون تنها و تنها رهبر است كه در ايران تعيين سياست مي كند و ديگران همه مهره هاي سوخته اند
ضمنا خطاب به آقاي اوباما عرض مي كنم آيا دولتي كه پشتوانه مردمي نداردو مردمش با سران آن مخالف هستند صلاحيت مذاكره را دارد؟

ناشناس گفت...

با سلام

من آرزو میکنم هیچ مذاکره ای انجام نشود . مبنای هر مذاکره ای تبادل منافع بین دولت جنایتکار ایران و دولت آمریکا است. دولت دیکتاتوری اسلامی ایران می خواهد به رسمیت شناخته شود . دولت آمریکا هم خواستار حل مسایل عراق و امنیت بلند مدت منابع نفت و گاز ایران و خاور میانه است. این مذاکرات منافعی برای ملت ایران ندارد

ناشناس گفت...

سایه
من فکر می کنم هر دو طرف توهماتی از طرف دیگر در سر دارد که ناشی از عدم رابطه و شناخت درست طرفین از هم است. گفتگو در یکی از دو کشور برگزار شود نه کشور ثالث، در ایران باشد بهتر است، چون ایرانیان در این صورت نرمتر می شوند.

ناشناس گفت...

درود بر شما
مجید از قبرس
به نظر من خصومت با آمریکا جزء فلسفه وجودی این رژیم میباشد و تا وقتی این حکومت بر سر کار است مذاکرات بی نتیجه است
با سپاس

Adamiat گفت...

با درود خدمت شما

به نظر من حداقل تا پایان حضور خامنه ای هیچ سازشی با آمریکا و اسراییل صورت نخواهد گرفت چراکه این امر مستقیما به موجودیت نظام برمیگردد.
دولتمردان نظام به این امر آگاهند که برای آماده سازی افکار عمومی جهت سازش، نیاز به یک تغییر عمده در مرکز قدرت است تا پس از دوران خامنه ای بنحوی ایشان غیر مستقیما مانع ایجاد رابطه با آمریکا معرفی شوند.


آدمیت از دوبی

ناشناس گفت...

حائل ارتباط میان ایران و امریکا به رسمیت شناختن اسرائیل میباشد
پس هیچ ارتباطی بین این دو انجام نمی گیرد مگر در مسائلی مانند عراق
masoud

ناشناس گفت...

حائل ارتباط میان ایران و امریکا به رسمیت شناختن اسرائیل میباشد
پس هیچ ارتباطی بین این دو انجام نمی گیرد مگر در مسائلی مانند عراق
مسعود از ماهشهر

ناشناس گفت...

اين رژيم آنقدر شرور است که به اين سادگی با حرف رام نميشودبه نظر من عمل عمل عمل تنها راه اوباما
فقط يک چيز است که به هيچ وجه از تحريمها دست نکشند چون نظام از اين فرصت استفاده ميکند تا تجديد قوا کند و ديگر آنکه ميگويد ديديد ما تحريمهای امريکا را شکست داديم
و ادامه آلم شنگه بازی و تبليغات اين رژيم

ناشناس گفت...

این امادگی حتا در دولت پرزیدنت بوش هم بود اما حکومت ایران سیاستهایی
انتخاب میکندکه بر پایه منافع ملی نیست بلکه برپایه منافع شخصی و گروهی است.بنابراین تا زمانیکه حکومتی در ایران بر پایه منافع ملی و دفاع از ارزشهای ایرانی و انسانی در راس کار نباشد گفتگو بیفایده است و چنانچه گفتگویی هم باشد نتیجه ای نخواهد داشت.همانطورکه تا امروز بارها بین این دو دولت مذاکره بوده ولی نتثجه ای نداشته.در حکومت اسلامی متاسفانه سیاست را با واژه دروغ و دروغگویی برابر کرده اند.باین معنی که هر کس بهتر و بیشتر دروغ بگوید سیاست مدار بهتری است.بهمین علت اقای اخمدینژاد و کردان و محصولی و... زمام امور را در دست دارند.

ناشناس گفت...

با تحریم ها و فشارها بر ایران کار به جایی نبرد و مردم ایران فشاری بیش از پیش را تحمل می کنند و حکومت سرکوب گر و زورگو تر می شود
چه بسا گزینه های دیگر مثل حذف تا تعلیق بعضی تحریم ها شاید بتواند گره ای از این مردم را باز کند
یا در نهایت بتواند بطور کلی مردم را از این رژیم اخوندی نجات دهند
ایمان
اهواز

ناشناس گفت...

با تحریم ها و فشارها بر ایران کار به جایی نبرد و مردم ایران فشاری بیش از پیش را تحمل می کنند و حکومت سرکوب گر و زورگو تر می شود
چه بسا گزینه های دیگر مثل حذف تا تعلیق بعضی تحریم ها شاید بتواند گره ای از این مردم را باز کند
یا در نهایت بتواند بطور کلی مردم را از این رژیم اخوندی نجات دهند
ایمان
اهواز

ناشناس گفت...

با تحریم ها و فشارها بر ایران کار به جایی نبرد و مردم ایران فشاری بیش از پیش را تحمل می کنند و حکومت سرکوب گر و زورگو تر می شود
چه بسا گزینه های دیگر مثل حذف تا تعلیق بعضی تحریم ها شاید بتواند گره ای از این مردم را باز کند
یا در نهایت بتواند بطور کلی مردم را از این رژیم اخوندی نجات دهند
ایمان
اهواز

ناشناس گفت...

سلام
به نظر آقاي اوباما اگر با جمهوري اسلامي مذاكره كند به نوعي به اين دولت مشروعيت داده است در صورتي كه اين كاملا بر خلاف نظر مردم است و با دموكراسي تضاد كامل دارد
با تشكرa

ناشناس گفت...

مهم خبر رسانی مهم

استاد پیمان فتاحی رهبر معنوی جمعیت آل یاسین بار دیگر توسط ماموران وزارت اطلاعات
(شاخه برخورد با ادیان و جمعیتهای معنوی)دستگیر شد.

امروز چهارشنبه احضار و تاکنون ساعت 11 شب آزاد نگشته است.

سلمان از جمعیت آل یاسین

ناشناس گفت...

جناب وفا بادرودی گرم.....

روابط بین ایران وامریکا غیرممکن نیست و شدنی است به شرطی که هردو مواضع خودرا تعدیل نمایند
ج .ا . باید دست از پشتیبانی از خشونت گرایان و صدور زورکی انقلاب! دست بکشد و زندانیان عقیدتی راآزاد کند وحقوق بشر را رعایت نموده وبه فعالیت آزادینه دگراندیشان گردن نهد
وهم جنین تمامی دلایلی راکه فعالیت اتمی اش را ظن برانگیر نموده متوقف نماید.....
امریکا نیز باید دارایی های ایران راآزاد کند و به ایران با قابلیت های انرژی اتمی صاح آمیز گردن نهد

راه دور ودراز وپرپیچ وخم است ولی هرچه باشد.... راه است وراهی هست

موفق باشی

roya گفت...

وفا جان بیوفایی اگه حرف منو نذاری اینجا و به چالنگی نگی.. در دقیقه 50 تفسیر خبر چهارشنبه چالنگی چنان پابرهنه و بی مقدمه پرید وسط حرف دکتر نوریزاده که گذشته از شخصیت و ارزش حرفهای دکتر که ازش محروم شدیم اصلا وسط حرف یک آدم بی ارزش هم اینطور نباید بپرند تازه از اون بدتر دنباله حرفش بود که چالنگی با حالت زننده ای هی تکرار میکرد که سرنوشتای مهمتر هم هستند !! آخه بابا حالا پریدی قطع کردی دیگه هی چرا طعنه میزنی به مهمان برنامه؟ , خیلی ازت رنجیدم آقای چالنگی

ali گفت...

salam.be nazare man mozakerye ameika ba iran bayad badaz payane riyasat jomhori aghaye ahmadi nejhad bashe .va behtarin shakhse mozakere konande aghaye rafsanjani mibashand.

ناشناس گفت...

IRI Main officials are obviously pupet despots, and as such they obviously are not able to make a decision. If you really want lasting results you better find out who controls these pupets and get them to hand Iran over back to you, like before 79! obviously it's all about power and control over resources in the world.

Obviously lol

ناشناس گفت...

به نظر من رویه صدای امریکا خیلی یکسویه و کم مانده رادیو اپوزیسیون شود و این به اعتماد مردم اسیب جدی میزند۰ دعوت از افرادی که مردم کارنامه اونها رو خوب میدونند و خطاب کردن کارشناس به اونها لطمه کیفی و معنایی به برنامه ها زده۰ دعوت از افراد بد سابقه و کسانی که دکترایشان کم از علی کردان ندارد و سوز و گداز برای خانه پدری!! دارند از برنامه هاتون ساعت جوک و سرگرمی ساخته

avangard گفت...

اين رابطه امكان پذير نيست چون ايران در صدد ساخت بمب اتمي و كلاشي از جهان متمدن است به عملكرد حكومت ملايان نظري بياندازيم
اصولا عصاره و شيرازه ي هر ساختن يا
ويران كردني انهم در مقياس وسيع منو ط به ٣ اصل است٠سرمايه٠طرح٠عمل٠ و حاكمان تحميلي بر ستمكشان ايران هر ٣اصل را بخوبي در چنته دارند سپ١١تامبر و عاليجنابان خاكستري اش كه نقش افرين دهها فجايع ديگر از حرم امام رضا گرفته تا ميكونوس ٠بو ينوس ايرس٠لبنان٠عربستان٠مترو هاي مادريد٠لندن٠قتل رفيق حريري٠ بمبيي٠و موارد بيشمار ديگر طراحي انها در تهران صورت گرفته افرادي از القاعده كه در يمن٠عراق٠افغانستان٠اردن و٠٠ دستگير شدند از رفت و امد مكرر به ايران سخن راندند٠و اينكه هرگز به پاسپورتشان مهر ورودي و خروجي نميخورد؟؟؟؟!!!!!! نيروهاي امنيتي ايران مدتها قبل از طرح انتقام القاعده از امريكا را به خدمت ولي فقيه رساندند و تما تسهيلات لازم را براي انجام اهداف شان توسط رابطين حكومت در اختيار شان گداشتند٠همانگونه كه سلولهاي در حال احتضار طالبان توسط حكمت يار به مشهد و٠٠فرا خوانده و باز سازي شدند حكومت هم ماهرانه به بازيگري با برگهاي القا عده مشغول است٠بارها مقامات عراق و افغانستان شكوه كردند ه خبر از حضور افراد رده بالاي القاعده در ايران دادند و اينكه چرا انها به اساني در شهر ها و با ارتبا طات موبايلي و٠٠ در حال رفت و امدند؟؟؟؟!!! بعد از فرو پاشي برجهاي دو قلو بلافاصلهكروبي رييس مجلس وقت اعلام كرد امريكا دچار توهم نشود (ما فقط حامي بوديم) و اينكه افرادي چون رمزي بن الشيبه» يمني الاصل، مصطفي احمد الحوسني» اهل عربستان سعودي، علي عبد العزيز» كه به «عمر البلوشي» شهرت دارد، يكي از دستياران اصلي شيخ محمد و برادرزاده اوست.«وليد بن عطاش» يمني الاصل، كه بنا به گفته پنتاگون، اعتراف كرده كه طراح بمب گذاري در ناو شكن "يو اس اس كول "در سال ٢٠٠٠ميلادي در آب هاي يمن بوده و در حملات ١١سپتامبر مشاركت داشته است. چگونه بارها به ايران سفر كردهاند بطور حتم براي خريد فرش يا گربه ي ايراني نبو ده است٠بارها حكومت از به اتش كشيدن خار ميانه و ضربه به منافع غربيها در سراسر جهان خبر داده است٠كه ملا جنتي در نماز جمعه اعلام كرد خريدن يك پاكستاني ومراكشي فقير كار اساني است(تو خود حديث مفصل بخوان٠٠٠) امروزه هم با نيو نازيستهاي الماني و ارو پايي روابط مخفيانه اي اغازيدند و همينطور در امريكاي لاتين توسط حزب اله و ايادي ديگر شان٠در جريان اشوبهاي فرانسه بعد از حمله ي سر كوزي به سران رژي رد پاي ها ديان ان را در خاور ميانه و گروههاي تحت نفوذ مالي ج٠ا يافتند٠سالها پيش پسر محسن رضايي جلاد اذعان كرد كه حكومت پشت پرده ي عمليات تروريستي در سطح جهان است بطوري كه ردي از خود باقي نمي گذارد٠بطر مثال طرح و پول توسط ١٠ رابط و انجامش توسط سر سپر دگان سر سپر دگانشان٠براستي تا اين رژيم هست جهان جاي امني نيست

.دوستان براي دريافت مواردي از
: http://www.iranianlobby.com/
: اسناد به اين سايت مراجعه كنند

ناشناس گفت...

فقط با شخص ملكه اليزايت.

ناشناس گفت...

یک کامپلیمنت داشتم برای خانم درخشش
امشب ایشان خیلی جذاب شده اند