۱۳۸۷ دی ۱۶, دوشنبه

در حاشیه خبرهای غزه

احتمال ورود حزب الله در جنگ غزه

نیویورک تایمز امروز نوشت در هفته گذشته در لبنان حسن نصرالله، رهبر حزب الله، تقریبا روزانه سخنرانی های تندی علیه اسرائیل ایراد کرده است و مصر و دیگر کشورهای عرب را به خاطر منفعل بودنشان تقبیح می کند اما هنوز به جنگجویان خود دستوری برای دخالت در درگیریهای غزه نداده است. برخی کارشناسان معتقدند بعید است حزب الله وارد جنگ شود مگر اینکه وضعیت حماس بسیار وخیم شود.

تنش در غزه سفر رایس به چین را لغو کرد

دیروز وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد کاندولیزا رایس سفر خود به چین را به خاطر رسیدگی به وضعیت غزه لغو کرد. جان نگروپونته قائم مقام وزارت امور خارجه روز چهارشنبه به نیابت از طرف خانم رایس برای شرکت در مراسم گرامیداشت سی سال روابط دیپلماتیک چین و آمریکا(Sino-US) به پکن خواهد رفت.

انتقال قدرت در آمریکا تلاش های دیپلماتیک را "پیچیده" کرده است

وال استریت ژورنال به نقل از دیپلمات های پیشین و کنونی نوشته است "واکنش جامعه بین المللی به وضعیت غزه به شکل قابل ملاحظه ای به خاطر انتقال قدرت در واشنگتن پیچیده شده است." دولت بوش به گفته این روزنامه "از اقدامات دیپلماتیک اساسی سرباز زده است در حالی که رئیس جمهور منتخب اوباما در مورد غزه ابراز نظر نمی کند و تکرار می کند آمریکا در هر زمان فقط یک رئیس جمهور دارد."
وال استریت ژورنال در بخشی دیگر می نویسد در حالیکه آمریکا همیشه یکی از کشورهای غربی بوده که به اندازه کافی اهرم سیاسی و مالی برای تاثیر در اقدامات دیپلماتیک و نظامی اسرائیل داشته است، برخی از دیپلمات ها و کارشناسان روابط خارجی ابراز نگرانی کرده اند که دولت آینده هنوز برنامه و هدف خاصی در این مورد ندارد.
نیویورک تایمز به نقل از برخی کارشناسان خاورمیانه نوشته است اسرائیل این حملات را با توجه به بیست و چهار روز مهلت پایانی ریاست جمهوری بوش برنامه ریزی کرده است چراکه مطمئن نبود رئیس جمهور منتخب اوباما با وجود سخنان پیشین خود به اندازه پرزیدنت بوش از اسرائیل "حمایت بی قید و شرط" داشته باشد. این در حالی است که پرزیدنت بوش و دیک چینی معاون ریاست جکهوری نگرانیهای خود را نسبت به کشتار و مصیبت شهروندان غیرنظامی فلسطینی ابراز کرده اند و آمریکا هشتاد و پنج میلیون دلار دیگر برای آوارگان فلسطینی پرداخت کرده است.
نیویورک تایمز همچنین به خلاء دیپلماتیک موجود در خاورمیانه با ترک بوش اشاره کرد و نوشت اروپا دو نماینده به منطقه می فرستد شوارتزنبرگ وزیر خارجه جمهوری چک و سرکوزی رئیس جمهوری فرانسه اما مقامات دول مختلف اروپائی گفته اند خاور میانه و بقیه جهان بی صبرانه در انتظار آغاز به کار اوباما و ورود او به میدان است.

چی فکر می کنین؟

۷ نظر:

مصطفی گفت...

فعلاً که حزب الله و بقیه مسلمونهای تندرو جهان در حد حرف خوب خودشون رو نشون دادن ببینیم پای عمل که برسه چند مَرده حلاجند؟

ناشناس گفت...

سه شنبه، 18 تیر ماه 1387 سردار محمد حجازی گفت اگر دشمن بخواهد امنیت ما را به خطر بیندازد کاری خواهیم کرد که از اقدامش پشیمان خواهد شد.
شما که معتقدید به خطر انداختن امنیت ما با اقدامی تند روبرو خواهد شد چرا سایر کشورها نباید با به خطر افتادن امنیتشان اقدامی جدی صورت دهند .
اگر کشوری بسوی ایران موشک پرتاب کند مردم ما خواهان چه عکس العملی هستند .
اسراییل از همان پاسخی استفاده کرده کرد که شما مکررا در شعارها و تهدیداتتان در قبال حمله نظامی به ایران استفاده کرده اید .
شما اسراییل را غده سرطانی می دانید و اسراییل شما را غده سرطانی می داند.در چنین شرایطی تمایل به جنگ شدت می گیرد .
جاوید _ از ایران

ناشناس گفت...

چقدر زیبا شما در آخر برنامه ی امروز با مهمان خارجی تان..در پاسخ به سوال خانمی که راجع به سکوت آقای اوباما در رابطه با مردم فلسطین( و نه حماس)پرسید..مانور دادید! آفرین. خبر ندارم که مترجم ایشون هم چنین هنرمندانه این مطلب رو برای اینکه خاطر ایشون مکدر نشه ، ترجمه نکرد یا خیر.
اما حداقل این جنگ برای من این درس رو داشت که فرق بین دیپلماسی اروپایی و آمریکایی رو که هر 2 براشون اسراییل ارزش داره رو بفهمم. که یکی چگونه به در و دیوار میزنه برای آسیب ندیدن مردم غیر نظامی و دیگری چگونه!

ناشناس گفت...

درود بر شما که موقیت آزاد برای ابراز نظرات ما فراهم کردید میخواستم در این تاپیک هم نظرم رو بگم :
ما میدانیم شما هم میدانید که تا این رژیم اسلامی در ایران سر کار باشه خاورمیانه که هیچی دنیا روی صلح و آرامش به خودش نمیبیند.
چون در کتاب وصایای امام که در دانشگاههای ایران به زور تدریس میشود خمینی گفته:دشمن را امان ندهید تا امان را از شما نگیرد ! این یعنی اینکه دولت اسلامی ایران همیشه در جنگ با دشمن و کفار جهان است !
و این فلسفه ایست که دنیا رو پر از خون ریزی و مرگ میکنه چون این جنابان به کل به آمریکا و دنیای آزاد به چشم کافر نگاه میکنند ! و خودشان را عادل و بر حق و خوب میدانند !!!
پس همیشه در جنگ با ظالم هستند که همانا مردم غیر مسلمان است !!!
حالا که نام نویسی برای سپاه قدس علنی شد ولی قبلا در ایران به صورت مخفیانه به هر نفر 100 میلیون تومان پول میدادند(پول خون وی) و برای او شناسنامه عربی صادر میکردند و شناسنامه ایرانی وی را میگرفتند و تعلیمات مخصوص نظامی و زبان عربی به او میدادند و او را به سپاه قدس ایران در لبنان و عراق میفرستادند تا عملیات تخریبی را برای جمهوری اسلامی انجام دهد تحت نام و هویت 1 عرب خود یکی از آشنایان ما چند سال پیش از ایران به فلسطین رفته بود برای اینکه پول خوبی به وی میدادند!!! این یعنی قتل عام مردم مظلوم و بیگناه لبنان و اسراییل که خواهان صلح هستند و توسط پول های بیلیونی نفت و معادن و منابع طبیعی ما ملت ایران به تاراج برده میشود و تبدیل به بمب و راکت میشود و ریخته میشود بر سر مردم لبنان و اسراییل و عراق و خیلی از کشور های دیگه که ایران توسط همین سپاه قدس عملیات نظامی انجام میدهد.
و این افراد تحت آموزش های بسیار پیشرفته جاسوسی و تخریبی قرار میگیرند در خود ایران و پول ملت ایران را چپاول میکنند و دنیا را نا آرام.

ناشناس گفت...

به نظر من شما یک سری ادم وطن فروش هستید که در خدمت به اسرائیل حتی از فروش ناموستان هم برای کمک به اسرائیل دریغ نمی ورزید و این را قبلا هم نشان داده اید امام حسین می فرمائید اگر دین ندارید لااقل ازاد مرد باشید

Humankind گفت...

با سلام و درود
متاسفانه تحمیل کردن عقاید ، نفی هر گونه عملکرد منطقی و محق بودن محض از خواص ایدئولوژی دینی هست و به همین خاطر حماس و تمام تایید کنندگان آن به خود اجازه می دهند از انسانهای بی گناه سپر دفاعی درست کنند و چون برای الله این کارها را انجام می دهند محق هستند پس انتقادی هم نمی تواند به آنها وارد شود .و حتی اگر هم این جماعت شروع کننده تعرضات باشند.

ناشناس گفت...

دیکتاتورهایی مثل خمینی و هیتلرو صدام فقط مردم عوام را تشویق به شهادت در راه میهن و خدا میکنند و ما ایرانیان در اوج جنگ دیدیم که آقای خمینی در روزهایی که جوانان دوازده ساله در جنگ پاره پاره میشدند فرزندان و نوه های خود را در زیر درختان باغهای جمکران نوازش می کرد و حاضر نبود که خاری در پای آنها برود چه برسد به اینکه آنها را بسوی بمب و گلوله بفرستند و در عوض آقای خمینی جوانان را تشویق به شهادت در راه خدا میکردند و ما امروز باز هم میبینیم که دیکتاتور خامنه ای فریاد شهادت در راه آزادسازی غزه را سر میدهد و کسی نیست که بگوید که آیا شهادت فقط برای دیگران است و یا این وظیفه شرعی و دینی شامل پسران خوده خامنه ای هم میشود و این در حالی است که ما میشنویم که پسران این آقا مشغول پر کردن بانکهای خارج از کشورند و گرایشی به شهادت طلبی ندارند .