۱۳۸۷ دی ۱۲, پنجشنبه

خارج از دستور - لینک بحث آزاد

اینهم لینک خارج از دستور ماه ژانویه و اغاز سال 2009 میلادی

خارج از دستور دسامبر

۸۴ نظر:

ناشناس گفت...

بسمه تعالی
هرچند که می دانم به دلیل حراس شما از سخنان حق طلبانه ایمیل مرا نمی خوانید نظرم را سرفرازانه اعلام می دارم.

به نظر من مهمترین حادثه سال گذشته عملیات استشهادی خبرنگار شجاع عراقی در انتفاضه کفش و پرتاب آن بسوی بوش علی رغم وجود صدها مامور تا دندان مسلح سیا بود.

عبدالله از اردبیل

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی از نهضت خمینی محافظت بفرما.

ناشناس گفت...

با درود اقای مستقیم

من معتقدم که اسرائیل از مردمانش دفاع میکتد و این حماس و غیره هستند که امنیت جهانی را به چالش کشیده است

ناشناس گفت...

مهمترین واقعه سال پیش ارتباط پیدا کردن 4 جنبش بزرگ ایران و وصل شدن انها بهمدیگر بود البته برای ما ایرانیان.جنبشهای زنان،کارگران، معلمان و دانشجویان بود. و این جنبشها از حالت تدافعی و صنفی بیرون امده سیاسی و تهاجمی شده و این زنگها را برای حاکمین نظامی ایران بصدا دراورده.

ناشناس گفت...

با درود به شما و سپاس از انصاف و راستگوییتان در نشر خبرها
به نظر من سه اتفاق برجسته و خجسته در سال پیش روی داد
1-تلاش دانشمندان برای کاوش واقعیت که با شروع اجرای پروژه ی شتابدهنده ی ذرات بنیادی آغاز شد
2-انتخاب آقای اباما توسط مردم ایالات متحده امریکا که دریچه تازه ای به دموکراسی نوین و تاثیر مردم بر سرنوشت خود گشود
3-المپیک پکن که صحنه های زیبایی از دوستی در عین رقابت را در برابر چشمان مردم جهان قرار داد

ناشناس گفت...

اقای مستقیم
به نظر من کم اعتبار شدن شخصیت انسانی در جهان امروز می باشد



مهدی از تهران

ناشناس گفت...

آقای استشهادی اولا هراس را با ح جیمی نمینویسند. دوما اگر همین به اصطلاح جنابعالی خبرنگار این کار را در ایران اسلامی شما کرده بود که همانجابرادران سپاه و بسیجی گوش تا گوش سرش را بریده بودند. کم مزخرف بگویید.

ناشناس گفت...

سلام وفای عزیز
اول از هر چیز سال نو رو به شما دوستان تبریک می گویم
مهمترین رخداد بهبود و پیشرفت برنامه صدای امریکا مخصوصا برنامه زن امروز بهترین گزینه بوده است
امیدوارم در سال چدید صدای ایران بتواند بهتر پر بارتر و پر بیننده تر گردد و بتواند نقش موثر تری در بیداری مردم ایران مخصوصا در انتخابات ریاست جمهوری اتی ایران گردد
مرسی
مسعود از ماهشهر

moh گفت...

سخنی با عبدالله استشهادی!
عبدالله جان خسته نباشی...فکر نمیکنی که زمان لبیک گفتن به فرمان مولایت آقای خامنه ای فرا رسیده ...تو هم که حق طلبی و به دنبال استشهاد ...پس چرا نشته ای ... در اردبیل چکار میکنی...پاشو...کمر همت راببند و به غزه برو ...آنجا بیشتر به تو نیاز است...
اگر زودتر نجنبی ممکن است جنگ تمام شود و تو به آرزویت که شهادت است نرسی!!!
آقای مستقیم لطفا اجازه انتشار این جوابیه من با حاج عبدالله را بدهید...
باتشکر عدالت محور گریز

رستم فرخزاد گفت...

در پست مربوط به مقبره کورش دوستی با نام ROYA مطلبی عنوان کرده بودند که من هم تصمیم گرفتم در این بخش در موردش جوابی بدم.



Roya گفت...
راه اندازی سایت نئونازی های ایرانی!

در روزهای اخیر سایت "نئونازی های ایران" روی شبکه بین المللی اینترنت راه اندازی شده است. مضامین این سایت همخوانی دارد با مواضع و سیاست های دولت احمدی نژاد و امکانات فنی که برای راه اندازی این سایت از آن بهره گیری شده به گونه ای هست که بتوان حدس زد دست هائی دولتی در پشت آنست. مردم ایران – چه در داخل و جه در خارج از کشور- چنان با فاشیسم فاصله دارند که بدترین ناسزا و ارزیابی از سرکوب های دولتی را پیوسته "سرکوب فاشیستی" میدانسته و می دانند و دولت کنونی را نیز "دولتی با روش های فاشیستی" می دانند. بنابراین ابتکار راه اندازی چنین سایتی نصیب امثال "محمدعلی رامین" مشاور احمدی نژاد می شود که سالها نیز در آلمان بوده و ظاهرا به دلیل همین نوع گرایش ها از آلمان اخراج شده و به ایران بازگشته است. این سایت را می توانید از اینجا ببینید!
============================

رستم:

رویا خانم اول از اینکه به عنوان کسی که سالهاست در کار وبسایت و هاستینگ در ایران فعالیت دارم خدمتتون عرض کنم ثبت دامنه یا همون دامین هایی که پسوند ir دارند بسیار روند مشکلی داره. این نوع دامنه ها توسط سازمانی وابسته به دولت که ما بهش میگیم "فیزیک نظری" ثبت میشه. و کلیه اطلاعات لازم رو برای کسی که دامنه رو ثبت میکنه ازش میگیرند و خیلی هم تحت کنترل دولت هست. در نتیجه ثبت همچین دامنه ای حتما باید تاییدشده باشه، وگرنه اجازه ثبت بهش نمیدادند.

و مطلب دوم این که من دقیقا مدتی هست که متوجه این مطلب شدم که تعداد زیادی وبلاگ و وب سایت در رابطه با همین نئو نازی ها با هدف ایجاد تفرقه ره اندازی شده که به اصطلاح خودشون رو طوری نشون میدن که مثلا ناسیونالیست هستند ولی از هیچ توهینی به افراد و اقوام و حتی افغانها دریغ نمیکنند. و فقط با هدف ایجاد تفرقه راه اندازی شدند. و جالب هست اکثر اینها هم به طور مسخره ای وقتی پای اسلام میاد وسط رگ غیرتشون باد میکنه و ادعا میکنند اسلام هیچ مغایرتی با اهدافشون نداره. در صورتی که ما میدونیم اکثریت ناسیونالیستهای واقعی ایرانی اگر ضد اسلام هم نباشند حد اقل تعریف و تمجیدی هم از اسلام نمیکنند سعی میکنند در بهترین حالتش فقط توهین نکرده باشند. حالا پشتیبانی از اسلام پیش کش.

در آخر فقط این رو بگم که حدس شما کاملا درسته و دقیقا به نکته درستی که خود من هم چند وقته بهش پی بردم اشاره کردید.

ناشناس گفت...

با سلام به همه هم میهنان گرامی
ابتدا باید بگویم کسانی همانند حاج عبدالله به همان نژاد عربهایی تعلق دارد که مدافعشان است تعجبی ندارد ایرانی از ایرانی حمایت می کند و عرب از عرب .
اما در درباره ناسیونالیسم ایرانی همین بس که ما بر خلاف آریاییهای نازی آلمانی از تمدنی بالا برخورداریم که کارهای وحشیانه در آن جایی ندارد ما از فرزندان کورش بزرگ هستیم که جامعه جهانی به آن افتخار می کند دشمن ما یهودیان نیستند بلکه عربها هستند که در طول تاریخ دشمنی شان را با وحشیانه ترین جنایتها ثابت کرده اند . کافی است کمی به گذشته نه چندان دور برگردیم جنگ ایران و عراق ، تمامی عربها حتی همین ملت به ظاهر مظلوم فلسطین برای کشتن و نابودی ما ایرانیها بسیج شدند . و در پایان هم این را بگویم که هم میهنان گرامی بدایند که عربها اگر لحظه ای بتوانند برای نابودی ما درنگ نخواهند کرد رهبران عربزاده ایران هم هدفشان فقط نابودی ایران و ایرانیان است .

ناشناس گفت...

رثبا درود
آقا وفاي عزيز
لطفا اجازه ندهيد صداي آمريكا را به يك شبكه جهان سومي ( كه معمولا جز جنگ از چيز ديگري حتي صلح حرف نمي زنند) تبديل كنند و به نظر من آزادي براي افرادي بايد وجود داشته باشد كه داراي فكر آزاد باشند و لياقت آزادي را داشته باشند. به قول دكتر مليحه حيدر نژاد(متخصص روانشناسي باليني ، كه يكي از مهمانان سال 2002 صداي آمريكا بود) كه من در سمينارهايش شركت كردم مي گفت اگر دو ساعت آزادي آمريكا در ايران به اجرا در آيد فاجعه به وجود مي آيد. چون با ذهن جنگي نمي توان به استقبال آزادي و صلح و ... رفت.
من در ميان همين آدما زندگي مي كنم اين را خيلي خوب درك مي كنم.
اگر توانايي ايران به اندازه آمريكا بود فاجعه مي شد و خوشحالم كه ايران چنين قدرتي ندارد.
اميدوارم آنقدر در ايران جنگ شود كه تمام مردم از جنگ خسته شوند.
من برنامه شما را خيلي دوست دارم نه به خاطر موضوعات (چون موضوعاتي كه در مورد صلح حرف مي زنند را بيشتر دوست دارم تا در مورد جنگ) بلكه به خاطر روند برنامه هايتان و شخصيت افرادي كه كارمند اين شبكه هستند.
و آنطور كه مي بينم بينندگان دولتي شما خيلي افزايش يافته اند چون خودشون خبرگذاري آزاد ندارد و يادتون باشه همين ها هستند كه دستگاههاي گيرنده ماهواره رو جمع و سايت ها رو فيلتر مي كنند. در حاليكه خودشون به وبلاگي كه فيلتر مي كنند سر مي زنند و نظر هم مي دهند لطفا به آنها اجازه ندهيد.

خوشحال مي شوم كه شما نگرش افراد رو تحت تأثير قرار بدهيد نه اينكه خودتان تسليم افكار اين افراد باشيد.


لطفا يك موضوع را هم با اين اسم بسازيد " تخريب مهمتر است يا سازندگي"
در مورد نگرش هايي كه روي تخريب (كشورهاي جهان سوم) تمركز دارند و نگرش هايي كه روي صلح و سازندگي (كشورهاي صنعتي و پيشرفته) تمركز دارند و اين را جور ديگري با يك سؤال توضيح مي دهم:
آيا ساختن يك خانه مهم است يا تخريب آن ؟

با تشكر ژوان از كردستان

ناشناس گفت...

اتفاقات زیادی را می توان برای مهمترین موضوع 2008 برشمرد ، اما من می خواهم در مورد فشار بر اقلیت ها مطلبی بگویم. درسالی که گذشت فشار حکومت ایران بر اقلیت های قومی و مذهبی افزایش یافت. اقلیتهای قومی مانند: کرد، ترک ،بلوچ و عرب ایرانی و اقلیت های مذهبی مانند : بهائیان، دراویش ، مسیحی و سنی ها بسیار دشوار تر از گذشته زندگی میکنند.

ناشناس گفت...

سلام
باور بفرماييد در ايران روزهاي ٤ شنبه شب همه پاي تفسير خبر ميخ كوب هستند.شايد طنز گفتم اما بالواقع اگر امكانش بود كه براي اقاي سازگازا نيز به مانند اقاي نوري زاده ميزگردي با شما هم بگذاريد بسيار خوب مي شد.تفاوت اطلاعاتي و تكنيكي و قدرت بيان و جذابيت روزهاي ٤ شنبه با ساير روزها بسيار زياد است.باور بفرماييد اين تنها نظر من نيست.شما با يك نظر سنجي حرف مرا تصديق مي كنيد

ناشناس گفت...

در خبرها آمده است که یک شخص به نام هوشنگ خ. با محارم مرتکب زنای به عنف شده و مشمول حکم اعدام گردید. در ادامۀ خبر آمده است که «شنیده شده» این شخص بهائی است و شماره تسجیل (ثبت بهائی بودن) فرضی نامبرده 13292 ارائه شده است.


متاسفانه این خبر ساختگی و فرافکنی را منابع دیگری نیز از منبع فوق نقل قول کرده اند، از جمله صدای امریکا. ولی منابع موثق و مطمئن و بی طرف درون مرزی چون مجموعۀ فعالان حقوق بشر چنین خبری را اعلام یا تائید نکرده اند. بهائیان مسوول نیز که آگاهی از چنین پرونده هایی دارند و می توانند جوابگوی رسانه ها باشند اکثرا در زندانهای وجدان و باور حاکمیت ایران به سر می برند. نام این شخص گویا هوشنگ خداداده بوده كه تهرانی میباشد و سالها قبل در تهران از دین بهائی دوری جسته و كسی ویرا بهایی نمی داند . به گفته آنهایی که با محیط آشنایی دارند این شخص چندین سال قبل بجرم مواد مخدر در تهران به زندان می افتد و سپس به تربت حیدریه ( شهری در استان خراسان ) تبعید می شود و بجرم زنا سه سال است كه در زندان می باشد و تا كنون هیچ ادعایی در مورد بهایی بودن وی وجود نداشته است. دختری هم كه با وی ارتباط داشته مانند خودش مسلمان بوده است.

هیچ بهایی در مشهد حتی نام این شخص را نشنیده به همین دلیل این خبر احتمالا از تهران آمده است نه از مشهد ، شماره تسجیل هم دروغ است و فقط برای آنكه بگویند حرفشان دقیق است آورده اند چون نمیشود نقضش را اثبات كرد.

مسوولان از نوشته روزنامه خراسان بسیار تعجب كردند و گفتند تا حالا در مورد اینكه این شخص بهایی بوده صحبتی نشده و شماره تسجیلی دروغ است. ظاهراً می خواهند كاری را به گردن بهائیان بیاندازند و بگویند بهائیان از این طور كارهای خلاف می كنند زیرا خودشان می دانند از اول انقلاب تا حالا هیچ بهایی به جرم اعمال خلافی مانند دزدی ، مواد مخدر ، زنا و ... دستگیر نشده لذا دنبال اینطور چیزها می گردند. جالب آنكه سنگسار سه نفر در مشهد در تاریخ ذكر شده را هیچ خبرگذاری رسمی در ایران اعلام نكرده ولی پس از چند روز ناگهان خبر سنگسار یك نفر در مشهد اعلام می شود.



به عرض دوستان و همراهان می رسانم که مسالۀ شمارۀ تسجیل بیانگر ساختگی بودن ماجراست. در حال حاضر عدۀ زیادی از بهائیان در ایران در زندان و بازداشت به سر می برند و هیچگاه منابع دولتی و مراجع رسمی اشاره به شمارۀ تسجیل هیچیک نکرده اند. شمارۀ تسجیل در دوران پس از انقلاب و تعطیلی تشکیلات بهائی کاربرد نداشته و اصلا بکار نمی رود.



از دوستان و همراهان خواهشمندم این جریان را به سایر وبلاگ نویسان و سایتها و نشریات و بنگاههای خبری اعلام کنند تا نام پاک جامعۀ بهائی با فرافکنی و جوسازی و دروغ پراکنی تاریکخانه ها خدشه دار نشود و هموطنان در معرض تلقینات دروغ قرار نگیرند.

ناشناس گفت...

در خبرها آمده بود كه اسرائليان "نزار ريان" يكی از رهبران حماس را به همراه 4 همسرش به لقااله فرستادند.
http://www.radiofarda.com/Article/2009/01/02/f4_Israel_continue_attack_Hamas.html

آدمی گاهی به برخی، غبطه می خورد، در اين دنيا در لحظه مردن هم با چهار همسر و پس از آن با 72 تن از حوران بهشتی. به راستی كه كافران ول معطل اند. نخنديد شما هم همينطور

ناشناس گفت...

با سلام و درود

خواهشی از شما و دستندرکاران صدای آمریکا دارم

من فکر میکنم اگر صدای آمریکا ترتیب ایجاد Forum (تالار گفتگو) برای کاربران صدای آمریکا را فراهم کنید تا در آن دوستان آزادانه تر و با امکانات بیشتری به بحث های سیاسی بپردازند نتیجه بسیار بهتری خواهد داشت.

اگر چنین کاری برای شما مقدور نیست این پیشنهاد را با مدیریت صدای آمریکا در میان بگذارید
ممنون و متچکر

ناشناس گفت...

اين روزها بازار بحثهاي انتخاباتي در حال داغ شدن است .همه مسوولاني که تا ديروز مانند مردم بي پناه شاهد مًثله کردن مملکت توسط غول نفت آشام بودند و لالموني گرفته بودند ، به يکباره شروع به انتقاد کرده اند و جالب اينکه چنان حرفهاي زيبايي ميزنند که حتي سازگارا و نوريزاده و تمام کارشناسان صداي آمريکا هم بلد نيستند و آدم ميماند که اينها که اين همه لالايي زيبا بلد بودند چرا مردم را خواب نمي کردند .از حداد ناعادل گرفته که نه تنها در مقابل دزديهاي دولت از صندوق ذخيره قرضي!(قرض بلاعوض به مفسدان داخلي و کشورهاي جهان هشتم)! خفه شده بود بلکه ديگران را نيز خفه ميکرد، گرفته تا حسن روحاني که تازه ميفهميم که او هم اگر دلسوز واقعي بود ميتوانست زودتر از اين از نفوذ وقدرت خودش استفاده کند و ترمز دستي دولت ترمز بريده را تا حدودي بکشد و ..تا خاتمي و قاليباف و غيره .خلاصه هر کس ميخواهد اعلام کند که وارد انتخابات شده يک سنگ به طرف احمدي نژاد پرتاب ميکند و با زبان بي زباني ميگويد که من " او" نيستم اما محال است که مردم باور کنند . حتي رفسنجاني سردار سازندگي! سابق که جديدا "سردار شکستن" نيز شده است و در حال شکستن تابوهاي بي ارزشي (مانند انتقاد از اشغال سفارت آمريکا)است که بايد سالها قبل شکسته ميشد اخيرا گفته "ما چه کم داريم که نبايد جزو مرفه ترين کشورهاي دنيا باشيم "که بايد به او گفت اولا اگر تو تازگي صداي آمريکا را مي بيني و اين چيزها را آموختي ما سالهاست که ميبينيم و چشممان باز شده است ودوما مرفه نبودن ما از کمبود نيست بلکه اتفاقا از "پر بود" افرادي مثل تو و خامنه اي ها و جنتي ها وحاکم خراسان ها و امام جمعه شيراز ها و کردان ها و محصولي ها و احمدي نژاد وغيره است. خلاصه فضا چنان باز شده است که اگر کسي امروز به ايران بيايد و روزنامه ها و سايتها را ببيند باور نميکند که در ايران است .اما باید سخنان جدید رفسنجانی را به فال نیک گرفت که میگوید باید شورای رهبری داشته باشیم ضمن اينکه باید دفاع سرسختانه و بي دريغ رهبر از محمود مفلوک احمدی نژاد که از سيماي جمهوري اسلامي پخش ميشود را نیز میتوان نشانه رسیدن به آخر خط این سیستم رهبری ایران دانست

ناشناس گفت...

ديپلماسي فحش و خشم
در ظاهر به نظر ميرسد و ميگويند که "ايران" با همه کشورهاي جهان بجز اسراييل ارتباط دارد که به نظر من برعکس ، "جمهوري اسلامي" با هيچ کشوري اين اندازه ارتباط تنگاتنگ و دوستانه و از همه مهمتر حياتي ندارد که با اسراييل دارد .بدلايل زير:
مشترکات جمهوري اسلامي و اسراييل:
- جمهوري اسلامي که در دست ولايت مطلقه فقيه خامنه اي است و خامنه اي کسي است که غير قانوني به اين مقام عظما ناعل يا شايد نازل گرديده در نتيجه از اقبال عمومي مردم برخوردار نيست در نتيجه از آزادي و آگاهي مردم شديدا ميترسد چرا که در صورت رهايي مردم از زير بار مشکلات رژيم ساخته و پس از بيداري (در حالي که خميازه ميکشند و قبل از شستن صورتشان)، اولين سوالي که مردم از او خواهند پرسيد اينست که تو اينجا چه کار ميکني ؟!در نتيجه تلاش ميکند که يا مردم را گرفتار يا نا آگاه يا هر دو کند.
اسراييل ، کشوري است ساخته کشورهاي قدرتمند در خاور ميانه براي جلوگيري از اتحاد احتمالي اين کشورها و براي فشار آوردن به آنها بدليل منابع عظيم انرژي در خاورميانه (يا به هر دليل ديگر که مورد بحث نيست )لذا اين کشور به هر حال غير قانوني به اينجا رسيده در نتيجه از اقبال عمومي کشور هاي ديگر اين منطقه برخوردار نيست وهمان مطالب بالا.
- اين يکي رژيم اشغالگر فلسطين ناميده ميشود و آن يکي را بايد رژيم اشغالگر ايران ناميد.
- هر دوي آنها "زنده به آنند که آرام نگيرند و موجي هستند که آسودگي آنها عدم آنها است"
نقاط اشتراک زیاد است البته من به دایی جان ناپلئون ایسم اعتقاد ندارم بلکه من به تکامل و تعامل تدریجی اعتقاد دارم به این معنی که این دو پس از گذشت سالها روابط سرد و حالت نه جنگ و نه صلح و به دلیل اشتراکات ذکر شده از یکطرف و همچنین به دلیل مسائل مربوط به افکار عمومی (بخصوص در ایران که رژیم با شعار مرگ بر اسراییل بوجود آمد.) که نمیگذارد صحبت از روابط عادی بین این دو(البته مشاور احمدی نژاد این موضوع را امکان سنجی کرد اما بیحاصل بود ) بوجود بیاید به این تکامل رسیده اند و تصمیم به اتخاذ سیاست دیپلماسی فحش و خشم گرفته اند .
به عنوان مصداق ، حملات اخیر اسراییل به غزه را ذکر میکنم که فارغ از نیات دیگر اسراییل به نظر من نوعی نان قرض دادن و یا تفاهم با جمهوری اسلامی بود و این رژیم را قادر کرد که با وجود سر و صدای زیادی که به دلیل این حمله بوجود آمده بود توجه افکار مردم را به ناکجا آباد بفرستد و خودش مشغول سرکوب جنبش مردم در داخل شود و دیدیم که حاصل آن بسته شدن دفتر خانم شیرین عبادی و بسته شدن روزنامه کارگزاران و حمله به سفارتخانه ها شد البته رسیدن ماه محرم عزیز هم خالی از لطف برای اینها نبوده و نیست.
این اقدامات در واقع تشکر از احمدی نژاد است که با زیر سوال بردن هولوکاست نه تنها مانع از آرام شدن این موج(اسراییل) شد بلکه باعث قدرت گرفتن مضاعف آن هم شد.
البته به نظر میرسد که این پایان کار نباشد و اسراییل از این پس کمک بیشتری از این دست به "دولت خامنه ای"(به قول سازگارا) بکند تا بتواند در مقام خود باقی بماند .
خلاصه کنم این دو گرچه در ظاهر به یکدیگر فحش میدهند وخشم خود را نثار یکدیگر میکنند اما در پس این فحش و خشم منافع یکدیگر را به بهترین نحو ممکن تامین میکنند و این هم نوعی دیپلماسی است.!

ناشناس گفت...

با سلام خدمت تمام مجريان و برنامه ريزان صداي گرم آمريكا و عرض تشكر
نظر بنده چيز ديگري است و آن اين است كه مدتي پيش جمهوري اسلامي برنامه را ساخت و بر روي آنتن برد به نام «تهاجم خاموش» كه در اين برنامه قسمتهايي از برنامه هاي تلويزيونهاي ماهواره اي و الخصوص صداي آمريكا گلچين شده بود در جهت نظريات خود آقايان اما نكته مهم اين بود كه در برنامه گفته ميشد كه برداران سپاهي و بسيجي كه از آنها به نام بردران متعهد و اسلامي نام برده ميشد با تلفن وايميل و هر وسيله در برنامه تلويزيوني ماهواره اي اخلال كنند و نظريان و نيات شوم خود را به مجريان و مهمانان تحميل كنند و چند نمونه هم پخش كرد كه با آقاي بهارلو بحث ميكردند پس شما خيلي مواظب باشيد در دام چنين بحث هايي نيفتيد و حيف است برنامه هاي پربار شما را خراب كنند و اينها از جو دمكراسي آمريكا و صداي آمريكا بر عليه خودش استفاده كنند و اين مسئله را كه عرض كردم چندبار در برنامه هاتان تكرار كنيد تا دست باز شده اينها براي همه ملت بازتر شود و حساب اينها به پاي همه ملت نوشته نشود.
در پايان ضمن تشكرآرزوي موفقيت و بهروزي تان را دارم.
سيدمحمدسلامي

elsid گفت...

از اين عبدالله ها بسيارند منتهي بنده شيطانند و هنوز دنبال كارهاي زشت و پيش پا افتاده مثل پرتاب كفش و سينه زدن و قمه و زنجير زدن و تا اين گونه خرها هستند ملت ما رنگ آسايش و امنيت نخواهد ديد نمي دانم كه ذهن و مغز اين حضرات باز ميشود. بابا ملت دارد غارت ميشود و نه آزادي دارد و همه به نوعي ديريست مرده ايم. به قول احمدشاملو«زيستن در سرزميني كه مزد گوركن از بهاي آزادي بيشتر است» ننگ آور است و بيشترش تقصير همين عبدالله ها و اربابانشان است. اميد روزي اين ها به شعور و ما به آزادي برسيم.
با آرزوي موفقيت و پيروزي در راهي كه ميرويد آقاي وفاجان مستقيم و بقيه ياران صداي آمريكا
السيد

ناشناس گفت...

درجواب عبدالله ورهبرشون
خوبه که اسلام رو معنی کردید
خشونت یعنی اسلام
تحقیر یعنی اسلام
جاهلیت یعنی اسلام
عقب ماندگی یعنی اسلام
شعار یعنی اسلام
ومعلوم است که رهبرشما خامنهای چه کسی است.

ما ایرانی ها دین خودمان راداشتیم
ولی شما عرب ها ی سنگ پرستی بیش نیستید

دگر اندیش گفت...

وفای عزیز با درود به شما...می خواهم چند کلمه خیلی صمیمانه با شما صحبت کنم ..اول از همه باید بگویم که شما را خیلی دوست دارم چون تنها مجری صدای آمریکا هستید که ارتباط دو طرفه ای را مابین بینندگان و خودتان ایجاد نموده اید و حداقل اینکه به نظرات بینندگان خود گوش داده و یا آنها را می خوانید...البته در همین اول ازشما خواهش می کنم حتما و حتما به این پیام من جواب بدهید تا بدانم که آن را دقیق مطالعه کرده اید...راستش برای شما و صدای آمریکا هیچ بازتابی مهم تر و مطمئن تر از نظراتی که در اینجا درج می شود نیست...من نظرات دوستان را که می خواندم خیلی از آنها واقعا نکات کلیدی را برای شما مطرح کرده اند از جمله نفوذ همین عوامل رژیم در بحث ها و به انحراف کشاندن آنها و بعد هم پخش مطالب همین نفوذی ها به منظور کاستن از اهمیت صدای آمریکا نزد مردم در صدا و سیمای رژیم...مورد دوم لزوم استفاده صدای آمریکا از کارشناسان با اطلاع و خبره است...من هم مانند آن دوست عزیز معتقدم برنامه تفسیر خبر چهارشنبه شب ها یکی از بهترین برنامه های تفسیر خبر است و واقعا نظرات آقای نوری زاده و بخصوص دکتر سازگارا خیلی کارشناسی و نزدیک به واقعیت ها است و همچنین لحن و بیان این دو هم قوی و موثر است و اجرای آقای چالنگی هم که حرف ندارد و عالی است ..البته بعد از آقای چالنگی شما دومین مجری قوی صدای آمریکا هستید و امیدوارم شما نیز مانند لونا شاد عزیز و آقای بهارلو از صدای آمریکا خارج نشوید ..البته بایداعتراف کرد که آقای بهارلو دیگر آن توانمندی سابق را نداشت و به قولی به سن بازنشستگی رسیده بود اما برای لونای عزیز واقعا متاسف شدم...فقط خواهشی که از شما دارم و می خواهم به اطلاع آقای کامبیز محمودی برسانید این است که دیگر این همه مجریان توانمند را فراری ندهند ...البته نمی خواهم از بقیه اسم ببرم ولی برخی مجریان واقعا از نظر اجرا و ارتباط با مهمان و بینندگان برنامه و آشنایی با موضوع مورد بحث ضعیف هستند...در اینجا جا دارد از برنامه قوی دو روز اول و اجرای خوب بیژن فرهودی نیز تشکر کنم...موضوع دیگر اختصاص وقت اندک به نظرات بینندگان است..من خودم چندین ایمیل به بخش نظرات ارسال کردم اما هیچگاه پخش نشدند...در این مورد باید قبول کنید که این نظران چون از داخل ایران می آیند خیلی منطبق با واقعیت ها هستند و اختصاص وقت کم به آنها کاملا غیر منصفانه است ...مطرح کردن دو یا سه ایمیل به هیچ وجه قابل قبول و منطقی نیست و حتما باید وقت بیشتری به این ایمیل ها اختصاص داده شود! موضوع دیگر فیلترشکن های شما هستند ...راستش را بخواهید خط ارتباطی ما با سایت شما همین فیلترشکن ها هستند اما اخیرا بعضی از فیلترشکن ها کار نمی کنند و اصلا آدرس فیلتر شکنی که اعلام می شود باز نشده و به اصلاح انگلیسی کان نات پیچ میشود ...حتما خواهش می کنم بخش فیلتر شکن ها را قوی تر کنید. خلاصه اگر علاقه مند باشید من می توانم تمامی برنامه های شما و اشکالات موجود را بررسی و اعلام کنم به شرطی که شما برای این کار من و سایرین ارزش قائل شده و ارتباط دو سویه ای را ایجاد کنید. باور کنید که نظرات ما که در داخل ایران و در وسط معرکه هستیم بیشتر از نظرات برخی کارشناسان شما برای بهبود برنامه هایتان مفید و سازنده می باشند ..حال نظر شما چه باشد و چگونه این حرفها مقبول شما و بخصوص جناب کامبیز محمودی واقع شود..موفق باشید و بدرود

ناشناس گفت...

من معتقدم این دفعه باید اسرائیل تکلیف حماس را روشن کرده و تا نتیجه گیری کامل این جنگ را متوقف نکند تا حداقل خون این کشته ها منجر به صلح و ثبات دائم و بریده شدن دست منفور جمهوری اسلامی از منطقه شود...مردم دنیا باید بدانند که منشاء تمامی بدبختی های منطقه و حتی جهان از عملکرد رژیم حاکم بر ایران است و دنیا باید تکلیف خودش را با این معدن ترور و کینه و بقول اقای بوش بانکدار تروریسم جهانی روشن کند

وفا گفت...

دگراندیش عزیز مطلبت رو خوندم و از دقت و محبتت سپاسگزارم هر رسانه ای اگر با مخاطب خودش ارتباط نداشته باشه رسانه نیست، "نارسانه" است. البته در جهان ما تعداد نارسانه ها زیادند. در مورد مجریان برنامه اگر اجازه بدید من از حد کار حرفه ای و مسئولیتم فراتر نرم و فقط بگم که برای من همکاری با چهره های محبوب شما در صدای آمریکا برای من افتخاره و در مورد جابجائی ها هم دکتر محمودی بارها در سخنی با شما توضیح داده که نیاز به تکرار من نداره ولی تاکید می کنم که همه ما در یک سیستم اداری کار می کنیم و کسی سلیقه شخصی خودش رو در هیچ موردی اعمال نمی کنه. به هر حال هر پیشنهاد و انتقادی به ما برسه مورد توجه قرار می گیره که البته بهتره برای دکتر محمودی به آدرس ontherecord@voanews.com بفرستید این رو هم اضافه کنم که یک رسانه با مخاطبین چند میلیونی در راضی کردن تک تک مخاطبین که ممکن با هم اختلاف سلیقه داشته باشند با شرایط دشواری رو به رو میشه ولی عنایت کنید و بفرستید

دگر اندیش گفت...

وفای عزیز از لطف و محبتت و از اینکه ما را قابل دانستید و بلافاصله جواب دادید بسیار سپاسگزارم...باز هم می گویم که واقعا برایت احترام قائلم و دوستت دارم و دشواری های کارتان را درک می کنم...پیشنهادات و انتقادات ما هم صرفا بخاطر این است که رسانه صدای امریکا را مهمترین و تاثیر گذارترین رسانه در بین رسانه های فارسی زبان می دانیم و بخاطر همین می خواهیم که کمترین ایرادها را داشته باشد و بیشتر در صدد کسب رضایت مخاطبان اصلیش یعنی مردم بدون تریبون داخل ایران باشد...باز هم با شما در ارتباط خواهم بود...بدرود

ناشناس گفت...

درود بر شما
ممنون از برنامه های خوبتون, موفق و سربلند باشید.

ناشناس گفت...

salam vafa jan,noktei tu in chand ruz bud ke delam nayumad nagam va shoma nagid tu barnamatun,tuye akhabre saat 2 zohre shabake 1 televisione iran,in chand ruze ba khabar negare vahede markazi khabar ke arabi be name KHALED SADEGH ast ertebate be estelah zende barghrar kardan ke raje be GAZA gozaresh bede,vali jalebe ke har 4 ruz (yani az yekshanbe ta 4 shanbe)tasvir yeki bud !!!! man shansi ino fahmidam,chon dar har 4 ruz ye benze sefid az kenare khabarnegar rad mishodva hava har 4 ruz aftabi bud !! va ye mashine zard ham az poshte khaled sadegh rad mishod !! va har ruz be estelah motarjeme zabane arabi harchi delesh mikhas va nazare sardabire khabr budo be esme tarjome be khorde mardom midad, !! jalebe na!! vali fek nemikardan ye adame daghighi mese man ino befahme,hamaro khar farz kardan,asan emruz ghazze abry bud vali aghaye khaled sadegh tu aftabe hamun 4 ruz pish bud !! hala ya 2 halat dare ya man eshtebah mikonam ya ba un benz sefide gharardad bastan ke har ruz az kenare khaled rad beshe va un mashin zarde ham az poshtesh !! ba khorshidam gharardad bastan labod !! jalebe ke be surate tablo mojri ha ham hich soali az aghaye khaled sadegh nemikardan !! khob malume dige chon tasvir male 4 ruz pish bud,yani ertebate zende ye 4 ruz pish,ino khodetunam ag emitunid chek konid ke bebinid rast migam va tu barname ham rosvashun konid ke enghad hamaro khar farz nakonan,ba tashakor

ناشناس گفت...

khabarnegare zende az ghazze bename khaled sadegh dar akhbare saat 2 shabake 1 iran har ruz miad ye gozareshe mostaghim az ghazzemide vali tasvir male 4 ruz pishe ke har ru z tekrar mishe va ye benze sefid har ruz az kenaresh rad mishe va ye mashine zard az poshtesh !!! va motarjeme arabi ham har ruzharfaee ke dus daran bezanano be esme tarjome hamzaman be khorde mardom mide !!,jalebe na?!! ertebate zendei ke mojri ham hich soali az khabarnegar nemitune bokone chon asan tasvir male 4 ruz pishe ,az yekshanbe ta 4 shanbe har ruz hamun filmo neshun dadan vali har ruz ye tarjome,badam besh goftan ertebate zende !! fek kardan hame kharan,vali man fahmidam ta shom aham begid tu barnamatuno dahaneshun service beshe,age shak darid ,akhabre saat 2 va ertebate mostaghim ba ghazze ba aghaye khaled sadegh ro chek konid az yekshanbe ta 4 shanbe,tasvir yekie hamahs !!!bebinid ta che had mellato khar farz kardan,dus daram tu barnamatun begid ta sardabire khabareshun rosva beshe

banafsheh گفت...

جالبه بدونيد در حاليكه مسولين دولتي مردم ايران رو براي كمك جاني و مالي همه جوره تحريك مي كنند مجروحين فلسطيني از پذيرش خون ايرانيان بدليل شيعه بودن خودداري مي كنند !!!! وا زينبا ... اي ايران ...وا زينبا ... اي ايران ... معلوم نيست چرا ايرانيان با پنج هزار سال تمدن هنوز نمي تونن دوست و دشمن رو تشخيص بدهند !!!! و بهتره بدونيد اسراييلي ها وقتي اسم كوروش كبير رو مي شنوند به احترامش بلند مي شند !!! Banafsheh

banafsheh گفت...

با عرض ادب و سلام
بنده و خانواده از بینندگان پروپا قرص برنامه های خوب شما هستیم فقط تقاضا دارم به دو نظر اینجانب توجه فرمائید.با توجه به حجم بینندگان شما وکلاس کاری صدای آمریکا خواهشمند هستم به همکار محترم سرکار خانم الناز بفرمائید کمی به performance خود نحوی لباس پوشیدن آرایش موی خود بیشتر توجه فرمایند و با این توجه هم به صدای آمریکا وهم به بینندگاه خود احترام خواهند گذاشت حتی آرایش ساده مو خود به قول ما دم اسبی هم بسیار از آشفته بودن و دیدن موهای ایشان بهتر است نکته دیگر تقاضای عاجزانه داریم از سرکار خانم سهیلا آراسته فقط جهت اعلام اخبار استفاده نمائید زیرا نحوی برخورد نوع صحبت ایشان با افراد بسیار زیاد غیر حرفه ای است و عصبی کننده است خصوصا وقتی با افرادی مثل آقای سازگار عزیزما صحبت میکردنند بسیار عصبی کننده بود به عبارتی دیگر بحث را اقای وفا به طور مثال انجام میدهند بسیار شفاف و روند جالب و شنیدنی دارد که موجب میشود شما حتی متوجه زمان هم نمیشوید.با سپاس و تقدیم احتامات بنفشه از انگلستان

ناشناس گفت...

salam vafaye aziz. nemidunestam bayad in harfo koja begam , jayi behtar az linke bahse azadet peyda nakardam . faghat mikhastam behettabrik begam chon dar ejraye barnameye mizegerd kheyli movafagh hasti. hamishe piruz va movafagh bashi. negin

ناشناس گفت...

سلام،

اجازه بدهید حرفم را با یک پرسش آغاز کنم: به نظر شما بالاترین "مقام اجرایی" در حکومت ایران کیست؟

بر خلاف تصور رایج که رئیس جمهور را نفر اول اجرایی و رهبری را یک مقام "نظارتی" میدانند، من معتقدم رهبر یا همان ولی فقیه در ایران بالاترین مقام اجرایی است. آقای خامنه‌ای فرمانده نیروهای نظامی و انتظامی است، در مورد تعیین وزرا نظر میدهد، بعضا جلوی طرح‌های مجلس را می‌گیرد، در سیاست‌های خرد و کلان سیاسی، فرهنگی و اقتصادی نظر میدهد، و به گفته خودش تنها اوست که میتواند در مورد مذاکره یا عدم مذاکره با آمریکا نظر بدهد.

بر این اساس به نظر من کشورهای دیگر، به خصوص کشورهای اروپائی باید از رهبر ایران بخواهند که در مذاکراتی که در بالاترین سطح برگزار میشود خود شرکت کند. مثلا اگر در جایی‌ آقای سارکوزی از فرانسه و گوردن براون از انگلیس حضور دارند، از ایران هم باید آقای خامنه‌ای شرکت کند، نه احمدی‌نژاد. خود احمدی‌نژاد بارها گفته است که نظر خامنه‌ای برای او "فصل الخطاب" است.

به نظر من این راه موثری برای فشار آوردن به رژیم ایران است. نباید گذاشت "مقام معظم رهبری" خود در جایگاهی‌ مقدس و انتقاد‌ناپذیر بنشیند و یک "تدارکاتچی" را به بالاترین سطح مذاکرات بین المللی بفرستد و بعد با یک سخنرانی همه رشته‌ها را پنبه کند.

لطفا این نظر را با آقایان سازگارا، براتی و دیگران در میان بگذارید.

با تشکر فراوان
فرهاد

ناشناس گفت...

نامه ای از فرزاد کمانگر
آقای اژه ای، بگذار قلبم بتپد
ماههاست که در زندانم، زندانی که قرار بود اراده ام را، عشقم را و انسان بودنم را درهم بشکند. زندانی که باید آرام و رامم میکرد چون "بره ای سر براه"، ماههاست در بندی زندانی هستم با دیوارهایی به بلندای تاریخ.
دیوارهایی که قرار بود فاصله ای باشد بین من و مردمم که دوستشان دارم، بین من و کودکان سرزمینم فاصله ای باشد تا ابدیت، اما من هر روز از دریچه سلولم به دور دستها میرفتم و خود را در میان آنها و مثل آنها احساس می کردم و آنها نیز دردهای خود را در منِ زندانی میدیدند و زندان بین ما پیوندی عمیق تر از گذشته ایجاد نمود.
قرار بود تاریکی زندان معنای آفتاب و نور را از من بگیرد، اما در زندان من روئیدن بنفشه را در تاریکی و سکوت به نظاره نشستم.
قرار بود زندان مفهوم زمان و ارزش آن را در ذهنم به فراموشی بسپرد، اما من با لحظه ها در بیرون از زندان زندگی کرده ام و خود را دوباره به دنیا آورده ام برای انتخاب راهی نو. و من نیز مانند زندانیانِ پیش از خود تحقیرها، توهینها و آزارها را ذره ذره، با همه وجود به جان خریدم تا شاید آخرین نفر باشم از نسل رنج کشیدگانی که تاریکی زندان را به شوق دیدار سحر در دلشان زنده نگه داشته بودند.
اما روزی "محاربم" خواندند، می پنداشتند به جنگ "خدا"یشان رفته ام و طناب عدالتشان را بافتند تا سحرگاهی به زندگیم خاتمه دهند و از آن روز ناخواسته در انتظار اجرای حکم میباشم. اما امروزکه قرار است زندگی را از من بگیرند با "عشق به همنوعانم" تصمیم گرفته ام اعضای بدنم را به بیمارانی که مرگ من میتواند به آنها زندگی ببخشد هدیه کنم و قلبم را با همه ی"عشق و مهری" که در آن است به کودکی هدیه نمایم. فرقی نمیکند که کجا باشد بر ساحل کارون یا دامنه سبلان یا در حاشیه ی کویر شرق و یا کودکی که طلوع خورشید را از زاگرس به نظاره می نشیند، فقط قلب یاغی و بیقرارم در سینه کودکی بتپد که یاغی تر از من آرزوهای کودکیش را شب ها با ماه و ستاره در میان بگذارد و آنها را چون شاهدی بگیرد تا در بزرگسالی به رویاهای کودکی اش خیانت نکند، قلبم در سینه کسی بتپد که بیقرار کودکانی باشد که شب سر گرسنه بر بالین نهاده اند و یاد "حامد" دانش آموز شانزده ساله شهر مرا در قلبم زنده نگهدارد که نوشت: "کوچکترین آرزویم هم در این زندگی برآورده نمیشود" و خود را حلق آویز کرد.
بگذارید قلبم در سینه کسی بتپد مهم نیست با چه زبانی صحبت کند یا رنگ پوستش چه باشد فقط کودک کارگری باشد تا زبری دستان پینه بسته پدرش، شراره ی طغیانی دوباره در برابر نابرابریها را در قلبم زنده نگهدارد.
قلبم در سینه کودکی بتپد تا فردایی نه چندان دور معلم روستایی کوچک شود و هر روز صبح بچه ها با لبخندی زیبا به پیشوازش بیایند و او را شریک همه ی شادی ها و بازیهای خود بنمایند شاید آن زمان کودکان طعم فقر و گرسنگی را ندانند و در دنیای آنها واژه های "زندان، شکنجه، ستم و نابرابری" معنائی نداشته باشد.
بگذارید قلبم در گوشه ای از این جهان پهناورتان بتپد فقط مواظبش باشید قلب انسانیست که ناگفته های بسیاری از مردم و سرزمینش را به همراه دارد از مردمی که تاریخشان سراسر رنج و اندوه و درد بوده است.
بگذارید قلبم در سینه ی کودکی بتپبد تا صبحگاهی از گلویی با زبان مادریم فریاد برارم:
"من ده مه وی ببمه باییه
خوشه ویستی مروف به رم
بو گشت سوچی ئه م دنیاییه "
معنی شعر : می خواهم نسیمی شوم و"پیام عشق به انسانها" را به همه جای این زمین پهناور ببرم.
فرزاد کمانگر
بند بیماران عفونی، زندان رجایی شهر کرج
مورخ 8/10/87
تاریخ نگارش: 2/10/87 بند امنیتی 209 اوین

ناشناس گفت...

لطفا به این لینک توجه کنید و لطفا تلویزیون صدای آمریکا آنرا مورد بحث قرار دهد:
http://rashedan.com/dialogue/?p=12

Sasan گفت...

اقا عبدالله
صدای امریکا که جمهوری اسلامی نیست که از بیان ازادانه نظر مردم هراس داشته باشه با سانسور و زور جلوی ازاد اندیشی و بیان ازادانه افکارو بگیره.این شبکه مال کشوری که یک دورگه سیاه رییس جمهور شده.برو معنی ازادی دموکراسیو یاد بگیر بعد نظر بده.اون خبرنگار عراقی هم لیاقت دموکراسی نداشت خمون صدام براش خوب بود.

ناشناس گفت...

سلام آقاي وفاي عزيز


لطفا به اين لينك سري بزنيد:

http://www.fardanews.com/fa/pages/?cid=71209

ژوان از كردستان

Humankind گفت...

با سلام و درود
متاسفانه تحمیل کردن عقاید ، نفی هر گونه عملکرد منطقی و محق بودن محض از خواص ایدئولوژی دینی هست و به همین خاطر حماس و تمام تایید کنندگان آن به خود اجازه می دهند از انسانهای بی گناه سپر دفاعی درست کنند و چون برای الله این کارها را انجام می دهند محق هستند پس انتقادی هم نمی تواند به آنها وارد شود .و حتی اگر هم این جماعت شروع کننده تعرضات باشند.

ناشناس گفت...

ایران به سرکوب در مناطق کردنشین پایان دهد

)نیویورک؛ ژانویه ۲۰۰۹): سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارشی که امروز منتشر کرد از دولت ایران خواست عبارات و تعاریف کلی و مبهم در قوانین امنیت ملی را که برای سرکوب مخالفتهای صلح آمیز در مناطق کردنشین از آن استفاده می شود را اصلاح یا به کلی لغو کنند و به بازداشتهای خودسرانه مخالفین و منتقدین کرد پایان دهند.

در گزارشی ۴۲ صفحه ای تحت عنوان: ایران: آزادی بیان و اجتماعات در مناطق کردنشین؛ سو‌ءاستفاده مقامات ایران از قوانین امنیتی؛ مطبوعات و دیگر قوانین برای بازداشت و پیگرد قضایی ایرانیان کرد را به ثبت می رساند. این افراد به خاطر استفاده از حق قانونی آزادی بیان و اجتماعات سرکوب شده اند. استفاده از این قوانین برای سرکوب افراد اتفاق جدیدی نیست اما از آغاز دوران ریاست جمهوری احمدی نٓژاد در اوت ۲۰۰۵ شدیدتر شده است.

جو ستورک معاون مدیر بخش خاورمیانه و آفریقای شمالی سازمان دیده بان حقوق بشر می گوید: مقامات ایران تحمل ناچیزی برای مخالفت سیاسی از سوی شهروندان دارند.آنها به ویژه نسبت به هر گونه مخالفت سیاسی در میان مناطق اقلیت در مناطقی که سابقه فعالیتهای جدایی طلبانه دارند، حساس هستند.

از جمعیت 69 میلیونی ایران، حدود چهار و نیم میلیون از اقلیت قومی کرد هستند. این جمعیت در بخش شمال غربی کشور زندگی می کنند. جنبش های سیاسی در منطقه مدتهاست برای خودمختاری بیشتر فعالیت کرده اند.
گروههای با سابقه کرد دخالت در هرگونه فعالیت مسلحانه را تکذیب می کنند و دولت نیز از سال ۱۹۹۰ چنین ادعایی نکرده است.

ستورک می گوید: هیج کس به حق یک دولت در برخورد با خشونت اعتراض نمی کند. ولی در مورد کردستان ایران خشونتی وجود ندارد. آنچه اتفاق می افتد سرکوب مخالفتهای مشروع و صلح آمیز است.

این گزارش جدید توقیف نشریات و روزنامه های کردی-فارسی و کتاب و تنبیه ناشران؛ روزنامه نگاران و نویسندگان منتقد سیاست های دولت را ثبت می کنند. مقامات همچنین با عدم صدور مجوز برای نهادهای مدنی مشروع یا وارد کردن اتهامات واهی به فعالین آن نهادها فعالیتهای قانونی را سرکوب می کنند.

یکی از قربانیان سرکوب دولتی فرزاد کمانگر است. او مدیر یک دبیرستان در شهر کامیاران و با سازمان دفاع از حقوق بشر در کردستان فعالیت می کرده است. او از جولای ۲۰۰۶ در زندان به سر می برد. این گزارش نامه ای از آقای کمانگر را که مخفیانه از زندان خارج کرده و از شکنجه در دوران باز جویش می گوید منتشر کزده است.

شعبه 30 دادگاه انقلاب کمانگار را در 25 فوریه سال 2008 به اتهام به خطر انداختن امنیت ملی محکوم به مرگ کرد. دادستانی مدعی شد که کمانگار عضو حزب کارگران کردستان ترکیه بوده است ولی هیچ دلیلی برای این اتهام ارائه نکرد. در جولای دادگاه عالي حكم اعدام را تاييد کرد. وکیل أقای کمانگر به تنها راه باقی مانده متوسل شده و خواستار دخالت رییس قوه قضاییه شده است

http://www.hrw.org/en/news/2009/01/08/iran-end-repression-kurdish-areas

Unknown گفت...

من می خواستم به موضوعی اشاره کنم که دوستان چندباردیگرهم به آن اشاره کرده اند:
به نظر من مدتی است که بیشترافرادی که ازایران موفق به تماس باصدای آمریکا می شوندازطرف رژیم آخوندی هستندوسازمخالف می زنندوبابیان بحث های بیهوده تلاش میکنند که موضوع برنامه راعوض کنند.
ولی مثلا درایمیل هایاهمین وبلاگ چنین چیزی کمتردیده می شود ، که به نظرمن بخاطر هدف این عناصرهست که می خواهند بردید مردم عادی تاثیرداشته باشند وبه نظرآنها کسانی که دسترسی به اینترنت دارند به این سادگی تحت تاثیراین تلفن هاقرارنمی گیرند.
درضمن می خواستم اگه امکان داشته باشه یک همه پرسی درضمینه این تلفن هاایجادکنید
متشکرم

ناشناس گفت...

آقاي وفاي عزيز
با درود به شما
از شما يك سؤال دارم اگه ميشه بگيد آيا اين متني كه در اين آدرس نوشته شده درست است؟ به عبارت ديگر قابل اعتماد است؟ و دسيسه حكومت جهت تبرئه خود نيست؟

http://www.f-kamangar.hra-iran.org/page197.html

با تشكر
ژوان

وفا گفت...

ژوان عزیز من از جزئیات این داستان آگاهی ندارم

ناشناس گفت...

به نام حق
شراب لطف خداوند را،کرانی نیست
وگرکرانه می نمایید،قصور جام بود
دوستان مشکل خیلی از افراد مثل عبدالله
هست.
این افراد با جشم و گوش بسته بر حقیقت و همجنان در عصر حجر زندگی می کنند.

ناشناس گفت...

با درودآقاي وفاي عزيز
ممنون از پاسخ شما

ناشناس گفت...

با درود.
وفا جان در مورد تلويزيون بي بي سي فارسي كه از فردا برنامه هاش رو روزانه به مدت 8 ساعت شروع ميكنه تا حالا هيچ صحبتي در صداي آمريكا نشده.
البته من خوشحالم.چون با وجود رقيب مديريت صداي آمريكا مجبوره كيفيت و نوع برنامه ها رو افزايش بده و نه اينكه هر چند وقت يك بار يك بار يه پيشكسوت رو اخراج كنه.
اينم عكس هايي از تلويزيون فارسي بي بي سي :
http://www.iranianuk.com/article.php?id=34168

رستم فرخزاد گفت...

ژوان عزیز این جریان واقعیت داشت و اگر درست یادم باشه خود وکیله آقای کمانگر هم در همین صدای آمریکا این مسئله رو افشا کردند.
ولی این مسئله تازه ای نیست . از اساتید قدیمی این کار میتونم از حاج آقا قتیل زاد حاكم شرع بندر انزلی توی سالهای شصت و هفتاد اسم ببرم که مثل آب خوردن این کار رو میکرد و به بچه های سیاسی که تو زندان بودن حکم اعدام میداد و اینها رو جای قاتل ها و قاچاقچی ها اعدام میکرد و مجرمین اصلی رو با دریافت پول آزاد میکرد.
به همین راحتی

azi گفت...

سلام.من آ.ج هستم از ايران.من خيلي وقته كه ديگه نمي تونم بر نامه هاي شبكتونو دنبال كنم واسه اينكه تو خونه ي ما نمونه بارز تحريم رو مشاهده مي كنم و بابام به خاطر ديدن شبكه عالي شما ماهوارمونو برداشت .فقط يك چيز كه من وقتي شما و آقاي دكتر نوري زاده -آقاي چاللنگي و بقيه كاركنان شبكه شما رو كه مي بينم به ايراني بودن خودم افتخار مي كنم اما وقتي چهره هاي مسخره اي مثل احمدي ن‍‍‍ژادو خامنه اي و ... رو مي بينم آرزو ميكنم كاش هيچ وقت به دنيا نمي يومدم .با تشكر از شبكه خوبتون.

ناشناس گفت...

ممنون آقاي رستم عزيز هم به خاطر پاسختون و هم به خاطر اطلاعات بيشتري كه در اختيار من گذاشتيد.

با تشكر
ژوان

ناشناس گفت...

باسلام به شماآزاديخواهان و حق‌گويان،

امروز چهارشنبه مورخ 25 دي ماه 1387 بار ديگراداره برخورد بااديان وزارت اطاعات (اِبا)در اقدامي جديد بر عليه جمعيت اِلياسين،آقاي پيمان فتاحي(ايليا) و جمعي از شاگردان ايشان را بصورت غيررسمي احضار و دستگير نمودند. تاكنون از سلامتي و احوال و محل نگهداريشان اطلاعي در دست نيست.
اين بي خدايان دم از خدا مي زنند و اينچنين حوانان صاحب انديشه را به غل و زنجير مي‌كشند.
اينان دم از احقاق حق مظلومان جهان مي‌زنند و خود...
با تشكر

ن.قلب آكنده از ظلم و بي‌عدالتي

ناشناس گفت...

سلام به آزاديخواهان
دستگیری پیمان فتاحی و تعدادی از اعضای آل یاسین
1. خانم نازی حسامی؛ یکی از سردبیرهای نشریه هنرهای زیستن، نویسنده، محقق و مشاور محتوایی نشر یاهو. دستگیری ایشان در حدود 5 صبح روز پنج شنبه صورت گرفته و طبق گزارش رسیده همراه با ضرب و شتم بوده است. 2. آقای مرتضی رسولیان؛ از مسئولین ارشد جمعیت آل‌یاسین 3. آقای سعید صورتی؛ مدرس گروه پژوهشی مدیریت حرفه ای، از اعضای انجمن متفکران و محققان ایران، فعال در نشریه توقیف شده حرکت دهندگان 4. آقای حمید صورتی؛ از اعضای فعال جمعیت آل یاسین.
اکنون پس از گذشت بیش از یک سال از دستگیری و به اقرار مسئولان وزارت اطلاعات پس از چندین سال کار اطلاعاتی و جاسوسی، هیچ کدام از اتهامات وارده اثبات نگردید و دادگاه مربوطه به دلیل فقدان هر گونه مدرک و گواه، حاضر به صدور حکم نگردیدهاند.
خواهشمند است صداي ما را به گوش همگان برسانيد. ظلم در اين جا بيداد مي كند.

ن.

ناشناس گفت...

به آن هایی که از حماس دفاع می کنند بگویید قدری در تاریخ حماس مطالعه کنند !که بدانند حماس را خود اسراییل به وجود آورد که جلوی قدرت گرفتن عرفات را بگیرد.و در مقابل فتح قد علم کند.
پس آنهایی که هوادار حماس هستند بدانند که در اصل هوادار اسراییل هستند. چون در آینده نزدیک این 2 دوست 2باره آشتی می کنند و روسیاهیش می ماند برای کی؟؟؟؟

ناشناس گفت...

سلام آقاي مستقيم
مدتي هست که آنتي فيلتر freegate پولي شده و کار نمي کنه، ديگه نمي تونم مثل گذشته هر روز به وبلاگ سر بزنم. هر چي هم به اين آدرس ankbut@voanews.com ايميل زدم از فيلتر شکن خبري نشد.
الان هم به سختي يک سايتي پيدا کردم که بشه بوسيله اون از فيلتر عبور کرد، ولي ميدونم که به زودي فيلتر ميشه.
اخيرا مي بينم که طرفداران احمدي نژاد (يا طرفداران حکومت) حتي از تريبون صداي آمريکا هم براي تبليغ احمدي نژاد استفاده مي کنند.
يک چيز جالب براي من، اينه که اون آقايي که مرتبا از احمدي نژاد و غزه و در کل ديد حاکميت دفاع ميکنه و هر دفعه از يک شهر مختلف زنگ ميزنه و اسمش هم تغيير ميده، ولي صداش رو بلد نيست عوض کنه. تا ميگه سلام، معلوم ميشه، همونه.
اون کامنت اولي که نوشته شده جالب هست. آقا ما هرچي توي سايت رجا نيوز از اين چيزا مي نويسيم که شما مي ترسيد چاپ کنيد و فلان، اصلا به روي مبارک نمي آورند و چاپ هم نمي کنند.

راستي، مهمترين اتفاقي که در سال گذشته براي من افتاد، آشنايي با بهرام مشيري بود که ذهن مرا از بند خرافات نجات داد. و واقعا در من تحول شگرفي بوجود آورد.

تاسيس يک تلويزيون حرفه ای ديگر در زمينه خبر را نيز تبريک مي گويم. به لحاظ صداو تصویر و کیفیت، خیلی شبکه قویی هست.


مهدی - شیراز

ناشناس گفت...

انقلاب کرديم تا شاه و شاهزاده نداشته باشيم... آقا و آقازاده داريم! انقلاب کرديم تا سياستمان ديني شود... دينمان سياسي شد! انقلاب کرديم تا اقتصادمان انساني شود... انسانيتمان اقتصادي شد! انقلاب کرديم تا خيابان هايمان شريف شوند... شرافتمان خياباني شد! انقلاب کرديم تا رنگ آزادي را ببينيم... اسارت رنگ شده را ديديم! انقلاب کرديم تا دردهايمان درمان شود... درد بي درمان گرفتيم
حامددرگزی

ناشناس گفت...

تغيير مکان هاله نور احمدي نژاد (فكاهی)
http://i39.tinypic.com/2zplhc6.jpg
و شعر قلم چرخيد و ...
قلم چرخيد وايران را گرفتند

قلم چرخيد و فرمان را گرفتند
ورق برگشت و ايران را گرفتند
به تيتر «شاه رفت ِ» اطلاعات
توجه کرده کيهان را گرفتند
چپ و مذهب گره خوردند و شيخان
شبانه جاي شاهان را گرفتند
همه از حجره‌ها بيرون خزيدند
به سرعت سقف و ايوان را گرفتند
گرفتند و گرفتن کارشان شد
هرآنچه خواستند آن را گرفتند
به هر انگيزه و با هر بهانه
مسلمان نامسلمان را گرفتند
به جرم بدحجابي، بد لباسي
زنان را نيز مردان را گرفتند
سراغ سفره ها نفتي نيامد
وليکن در عوض نان را گرفتند
يکي نان خواست بردندش به زندان
از آن بيچاره دندان را گرفتند
يکي آفتابه دزدي گشت افشا
به دست آفتابه داشت آن را گرفتند
يکي خان بود از حيث چپاول
دوتا مستخدم خان را گرفتند
فلان ملا مخالف داشت بسيار
مخالف‌هاي ايشان را گرفتند
بده مژده به دزدان خزانه
که شاکي‌هاي آنان را گرفتند
چو شد در آستان قدس دزدي
گداهاي خراسان را گرفتند
به جرم اختلاس شرکت نفت
برادرهاي دربان را گرفتند
نميخواهند چون خر را بگيرند
محبت کرده پالان را گرفتند
غذا را آشپز چون شور ميکرد
سر سفره نمکدان را گرفتند
چو آمد سقف مهمانخانه پائين
به حکم شرع مهمان را گرفتند
به قم از روي توضيح‌المسائل
همه اغلاط قرآن را گرفتند
به جرم ارتداد از دين اسلام
دوباره شيخ صنعان را گرفتند
به اين گله دوتا گرگ خودي زد
خدائي شد که چوپان را گرفتند
به ما درد و مرض دادند بسيار
دليلش اينکه درمان را گرفتند
مقام رهبري هم شعر ميگفت
ز دستش بندتنبان را گرفتند
همه اين‌ها جهنم، اين خلايق
ز مردم دين و ايمان را گرفتند

Unknown گفت...

دوست عزیز آقای مستقیم

یک پیشنهاد داشتم اگهامکان داره یک چت روم هم ایجادکنید و ساعت های خاصی رو اعلام کنید تاهمه بتونیم دور هم جمع شیم و یک میزگرد بزرگ تشکیل بدیم.

باتشکر از شما

ناشناس گفت...

در خبر ها آمد كه آن چلغوز كفش پران از سوئيس تقاضاي پناهندگی می كند:
http://www.radiofarda.com/Article/2009/01/19/f2_Iraq_Shoe_thrower_Switzerland.html
چرا سوئيس؟ چرا پيش آيت الله جنتی نه؟ چرا پيش "عبدالله از اردبيل" نويسنده پيك نخست در بالا نه؟

ناشناس گفت...

سلام آقای مستقیم
حتما از طریق اخبار در جریان درگیری بین سازمان تربیت بدنی( یا همون علی آبادی) با عادل فردوسی پور قرار گرفته ای. آنها فردوسی پور را به دلیل انتقاد از مدیریت فدراسیون فوتبال که در دست سرداران سپاه است، متهم به تضعیف نظام کردند.
در یک حرکت خودجوش و مردمی، قرار شد دوشنبه شب، کمپین 5 میلیون پیامک برگذار شود و مردم با ارسال این تعداد پیامک، حمایت خود را از فردوسی پور در مقابل این باند مافیایی مربوط به دولت (در بخش ورزش) اعلام کنند.
همان شب، مخابرات سیستم ارسال پیامک برنامه نود را از کار انداخت و اجازه نداد که این اتفاق روی بدهد. البته بیش از پیش، آبروی این نظام رفت و دیکتاتوری خود را به نمایش گذاشت که واکنش های زیادی در بین مردم داشت.

http://77tir.info/index/viewtopic.php?f=3&t=8376


http://77tir.info/index/viewtopic.php?f=3&t=8378

مهدی - شیراز

ناشناس گفت...

احمدي نژاد : اگر آمريکا انرژي هسته اي رو از ما بگيره ما هم چند چيزو از چند نفر مي گيريم 1) دريا کنارو از حميرا 2)اصفهان رو از معين 3)وطن رو از داريوش 4) خليج فارسو از ابي 5) آزادي رو از منصور 6)خديجه رو از سندي7)آمنه رو از اندي 8) و مهم تر از همه گيتار رو از شماعي زاده...

ناشناس گفت...

سلام آقای مستقیم
با توجه به حضور آقای نوری زاده در واشنگتن، منتظر قسمت دوم مصاحبه شما با ایشان (همین جمعه) هستم.

مهدی

آرش گفت...

سندی دیگر بر ناتوانی دولت در اداره مملکت و هدم انتقادپذیری آنان
وفای عزیز
برنامه ورزشی تحلیلی نود را فقط به دلیل اینکه از مسئولان ورزشی در قبال ناتوانیشان انتقاد می کرد عقیم کردند. از شما به عنوان یک رسانه و در راستای وظایف یک رسانه تقاضا دارم در یکی از برنامه های پر بیننده خود نظیر میزگرد یا تفسیر خبری که به بررسی مسائل ایران می پردازد این موظوع را برای 30 ثانیه هم شده اعلام کنید که این دولت حتی در اداره ورزش هم به مشکل بر خورده است. سری هم به این وبلاگ بزنید.
http://viva90tv.blogspot.com/
با تشکر

ناشناس گفت...

"جایزه سیمون دوبووآر برای کمپین یک میلیون امضا - مراسم تحلیف اوباما"
اشک شادی می ریزم
زمانی که یک سیاه بر سرزمین تو حکم می راند
سیاهی که برده ای بود دیروز
.
اشک شادی می ریزد فرزند من
زمانی که بانوی ایرانی بر سرزمین من چون گذشته حکم براند
بانویی که اسیریست امروز

ناشناس گفت...

دوستان عزیز
آزادی باید با تلاش و کوشش ما بدست آید و باید از درون هر کدام از ما آغاز شود .وقتی ما از درون آزاد نیستیم و اسیر کینه توزی ،جهل و خرافات هستیم چگونه میتوانیم به آزادی فکر کنیم.وقتی ما اسیر این فکریم که یکی باید بیاید ما را نجات دهد چه آن شخص اوباما باشد و چه امام زمان، به سمت آزادی نرفته ایم که توقع داشته باشیم به آزادی برسیم.ما باید ابتدا آگاهی کسب کنیماز اینکه چطور به این زندان افتادیم چگونه از افکار غلط ما استفاده و ما را زندانی کردند.باید مطالعه کنیم نباید بی خیال بنشینیم باید گوش به زنگ باشیم و باید مسایل سیاسی کشور را مانند مسایل فوتبال دنبال کنیم.باید بدانیم رییس جمهور شدن دوباره احمدی نژاد چه فاجعه بزرگی است.باید به حکومت بفهمانیم که تحمل چهار سال دیگر احمدی نژاد را نداریم. اصلا باید قبل از اتمام زمان ریاست جمهوری وی او را برکنار کنیم.چون او به غرور ملی ما با آن کارهای احمقانه توهین کرده و با دروغهای بزگی که گفته به غرور دینی ما هم توهین کرده چرا باید اجازه دهیم یکبار دیگر رییس جمهور شود.عزیزان اوباما فرصت خووبی است نباید این فرصت هم مانند فرصت افزایش قیمت نفت توسط احمدی نژاد از دست بدهیم.

ناشناس گفت...

اسممو یادم رفت بنویسم ببخشید

هومن از کرج

رادیو بی بی سی دیشب در تحلیل خبری خود گفت : در حالی که 20 سال است که از تجزیه وفروپاشی آمریکا می گذرد معلوم نیست که مردم ایران چراهنوز مرگ بر آمریکا می گویند

یکصدو شصت وسومین قطعنامه شورای امنیت در مورد فعالیتهای هسته ای ایران به تصویب رسید در عین حال رئیس آژانس هسته ای اعلام کرد علیرغم هشتصدو سی ودومین گزارش ایران در مورد فعالیتهای هسته ای هنوز ابهاماتی در این زمینه وجود دارد که امیدواریم به زودی بر طرف شود

قیمت هر سکه طلا امروز در بازار 60 میلیون تومان کاهش داشت واز یک میلیاردو دویست میلیون تومان به یک میلیارد وصدو چهل میلیون تومان رسید

به علت اتمام ذخایر نفت وگاز دولت در اطلاعیه ای از مردم عزیز ایرا ن خواست امسال در مصرف ذغال جداً صرفه جویی نمایند

یکی از نمایندگان مجلس خواهان کاهش سن ازدواج شد وی گفت دولت با تدابیر صحیح واصولی سعی دارد متوسط سن ازدواج دختران را از 50 سال به 45 تا 40 سال کاهش دهد

رئیس سازمان حمایت از حقوق مردان خواهان نقش ومشارکت بیشتر از سوی مردان در فعالیتهای اجتماعی شد وی گفت در نظام طبیعت اصولا مرد نیز مانند زن حق مشارکت در فعالیتهای اجتماعی و سیاسی را دارد

نیروی انتظامی کرج چند سارق را که به سرقت دیش های ماهواره مردم اقدام می کردند دستگیر کرد ودیش های مسروقه را به صاحبانشان بر گرداند

شورای نگهبان 2999 نفر از 3000 کاندیداهای اصلاح طلب نمایندگی مجلس را رد صلاحیت کرد

به علت برخی مشکلات ونواقص چشم انداز 20 ساله باز هم تمدید شد

با مسدود شدن سایت قرآن دات کام تعداد سایتهایی که هنوز فیلتر نشده اند به سه عدد رسید

برای اولین بار ایران به دور دوم مسابقات جام جهانی راه یافت

علی دایی: هنوز قصدی ندارم که از دنیای فوتبال خدا حافظی کنم

کنفرانس “بررسی علل عدم محو اسرائیل از صفحه روزگار ” با حضور اندیشمندان به زودی بر گزار می گردد

قیمت هر کیلو مرغ به هفت میلیون تومان رسید جالب است بدانید در 50 سال قبل مردم با هفت میلیون می توانستند یک اتومبیل بخرند

رئیس جمهور گفت: هشتاد سال است که از انقلاب اسلامی می گذرد وحالا وقت آنست که فکری به حال مشکلات ازدواج ومسکن جوانان بکنیم

سازمان هواشناسی اعلام کرد به علت شهاب باران آسمان مسیر زمین - مریخ وبر عکس از امشب به مدت 24 ساعت مسدود می باشد
ایران در زمینه تولید طناب دار به خودکفایی رسید

روءسای جمهوری اسلامی انگلیس وجمهوری اسلامی آلمان از عمل نشدن وعدم اجرای صحیح اسلام در ایران ابراز نگرانی کردند

آگهی استخدام شرکت دام وطیور: به چند نظافتچی فنی با مدرک کارشناسی ارشد نیازمندیم {کسانی که دارای مدرک دکترایند در اولویت می باشند}

آیت الله جنتی خطیب امروز نماز جمعه تهران گفت : متاسفانه بعد از هشتاد سال که از انقلاب می گذرد همچنان نمی توانیم با آمریکا رابطه دوستی برقرار کنیم به سه دلیل اول اینکه اگر با آمریکا دوست شویم برای شرکت در انتخابات مردم به دهان چه کسی مشت گره کرده بزنند دوم اینکه مردم در تظاهرات مرگ بر چه کسی بگویند سوم اینکه رهبری از کار بیکار می شود از همه اینها گذشته مشکل اساسی دیگری هم هست وآن حمایت آمریکا از کودتای 28 مرداد صد سال قبل یعنی 1332است از سویی رئیس مجلس نیز گفته است اگر رابطه ما با آمریکا شکل گیرد اینبار مجبوریم به سفارت انگلیس یا آلمان حمله کنیم!! وی گفت مصیبت این نیست که ما دشمن داشته باشیم بلکه مصیبت روزی است که ما دشمن نداشته باشیم

رهبر معظم انقلاب طی حکمی خدا وند را به عنوان نماینده خود در کائنات منصوب کردند

با قوت گرفتن احتمال ظهور امام زمان علیه اسلام اصولگرایان ایران امروز رسما اعلام کردند که ما در صورتی با امام زمان بیعت می کنیم که ایشان طرفدار ولایت مطلقه فقیه باشند

امسال مراسم سالروز بیروزی انقلاب از 4 ماه به 5ماه افزایش می یابد

از این به بعد صدا وسیما برای انتخاب مجریان زن مسابقه ملکه زیبایی بر گزار می کند.

نیروگاه اتمی بوشهر به زودی به بهره بر داری می رسد

ناشناس گفت...

مازیار عزیز
"دکتر احمدی نژاد لایق ترین رییس جمهوری در طی 30سال گذشته بوده است"

آخه جداً کی میتونه با این درجه از حماقت چهره واقعی این دولت رو نشون بده! این مرد کلید رهایی ما از این زندانه با این اعمالش.
دوران خاتمی با یه مانتو تنگ هممونو سرگرم میکردن بعد قبیله ای اعدام میکردن.
با این حرفاتم کسی تحریک نمیشه رای بده برادر !

هومن هستم از کرج

ناشناس گفت...

بسیجی چیست ؟ ... موجودیست پشمالو که بی دلیل به انسان بی گناه حمله می کند

ناشناس گفت...

آخر ساعت درس يك دانشجوي دوره دكتراي نروژي ، سوالي مطرح كرد: استاد،شما كه از جهان سوم مي آييد،جهان سوم كجاست ؟؟ فقط چند دقيقه به آخر كلاس مانده بود.من در جواب مطلبي را في البداهه گفتم كه روز به روز بيشتر به آن اعتقاد پيدا مي كنم. به آن دانشجو گفتم: جهان سوم جايي است كه هر كس بخواهد مملكتش را آباد كند،خانه اش خراب مي شود و هر كس كه بخواهد خانه اش آباد باشد بايد در تخريب مملكتش بكوشد. پروفسور محمود حسابي

باتشکرازآقای وفا
حامد از درگز

ناشناس گفت...

chتصميم گرفتم که : 1. با احمق بحث نکنم و بگذارم در دنياي احمقانه خويش خوشبخت زندگي کند. 2. با وقيح جدل نکنم چون چيزي براي از دست دادن ندارد و روحم را تباه مي کند . 3. از حسود دوري کنم چون حتي اگر دنيا را هم به او تقديم کنم باز هم از من بيزار خواهد بود . 4. تنهايي را به بودن در جمعي که به آن تعلق ندارم ترجيح دهم. من ازطرفداران آقای خاتمی می خواهم که چنین کنندوبه صداهای بی اعتبارعوام فریبانه وکینه توزانه بی اعتنا باشند. درودبرخاتمی وبرهمه راستگویان وراست اندیشان.
حامد از درگز

ناشناس گفت...

من دختری 29 ساله هستم که همانند بسیاری از همسن وسالهای خودم وطنم را ترک کرده ام.این متن در بلاگم در سال 2007 آپ شده و متاسفانه هنوز کوچکترین تغییری در اوضاع ایران حس نمی شود: اینجا مملکت من است؟باور ندارم.امروز فهمیدم که قدرت دربان دم در اطاق رفاه دانشجویی از دانشجوی فوق لیسانس مملکت هم بیشتر است و حتی تا میز محاکمه حراست پیش می روی که ثابت کنی حقم خورده شده! جدا عقده های فروخورده این زنان و مردان حراستی چقدر عمیق است که پستی شان تا بدینجا می رسد که شخصیت تو را بخاطر نیم وجب پارچه خورد کنند؟اینان واقعا از اسلام چیزی می دانند؟ اگر فقط یک بار به معانی قران فکر کنند تنشان باید بلرزد که تن چند جوان را تا به حال لرزاندند.
راهپیمایی 22 بهمن براه می اندازند که فقط ثابت کنند طرفدار دارند درحالیکه در کشورهای دارای دمکراسی دولت و حکومت حق راه اندازی راهپیمایی ندارند و فقط این معترضین و گروهکهای مخالفند که راهپیمایی می کنند.
کیفیت آموزشی تا آنجا نزول کرده که استادان آنچه را به خودشان زمانی درس دادند همان را تدریس می کنند.استاد نمره را تعیین می کند نه از هوش و استعداد و ورقه تو بلکه با سلیقه شخصی خودش.حق اعتراضی هم نیست.جدا چرا خودمان سر خودمان را کلاه می گذاریم؟چرا کسی اعتراض نمی کند؟
چرا اکثر جوانان گریخته از ایران سرخوردگانی هستند با هوش و لایق که تحقیر شدند؟اگر کمی شاد و شق راه بروی فورا کسی پیدا می شود که تذکر بدهد.در اینجا در وطن من زیبایی, شادی ,هوش, استعداد, لیاقت ,احترام به شدت سرکوب می شودو به جای آن سرخوردگی های اجتماعی, اعتیاد, فحشای زیرزمینی و کثافت بروز می کند.از شایسته سالاری جز یک اسم چیزی نمانده و جوانان اگر قوی نباشند به زودی معتاد می شوند.اکثر معتادان را بنگرید یا جوانان تیزهوش بودند یا قوی و یا زیبا که امتیازشان مایه بدبختی شان می شود.
بجای روابط سالم جنس مخالف و آزادیهای رفتاری میان آنها و یافتن جفت مناسب روابط در ظاهر محدود و در باطن کثیف میانشان حاکم می شود.چون در اینجا رفتار ساده ای بین پسر و دختر سکس تلقی می شود و این درحالی است که باطن کثیف انسانهای به ظاهر موقر هرگز قابل کشف نیست.
"خدایا ایران من را برهان, نجات بده,ملتمسانه از تو می خواهم."

آرش گفت...

با سلام خدمت آقای وفا مستقیم مجری مسلط صدای آمریکا
همانطور که می دانید عنوان هر برنامه نشاندهنده محتویات آن می باشد و مخاطبین با دیدن و شنیدن آن عنوان جذب برنامه مورد نظر خواهند شد و در این راه بسیاری به دلیل علاقه به موضوع آن برنامه در خیلی از کارهای روزمره تغییراتی بوجود می آورند تا شاهد آن برنامه باشند. امروز دوشنبه برنامه میزگرد با عنوان دلایل عقب افتادگی ایران با حضور مهمان و مجری ناشناس از دید بنده(به همان دلیل که گفتم ایشان تاکنون مجری برنامه های مورد علاقه من نبودند)برگزار شد و 30 دقیقه ابتدایی برنامه فقط یک موضوع بود(دین اسلام بد است) و تمامی مشکلات ایران به دین برمیگردد و برای خودشان دلایلی داشتند که برای خودشان هم محترم است به طوری که اگر بیننده ای در همان لحظه پای گیرنده می آمد و از موضوع برنامه اطلاع نداشت، می پنداشت که یک برنامه ضد دین(شما بخوانید ضد اسلام) در حال پخش می باشد و اصلاً ربطی به موضوع برنامه نداشت.
و اما گله من نه از باب مخالفت یا موافقت با صحبتهای ایشان است بلکه از مجری برنامه و صدای آمریکا است که اگر به هر دلیل مهمان برنامه خارج از موضوع صحبت کند باید با اتخاذ تاکتیکهای مجری گری موضوع بحث را عوض کرد و یا اگر مهمان برنامه فقط اعتقاد به همان تک حرف خود دارد دلیلی بر این نیست که یک ساعت وقت برنامه سر همان یک عامل گرفته شود.
به هر حال از شما خواهش دارم یک بار دیگر آن برنامه را ببینید تا فرق بین موضوع برنامه و محتوای آن مشخص شود. شاید هم از لپ تاپ من این گونه پخش میشد(جهت مزاح)
در کار خود موفق و پیروز باشید.

ناشناس گفت...

دوست گرامي آقاي هومن از کرج
يادداشتهاي تو را خواندم و از آن پيش بيني 50 سال ديگر تو لذت بردم و بايد بگويم که در هر دو نوشته ات حقايق تلخي وجود دارد و اين جمله ات که گفتي "آخه جداً کي ميتونه با اين

درجه از حماقت چهره واقعي اين دولت رو نشون بده! اين مرد کليد رهايي ما از اين زندانه با اين اعمالش. " را قبول دارم چون تا قبل از احمدي نژاد واقعا بسياري از مردم و من هم

مانند بقيه نميدانستم عمق فاجعه چقدر است ايشان نشان داد که آن کساني که خاتمي همواره با ترس ولرز میگفت نمیگذارند کار انجام شود دقیقا چه کسانی هستند ، منابع تغذیه آنها

چیست و از کجا ساپورت میشوند اما اینکه این مرد کلید ما از زندان هست را قبول ندارم مثل این میماند که ما اتوبوس خراب و پر مسافری که نیاز به تعمیر دارد را از روی خشم(

بدلیل زود تعمیر نشدن) به یک راننده ناوارد و مست بدهیم وخوشحال باشیم این اتوبوس را با خود به دره بیندازد غافل از اینکه این اتوبوس تنها سرمایه اصلی و هستی ماست. اما

درباره نوشته ام بايد بگويم که :
1- من نگفته بودم که به چه کسي راي داده شود بلکه گفته بودم که ما اسير چيزهایی در درون خودمان هستيم که يکي از آنها جهل و خرافات و ديگري کينه توزي که سرچشمه همه

آنها ناآگاهی است .
واقعيت اين است که من این نوشته را موقعی نوشتم که دیدم همنوعان من درباره آمدن اوباما حرفهایی را میزنند که به نظرم غلط آمد چون از جنس همان "منتظر دیگری" شدن است

وگفتم که چه منتظراوباما باشیم و چه منتظر هر امام زمانی هر دو غلط است .اصلا تفکر امام زمانی میگوید ای مردم درست است که مشکلات زیادی دارید اما بیخود سعی نکنید به

فکر راه حل آن باشید چرا که تا وقتی او نیاید هیچ مشکلی حل نخواهد شد و بعد مردم را سرگرم میکنند و شعار میدهند "شاید این جمعه بیاید شاید" یا از آنها میخواهند مشکلات خود

را روی کاغذ بنویسند و در چاه جمکران بیندازند. در حالی که اگر کمی دقت کنیم میفهمیم امام زمان با این خصوصیاتی که از او نام میبرند اگر ظهور کند اولین کسانی را که گردن

میزند همین ها هستند و یا برعکس این قوم بلافاصله پس از ظهور ایشان او را میکشند چون اینها حتی تحمل اصلاحات نرم را هم ندارند.البته نمیخواهم به اعتقادات کسی توهین کنم و

در این مورد هم مطالعه نکرده ام.
2- در مورد رای دادن هم باید بگویم که من قطعا رای خواهم داد و حتما هم به اصلاحک طلبان رای خواهم داد نه به دلیل جوگیری و درست پنداشتن همه کارهای آنان بلکه به نظر من

نباید در مورد مسایل سیاسی، احساسی فکر کرد و چند دلیل دارم :
- اول: امروزه گروههای اصلاح طلب برای رسیدن به قدرت تنها راهی که دارند رای آوردن و کسب اعتماد مردم است در نتیجه این گروه پس از رای آوری ، هم به مردم مدیونند و

هم برای ادامه قدرت خود باید اعتماد مردم را از دست ندهند. پس منافع ما با آنها در یک راستا است .
- دوم : امروزه اصولگرایان (طبق گفته خودشان !) به دلیل در دست داشتن منابع ثروت و حمایت یکجانبه رهبری ، شخصی را میمانند که در یک خانواده ثروتمند ولی بیسواد بزرگ

شده است ، چنان بیسواد، لوس و مغرور بار آمده اند که هیچ وقعی به مردم و رای آنها نمی نهند چون نیازی به اینکار نمی بینند و بعد از رای آوردن خود را مدیون مردم نمیدانند و در

نتیجه برای مردم کار نمیکنند.نمونه بارز آن را که هنوز در حال دیدن هستیم.و از آن طرف اصلاح طلبان اکثرا دارای تحصیلات عالی واقعی(نه مدرکی) و روشنفکر هستند.پس بین

انسان باسواد و آگاه و بیسواد و نا آگاه مسما اولی را انتخاب میکنم.
- سوم : اصلاح طلبان موقعی که در قدرت هستند نمیتوانند اشتباه کنند چون اهرمهای نظارت بر دولت که همگی در دست اصولگرایان است (بدون تغییر و دائمی ) در زمان آنها

شروع به فعالیت میکنند در نتیجه اینها حتی راه راست هم نمیتوانند بروند چه برسد به کج روی .البته همین جاست که ضرورت بودن یک شخص شجاع در راس دولت به چشم میخورد

چون باید بتواند راه راست را برود.
3- هومن جان مثل اینکه با رای دادن مخالفی که باید به تو بگویم رای ندادن در این شرایط بسیار بد است چرا که این گروه همیشه یک تعداد رای ثابت و منسجم دارد ( حدودا پنج

میلیون ) که با همین تعداد هم در مجلس هم در شوراها هم در ریاست جمهوری رای کسب میکند .البته به نظرم در زمان احمدی نژاد این را به حدود 10 میلیون رسانده اند با احتساب

تولید شناسنامه های جعلی و گسترش بسیجی های پولی یا شستشوی مغزی و باطل کردن صندوقهای مهم وغیره. نگرانی خاتمی و دیگران بی جهت نیست . حال تو بگو آیا در این

شرایط رای دادن برای ما بهتر است یا ندادن ؟همان ما که فکر میکنیم اگر بنشینیم همه کارها درست میشود.
در پایان باید بگویم که متاسفانه ما در حالی سیاه و سفید ، صفر ویکی فکر میکنیم که دانشمند ما پروفسور لطفی زاده مبتکر منطق فازی است( آن هم چهل سال پیش ) منطقی که میگوید باید جهان را خاکستری و واقعی دید نه سیاه وسفید.
در مورد منطق فازی حتما در اینترنت سرچ کنید و مطالعه. خیلی ساده و قابل فهم است ولی دید انسان را عوض میکند.

dariush گفت...

درود بر شما وفای عزیز
از : داریوش هستم از خراسان امیدوارم که حالتون خوب و اوقات به کام باشد .روی سخن من با پرزیدنت :اوباما است 1- سهم مردم ایران را از رژیم جبار ایرن جدا کند .2- اگر دوستدار مردم ایرانت هستید و ارزش برای دموکراسی که شما را انتخاب کرده پس نباید با این آخوندها مصالحه کنید . 3- تنها یک چیز ارزش شما را افزون خواهد کرد و ان اینکه شما کوروشی نو برای جهان نو باشید تا بلکه همچون بزرگ ما ایرانیان که 25 کشور را با دموکراسی آشتی داد شما هم بتوانید چنین باشید . امیدوارم . داریوش خراسان .
وفای عزیز دوستت داریم .

ناشناس گفت...

سرهنگ طوفانیان یه جمله معروف داره که میگه :
تا وقتی مادر من و شما سفره حضرت ابوالفضل نذر میکند این آخوند بر خر خود سوار است ...

هومن

ناشناس گفت...

مازیارعزیز

با دقت کامنتتو خوندم چنتا نکته به ذهنم رسید که در قالب سوال میگم البته قبل از اون ازت میخام در مورد مدرک آقای خاتمی یه تحقیق بکنی و یه کردان دیگه به لیست کردان هات اضافه بشه البته اینبار از جناح مخالف..

انتخابات رو تو این 30 سال چشیدی یا انتصابات ؟

آیا با وجود سید علی خامنه ای چیزی به عنوان حقوق مردم معنی داره ؟؟؟

بهتر نیست اول یه مطالعه اجمالی در مورد خرافات دینی که عامل این سیه روزی ما از دوران صفویه بگیر تا مشروطه مشروعه و انقلاب و الان شده بکنی بعد سراغ منطق فازی بری؟"اگه بخوای من کتابای محکم و مستدلی میتونم بهت معرف کنم" الان موضوع من و شما فراتر از دیدمونه ،مساله ادامه حیات تو این جهله

فکر میکنی اصلاح طلبا !برای چی قرار بیان تو صحنه ؟
بهبود وضع من و شما یا بقای خودشون ؟
دلیلش مهمه چون بهبود وضع 4ساله یعنی همون تعوری احمق فرض کردن ما.

آخه پسر مگه ناظری هست که نیاز به شناسنامه جعلی باشه ؟ نا امیدم کردیا ,ذهنتو باز کن به هیچ عمل اینا اعتماد نکن چون با دروغ تا اینجا پیش رفتن ،مثال لازمه؟

اصلاح طلبا نمیتونن اشتباه کنن چون مدیونن ؟ خاتمی مدیون 20 میلیون رای نبود ؟ که با قولاش و حرفاش سر همون 4تا حزب نوپا رو از زمین آورد بیرون بعد تحویل وزارت اطلاعات رژیم داد... من خودم یکی از همون بد بختا بودم

این سوال برات پیش نیومده که چرا سید علی آقا باید با کاندید شدن هر کدوم از نامزدا موافقت کنه بعد اجازه ورود به صحنه رو بده ؟
جای اون آقای شجاع در راس حکوت روی عمامه آقای خامنه اییه؟

به نظرت یا باید رای بدیم یا دست رو دست بذاریم آره ؟ خیلی کارای عاقلانه میشه کرد به جای رای دادن

اصلاحات از دید علما و خامنه ای به نظر تو چه معنی ای میده ؟
نخوندی تو جراید علما از ترویج موسیقی نگرانن ؟

دوست جوان من یه رای تو یعنی یک روز طول عمر بیشتر استبداد نعلین.

واقعیتها رو ببین، هیچ کس به من و تو و رایمون و حقمون اهمیت نمیده اینجا کشور ما نیست اینجا شده قلمرو دین وحشی اسلام و با رای درست نمیشه بلکه راهش اُردنگیه.

ودر آخر: صلاح مملکت خویش خویشتن دانی !


هومن از کرج

ناشناس گفت...

http://tafsirkhabar.blogspot.com/
اول با درود
دوم اینکه سایت شما وقتی با ادرس اصلی از ایران میام نه میشه نظر هارو خواند نه میشه نظری فرستاد ولی خود سایت دیده میشه و فیلتر نیست چرا؟
و من مجبور شدم با فیلتر شکن بیام تا بتونم نظر ها رو بخونم و نظرم رو بنویسم

اول درود به همه ازادی خواهان
ماهمه باهم باید متحد باشیم و باشیم باشیم باشیم همه باهم در کنار هم
در رابطه با روابط میان ایران امریکا ایران از رو کتاب خدا با مردم و تمام دنیا صحبت میکنه طبیعیست که اوباما نمیتونه با کتاب خدا صحبت کنه
و همه حرفا یک طرفست و امریکا فقط باید شنونده و اجرا کننده باشه مثل ما بد بخت هایی که مجبوریم فقط با خدا هرروز و هر روز شنونده خوبی براش باشیم و خفه شیم حرف نزنیم چون خدا قهرش میگیره
اگه بخواد با ایران روابط برقرار کنه
بنابر این نمیشه چرا تلاش میکنین که با خدا حرف بزنین یا نماینده خدا اقای اوباما خدا فقط شنونده و دستور دهندش وقتتونو هدر ندید و لطف کنین این حکومت خدارو تنها گذاشته و فقط تحریم کنین انقدر از هر راهی که میتونین نماینده خداروی زمین تحت فشار گذاشته تا بلکه روحش رو به خدا بخشیده و مارو خدارو شکر اگر خدا بخواهد تنها بزاره و راحتمون بزاره بلکه ما بتونیم از سلطه خدا بیرون بیاییم و با خدا یی باشیم
که هم شنوندس و هم راهنما و هم مهربان نه خدای جبار دستور دهنده
کمکمون کنین خواهش میکنم

ناشناس گفت...

با سلام وخسته نباشید
این پیغام را باید زودتر از اینها می گذاشتم ولی متاسفانه دیر شد
ولی از قدیم گفتن ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است

خواستم از پرزیدنت بوش به عنوان جسور ترین و بی باک ترین رییس جمهوری امریکا قدر دانی کنم خواستم که ایشان بدانند که توی ایران هم کسانی هستند که قدر خدمات بی نظیر ایشان را می دانندو همیشه قدر شناس ایشان هستند
من فکر میکنم خدماتی که پرزیدنت بوش پسر به دنیا کردتکرارناشدنی است

ناشناس گفت...

با سلام.
میخواستم بپرسم صدای آمریکا چرا دادن سهمیه به بسیجیان فعال در کنکور سراسری کارشناسی ارشد و کارشناسی توجه نکرده است. آیا چنین واقعه بزرگی که نتیجه آن همانا انقلاب دوم فرهنگی و پاکسازی فضای دانشگاهها از استعداد های دگر اندیش و یکسان سازی و همسو سازی دانشگاه ها با سیاست های رژیم جمهوری اسلامی و وارد کردن نیروهای امنیتی بیش از پیش به دانشگاه ها است را رصد نکرده است؟ یا به عواقب آن توجه نمیکند. بی تردید این کار فقط و فقط برای حذف دانشجویان دارای روشنفکر و بینش سیاسی و از بین بردن جنبش های دانشجویی و خروج بیش از پیش نخبه ها و فرار مغز ها از ایران است. که قطعا ضرر اصلی به آینده کشور و خالی شدن دانشگاهها از استعدادهای ناب و ذهن های متفکر ایرانی است. لذا مصرانه تقاضا دارم که صدای امریکا این واقعه تلخ را به خوبی و تحت برنامه های مفصل از جمله در برنامه تفسیر خبر آقای جمشید چالنگی و مطرح کردن آن با کارشناسان آگاه چون آقایان نوری زاده و سازگارا و منوچهر محمدی وسیروس آموزگار و احمد رافت. بررسی کند.
من کیان فارق تحصیل مهندسی عمران و 6 ماه است که شبانهروزی درس میخوانم و خودم را برای کنکور کارشناسی ارشد که حدود 2 هفته دیگر 23 بهمن 87 است آماده میکنم.

dariush گفت...

با درود به شما وفای عزیز داریوش از خراسان
با سچاس از محبت های شما
اما روی سخن من با ان کسانیست که میایند روی خط وچرندیات این رژیم را به خورد وقت گرانقدر برنامهمیدهند. آقا یا خانم خجالت بکشید 7 شبکه تلوزیون ایران و رادیو در درون کشور در دست شماهاست . ما جستجوگران دموکراسی را به حال خودمون بگذارید چون ما جزء یکساعت برنامه صدای امریکا هیچ منبع خبری نداریم . تلفن بنده و همراهان من که بلوکه شده و نمیتونیم تماس بگیریم . حالا بگذارید ما با همین صدای آمریکا و دوستان عزیزی که در اونجا هستند راخت باشیم .

ناشناس گفت...

باسلام.
جاي باز با ران : باز آخوند با عمامه با دروغ هاي فراوان مي خورد از مال مردم مي پرد بر کول مردم کودکي تنبل به حوضه همچو بلبل مدح و رو ضه يادم امد از فلسطين از بلندي هاي جولان از دلار نفت ايران حرف هاي احمقانه از رجايي زمانه دور ميگشتيم ز خانه شرع چون شمشير بران پاره مي کرد مغز ها را،بشنو اينک کودک من از زبان مام ميهن مرزو بوم پاک ايران اين رئيس جمهور نادان کرد ويران کرد ويران.
حامداز درگز

ناشناس گفت...

پس از پرتاپ كفش يك خبرنگار عراقي به سمت بوش صدا وسيما از صبر وبردباري خبرنگاران ايراني هنگام سخنراني احمدي نژاد تشكر كرد .
من هم به نوبه خودم تشکرمی کنم نه تنها از صداوسیمابلکه ازآقای لری کینگ هم تشکر می کنم.
حامد درگزی

ناشناس گفت...

من گویمش تیرم مزن ؛او گویدم هیچ دم مزن
از طاق ابرویم مگو وزنوش لعلم دم مزن
من گویمش دیوانه ام ؛آتش زدی بر خانه ام
او گویدم ناپخته ای ؛هنگام مستی دم مزن
عاشق نئی ای جان من؛مستی ربوده جان و تن
از جعد گیسویم مگووزماه رویم دم مزن
با می بسوزان خویشتن؛تاوارهی ازبندتن
میخانه را جنت بدان از دین وایمان دم مزن
آن واعظ و وعظ رابنه؛لب برلب جانانه نه
هیهات و العفو رابنه؛ازشیخ وتوبه دم مزن


وقتی استاد جماعتی؛ قرائتی باشد.
وقتی رهبر جماعتی سید علی باشد.
وقتی رئیس جمهور جماعتی احمدی نژاد باشد....
تو خود عمق فلاکت و بدبختی این مردم و مملکت را بگو.

میگن یه لری احمدی نژاد و میبینه و میزنه زیر خنده !!!
احمدی نژاد میگه چرا میخندی ؟
لره با تعجب میگه وجدانآ این قیافه خوته یا مسخره بازی در میاری !!!!!!؟؟؟

IRANJAHANBENYAMIN گفت...

با درود در آن روز سرد که پهلوی دوم دیگر تلاش نکرد اشکهایش را پنهان کند و سپهبد بدره‌ای نیز ابا نداشت از اینکه با یال و کوپال امیری به پای او بیفتد که نروید مشکل اما آنجا بود که توده‌ها، با دهانهای باز و چشم‌های بسته فریاد می‌زدند !!!!و اینچنین انقلاب شد . !!!!!!سید جلال تهرانی که ریاست شورای سلطنت را جلوی در ورودی ویلای محل اقامت آقای خمینی با دست خود قربانی کرده بود تا دست در دست سید احمد خمینی بتواند به حضور «آقا» برسد در هواپیمای ارفرانس.صادق قطب‌زاده که دو سال بعد به امر پدرخوانده‌اش امام خمینی و حکم محمد محمدی ریشهری اعدام شد در کنار آقا نشسته بود. خبرنگاری به او گفت از آقا بپرسید احساسشان پس از ۱۵سال دوری از وطن در این لحظه چیست؟آقا بی آنکه سرش را بلند کند گفت «هیچی»!ملتی به آمدن او فرزند داده بود، خیابانها را با قلب خود، فرش کرده بود، همه‌ی ایران بوسه بود و آواز، تبعیدی بزرگ باز می‌گشت اما احساس او به دیدن دوباره وطن و مردمی که به رهبریش برگزیده بودند یک «هیچی» بزرگ بود. بختیار تلخ و افسرده گفت؛ دیدید؟! نگفته بودم ایشان هیچ نوع مهری به خانه‌ی پدری ندارد!اینرا مردم به مرور درک کردند. خاصه آن روز که آقا گفته بود اگر در نبرد با صدام بعثی عفلقی کافر ۲۰میلیون نفر هم کشته شود اهمیتی ندارد. کشتگان البته به ۲۰میلیون نرسیدند، اما یک ملیونشان قربانیان جنگ بودند، چهار ملیون آواره شدند و هزاران تن درد شکنجه و زندان را متحمل شدند. هیچی بزرگ همچنان بر سر ملت ایران سنگینی می‌کند. قرار بر این بود که با رفتن «دیو»، رهبر محبوب فرشته خصال از در درآید. خنیاگر سرشناس شهر می‌خواند «از در درآمدی و من از خود به در شدم / گوئی از این جهان به جهان دگر شدم».سرما پوست می‌گداخت اما شعله‌ عشق مردی که قرار بود عدالت و شربت سیاه‌ سرفه و آزادی را همراه با پول نفت قسمت کند شاعر بزرگ شهر گفته بود، مژده داد «در ایران اسلامی علما خودشان حکومت نخواهند کرد و فقط هادی و ناظر امور خواهند بود، خود من نیز هیچ مقام رهبری نخواهم داشت. ـ مصاحبه با خبرگزاری رویتر ـ»آقا در مصاحبه دیگری با سازمان عفو بین‌الملل در دهم نوامبر ۱۹٧٨در نوفلوشاتو فرموده بود: در جمهوری اسلامی کمونیستها هم در بیان عقاید خود آزادند... و در گفتگو با «گاردین» از برابر زن و مرد و حقوق مساوی شهروندان ایرانی، بدون توجه به نژاد و رنگ و مذهب و جنس در حکومت اسلامی یاد کرده بود. از این مهمتر آقا در دوم نوامر ۱٩٧٨تاکید کرده بود در حکومت اسلامی رادیو، تلویزیون، و مطبوعات مطلقاً آزاد خواهند بود و دولت حق نظارت بر آنها نخواهد داشت. و برای اقلیت‌های مذهبی آزادی به طور کامل خواهد بود و هرکس خواهد توانست اظهار عقیده خود را بکند. (کنفرانس مطبوعاتی نه نوامبر ۱٩٧٨)

ناشناس گفت...

حال که هیجانات فروکش کرده، یک سوال از آقای اردوغان:

جناب اردوغان، ببخشید، شما از اسرائیل (شیمون پرز) انتقاد کردید که چرا برای امنیت کشور و مرزهایتان به افرادی واقع در خارج از مرز خودتان حمله کردید. خیلی هم خوب. حال سوال من این است که جناب اردوغان شما چرا برای دفاع از مرزهایتان به کردها حمله کردید. کردهایی که در خارج از ترکیه و در عراق بودند. همین چند وقت پیش بود که شما هم به همان دلیلی که اسرائیل به غزه حمله کرد، به عراق حمله کردید.

حال یک سوال از خودمان، آیا کسی که حرف و عملش یکی نیست و فقط به خاطر چند دقیقه وقت کمتر جلسه را ترک کرده و یکی دو ساعت بعد هم از شیمون پرز معذرت خواهی کرده و پرز هم گفته بین دو کشور دوست این چیزها پیش میاد و مهم هم نیست. قهرمان جهان اسلام است؟!!!

ناشناس گفت...

رياضي

"شما ياوه گويان با زندگاني معنوي و سعادت اجتماعي يك گروه انبوه صدها هزار ميليون نفري بازي ميكنيد."
(كشف الاسرار نوشته امام خميني، صفحه 74)

صد هزار ميليون ميشود صد ميليارد نفر، صدها هزار ميليون را خودتون حساب كنيد. جمعيت جهان چند نفره؟

ميليونها ميليون سلاطين و بزرگان و فلاسفه در عالم آمدند.
(كشف الاسرار نوشته امام خميني، صفحه 176)

"اسلام ميليونها حكم دارد."
(كشف الاسرار نوشته امام خميني، صفحه 55)

فلسفه

"فيثاغورث حكيم در زمان سليمان بود و حكمت را از او اخذ كرد."
(كشف الاسرار نوشته امام خميني، صفحه 32)

فيثاغورث در قرن پنجم پيش از ميلاد در يونان زندگي ميكرد و حضرت سليمان در قرن 10 قبل از ميلاد در اورشليم زندگي ميكرد. بين اين دو نفر پنج قرن اختلاف هست.

"انبذقلس فيلسوف بزرگ در زمان داوود نبي بود و حكمت را از او و از لقمان حكيم اتخاذ كرد." (كشف الاسرار نوشته امام خميني، صفحه 33)

انبذقلس - Empedocles - فيلسوف بزرگ يوناني در قرن پنجم پيش از ميلاد و حضرت داوود در قرن دهم پيش از ميلاد زندگي ميكردند.

"از حكما و فلاسفه بزرگ ديگر اسكندر است"
(كشف الاسرار نوشته امام خميني، صفحه 35)

انصافاً اين يكي درست بود. اسكندر مقدوني از فيلسوفان و حكيمان بزرگ تاريخه. اگه شك دارين برين تاريخ بخونين.

تاريخ

"اين موضوع مربوط به امروز و ديروز نيست. دو هزار سال است كه آمريكا ما را استعمار كرده است"
(ديدار با دانشجويان خط امام پس از گروگانگيري اعضاي سفارت آمريكا، جماران، 19 آبان 1358)

پزشكي

"امروز بر دكترهاي كشور ثابت شده كه براي علاج ناخوشيهايي مثل تيفوس و تيفوئيد (حصبه) چاره اي جز عمل كردن به طبق دستورات يوناني نيست و علاجهاي اروپايي نميتوانند كاري به اينگونه مرضها بكنند"
(كشف الاسرار نوشته امام خميني، صفحه 280)

هنر

اوريانا فالاچي در مصاحبه با امام خميني (متن كامل سخنراني در كتاب مصاحبه با تاريخ نوشته فالاچي- البته اگه كتاب رو تو دست دوم فروشي ها پيدا كردين)

سوال: شما موسيقي را عامل فساد و شهوتراني دانسته ايد. ولي آيا آثار موسيقي كساني چون باخ و موتسارت و بتهون و وردي را نيز با اين همه معنويت آنها عامل فساد ميدانيد؟

امام خميني: من اينهايي را كه اسم برديد نميشناسم ولي اگر مارش جنگي ساخته باشند كارشان خوب است. در غير اينصورت كارشان قابل قبول نيست.

سياست

"اسلام به كاخ كرملين هم كشيده شده، به كاخ سفيد هم كشيده شده. به آمريكاي لاتين هم رفته. به افريقا هم رفته، به مصر هم رفته. ملزم كرده است همه آنها را كه از اسلام اطاعت كنند."
(ديدار با رئيس جمهور و مقامات كشور، جماران، 18 مرداد 1363)

يكي از بركات جمهوري اسلامي اين بود كه مصريهاي كافر بالاخره مسلمان شدند. بقيه جاها هم مسلمان شدند.

و از اين تاريخ بود كه در قانون اساسي امريكا و شوروي و بقيه دنيا نوشته شد كه بايد قوانين بر اساس شريعت اسلام باشد.

"يكي از راههاي ايجاد اختلاف در يك ملت وجود احزاب است... اساساً احزاب از اول براي اين درست شده اند كه مردم با هم متجمع نشوند. چون دولتها از اجتماع توده ها ميترسند احزاب سياسي را درست كرده اند."

درستش هم همين است: هزاران سال دولتها ميخواستند حزب درست كنند و مردم نميگذاشتند تا اينكه دولتها بر عليه ملتهايشان انقلابهاي "مشروطه يا جمهوري" بر پا كردند و اين حزب ها را درست كردند.

اسلام سياسي يا غير سياسي؟

"روحاني نبايد كار ديگري غير از روحانيت يعني بسط توحيد و تقوي و پخش و تعليم قانون هاي آسماني و تهذيب اخلاق بپردازد"
(كشف الاسرار نوشته امام خميني، صفحه 208)

"اين را بدانيد كه تنها روحانيت ميتواند در اين مملكت كارها را از پيش ببرد. فكر نكنيد كه بخواهيد كنار بگذاريد روحانيت را"
(ديدار با نمايندگان مجلس، جماران 6 خرداد 1360)

دانشگاه كجاست؟

"ريشه تمام مصيبتهايي كه تاكنون براي بشر پيش آمده از دانشگاهها بوده است... همه مصيبتهايي كه در دنيا پيدا شده از متفكرين و متخصصين دانشگاهي است... اگر به اسلام علاقه داريد بدانيد كه خطر دانشگاه از خطر بمب خوشه اي بالاتر است"
(ديدار با اعضاي دفتر تحكيم وحدت حوزه و دانشگاه، 27 آذر 1359)

"ما هرچه ميكشيم از اين طبقه اي است كه ادعا ميكند دانشگاه رفته ايم و روشنفكريم و حقوقدانيم. هرچه ميكشيم از اينها است."
(قم، 1 مرداد 1358)

فرار مغزها

"منافقين هي ميگويند مغزها دارند فرار ميكنند . به جهنم كه فرار ميكنند. اين دانشگاه رفته ها، اينها كه همه اش دم از علم و تمدن غرب ميزنند بگذاريد بروند. ما اين علم و دانش غرب را نميخواهيم. اگر شما هم ميدانيد كه اينجا جايتان نيست فرار كنيد. راهتان باز است."

(جماران، 8 آبان 1358)

صادرات انقلاب

"ما بايد به هر قيمت شده باشد انقلاب خودمان را به تمام ممالك اسلامي و تمام جهان صادر كنيم."
(پيام به ملت، 22 بهمن 1358)

"بايد در صدور انقلابمان به تمام جهان كوشش كنيم"

(پيام نوروزي به ملت، اول فروردين 1359)

كشورهاي جهان اعتراض كردند

"ما قصد صدور انقلاب اسلامي را نداريم. اينها حرفهاي دشمنان اسلام است"
(ديدار با مسئولان صدا و سيما، 16 مرداد 1361)

جاسوسي

"هيچكس حق ندارد براي كشف جرم و گناه جاسوسي ديگران را بكند زيرا اين خلاف مقررات اسلام است."

(ماده6 از فرمان8 ماده اي امام خميني به ملت، جماران، 1 مرداد 1361)

"دانش آموزان بايد با كمال دقت اعمال و كردار دبيران و معلمين خود را زير نظر بگيرند و اگر خداي نكرده در يكي از آنها انحرافي ببينند بلافاصله به مقامات مسئول گزارش نمايند... اين كار را به صورت مخفي انجام دهند"

(پيام به دانشجويان، دانش آموزان، استادان و دبيران، بازگشايي مدارس در سال تحصيلي 61-62 ، 1 مهر 1361)

حكم مواد مخدر

"تعجب ميكنم كه اين دولت(شاه) چگونه فكر ميكند...در نظر دارند قاچاقچيان هروئين را اعدام كنند. اين موضوع نه تنها خلاف اسلام است. خلاف انسانيت هم هست"
(كتاب ولايت فقيه نوشته امام خميني، نجف 1355)

"اينهايي كه مواد مخدر ميفروشند شرعاً مستوجب اعدامند و بايد بدون هيچ تاخيري اعدام شوند. هيچ ترحمي هم در مورد آنها جايز نيست"
(30 ارديبهشت 1359)

بني صدر كي بود؟

"جناب آقاي بني صدر را همين مردم كوچه و بازار از پاريس آوردند اينجا و رئيس جمهور كردند، براي اينكه مردي مسلمان است، مومن است، خدمتگزار است"
(ديدار با استانداهاي كشور، جماران، 18 آذر 1359)

"اين آدم از اول ادعا ميكرد كه مسلمان است و براي اسلام كار ميكند و كذا. من هم از اول فهميدم دروغ ميگويد"

(ديدار با افسران و درجه داران، جماران، 3 شهريور)

------------------------------------------

مطالب زیر در ادامه مطالب بالا به این پست اضافه میگردد:

سخنراني امام خميني در نوفل لوشاتو

در ايران اسلامي علما خودشان حكومت نخواهند كرد و فقط ناظر و هادي امور خواهند بود. خود من نيز هيچ مقام رهبري نخواهم داشت و از همان ابتدا به حجره تدريس خود در قم برخواهم گشت.
مصاحبه با خبرگزاري رويتر، نوفل لوشاتو، 5 آبان 1357

در جمهوري اسلامي كمونيستها هم در بيان عقايد خود آزاد خواهند بود.
مصاحبه با سازمان عفو بين الملل، نوفل لوشاتو، 10 نوامبر 1978

در حكومت اسلامي راديو، تلوزيون، و مطبوعات مطلقاً آزاد خواهند بود و دولت حق نظارت بر آنها را نخواهد داشت.
مصاحبه با روزنامه پيزا سره، نوفل لوشاتو، 2 نوامبر 1978

در جمهوري اسلامي زنان در همه چيز حقوقي كاملاً مساوي با مردان خواهند بود.
مصاحبه با روزنامه گاردين، نوفل لوشاتو، 1 آبان 1357


براي همه اقليتهاي مذهبي آزادي بطور كامل خواهد بود و هر كس خواهد توانست اظهار عقيده خودش را بكند.
كنفرانس مطبوعاتي، نوفل لوشاتو، 9 نوامبر 1978
.

نه رغبت شخصي من و نه نه وضع مزاجي من اجازه نميدهند كه بعد از سقوط رژيم فعلي شخصاً نقشي در اداره امور مملكت داشته باشنم.
مصاحبه با خبرگذاري اسوشيتد پرس، نوفل لوشاتو، 17 نوامبر 1975

دولت اسلامي ما يك دولت دموكراتيك به معني واقعي خواهد بود. من در داخل اين حكومت هيچ فعاليتي براي خودم نخواهم داشت.
مصاحبه با تلوزيون NBC ، نوفل لوشاتو، 11 نوامبر 1978


پس از رفتن شاه من نه رئيس جمهور خواهم شد، نه هيچ مقام رهبري ديگري را به عهده خواهم گرفت.
مصاحبه با روزنامه لموند، نوفل لوشاتو، 9 ژانويه

ناشناس گفت...

من اخوند خوب را خیلی دوست دارم اخوند خوب اخوندی هست که مرده باشه برای همین اخوندهای خوب و فوت شده و جان به جان افرین تسلیم کرده رابسیار دوست میدارم

mojtabahojatoleslami@hotmail.com گفت...

سلام
بیشتر از سی‌ سال پیش خونهای ملت ما درخت استقلال ، ازادی ، جمهوری اسلامی را میوه دا ر کرد ولی‌ متاسفانه رهبران ما غصهٔ پول چینی‌ ها و معاملات با اینها را میخورند و یا اینکه غصهٔ. این فلسطینیها و یا بدتر از همه حزب الهی ها را میخورند . هرکس ریش داره با یک اسلحه ادعای اسلامی بودن میکنه . من هزار با ر برای جمهوری اسلامی حقیقی‌ جان میدهم ولی‌ حاضر نیستم یک قطره خون برای این اسلام خراب کنها بدهم . امیدوارم این رهبران ما در روز سال گرد انقلاب فریاد االله و اکبر های مردم را دلیل بر اغتشاشگری تعبیر نکنند همین الله و اکبر های مردم بود که رهبران ما را بر کار گزا شت . بنده سی‌ سال پیش در مدرسهٔ طلاب قم درس خواندم و دو سال و نیم زندان شاه بودم . الله و اکبر