۱۳۸۸ اردیبهشت ۳, پنجشنبه

توماس تم و جایزه "بیان حقیقت" رایدنر


در میزگرد امشب شرکت کنید.
میزگرد امشب میزبان توماس تام، حقوقدان و وکیل پیشین وزارت دادگستری آمریکاست. توماس کسی بود که از برنامه مخفیانه نظارت دولت بوش پرده برداشت. گزارش او در اواخر سال 2005 در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد. در عین حال که FBI مشغول بررسی پرونده او به اتهام تهدید امنیت ملی و جاسوسی است توماس جایزه "بیان حقیقت" رایدنر سال 2009 را دریافت کرده است. توماس در برنامه امشب میزگرد از نقش فرد در دموکراسی سخن خواهد گفت ضمن اینکه داستان پر فراز و نشیب تهیه گزارش افشاگرانه خود را تعریف خواهد کرد.
آیا افراد افشاگر باید محاکمه شوند؟
آیا جامعه باید از نظر مخالف استقبال کند؟
آیا شما شهامت افشاگری تخلفات دولت را دارید؟
چی فکر می کنین؟

۲۸ نظر:

roya گفت...

از ماموران تلفنی احمدی نژاد میپرسم آیا شما اجازه میدهید سخنی از رقم اعدامهای سال 1367 یا نحوه شکنجه در زندان اوین که از زبان احمد باطبی در صدای آمریکا شنیدیم و یا مثل تلویزینهای آمریکا که با آزادی از موارد معدود تخلف در زندانهای آمریکا حرف میزند و کسی آنها را توقیف نمیکند پخش شود ?

نیلو از تهران گفت...

شهامت افشاگری را در ایران از ما گرفته اند تا احمدی نژاد یا همان تحفه آرادان بتواند میلیاردها دلار درآمد بیسابقه نفتی را بدذدد و کسی جرات بازخواست و حسابرسی از او را نداشته باشد احمدی نژاد در زمان شهردار بودنش میلیونها تومان از پول شهرداری را صرف تبلیغات انتخاباتی خود کرد .
نیلو از تهران

ناشناس گفت...

افشاگری در ایران مجازات شلاق و حتی مرگ دارد کتاب در میهمانی حاجی آقا که شرح شکنجه شدن دو زندانی در زندان اوین بود در زمان آقای خاتمی چاپ و بلافاصله توسط عوامل ولی فقیه جمع آوری و نویسندگان شکنجه دیده آن دوباره تحت تعقیب و آزار قرار گرفتند

افشاگر از قم گفت...

افشاگری در زاهدان در سال قبل به قطع دست و پای پنج نفر طبق ماده 102 مجازات اسلامی منجر شد از تلفن برکفان رژیم میپرسم آیا قوم مغول هم چنین رفتاری با ملت خود داشتند ؟آیا از این نوع اسلام ناب ولایت فقیه راضی هستید ؟

فیروزه از کرج گفت...

آیا روزنامه نیویورک تایمز هم به جرم تشویش اذهان عمومی توقیف شد ؟ آیا در ایران کسی جرات دارد سخنی از ناپدید شدن پول نفت توسط پسر ولی فقیه یعنی مجتبی خامنه ای بزند و زنده بماند ؟ پس در ایران تا امکان افشاگری نیست مردم امیدی به بهره مندی از ثروت ملکت ندارند .

pooneh گفت...

برنامه مخفیانه نظارت دولت بوش در جهت تامین امنیت و محافظت آمریکا بوده و افشاگر آن به این اصل مهم ضربه زده ولی آیا افشای سرنوشت پولهای نفت که توسط احمدی نژاد ناپدید شد هم به ضد امنیت ملی است ؟ آیا عباس پالیزدار که پرده از دزدیهای سران نظام برداشت باید دو بار در زندان سکته قلبی کند و مثل سعید امامی خودکشی شود ؟

سرکار خانم زندی گفت...

احمدی نژاد یا همان محمود هسته ای اگر به کسی اجازه افشاگری بدهد باید اول از پولهای شهرداری که صرف تبلیغات انتخاباتی خود کرد حرف بزند و بعد توضیح دهد درآمدهای میلیاردی بیسابقه نفت چرا منجر به فقر بیسابقه مردم شده آیا آنرا هم صرف تبلیغات انتخابات دور دوم خود کرده یا فقط آقای کرباسچی بود که باید بخاطر دو پرس جوجه کباب توسط محسنی اژه ای محاکمه میشد ؟

هاله نور گفت...

اینهم هزینه افشاگری در ایران
دانشجویان بازداشت شده پلی تکنیک تحت شکنجه و فشارهای غیرانسانی برای انجام مصاحبه تلویزیونی قرار دارند. یکی از زندانی های زندان اوین که به هنگام انتقال اسماعیل سلمانپور به بهداری وی را دیده است، با تماس تلفنی اطلاع داد که دانشجویان به شدت تحت فشار برای انجام مصاحبه تلویزیونی قرار دارند. وی گفته است فشار و شکنجه بر دانشجویان به حدی است که وضعیت جسمی برخی از آنان به شدت نگران کننده است. وی وضعیت اسماعیل سلمانپور را هم به هنگام انتقال به بهداری بسیار نگران کننده مشاهده کرده است.

ناشناس گفت...

اگر در آمریکا هم کسی محاکمه میشود به وکیل دسترسی دارد ولی در ایران طی روزهای گذشته یکی از دانشجویان بازداشتی امیرکبیر با خانواده خود تماس گرفته وگفته که دیگر دانشجویان همچنان تحت شکنجه قرار دارند و از آنها خواسته شده با انجام مصاحبه تلویزیونی به سناریوی ساختگی نیروهای امنیتی اعتراف کنند. این در حالی است که دانشجویان تاکنون هیچ گونه ملاقاتی با خانواده ها یا وکلای خود نداشته اند. عدم اجازه به دانشجویان برای ملاقات با خانواده ها و کلای خود و همچنین اخبار روزهای اخیر در مورد وضعیت جسمی دانشجویان و اعتصاب آنان، بر نگرانی های خانواده ها و دیگر دانشجویان به شدت افزوده است.

سعید امامی گفت...

افشای نامه و دستور محرمانه سعید امامی برای سرکوب مطبوعات منجر به تعطیلی روزنامه سلام و قیام دانشجویی هجده تیر و قلع و قمع دانشجویان کوی دانشگاه تهران شد , آیا کسی میتواند صحبت از آزادی بیان و مصونیت از شکنجه در صورت افشاگری در ایران داشته باشد ؟

سياوش از فارس گفت...

با سلام و درود به شما و مهمانتان
در پاسخ به سؤال اول بايد بگويم كه افراد افشاگر نه تنها نبايد محاكمه شوند بلكه خود رژيم بايد به بررسي تمام افشاگريهاي آنها به پردازد و ملت و حكومت از آنها حمايت كنند .
در پاسخ به سؤال دوم بايد بگويم كه جامعه بايد از نظري استفبال كند كه صلاح خويش را در آن بيابد هر چند كه آن نظر مخالف افكار رژيم و دولت باشد .
در مورد سؤال سوم نيز اگر بنده به موردي بر بخورم مطمئن باشيد كه صد در صد آن را مطرح مي كنم .
با سپاس از شما

Javad گفت...

در ایران تمام کارها مخفیانه انجام میگیرد
چند سال قبل که صحبت از اتم در ایران میشد همه افراد حکومت آن را تکذیب میکردند و میگفتند اینها تهمت است
اما الآن که همه چیز روشن شده از صبح تا شب در تلویزیون و روزنامه و در همه جا تبلیغ اتمم میکنند و آن را از واجبات میدانند
جواد از قبرس

حمزه از چهارمحال و بختیاری گفت...

در کشور دموکراتیک حق هر فرد است که اعتراض کند اما متاسفانه در ایران اعتراض یا افشاگری محارب محسوب می شود.و فرد به اشد مجازات می رسد.من به شخصه جرئت افشاگری در ایران را ندارم.اما همیشه از افشاگری دیگران حمایت میکنم.در ایران متاسفانه از طریق یک وبلاگ هم نمی شود افشاگری کرد.زیرا جدیدا ولی فقیه سواد کامپیوتر و مخابراتش بالا رفته و براحتی افراد را شناسایی و نابود میکند.مانند همان وبلاگ نویس معروف.در ایالات متحده و کشورهای دیگر جانی های خطرناک با چند قتل اعدام می شوند اما در ایران وبلاگ نویسان و دانشجویان و...

فرهادازتهران گفت...

درودبرشما
راستش را بگویم من شهامت افشاگری تخلفات دولت را ندارم چون هر کسی که این کار را کرد سر از زندان دراورد.

سجاد گفت...

من معتقدم نه تنها ما که جزو افراد عادی و احیانا مخالفین دولت هستیم اگر افشاگری کنیم.دیگر کاری از دستمان بر نمی آید و باید منتظر انتقام گیری آقازاده ها باشیم.بلکه کسانی هم که خود در این نظام فاسد دارای نفوذ و منزلت هستند و به نوعی خودی ولایت فقیه محسوب شوند اگر افشاگری کنند در قبالشان ترحمی نمی شود.و این را در مورد عباس پالیزدار دیدیم.من به شخصه حتی جرئت افشاگری در خارج از کشور را هم ندارم.زیرا نظام تروریستی ایران حتما سعی می کند مخالفان و دشمنان جدی خود را در خارج از مرزهای این کشور ترور کند.به مانند ترور شاپور بختیار.

رستم فرخزاد گفت...

وفا جان این پیغام رو برای خواندن در برنامه نفرستادم ولی این جناب توماس مثل اینکه فکر کرده بخاطر روح قهرمانانه به اینجا دعوت شده مدام سعی داره خودش رو یک قهرمان ملی که بخاطر مردمش از جانش و همه چیزش گزشته نشان بده. ایشون با این حرفاشون فقط بزک دست رژیم دادن تا بگویند دیدید همه جای دنیا همین جو سرکوب و خفقان است.

ایشون اگر اینهمه که ادعا میکنند جانش در خطر بود و مورد تهدید بود الان توی برنامه شما چکار میکنه؟

ازشون بپرسید برنامه خاصی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ندارند؟

فرهاد شمس آبادی گفت...

چی فکر می کنین؟: توماس تم و جایزه "بیان حقیقت" رایدنر
با درود و خسته نباشید
میثم رحیمی طرئی - خبرنگار
در نظام آخوندی ایران به شکل خاصی با ژورنالیست ها و ... رفتار شده است که به خودی خود در نوشتار و گفتار خود دست به سانسور زنند چرا که آزادی بیان در تمامی موارد در ایران به معنای کلمه وجود نداشته و ندارد. اثباتیه این گفتار در گزارش حقوق بشر از وضعیت مطبوعات در ایران در سال 86 را می توان بررسی نمود

ناشناس گفت...

با سلام
من فکر میکنم که ابشان یک قهرمان ملی هستند.اگر ما در یک کشر دموکرات زندگی میکردیم ماهم از این قهرمانان زیاد داشتیم

roya گفت...

میز گرد روز پنجشنبه روی سایت نیست بگذارید خواهش میکنم

ناشناس گفت...

وفا جان ما دلمون خوش بود میز گرد را ببینیم مال پنجشنبه رو سایت نیست

رستم فرخزاد گفت...

من هرچه این برنامه میز گرد را نگاه میکنم و می بینم وقتی چنین آدم ساده لوح و سفیهی مانند این آقای توماس با این درجه از IQ که آخر هم نفهمید برای چه به این برنامه دعوت شده میتواند تا سری ترین و محرمانه ترین اسرار نظامی آمریکا را دسترسی داشته باشد، تازه به دلایل شکست آمریکا در عراق و در منظقه بیشتر پی می برم.

بنظرم FBI حق داشته به ایشون شک کنه اگر من هم جای ماموران FBI بودم و میدیدم انسانی با این درجه از حماقت و سطح IQ به همچین سطحی از اطلاعات سری دسترسی داره، بهش شک میکردم.

منیژه گفت...

باز دولت آمریکا فریب رژیم جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران را نخورد.
سپاه پاسداران با افزایش کمکهای تسلیحاتی و مالی خود به طالبان آنها را به هجوم به شهرهای پاکستان تشویق کردند تا در هرج و مرج بوجود آمده باز رژیم جمهوری اسلامی فراموش شود و از این تنگنا هم جان سالم بدر برد .
با نگاهی به مشکلات بوجود آمده در عراق ، افغانستان ، پاکستان ، لبنان ، فلسطین و.... متوجه میشویم که رژیم جمهوری اسلامی در همه این مشکلات حضوری جدی داشته است .
دولت آمریکا و کشورهای جهان آزاد باید بدانند تمام مشکلات منطقه از ناحیه رژیم تهران ناشی میشود . بهتر است مقامات دولت آمریکا و کشورهای جهان آزاد از خواب غفلت بیدار شوند. رژیم جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران هرج و مرج در پاکستان و افغانستان و عراق بوجود می آورند چرا که این کار به سود رژیم تهران است .

ناشناس گفت...

غضنفر از اردبيل با سلام درمورد سوال اول:اصولا چرا بايد چيزي براي پنهان كردن داشته باشيم؟جزاينكه عملي اشتباه باشد؟ سوال دوم:صددرصدبله اگرجامعه اي مخالف ومنتقد نداشته باشد مريض است وداراي مشكلات اساسي ونميتواند خودش رو اصلاح كند ومدارج ترقي را طي كند. واما سوال سوم :والا چه عرض كنم!!!!؟تو مملكت ما ازادي بيان هست ولي ازادي بعد از بيان ......

ناشناس گفت...

میز گرد پنجشنبه فقط 2 دقیقه آخرش در سایت هست لطفا کامل بگذارید

بهرام گفت...

>>> سعید جلیلی در پی اعلام آمادگی تهران برای مذاکرات «سازنده» با قدرت های جهانی، روز چهارشنبه تلفنی با خاویر سولانا گفت و گو کرد.
با این حال او تکرار کرد که ایران برنامه اتمی را متوقف نخواهد ساخت، <<<

مقامات آمریکایی و اروپایی با اینکه می دانند رژیم جمهوری اسلامی هرگز برنامه اتمی خود را در مورد دست یابی بمب اتمی کنار نخواهد گذاشت پس برای چه دارند وقت تلف می کنند؟ اتلاف وقت فقط به سود رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی است که هم اکنون در افغانستان و پاکستان و عراق و لبنان و... دارد فتنه و آشوب و ترور و جنگ راه میندازد . دود این اشتباهات آمریکا و اروپا به چشم خودشان خواهد رفت

ناشناس گفت...

ُافشاگری باید از منبع موثق باشد تا تاثیر شگرفی بر نگرش و ایده های شنوندگان باشد و افشا گری باید مرتبط با نیاز آن دوره باشد پس اول نیاز را برسی کنید سپس افشاگری را در جهت بهبود آن نیاز جهت تکامل انجام دهید.برای مثال افشاگری انتخابات خرداد 84 خیلی نیاز مردم هست که بدانند چه بر آنها گذشت
پریسا از کرمانشاه

فرید گفت...

و هجرت باید کرد

حبیب قدرتی گفت...

در سرزمین من
بسیار ناآشناست
واژه ی آپارتاید
اما حالا ...
محمود جان- شما با آن رنگ و روی پریده
از پشت تریبون های ژنو
سنگ مسلمانی به سینه می زنید و
یهودیت را به چالش می کشید
ای نژادپرست مدرن
خدا لعنتت کند
همیشه – در یک دست کلام الله مجید
و با دستی دیگر بهشت را نشانمان داده اید