۱۳۸۸ اردیبهشت ۱, سه‌شنبه

"سیستم شنود جدید در ایران"

در میزگرد امشب شرکت کنید.

میزگرد امشب میزبان الی لیک روزنامه نگار است که به تازگی مقاله ای در روزنامه واشنگتن تایمز به چاپ رسانده با عنوان "پیمانکار دولتی، سازنده دستگاههای تلفن همراه سیستم جاسوسی به ایران فروخت."

سال گذشته قابلیتهای دولت ایران برای کنترل تلفن ها ایمیل ها و اطلاعات الکترونیکی افزایش قابل توجهی داشت. مخابرات ایران از سال گذشته سیستم استراق سمع جدیدی را در شبکه مشترک نوکیا-زیمنس به راه انداخت. این سیستم محصول مشترک شرکت فنلاندی نوکیا و شرکت آلمانی زیمنس است. سخنگویان این دو شرکت اعلام کرده اند این فناوری برای "سمع قانونی" مکالمات است. مدافعان حقوق بشر از سوی دیگر معتقدند این سیستم شنود به راه را برای دولت فراهم تر می کند تا مردم را زیر نظر داشته باشد.

آیا ایرانیان حق دفاع از حریم خصوصی خود را دارند؟
آیا این سیستم شنود تجاوز به حریم خصوصی ایرانیان است؟
آیا این سیستم می تواند به تامین امنیت ایران و ایرانیان کمک کند؟

چی فکر می کنین؟

۴۹ نظر:

افشاگر از تهران گفت...

این سیستم نه برای تامین امنیت مردم بلکه برای تامین امنیت ولی فقیه و حسابهای بانکی پسر رهبر مجتبی خامنه ای و سایر آقازاده هاست.

حسین از قم گفت...

هیچکس حق ندارد حریم خصوصی داشته باشد , چون آمریکا میخواهد با این حرف جلوی ایران اسلامی را از دستیابی به بمب اتم و نابودی اسرایل بگیرد ولی ما ایرانیان خواهن محو اسراییل به هر وسیله ممکن هستیم و این وعده خداوند است .

زهرا از تهران گفت...

سیستم شنود تجاوز به حریم خصوصی نیست زیرا ملت ایران بقدری ولی فقیه را دوست دارد که برای حفظ ولایت حاضر است تمام آزادیها و جان خود را فدا کند تا این نعمت الهی بفرموده امام خمینی همیشه بر سر ما باشد .

مرتضی از اهواز گفت...

این سیستم می تواند به تامین امنیت ایران و ایرانیان کمک کند چرا که یافتن و کشتن مخالفان و خارج شوندگان از دین مبین اسلام برای همه مسلمانان و ولایت مداران واجب است و از هر راهی باید برای پاک کردن خائنان به اسلام و ولایت فقیه عزیز استفاده کرد .

الغدیر از جمکران گفت...

چرا باید به دشمن اجازه دهیم به بهانه حریم خصوصی خامنه ای عزیز و احمدی نژاد معجزه هزاره سوم را از ما بگیرد آحاد ملت ایران حاضرند تمام حریم خصوصی و عمومی را فدای یک نفس امدی نژاد عزیز و امام خامنه ای کند .

کریم از محلات گفت...

شنود و آگاهی از زندگی خصوصی یک عمل خدا گونه است همانطور که خدا از پنهان و آشکار مردم خبردارد ولایت فقیه هم که نماینده خداست حق دارد بر همه شئونات ملت آگاه باشد و آنانرا براه خدا هدایت کند. خداوند چوپان منست این گفته عیسی مسیح است پس مسیحیان هم بایدهمینگونه باشند .

ناشناس گفت...

با سلام وفاي عزيز ،
اگر پس از 11 سپتامبر ، شنود تلفني در كشوري مثل آمريكا بصورت قانون تصويب مي شود و رسانه هاي ايران اين كار دولت آمريكا را نقض كننده ي حريم خصوصي افراد مي شمارند ، در كشور ايران شنود تلفني ، كنترل اس ام اس ها و در اين اواخر كنترل سايتها و وبلاگها و گسترش دامنه ي فيلترينگ كاري عادي است .
***
شايد كمتر برنامه ي سياسي را در تلويزيون جمهوري اسلامي شاهد باشيم كه با مخاطبانش بطور مستقيم صحبت كند . نمونه ي بارز كنترل تلفنها تماس با برنامه هايي مثل "ميزگردي با شما" در صداي آمريكاست كه تبعات ناشي از آن ، براي مردم ايران باعث شده كه تماس هايي را از سوي افراد موسوم به تلفن بر كفان! شاهد باشيم ؛
با سپاس – نيلو از تهران

ناشناس گفت...

كشوري كه خبرنگاران را به جاسوسي متهم ميكند، بايد به پيشرفته ترين سيستم هاي شنود مجهز باشد! چرا كه يك اس ام اس مي تواند باعث اغتشاش شود!!! صحبت هاي يك دختر و پسر در پشت تلفن و گوشي عامل افزايش فساد است! طنز مودبانه سياسي بصورت اس ام اس باعث دلسردي مردم از دولت آقاي احمدي نژاد مي شود?!

ناشناس گفت...

فكر كنم اين سيستم كارآمد هم از مصوبات جلسه "حمايت از حقوق شهروندي"! دولت آقاي احمدي نژاد باشد ؛ پيشنهاد من اين است : بهتر نبود در هر خانه يك ميكروفون قرار مي دادند كه هم هزينه كمتري در بر داشت و هم مجبور نبودند از كشورهاي ديگر تكنولوژي هاي پيشرفته وارد كنند؟

ناشناس گفت...

دورد بر شما - پريسا از قزوين هستم
در روزهاي اخير بصورت سلسله وار در رسانه هاي جمهوري اسلامي مطالبي شنيده شد؛از جمله اين مطالب ، دستگيري اعضاي باندي كه آنها را سازمان يافته و طراح سايت هاي مستهجن نام نهادند، بود ؛ مورد ديگر، دستگيري وبلاگ نويسان و كشته شدن تني چند از آنان بود ، مورد ديگر، اظهار نظر مقامات در مورد برخورد قاطع با طراحان سايت ها و وبلاگهاي انتخاباتي بود؛مورد قابل تامل ديگر ، برخورد با خبرنگاران و چسباندن برچسب هاي جاسوسي! به آنها بود ؛ همچنين اظهارات مقام هاي حكومتي در مورد ، برخورد قاطع با افرادي كه اس ام اس هاي تخريب كننده ارسال مي كنند،يكي از آخرين نمونه ها به شمار مي رود...
اين رفتارها و موضع گيري ها در شرايطي كه نرديك انتخابات هستيم بسيار جاي تعجب دارد؛چرا كه در دوره هاي قبلي انتخابات رياست جمهوري شاهد آزادي بيان بيشتري بوديم كه بطور گذرا و طيفي در زمان انتخابات به مردم داده مي شد ، ولي حتي در اين انتخابات پيش رو ، شاهد آزادي بيان بطور گذرا به مانند انتخابات گذشته هم وجود ندارد .
به نظر مي رسد كه ، هدف از كاستن آزادي بيان در اين برهه ، ترساندن مردم و القا كردن بي تفاوتي به مردم باشد .‌ (كه راي بدهيد و كاري به اين كارها نداشته باشيد).

ناشناس گفت...

من حدس ميزنم كه دليل افزايش تورم، بيكاري ،فساد ،واردات بي رويه ،سهميه بندي بنزين و گازوئيل ، واردات 8 ميليون تن گندم طي سال گذشته و امسال ، ناكامي تيم هاي ورزشي ايران و ... در درجه ي اول نبودن شبكه مناسب توزيع سيب زميني مجاني!!! در سطح كشور بوده و در درجه ي دوم ، نبودن سيستم هاي پيشرفته شنود .
Reza Az Tabriz

رستم فرخزاد گفت...

چندی پیش گزارشهای بین المللی حاکی از اعتراض شدید به دولت ایران بود که سیستم اینترنت کشور را به یک سیستم "اینترانت داخلی" تبدیل کرده و در واقع از معنی اینترنت دیگر خارج شده زیرا همه چز از کانال فیلترینگ مخابرات باید رد و بدل شود.
و کلیه شرکتهایی که در زمینه اینترنت فعالیت دارند در واقع فقط ریسلرهای شرکت مخابرات هستند.

حال نیز با سیستمهای دقیق شنود تلفنهای مبایل روبرو هستیم.

قبلا هم که خطوط تلفن منزل افراد کنترل می شد که نمود بارز آن افت شدید تماس های همین برنامه میز گرد از طرف مردم عادی به جهت ترس از پیگیری و در عوض افزایش شدید تلفنهای عده ای خاص است که نمود بارز این کنترل دولتیست.


به عقیده بنده جوامع بین المللی باید حرکتی در راستای جلوگیری از منوپل سیستمهای ارتباطی توسط دولت ایران انجام دهند و اولین حرکت هم میتواند تحریمشبکه اینترنت و کلیه مسیرهای Communication مورد استفاده مخابرات و مراکز دولتی ایران باشد، تا دولت ایران که خود به این سیستم ارتباطی شدیدا نیاز دارد، مجبور به باز کردن این فضای پلیسی شود.

امیربلندیان گفت...

سلام وفا جان:میخواهم به این مهم اشاره نمایم که نظام مستبد ج.ا هرچه تکنولوژی جاسوسی و شنود و غیره در جهان وجود دارد را میخواهد داشته باشد آنهم از نوع بسیار پیشرفته و بعبارتی آخرین ابداعات و اختراعات در این زمینه...ج.ا بیشتر از هرکسی میداند که جدی ترین مخالفش همان مردمی است که در داخل مترصد فرصتی هستند تا اوضاع فعلی را تغییر دهند بنابرین از هر وسیله و تکنیکی برای کنترل و افزایش فضای رعب و وحشت استفاده میکند.مضاف براین باید توجه داشت همین رژیمی که در زمینه مسائل امنیتی و نظامی میخواهد پیشرفته ترینها را داشته باشد مردمش را از نظر حقوق انسانی و رفاه عقب افتاده و زمین گیر میخواهد.

امیربلندیان گفت...

من برای شرکتها و تولیدکنندگان اینگونه تکنولوژیها مخصوصن در غرب واقعن متاسفم که اینچنین نظامهای مستبد را تجهیز میکنند تا با مردم خود مقابله نمایند.البته خوب خرده هم نمیتوان گرفت زیرا خوی طمع و کسب سود مادی از هر طریقی که ایجاب میکند برایشان اهمیت بیشتری دارد....باشد که در این میان میلیونها انسان قربانی نظامهای آدمخوار گردند.

PAYAM گفت...

درود بر شما -
من نمی فهمم چرا با یقین 100% نباید در مورد استفاده از این تکنولوژی در جهت منفی توسط این رژیم غیر قانونی صحبت کرد! آیا تروریست ها به ایران حمله کردند یا چه حادثه ای اتفاق افتاده که این رژیم احتیاج به این تکنولوژی کرده؟! غیر از این است که فیلتر جدیدی به 100 ها فیلتر جدید دیگر به زندگی مردم ایران اضافه شده ؟! از مهمان خود بپرسید چرا امریکا یا سازمانهای جهانی شرکتهای NOKIA یا زیمنس را مورد مجازات قرار نمی دهد و یا به انها فشار نمی آورد برای تجارت های اینچنینی مشمول مجازات می شوند! آیا غیر از این است که باز منافع شخصی چند کمپانی برای تجارت هایی اینچنین غیر قانونی با دولت ایران ، به قربانی شدن ملت ایران باید مبدل شود؟! راههای مبارزه با این سیستم را به ما اموزش دهید یا نحوه دریافت اطلاعات مبارزه و دفع این سیستم را بیان کنید - متشکرم !

Ali Rajabzadeh گفت...

سينا از اورميه
با ديدن اين برنامه مرا دلهره بزرگي فرا گرفته،لطفا به اين سوال من پاسخ دهيد كه آيا چت هاي خصوصي ما را در برنامه هايي مثل yahoo messenger يا MSN يا ُskype ميشود از مخابرات جمهوري اسلامي ايران كنترل كرد؟

ناشناس گفت...

سلام
فرق ایران و آمریکا این است که اگر مردم رویس جمهور را نخواهند حد اکثر باید 4 سال تحملش کنند ولی در ایران خدا میداند مثلا خامنه ای چند سال می خواهد زنده بماند.
در مورد مسئله زندگی خصوصی هم خواستم خدمتتون بگم زمانی که در یک مصاحبه ای شغلی تمام ریز زندگی تو را در می آورند و می پرسند دیگر زندگی خصوصی برای کسی باقی نمیماند که حالا با این سیستم جدید دچار خطر شود

سينا از اروميه گفت...

با سلام

با ديدن اين برنامه در من دلهره بزرگي ايجاد شده، لطفا از كارشناس برنامه بپرسيد كه آيا چت هاي خصوصي ما در yahoo messenger يا MSN يا Skype مورد كنترل قرار ميگيرد؟

ناشناس گفت...

این مردم هیچ نیازی به دستگاههای شنود ندارند چون اطلاعات مردمی ایران حتی از cia هم قوی تر و پیشرفته تره ؛ همه مردم همدیگر رو در شرایط خواصی لو خواهند داد
خمینی از کرمانشاه

Javad گفت...

درود بر شما
اين سيستم برای امنيت ايران و ايرانيها نيست برای برقراری حکومت اسلامی است
نظام اسلامی تمام اقداماتش برای مستحکم کردن نظام است نه برای ايران
جواد از قبرس

ناشناس گفت...

من تبریک میگم به این مهمان عزیزتون که چه اطلاعات خوبی دارند

بیچاره شاه فقط شاه بود ولی اینها علاوه بر جایگاه شاهی میگند خدا هم ما را فرستاده بنابراین همه کار هم مینونیم انجام بدیم , حتی مسائل ریز و خصوصی مردم در اتاق خواب.

ناشناس گفت...

آدمیت از دبی
با درود خدمت شما و میهمان گرامی
جمهوری اسلامی به خوبی میداند که تنها دشمنی که توانایی شکست نظام را دارد مردم ایران هستند پس از هر سایه ای می هراسد
چند مثال :
یک هنرپیشه زن( خانم فراهانی )
یک وبلاگ نویس ( امید میرصیافی )
یک افشاگر ( عباس پالیزدار)
یک خبرنگار ( خانم صابری )
یک نویسنده ( تعداد بسیاری که قربانی قتلهای زنجیره ای شدند)
به قول معروف ساواک کیلویی چند؟؟؟؟

odin گفت...

در پاسخ اقای فرهاد عرض میکنم که در امریکا اگر شنودی میشود برای ردیابی کسانی است که در یک حمله تروریستی چندین هزار نفر را بقتل میرسانند اما در ایران اگر شنود بشود در جهت سرکوب مردم و جوامع مدنی است. در تمام این سالها ایا شنودی شده است که برای دخالت در زندگی و عقاید مردم نبوده باشد؟

ناشناس گفت...

آدمیت از دبی
با درود خدمت شما و میهمان گرامی
جمهوری اسلامی به خوبی میداند که تنها دشمنی که توانایی شکست نظام را دارد مردم ایران هستند پس از هر سایه ای می هراسد
چند مثال :
یک هنرپیشه زن( خانم فراهانی )
یک وبلاگ نویس ( امید میرصیافی )
یک افشاگر ( عباس پالیزدار)
یک خبرنگار ( خانم صابری )
یک نویسنده ( تعداد بسیاری که قربانی قتلهای زنجیره ای شدند)
به قول معروف ساواک کیلویی چند؟؟؟؟

Unknown گفت...

درود
به مهمان برنامه بگویید هزینه زنگ زدن به صدای امریکا و بدگویی از رژیم مجازاتهای زیادی تا حد اعدام دارد.
پس تعجب نکنید عده ای به شما زنگ میزنند و از رژیم تعریف میکنند جون این افراد حقوق ماهیانه ای از رژیم برای این کار میگیرند

ناشناس گفت...

با سلام
به کمک همین سیستمی که نوکیا و زیمنس به ایران فروختند چند روز پیش در رفسنجان در خیابان شهدا به در ساعت پنج صبح به محل سکونت شخصی ریختند و ... به علت اینکه با موبایل خود با یکی از کانالهای ماهواره ای تماس گرفته بود

ناشناس گفت...

اگر واقعا برنامه شما بی طرف است این نظر را در برنامه منعکس کنید!
چرا تجهیزات اتمی مشمول تحریم آمریکا است ولی این تجهیزات مشمول تحریم نیست ؟! واقعیت آن است که دولت آمریکا منافعش در بقاء این رژیم است ! چرا که مهم برای آمریکا ثبات این منطقه استراتژیک نفتی و فروش سلاح وحضور نظامی به بهانه وجود رژیم است ! مردم ایران برای آمریکا هیچ اهمیتی ندارند!

odin گفت...

در ضمن من همین امروز از ایران خبر گرفتم که اقایان اعلام کرده اند که اینترنت در 72 ساعت اینده مشکل پیدا خواهد کرد. باین معنی است که اقایان شیوه و سیستم جدیدی را برای کنترل بکار خواهند انداخت.

ناشناس گفت...

وفا
صورت مهمانتو از قول همه ایرانی ها ببوس. واقعا درست شناخته است جمهوری اسلامی و افرادی شان را که به شما زنگ می زنند

odin گفت...

زنده باد .درود بر مهمان امشب شما از اینکه حرف دل ما را زدند واقعآ ممنونم مخصوصآ در جواب به تلفن بر کفها.

ناشناس گفت...

هر نظامي براي بقاي خودش و محافظت منافع كشورش از سيستمهاي امنيتي استفاده مي كنه.

نكته قابل توجه در مورد ايران اين هست كه براي منافع ملي اين امر استفاده نميشه و فقط براي كنترل بيشتر و خفقان بيشتر بر روي مردم داخل ايران هست و بايكت خبرهاست منجمله كه الان در TV ايران بشدت با تغييرات و تحريف بسيار كنفرانس رو موفقيت آميز نشون ميدن كه با كوچكترين دسترسي به اينترنت تفاوت بزرگ دروغ دولت رو ميشه ديد.

در مورد تماسهاي تلفني واحدي با امكانات بسيار تاسيس شده كه كارشون اشغال كردن خطوط خبرگذاري ها و دادن اطلاعات غلط و سخنگوي مناسب با خواست دولت احمدي نژاد هست.

پویا گفت...

با درود

نگاه امنیتی و پلیسی داشتن به جامعه و آلترناتیو کشی و دین و نام خدا را مبنای قدرت و ایدئولوژی قدرت قرار دادن دیگر حریم خصوصی برای کسی باقی نمی گذارد .

محمد شوری گفت...

وقتی زندان رفتم. بواسطه یک بیماری بوجود آورده شده مجبور به عمل جراحی شدم.آنها با فریب خانواده ام این اجازه را پیدا کردند تا در بدنم یک وسیله بسیار پیچیده استراق سمع بگذارند.متأسفانه در ایران نمی شود راز این جنایت برملا شود.چونکه گوشت را بدست گربه می دهیم.و هر کس از هر جریان سیاسی بخاطر مطامع سیاسی مرا متهم به توهم می کنند!در حالی که این اقدام شدنی است. وهمیشه دستگاههای اطبلاعاتی پیش از شهروندان عادی پشرفته ترین تکنولوژی ها را دارند وماخبرنداریم. الان در سطح ایران بوسیله دکترهای دامپزشک خودشان در بدن کبوترها وکلاغ ها وگربه ها چنین وسیله را کار گذاشته اند و پوشش ردیابی و استراق سمع در سطح کلان دارند. من سالهاست که آن را تجربه می کنم. متاسفانه بدلیل محرومیت هایی که برایم آشکارا وپنهان بوجود آورده اند توان خروج از کشور را ندارم. اما بالاخره روزی آشکار این جنایت هولناک را افشاء خواهم کرد.
محمد شوری(نویسنده وروزنامه نگار)mm

بابک از تهران گفت...

جواب آقای ایلای لیک در دقیقه پنجاه و پنج حرف دل ملت ایران در برابر ماموران تلفنی بود بسیار متشکرم ئراتب تشکر من را خدمت ایشان ابلاغ بفرماید زنده باد ایران آزاد و دوستی ایران و آمریکا و اسرایل.

ناشناس گفت...

حسین زهرا الغدیر کریم چقدر تلخ است که انسان کبک گونه سر زیر برف جهالت کند.تو بعنوان یک ساکن ایران یک نظر داری نه 5 نظر.چه خوب بود وفا جان برای هر آی پی یک ورودی باشه تا هر ایرانی نما با هوچیگری این وبلاگ رو شلوغ نکنه.من در ولایت ذوب نخواهم شد چون ناموسم برایم ارزش دارد.

ناشناس گفت...

رضا از تهران
چند روز پیش لپ تاپ منو نیروی انتظامی ازم گرفت و شروع کرد به گشت و گذار.هرچی التماس کردم عکس خانوادگی توش دارم اهمیت ندادند.از تمام قسمتهای لپ تاپ فقط عکسهای خانوادگی را دیدند .من که راضی نیستم و زورم هم نمیرسد.خدا حقم را از اینها بگیرد.زندگی خصوصی نمانده.

ناشناس گفت...

تمام کسانی که کورکورانه و از روی جهل طرفدار این حکومت هستند اگر مطالب اروپای شرقی را بدانند میفهمند که این حکومت به اصطلاح اسلامی دقیقا یک سیستم کمونیستی است.با فضای امنیتی نام آشنای کاگبه.
من خدا پرستم و از این حکومت کمونیست بیزارم.خداوند همه ما را از شر شیطان بزرگ کمونیسم رهایی بخشد.

ناشناس گفت...

دوستان دقت کردید اول اعلام میکنند تلفن شما کنترل میشه بعد که آمار مخالف کم شد تلفن های موافق حکومت زیاد شده؟مسوولین صدای امریکا باید به حق ما ایرانیان احترام بگذارند و تلفنهای حکومتیها رو پخش نکنند.
یک خرم آبادی

ناشناس گفت...

سلام
من چي فكر مي كردم چي شد
مي خواستم مثلاً براي كشورم مفيد باشو و اختراعي رو كه مدتها روش كار كردم و كلي خرجش كردم بدم به مسئولان تا آنها براي توليدش كمكم كند ولي دريغ كه حتي براي يك لحظه بتونم آنها را هم ببينم و حرفم رو بزنم . حالا هم تصميم گرفتم اين كار بزرگ رو بدم به غربيها كه آنها شايسته ترند و ما بي كفايت . با تشكر از برنامه مفيد و روشنفكرانه شما

siavash گفت...

سلام
درود بر شما

اسکیز گفت...

گذشته از یادداشتهایی که به شوخی یا جدی نوشته شده اند فکر میکنم شاید افشاگر از تهران در اظهار نظرش به هدف زده باشد
اینها بر حسب کدام طوفان تاریخ یا برنامه های مزورانه سایر کشورها به قدرت رسیدند خدا میداند (و شاید هم دائی جان) اما موضوع پیچیده ای نیست درک اینکه عده ای در عین گمنامی بدون اینکه کوچکترین تبحری در اداره ی منزل خود را داشته باشند همهمه کنان پشت سر آقای خمینی بنام اسلام ریختند و درست مثل حرامیان بر تمام اموال عمومی این کشور خیمه زدند و تا به امروز به نفع خود بهره برده اند..
کنترول اخلاقی و دینی و امنیتی مردم اصلا در برنامه کار اینها نیست. اینها بروشنی روز کوچکترین وزش ناموافق را در نطفه خفه میکنند تا مبادا از سریر خلافت وجود نحیف و ناپایدارشان را بلرزاند
موضوع حفظ قدرت و تداوم باقی ماندن دستهای آلوده در کیسه ی مردم است. به موضوع دیگری ارتباط ندارد

اگر ممکن بود آقای هوشنگ توزیع را یکبار دیگر با مجالی مناسبتر تا خود و کارهایشان را بیشتر و آزادانه تر با ما در میان بگذارند به میزگرد دعوت کنید. ممنون

sarah گفت...

واقعا شرم اوره,باید به حالشون گریه کرد که اینقدر از مردم میترسن و در عین حال ادعای مردمی بودن هم میکنند

بهمن گفت...

من پیشنهاد می کنم ایرانی ها در سراسر دنیا از خرید و استفاده از محصولات دو شرکت نوکیا وزیمنس خوداری کنند تا تمام شرکت های خارجی در آینده پیش از عقد هر قراردادی نتایج معامله با دولت جمهوری اسلامی و مردم ایران را از هم جدا کنند.

Unknown گفت...

دقیقا حق انجام این کار رادارند.
وقتی می گوییم ولی فقیه یعنی ما عقل نداریم و نیاز به ولی و سرپرست داریم
درضمن اونها خیر وصلاح ما رامی خواهند که این کارهارابرای ما انجام میدن
مثلا
آدم میکشندبه روش های مختلف
به حقوق زنان احترام نمی گذارند
حریم خصوصی بی معناست
هرحرفی می زنند حرف خداست
اسرائیل را ازروی نقشه پاک می کنند
آمریکا دشمن خداست ولی روسیه دوست خوبی است (درتاریخ اثبات شده)
و....

ناشناس گفت...

خانمها و آقایان: مگر عین این کار
رادولت سابق(وبی شک فعلی)آمریکا با ملت خود تحت عنوان مبارزه باتروریسم انجام نمی دهد؟ خوب پس چرادرایران باید سمبل اختناق وغیرو تلقی شود ؟
سیاست یک بام و دو هوا همین نیست ؟!

خشایار گفت...

شنود مکالمات مردم جز در جهت اختناق و سرکوب و باج گیری از مردم نیست
من تعجب می کنم چگونه شما عوامل رژیم را که از کرج با شما تماس می گیرند و چرت می گوند به عنوان ماینده مردم ارتباط می دهید اگر ترس از شنود و حکمهای سنگین سیاسی نباشد مردم راحت اظهار نظر می کنند ولیکن در حال حاضر این شرایط آماده نیست و تماس و ایمیل با صدای آمریکا هزینه گزاف جانی خواهد داشت
همه می دانند کلیه مکالمات خارج روی سرور و اتوماتیک شنود می شود
حالا امنیت و حریم خصوصی در ایران معنی ندارد

ناشناس گفت...

عنوان بحث (سیستم شنود جدید) صحیح نیست. باید گفت (سیست جدید شنود).
این شنود نیست که جدید است بلکه از قبل هم انجام می شده است. این سیستم جدیداست که وارد شده است برای شنود.

ناشناس گفت...

فکر می کنم باید در مورد چیزی نظر داد که اطلاع کامل از اون داریم نه یه شایعه و یه مشت فرضیه

ناشناس گفت...

چي بگم...؟! وقتي خود كشورهاي غربي حامي اين موجودات هستند!
وقتي پاي پوا وسط باشد گور باباي جون مردم ايران!
چرا كسي تو اين دنيا كمپاني نوكيا و زيمنس رو بازخواست نميكنه؟ لا اقل براي دلخوشي ماهم كه شده بهش بگند (بد)..
آرزوي مرگ دارم