۱۳۸۸ فروردین ۱۲, چهارشنبه

سیزده بدر










در میزگرد امشب شرکت کنید.
فردا سیزده بدر است و به همین مناسبت امشب در میزگردی با شما همراه با خانم شکوه میرزادگی موسس کمیته بین المللی نجات پاسارگاد، از سردبیران نشریه پویشگران و نویسنده داستانهای بی قراری پایدار و آغاز دوم و در ارتباط تلفنی با آقای محمد علی دادخواه وکیل دادگستری و عضو کانون مدافعان حقوق بشر به اهمیت سیزده بدر می پردازیم. آقای دادخواه در کنار فعالیتهای حقوقی خود کتابی با عنوان "نوروز و فلسفه هفت سین" نوشته اند.

شما امسال برای سیزده بدر چه می کنید؟

سیزده بدر چه اهمیتی برای شما دارد؟

آرزوی شما در سیزده بدر امسال چیست؟

۷ نظر:

ناشناس گفت...

سيزده بدر روزي است كه در آن بيشتر مي توان غربت طبيعت و عرصه ي گياهي را مشاهده كرد .
متاسفانه طبيعت در شهرهاي زيباي شمالي ايران و بسياري از شهرهاي فلات ايران بدليل قطع درختان دچار مشكلات طبيعي و اكوسيستمي شده است .
***
ولي با قطع درختان و نحس شمردن سيزده به در هيچ موقع نتوانسته اند كه اين رسم زيباي ايراني را از بين ببرند .
***
همه ي روزها روزهاي خدا هستند و هيچ روزي نحس نيست . براي شاد نبودن مردم و جلوگيري از خوشحالي آنها اين حربه ها جواب نمي دهد - روزي چهارشنبه سوري را خلاف شرع مي داانند و روزي 13 به در را نحس ؛ عيد و شادي را بمانند قيامت مي پندارند ...
***
براي همه ي هموطنانم آروزي شادي در اين روز مي كنم
***
با سپاس - نيلو از تهران

رستم فرخزاد گفت...

با درود به شما .
سوال بنده این است با توجه به ساخت و ساز و بساز و بفروشی که تا دل کوه های تهران هم پیش رفته، آیا به راستی جایی برای 13 بدر رفتن چندین ملیون افراد ساکن تهران بجای مانده؟

تمام حاشیه اطراف جاجرود یا دیگر نقاط تفریحی همه خصوصی سازی و فروخته شد.اگر شما جای مناسبی برای 13 بدر رفتن می شناسید به ما هم معرفی نمایید.

آرزوی بنده هم در این سال آزادی و رهایی از چنگال استبداد آخوندیست.

rostamfarokhzad.blogspot.com

آروین از تبریز گفت...

درود به شما

نوروز و سیزده بدر را شادباش می گویم
من سبزه را گره می زنم ، ماهی های تنگ هفت سینمان را در رودخانه ویژه ای این کار می اندازم. به دشت و دمن با خانواده می رویم ، سفره ای پهن می کنیم
و دور هم با فامیل غذا می خوریم.
چون شادی فرهنگ ماست.
آرزوی شادی برای همه ایرانیان و جهانیان دارم.
آرزوی پاسداشت همه جشن های ایرانی از نوروز تا مهرگان تا چهارشنبه سوری را دارم. آرزو دارم این ها در گاهشماری رسمی کشور بیاید.
امیدوارم مربی تیم ملی ما کسی بشود که بتوانیم به جام جهانی صعود کنیم

پیروز و اهورایی باشید

محسن گفت...

با سلام ودرود و شادباش
اولن نوروز و 13 بدر را به شما و میهمانان شما شاد باش میگویم و خاستار آنم که کتاب آقای دادخواه را بار دیگر با نام ناشر معرفی کنید.

با درود فرزند کوروش محسن

ناشناس گفت...

http://www.facebook.com/pages/Vafa-Mostaghim/49027070694

Agnostic گفت...

وبسایت اهل سنت ایران با اشاره به سخنان محمد رسول الله اعلام کرد که باید نوروز و سایر جشن های ایرانی به زباله دانی پرتاب شده و عیدهای اسلامی نظیر قربان و فطر جایگزین آن شود:
http://www.sunni-news.com/?p=2345&cpage=1

http://www.sunnionline.us/farsi/%D8%AA%D8%AD%D9%82%DB%8C%D9%82_%D9%88_%D9%BE%DA%98%D9%88%D9%87%D8%B4/%D8%AA%D8%AD%D9%82%DB%8C%D9%82_%D9%88_%D9%BE%DA%98%D9%88%D9%87%D8%B4/%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%B2_%D9%88_%D9%85%D9%87%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86/

ناشناس گفت...

اينجا سيزده بدرهم هوادودي وباروثي اسث براي ثمام دلهاي شاد دلم ثنگ شده براي لبخندهاهم من اسماافغاني هسثم