۱۳۸۷ فروردین ۱۶, جمعه

تفسیر خبر جمعه شب

سیاست خارجی آمریکا در هفته.
در این هفته کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه آمریکا برای دومین بار در ماه گذشته به اسرائیل سفر کرد او با سلام فیاض نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطینی و اهود باراک وزیر دفاع اسرائیل دیدار کرد. این دیدار سه جانبه توافقهایی را در مسیر اجرای فاز اول نقشه راه، بهبود کیفی زندگی و امنیت شهروندان عادی هر دو طرف در برداشت. کاندولیزا رایس همچنین با همتای اسرائیلی خود زیپی لیونی دیدار کرد. او سپس عازم اردن شد تا با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی و ملک عبدالله پادشاه اردن دیدار کند. کاندولیزا رایس در این سفر گفت باید روند شهرک سازی ها متوقف شود و تاکید کرد اهداف نقشه راه دست یافتنی است.
وزیر خارجه آمریکا سپس در سفر به رومانی برای شرکت در اجلاس ناتو با پرزیدنت بوش همراه شد. اوکراین ، رومانی و کرواسی توقفهای بعدی بودند. دولت آمریکا هدف از این سفر را پیشبرد آزادی و دموکراسی و تقویت ناتو برای مقابله با چالشهای قرن بیست و یکم اعلام کرد. در برنامه امشب به اتفاق دکتر آرام حسامی استاد علوم سیاسی دانشگاه مونت گامری، آقای شایان سمیعی استاد پیشین علوم سیاسی دانشگاه لایولا مریمانت و همکارم آقای سیامک دهقانپور به رویدادهای منطقه و دستاوردهای اجلاس ناتو نگاهی دقیقتر خواهیم داشت.
آیا توافق صلح در منطقه دست یافتنی است؟ گسترش ناتو به سوی شرق چه مفهومی دارد؟

۹ نظر:

وفا گفت...

در بیانیه پایانی اجلاس ناتو آمده است:
ما همچنان عمیقا نگران مخاطره های گسترش برنامه های اتمی و موشکی قاره پیمای ایران هستیم. ما از ایران می خواهیم قطعنامه های 1696، 1737، 1747 و 1803 شورای امنیت سازمان ملل متحد را کاملا به اجرا درآورد.

ناشناس گفت...

آمريکا:اجازه نمي دهيم رژيم جمهوري اسلامي به سلاح هسته اي دست يابد!!!
آمريکا:اگر رژيم جمهوري اسلامي به سلاح هسته اي دست يابد، ترکيه و عربستان هم به سلاح هسته اي دست خواهند يافت!!!!

آينده تيره و تاري در انتظار منطقه خاور ميانه است. سياستهاي اشتباه آمريکا در عدم سرنگوني رژيم جمهوري اسلامي و سياستهاي اشتباه آمريکا در تثبيت رژيم جمهوري اسلامي در نهايت به ضرر آمريکا و دولتهاي غربي تمام خواهد شد.

ناشناس گفت...

اکنون که ثابت شده رژیم جمهوری اسلامی در اکثر بمب گذاری ها و ترورهای کشور عراق دست دارد و در اکثر عملیات کشتار نظامیان آمریکا در عراق رد پای رژیم جمهوری اسلامی دیده میشود و اخیرا نیز به سوی سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد موشک پرتاب کرده ویک کارمند سفارت آمریکا کشته و عده ای نیز مجروح شده اند.
همچنین دست این رژیم در تنشهای مختلف در لبنان دیده میشود و عملیات تروریستی رژیم جمهوری اسلامی در لبنان ، افغانستان و فلسطین هم به طور پیوسته ادامه دارد. از طرف دیگر این رژیم که در داخل ایران پایگاه مردمی نداشته و در انتخابات اخیر حدود 30 در صد مردم رای داده اند ( که بیش از 50 در صد از این عده نیز مخالف رژیم بوده اند) شدیدا بدنبال دستیابی به سلاح اتمی است تا بر منطقه حاکم شود.رژیم جمهوری اسلامی 20سال مخفیانه بدنبال دستیابی به سلاح اتمی است . مقامات آمریکائی و سران کشورهای غربی باید بدانند فقط در یک صورت منطقه رنگ آرامش را به خود خواهد دید که رژیم جمهوری اسلامی وجود خارجی نداشته باشد چراکه بوجود آوردن اغتشاش و ترور و کشتارتغذیه رژیم برای ادامه حیات است.

ناشناس گفت...

به نظر من و حدود98% از كساني كه ميشناسم ميگويند آمریکابه رژيم جمهوري اسلامي حمله ميكند و دوست دارند حمله كند، تا اين رژيم فاسد ، جنايتکار ، ضدايراني،ضد بشري و چپاولگر را سرنگون کند. مردم ايران، به خاطر بيش از حد وحشي بودن جنايتکاران رژيم جمهوري اسلامي ، توانائي مبارزه با آنها را ندارند و تنها اميد مردم ايران به حمله نظامي آمريکا است تا مردم ايران هم مثل مردم عراق و افغانستان ازسلطه رژيمي جنايتکار، تروريست و ديکتاتور آزاد شوند.

رامین گفت...

درود
ناشناس عزیز در این مسئله که مردم از حکومت جمهوری اسلامی ناراضی هستند تردیدی نیست اما این 98 درصدی که فرمودید موافق حمله نظامی هستند در کدام آمار و نظر سنجی بدست آمده ؟؟؟؟
و از کجا اطلاع دارید اگر آمریکا دست به حمله نظامی بزند برای سرنگونی رژیم است و نه صرفآ از بین بردن مراکز هستهای و غنی سازی اورانیم که نتیجه آن بوجود آمدن وضعیت جنگی در کشور و در نتیجه بدتر و سخت تر شدن اوضاع برای مردم خواهد بود . به یاد داشته باشیم که بعد جنگ سال 91 عراق صدام به راحتی 12 سال به حکومت دیکتاتوری خود ادامه داد و فقط مردم عراق رنج می بردند و نه صدام و مسئولین حزب بعث .
مسلمآ در صورتیکه آمریکا در هر زمان حمله نظامی را آخرین راه ببیند در آن تردید نخواهد کرد و از هیچکس هم اجازه نخواهد گرفت اما به نظر نمی رسد که حمله برای سرنگونی رژیم باشد .
در حال حاضر از وزرای خارجه چین و روسیه گرفته تا اتحادیه اروپا و ناتو و کشورهای منطقه از ایران می خواهند که به قطعنامه شورای امنیت را اجرا کند اما به نظر نمی رسد که سران جمهوری اسلامی چنین قصدی داشته باشند و پشت کردن به خواست جهانی و بی توجهی به قطعنامه های شورای امنیت نتیجه بسیار بدی خواهد داشت که بیشترین ضرر آن متوجه مردم خواهد بود.

ناشناس گفت...

به رامين ؛ "حدود98% از كساني كه ميشناسم"، يعني "من" مي شناسم . لطفا جمله را کامل و دقيق بخوانيد

ناشناس گفت...

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای وفا سلام العلیکم
بنده این چند خط حقیقت را مینویسم تا شاید با خواندنش جوانان به صراط المستقیم هدایت شوند و همچنین شما....
جناب آقای وفا و جوانان عزیز تا کی میخواهید خودتان را گول بزنید و به انتظار بشینید تا شاید روزی این نظام مردمی و آزادیخواه سرنگون شود؟
عزیزان این میخی ست که کوبیده شده و هیچ دست پیدا و پنهانی نمیتواند آن را عوض کند ....دقت کنید که این نظام پشتوانه الهی دارد و اولین حکومت عدل و عدالت در جهان است حال ممکن است در بعضی از ارکان این نظام مقدس کم کاریها و سوءاستفاده هایی هم باشد قبول ولی شما دقت کنید که این در تمام دنیاست و مختص این نظام نیست ...
پس بیاید کمی واقع بینانه تر مسائل را نگاه کنیم و به جای اینکه بخواهیم کسی ما را نجات دهد خودمان این کار را انجام دهیم با عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب که واقعان دلسوزترین کسی که در این نظام به شما خدمت میکند ایشان هستند...تمام صحبتهایی که علیه ایشان میشود شایعه ای بیش نیست چون بنده در محضر ایشان انجام وظیفه میکنم عرض میکنم.
اما در مورد مسائل امنیتی دقت داشته باشید که هیچ نیروی نظامی قدرت مقابله با این نظام را ندارد به چند دلیل که در ذیل عرض میکنم:
1-این نظام از پشتوانه الهی برخوردار است و هیچ قدرتی توان مقابله با پروردگار عالمیان را ندارد
2-حمایت بی دریغ مردم اگر دقت کنید ایران هیچگاه نمیتواند مانند عراق باشد چون حکومت صدام هیچ نوع حمایت مردمی نداشت ولی جمهوری اسلامی ایران همیشه سایه رحمت و حمایت مردمی را در بالای سرش داشته و خواهد داشت
3-رسیدن به قله های دانش و فناوری در عرصه نظامی اگر من بخواهم تجهیزاتی که در این چند سال اخیر به دست توانمند فرزندان شما برای دفاع از ایران اسلامیمان ساخته شده را عرض کنم شاید صفحاتی بیش از این نیاز باشد

پس عزیزان بیایید تا دیر نشده دست در دست هم دهیم و ایران اسلامیمان را آبادتر کنیم...این را بدانید که این نظام اصل و پایه اش بر برائت است و هر کس هر جا که بود امید داشته باشد که درهای رافت اسلامی بر روی همه باز است همانطور که دیدید بسیارس که منافقین به با ابراز ندامت به وطن برگشتند و زندگی عادیشان را دنبال میکنند

ومن الله التوفیق

وفا گفت...

ناشناس عزیز از اینکه منو به آنچه از دید شما حقیقت است آشنا کردید ممنونم و امیدوارم جستجوی ما برای حقیقت هرگز متوقف نشود. اگر ممکن هست چند مطلب رو بیشتر توضیح بدید.
چطور یک نظام سیاسی در هر جای دنیا که باشه می تونه از پشتوانه الهی برخوردار باشه و مقدس؟

چرا این حس دوستی و دشمنی در افکار ما وجود داره که شما به عده ای با عنوان منافقین یاد می کنید و پیشرفتهای علم و فناوری برای "دفاع" از میهن "اسلامی" مطرح می شه؟

از اینکه به این وبلاگ سری زدی ممنونم

رامین گفت...

درود
در مورد ناشناس طرفدار جمهوری اسلامی که جوانان را گمراه خطاب کردند:
اگر این حکومت دارای پشتوانه الهی است و اگر هیچ قدرتی نمی تواند با حکومت اسلامی شما برابری کند چرا با یک وبلاگ همه به وحشت می افتید و آن را فیلتر می کنید؟ چرا از روزنامه آزاد می ترسید؟ چرا اگر یک دانشجو انتقاد کند جایی جز زندان ندارد چرا نویسندگان منتقد زندانی و شکنجه می شوند این موارد از قدرت و توان الهی سرچشمه گرفته اصلآ بفرمایید پشتوانه الهی یعنی چه؟
به چه حقی مخالفان را گمراه نامیدید در حالیکه در درک حقیقت و معنای آزادی از همه گمراهتر و تنگ نظر تر هستید .
چرا با این همه قدرتی که ادعا می کنید حتی از نام آزادی و انتخابات ازاد وحشتزده می شوید و ارکان نظام مقدس شما با خطر جدی روبرو می شود.
هیچ نظام مقدسی در دنیا وجود نداشته و نخواهد داشت و امثال شما که در خیالات و خرافات خود سیر میکنید راهی جز قبول واقعیت ندارید و هر چه این امر دیرتر صورت بگیرد بهایی که در آینده پرداخت خواهید کرد بیشتر خواهد بود و اعتبار دین بیشتر از دست خواهد رفت.
در هیچ زمانی کشور مانند امروز از نظر سیاسی و اقتصادی در تنگنا و فشار و ضعف قرار نداشته .
را ستی اخرین رده بندی دانشگاههای جهان که چندی پیش صورت گرفت دقیقآ نشان داد که جمهوری اسلامی در علم و پیشرفت علمی در کدام رتبه قرار دارد. جدا آقای احمدی نزاد و طرفداران باید به این مسئله نیز افتخار کنند و آن را جشن بگیرند.