۱۳۸۷ اردیبهشت ۴, چهارشنبه

ژنرال پترائس و ایران

رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا، ژنرال دیوید پترائس را برای جانشینی دریاسالار ویلیام فالن در سمت ریاست مرکز فرماندهی نیروهای آمریکا در خاور میانه پیشنهاد کرد. این انتخاب که به تصویب پرزیدنت بوش رسیده برای تایید به سنای آمریکا اعلام خواهد شد.

یکسال فرماندهی پترائس در عراق مورد تشویق و تایید دولت بوش است و گزارشهای او به سنا برگ برنده ای در جهت تایید موفقیت برنامه افزایش سی هزار نفری نیروهای آمریکا بود. واشنگتن مدتها در انتظار ارتقای مقام او به فرماندهی منطقه خاورمیانه یا ناتو بود.

کناره گیری ویلیام فالن با شایعاتی درباره تفاوت نظر او با پرزیدنت بوش در مورد نحوه برخورد با جمهوری اسلامی ایران همراه بود. فالن با پترائس در مورد افزایش نیروها در عراق نیز اختلاف سلیقه داشت. فالن معتقد بود افزایش نیروها توان ارتش را در مقابله با درگیریهای احتمالی دیگر کاهش خواهد داد.

انتظار می رود موضع پترائس در قبال ایران موضعی سخت باشد. او در گزارشهایش درباره عراق جمهوری اسلامی را به دامن زدن به خشونتها در عراق متهم کرد.

پترائس پنجاه و پنج ساله در صورت تایید سنا تا پائیز امسال عراق را ترک خواهد کرد و ژنرال ری اودیرنو نیز در صورت تصویب سنا جانشین او در عراق خواهد شد.

آیا این انتخاب پترائس اشاره به سخت تر شدن موضع آمریکا در قبال جمهوری اسلامی دارد؟
شما چی فکر می کنین؟

۶ نظر:

ناشناس گفت...

وفا جان سلام بار اولی که وبلاگ زیبای تو را دیدم خیلی هم از نوشته های تو و هم از وبلاگ بلاگر خوشم آمد و منم یکی برای خودم با همین قالب ساختم ولی یک کار نمی تونم بکنم و اون اینکه عنوان پیام رو بصورت لینک درارم تا در یک پنجره مستقل باز بشه اگه راهنماییم کنی ممنون میشم

ناشناس گفت...

راستی وبلاگم اینه http://khotoot.blogspot.com/

ناشناس گفت...

لازم است که یک موضوع روشن شود و آن این است که در ضد ایرانی بودن حکومت اسلامی هیچ شکی نیست و ایرانیان باید هر چه زودتر از شر این حکومت فاسد رها شوند ولی این به این معنی نیست که هر چرندیاتی هم اجنبیهای دشمن جمهوری اسلامی بگویند درست باشد. من شخصا از این که آمریکاییها مثل خر در گل عراق گیر کرده اند خوشحالم والا معلوم نبود که لمپن جورج بوش و شرکا چه نقشه های دیگری در سر داشتند. جمهوری اسلامی باید نابود شود، نه به خاطر اینکه آمریکا یا هر گانگستر دیگری این را بخواهد بلکه فقط و فقط به این دلیل که مردم ایران این را می خواهند.

ناشناس گفت...

سلام وفا جان.

درسته که آقای پترائس دل خوشی از ایران نداره اما من فکر میکنم که این موضوع دلیل داره.
ایشون مدتی در عراق بودن و به چشم خودشون بلاهایی که نیروهای آموزش دیده شده توسط ایران و با سلاح های فرستاده شده از طرف ایران سرشون آوردن و بهترین نیروهاشونو ازشون گرفتن حتما دیدن و از نزدیک حس و لمس کردن.
متاسفانه یکی از دوستان که من فکر میکنم زیرکانه خودشونو جای یه ایرانی از آلمان جا زدن و برای اینکه انتقادشون بیشتر اثر بذاره حرف از نابودی رژیم ایران میزنن حتما اینم میدونن که اگر حکومت ایران قدرت نظامی و جهانی آمریکا رو داشت تا الان "علاوه بر محو کردن اسراییل" شاید خیلی جنگ های دیگر رو هم بخصوص جنگ های مذهبی رو براه انداخته بود و خیلی ها رو به خاک و خون کشیده بود و عزادار کرده بود!
اینایی که حتی به مردم خودشون رحم نمی کنن.
سوالم از دوستانی که دم از تو باتلاق رفتن آمریکا و این حرفا میزنن اینه که اگه ایران قدرت نظامی و جهانی فعلی آمریکا رو داشت فکر میکنن که چه کارهایی میکرد؟
مطمئن هستم که خوب منظور منو میفهمن.
هر چند آمریکا هم بدون اشتباه نبوده اما کدوم کشور یا حتی کدوم انسانی وجود داره که اشتباه نکنه اما اشتباه های آمریکا از هر نظری چه نظامی چه اقتصادی چه اجتماعی و چه بین المللی در برابر اشتباه های دولت و حکومت ایران اصلا به حساب نمیاد!
این یک واقعیت شیرین برای من و خیلی ها و تلخ برای همه این دوستانه!
لازمه به این دوستان "پر ادعا" که تازگیا به حربه های مختلفی متوسل شدن که عقاید تعصبی خودشونو به بقیه "القا" کنن بگم که دستتون رو شده و دیگه این کارها فاییده ای نداره.
دوره شما "متعصب ها" و "دو روها" دیگه به پایان رسیده و دیگه تلاش هاتون برای گول زدن افکار جمعی فایده چندانی نداره!
بهتره به جای اینکه سعی کنین افکار مسموم خودتونو به بقیه القا کنید از همین فکرتون برای "نجات خودتون" از وضع پیش اومده استفاده کنید.
آخه چقدر می خواهید خودتونو ضایع کنین؟!
فکر نمی کنید الان دیگه وقتشه که یه فکر اساسی به حال و روز "اسفناک و ذلت بار" خودتون بکنید؟!

ناشناس گفت...

سلام وفا جان
من با آقای اپیزود موافقم و لازم میدونم یادآور بشم کسانی مثل این آقا از آلمان "دورو" نیستند ،بلکه "تاس رو" هستند که با هر وزش باد به راحتی مسیرشون عوض میشه .

ناشناس گفت...

salam vafa jan omidvaram ta payane riyasate jomhoriye bosh betonan kalake in aghayon ro bekanan