۱۳۸۷ اردیبهشت ۵, پنجشنبه

آیا القاعده در ایران است؟

جمهوری اسلامی ایران از دادن اطلاعات در مورد تحرکات رهبران القاعده به دفتر مشاور امنیت ملی عراق خودداری کرد و به نقل از گزارشها این درخواست را با پیامی توهین آمیز رد کرده است که سایت تابناک آنرا نمکدان شکنی به شیوه عراقی ها نامیده.

موفق الربیعی مشاور امنیت ملی عراق بر اساس اطلاعات امنیتی خواستار همکاری تهران در مورد بررسی امکان ورود رهبران القاعده به خاک ایران شده بود. پاسخ تند تهران در رابطه میان دو کشور تاثیر گذار خواهد بود.

گفته می شود الربیعی قسم خورده است تا نفوذ ایران در عراق را از بین ببرد. این نکته از این جهت قابل توجه است که او پیشتر از مدافعین ایران بود و در جریان اتهام قتل مجید الخوئی توسط مقتدی صدر از برادر او خواسته بود در حکم تجدید نظر کند. (مجید الخوئی از مخالفان صدام بود که بعد از آزادی عراق به کشور بازگشته بود و بلقوه توان رهبری گروههای شیعه را داشت. گفته می شود مقتدی صدر در کشتن او دست داشته.)

آیا دولت المالکی نسبت به نفوذ جمهوری اسلامی احساس تهدید می کند؟ آیا صدر و حکیم در مسیر تضعیف یا براندازی المالکی برآمده اند و این عکس العمل ها نشان از مقابله با سیاست های جمهوری اسلامی در عراق است؟

حضور احتمالی رهبران القاعده در ایران و مطرح تر شدن نقش سپاه قدس و جیش المهدی چه تاثیری در نحوه برخورد با جمهوری اسلامی خواهیم داشت؟

۱۶ نظر:

ناشناس گفت...

شاید نباشد شاید هم باشد
یک چیز اما مسلم است: در ایران "رجالی" وجوددارند که تلاش دارند اصل ماجرای خونینی را انکار کنند که القاعده را یک شبه به یک پدیده جهانی تبدیل کرد. این اقا اصولا ماجرا ی حمله به برجهای دو قلو و پنتاگون را منکر است.
چه خدمتی بهتر از این به القاعده و اسلامگرایانی مثل آنها؟
آرمین

ناشناس گفت...

پاسخ به اینکه ایا رهبران القائده در ایران تحت حمایت حکومت اسلامی هستند یا خیر قطعا نیاز به شواهد و مدارک دارد.امااز دیدگاه کلی اگر بپذیریم که همه گروهها واحزاب افراطی جهان همانند یک حزب متشکل هستند صرف نظر از شکل و ظاهری که به خودمیگیرند مثل اسلام ناب محمدی-حزب الله-سنی- شیعه یایهودی (حتی با ادعای دشمنی نسبت به یکدیگر)نهایتایک مسیر را دنبال میکنند واگر نظر من را بخواهی حتی با یکدیگر جلسه و میتینگ منظم در جهت هماهنگی اهداف مشترکشان دارند-می توان نتیجه گرفت که چیز عجیبی نیست که اگر القائده جلساتش را در همین وزارت کشور یا جماران با حضور همراهان شیعه ناب محمدی برگذار کند. انهم بر علیه دشمن مشترکشان یعنی مردم-دموکراسی-ازادی و پیشرفت...

بابک

رامین گفت...

درود
جمهوری اسلامی حکومتی است که مرکز یهودیان درآرژانتین را منفجرکرده و به دلیل ترور رهبران کرد و مخالف خود را در داخل و خارج از کشور در دادگاههای بین المللی محکوم شده و به حزب الله و حماس کمکهای مالی و نظامی می کند تا امنیت و صلح برقرار نباشد و وزیر امور خارجه آن در تدفین عماد مغنیه تروریست کثیفی که ترور شد شرکت داشته و کاملآ مشخص شده که مهمات به عراق و افغانستان می فرستد تا ناامنی را گسترش دهد و از بوجود آمدن حکومتهای ازاد جلوگیری کند حال با این سابقه و عملکرد چه دلیلی دارد که به القاعده پناه ندهد ؟
با وجود اینکه از نظر ایدئولوژی بین جمهوری اسلامی و القاعده تفاوت وجود دارد اما در اصل قضیه که بوجود آوردن ناامنی , کشتن سربازان آمریکایی و جلوگیری از بوجود آمدن حکومتهای آزاد و منتخب مردم در خاورمیانه و تقویت تندروهای اسلامی است کاملآ با هم دارای منافع مشترک هستند.
اگر حکومت جمهوری اسلامی نبود القاعده هرگز دارای چنین قدرتی در عراق و منطقه بعد از جنگ افغانستان نمی شد.

ناشناس گفت...

دشمن دشمن من دوست من است واين امر براي حكومت اسلامي كه به هيچ اصل ومرام اخلاقي پايبند نيست و تنها به حفظ خود مي انديشد امكان استفاده از هر ابزاري ممكن خواهد بودولذا در اين امر ترديدي نيست ضمن اينكه تنها دولتي كه پول ملتش را در اين راهها حاضر است مصرف كند همين رژيم است وهرگز القاغده بدون حمايت اين دولت قادر به تامين مالي و ارتباطي نميتواند باشد

ناشناس گفت...

شک نداشته باشید که هست میپرسید چرا بدون شک؟
جواب بسیار ساده است:
القائات فکری مشابه
تصمیم گیریهای مشابه
جواب گویهای مشابه
آینده نگریهای مشابه
از قدیم گفتند که وقتی کسی را میخواهی بشناسی چندین راه دارد :
1 با او همسفر شو
2 با او همسفره شو
3 با او وارد معامله شو
4 ببین با چه کسی معاشرت میکند
معاشرینی که اینان دارند چه کسانی هستند
1 ونزوئلا دیکتاتوری چپ اونور دنیا
2 نیکاراگوا یه خورده اونور تر
3 کوبا یه خورده اینورتر
4 کره شمالی
5 افغانستان همین چسبیده به خودمان
وقتی در عراق و افغانستان مقدار بسیار زیادی اسلحه ،مهمات با تاریخ ساخت روز پیدا میشود یعنی چه؟
اگر بخواهند بگویند این تسلیحات را قاچاقچیان اسلحه میبرند پس اینهمه داد از امنیت در این مملکت برای چه و اینهمه مخارج امنیتی برای چه که نمیتوانند از انبار تسلیحات مراقبت کنند.
جدا رابط اینان چه کسی هست در خواست نوع تسلیحات حمل تسلیحات تحویل دادن تسلیحات توسط ( شاید امدادهای غیبی)
صورت میگیرد؟
و آیا آقا امام زمان با این ملحدین وارد مذاکره شده وبه این نتیجه رسیده که برای از بین بردن امپریالیسم باید با قاتلین مادرش پیمان همکاری ببندد؟
و در عوض از نوع داخلیش (قاتلین مادرش) انتقام بگیرد؟
آیا آقا امام زمان نیز تقیه میفرمایند اگر که چنین باشد پس اینان نیز با تبعیت از ایشان ادامه میدهند.
اگر میخواهید بدانید که آیا القائده در ایران است یا نه فقط کافیست که از دولتمردان ایرن سوال فرمایید وقتی گفتند خیر مطمئن باشید یعنی بلی چرا که اینان همه چیز را وارونه خواهند گفت.

Royal گفت...

درود به ميهن پرستان عزيز
يكي از دوستان مطلب جالبي رو عنوان كرد: ""دشمن دشمن من، دوست من است"" جان كلام در اين ضرب المثل نهفته است. وقتي دولتي مثل جمهوري اسلامي در دنيا آنچنان منزوي ميشه كه هيچ مدافع واقعي نداره، تنها راه پر كردن اين خلا، همكاري با گروه هايي است كه بتواند به دشمنان خود ضربه وارد كند. اگر آمريكا رسما گروه القاعده را تروريست معرفي نمي كرد، مطمئنا جمهوري اسلامي رسما از القاعده به عنوان گروه مسلمان مظلوم در بند!! ياد مي كرد و براي اعضاء اين گروه شناسنامه ايراني هم صادر مي كرد. شكي نيست كه القاعده از طرف جمهوري اسلامي حمايت مي شود. حساب 2*2 = 4 تاست. در خاورميانه كدام كشور است كه به طور غير رسمي و مخفيانه مهمات و ادوات نظامي را صادر مي كند؟؟ شورشيان عراق و القاعده، تسليحات نظامي خود را از كجا فراهم مي كنن؟؟ اگه القاعده در افغانستان باشه، آيا حامد كرزاي جرات اين رو داره كه از آمريكا مخفي كنه؟؟ پس نتيجه كاملا مشخصه. القاعده تو ايرانه. ور دل ما!!! هر صبح هم با سيد علي و اهل بيت مي رن پياده روي!!!

ناشناس گفت...

دشمن دشمن من همیشه دوست من نیست ولی می توان استفاده های تاکتیکی از او کرد. کاری که ملاها هم بلدند. ولی موضوع اصلی این است که ما با دید خودمان و با عینک منافع ملی به مسائل بنگریم. از این رو جمهوری اسلامی باید هرچه زودتر نابود شود و دوم، نه آمریکا ونه هیچ کشور اجنبی دیگری حق حمله به ایران را ندارد.

ناشناس گفت...

سلام وفا جان حالت چطوره؟

من فکر ميکنم قضيه اصلا به اين سادگي ها نيست. القاعده هر جايي ميتونه باشه!
مطمئن هستم که اگر قرار بود تو ايران باشه تا حالا مچش گرفته شده بود! کافيه يه کم عميقتر فکر کنيد.
درسته که ما به خاطر ناراحتي هايي که از رژيم ايران داريم ناخودآگاه تلاش مي کنيم تا بر اين باور باشيم که القاعده تو ايرانه!
منم دلم ميخواد همينطور باشه!!
البته اگر القاعده تو ايران هم نباشه اين دليل نميشه که ارتباطي با القاعده نداشته باشه.
شخصا معتقدم رژيم ايران "احتمالا" با القاعده حتي در سطوح پيشرفته اي "داراي ارتباط" هستند.
اما "نوع" اين ارتباط هنوز مرموز و ناشناخته است.
يه تئوري ميگه اتفاقا اگر القاعده مستقيما توسط رژيم مافيايي ايران هدايت بشه اين احتمال خيلي بالاست که اصلا ردي از القاعده تو ايران پيدا نشه بطوريکه هر چي ميزان سرمايه گذاري و آموزش هاي "احتمالي" گروه بزرگ القاعده از سوي مافياي ايران باشه اين احتمال که هيچ اثري از القاعده در ايران پيدا نشه بالاتر ميره.
اين يک قانونه براي حفظ سرمايه و آموزش هاي "چندين ساله اي" که روي نيروهاي معروف به القاعده انجام شده.
مگه پول هايي که سران ايراني از بيت المال و حق مسلم مردم برداشت کردن و دزديدن تو ايرانه؟!
"کجاست؟؟؟؟"
اين سياست ايناست.
درسته بعضي کارهاشون "به نظر" خيلي احمقانه مياد ولي...
من شخصا معتقدم فرماندهان و اداره کنندگان "اصلي" القاعده اصلا شناخته شده نيستند و حتي براي رهبران کله گنده القاعده که يکيش هم "اسامه" خان هستند (کله گنده ترينشون) هم مشخص نيست که فرمانده يا فرمانده هاي اصلي کيا و واقعا کجا هستند.
من فکر مي کنم که اينها حتي اسامه فقط در حد مهره هستند نه بيشتر.
شايدم قضيه پيچيده تر ازين حرفا باشه که من هنوز خودم خبر ندارم.
مطمئن باشين اگر بخواين وقتتونو براي اين بذارين که بقول يکي از دوستاي "زيرکمون" "مدرکي" پيدا کنيد که ثابت کنه القاعده تو ايرانه هيچي پيدا نخوهيد کرد!
ولي يه کاري ميشه کرد اونم اينه که بررسي کنيم ببينيم القاعده "با چه تاکتيک و استراتژي هايي" واقعا داره اداره ميشه که اينم اصلا کار ساده اي نيست چون:
مطمئنم سازمان هاي اطلاعاتي مختلف تا حالا با بودجه ها و امکانات بسياري تو اين چند ساله تلاش کردن که اين موضوع رو مو شکافي کنن اما هنوز به جاي خاصي نرسيده و اين يک واقعيته و خيلي جالبه و هم خيلي تلخ!
چون فقط گرفتن يک رد يا به اصطلاح يه سوتي اطلاعاتي کافيه که کلي سرنخ بده که با اين امکانات و تکنولوژي امروزي به سرعت اين سرنخ ها ردگيري ميشن و زنجيروار ميرسن به منشا يا عوامل اصلي پس چرا القاعده انقدر گم و ناپيده و سرنخ هاي ارزشمندي وجود ندارن؟!
روتين القاعده اينه که معمولا مثل يک موج مياد يه کاري ميکنه و بعد ميره اثري ازش نيست تا دفعه بعد که معلوم نيست کي هست و تو اين مدت هم تلاش هاي اطلاعاتي براي ردگيري و پيدا کردنشون تقريبا بي نتيجه ميمونه!
گاهي نيروهاي ديگه اي به اشتباه بعنوان نيروهاي القاعده تار و مار ميشن که اينم هم جالبه!
اتفاقات 11 سپتامبر اطلاعات زيادي تو خودش داشت و به نظر من "بزرگترين سوتي گروه تروريستي القاعده يا هر چيز ديگه اي" بود.
من فکر ميکنم الان زمانش رسيده که سازمانها و نهادهاي تحقيقاتي-اطلاعاتي که فيلم هاي مربوط به اين حمله تروريستي و اطلاعات بدست اومده از اون رو در اختيار دارن يه مقداري از اين اطلاعات رو از حالت سري بودن خارج کنن و در اختيار سايرين قرار بدن تا همه نظرشونو در اين مورد بگن و مشخص بشه که "فکر جمعي" مردم در اين زمينه چيه و عکس العمل ها چه خواهد بود.
اين کار خودش يه "ضربه سنگين" به القاعده وارد ميکنه که من ديگه وارد جزئيات اينکه چرا و چجوريش نمي شم ولي اينکه اين اطلاعات بخواد حالا حالاها محرمانه بمونه به نظر من به معني اينه که القاعده هم حالا حالاها ميمونه و به کارهاش ادامه ميده و ردي هم ازش پيدا نمي شه!
راه مبارزه با تروريست ها و حمله هاي تروريستي فقط مقابله به مثل و تار و مار کردنشون نيست. اينکار و کارهاي ديگه اي که در حال حاضر براي مقابله با تروريست ها انجام ميشه اگر قرار بود اثر "واقعي" داشته باشه تا الان بايد ميديديم اما واقعا انطور نيست.
به نظر من "آگاهي عمومي" بهترين راه حل در حال حاضره و معتقدم "سنگين ترين" ضربه رو به اين گروه و همه گروه هاي تروريستي "مدرن" ميزنه.
در واقع اگر با برخي فيلم يا برنامه ها سعي در اين ميشه که نظر "سايرين" در مورد القاعده و بقيه گروه هاي تروريستي يا شبه نظامي پرسيده بشه مي بينيم که يه جاي کار لنگ ميزنه و اون اينه که افکار جمعي "هنوز از خيلي از مسائل ناآگاهن" و بهتره که برخي از اطلاعات محرمانه در اين ارتباط از حالت محرمانه خارج بشه در اختيار افکار عمومي قرار بگيره حالا به هر روشي.

ناشناس گفت...

بعد از سقوط طالبان بن لادن و يارانش توسط حكمت يار و سرويسهاي امنييتي به ايران هدايت شدند و منابع مالي مسدود شده شان دوباره بازسازي شد و حكومت ايران با شعار دشمن دشمن من دوست من است با برگ القاعده بنحو احسن در حال بازيست براي تغييير در حكومتها و ساختار قدرت در كشورها هم از آ نها استفاده ميكند بطور مثال طرح و پول بمب گذاري در مترو مادريد و لندن و سقوط نخست وزيران آ نها از آن جمله است اسپانيا بعد از بمب گذاري نيروهايش را از عراق خارج ساخت در يونان هم طرح و پول جمهوري اسلامي به چپي هاي يونان براي به آتش كشيدن جنگلها درست در زمان انتخابات صورت گرفت براي نالايق جلوه دادن دولت كه به شكست انجاميد آ تش سوزي جنگلها در آ مريكا هم توسط طراحان رژيم به اجرا رسيد به گفته يكي از سران رژيم خريدن يك مراكشي و پاكستاني بيكار و فقير كار آ سانيست همانگونه كه اكنون در عراق عمل ميكنند كشتار برادان مسلمان فقط براي نا كار آ مد نشان دادن آمريكا نظام ماكيا وليستي ايران امروز با شورشيان نيجيريه براي بازي با قيمت نفت و تحت فشار قرار دادن غربيها ارتباط بر قرار كرده چند سال پيش حسن عباسي تيوريسين رژيم تمام اين طرحها را بر زبان آ ورده بود و حال كه نقشه ها شان رو ميشود از ما مدرك ميخواهند رژيم استاد انكار كردن است مگر بمب گذاري در بوينوس آيرس را و حادثه ميكونوس و صدها ترور مخالفين را بگردن گرفت كه دايما از جهانيان مدرك ميخواهد
تا حكومت اسلامي هست جهان جاي امني نيست

ناشناس گفت...

توصیه اول من به این "کارشناسان" (episode) و (avangard) این است که اول از همه یک اسم شبیه آدمیزاد یرای خود انتخاب کنند. دوم این که اگر با "وفا جان" هم متنت را شروع نکنی، مطمئن باش که وفا آنرا در وبلاگ خود قرار می دهد. و در آخر اینکه اگر نتونستی کوتاه صحبت کنی حداقل سعی کن حرفات مفید باشند.

ناشناس گفت...

حسین عزیز
از دیدگاه طنز اگربه متن اخرت نگاه کنیم واقعا با مزه بود!!.
بعد از مدتها کلی خندیدم واسه همین ازت ممنونم.این احمدی نژاد را هر وقت میبینم واقعا گریه ام میگیرد...

بابک

avangard گفت...

آقاي حسين از آلمان كاش شما بجاي توهين به اپيزود و آوانگارد كه نامشان را غير آدميزادي خوانديد اهل ديالكتيك و بحث و جدل روشنگرانه همراه با استقرا و كندو كاو بوديد توصيه من هم به شما خواندن كتاب آموزش رفتار مو دبانه وبا نزاكت است همراه با يادگيري الفباي تحليل سياسي

avangard گفت...

رژيم قرون وسطي آ خوندي تهديدي براي امنيت جهان است نظام ماكيا وليستي كه رهبرانش سينما ركس را تفديم به كوره هاي آدم سوزي هيتلر كردند و در حرم امام رضا بمب گذ اشتند تا مخالفين را سر كوب كنند و وعده ي بهشت در كنار حوريان باكره ميدهند حال به ويراني اسراييل و غرب بشارت ميدهند سر زمين غني كه بايد ٣ برابر جمعيتش مرفه داشته باشد ۵٠ درصدش زير خط فقر زندگي ميكنند و افتخارش اينست رييس جمهورش در هاله اي از نور سازمان ملل را در مينوردد و دختر بچه اي در آشپز خانه انرژي اتمي تو ليد ميكند حال از سنگسار و حجاب اجباري و شلاق و فقرو فروش دختران به دبي بگذريم كه دردي به درازاي يك هزاره دارد امروز هم با برگ القاعده در حال بازيست فراموش نكرديم حمايت سران القاعده در جريان جنگ ٣٣ روزه از حزب اله را و همزمان با اتهام همكاري القاعده و ايران از سوي دولت و نظاميان امريكا دولت ايران به تكاپو افتاده و القاعده را كه دور سفره ي رنگين ولايت فقيه گرد آمده اند را وادار كردند كه براي رد گم كردن حرفهاي ديكته شده اي كه فاصله آنها را با نمايندگان امام ته چاه اعلام كنندبراستي تا اين رژيم هست جهان جاي امني نيست

avangard گفت...

آخوندها مكررا اعلام كرده بودند و ميكنند خاور ميانه را در صورت لزوم به آ تش خواهيم كشيد و منافع غربيها را از افغانستان تا عراق و لبنان و جديدا آ مريكاي لاتين هم اضافه شده گوش كنيد به سخنراني تيوريسين فاجعه و فرهنگ توحش آخوندي كه تمام مراكز حساس غرب را براي خرابكاري اعلام كرده بود اگر دستگاههاي امنيتي اسپانيا مافوق تصور شما قدرتمند بود بمب گذاري در مترو را تا مدتها به گروه جدايي بخش كاتو لونيها{باسك}نسبت نميداد آنهم در زماني كه باسك مكررا خود را مبرا از اين حادثه ميدانست رفسنجاني در نماز جمعه خطاب بدولت اسپانيا گفت ما هم اين مورد را محكوم ميكنيم ولي را حل اينست كه نيرو هايتان را از عراق بيرون بكشيد تا مردم بي گناهي در د طرف از جمله اسپانيا كشته نشوند و چند روز بعد دولت اسپانيا سقوط كرد آنهم در زماني بود كه خامنه اي در ديدار با نخست وزير اسپانيا در چند ماه قبلش به همكاري اسپانيا و آمريكا شديدا اعتراض كرده بود در جريان اغتشاشات فرانسه هم نشاني از هدايت اين آ شوبها در خاور ميانه پيدا كردندبه گفته يكي از سران رژيم خريدن يك مراكشي و پاكستاني بيكار و فقير كار آ سانيست و القاعده كه در ايران بصورت سري و پيچيده اي جا خوش كرده و اعضايش براحتي و با ارتباطات مو بايل و اينترنت با هزينه ي رژيم در حال اجراي اوامر آ خوندها هست بقول پسر محسن رضايي فرمانده ي جاني و اسبق سپاه بعد از گريختن به آمريكا كه رژيم در خرابكاري و بمب گذاري هميشه سايه ي نا مر يي و مافيايي دارد و هيچ مدركي از خود باقي نميگذارد آفتاب آمد دليل آ فتاب سازمان و رشكسته ي سياه جايش را به رژيم جمهوري اسلامي داده و امروزه اين فرزند خلف تزوير و خشونت كه محصول آنها بود چون القاعده بر عليه خودشان بپا خواسته
تا حكومت اسلامي هست جهان جاي امني نيست

amirhosein گفت...

به نظر من،ارتباطاتي بين جمهوري اسلامي و القاعده وجود دارد ولي نوع و ميزان ان هنوز دقيقا مشخص نيست.
امير حسين از تهران

ناشناس گفت...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
**********************
وفا جان سلام!
خوبی عزیز؟
چه خبر؟
خیلی کارت درسته.
دمت گرم!!!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
**********************

خوب بود "حسین آلمانی" ؟!
بازم حرفی سوالی داری بپرس تا بصورت مختصر مفید جوابتو بدم...
راستی خیلی ها تو ایران هستن که اسمشون اسم آدمیزاده ولی...
امیدوارم تو ازونا نباشی!