۱۳۸۷ اردیبهشت ۲, دوشنبه

در حاشیه توان نظامی و دشمنان نظام

داشتم فکر می کردم جمهوری اسلامی که اینهمه از توان نظامیش تعریف می کنه که همه دستاوردهاش "از نوع مشابهش" بهتره چرا وقتی صحبت از هواپیمای مسافر بری می شه می گه غربی ها ما رو تحریم کردن و جان مسافران رو به خطر انداخته اند. چرا این توان تولیدی صنایع دفاع و اینهمه پیشرفت علمی و نو آوری و شکوفایی تا حالا نتونسته نقص فنی هواپیماهای مسافربری رو رفع کنه؟

در ضمن، صحبتهای رئیس جمهور راجع به اینکه دشمنان از انجام طرحهای سازنده او جلوگیری کرده اند چه مفهومی داره. اگه دشمن داخلی داریم که پس تکلیف ادعای مردم و دولت پشتیبان حاکمیت چی میشه؟ اگر هم دشمن خارجیه چیزی جز تحریم ها در حیطه روابط خارجی جمهوری اسلامی نیست. پس ادعای اینکه تحریمها بی اثره چی میشه؟

خلاصه گفتم این دو کلمه خارج از دستور رو با شما در میون بذارم ببینم شما چی فکر می کنین.

بعدا اضافه شد:

محمود احمدی نژاد واقعه تروریستی یازده سپتامبر و قربانیان اون رو منکر شد سؤال اینجاست که اگر این واقعه به گفته او مشکوک است پس چرا وقتی به نیویورک آمد درخواست کرد برای ادای احترام به "قربانیان" این حادثه حلقه گلی نثار آنها کند و از آن مکان بازدید به عمل آورد؟

۲۱ نظر:

Royal گفت...

درود به ميهن پرستان عزيز
وفاي عزيزم موضوع بسيار مهمي رو مطرح كردي. البته متاسفانه قدمت اين موضوع 30 سال عمر داره. جمهوري اسلامي در عمر سي ساله خود، سه اصل مهم رو براي بقاي خودش در نظر گرفته.
اول مسئله دشمن فرضي و ايجاد يك ذهنيت براي مردم ايران و همسايگان ايران كه خطر بزرگي يا در حال تهديد ماست يا به وقوع پيوسته است و بايد براي حل و ارائه راه حل آن دست بكار شد (((هزينه هاي ميلياردي))) و در كنار اون پر شدن جيب بعضي ها.
دوم توليد سياستهاي مذهبي يا بهتره بگم مذهب سياسي براي بحران سازي داخلي و منحرف كردن تفكر سالم داخلي از جنايت ها و چپاول هاي اقتصادي، زمين خواري و رشد تورم... (((قوه قضاييه، بنياد مسكن انقلاب اسلامي،‌ بنياد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامي، دستگاه وزارت اطلاعات و سپاه))).
سوم ايجاد حس وحشت و عدم امنيت در مورد حقوق شهروندي براي ايجاد خفقان سياسي و عدم انتقاد از اقليت حاكم بر ايران.
موضوع تحريم ها و گفته هاي مقامات جمهوري اسلامي جزء دروغ پردازي و بلوف چيز ديگه اي نيست.

ناشناس گفت...

حقیقت اینست که جمهوری اسلامی دو تا کار را بطور خیلی جدی و پیگیرانه دنبال میکند که انصافا در هر دو هم (به نسبت خودش!)دستاورد هائی داشته:
1-سرکوب خواستهای مردم از آزادی گرفته تا نان شب و اصرار بر ندادن حق مردم حتی در سطح کوچکترین وبدیهی ترین این خواستها با این منطق بسیار ساده که اگر اولیش را بدهیم بقیه اش را میخواهند.
2-آرزوی دستیابی به توان هسته ای بعنوان تنها ابزار بقا(از دید خودشان)
بجز این دو مورد امید هیچ پیشرفت دیگری از این خلفای اسلامی نداشته باشید

به امید پیشرفت ایران
بابک

ناشناس گفت...

آیا حکومتی که که قصد پیشرفت در هر زمینه ای را داشته باشد اینگونه نخبگان و اندیشمندان خود را وادار به ترک ایران میکند-دانشجویان را به خاطر بیان عقاید زندانی و دستگیر کرده و معلمها را بخاطر نان شب سرکوب میکندو کارگران بخاطر تعطیلی کارخانه ها بخاطر سیاستهای دنیا ستیز این حکومت به خیل بیکاران میپیوندند.
ایاخامنه ای وجنتی و حسنی و کروبی
و انجمن ضد بهایت و... می خواهند ایران را بسازند؟

بابک خرمدین

ناشناس گفت...

دقیقا همینطوریه که شما می گین. یکی از دوشتان من در نیروی هوایی استخدام شده و چند ساله که کادری هست. می گه ما هیچ توان هوایی نداریم. چند هواپیمای داغون که برای بلند شدن احتیاج به قطعات داره رو به زور آوردیم بیرون از آشیانه تا ماهواره ها و گشت های هوایی دیگه فکر کنن که ما آماده ایم اما دریغ.
هیچوقت دوره ی جنگ آمریکا با صدام رو فراموش نمی کنم . اونا هم همین حرفا رو میزدن و ما ایرانی ها می گفتیم هیچکس حریف صدام نمیشه. اما امریکا به یک ماه نرسید که اون جا رو گرفت. عراقی که ما نتونستیم با اون همه فداکاری و تجهیزات زمان شاه یه متر تو خاکش پیش بریم.

ناشناس گفت...

وفا جان ادعای جمهوری اسلامی در مورد توان نظامی همان قدر جالب هست که در موردانرژی هسته ای میتونه باشه.حتما تاحالا انواع جشنهای هسته ای به قول خودمون اتم پارتی ایران رو که با حضور رئيس جمهور برگزار میشه دیدین.نکته جالب اینه با اینکه هربار ادعا میکنن که دیگه اتم تولید کردیم, برا سوخت اتمی بوشهر داشتن پای روسیه رو ماچ میکردن که ترخدا به ما سوخت اتمی بدین .

رامین گفت...

درود
این ضدونقیض گوییهای مقامات جمهوری اسلامی ناشی از توجیه ناتوانی و ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی از یکسو و نشان دادن قدرت و توان نظامی و صنعتی به شکلی اغراق آمیز و غیر واقعی از سوی دیگر است.
در کشوری که دومین تولید کننده گاز است مردم شمال آن در زمستان از این انرژی محروم می شوند و بنزین جیره بندی می شود چون یک پالایشگاه برای تولید آن وجود ندارد در حالیکه ایران یک کشور عمده تولید کننده نفت به شمار می رود. ادعای فن آوری و پیشرفت از طرف دولت در کشوری که یک روزنامه ازاد و یا رسانه مستقل ندارد برای مقامات و رادیو تلویزیون دولتی بسیار راحت است اما در عمل برعکس آن ثابت شده.
مسئولین نظام جمهوری اسلامی افرادی هستند که ایئولوژی مضحک خود را بر منافع ملی ایران ترجیح داده و تا زمانیکه برسر کار باشند به این روش ادامه خواهند داد چون تنها راه تامین منافع آنهاست .
بدبختی اینجاست که با این سطح فکر و سابقه تروریستی می خواهند بمب اتم هم داشته باشند و همینجاست که با جامعه جهانی به مشکل برخورد کرده اند وگرنه صرف نبود آزادی و رعایت نشدن حقوق بشر در درون ایران برای قدرتهای جهانی مسئله مهمی با جمهوری اسلامی بوجود نمی آورد.
پیروز باشید

ناشناس گفت...

از حاکمان اسلامی نمی توان این انتظار را داشت که دروغ نگویند. تاکتیکهای مختلف، گاهی سرکوب، گاهی باج دهی، گاهی پاداش، گاهی منت کشی، گاهی گردن کلفتی، گاهی لاف زدن، گاهی مظلوم نمایی و غیره نکنند. هم مذهبشان این اجازه را به آنها می دهد و هم سرمشقهای سیاسی از دیگر کشورهای دنیا. باید در مرحله ی اول انحصار حرف زدن را از آنها گرفت و در یک فرصت مناسب برای همیشه این لمپنها را به زباله دان تاریخ فرستاد.

ناشناس گفت...

وفای عزیز
از دست کارهای احمدی نژاد زیاد ناراحت نشو!.این اقا دلیل خیلی از کارهاش به دوران کودکیش برمیگرده که خیلی مورد اذیت و ازار قرارگرفته وتحقیر شده ودلیل بسیاری از حرفهای اوجلب توجه دیگران است وکلا مثل هر ادم روان پریش و شکاک حل مشکلات روحی اش بر منافعش میچربد(که ازبد روزگار این منافع همان منافع ملت ایران است)
چنانکه بعنوان یک ادم مریض به ایشان نگاه کنی نه تنها پاسخ همه سوالهایت را می گیری بلکه در اینده نیز از هیچ یک از کارهای ایشان تعجب نخواهی کرد!.ایشان مانند هر ادم شکاک به همه چیز شک دارد از هولوکاست گرفته تا قربانیان یازده سپتامبر ودلیل اینکه
میخواسته از نزدیک به قربانیان این فاجعه سر بزند جز این نیست که تا با دوچشم خودچیزی را نبیند باور نمیکند.
در ضمن توجه داشته باش دلیل اینکه بعضی از حرفهای وحشتناکش را(مثل محو کردن اسرائیل از صحنه زمین)با همه عواقب منفی اش دائما تکرار میکند بدلیل انعکاس وسیع ان در رسانه های جهان و در نتیجه ارضا عقدههای خود کوچک بینی و کمبود های عاطفی ایشان است.کلا یکی از شرایط عضویت در حکومت جمهوری اسلامی عدم تعادل روانی ست.
امیدوارم جواب همه سوالهایت راگرفته باشی

بابک

ناشناس گفت...

همه سخنانتون درسته. چاله چوله های خیابانهای شهر رو هم فراموش نکنین. تولید کننده نفتیم ولی یک خیابان و جاده درست حسابی نداریم.

ناشناس گفت...

وفای عزیز به نظر نمیاد حافظه ی مردم به اندازه حافظه شما که یک خبرنگار هستید قوی باشد و بتوانند گفته ها و خبرها را به هم ربط منطقی بدهند و بخواهند نتیجه گیری کنند

وفا گفت...

مینو سپهر عزیز و سایر دوستانی که در مورد برنامه های صدای آمریکا نظری دارید لطفا به ontherecord@voanews.com یا ایمیل خود برنامه ها بفرستید. و در این وبلاگ فرصت را به همفکری و تبادل نظر در مورد موضوع های مطرح شده اختصاص بدیم.

ناشناس گفت...

سلام وفا جان چطوری؟

حرفات منو یاد دومینو میندازه!
حالا برات توضیح میدم!!
هیچ دروغگو یا دروغگوهایی رو نمیشه پیدا کرد حتی حرفه ای ترین هاشون که بالاخره روزی روزگاری لو نرن اونم بدتر که خودشون خودشونو لو بدن و دستشونو رو کنن بصورتی تصاعدی در یک مقطع زمانی کوتاه!
الان قضیه اینطوری شده که حتی تلاش هم که میکنن تا بعضی سوتی ها رو مخفی نگه دارن چون یه کمی هول شدن دستشون میخوره به اون چیزی که نباید بخوره و اونم وقتی بیفته دنبالش بقیه چیزها هم که زنجیروار مرتبطن شروع میکنن به افتادن!
اینه که میگم الان قضیه اینا شده یه دومینوی پر سر و صدا که حتی مردم ایران هم دارن صداشو میشنون!
صداش تو جهان پیچیده!

ناشناس گفت...

باید عرض کنم که واقعا ایران هیچ توان نضامی نداره و تمام این تبلیغاتی که راه انداخته به جهت ناتوانیشه . ترسوتر از خودشون هم وجود نداره.اگر رژیم عراق تونست چند روزی با ارتش آمریکا بجنگد اینا حتی یک روز هم مقاومت نمیکنن. این رژیم واقعا از داخل پوسیده است. البته این را نیز اضافه کنم که اگر روزی احساس کنند که تهدید آمریکا جدیست به هر قیمتی که شده با آمریکا کنار میآیند و منافع مردم و کشور اصلا براشون مهم نیست. همانطوریکه قبلا هم براشون مهم نبوده.اینها در این برهه که آمریکا در عراق و افغانستان درگیر جنگ است بر این باورند که آمریکا به این زودی توان جنگیدن در یک جبهه دیگر را ندارد.اینها در جنگ با عراق نیز این را ثابت کرده اند. درست در لحظه ای که احساس خطر کردند با ذلت قطعنامه را پذیرفتند.

ناشناس گفت...

سلام -جناب وفا / حتما" میدونید که بر طبق آموزه های اسلام ناب !! اولا" همیشه دروغ مصلحت آمیز جایز است ( وفق احادیث نبوی ) ثانیا" تـقـیـه که در فقه تشیع جایگاه ویژه ای دارد تقریبا" همان دروغ گویی محترمانه است ( و جالب است بدانید وقتی در اوایل پیروزی انقلاب که برخی آزادیخواهان مدارکی از اسناد ساواک در مورد آخوندهای " مدعی رهبری انقلاب و مبارزه و جهاد با شاه " دال بر اعترافات و اعلام همکاری آنان با سلطنت انتشاردادند آقایان بیشرمانه فرمودند ما آنزمان وفق شرع منور ناچارا" تـقـیـه را بعنوان الگوی مبارزه انتخاب کرده بودیم!؟؟) ثالثا" سیاست مشهور "الحرب و خدعه " (بنا بر حدیث نبوی) در جنگ خندق و در مبارزه امام اول با عمرو عبدود / لذا این یکی از اهداف حکومت در 30سال گذشته بود که همیشه شرایط کشور را حساس و خطرناک اعلام کنند وهمواره دشمن توهمی در حال تدارک تهاجم می باشد!! یعنی چون وضعیت جنگی پنهان وجود دارد لذا شرعا" اجازه خدعه و نیرنگ دارند / این قصه فن آوری صلح جویانه اتمی و یا غصه توان برتر نظامی نیز یکی از هزاران دروغ حکومت اسلامی است - اصولا" هر موضوعی از طرف حکومت با اصرار تبلیغ شد یقین بدانید دروغ است /ضمنا" دلایل مجوز شرع مبین در دروغ پراکنی را که عرض کردم /مقصودم پایبندی سران حکومت به اسلام نمی باشد بلکه این جریان فقط کلاه شرعی حکومت برای بدنه نیروهای نظام اسلامی!! است / ضمنا" من تحقیق میدانی وسیعی در باب یاران نظام حاکم نمودم و نتیجه اینکه: طرفداران حکومت در بین مردم عادی به معنای رایج نمی باشد و هر طرفدار یقینا" یا خودش یا نزدیکان درجه اولش جزو نیروهای رسمی و مواجب بگیر نظام اسلامی است بهتر بگویم که اقلیت طرفدار حکومت به علت منافع شخصی طرفدار شده است و میداند فقط در این نظام جایگاه شغلی و سوء استفاده مادی خودش یا مثلا" فرزندش یا مثلا" برادرش محفوظ و ادامه دارد البته برعکس این مورد فراوان است یعنی بسیاری از نیروهای حکومت اسلامی و یا نزدیکان درجه اول آنان جزو مخالفان بالقوه نظام می باشند اما همانطور که ذکر شد هرگز طرفداری را نمی یابی که منافع شخصی (مالی -شغلی-تحصیلی و...) خودش یا نزدیک درجه اول نسبی اش در گرو این حکومت نباشد

ناشناس گفت...

salam vafay aziz, doste bozorgvar va mohtaram.
taghriban har shab pas az karam barnamehay shoma ro mibinam va tasfsire khabar joze aslitarin barnamehay morede alagheye mane.
har chand ta 26 salegi dar hamin sistem khedmat kardam va dar vezarate defae va sepah chizi be joz goonde gooee va javve sangine maktabi nakhahi yaft be donbale takhassos gashtane dar inha eshtebahi mahz ast.
sale 2002 az keshvar farar kardam va ba mokafati besyar be belgium residam va inja be jay masoole time kharide khareji dar taslihate sasad-ja tan be ashpazi ham dadeam ta bedanid ke cheghadr daroone inha pook va por az dorogh ghoee va namardist.
pas az chandi ham pansion misham va niyaze be 30 sal khedmate zoori nist va be kari ke mayelam mipardazam.
baray mellate iran ham arezaoy nejate az daste in ensanhay irani nama daram.
karmande farariye vezarate defaee

ناشناس گفت...

سلام عمو وفا من ياد صدام موقعي كه از سوراخ زيرزمينيش بيرون كشيدنش افتادم...خيلي دلم ميخواد بدونم اگه بمب وترقه اي بتركه اين سران نظام توكدوم سوراخي قايم ميشن يا شايدهم جام زهري شربتي واجبي ميل كرده بازم طول عمري براي خود ونظام ميگيرن؟؟؟

ناشناس گفت...

اين احمدي نژاد زماني كه استاندار شهر مابود كارهاي بسيار بسيار مهمي انجام داد ازجمله انهاتغييرنام درياچه شورابيل به كوثر وساخت يادمان شهدا درورودي اين محل باچال كردن مقداري استخوان كه معلوم نيست مال چيه؟!توزلزله اردبيل هم ديديم كه اقا چكاره بودوغيرو...حالا حق همه مردم ايران هستش تا از وجود مبارك استفاده ببرن ....

avangard گفت...

اندر حكايت چراغي كه به خانه روا بود و در مسجد حلال گشت صهیونیسم (Zionism) نام یک جنبش ناسیونالیستی یهودی است؛ این جنبش نام خود را از «کوه صهیون» در اورشلیم گرفته است فلسطین که در عبری آن را ارض اسرائیل می خوانند، در نظر یهودیان همان ارض موعودی است که خداوند به بنی اسرائیل وعده داده است بنیان گذار جنبش صهیونیسم یک روزنامه نگار اتریشی به نام تئودور هرتزل (1860-1904)است اولین کنگره صهیونیست هادر بازل سوئیس در سال 1897 تشکیل شد و٠ ٠اسراييل غاصب فرزند خلف استكبار جهاني است٠٠٠٠٠اينهمه بمباران تكراري و تبليغاتي در عرض اين ٢٩ سال فلاكت بار{ خوب بما چه} اسراييل باعث تمام مشكلات مردم ستمديده ي ايران است گراني٠ فقر٠ فحشا٠ حجاب اجباري٠ ظلم٠ اختلاس٠ فروش دختران به كشورهاي خليج فارس٠ جنايت٠ اعدام٠ سنگسار٠ سركوب مخالفين٠ عدم آ زادي بيان و عقيده. خرافات مذهبي٠ كم سوادي٠ افسردگي نسل جوان ٠و٠٠٠٠٠٠مسبب تمام اين معظلات و شكنجه هاي روحي وجسمي اين مردم ستمكش اسراييل است بايد فرا فكني كرد و با غرب درگير شد حال در ايران و زندانهايش و بر مردم ستمكش چه ميگذ رد بما مر بوط نيست حتما ا خوندا صلاح مملكت خويش ميدانند ب : بفكرصبرا و شتيلا باشيم همراه با همسنگران حسين شريعتمداري و دانش آموختگان مدرسه ي حقاني قم و سوگند بقلمي بخوريم كه جز بر عليه اسراييل و آ مريكاي جهانخوار چيزي ننويسد

avangard گفت...

بی بی سی : دزموند توتو، اسقف اعظم سابق کیپ تاون و برنده جایزه صلح نوبل، اقدام اسرائیل در محاصره غزه را "شنیع" خوانده است.
او آنچه "سکوت و شراکت در جرم" بین المللی خواند را شدیدا محکوم کرد، و آن را با اقدامات رهبران برمه مقایسه کرد.
آقای توتو که در پایان ماموریت دو روزه اش به منطقه صحبت می کرد، گفت موقعیت انسانی آنجا توجیه پذیر نیست
و نظر بنده:
درد محرومان ايران را چه كسي التيام ميبخشد بفرزندان خياباني در وطن آ خوند زده چه كسي نان بسفره شان ميگذارد چشمان از حدقه در امده از فقر آن كودك ايراني كه پشت شيشه ي مغازه اي كيك خامه اي ميبيند و آنسو دور تر عروسكي كه آرزو ميكند كاش در بغل ميفشردش و روياي كودكي را تجربه ميكرد چه كسي به آه مادراني كه فرزندانشان در زندانهاي نظام ولي فقيه تيربا ران شده و ميشوند مرهمي خواهد نهاد فحشا سنگسار اعتياد افسر دگي ستم سركوب فقر نا اميدي شلاق شكنجه و٠٠٠٠٠را چه كسي جار خواهد زد صبرا و شتيلاهاي جاري در امروز سر زمين مادري را چه كسي بخون خواهد گر يست براستي كه ٢٩ سال فاحعه و عزا زخمي بدازاي هزاره ها دارد آنجا كه وجدان از قلبها رخت بر ميبندد نان بسفره ي رنگين مينشيند پس اسراييل غاصب و فلسطين مظلوم فراموش نشود

avangard گفت...

اگر به عراق حمله نميشد اين ديكتاتور رواني تا پايان عمر بر سر قدرت بود و با سيستم ميليتاريستي فرزندان و و نوه ها و نتيجه هايش هم حكفرمايي ميكردند و آرزوي نفت ارزان هم خيال خامي بود كه در چنگال ايران و مزدوران شيعه اش رها شده بود گاهي هم از دستشان در ميرفت بسرعت باند مقتدا صدر اقدام به بمب گذاري و خرابكاري در چاهها و صادرات آن ميكرد صدام اين ديوانه ي قدرت طلب هر بدي داشت تروريست بين المللي نبود بمب گذاري در كشورها نميكرد طراح عمليات القاعده و ميزبان آنها در كشورش نبود ولي نبودنش بركتيست كه مردم عراق آنرا بهتر ميفهمند ٠ امريكا بايد بلافاصله به مراكز سركوب (سپاه بسيج) و تاسيسات بمب اتمي رژيم حمله ميكرد و جوانان و مردم بجان آمده به خيابانها ميريختند و حقشان را ميستاندند ولي آنقدر تاخير كرد كه در چنگال جنايتهاي رژيم اسير شد آخوندا اعلام كرده بودند كه ما تمهيداتي انديشيديم و خوب انرا مثل سينما ركس البته در مقياس وسيعترش در كشتار مردم عراق و افغانستان به انجام رساندند تا غرب را نا كار آمد نشان دهند اكنون رژيم بيش از اندازه به بمب اتمي نزديك شده اگر غرب بخاطر مواردي از حمله به مراكز سركوب رژيم ابا دارد طرحي براي پاهاي آخوندا سوريه بريزد تا خاور ميانه در آرامش بياسايد رژيم سوريه مضمحل است و به آساني فرو ميپاشد همه اين موارد منوط به اين است كه تا آنهنگام رژيم اولين بمب خود را نساخته باشد يا با فرصتي كه توسط لابيهاي رژيم از اوباما{ احتمالا}براي مذاكره به آخوندا گرفته ميشود با جهاني ديگر روبرو خواهيم شد و غرب ١١ سپتامبر هاي بمراتب كشنده اي را تجربه خواهد كرد

avangard گفت...

احمدی نژاد: حاضرم با نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا گفتگو کنم


اين ترفند زيركانه اي است براي كشاندن افكار عمومي آمريكا و صاحبان قدرت در دولت و كارتلها و تراستهاي داخل و خارج به سوي نشان دادن چهره ي اشتي جويانه ي رژيم {كاري كه هوشنگ امير احمدي ٠ابراهيم يزدي و٠٠٠در حال انجامش هستند} براي خريدن وقت تا پايان دوران رياست جمهوري بوش و گريز از خطر حمله احتما لي و اما پس از آن و رياست جمهوري او باما به احتمال زياد دقيقا شرايطي بوجود مي ايد كه آمريكا .طالبان و صدام را سرنگون ساخت رژيم ملايان قدرتش مضاعف خواهد شد و در مذاكره بصراحت خواهد گفت انها را بعنوان اخونداي اتمي بپديريد چون چاره ديگري نداريد و ما به بمب اتمي دست يافتيم تا كره شمالي شويم { نه صدام بي بمب} و شما را در عمل انجام شده قرار داديم و امامردم امريكا روزهاي سياهي را بخود خواهند ديد قولي كه احمدي نژاد وعده ي تحققش را داده بود و تازه از انهنگام كلاشي رژيم براي خلع سلاح چند كشور اتمي آغاز خواهد شد و جهان بايد خود را براي اخوند اتمي مهياي مذاكره در نقطه ي ضعف خود كند آنگاه دوران رعب و وحشت بر سراسر گيتي سايه خواهد انداخت براستي تا اين رژيم هست جهان جاي امني نيست