۱۳۸۷ مرداد ۲۴, پنجشنبه

با گزارشگران صدای آمریکا

تفسیر خبر پنجشنبه شب.
امروز کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه آمریکا در فرانسه با رئیس جمهوری آنکشور نیکلاس سرکوزی در مورد بحران گرجستان گفتگو کرد. او فردا به تفلیس سفر می کند تا بر حمایت آمریکا از گرجستان تاکید ورزد. ناظران بین المللی به تاثیر گزاری محدود تلاشهای بین المللی به رهبری فرانسه در پایان بخشیدن به این بحران اشاره دارند و نوشته اند نفوذ روسیه گزینه های آمریکا را محدود کرده است. فرنکفورتر الگمین زیتونگ هم نظر با بسیاری دیگر از گسترش خشونت فراتر از اوستیای جنوبی یک روز پس از موافقت صلح خبر دادند. بی بی سی کمک های انساندوستانه آمریکا به گرجستان را نشانه ای از حمایت واشنگتن از تفلیس دانسته. هندلزبلات آلمان می نویسد " شکی نیست که تاثیرات ژئوپولیتیک کمپین روسیه برای مدتها احساس خواهد شد." در حالی که برخی رسانه ها معتقدند آمریکا امکانات سیاسی و اقتصادی بسیاری در دست دارد تا به روسیه نشان دهد که گسترش فعالیتهای روسیه به انزوای آنکشور خواهد انجامید برخی دیگر از رسانه ها می گویند آمریکا در عین حال به حمایت روسیه در مسائل مهمی چون مسائل کره شمالی و ایران احتیاج دارد.
در همین حال که نگرانی ها از بحران گرجستان رو به افزایش است خبرهایی از یک دستاورد تاریخی برای لبنان به گوش می رسد. ژنرال سلیمان و بشار اسد بر سر برقراری روابط دیپلماتیک میان سوریه و لبنان به توافق رسیده اند. کمی آنطرف تر پیشنهاد اسرائیل در مذاکرات صلح با فلسطینیان مبنی بر بازپس دادن نود و سه درصد از خاک کرانه باختری از طرف رسانه های عرب مورد استقبال قرار نگرفت. وزارت امور خارجه آمریکا پیشتر توصیه کرده بود جزئیات این مذاکرات برای حفظ مشروعیت فرایند صلح محرمانه باقی بماند.
اما در عراق و پس از دیدار ملک عبدالله دوم صحبت از حمایت کشورهای عرب از عراق در مقابل نفوذ خارجی به میان آمده است در این میان زمزمه های تعیین جدول زمانبندی خروج نیروهای آمریکایی بلند تر شده است. آیا عراق به سمت ثبات گام بر می دارد؟ این رویدادها و جزئیات بیشتر را امشب با گزارشگران صدای آمریکا بررسی خواهیم کرد.
چی فکر می کنین؟

۱۰ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
من را بابت این که می خواهم جدا از پست کامنت بزارم ببخشید.
من یکی از فعالان فناوری رایانه ای این کشور هستم. بعد از تحریم ایران با مشکلات بسیاری مواجه شدم. امروز بطور اتفاقی به یکی از سایت شرکت آمریکایی رفتم و گفتم من ایرانی هستم آیا هنوز شما به ما سرویس دهی نمی کنید؟
ایشون در پاسخ به شما سوال من گفتند بله، ما چند روزی هست که سرویس دهی به ایران را آغاز کردیم...
من سوال خود را با چرا ادامه دادم و جواب من لینک زیر بوده است:
http://www.state.gov/r/pa/ei/bgn/5314.htm#relations
وفای عزیز من را بیشتر آگاه کنید از متون این سایت...
email: heavy.trades@gmail.com

ناشناس گفت...

به شما تبریک میگویم . دیشب یک برنامه بسیار دیدنی و جالب ارائه کردید. درود بر شما .
خواهش میکنم برای همیشه شما به جای آقای چالنگی میزگرد را اجرا نمائید.
با سپاس

ناشناس گفت...

پاینده باشید وفای گرامی. انگار تفسیر خبر دارد کم کم شکل حقیقی خود را یافته و به تناسب قواره های یک رسانه خبری٬ معمول و معقول تر اداره میشود
اگر آدرس فایلهای آپلود شده در یوتیوب را بطور ثابت در صدر بلاگ بگذارید جدیدالورودها هم میتواند براحتی آنرا ببینند و نیازی به جستجو نخواهند داشت
یوتیوب فکر محشری بود
آرزوی توفیقت را داریم وفا جان

ناشناس گفت...

سخني با وفا مستقيم
سلام وفا جان
من يك دختر ايراني هستم و هر شب برنامه هاي صداي امريكا مي بينم وخيلي لونا جان و اقاي چالنگي و اقاي بهار لو را دوست دارم اما يك مقدار از تو گله دارم
در جنجالي كه بر سر پرچم شيرو خورشيد در صداي امريكا راه افتاد شما مي توانستي با لحن بهتري صحبت كني و مثلا بگويي صداي امريكا پرچم رسمي ايران را به رسميت مي شناسد و مجبور نبودي با قاطعيت بگويي پرچم ايران با ارم جمهوري اسلامي و 22 الله اكبر
چون خودت از ميزان نفرت جوانان ايران از جمهوري اسلامي اگاهي داري و مي داني بين بفرما و بتمرگ فرق مفهومي وجود ندارد ولي طرز بيان فرق دارد

يا در برنامه تفسير خبر پنج شنبه شب 14 اوت در حالي كه خانم رايس, پوتين را در مورد مسئله گرجستان متهم به دروغگويي ميكرد, شما خيلي نرم ترجمه كردي و گفتي خانم رايس از پوتين مي خواهد به تعهداتش عمل كند!!
وفا جان خودت را اصلاح كن

وفا گفت...

دختر ایرانی ناشناس و عزیز!

از تذکرت سپاسگذارم. اما اجازه بده دو نکته رو توضیح بدم که سوء تفاهم برطرف بشه.
اول اینکه بحث پرچم مطلب ساده ای بود که من و تو هم خوب می دونیم که جریان چیه. من در مورد پرچم اظهار نظر نکردم بلکه سیاست جوامع بین المللی و صدای آمریکا رو از مسئولان این رسانه پرسیدم.

در مورد دوم صحبتهای کاندولیزا رایس به این شرحه "I have heard the Russian president say that his military operations are over. I am saying that it is time for the Russian president to be true to his word."

این یعنی به قول خودش یا حرف و تعهدش عمل کنه. بقیه میتونه استنباط و برداشت شما باشه که کاملا محترمه.

ازت ممنونم که با این دقت برنامه های رو دنبال میکنی این باعث میشه که من هم در کارم دقیقتر باشم.

همه باید همواره خودم رو اصلاح کنیم مگه نه؟

ناشناس گفت...

وفا ما دوستت داریم.از طرف بچه های مرودشت
www.marvdasht.blogfa.com

ناشناس گفت...

وفای عزیز من ناشناسی هستم که اولین پست را دادم جواب من را می دهی؟

ناشناس گفت...

با سلام . من تحلیل آقای یوشکا فیشر را بیشتر میپسندم زیرا روسیه و آمریکا دنبال به چنگ آوردن مناطق نفوذ انرژی بخصوص نفت هستند . دیگر روسیه مانند سابق ایدئولوژیک نیست و راه سرمایه داری را علنا در پیش گرفته است و رقابت بدست آوردن نقاط استراتژیک تنها عامل درگیری روسیه در منطقه است و گرجستان با چراغ سبز آمریکا دچار این اشتباه شده است . اما تحلیل گران صدای آمریکا همچنان با افکار مسموم دوران جنگ سرد مسائل را تحلیل میکنند . با تشکر فرهاد - فریاد

وفا گفت...

ناشناس ردیف اول!

مطمئن نیستم سوالت رو درست فهمیده باشم ولی اگر منظورت این بود که چرا با وجود تحریمها برخی شرکتهای آمریکایی به تجارت با ایران ادامه میدهند میتونم به چند جنبه مختلف بعنوان نمونه اشاره کنم.
یک جنبه میتونه این باشه که در آمریکا به خاطر آزادی و دموکراسی دولت تنها میتونه به شرکتها توصیه کنه که به خاطر ریسکهای مختلف با کشوری تجارت نکنند ولی نمی تونه اونها رو وادار به این کار بکنه. شاید به شکلی این از نقاط ضعف جوامع آزاد تلقی بشه! البته دولت با تصویب کنگره میتونه اقلام و اجناس و کالاهایی رو در لیست ممنوعه تجارت قرار بده.
از طرف دیگه این پدیده جلوه ای از همون سیاست تنبیه و تشویقه. دولت آمریکا بارها اعلام کرده که خواستار گسترش روابط با مردم ایرانه و این رو از راههای تبادل دانشجو، هنرمند، متخصص و یا تبادل اطلاعات و خدمات انجتم می ده. گسترش دموکراسی از دید دولت آمریکا سیاستی برد-برد به شمار میاد. به نفع مردم دو کشور و به نفع دولتهای دموکراتیک.

این تنها برداشت محدود من از این مسائل بود. شاد باشی

ناشناس گفت...

با سلام،
من ناشناس ردیف اول هستم.
ممنون وفای عزیز از راهنماییتان
ممکن هست آدری ایمیل شخصیتان را داشته باشم؟