۱۳۸۷ مهر ۱۰, چهارشنبه

خارج از دستور - لینک بحث آزاد

دوستان عزیزم در دوماه گذشته این لینک که به بحث های خارج از دستور اختصاص داره بیش از صد پست مختلف با موضوعات مهم، جالب و متنوع دریافت کرد. این فضایی است برای مطرح کردن آنچه برای شما مهم است و در وبلاگ راجع به آن بحث نشده. این شما و این "خارج از دستور" این ماه.

برای خارج از دستور ماه قبل اینجا کلیک کنید

۵۱ نظر:

مجله فنسالار گفت...

1- لطفا تمام برنامه های دو طرفه تلویزیون آمریکا ( میز گرد ، تفسیر خبر و...) مجهز به وبلاگ شوند(تمام مجری ها) بنظرم این فکر وبلاگ و کامنت نویسی خوانندگان خیلی فکر جالب بوده است.

2- خوب است از آقای لری کینگ دعوت کنید در میز گرد شرکت کند

3- از یک مدیر دولت آمریکا در بخش اینترنت دعوت کنید در میز گرد شرکت کند و پاسخ دهد که چرا آمریکا در اینترنت جوانان ایران را تحریم کرده است ( بسیاری از سایتها به ایرانیان خدمات نمی دهند!)

درحالیکه 90 درصد کاربران سایتها جوانان دوستدار حقوق بشر و مخالف تحجر و تروریسم هستند

با تشکر فراوان از آقای وفای عزیز

رستم فرخزاد گفت...

و اما لحضه ای که رو ی سر آدم جعفری سبز میشه به اییییییین بزرگی!!!

در پست قبلی که در مورد مسئله نفت بود به دو مورد به عنوان ابزار قدرت اشاره کردم یکی نفت و دیگری جهل و نادانی. در این پست میخوام گوشه ای از جهل و بی خبری مردم ایران رو از اخبار روز دنیا بهتون نشون بدم.
مطلبی که امروز میخوام بنویسم حکایت داره از لحظه ای که من در جمعی از دانشجویان در یک رستوران نشستم و البته همه این افراد هم از قشر تقریبا پولدار هستند که به اینترنت و ماهواره و همه چی هم دسترسی دارند.
جریان از صحبتهای آقای احمدی نژاد شروع شد که سخنرانی و خالی بندیهای ایشون به عنوان سوژه خنده و مضحکه جمع عنوان شد. تا اینجا همه متفق القول بودند در مسخره کردن صحبتهای ایشون و هر کسی یک قسمت از حرفها رو بازگو میکرد و بقیه میخندیدند. کم کم بحث شکل و شمایل دیگه ای گرفت یکی که از دوستان که هر از گاهی دستی هم بر منقل داره یکدفه شروع کرد صحبت از اقتدار ایران کردن. حالا خدا میدونه قبل از این سخرانی چیزی هم مصرف کرده بود یا نه. ولی همینجوری که تو عالم خودش تو فضا سیر میکرد گویا چشمش به جمال موشک ماهواره بر ایران افتاده بود. ولی ظاهرا نتونسته بود تشخیص بده کاربرد این موشک چیه.ایشون گفت ایران الان کلی پیشرفت کرده الان موشک میسازه که از جو زمین خارج میشه. میدونین یعنی چی؟ یعنی خیلی راحت همین موشک رو هدایت میکنه تا آمریکا. ظاهرا از دید این دوست ما این موشک اول به صورت عمودی از جو زمین خارج میشه بعد در خلع به صورت افقی هدایت میشه تا خاک آمریکا بعد هم به صورت عمودی دوباره وارد جو میشه و میخوره تو خاک آمریکا. دوست دیگری گفت آره بابا این که چیزی نیست الان ایران شبکه ساخته به اسم "پرس تی وی" که اصلا پوز BBC و CNN و همه رو زده. الان تو دنیا همه دارن این شبکه رو نگاه میکنن.
من هم حالا همچنان ساکت برای خودم نشستم و دارم میشنویم و لذت میبریم و مشتاقانه منتظرم ببینم دیگه چه چیزهایی تو مغذ این ملت پر شده که ناگهان یکی بانگ براورد که آمریکا الان جرات حمله به ایران رو نداره. الان ایران برای خودش قدرتی هست و مهمتر اینکه الان ایران ده پانزده تا قدرت جهانی رو در کنار خودش داره و هر کی به ایران حمله کنه با این کشورها طرف میشه.
یک لحظه تو ذهنم داشتم فکر میکردم اگر کل سازمانهای تروریستی که نون و آبشون رو رژیم میده و توی کوه کمرها زندگی مخفیانه دارند رو هم به عنوان کشور حساب بیاریم باز هم تعدادشون به اندازه انگشتهای دست نمیشه. این دوست ما این همه کشور رو از کجاش در آورده؟ کشور و کش شلوار هر دوتاش با "کش" شروع میشه نکنه که این بابا چیز دیگه ای رو عوضی گرفته؟
این وسط یک شخص دیگری ادعا کرد که کل دنیا رو پنجاه نفر آدم دارند میچرخونن. فکر کردم حتما الان میگه از این پنجاه تا یکیش احمدی نژاده که دیدم پای یهودی ها رو کشید وسط. گفت این پنجاه نفر برای کل دنیا تصمیم میگیرند و هر اتفاقی که میفته از قبل اینها نقشش رو کشیدن. و اکثرشون هم یهودی هستند. بدلیل اینکه یهودی ها به دو چیز یعنی یکی ثروت و دیگری فکر و اندیشه معروفند. گفت اینها روی همه چیز تاثیر دارند حتی روی رییس جمهور آمریکا بدلیل اینکه از نظر مالی حمایت میکنند و اون رییس جمهور هم باید حرف اینها رو گوش کنه . گفت مثلا پرزیدنت کندی که با دختر Rockefeller ازدواج کرد یک نمونش .
آقا من دیگه در حیرت این مثال ایشون مونده بودم. یعنی مثالی که زد حجت رو بر ما تمام کرد اون هم با سند و مدرک. فقط این تفلکی یادش رفته بود این بیوه کندی بود که پنج سال بعد از ترور شوهرش رفت تازه اون هم با اوناسیس ازدواج کرد نه با Rockefeller. خلاصه داستان سرایی و جفنگیات تا مدتی ادامه داشت و هر از گاهی هم BBCرو به عنوان شاهدی بر حرفهاشون اعلام میکردند. البته BBC در زمان انقلاب کم به رشد خرافات در این مملکت خدمت نکرد ولی الان دیگه بعید میدونم در این سطح بخواد اخبار بده. ولی خوب جای تبریک داره به این رادیو BBC اگر این تیپ آدمها پای برنامش میشینن. معلومه که در جذب روشنفکر ها و اندیشمندان بعضا پا منقلی دست آوردهای زیادی داشته.
حالا این ماجرایی که من تعریف کردم نه صرفا جهت مفرح بودنش بلکه از این جهت که دشمن اصلی ما جهل و عدم آگاهی هست. حالا شما خودتون حساب اون قشری رو بکنید که توی دهات دارند زندگی میکنند و مثل این دوستان حتی BBC هم ندارند.

این داستان ادامه دارد...

مصطفی گفت...

وفا جان دوباره این این پیغام خودمو میگذارم و امید دارم جواب بدی که میشه صحبتی در این مورد بکنیم یا نه؟
1- اگر در نهایت ایران علی رغم فشارهای بین المللی بتواند بمب اتمی بسازد و آن را از طریق اسلام توجیه کند چه خواهد شد؟
2- اگر در این حین حکومت ایران بنا به دلایل خودش به اسرائیل حمله نظامی و اتمی کند چه خواهد شد؟
3- در صورت این حمله کشور اسرائیل و متحدانش چگونه برخورد خواهند کرد و از همه مهمتر تکلیف مردم ایران چه خواهد شد و برخورد جامعه بین المللی و در راس آنها آمریکا و اسرائیل با آنها چگونه خواهد بود؟
من فکر میکنم این سئوال خیلی از مردم ایران که مخالف رژیم هستند میباشد.

وفا گفت...

مصطفی جان سوال های مهمی است من که جوابی ندارم اما در اولین فرصت اگر کارشناسی بود که نظری داشته باشد این موضوع رو به بحث خواهم گذاشت

ناشناس گفت...

من پیشنهاد می کنم برای بازدیدکنندگان از سایت جایزه بگذارید مثلا یک دوربین . لبتاب یا سفریک ماهه به واشنگتن

وفا گفت...

"ناشناس" عزیز اونوقت جایزه رو باید به آدرس "نامعلوم" بفرستم!

ناشناس گفت...

در چند وقت اخیر صدا و سیمای جمهوری اسلامی تبلیغات وسیعی رو ضد فرقه های دینی و عرفانی و صوفی و به طور کلی هر نوع گروهی که به بهانه های مختلف کنار هم جمع می شوند شروع کرده . این تبلیغات در چندین شبکه و برنامه های مختلف هر روز ادامه داره.
از اونجایی که تجربه ثابت کرده بعد از این فضا سازی ها اتفاقات ناخوشایند و برخوردهای شدیدی از سوی مقامات جمهوری اسلامی انجام می شه ، ازتون خواهش می کنم توی برنامه هاتون حتما این موضوع رو هم پوشش بدین و مردم رو آگاه کنید.

مصطفی گفت...

وفا جان اگر بتونید آقای سازگارا و یا دکتر نوری زاده رو به میز گردی با شما دعوت کنید و این سئوال هایی که مطرح کردم رو اونجا طرح کنید خیلی عالی میشه. " خیلی ها رو از ابهام در میارید" صدا سیما با تبلیغات گسترده اش و شستشوی مغزی که به مردم میدهد تصویر یک شیطان از دنیای غرب را ارایه کرده.

ناشناس گفت...

تاصدای آمریکاااااااااااااااهست ما چراباید فیلمهای سینمایی ام بی سی رو ببینیم خودتان فیلم و سریال پخش کنید دیگه
شروین

ناشناس گفت...

با درود فراوان خدمت وفای عزیز.
دو درخواست دارم.
اول اینکه خواهش می کنم بطور شفاف در مورد آقای بهارلوی عزیز توضیح بدید. چون شایعات در مورد ایشان زیاده.
دوم اینکه لینک برنامه تفسیر خبر چهارشنبه 1 اکتبر ایراد داره. من نه می تونم دانلود کنم نه آنلاین ببینم.
خواهش می کنم به درخواست هام رسیدگی کن وفا جان. مرسی. منتظرم.

ناشناس گفت...

با سلام:
از آقای احمدی ناد پرسیدم " چرا در جواب این همه مردم که به شما رای دادند تا رئیس جمهور شوید آنها را با بی برقی مواجه کرده اید؟ "
ایشان جواب دادند : " جواب ابلهان خاموشی است"
با سپاس امیر از تهران

رستم فرخزاد گفت...

در قسمت قبلی با ذکر روایتی که برای هممون آشنا هست و هر روزه در کوچه و خیابان با این نمونه ها برخورد داریم گوشه ای از جهل و بیخبری مردم ایران از اخبار و اطلاعات درست روز رو براتون تصویر کردم. و اما هر زهری حتما یک پاد زهری هم داره. درست هست که رادیو تلوزیون و مطبوعات و کتابهای مدرسه و روضه خون سر محل همه و همه در خدمت یک چیز هستند در ایران و اون هم نشر اکاذیب به نفع رژیم ولی امروزه علم پیشرفت کرده. به واسطه همین پیشرفت هست که ما یک کانال بسیار قوی با استانداردهای جهانی را مانند VOA در اختیار داریم. انصافا تاثیری که این شبکه با اون چند ملیون دلار بودجه در ایران گذاشت از هزینه صد تا جنگ نظامی بیشتر ارزش داشت. شاید با جنگ بشود تغییر لحظه ای ایجاد کرد ولی اگر ذهن و فکر مردم آمادگی نداشته باشه دوباره همه چیز به روال سابق خودش بر میگرده.
ولی سوال من این هست که چرا نباید از حد اکثر پتانسیل استفاده کرد؟
این شبکه داره زحمت خودش رو میکشه برنامه رو تولید میکنه حالا چه بینندش یک نفر باشه چه کل جمعیت ایران. ولی چه خوب میشه اگر از حد اکثر ظرفیت برای پوشش دادن به تمام مناطق ایران استفاده بشه. مگر چند نفر در ایران ماهواره دارند؟
شاید بعضی وقتها بازگشت به شیوه های سنتی راه حلی برای مشکلات در کوتاه مدت باشه. همین الان یک نمونه از این شیوه های سنتی رو یادتون میارم.
سالهای زیادی از فراگیر شدن ماهواره و ستلایت و این چیزها نمیگذره شاید ده یا پانزده سال. در قبل از این دوره دوستانی که در استانهای مرزی کشور سکونت داشتن یا حد اقل مسافرتی به این قسمتها داشتند دقیقا یادشون هست که مثلا کانالهایی که به صورت لوکال برای خود کشورهای عربی پخش میشد در جنوب ایران چقدر طرفدار داشت. از اون سیگنال ضعیفی که به ایران میرسید با اون تکنولوژی قدیمی اون زمان کل مردم از چابهار بگیرید تا خوزستان ازش استفاده میکردند. در استانهای شمالی و اردبیل روی تمام خانه ها آنتنی به سمت مسکو و باکو بود. یا در سمت دیگه همین مسئله با ترکیه بود و در غرب با عراق. نکته قابل توجه این هست که اون کشورها هیچ برنامه خاصی برای پخش برنامه به سمت ایران نداشتند ولی از همون سیگنال ضعیفی که به ایران میرسید تمام استانهای مرزی ما که تعداد قابل توجهی هم بودند استفاده میکردند.
حالا با توجه به اینکه آمریکا در تمام کشورهای هم مرز ایران از عراق و ترکیه تا کشورهای خلیج فارس تا افغانشتان و آذربایجان پایگاه داره و حالا که انقدر هم تکنلوژی مخابراتی پیشرفت داشته چرا از همون روش سنتی استفاده نمیشه؟
مگر الان چند ملیون نفر بیننده برنامه صدای آمریکاست؟ پنج ملیون؟ ده ملیون؟ من تضمین میکنم با همون سیستم سنتی و دستگاههای فرستنده مرزی راحت بالای پانزده تا بیست ملیون بیننده در کل استانهای مرزی ایران به برنامه هاتون اضافه میشه.یعنی حداقل در کمترین حالت یک رشد صد در صدی رو باهاش مواجه میشید.
ضمن اینکه فکر نمیکنم این کار خلاف پرنسیپهای منطقه ای باشه چون به طور مثال همین الان هم خود ایران شبکه العالم رو برای عراق یا جاهای دیگه داره. و این یک کار کاملا نرمال هست.

وفا جان من میدونم که شما سیاست گزار صدای آمریکا نیستین و انتظار این رو ندارم که سیاستهای صدای آمریکا رو شما تعین کنید ولی خواهش من این هست که حد اقل در حد یک پیشنهاد این مسئله رو به صورت کارشناسانه تر با مدیریت صدای آمریکا مطرح کنید که ایشون هم اگر همچین طرحی رو قابل ارزیابی دیدن به مسئولین بالاتر انتقال بدهند. شاید فرجی حاصل شد. تیریست در تاریکی، نه؟ شاید خورد به هدف.

(تو پرانتز بگم وفا جان این چیزی که نوشتم همچین مطلب عمومی توش نداره صرفا یک پیشنهاد هست به صدای آمریکا اگر لازم نمیدونی یا احساس میکنی وبلاگ رو الکی پر میکنه میتونی منتشرش هم نکنی چون مطلب عمومی توش نداره. )

وفا گفت...

رستم جان با اجازت مطلب رو اینجا گذاشتم. در مورد سیاستگذاری حق با توست من در این سمت نیستم ولی میدونم که آخرین فناوریهای ارتباطات همواره مورد بررسی سیاستگذاران صدای آمریکا بوده و هست. اما نکته مهم به نظر من کمک صدای آمریکا به جریان آزاد اطلاعاته خصوصا در جوامعی که نه تنها اطلاعات کمتر به اونها می رسه بلکه رسانه های دولتی سعی در تحریف اونها دارن و به همین شکل بقیه رسانه ها رو هم متهم به همون کاری می کنن که خودشون انجام میدن. برای من جالبه که بعضی ها هم تحت تاثیر این تبلیغات همین ذهنیت رو نسبت به صدای آمریکا دارن یا داشتن. به نظرم سیاستگذاران واقع بین به این نتیجه رسیده اند که دوران پروپاگاندا به سر رسیده و باید به مردم اطلاعات درست رو عرضه کرد و قضاوت رو به عهده اونها گذاشت نه اینکه بهشون بگن که چی درسته و چی غلط. نفس فرض کردن اینکه مردم نمی فهمند به نظر من نشون دهنده تفکر دیکتاتوری برخی از دولت هاست. عرصه عرصه رقابت اطلاعات و استدلال و منطقه نه سانسور و وارونه جلوه دادن وقایع. دیگه این گوی و این میدان

ناشناس گفت...

وفای نازنين و گرامی درود بر شما،

كار ِ صدای امريكا و به همراه آن كار ِ بيشتر گردانندگان آن كاری ست كارستان.
كار های فرهنگی را نياز به تلاش فراوان و شكيبايی بسيار است. در جامعه های
ديكتاتوری، هميشه از بالا برای مردم تصميم گرفته مي شود و اين تنها محدود به
فرمانروايان نمی شود، در محيط های كوچكتر چون خانواده هم، كم و بيش اينچنين است.
حتا كتاب های درسی و شيوه آزمون بيشتر توتی واری ست.
آگاهی رسانی درست، دريافت كنندگان (بينندگان، شنوندگان و خوانندگان) را وادار می كند كه
خود اين آگاهی ها را سبك-سنگين كند. به باور من اين تنها راه مبارزه با خرافات و جهل است.
تنها ناسزای سياسی گفتن، كاريست بسيار آسان و بی نتيجه. گذشته از آن، به اندازه بسنده رسانه
فارسی زبان هستند كه تنها بد و بيراه می گويند.
آگاهی رسانی ِ درست و در همين راستا پرداختن به برنامه های چون آموزش، دانشگاه، ورزش، دانش و پژوهش،
زنان، و... گوهر كميابی ست كه در بازار ايران يافت نمی شود. و صدای امريكا پاسخی ست
به اين "چاله ی" (gap) فرهنگی.
در پيوند با گفتگوی شما با رستم، فكر می كنم كه بايد:
- زمان پخش صدای امريكا را طولانی تر كرد.
زمان اضافی را می توان به تفسير خبر يا به "ميزگردی با شما" داد و يا برنامه ی تازه
مثلا برنامهء علمی يا چيستان ساخت.
- بُرد امواج صدای امريكا را در ايران گسترش داد.
پس از آن كه مردم به آگاهی درست دست يافتند، بسياری از گرفتاری های حقوق بشر و
سياسی خود به خود حل خواهد شد.
می دانم كه اين اقدامات در قلمرو كاری شما نيست، اما ما نيز تنها
آگاهی رسانی می كنيم و قضاوت و تصميم به دوش آنهاست ;-)

ناشناس گفت...

با درود
جناب مستقيم خواهشمندم در يكي از برنامه‌هاي ميزگردي با شما به بررسي نظام اداري ايران بپردازيد و رشوه‌خواري و تبعيض در ادارات دولتي كشورمان را به بحث بگذاريد. هرچند دولت نيز از رشوه‌خواري فزاينده‌ي كارمندانش مطلع است، اما چون حقوق ناكافي به اكثريت كارمندان پرداخت مي‌شود، گويي اين را نوعي درآمد براي آنها تصور مي‌نمايد و در اين باره سكوت مي‌كند.
باسپاس
علي از همدان

ناشناس گفت...

سلام اگر این روزا تلوزیون ایران برنامه های زیادی در مورد 8 سال جنگ ایران و عراق پخش میکنه خواستم خواهش کنم توبرنامه 4 شنبه شب (تفسیر خبر) اقای نوری زاده و سازگارا در باره جنگ صحبت کنند .

Sasan گفت...

سلام
تو یکی از برنامه هاتون اقای سازگارا گفت شهیدان 8 سال جنگ قهرمانان ملی ما هستند اگه واقعا 2 سال از جنگ دفاع بوده 6 سال بقیه تهاجم برای گرفتن کربلا بعد قدس اینا دیگه شهید نیستند کسانی که می دونستند داران تهاجم میکنن نه دفاع چرا داوطلابانه میرفتن اگه نمی رفتن مجبور به صلح نمیشدن.به نظر من اینم مثل بقیه جهالت های مردم ایران جنگ شیعه و سنی بود

ناشناس گفت...

سلام
آقای مستقیم میشه از شما خواهش کنم که در برنامه خودتون از تماس های تلفنی استفاده نکنید ؟؟
برخورد شما با تماس گیرنده ها بسیار بد هستش.
شما نمیگذارید که مردم اصلا صحبت کنند.
شما میگویید که برای هر تماس وقت اندکی دارید.بسیار خوب
در همان وقت بگذارید مردم حرفشان را بزنند.شما میتوانید گوشزد کنید که راجع به موضوع برنامه صحبت کنند.اگر هم در مورد موضوع برنامه نبود که فکر نکنم بیشتر از یک یا دو تماس باشد لطف کنید تحمل فرمایید.
خلاصه که برخورد شما با تماس گیرنده ها بسیار زشت و نا مطبوع است. و دلایل شما هم برای این برخورد قابل قبول نیست.

ناشناس گفت...

عجب .......!!!!!
چه بحث آزادی !!!؟؟

"نظر شما ذخیره می شود و بعد از تأیید صاحب وبلاگ در وبلاگ قرار داده خواهد شد."

چه جالب پس شما هر پیامی رو که خودتون صلاح بدانید منعکس می کنید؟؟
معنی بحث آزاد رو هم فهمیدیم

حتما دلیل میاورید که ممکن است در پیام ها از کلمات رکیک استفاده کنند.
من توصیه میکنم که اگر از این نوع پیام های زشت داشتید فقط همان پیام را حذف کنید نه اینکه تمام پیامها را از فیلتر خودتان بگذرانید
با سپاس

رستم فرخزاد گفت...

این مطلب رو در مورد دوستی که در رابطه با برنامه وبلاگ از خطرات وبلاگ نویسی صحبت کرده بود و اینکه از طریق آی پی و چیزهای دیگه میشه ردتون رو گرفت مینویسم.

من چون خودم کارم به شکل حرفه ای در زمینه وبسایت هست خدمتتون عرض کنم اول از اینکه از هر سرویس وبلاگی که در اختیارتون قرار می گیره برای وبلاگتون استفاده نکنید. مثلا میرید پرشین بلاگ استفاده می کنید که همین پرشین بلاگ دفترش تو همین خیابون عباس آباد خودمونه. خوب واضح هست اگر زمانی اطلاعاتی از این دفتر بخوان اینها مجبور هستند اون اطلاعات رو ارسال کنند. اصلا من یک چیز کلی به شما بگم تمام شرکتهای هاستینگ ایران موظف هستند اطلاعات تمام کاربرانشون رو به سازمان مربوطه ارسال کنند. شما اگر کار سیاسی انجام میدید چه در زمینه وبسایت چه وبلاگ از منابع خارجی استفاده کنید. Domain یک سایت سیاسی رو میاید با هاستینگ ایرانی ثبت می کنید. طبیعی هست که اون شرکت در صورت درخواست مراجع قضایی کل اطلاعات شما رو برای اونها ارسال می کنه.
اصلا لزومی نداره با کاربران سایتتون از طریق ایمیل ارتباط داشته باشید. شما با هر ایمیلی که دارید ارسال می کنید اگر بلد نباشید پروکسی ست کنید در واقع آی پی خودتون رو در اختیار اونها قرار دادید. حتی گاهی اوقات از آشنایانتون ضربه میخورید به این ترتیب که با دوستی در ارتباط هستید براش ایمیل میزنید تبادل نظر میکنید. اون دوست شما Hack میشه. حالا از طریق اطلاعاتی که از اون کانال پیدا میکنند شما هم این وسط لو میری .
در کل اگر کار سیاسی می کنید حد اکثر سعی رو برای anonymous بودن خودتون اجام بدید.

1)استفاده از پرکسی در تمام مراحل.
2)درج نام و نشان غیر واقعی .
3) عدم استفاده از شرکتهای داخلی جهت دریافت سرویس.
4)محدود کردن راه های ارتباط با کاربرانتان.
5)عدم اعتماد حتی به دوستان و آشنایان.

شما این 5 مرحله رو رعایت کنید احتمال لو رفتنتون به 1% میزان اولیه میرسه.

رستم فرخزاد گفت...

آقا رضای گل از لواسان نظرت رو جلب میکنم به یک قسمت از صحبتهای های وفا توی همین پست، شاید منظورم رو بگیری:

وفا:
... رسانه های دولتی سعی در تحریف اونها دارن و به همین شکل بقیه رسانه ها رو هم متهم به همون کاری می کنن که خودشون انجام میدن. برای من جالبه که بعضی ها هم تحت تاثیر این تبلیغات همین ذهنیت رو نسبت به صدای آمریکا دارن یا داشتن."
.
.
.
"برای من جالبه که بعضی ها هم تحت تاثیر این تبلیغات همین ذهنیت رو نسبت به صدای آمریکا دارن یا داشتن."

ناشناس گفت...

من دیشب برنامه ی شما را دبدم. جای تاسف داشت که اکثر هموطنانی که تماس می گرفتند مباحث غیره مرتبط با موضوع برنامه را طرح می کردند؛ حتی بعضی ها هم از داخل و خارج از کشور به جانبداری از کار اشتباه سایرین می پرداختند.
با عرض تاسف باید عرض کنم خرابی اوضاع و احوال مملکت همین فرهنگ پرحرفی و دست روی دست گذاشتن و پیروی کور کورانه از عادتهای نادرست قدیمی است. مردم با همین پیروی کردن از عادت تقلید سبب به وجود آمدن مشکلات برای خود و سایر همسایه ها شدند. حالا هم اکثرا نشسته اند آمریکا به ایران حمله کند تا اوضاع درست شود در صورتی که مشکل اصلی روش فکر و عمل مردم است نه فقط عملکرد نادرست حکومت.
به هر صورت من امیدوار هستم با اقدامات مناسب و مداوم هموطنان آگاه و کوشا فرهنگ مردم از نظر فکری و عملی توسعه پیدا کند.
راستش را بخواهید من از اکثر برنامه های VOA و BBC راضی نیستم زیرا آنها هم مانند اکثر مردم ایران بیشتر به عادت ناشایست بدگوی مشغول هستند تا به ایجاد آگاهی و بالا بردن فرهنگ یادگیری و کسب تجربه ولی در این میان برنامه شما و میهمانان محترمی که به برنامه دعوت می کنید عملکرد متفاوتی دارد.
امیدوارم دراقدام خود با استقامت و تلاش روز افزون در خدمت به هموطنان موفق گردید.
ف.ت.

ناشناس گفت...

ما هنوز خیلی كار داریم

وفای عزیز درود بر شما،

بینندگان "میز گردی با شما" ی شما، كه تلفنی با شما تماس می گیرند سه دسته اند:
1- كسانی كه به موضوع بحث كاری ندارند، و همه بدبختی ها را از صیهونیست ها می دانند و زمین و زمان را به هم می بافند تا به امریكا و اسرائیل بد بگویند، برخی از این دسته از بینندگان به رژیم ایران نیز كمی انتقاد می كنند تا بتوانند دشنام خود را نثار اسرائیل و امریكا و غرب كنند و برخی هم به تمجید رژیم ایران می پردازند.

2- كسانی كه به موضوع بحث كاری ندارند و زمین و زمان را به هم می بافند تا در آن یك - دو دقیقه به رژیم و آخوند دشنام دهند تا دلشان قدری "خُنَك" شود.

3- كسانی كه به موضوع بحث توجه دارند و پرسش ویا دیدگاهشان كه در فرصت یك تا دو دقیقه بیان می كنند. اغلب اینان، پس از تماس گیرنده خود را خاموش می كنند. به شما خسته نباشید هم نمی گویند و حال شما را نمی پرسند.

شوربختانه شمار تلفن كنندگان دسته سوم بسیار كم و شمار تلفن كنندگان دسته دوم بسیار بالاست. متاسفانه، بینندگان دسته دوم توجه نمی كنند كه بحث در اینجا درستی و یا نادرستي سخنشان نیست، همینكه اگر پیوندی با بحث روز نداشت، بر فرض گهربار بودن آن سخنان هم، از دور بیرون است. تا زمانیكه ما این نكات پایه ای را نیاموزیم، توانایی با هم كار (گروهی) كردن را نداریم.

پیرترهای مان حكایتی را از دكتر رادمنش* بازگو می كنند. می گویند نزدیك به ۶۰ سال پیش، او هنگام سخنرانی برای مردم گفت: "در سنوات آینده ما ایران را گلستان می كنیم".حضار با شنیدن واژه "سنوات" همه صلوات دادند. رادمنش زیر لب گفت: ما هنوز خیلی كار داریم.

* زمانی رهبر حزب توده بود، در اینجا خدمت و یا خیانت این حزب موضوع بحث نیست.

ناشناس گفت...

سلام به یاران
.
رستم عزیز
میخواستم بگم که من تحت تاثیر تبلیغات رسانه های رژیم نیستم چون اصلا به اونها نگاه نمیکنم.
فقط از طرز برخورد وفای عزیز با تماس گیرنده ها عصبانی میشم و چون وفای عزیز رو بسیار دوست دارم میخواستم از این موضوع با خبر باشه.این نه فقط نظر من که تا حالا از چندین نفر هم این مطلب رو شنیدم.
.
.
سبز باشی وفای نازنین,سبز و آفتابی

ناشناس گفت...

وفای عزیزم

من از برنامه های صدای آمریکا، دو برنامه را بیش از همه دوست دارم: جلوه های ماندگار و شباهنگ. ولی کاش در تهیه و ترجمه "جلوه ها..." سلیقه و دقت بیشتری به خرج میدادید. همچنین در دوبله اش. مثلا وقتی برنامه راجع به بازیگر مشهوری است و قسمتهایی از فیلمهایش نشان داده میشود، همان دوستان شما که گویندگی برنامه را انجام میدهند، بجای بازیگران صحبت میکنند و متوجه نیستند که دوبله، یک کار بسیار تخصصی است و خیلی با گویندگی متن تفاوت دارد. نمیشود این صحنه ها را با زیرنویس فارسی آراست؟...حتی بدون زیرنویس هم بنظر من بهتر از این "دوبله" ناشیانه (و تا حدی مضحک) دوستان ماست!...در ضمن من صدای آقای "بابک راد" را بسیار دوست دارم. صدایش خیلی متین و آرامش بخش است. از طرف من به او سلام برسان و اگر میشود یک بار او را در برنامه شباهنگ دعوت کنید. واصلا چرا از ایشان بعنوان مجری استفاده نمیشود؟ حرف آخر اینکه در بین مجریان شباهنگ، کامبیز حسینی از همه مسلط تر و مناسب تر است. اگر امکان دارد ترتیبی بدهید که مجری اصلی شباهنگ، کامبیزخان باشد!
از تو هم بخاطر سایت قشنگی که درست کرده ای تشکر میکنم. کاش همه برنامه ها چنین سایتی داشتند. البته شک دارم همکاران دیگرت به محبوبیت و خوبی تو باشند (و این تعارف و تملق نیست). موفق تر باشی

ناشناس گفت...

در خبر ها آمده است كه عوضعلی كردان از جاعلان مدرك تعصيلی اش به دادگاه شكايت كرد.

حتما بزودی از آن دلال محبت كه پيش از انقلاب، آن ماجرا را سبب شد و از دانشجويانی كه در كلاس درس او حاضر شدند، از دانشگاهی كه بدون نگاه كردن به مدرك او به او كرسی استادی داد نيز شكايت می كند. بی شرمی اين جماعت را مرزی نيست.
داستان مولوی را بياد داريد، كه كسی پس گردنی به كس ديگری زده بود و هنگامی كه مضروب خواست پاسخ دهد، ضارب گفت يك سئوال از تو دارم. نخست به سئوال من پاسخ ده و آنگاه تلافی كن. اين صدايی برآمده از سيلی زدن از دست من بود و يا از گردن تو؟


گفت سیلی‌زن سالت می‌کنم
پس جوابم گوی وانگه می‌زنم
بر قفای تو زدم آمد طراق
یک سؤالی دارم اینجا در وفاق
این طراق از دست من بودست یا
از قفاگاه تو ای فخر کیا
گفت از درد این فراغت نیستم
که درین فکر و تفکر بیستم

مصطفی گفت...

سلام به وفا عزیز ، رستم خان ، مهدی و دیگر دوستان عزیز.
وفا عزیز این قسمت تایید کلمه واقعاً برای ما درد شده. اگر امکان داره این قسمت رو بتونید حذفش کنید خیلی عالی میشه ، به خدا پدر ما در اومد ، چندین دفعه پیام گذاشتیم و به خاطر این قسم تایید کلمه کل پیغام ما از بین رفته و باعث تحلیل رفتن اعصاب شده که دیگه نخواهیم پیغام بگذاریم.
به نظر من هیچ نیازی به این قسمت نیست و خواهش بسیار دارم که این قسمت تایید کلمه رو حذف کنید. ما توی ایران با فیلتر شکن وارد این بلاگ میشیم و این خودش یک مسله هست ، حالا با عبور از این فیلتر میمونه از اون بدتر و اونم این تایید کلمه ست.
ممنون

وفا گفت...

مصطفی جان اگه تایید رو بردارم با اسپم چکار کنم؟

رستم فرخزاد گفت...

سلام مصطفی جان. ببین تنها کاری که میشه کرد این هست که همیشه قبل از تایید نظرت یکدور کلش رو copy کنی که اگر پاک شد دوباره همون رو paste کنی. این بلایی که میگی سر خودم هم اومده دیگه همیشه قبل از تایید نظر اول ازش کپی می گیرم.

ناشناس گفت...

لطفا به این پیشنهاد فکر کنید شما یه برنامه بنام جلوهای ماندگار دارید که فوق العاده است و خیلی وقتها من با دوستانم با لذت این برنامه رو میبیم و باور کنید تمام برنامه های صدای آمریکا رو بخاطر این برنامه می بینم حالا اگه شما یه ساعتی رو اختصاص بدید به فیلمهای سینمائی که به نوعی با ایران مربوط میشند و ما یا دسترسی به اونها نداریم و یا زبان اصلی هستند و چیزی نمی فهمیم اگه صدای امریکا که هم از نظر مالی و هم از نظر سلیقه انتخاب سرآمد کانال های دیگه هستند لطف کنه و در کنار دیگه تلاشهاش فیلم های سیسنمائی با زیر نویس فارسی رو داشته باشه فوق العاده است.(آرش از ساری

مصطفی گفت...

وفا جان اگر بحث اسپم که دیگه هیچ ولی اگر نبود خیلی راحت میشد . رستم جان منم همین کار رو میکنم ولی خب بعضی وقتها از دست آدم در میره

ناشناس گفت...

مادر عوضعلی كردان:"اگر می دونستم بچه ام يه روز تو اين كشور كاره ای ميشه، حتما می فرستادمش درس بخونه!"

ناشناس گفت...

از وفا به خاطر انعکاس نظرم در وبلاگ ممنونم
ملینا (هویتم را نمی نویسم تا نگویی تبلیغ می کنم!)

Ali-akbari گفت...

فرجام نظامهای قدرت در جهان
اگر نظام ارباب رعیتی را یکی از کهن ترین نظامات قدرت در جهان بدانیم می بینیم که این نظام امروزه به دو نوع تقسیم شده است.یکی نظام اربابی آشکار یا سنتی که در آن رعیتها به نوعی برده ی اربابها هستند ودیگری نظام اربابی پنهان یا مدرن که رعیتهای آن در ظاهر احساس استقلال و آزادی می کنند . درجهان معاصر باقیمانده ی نظامهای اربابی آشکار سنتی به حکم زمان در حال ازبین رفتن وتبدیل شدن به نظامهای اربابی پنهان مدرن هستند و نظام اربابی مدرن نیز همان نظام سرمایه داری و بازار است که می رود تا به برکت فن آوریهای فوق مدرن حاکمیت خود را درتمام ابعاد زندگی بشر کامل کند هسته ی این نظام نوین آمریکا است که به علت ساختار اولیه اش مانند یک آهنربای نیرومند تمام سرمایه های مادی و معنوی دنیا را جذب می کند و به نظر می رسد مردم زمین را تا مدتها به دو گروه برخوردار و فقیر تبدیل می کند و تنها کشورهائی می توانند در مقابل این کشش مغناطیسی عظیم بیشتر ایستادگی کنند که مانند چین و کشورهای سوسیالیستی با جهان آزاد ! تعامل کنند . والبته در نهایت و بر اساس قانون نا نوشته ی برتری قدرت در طبیعت . بالاترین مقاومتها نیز سرانجام شکسته می شوند ومردم با تمام امکانات مادی و معنوی جهانشان درخدمت لیبرال دموکراسی معتدل قرارمی گیرند و با متحد شدن زمین و برچیدن مرزها همگان از شانس برخورداری از رفاه وثروت برخوردار می شوند و دراین تکامل برای اولین بار هر انسان ارباب خودش می شود ودیگر خبری از موجوی به نام رعیت نخواهد بود .ولی این پایان تاریخ نیست . وتمام واقعیات آن هنگام را تنها در همان زمان می توان درک کرد . دورانی که انسان هویت خود را در لابه لای ماشین آلات مدرن ومخلوقات جدید ! جستجو می کند.
Ali-akbari.com

ناشناس گفت...

با سلام
روزتان بخیر.من شهروندی هستم از خراسان شمالی شهرستان شیروان.امروز که برای خرید نان به نانوایی محل رفته بودم اعلامیه ای را دیدم که پشت شیشه نانوایی با خط درشت خودنمایی میکرد:***...از تاریخ 22/7/1387 به علت بحران سوخت در کشور تمامی نانوایی های شهر از این پس با سوخت مایع(نفت)کار خواهند کرد.***
در تعجبم سران مملکت دارند گازمان راکه حق طبیعی هر ایرانی است به بیشتر کشورهای دنیا صادر می کنند و قراردادهای آشکارا و پنهانی می بندند,و ما ایرانیان باید با نفت زندگیمان را سر بکنیم.
توجه :
نانی که امروز خریدم بوی نفت میدادو نیزهوای آلوده محیط همه افراد حاضررا بسیار آزار میداد.
نمیدانم با این وضعیت فردا که زمستان در پیش است مردم ایران با توجه به سرمای موجود در ایران چگونه با نفت باید زندگی رابگذرانند.
با سپاس از برنامه بسیار خوبتان.

ناشناس گفت...

سلام آقای وفای گرامی
امیدوارم خوش وسلامت باشید
نمیدونستم اگه بخوام نظرم رو راجع به یک خبر که تو main page سایت voapnnآمده بود رو کجا بنویسم من یک دختر دانشجو در خارج ازایران هستم واخبار را معمولا از سایت صدای آمریکا دنبال میکنم ووقتی امروز خبر تحت درمان قرار گرفتن یک کودک ایرانی رو علی رغم تمام بی حرمتی های بعضی از کج اندیشان در ایران خواندم ناخودآگاه در تنهایی خودم در خوابگاهی که در آن هستم گریستم و به یاد شعر زیبای
بنی آدم اعضای یک پیکرند
که در آفرینش زیک گوهرند
شاهکار سعدی علیهالرحمه افتادم
درود بر تمام پزشکان وپرسنل اسرائیلی وتمامی سیاستمداران دوراندیش و پاک نهاداسرائیل.من به عنوان یک دختر مسلمان معتقد ایرانی دست تک تک آنها را میفشارم و برایشان آرزوی موفقیت دارم به امیدروزگارپرازسیبهای سبز وشیرین صلح

جانان

ناشناس گفت...

جناب وفا مستفیم،

من یک ایرانی تبعیدی هستم که هیچ دل خوشی از ج.ا. و سردمدارانش ندارم. ولی مواضع این مهمانانی که شما دعوت میکنید بعضی اوقات آنقدر از واقعیت به دور است که آدم احساس میکند فیلم پیشتازان فضا به حقیقت بیشتر نزدیک بود. مثال آنقدر زیاد است که از حوصله این نامه خارج است ولی اگر لارم باشد نمونه هم خوهم آورد. میگوئید شما مسئول نظرات آنها نیستید ولی مسئول دعوت از آنها که هستید. چند صباحی هم از میهمانانی با نظرات آلترنایو دعوت کنید و نظراتشان را به چالش بکشید.

ناشناس گفت...

این عکس رو ببینید تا با ابعاد شخصیتی رهبرتون بهتر آشنا بشید!!!
http://i35.tinypic.com/a09t6u.jpg

مصطفی گفت...

وفا جان اخیراً یکی از کسانی که در این بلاگ نظر میدهد به شکل خنده داری اسپم شده ! به اسم ناشناس یک دقیقه یک بار یک کامنت میگذاره و هر دفعه با یک اسم ! آیا شما با بالا رفتن آمار کامنت در هر پست بدین طریق موافقیت؟ اگر نیستید خواهش میکنم یک تذکر بدهید چون شأن و منزلت بلاگ را پایین میاره.

مصطفی گفت...

در ضمن وفا جان سئوال من هنوز سر جای خودشه ( در مورد جنگ )
مثل قضیه سارا پیلین نشه ((:

وفا گفت...

مصطفی جان ممنون از تذکرت

مصطفی گفت...

وفا جان شرمنده میکنید من اصلاً در جایگاهی نیستم که بخوام به شما تذکر بدم. من رو به عنوان برادر کوچکتون بدونید.

ناشناس گفت...

با سلام آقا وفاي عزيز

بحران اقتصادي مانند خشكسالي است كه اگر در مناطق مرطوب بيايد مطمئناً خسارت آن از مكاني كه كوير باشد بيشتر است. كشورهاي صنعتي همانند مناطق مرطوب هستند و ايران ، كوبا ، ونزوئلا و ديگر كشورهاي جهان سوم همانند مناطق كويري هستند كه چيزي ندارند از دست بدهند پس نبايد انتظار داشت ايران همانند آمريكا بحران اقتصادي داشته باشد و اين به دليل شيوه درست مديريت نيست بلكه به دليل عدم صنعتي بودن و نداشتن اقتصادي پويا و همچنين از قبل در وضعيت بحران اقتصادي بوده است.

لطفاَ در اين مورد هم بحث كنيد و از اين زاويه هم به اقتصاد ايران توجه كنيد تا حالا كسي رو نديدم كه در برنامه هاي شما از اين زاويه بررسي كنه.

با تشكر ژوان از كردستان

Unknown گفت...

من فکر می کنم که اگر جمهوری اسلامی سر مسئله هسته با رژیم تهران کنار آید دولت آمریکا با اینها سر حقوق بشر کنار می آید پس یادمان باشد که ما خودمان به فکر خود باشیم و توقع این را نداشته باشیم که آمریکاییها برای ما کاری کنند چون آمریکاییها سیاست خود را دارند و من مطمئنم که آمریکاییها با این رژیم کنار می آیند. البته این هم متقابل می باشد. امروز مهمترین چیز و به عبارت دیگر مهمترین مشکل مسئله حقوق بشر می باشد. به عنوان یک ایرانی که شوربختانه در ایران زندگی می کند باید بگویم برای ما در داخل سخت می گذرد زیرا با این رژیم امنیتی شما هیچ جا احساس راحتی نمی کنید.

ناشناس گفت...

سلام.من فکر می کنم نظیر بحران مالی کنونی آمریکا در آینده ای نه چندان دور درایران رخ خواهد داد.
سیاست های غلط دولت احمدی نژاد در خرجهای بی حساب وکتاب از داراییهای مملکت چنین فاجعه ای را نوید میدهد.

حامد از درگز

ناشناس گفت...

درود بر شما

تو ايران مردم به دروغ گفتن، ريا كردن، نامردي كردن، باج دادن، چاپلوستي كردن و هزار تا صفت بد ديگه گرفتار و مجبور شده اند. و جالب اينكه اين صفات بد در كشوري كه مدعي اخلاق اسلامي است اتفاق مي افتد.
متاسفم كه دولت مردان از ناداني و نا‌آگاهي مردم سوئ استفاده مي كنند و مردم را با تحليل هاي درو غ به بي راهه مي برند
شما دقت كنيد يكي از دروغ گو ترين رسانه‌هاي دنيا رسانه ايران است.
.....
اما چه كنيم كه طرح اين موضوعات تف سربالا است.

باور كنيد دوست ندارم در ايران بمانم!!! اما چكنم؟ بروم بيرون از ايران متهم به خيانت هستم، نروم بايد زير اينهمه درد له بشوم، اعتراض كنم بايد برم 209 اعتراض نكنم،افكارم رو براي خودم نگه دارم مورد حمله تفتيش‌گران عقيدتي قرار مي گيرم. برم دنبال علم تفكر مثل استاد ..... مي گيرن مي‌برن زندان!!!
بعضي از ادارات موجود در دستگاه امنيتي ايران بس كه آدم رو كنترل مي‌كنن زندگيمونو جهنم كرده اند....
ببخشيد كمي مي خواستم درد و دل كنم وقتتون را گرفتم

ناشناس گفت...

این هم فیلم دیگری از رسوایی های آخوندها و نظام ولایت فقیه
http://www.youtube.com/watch?v=9BVRhRPcC6s


این بار دیگه از دستم ناراحت نمی شی..چون در لینک بحث آزاد اینو نوشتم..

ناشناس گفت...

درود بر شما

برنامه ی شباهنگ با اجرای کامبیز حسینی زیباتر میشود .خواهشمندم از حضور ایشان در برنامه ی شباهنگ بیشتر استفاده کنید.با سپاس فراوان

ناشناس گفت...

درود به وفای عزیز.
من یه عرضی رو (با عصبانیت) می خواستم بگم. بنده تا زمانی که در مورد آقای بهارلو توضیح شفاف ندید، برنامه میزگردی با شما رو علی رغم خواسته قلبیم تحریم می کنم. ما اینجا همش دروغ و مسایل پشت پرده می بینیم. قرار نیست از شما هم همین چیزا رو ببینیم. امیدوارم بی توجهی نکنید. مرسی...

وفا گفت...

مهدی جان پیشتر هم توضیح دادم من از جزئیات امر بی اطلاعم و این سوالیست که شما باید از مدیریت وی او ای بپرسید. ممنونم از این همه احساسات (عصبانیت!) ما هم جای خالی آقای بهارلو رو در برنامه میزگرد احساس می کنیم

ناشناس گفت...

از دوستانی که هوادار کردان هستند دعوت می شود تا به ابقای ایشان رای بدهند !!!
اخیرا یک وب سایت طومار الکترونیکی اعلام حمایت و رضایت از وزارت کردان را جمع می کند.
http://www.tabnak.ir/pages/?cid=23618
اگر احیانا خواستید به کردان رای بدهید به این لینک بروید. البته تعجب نکنید اگر در صفحه اصلی سایت به جای کلمه (وزارت) نوشته شده (وزرات) ، چون سواد کردان تا همین حد بیشتر نبوده .
http://www.khadememellat.com/Faq.aspx