۱۳۸۷ مهر ۴, پنجشنبه

رو در رو با دکتر علیرضا نوری زاده

رو در رو فردا میزبان دکتر علیرضا نوری زاده خواهد بود. تا از زبان او با او بیشتر آشنایی پیدا کنیم.
دکتر نوری زاده راجع به موضوعات فراوانی اظهار نظر می کند و مطلب می نویسد اما فردا خود او موضوع برنامه است!
داستان زندگی او از زبان خودش شنیدنی خواهد بود.
اگر می توانستید از دکتر نوری زاده، نویسنده، روزنامه نگار، شاعر، فعال سیاسی و ...یک سوال و فقط یک سوال بپرسید چه می پرسیدید؟

۵۹ نظر:

ناشناس گفت...

با تشکر از شما آقای مستقیم که به درخواست من جامعه عمل پوشاندید و آقای نوری زاده را دعوت کردید.
چرا آقای نوری زاده ایران را ترک کرد؟ در چه سالی؟ آیا او تهدید به مرگ شده بود؟ آیا ادامه زندگی درایران برای او سخت شده بود؟ بعد از انقلاب به او اجازه فعالیت خبرنگاری داده نشد؟
یک درخواست هم از ایشان داشتم که لطفا حتما حتما مطرح کنید. با توجه به اینکه تلویزیون کانال یک مدتی است که قطع شده، آیا امکان دارد که برنامه پنجره ای رو به خانه پدری، از کانال پارس پخش شود. آیا ایشان می توانند با تلویزیون پارس هماهنگ کنند که آن برنامه مفید را هر روز از آن شبکه پخش کنند. لطفا این را حتما از آقای نوری زاده سوال کنید. ممنون

مصطفی گفت...

آقای دکتر نوری زاده با توجه به اهداف روزنامه نگاری تان آینده سیاسی رژیم حاکم بر ایران ( جمهوری اسلامی ) را چگونه میبینید و آیا سقوطی برای این رژیم قابل رویت میباشد ؟

ناشناس گفت...

به نظر شما آیا فلاحیان در قتل های زنجیره ای دست داشته است ؟ اگر جواب مثبت است چه دلیلی دارید ؟

كادوس گفت...

وفا جان
به برنامه ميز گرد غنا بخشيده اي وتحول ايجاد كرده اي وعالي تر اينكه بيندگان وشنوندگان را بيشتر درآن شركت ميدهيد
در ضمن خواهشمنداست ايميل شخصي خود را براي من لطفا هرچه سريعتر بفرست.

ناشناس گفت...

درود بر شما وفای عزیز و دیگر دوستان و چند صد درود بر میهمان امشبتان.

وفا جان فقط اجازه یک سوال دادی و من به همین قناعت می کنم.

- سازمان ملل متعلق به تمام ملل بر روی این کره خاکی است.شورای امنیت و شورای حقوق بشر این سازمان، دو بخش شناخته شده این سازمان برای ملت ایران، بارها سران رژیم ج.ا. را به نقض حقوق بشر، دخالت و خرابکاری و.. محکوم کرده است.با همه این ها درِ سازمان به روی بدنامترینِ سران حکومت برای ایراد سخنرانی باز می شود و حتی کسی در مجمع عمومی نیست که بگوید ایشان دروغ می گوید.

از سرور گرامی، گزارشگر و مفسر بزرگ و مورد علاقه من و دیگر دوستانم بپرسید که آیا این سازمن با این وضعیت کارایی هم دارد؟یا تحت نام ملل و سکویی برای سخنرانیِ سرکوب گران ملت ها است!؟ چرا در همان جلسه آقای باطبی اجازه پرسش از پینوکیو را پیدا نکرد؟چرا همزمان فیلم سرکوب ها، اعدام ها، شکنجه ها و .. در اجلاس پخش نشد؟ شاید آقای دبیر کل امیدوار هستند که سران ج.ا. خجالت بکشند!!آیا چنین است!؟سرنوشت ملت ها برای سازمان ملت ها مهم نیست و تنها سخنان سران است که اهمیت دارد؟

ببخشید اگر شور مرا در بر گرفت و زیاده روی کردم در حجم همان یک سوال.

سلام همه ما شیرازی ها را به استاد برسانید.

آریا از شیراز

ناشناس گفت...

درود بر وفاو جناب دکتر نوریزاده عزیز.
من به جرات میگویم که جناب دکتر نوری زاده بهترین کارشناس مسایل سیاسی شما هستند و در کنار آقای دکتر سازگارا قطعا جذاب ترین برنامه های شما را تشکیل میدهند و طرفداران بسیار زیادی دارند.

و سوال من اینست:

جناب دکتر نوری زاده آیا شما از مردم ایران و حداقل آنهایی که شما را دوست دارند انتظاری ندارید؟ اگر دارید آن انتظار چیست؟

لطفا در صورت امکان حرف دل خود را بگویید.

ناشناس گفت...

درود بر صدای بی دروغ،

مانند میلیون ها ایرانی از طرفداران پروپا قرص برنامه هایتان هستم.

جناب دکتر نوریزاده!

بی شک حرفهای جذاب و متین شما میلیون ها ایرانی طرفدار آزادی واقعی را همیشه تحت تاثیر قرار میدهد.
یک درخواست و یک سوال دارم.

درخواست : با داشتن یک برنامه در صدای آمریکا ما را بسیار خوشحال خواهید کرد.

سوال: کتابهایی که شما نگاشته اید را نام ببرید و آیا برای ایرانیانی که امکان دسترسی به آنها را ندارند راهی هست که به این منابع دست یابند یا خیر؟

كادوس گفت...

وفا جان
ما نسل سوخته اين انقلاب واپسگراوعصر هجري مات ومبهوت خيلي سوالها درذهن داريم وهيج جواب قانع كننده اي براي آن نيافته ونمي يابيم وخواشمندم با آقاي دكتر نوريزاده در ميان بگزاريد
1-باوجود اين همه تحصيلكرده ودكتر ومهندس واستاد درسال57 چطورمي شوددر آستانه قرن 21 عصر علم انديشه يك پير كفتار بي سواد ضد علم وانديشه بيايد يك حكومت عصر هجري تشكيل دهد وآدم بكشد وبه دگر انديشان هيج حقوقي وحق حيات قائل نشود.
2-چطور در طي اين 30 سال باوجود اين همه روشنفكر وانديشمند از جمله دكتر نوريزاده و.... يك حكومت جانشين براي اين حكومت عصر هجري وترور ووحشت وآنهم در اين زمان درقرن21 قرن علم ودانش وآگاهي تشكيل واعلام نمي شود
مثلا قانون اساسي موقط در خارج از كشور نوشته شود ودر آن دمكراسي تظمين شود ومطابق آن در خارج از كشور اتخابات برگزار شود واز بين همه گروها از جمله سلطنت طلب ها وملي گراهاوكمونيستهاومجاهدين ووووو...ريسجمهور موقت انتخاب شود وسپس حكومت جانشين حكومت ضلم وجور فساد وتوحش وعصر هجري حكومت آخوندها اين كثيف ترين موجودات جنبنده كره زمين در تعبيد تشكيل واعلام كند
3-درتعجب هستيم حدود پنجسال مذاكره بي تيجه كه اين حكومت هجري وبا ريسجمهور بيسواد واحمق وديوانه ورواني اش كه بچه هم مي فهمد اين رواني وديوانه دلقك خامنه اي آدم كش است اين تلقكچطوري آنها را سر كار گذاشته وآنها را گول مي زند ووقت كشي مي كند
ومطابق اصل تقيه مي گوييد بمب اتم نمي خواهيم وبعد درست كند وباعث جنگ جهاني شود وبشريت را به نابودي كشد
درتعجب اينكه با اين وضع بازهم افرادي از جمله اوباما از مذاكره صحبت مي كنند آيا اوباما در اين خصوص به عقل خود مراجعه مي كند آقاي دكتر توضيح دهند.

مصطفی گفت...

آقای نوری زاده عزیز آیا شده شما کار سیاسی انجام دهید که بعداً و یا الان از انجام آن کار پشیمان باشید و یا بلعکس آیا شده کار سیاسی انجام ندهید که بعداً و یا الان از انجام ندادن آن پشیمان باشید؟ ( البته در رابطه با ایران )

ir iran گفت...

chera shoma ba regim moshkel darid vali qablan nadashtid?!

ناشناس گفت...

آقاي دكتر با سلام و تشكر از نظرات صائب و بي نظير شما ميدانم كه در مورد زندگيتان از شما بسيار پرسيده خواهد شد پس من مي خواهم بدانم براستي چرا گروههاي مخالف در خارج هنوز بعد از گذشت 30 سال از گذشت اين حكومت استبدادي براي رهائي ما جوانان نسل سوخته به يك تشكيلات هماهنگ دست پيدا نكرده اند تا يك گروه مشخص بعنوان نماينده مردم ايران بتواند در مذاكرات با كشورهاي جهان راه حلي اساسي براي عبور مردم ايران از اين بحران پيدا كنند و ما نسل سوخته را به دموكراسي كه آرزوي ما شده برسانند و آيا شما رد پاي ايران را در اين عدم هماهنگي مي بينيد ؟ و اينكه دليل نوعي مسالمت گرائي و به اصطلاح راه آمدن و همراه شدن با سخنان احمدي نژاد در مصاحبه ها توسط خبرنگاران خارجي چيست و چرا كسي هنوز نتوانسته يا نخواسته او را واقعا به چالش كشيده و او را در منگنه قرار دهد با اين همه مواردي كه موجود است و به نظر من يك فرد عادي نيز ميتواند براحتي ايشان را زير سوال ببرد و وجهه ايشان را خرد كند . براستي اشكال در كجاست . ما جوانان ايران كه سر در گم مانده ايم ...

Ali-akbari گفت...

آقا وفا مگر می شود آدم ازآقای دکتر با آن هم اطلاعات و منابع خبری فقط یک سوال بپرسد ولی چشم.
آقای دکترنوری زاده چرا وارد سیاست شدید وآیا ازمسیری که درزندگی طی کرده اید راضی هستید؟
درضمن خوشحال می شوم که شما از وبلاگ من و موضوع آن دیدن فرمائید.
www.Ali-akbari.com

ناشناس گفت...

فیلم مورد علاقه ی شما جیمزباند است؟

كادوس گفت...

يك سوال از دكتر
چرا ايشان با چنگ مخالف است مگر رژيمي كه با بي رحمي تمام وبا كشت وكشتار حكومت مي كند مي داند مردم را گول زده ومردم نيز مي داند ومردم نيز مي داند گول خورده وباكوچك ترين مسمامحه توسط مردم كنار گذاشته شده مردم قصاص اينهمه كشت وكشتار آنهرا با شدت تمام پاسخ خواهد داد.
اين حكومت عصر هجري كينه ونفرت مردم را نسبت به خود مي داند واز انتقام شديد مردم نيز آگاه است آيا بدون جنگ صدام كنار رفت واينها هم بروند.
البته قبل از چنگ راهاي زيادي وجود دارد از جمله
1-تحريم ها واقعا شديد وكليه ارتباط بارژيم آخوندي قطع تا كاملا آخوندها به زانودر بييايند.
2-غربيها بجاي اولتيماتم به جنگ اولتيماتم به برگزاري رفراندم آزاد باحضور ناظران بين المللي با حضور كليه اپوزيسيون داخل وخارج وحتي با حضور خود اين آخوندها.
3-چنگ مي تواند به سبك چنگ كويت باشد وباحضور وهماهنگ اپوزيسيون داخل وخارج.
4-چنگ ايران ساده وبدون درد سر خواهد بود زيرا ترس آخوند ها از نفرت وانزجار مردم به حدي است با اولين موشك متواري وبه درك خواهند رفت.
دوما مثل عراق نيست تنها ارتشش نابود شد در ارتش غيرتمند ما كه توسط آخوندها خوار شده اند بايك تغير فرماندهي مي توانند نظم وآرامش رادر سراسر كشور بر قرار كنند واين سپاه وبسيج است كه نابود خواهد شد.البته آنها هم از نفرت وانزار مردم آگاهند وبا يك چشم به هم زدن نابود خواهند شد

ناشناس گفت...

دكتر نوري زاده:
شما و دكتر رامين كامران و مسعود بهنود و احمد باطبي رهبران ما هستيد.
رمز پيروزي ما و نجات ايران فقط اتحاد شما 4 نفر است.
اگر شما 4 نفر بتوانيد تمام گروههاي اپوزيسيون را متحد كنيد و به آنها بقبولانيد كه هدف اصلي همه ما (آزادي ايران) يكي است، كار بزرگي انجام داده ايد.
شما مي توانيد با اتحاد همه گروههاي اپوزيسيون يك دولت در تبعيد تشكيل داده و تبليغات هدفمند خود را در جهان شروع كنيد. بسياري از كشورهاي جهان دولت در تبعيد شما را تا برگزاري رفراندم در ايران به رسميت خواهند شناخت و از آن حمايت خواهند كرد. اسراييل عزيز اولين حامي شما خواهد بود.

دكتر نوري زاده:
تا آنموقع، لطفا از مردم ايران بخواهيد عكس خميني را بر روي اسكناس ها خط بزنند. هر كسي هم كه اعتراض كرد، بگويند كه اين اسكناس را همينجوري دريافت كرده اند. اين يك مبارزه ساده و كارآمد است.

ناشناس گفت...

محمد رضا گفت اقاي نوري زاده شما هم مانند اقاي وفا مستقيم وبلاگ خاصي داريد
http://nourizadeh1386.blogsky.com/

ناشناس گفت...

اگرپسرشماقراربودواردسیاست شود مهمترین توصیه اخلاقی و امنیتی شما به او چه بود؟

shiva گفت...

اقاي نوري زادهشما نوه هم داريد

ناشناس گفت...

آقای وفا

لطفا این سوال را از آقای نوری زاده بپرسید:
آیا صدای آمریکا دموکراسی را در ایران به عقب نیانداخته است؟
فکر کنید لطفا: آیا صدای آمریکا محلی برای برخی از ایرانیان نشده است که با شنیدن صدای آمریکا احساس بهتری نمایند و سپس چنین احساسی منتهی به این گردد که آنان نسبت به رژیم جمهموری اسلامی بی تفاوت شوند. دیشب دیدیم که چگونه مردم زنی که مورد اذیت مزدوران رژیم بود را تماشا می کردند ولی هیچ کس به آن زن کمک نکرد.بنظر می رسد که صدای آمریکا مثل یک سوپاپ بخار عمل می کند و احسسات بسیار گرم مردم را تخلیه می کند تا رژیم منفجر نشود. لطفا این موضوع را بحث کنید،زیرا این بحث داغی است در میان برخی از دانشگاهیان ایران.

ناشناس گفت...

با درود و احترام
از مهمان برنامه آقای نوری زاده این سوال را داشتم:
سوال1: آیا شما 1.روشنفکر هستید یا 2.سیاست مدار و روزنامه نگار یا 3.نویسنده و شاعر؟ آیا به نظرتان یک روشنفکر می تواند سیاست مدار یا دارای رفتار سیاسی باشد و آیا یک فرد سیاسی و کسی که سیاسی رفتار می کند را می توان روشن فکر دانست؟ این مقایسه در مورد سیاسی بودن را با شاعری و نویسندگی داشته باشید! آیا یک روشن فکر می تواند مثل شما که سیاسی رفتار می کنید، دارای مواضع متفاوت به نسبت زمان و شرایط باشد؟ اگر روشن فکر هستید چرا دارای مواضع متفاوت هستید و گاهی در حرفهایتان احساس می شود رهبر یا دولتمردان و سران ایران را مانند آقای خامنه ای را که بطور مثال نام میبرم، روحانی و مقدس و تا عرش بالا می برید و بزرگ می کنید؟
سوال2: چرا شما از حرکت هایی مانند کانال1 که مردم را به برپایی انقلاب و حرکت های این چنینی، حمایت می کنید در حالیکه امروز خیلی عاقل تر از آنیم که بدانیم تا جامعه خودساخته نباشد هیچ عاملی مانند انقلاب و حمله به ایران برای ایجاد هیجان و امیدواری موقت برای دموکراسی، برای ما دموکراسی واقعی رانمی آوردو می دانیم دموکراسی باید به فرهنگ تبدیل شود و در طی یک حرکت آموزشی طولانی مدت میسر می شود، نه با انقلاب و یک شبه! اگر شما روشن فکر هستید پس چرا از حرکت های هوچی گرانه که جز یک امیدواری توخالی و هیجانی چیزی نمی آورد حمایت می کنید؟؟
سوال3: چرا بعد از دوران اصلاحات حرفهایتان بیشتر به سمت مرثیه سرایی رفته تا آن اخبار گذشته که حتی در مورد تصمیمات آینده کشور می گفتید؟
ممنون میشم در این باره پاسخ دهید.
از بابت نوع کلماتی که شاید حالت توهین آمیز دارد معذرت می خواهم و از آنها برای رسا تر شدن نقد خود از شما استفاده کردم
باتشکر
سامان از ایران

وفا گفت...

دوستان عزیز "رو در رو" سوال در مورد خود شخص و داستان زندگی اوست نه تحلیل او از جریانات و تحولات

ناشناس گفت...

درود به وفا ی عزيز و درود به دكتر نورزی زاده گرامی،
آقای نوری زاده سخنوری برجسته است، دارای حافظه ای
نيرومند است. سخن های او دلنشين است، به كلام تسلط دارد،
و از وقت داده شده بهترين استفاده را می كند. بحث های او
را در كنار دوستان موافقش ديدم، نمی دانم او با مخالفان
ديدگاهش در هنگام بحث زنده مرز می كشد و يا از تيپ كسانی
است كه به گفته عرفی با نيك و بد خو می كنند.
بزرگنمايی های او، اگر گاهی درست هم نباشند، زيانی به كسی
نمی رسانند. هميشه از مردم ايران به نيكی ياد می كند و
ضعف مردم ايران را ناديده می گيرد. برای نخستين بار چند شب پيش،
هنگامی كه ماموران اسلامی زنی را آزار می دادند و جوانان ايران
تماشاگر اين صحنه بودند، او در صدای امريكا زبان اعتراض گشود.

بد نيست دكتر نوری زاده گرامی در باره آن فيلمی كه در اينترنت می چرخد
چند نكته زير را برای جوانان روشن كند:
- او آدمی ست مثل همه انسانها ديگر و اگر غير اين باشد و ادای مقدسی
در بياورد، جای شگفتی ست.
- اگر او از مسائل شخصی تئوری درست كند و در قالب انقلاب ايدولوژی
به خورد ديگران بدهد، كاری زشت و نادرست است.
- مسائل شخصی حتی اگر هم "عيب" باشند، "عيبی" شخصی بوده و به
هيچ كسی ربطی ندارد. اين دوستان بروند نگاه كنند به زندگی شخصی
ناظم حكمت، چارلی چاپلين و ...

تندرست باشيد

ناشناس گفت...

آقاي وفا
لطفا بپرسيد از آقاي نوري زاده كه شخصيت مورد علاقه والگوي وي كيست؟

زيرا يكي از الگوهاي من آقاي نوري زاده است

مصطفی گفت...

وفا عزیز به نظر من زندگی دکتر نوری زاده با سیاست پیوند خورده و به همین دلیل هم شما از ایشون دعوت به عمل آورده اید و هر گونه ما سئوال کنیم باز هم جنبه سیاسی دارد; این هم سئوال شخصی!
1-منابعی که ایشون از آنها خبرهای جنجالی تهیه میکند چه هستند؟
منبع درآمد فعلی ایشان چه هست ؟ با اینکه به گفته خودشان کم است و آیا کار غیر از اینها دارند؟
3- روزانه چند ساعت مشغول و درگیر کار هستند؟

ناشناس گفت...

درود بر شما
یا سپاس از مجری برنامه رو در رو آقای مستقیم سوال من این است:
عده ای معتقدند جهان را افرادی در پشت پرده می گردانند نظر آقای نوری زاده چیست؟

ناشناس گفت...

با عرض درود خدمت وفای عزیز این مطالب رو به خاطر مادران ایرانی و مادر عذاب دیدۀ خودم که هم مادر بود برام و هم پدر برام و رنجهایی که توی این جکومت اسلامی کشیده براتون میزارم و پر از مدارک مستند است ممنون از برنامه خوب و سازندتون به امید تابش نوری بر سرایم ایران و باز شدن چشمان خفته بعضی از مردم ایران زمین:

تا این حکومت اسلامی حاکم بر حقوق و قانون حاکم بر مردم باشد کمبود کار برای زنان که هیچ فقر و بدبختی و کمبود کار برای مردان نیز بیش از پیش خواهد شد :
همانطور که از زبان مراجع اسلامی و مردان مقید و متعصب مسلمان میشنویم اشتغال زن در خارج از خانه از نظر اسلام صحیح نیست چون باعث فساد وی میشود ! و این افراد به زن به چشم یک جنس نگاه میکنند که میتواند فاسد شود ! و این است عقیدۀ اکثریت مذهبیون ایران و در جامعه امروز ما هم که باید به حال زنان گریست چون هر جا که به عنوان منشی یا شغلی خاص مشغول به کار شوند یا از طرف مردان اون شرکت مورد تعرض قرار میگیرند یکی از دختران فامیل ما که همیشه دنبال استقلال مالی بود در 3 شرکتی که استخدام شده بود به عنوان منشی 3 بار تا به حال مورد تعرض و حمله رییس شرکت یا افرادی که در اون شرکت کار می کردند قرار گرفته و پا به فرار گذاشته خوشبختانه و دیگر کاملا میترسد که درجایی استخدام شود .

در مورد حقوق زنان در قوانین اسلامی که الان کاملا به طور صحیح در ایران خاکم هست و درست مراجع قانونی طبق قانون قرآن و احادیث معتبر با مردم رفتار میکنند هم میخواستم بگم از زبان خود قرآن و بگم جامعه اسلامی بهتر از این نمیشه وضع زنانش :
1-حکم خیانت زن در اسلام سنگسار است طبق حکم صریح قرآن و حدیثها معتبره از امامان
2- شاهد زن در برابر 1 شاهد مرد و نصف سهمیه ارث برای زن که خود من که پدرم و عمویم را همین رژیم کشته و مادرم را که 40 روز در زندان و در حالی که حامله بود شلاق میزدند و او غش میکرد زیر این شکنجه ها تا اعتراف کند که خود 2 برادر همدیگر را کشته اند ! بعد از مرگ پدرم از نظر قانونی یک هشتم هوایی طبق قانون جمهوری اسلامی از ارث همسر سهم میبرد ! به معنای واقعی هیچ و همه ارث به پد شوهر میرسد که قیم فرزند میشود طبق قوانین اسلامی !

3 - در امارات و کشورهای عربی که اسلام به طور کامل پیاده میشود زنان حتی شناسنامه هم نداشتند یا حنوز هم ندارند و خیلی حقوق دیگر که محرومند.

اینم چند نمونه قرآنی و اسلامی از حقوق زنان که علمای ما در ایران و حوزه علمیه و شورای نگهبان که مسول تایید قوانین است و همه آنها آیت الله هستند هم طبق همین احکام قوانین زنان را صادر میکنند :

سوره نساء آیه 15 : و از زنان شما آنان که مرتکب فحشا می شوند، از چهار تن از خودتان بر ضد آن ها شهادت بخواهید. اگر شهادت دادند آن ها را در خانه محبوس کنید تا مرگ شان فرا رسد یا خدا راهی در پیش پایشان نهد.

سوره نور آیه 6:و کسانی که زنان خود را به زنا متهم می کنند، اگر نتوانند 4 شاهد پیدا کنند می توانند خود چهار بار شهادت بدهند در راه خدا که او از راستگویان است.

به علاماتی که با پرانتز در این متن مشخص کردم توجه کنید و درجه زن در اسلام را ببینید دراین متن گذاشتم توجه کنید و صحت آن را میتوانید با قرآن واقعی چک کنید و این ترجمه آیت الله اللهی قمشه ای است که به گفته خود عالمان حوزه علمیه از بهترین و دقیق ترین ترجمه هاست :
25 سوره نسا(زنان) :

و هرکه .سعت و توانایی آن نباشد که زنان پارسای(در اینجا گفته زنان یعنی برای مردان اجازه صادر کرده است که میتواند بیشتر از یک زن بگیرد والا میگفت زن پارسا) و با ایمان گیرد پس ((کنیزکانی مومنه)) که مالک آن شدید(همانطور که میدانید اگر در جنگی بین مسلمان و کافر شوهر اون زن کشته میشد زن اون فرد به عنوان قنیمت سپاه اسلام شمرده میشد که این هم طبق دستور از آیات قرآن است) به زنی اختیار کنید خدا آگاه تر است به مراتب ایمان شما که شما اهل ایمان بعضی از جنس بعضی دیگر و در رتبه یکسانند(که در اصل عربی این آیه کلمه یکسان نیامده و بیشتر منظور این بوده که بعضی از جنس بعضی دیگر بهترند یعنی منظور مردان بوده است) پس با کنیزکان مومنه(باز از زن به عنوان کنیز یاد کرده همانطور که پیامبر اسلام و تمامی امامان چندین کنیز داشته اند به غیر زن ایشان و از 14 زن پیامبر چند تای آنها از همین زنان قنیمتی که در جنگ طبق آیات قرآن نصیب ایشان شده بود بودند) به اذن مالکش ازدواج کنید و مهر آنها بدانچه معین شده بدهید(مهر یا پول زن را به اندازه ای که مقرر شده بدهید به زن به چشم یک جنس قابل قرید و فروش نگاه میکنند یا مثل ببخشید فواحشی که پول آنها(مهر به عربی) آنها را باید بدهی تا با آنها ازدواج کنی!) کنیزکانی عفیف باشند نه زنا کار(در حالی که در اسلام که مردی که استطاعت رسیدن درست به همه زنانش را دارد میتواند 4 زن داشته باشد و چندین صیغه و این زنا نیست) و نه رفیق و دوست دار پس چون شوهر کردند چنانچه عمل زشتی از آنها سر زند بر آنها ((نصف عذاب)) زنان پارسای آزاد است این حکم دربارۀ کسی است که بتسد مبادا به رنج افتد و اگر صبر کنید برای شما بهتر است و خدا بخشنده و مهربان است.

آیه 34 سوره نسا :

مردان را بر زنان تسلط و حق نگهبانی است( در این قسمت جنس مرد را بر زن برتری داده به صورت واضح) به واسطۀ آن برتریکه خدا بعضی بر بعضی مقرر داشته و هم بواسطه آنکه مردان از مال خود باید به زنان نفقه دهند(همان پول زن را بدهند یا در واژه عربی و قرآنی مهر زن را بدهند که در اینجا هم درباره زن مثل یک کنیز یا جنس صحبت شده) پس زنان شایسته و مطیع آنهایند که در غیبت مردان حافظ حقوق شوهران باشند(که در اینجا باکمی تامل و توجه وظیفه اصلی زن را ماندن در خانه و حفظ حقوق شوهر میداند در غیاب او) و آنچه را که خدا به حفظ آن امر فرموده نگه دارید و زنانی که از مخالفت و نافرمانی آنها بیمناکید(فقط بیمناک بودن و شک داشتن برای اجرای این حکمی که در این آیه آمده اکتفا میکند نه حتی انجام آن) باید نخست آنها را موعظه کنید اگر مطیع نشدند از خوابگاه آنان دوری گزینید باز مطیع نشدند آنها را به زدن تنبیه کنید(مگر زن حیوان است که اورا به زدن باید طبق این آیه تنبیه کرد و این حکم را خود پیامبر هم با چوب مسواک که چوبی از جنس جاروهای زمین تمیز کردن در ایران میباشد اجرا میکردند و به ایشان میگفتند که طبق این آیه حکم خدا را اجرا میکنند و زنان ایشان هم به گمان خود که این کلام خداست مطیع بودند ولی این آیه مشخص نکرده که با چه چیزی بزنید پس هرگونه و همه چیز برای زدن زن مجاز است !) چنانچه اطاعت کردند دیگر حق هیچگونه ستم ندارید(در این قسمت خود نویسنده هم قبول کرده است که این کار ستم است وظلم درحالی که در کلام واقعی خدا نباید صحبت از هیچگونه ظلم و ستمی و ضد انسانیتی باشد) که همانا خدا بزرگوار و عظیم الشان است.

سوره بقره (ماده گوساله) آیه 282 :

ای کسانی که ایمان آورده اید، چون وامی تا مدتی معین به یکدیگر دهید، آنرا بنویسید. و باید در بین شما کاتبی باشد که آن را به درستی بنویسید. و کاتب نباید که در نوشتن از آنچه خدا به او آموخته است سرپیچی کند. و مدیون باید که بر کاتب املاء کند و از الله، پروردگار خود بترسد و از آن هیچ نکاهد. اگر مدیون سفیه یا صغیر بود یا خود املاء کردن نمیتوانست، ولی او از روی عدالت املاء کند. و دو شاهد مرد به شهدات گیرید. اگر دو مرد نبود، یک مرد و دو زن که به آنها رضایت دهید شهادت بدهند، تا اگر یکی فراموش کردد دیگری به یادش بیاورد. و شاهدان چون به شهادت دعوت شوند، نباید از شهادت خود داری کنند. و از نوشتن مدت دین خود، چه کوچک و چه بزرگ، ملول نشوید. این روش در نزد خدا عادلانه تر است، و شهادت را استوار دارنده تر و شک و تردید را زایل کننده تر. و هرگاه معامله نقدی باشد اگر برای آن سندی ننویسند مرتکب گناهی نشده اید. و چون معامله ای کنید، شاهدی گیرید. و نباید به کاتب و شاهد زیانی برسد، که اگر چنین کنید نافرمانی کرده اید. از خدای بترسید. خدا شما را تعلیم میدهد و او بر هر چیزی آگاه است.

با توجه به این آیه شهادت زنان نصف شهادت مردان حساب میشود. امام علی در نهج البلاغه خطبه 80 ام از این آیه نتیجه میگیرد که زنان از عقل ناقصی برخوردار هستند. برخی از اسلامگرایان میگویند این مسئله برای آن است که پای زنان کمتر به دادگاه برسد. این درحالی است که این آیه دقیقا نتیجه ای عکس میدهد، یعنی بجای یک زن دو زن باید برای شهادت دادن به دادگاه بروند.



سوره بقره (ماده گوساله) آیه 228

باید که زنان مطلقه تا سه بار پاک شدن از شوهر کردن باز ایستند و، اگربه خدا و روز قیامت ایمان دارند ، روا نیست که آنچه را که خدا در رحم آنان آفریده است پنهان دارند و در آن ایام اگر شوهرانشان قصد اصلاح داشته باشند به بازگرداندنشان سزاوارترند و برای زنان حقوقی شایسته است همانند وظیفه ای که بر عهده آنهاست ولی مردان را بر زنان مرتبتی است وخدا پیروزمند و حکیم است.

در این آیه بطور صریح تاکید شده است که مردان در درجه ای بالاتر از زنان قرار دارند و لذا برتر از آنان هستند. نابرابری حقوقی میان زنان و مردان برخاسته از این واقعیت است که ادیان در دوران مرد سالاری شکل گرفته اند


سوره بقره آیه 223 : زنان تان کشت زار شما هستند. هرجا که خواهید به کشت زار خود درآیید. و برای خویش از پیش چیزی فرستید و از خدا بترسید و بدانید که به نزد او خواهید شد. و مومنات را بشارت ده.


و منطق کلی قرآن در همین آیه مشخص میشود که چه دیدگاهی به انسانیت دارد :
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ قَاتِلُواْ الَّذِینَ یَلُونَكُم مِّنَ الْكُفَّارِ وَلِیَجِدُواْ فِیكُمْ غِلْظَةً وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُتَّقِین
ای کسانیکه ایمان آورده اید، کافرانی که نزد شمایند را بکشید! تا در شما درشتی و شدت را بیابند. و بدانید که خداوند با پرهیزکاران است(سوره توبه آیه 123)

این هم 2 نمونه دیگر از آیات ترو ریستی : وَدُّواْ لَوْ تَكْفُرُونَ كَمَا كَفَرُواْ فَتَكُونُونَ سَوَاء فَلاَ تَتَّخِذُواْ مِنْهُمْ أَوْلِیَاء حَتَّىَ یُهَاجِرُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ فَإِن تَوَلَّوْاْ فَخُذُوهُمْ وَاقْتُلُوهُمْ حَیْثُ وَجَدتَّمُوهُمْ وَلاَ تَتَّخِذُواْ مِنْهُمْ وَلِیًّا وَلاَ نَصِیرًا.

دوست دارند همچنان که خود به راه کفر میروند شما نیز کافر شوید تا برابر گردید. پس با هیچ یک از آنان دوستی مکنید تا آنگاه که در راه خدا مهاجرت کنند. و اگر سر باز زدند در هرجا که آنها را بیابید بگیرید و بکشید و هیچ یک از آنها را به دوستی و یاری برمگزینید.

إِنَّمَا جَزَاء الَّذِینَ یُحَارِبُونَ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَیَسْعَوْنَ فِی الأَرْضِ فَسَادًا أَن یُقَتَّلُواْ أَوْ یُصَلَّبُواْ أَوْ تُقَطَّعَ أَیْدِیهِمْ وَأَرْجُلُهُم مِّنْ خِلافٍ أَوْ یُنفَوْاْ مِنَ الأَرْضِ ذَلِكَ لَهُمْ خِزْیٌ فِی الدُّنْیَا وَلَهُمْ فِی الآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِیمٌ.

سزاى كسانى كه با [دوستداران] خدا و پیامبر او مى‏جنگند و در زمین به فساد مى‏كوشند جز این نیست كه كشته شوند یا بر دار آویخته گردند یا دست و پایشان در خلاف جهت‏ یكدیگر بریده شود یا از آن سرزمین تبعید گردند این رسوایى آنان در دنیاست و در آخرت عذابى بزرگ خواهند داشت.


تا این حکومت اسلامی حاکم بر حقوق و قانون حاکم بر مردم باشد کمبود کار برای زنان که هیچ فقر و بدبختی و کمبود کار برای مردان نیز بیش از پیش خواهد شد
ودر کل به نظر من بزرگترین و ریشه ای ترین مشکل ایران در همین دین اسلام است و اگر این دین عوض شود و به جای آن آزادی و انسانیت حکم فرما شود راه رشد برای تمام مردم چه زن چه مرد باز میشود.

ناشناس گفت...

با درود و احترام دوباره
با توجه به نظر خودتان آقای مستقیم که فرمودید : دوستان عزیز "رو در رو" سوال در مورد خود شخص و داستان زندگی اوست نه تحلیل او از جریانات و تحولات
بنابراین از مهمان محترم برنامه آقای نوری زاده فقط این سوال را داشتم:
سوال: آیا شما 1.روشنفکر هستید یا 2.سیاست مدار و روزنامه نگار یا 3.نویسنده و شاعر؟ آیا به نظرتان یک روشنفکر می تواند سیاست مدار یا دارای رفتار سیاسی باشد و آیا یک فرد سیاسی و کسی که سیاسی رفتار می کند را می توان روشن فکر دانست؟ این مقایسه در مورد سیاسی بودن را با شاعری و نویسندگی داشته باشید
با تشکر دوباره
سامان از ایران

ناشناس گفت...

با سلام خدمت دکتر نوری زاده
اول از همه باید بگویم در ایران خیلیها شما را انسانی آگاه در مسایل سیاسی میدانند و برنامه ها و تفسیرهای شما پی بیننده است.
سوال:
میخواستم بپرسم چرا شما در روزنامه ی اطلاعات در جهت اصلاح رژیم گذشته تلاش جدی ای نکردید و فقط بیانیه های تند بر علیه آن رژیم در روزنامه مطرح میشد؟ آیای شما هم در اوایل معتقد بودید که آن رژیم باید برود؟

ناشناس گفت...

سلام به شما اقای وفا از اینکه اقای علیرضا نوری زاده دعوت کردین به ایشان بگوید من ایشان را به اندازه دنیا دوست دارم زیرا مرا اگاه کرد فقط لطف کنید به ایشان بگویددر صورت امکان ایمیل شخصی به من بده
F66666666666666666666@YAHOO.COM

ناشناس گفت...

مصاحبه عالی ، خوب و جذابی بود. سوال های ما هم که ماند برای قسمت دوم. بی صبرانه منتظر قسمت دوم مصاحبه با آقای نوری زاده در هفته آینده خواهم بود.
ممنون از صدای آمریکا

ناشناس گفت...

لطفا بعد از قسمت دوم مصاحبه با آقای نوری زاده، از دیگرانی که در آن روزگار خبرنگار بودند همچون آقای میبدی هم دعوت کنید. همچنین اگر امکان دارد از استاد بهرام مشیری هم دعوت کنید.

آرمان گفت...

ما واقعا خوشحالیم که آقای نوری زاده میهمان برنامه ی شما بودند ولی سخت ترین جمله ی ایشان آن بود که گفتند خوشحالند که فرزندانشان وارد سیاست نشدند

وفا گفت...

رستم عزیز مطلبت بسیار قابل تامل بود. هر وقت اجازه بدی منتشرش می کنم

ناشناس گفت...

با درود فراوان خدمت وفای عزیز و دکتر نوری زاده نور چشمی.
یک مساله ای مدتیه که ذهن من رو به شدت مشغول کرده.
در یکی از تلویزیونها یک نفر گفت که دکتر نوری زاده و رژیم ولایت فقیه دستشون توی یک کاسه است!!!
می خواستم اگر ممکنه خود آقای دکتر حتی اگر شده در یک جمله این شایعه رو تکذیب کنند تا با اطمینان بیشتری پای برنامه هاشون بنشینیم. مرسی وفا جان. امیدوارم به این درخواستم جامه عمل بپوشونی.
در ضمن ظاهرا مطلب آقا رستم رو قاپیدی؟! (-;

ناشناس گفت...

سلام از دکتر نوری زاده بپرسید تاحالا چیزی گفتن که بعدا بفهما اشتباه بوده ؟ به طور مشخص راجع به اطهار نظر ایشان در برنامه عصر جمعه با نوریزاده که چند سال پیش روی سایتشان قرار میدادند و من گوش میکردم ، ایشان یک بار که احمدی نژاد شهردار شده بود گفت که احمدی نژاد تک تیر انداز بوده . بپرسید که هنوز این را قبول دارد؟

arya گفت...

آقای وفا در مورد مطالب رستم من چون نرم افزار ترجمه قران دارم رفتم معانی این آیات رو دیدم اشکال آقا رستم این بود که یک آیاه رو میزاشت آیه بعدی رو نخوند یا نخواستند بخونند
چون من زیاد حوصله تایپ ندارم فقط جواب یکی از آیه ها رو میدم
سوره نور آیه 6
آیه کاملا درست معنی شده
ولی در آیه بعدی نوشته شده اگه زن 4 بار قسم بخوره که من زن با عفت هستم و بار پنجم قسم بخوره که خدا از من خشمگین شود اگر شوهرم از دروغ گویان نباشد
مرد به 80 ضربه شلاق محکوم می شه و دیگر حق شکایت از زنش رو ندارد!!!
آقای مستقیم هیچ وقت به تک آیه ها توجه نکنید
مثلا خود جمهوری اسلامی یک برنامه دارد به نام پوچ در پوچ که در این برنامه تکه حرف های اپیزوسیون رو قرار می دند و به این شکل مردم ساده فکر می کنند واقعا آنها همین حرف ها رو زدند
پس بادقت بررسی کنید بعد انتشار بدید
با سپاس

وفا گفت...

سجاد در ایمیلی به برنامه نوشته است:
سلام با تشکر از برنامه خوب شما که با آقای دکتر نوری زاده داشتید و تشکر از آقای دکتر نوری زاده خواستم تشکر ویژه ای هم داشته باشم از آقای دکتر به خاطر شعر زیبایی که خوانند زمانی که من شعر را گوش کردم گریه ام گرفت اول به خاطر ایران و دوم که چرا با وجود افرادی مثل آقای دکتر نوری زاده شخصیتی مثل احمدی نژاد باید نماینده ایران در سازمان ملل باشد

وفا گفت...

سعید در ایمیلی به برنامه چنین نوشت:
درود بر رسانه قدرتمند و معتبر صداي امريكا

با سپاس بسيار از گردانندگان برنامه رودرو

با تشكر فراوان به خاطر دعوت ازدكتر عليرضا نوريزاده به برنامه رودرو

ايشان مخزن اسرار و ناگفته هاي بسياري از انقلاب اسلامي هستند. من برخي از برنامه هاي شما را روي سي دي ضبط مي كنم .در استقبال از برنامه شما اين رابگويم پس از پايان برنامه دو نفر از دوستان و آشنايان با من تماس گرفتند و ضبط شده اين برنامه را از من خواستند.!

zap گفت...

بسيار ممنون كه گفتگوي رو در رو را با آقاي دكتر نوري زاده ترتيب داديد. درود بر شما و درود بر آقاي نوري زاده عزيز
زنده باد ايران آزاد

رستم فرخزاد گفت...

آریا جان من هم با نظرت کاملا موافقم که هیچ وقت هیچ چیز رو نباید گزینشی خوند و بررسی کرد. صد در صد با نظرت موافق هستم. فقط مشکل اینجاست که فکر کنم سو تفاهمی شده چون اگر دقت کنید من این آیات قرآن رو اینجا ننوشتم. این رو دوست عزیز دیگری به اسم آقا محمد نوشته. البته من خودم در یک اظهار نظر خلاصه شده در گذشته اشاره کرده بودم که الان زمان قرآن ورق زدن نیست و دلایلش رو هم توضیح داده بودم.

مهدی جان دوست عزیزم از اهواز مرسی از اینکه مطالب رو با دقت و حساسیت میخونی ولی راستش من خودم درخواست کرده بودم که اون مطلبم منتشر نشه.

سر آخر وفاجان تشکر و ممنون از لطفت، اگر احساس میکنی توی اون مطلب چیزی هست که به قول آقای بهارلو بدرد دنیا و آخرت ما میخوره به صلاحدید خودت یک روزی یک جایی گوشه برنامت یک پرانتزی در این مورد باز کنی و با اون بیان بهتر و معقولانه تری که خودت داری اشاره ای هم به این مطلب داشته باشی ممنون میشم.

وفا گفت...

بیتا در ایمیلی به برنامه نوشته است:
وفا جان
از برنامه دیشب شما با آقای نوری زاده همه خانواده بسیار لذت بردیم.
مثل همیشه آرامش، متانت، تسلط، روی خوش و از همه مهمتر واقعی بودن شما، سبب جذب مخاطب شده و آن را جلوی تلویزیون با کمال میل نشاند.
برنامه های شما علاوه بر تسلط حرفه ای شما دارای ویژگی های خاصی نیز می باشد که عبارتند از:
شخصیت آرام و متین شما که سبب ایجاد حس آرامش و اطمینان خاصی در مخاطب می گردد، مسئله ای که حتی در ترجمه های همزامان شما نیز دیده می شود.
و مسئله دیگر واقعی بودن خود شما می باشد که قدرت جاذبه خاصی را در مخاطب ایجاد می کند.
داشتن این ویژگی های خاص را که از نظر شخص من بسیار دارای اهمیت می باشد به شما صمیمانه تبریک می گویم. امروزه روز متاسفانه کمتر انسانهایی را می بینیم که به واقع خودشان باشند، از این جهت دیدن انسانهایی مانند شما سبب خوشنودی و امیدوار بودن من می شود که هنوز کسانی وجود دارند که همرنگ جماعت نشده باشند.
ببخشید اگر مطالب طولانی شد ولی واقعا دوست داشتم این حس خوبم را با شما در میان بگذارم. به این دلیل هم فارسی نوشتم که بتوانم به راحتی این احساس را بیان کنم.
با تشکر و احترام

ناشناس گفت...

با سلام به وفامستقیم عزیز
اگر امکان داره.برنامه رو در رو با دکتر نوری زاده رو در یک وقت معین وآزاد دوباره باز پخشش کنید.جون2 بار من و چنتا از دوستانم خواستیم ببینیم اما نشد.هر چی هم از اطرافیان پرسیدم متاسفانه کسی زبتش نکرده بود.با درود به شما و همه همکارانتون.کاوه هستم از بهبهان

ناشناس گفت...

با سلام
در صورت امکان برنامه مصاحبه با دکتر نوری زاده را مجددا پخش کنید. چون از پخش برنامه خبر نداشتم و موفق به دیدن کامل آن نشدم.

hooshmand گفت...

چرا نظر من رو تایید نکردید؟

Unknown گفت...

باسلام
آقای وفا مستقیم لطفاٌ لینک دانلود برای برنامه رو در رو قرار دهید باتشکر

ناشناس گفت...

آقای ناشناس عزیزی که تقاضای پخش مجدد برنامه رو داشتید، می تونید از طریق بخش تفسیر خبر از سایت شبکه فارسی صدای آمریکا به نشانی http://www.voanews.com/persian/_-NewsTalk.cfm برنامه رو تماشا و یا دانلود کنید.
ضمنا وفای عزیز بی صبرانه منتظر قسمت دوم رو در رو هستیم. مرسی

ناشناس گفت...

وفا جان

متانت و البته كم حرفي شما، در مقايسه با بعضي مجريان، به دكتر نوري زاده اجازه داد كه بيشتر حرف زده گوشه هاي بيشتري از وقايع به ويژه اتفاقات انقلاب را بشكافند.

من و بعضي از دوستان من كه برنامه شما را دانلود كنند، با توجه به سرعت كم اينترنت در ايران و استفاده از پروكسي كه سرعت را كم تر ميكند، در استفاده از پادكست مشكل داريم. خود من بيش از 15 بار براي دانلود تلاش كردم كه البته بي نتيجه بود.

براي داشتن فايل تصويري برنامه، چه راه حلي را توصيه مي كنيد.

بي صبرانه منتظر قسمتهاي بعدي مصاحبه با دكتر نوري زاده هستم.

پيروز باشيد

وفا گفت...

دوستان و همراهان عزیزم بنا به اطلاع بخش فنی، لینک برنامه تا هفته آینده در صفحه تفسیر خبر خواهد بود. بعد به صفحه رو در رو منتقل می شود.

ناشناس گفت...

با سلام و عرض ارادت خدمت جناب آقاي دكتر نوري زاده من فقط ميخواستم بگويم كه مواظب خودتان باشيد چون وقتي فكر ميكنم چه انسانهاي بزرگي همانند جنابعالي داشتيم و آنها را از دست داديم و ديگر كسي جاي آنها را نگرفت پشتم مي لرزد .درود بر شرفت و ماشاالله به حافظه ات % خدانگهدار

كوچك شما (يداله)

ناشناس گفت...

با سلام و تشکر، لطفا برای برنامه‌ی ماه بعد هم از ایشون دعوت کنید.

وحید گفت...

سلام وفای عزیز
لطفا لینک برنامه رو برای دانلود در سایت قرار دهید
و ضمنا سوالی که در این ارتباط داشتم این هست که چرا برنامه های رو در رو برخلاف تمام برنامه های دیگر صدای آمریکا که بعد از پخش برای دانلود در سایت قرار میگیرند برای دانلود در سایت قرار داده نمیشوند
ممنون میشم پاسخ دهید
با تشکر

ناشناس گفت...

با سلام به مهدی عزیز که برام آدرس انترنتی voa رو گذاشتی.اما با این اینترنت قطره ای چه طور ممکن که من این برنامه رو دانلود کنم.میخواستم از همینجا هم از گروه کاوه آهنگر هم تشکر کنم که یه کمک این گروه و فیلتر شکنهای این گروه به دنیای آزاد راه پیدا کردم.کاوه

ناشناس گفت...

آرش از ساری- لطفا یک برنامه را اختصاص بدید به دو مهمان یک آقای نوری زاده و دیگری آقای زیبا کلام که بر خلاف اسمشان خیلی هم بد کلام هستند .

ناشناس گفت...

با سلام و تشکر فراروان از برنامه شما
خبر اختصاص یافتن 100 میلیون تومان وام بلاعوض (هر چند گفته اند 30 میلیون آن وام با اقساط است اما باور نکنید)اکثر مردم ایران را شوکه کرد و بدتر از همه این جمله بود که نمایندگان مجلس از اقشار کم درآمد جامعه هستند!!!!!!
از جناب نوری زاده عزیز بپرسید حقوق ماهیانه نماینده مجلس چقدر بوده؟ چه امتیازاتی دارند و کلا این 100 میلون را برای چه منظوری به آنها داده اند؟؟

ناشناس گفت...

بعد از تکذیبه ی دانشگاه آکسفورد و دانشگاه آزاد اسلامی مبنی برعدم ارائه مدرک تحصیلی به آقای کردان ، آقای قرائتی نیز صدور هرگونه مدرک از نهضت سواد آموزی برای نامبرده را تکذیب کرد!

ناشناس گفت...

سلام آقای مستقیم
با تشکر فراوان از شما
برنامه خیلی خوبی بود
ممنون از شما
اما سوال من این بود که ایا این برنامه یک قسمتی بود یا ادامه خواهد داشت
چون خیلی از مطالب ناگفته ماند.
بهر حال ممنون از شما.
از اقای دکتر نوری زاده هم بپرسید چگونه می توان به برنامه خانه پدری دسترسی پیدا کرد.
آقای مستقیم ممکنه از شما خواهش کنم چنین برنامه ای را با آقای دکتر سازگارا هم ترتیب بدهید.چون فکر کنم ایشان ناگفته های زیادی درباره انقلاب دارند.
ممنون از شما
موفق باشید.

ناشناس گفت...

ba tashakor az shoma mikham bedonam shoma va dostanetun che javabi baraye man va milyonha nafar mesle man ke dar salhaye aval enghelab va ba az an benia amadim darid ke enghelab kardid bazihaton koshte shodid bazi avare va .... va ma zire ein hame zolmo setam bozorg shodim, dars khondim va darim ba felakat va asiri zendegi mikonim. gerani, tavarom nabodan ettelaatt va entesharat azad khafaghan badtar az hame posheshe ejbari zanan . na ba har posheshe eslami va har rangi, faghat ba lebase siahe boland goshad sar ta pa dar hame ja hata kenare darya hengame kar dar park ba bache hata pirezane bimar ba asa ya dokhtere kochake dabestani va ..... vagarna to ra dar ghoti mizaran va be esme ershad be nakojaabad mibaran

ناشناس گفت...

تو را خدا یکی بگوید ما با چادر سیاه اجباری در محل کار چه کنیم ، تازه نگاه بد آنهایی که انقلاب کردند و ما را به روز سیاه انداختند را هم تحمل کنیم. انگار یادشون رفت این انتخاب انها بوده که ما نسل یک و دو سه بعد از انقلاب گرفتار آن شده ایم. تفریح و شادی در ایران پیشکش، آزادی معمولی لباس وفکر هم نداریم. تو رو خدا یکی ما را از دست اراذل و اوباش خیابونی دولت که مسلح با اسلحه و چوب و باتون بالای سر زن ومادر و بچه و دختر ایران ایستادن،اماده تاراج و حمله نجات بده، ایران اشغالی، هیچ وقت تا خودتون هر روز نبینید باور نمی کنید چه زجر و شکنجه ای هست.

ناشناس گفت...

با سپاس محمد هستم 31 ساله ازدیار سربداران (سبزوار- خراسان)از آنجا که در کلیه جوامع بشری غیر از ایران ماهواره آزاد بوده است و تمام مردم دنیا از ماهواره آزادانه استفاده میکنند ودولتها کانالهای خود را بر روی ماهواره پخش می کنند حال این سوال مطرح می شود که در ایران که ماهواره آزاد نیست چرا جامعه جهانی به ایران اجازه پخش شبکه ماهواره ای بر روی هات برد را می دهد و جمهوری غیر اسلامی ایران شبکه های جام جم و پرس TVو العالم و... را پخش می کند برای مثال در فرانسه ماهواره آزاد است و دولت فرانسه آزادانه می تواند برنامه پخش کند ودر ایران که مردم آزاد نیستند نباید گذاشت دولت ایران ماهواره به دیگر نقاط جهان پخش کند تا زمانی که ماهواره را بر روی مردم علنی آزاد اعلام کند حال از صدای آمریکا و آقای نوری زاده در اروپا و دیگر عزیزان در نهاد های بین المللی می خواهم با مطرح کردن این موضوع که زمانی دولت ایران حق پخش برنامه بر روی ماهواره را دارد که ماهواره را در ایران آزاد اعلام نماید تادر راه دموکراسی در ایران قدمهایی بر داشته شود من مطمئن هستم اگر جلوی پخش بر نامه های رژیم ایران گرفته شود در کمتر از 1 هفته دولت ایران مجبور به آزادی ماهواره می شود علت آزادی سریع آن اهداف ننگین رژیم در پخش ماهواره به دول دیگر می باشد . با سپاس سازمان جنبش سیاسی سربداران . J SS