۱۳۸۷ شهریور ۲۹, جمعه

گزارش سالانه وضعیت آزادی ادیان وزارت خارجه آمریکا


گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا در مورد وضعیت آزادی ادیان منتشر شد. در بخش ایران این گزارش آمده است "در دوره تهیه گزارش، احترام به آزادی مذهب در کشور[ایران] رو به وخامت گذاشت. شعارها و اقدامات دولت محیط تهدید کننده ای برای تقریبا تمام گروههای مذهبی غیر شیعی، بخصوص برای بهائیان، و همینطور مسلمانان صوفی، مسیحیان و اعضای جامعه یهودیان ایجاد کرد. گزارشهای زندانی کردن، آزار و اذیت، ارعاب و تبعیض بر اساس باور مذهبی در این دوره ادامه داشته است. گروههای بهایی از دستگیریهای خودسرانه، اخراج از دانشگاهها و مصادره اموال خبر دادند. کمپین منفی بر علیه اقلیت های مذهبی در رسانه های دولتی و روزنامه ها بخصوص در مورد بهائیان شدت یافت.

با وجودیکه قانون اساسی حقوق مسیحیان، یهودیان و زرتشتیان را "محفوظ" می داند، در عمل آنانی که مسلمان شیعه نیستند با تبعیض های شدید اجتماعی مواجهند. اقدامات دولت همچنان از عناصر اجتماع که محیط تهدید آمیز برای برخی اقلیت های مذهبی ایجاد می کنند حمایت می کند.

دولت آمریکا از طریق بیانیه های رسمی و حمایت از تلاشهای سازمانهای مرتبط با سازمان ملل و سازمانهای غیر دولتی انتقاد صریح خود را از رفتار سرکوبگرانه و خشن دولت ایران با اقلیت های مذهبی اعلام می دارد. از سال 1999 تا کنون وزیر امور خارجه آمریکا بر اساس قانون بین المللی آزادی ادیان و به خاطر نقض فاحش آزادی ادیان، ایران را "کشور با وضعیت نگران کننده خاص" نام نهاده است.

شما چی فکر میکنین؟

۱۶ نظر:

ناشناس گفت...

سلام و درود بر شما:رژیم جمهوری اسلامی با سیاست های کاملا دوگانه خود تا کنون به هیچ کدام از تعهدات بین المللی خود پایبند نبوده است.از یک سو منشور حقوق بشر سازمان ملل را امضا و تایید کرده است واز سوی دیگر کاملا این تعهدات را زیر پا گذاشته است.ازادی بیان ،اندیشه؛ومذهب جزو حقوق اولیه بشر می باشد که متاسفانه حکومت اسلامی ایران ان را زیر پا گذاشته است و با تصویب کلیات لایحه مجازات های اسلامی بار دیگر این رژیم عزم خود را برای به نابود کردن عقاید مخالف و دیگر اندیشان و پایمال کردن حقوق اقلیت های مذهبی و کسانی که از اسلام به ادیان دیگر به ویژه مسیحیت گرویده اند نشان داد.من خود مدتی است که از اسلام به مسیحیت گرویده ام و در این فضای اختناق وامنیتی ایران هیچ امیدی به اینده خود ندارم و هر لحظه منتظر یک پیشامد ناگوار از سوی این رژیم برای خود می باشم.براستی که این حکومت دیکتاتور اسلامی ناقض تمام حقوق شناخته شده بشریت می باشد

رضا
استان کهکیلویه و بویراحمد
شهر:گچساران

مصطفی گفت...

خب حالا اینکار رو هم کردن به اضافه خرج های همیشگیشون ولی اثرش چیه؟
هنوز هم به حق و حقوق سنی ها ، مسیحیان ، بهاییان و دیگر پیروان ادیان الهی تجاوز میشه و به زندان میروند و از آن طرف فقط گزارش سالانه و بیانیه و از این قبیل به مردم جهان ارایه میشه و سران این رژیم به ریش همه میخندند و به قول آقای سازگارا حرص مردم را در می آورند.

Ali-akbari گفت...

منطق تشیع حکم می کند که تا ظهور ولی عصر (عج) با تمام ادیان مدارا کنیم و برای پرهیز از تفرقه دین را از سیاست جدا نگاه داریم

وفا گفت...

مصطفی جان حالا که فکر میکنی این اقدامها تاثیر نداره من و تو چه کار می تونیم بکنیم؟ در عین حال فکر کنم با من موافق باشی که جای تاسفه که زشتی این کارها انقدر از بین رفته و به قول قدما قبحش ریخته که عکس العمل به جای شرمساری و شرمندگی و جبران مافات به "که چی" تبدیل میشه. همین دیروز در نماز جمعه که به قول علی اکبری "منطقش حکم میکنه...مدارا کنه" طومار برای مبارزه با بهائی ها امضا می کنن. در ضمن مشکلشون با بهائیها مثل اینه که اونا میگن "ولی عصر" اومده

ناشناس گفت...

با درود به همه رفقا، به نظر من این میتونه سوژه جالبی برای بحث باشه. بدلیل اینکه اصولا ماها وقتی لب به سخن باز میکنیم که فقط حق خودمون ضایع شده باشه. در غیر این صورت حتی اگر بغل دستیمونو تیکه پاره هم بکنند یا صدامون در نمیاد یا اگر هم خیلی پررو باشیم برای اینکه مسئولیت از گردن خودمون رد کنیم میگوییم خوب حتما طرف یک کار کرده، الکی که به آدم گیر نمیدن، و از این قبیل صحبتها و توجیهات.
در واقع اصل قضیه این است که بقدری این رژیم ایرانی بودن و اصالت ایرانی را از ما گرفته که وقتی به کسی از هموطن های ما ظلم میشود،اول به مذهب او نگاه میکنیم و مثلا اگر طرف یهودی یا بهایی یا پیرو مذهب دیگری بود با دیده بی تفاوتی از کنار آن رد میشویم. این بسیار مهم است که این هموطنان غیر مسلمان به عنوان یک ایرانی ما را در کنار خود حس کنند و پشتیبانی روحی و معنوی ما را به عنوان یک هموطن در کنار خود ببینند.
جوری نباشد که حس کنند آنها از کره مریخ به این سرزمین وارد شده اند و باید به جستجوی سرزمین اصلی خود باشند که در این میان فرار یهودی ها به اسراییل، ارمنی ها به ارمنستان یا بهایی ها به صورت پراکنده به تمام نقاط دنیا را شاهد باشیم.
اینها هموطنان ما هستند و در بینشان بسیار افرادی که در گذشته و حال خدمتگذار این مملکت بوده اند وجود دارد.
به عنوان مثال چه کسیست که گیتار آرمیک ارمنی را نشنیده باشد یا از دیدن بنای زیبای میدان آزادی(شهیاد)که توسط یک معمار بهایی(مهندس حسین امانت) ساخته شد لذت نبرد یا به داشتن دانشمندی ایرانی یهودی مانند آقای ویکتوری در ناسا افتخار نکند.
ولی متاسفانه گویا رژیم جمهوری اسلامی عزم خود را جزم کرده تا تمام زشتیهای دنیا را یکجا برای کشور ما به ارمغان بیاورد و در این زمینه ترمزی هم ندارد. مسئولین و هواداران این رژیم اهریمنی هر روز رقابت بیشتری برای جذب تمام کثیفیهای دنیا به این سرزمین پاک اهورایی انجام میدهند به طوری که دیگر این دلقک بازی ها که بسیار هم گران برای ما تمام میشود حساسیت خود را برای ما از دست داده. و اگر یک روز صبح به ما بگویند بدون اجازه ولی وقیه حق نفس کشیدن نیز ندارید دیگر برای ما جای تعجب نیست.
از تمام دوستان خود"وفا، مصطفی،محمد،مهدی،سپهر،بامداد..." میخواهم با شرکت در این پست و ابراز نظرات خود نسبت به آخرین حرکت ضد انسانی این رژیم که لینک مربوط به آن را نیز گذاشته ام. حمایت خود را به عنوان یک ایرانی از تک تک هموطنانمون با مذاهب و عقاید مختلف اعلام کنند. تا هر چند در این وبلاگ کوچک بار دیگر رژیم بفهمد ایرانی های واقعی فرسنگها با افکار سیاه رژیم فاصله دارند. و هر حرکتی که در این رابطه انجام میدهد موجب وحدت و یکپارچگی بیشتر ما ایرانی ها بر علیه این قوانین ضد بشریست.

http://www4.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=162725

وفا گفت...

رضا جان ممنون که به ما سری زدی. واقعا دردناکه که خدا رو زمین مدعی داشته باشه و اگه کسی بخواد عقیدش رو تغییر بده از این مدعی ها بترسه و آرامشش رو از دست بده. مگه تو مدرسه ها نمی گفتن "تنها دل به یاد خدا آرام می گیرد" حالا چرا خداش رو خودشون تعیین میکنن؟

مجله فنسالار گفت...

آزادی مذهب در آمریکا کامل نیست چون مسلمانان مظلوم واقع شده اند چراکه نمی توانند احکام اسلامی سنگسار و شلاق و پرتاب از بلندی و چشم در آوردن و ... را در خاک آمریکا اجرا کنند. :)
انشاالله با تساحل و تسامحی که بر نظامهای لیبرالی حاکم است بالاخره مسلمین با خدعه بر اروپا حاکم شده قوانین اسلام را بر آنجا حاکم خواهند کرد! ;)

کیانوش رشیدی قادی گفت...

آقای وفا!

با درود.

پیوند به وبلاگ شما را در وبلاگ خودم نصب کردم.

کیانوش رشیدی

http://www.kianooshrashidi.blogspot.com

مصطفی گفت...

وفا و رستم عزیز به نظر من تجربه نشون داده که این رژیم چیزی جز زور حالیش نمیشه چون زبونش هم زوره.
اول و آخرش هم به همین میرسیم.
وفا عزیز خودتون میدونید اگر توی ایران بودید و این وبلاگ هم تشکیل میدادید خودتون میدونید دیگه حسابتون با کی بود. و رستم عزیز دلیل این حرفی که زدی اینه که تبلیغات این رژیم به نحوی بوده که هیچ کسی جز شیعه ها محترم و قابل احترام نیست و به مرور روی ذهن درصد زیادی از مردم تاثیر میگذاره. به قول وفا جان قبحش از بین رفته. خودم قصد ساخت وبلاگ طنزی در مورد وقایع و اتفاقات در بیت رهبری بودم ولی با احتساب اینکه آخرش اوضاعم از مهر نهاد بدتر میشه و بدتر از اون متاهل هم هستم دیدم نمیشه.!!! حالا یه امریکایی بخواد توی امریکا یه وبلاگ بزنه و پریزیدنت اونجا رو به سخره بگیره مشکل هم داره.
و در آخر من هم به نوبه خودم از این اقدام دولت کشورم شرمسارم و همینطور محکوم هم میکنم ولی متاسفانه کشورهای غربی دارن تر و خشک رو با هم میسوزونند.

ناشناس گفت...

با سپاس از رستم از شاهنامه و ديگران،
اگر خرد خوار شمرده نشود، آئين ها و ديدگاه هاي گوناگون در يك همبودگاه (جامعه)، باعث پيشرفت
آن است. نه تنها در يك سرزمين بزرگي چون ايران، بلكه حتا در محيط هاي بسيار كوچكي همانند
يك شركت كوچك، اگر تنها يك انديشه حاكم باشد، ورشكستگي را بدنبال دارد. گفته اي كه ممكن است
در نگاه نخست، "شعار" شيك به نظر آيد، پايه و اساس پيشرفت كشورها و انجمن ها موفق جهان است.
اگر تنها يك انديشه، يك قوم و يك آئين حاكم و باقي "بله قربان گو" باشند، پيشرفتي در كار نخواهد بود.
ايران با داشتن قوم ها، آئين ها، زبان ها و حتي آب و هواي گوناگون در خود، بالقوه مي توانست در
بسياري از زمينه ها سرافراز باشد. اما تاكيد را بايد بر روی "بالقوه مي توانست" گذاشت.
هم ميهنان ما، آنهايي هم گرفتار احتياط و خرافات نيستند،
شب و روز بدنبال نان هستند و تا زمانی هم بها نفت بالاست، آش همين است و كاسه هم همين.
البته از سوي دانشجويان، زنان، آموزگاران، كارگران گاهگاهي "خُردك شرري" مي بينيم.
اميد آنكه به تماشاي شعله اي بنشينيم كه خرمن جهل و دروغ و دوروئي را به خاكستر كشاند.

ما هم كه در اين كرانه كم و بيش آسوده نشستيم و
"نانمان گرم، آبمان سرد، مشت هامان در جيب، حرف هامان اما ز آتش و خون است مدام"

مصطفی گفت...

این هم تفکرات و رسم و آیین بهایی
www.info.bahai.org/persian

ناشناس گفت...

ما فرزندان ایران ، فرزندان کورش یزرگ هستیم.کسی که به همه ادیان احترام میگذاشت.در هر کشور و ایالتی که مطابق با دین و آئین مردم آن ، برای آنها معبد و زیارتگاه میساخت.
ما فرزندان مرز و بومی هستیم که اولین عهدنامه حقوق بشر در آنجا به ثبت رسید و از آنجا به جهان ارائه شد.
آزادی بیان ، آزادی در دین و مذهب ، آزادی در زندگی را ما به جهانیان آموختیم.
ما در 2000 سال پیش اولین قوم موحد در روی زمین بودیم.قومی که از ابتدا یگانه پرست بود.
ما نیاز نداشتیم که (اهورا مزدا) را با نام (الله) بپرستیم.ما خود خدا پرست بودیم. چه نیازی به تغییر نام آن داشتیم؟
آیا با فرقی داشت که ما (اهورا مزدا) را بپرستیم یا (الله) را؟
و اکنون چه شد که پا را از حدود خود فراتر گذاشته ایم و یهود و مسلمان و مسیحی را که همه بندگان خدا هستند از هم جدا میکنیم.فرق و تبعیض بین آنها قائل میشویم.یکی را برتر و دیگری را پست تر میدانیم.
چه شده که ایران ، ایرانی که زمانی امن ترین کشور برای هر دین و مذهبی بود ، اکنون به نا امن ترین آنها شده؟
چه شده ایرانی که نشر دهنده آزادی بود ، اکنون نه تنها در صلب آزادی حتی در پایمال کردن حقوق فردی و اجتماعی مردم خود و دیگر انسانها دارای رتبه اول است؟
آیا اسلام این را گفته؟آیا یهود یا مسیح و یا زرتشت این حق را برای ما قرار داده است؟
آیا کورش بزرگ ، زرتشت ، عیسی ، موسی ، محمد و علی باعث ترویج این بدیها شده اند؟
نه..............هرگز
این انسانها هستند که قوانین را تغییر میدهند.
این زیاده خواهی ما انسانهاست که منشاء این همه بدی ها ست.
و اما یک سوال باقی میماند و آن اینکه :
این انسانها (انسان نما ها ) چه کسانی هستند؟
پاسخ آن کاملا روشن است و نیازی به گفتن نیست.
و اما ما:
در کنار مبارزه با این انسان نما های پست ، اگر گفتار نیک ، پندار نیک ، کردار نیک را سرلوحه کار خود قرار دهیم ، باید مطمئن باشیم که جهان با صلح و صفا ، خوبی و خوشی به راه دراز پر پیچ و خم خود ادامه خواهد داد.در کمال آرامش!!!
این چیزی بود که من از کورش آموختم.

کیانوش رشیدی قادی گفت...

سیاست "شترمرغی" رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی در باره ی اقلیت های مذهبی و ملی!

بر طبق قانون اساسی رژیم جمهوری اسلامی تنها پیروان چهار دین اسلام، مسیحی، یهودی و زرتشتی در ایران به رسمیت شناخته می شوند.

- نمایندگان پیروان آیین های مذهبی زرتشتی، یهودی در مجلس رژیم حضور دارند.

-علاوه بر آن ارامنه، آشوریان و کلدانیان نیز در مجلس رژیم نماینده دارند.
رژیم جمهوری اسلامی هر دوی این دسته از هم میهنان ما را "اقلیت های دینی و ملی" نام نهاده است.

همانگونه که می بینیم با آنکه بیشتر هم میهنان ارمنی، آشوری و کلدانی ما به گروه های گوناگون آیین مسیحیت باور دارند، در گروه اقلیت های مذهبی قرار نمی گیرند.

از سوی دیگر رژیم جمهوری اسلامی باآنکه هم میهنان یهودی ما را که همزمان به آیین یهود باور دارند ودارای ملیت یهودی هستند را در گروه دوم به همراه"ارامنه"، "آشوریان" و "کلدانیان" قرار نمی دهد و بدین شکل ملیت یهودیان ساکن میهن ما را برسمیت نمی شناسد و تنها دین یهود را برسمیت می شناسد.
بر کسی پوشیده نیست که بسیاری از هم میهنان دارای ملیت یهودی در سالیان متمادی و بویژه در سی سال اخیر که حملات رژیم جمهوری اسلامی به یهودیان بیشتر شده است، در ایران همانند یهودیان پنهان زندگی می کنند. این گروه از هم میهنان ما نیز نماینده ای در مجلس رژیم ندارند.

مخدوش نمودن ملیت و مذهب موجب می شود که ایرانیان هیجگاه ندانند چه تعداد پیروان گروه های گوناگون مسیحیت در ایران زندگی می کنند.

یک حساب سرانگشتی نشان می دهد که بیش از 000 600 هزار نفر هم میهن ارمنی،حدود سیزده هزار هم میهن آشوری و کلدانی در ایران زندگی می کنند.

برطبق قانون اساسی رژیم جمهوری اسلامی این گروه از هم میهنان ما دارای نماینده در مجلس رژیم می باشند که این نمایندگان را، "نمایندگان اقلیت های ملی" می نامند.
اما بر طبق همین قانون اساسی رژیم کردها، بلوچ ها، لرها، مازندرانی ها،آذری ها،گیلانی ها، فارس ها و ... نمایندگان خویش را نمایندگان خویش را در مجلس رژیم ندارند.

آمارهای رسمی و غیر رسمی نشان می دهد که بیش از دو ملیون نفراز هم میهنان ما بدون اینکه ارمنی،آشوری و یا کلدانی باشند، به آیین مسیحیت باور داند.
این گروه از هم میهنان مسیحی ما در هیچکدام از دو گروه "اقلیت دینی" و یا "اقلیت ملی" قرار ندارند و بالطبع هیچ نماینده ای در مجلس ندارند.

رژیم جمهوری اسلامی نه تنها بیش از سیصدهزار نفر از هم میهنان پیرو آیین بهایی ما را برسمیت نمی شناسد، بلکه در بدترین شکل این هم میهنان ما را حتی از استخدام شدن و درس خواندن و در واقع زندگی عادی محروم نموده است.
رژیم عوام فریب و ضد مردمی جمهوری اسلامی از روز گذشته توماری تهیه نموده است که بر طبق این تومار انجمن های بهایی در ایران باید منحل گردند و پیروان آیین بهایی دستگیر و زندانی شوند.

این است سیاست "شترمرغی" رژیم جنایتکار و اشغالگر جمهوری اسلامی در باره ی اقلیت های مذهبی و ملی!


کیانوش رشیدی

ژورنالیست از آلمان

http://www.kianooshrashidi.blogspot.com

ناشناس گفت...

Religion Is Opium
Thats all

ناشناس گفت...

آزادی بیان و تفکرات و عقاید و دین های مختلف در ایران انقدر است که قانون اعدام برای ارتداد در مجلس هم رفت و البته حکم صریح قرآن و اسلام هم هست که اگر از دین شیعه که بزور از اول تولدمون توی شناسناممون زدن و بزور از اول دبستان تا آخر دانشگاه درس معارف اسلامی به مغزمون فرو کردن و تمام برنامه های تلویزیون و تبلیغات مملکت را اسلامی کردند مغز هممونو میخواستند مثل خودشون پر کنند از تلقینات و دینیشون که بزرگترین کار ها جهاد در راه خداست و شهادت(آدم کشی) برای خداست و معلمان درس دینی با نشان دادن آیه های قرآن به ما این باور را در ما تشویق میکردند و مرتبا از شهدا یاد میکردند که چطور جون خودشونو به خاطر دینشون و رهبر عزیزشون فدا میکردند و حالا که خود من به حقیقت واقعی رسیدم و در سن 21 سالگی با مطالعه خودم در کتب تاریخی و فهم اینکه حقیقت و منشا این دین چی بوده و این دین رو رها کردم و حقیقت واقعی که همانا عشق ورزیدن به همه است رو آموختم رو به ارتداد محکوم میکنند و حکمم مرگ است ! همانطور که در شیراز 2 تا از هموطنان مسیحیمونو که پدرش حسین را که کشیش شده بود را اعدام کردند و پسرش نیز هنوز در زندان حکومت است که الان 31 امین روزش است و یکی دیگه از دوستای دیگمم به اسم وحید رو هم که دفتر کامپیوتر داشت در استان آذر بایجان و فهمیدن که مسیحی شده رو هم الان نزدیک یک هفتست که ریختن تو دفترش و گرفتن و مادر و پدرش خبری ازش ندارن و فقط دوستش که باهاش بوده این خبرو به ما داد. به نظر من باید این حکومت برای ما مردم میآمد تا حق از باطل و روشنایی واقعی از تاریکی و ماهیت واقعی حقیقت برای همه دنیا و مردم ایران باز بشه . و این چه آزادی ای در ادیان هست که بهاییان حق رفتن به دانشگاه را ندارند و این همه پارسال فقط 19 نفرشونو اعدام کردند در این رژیم و بیشترشان متواری به کشور های خارجی شده اند.
ّبه امید روزی که هرکسی در ایران عزیزمون بتونه عقیده خودشو بدون تحمیل به بقیه داشته باشه و همه با هر عقیده ای در صلح و صفا کنار هم زندگی کنند.

ناشناس گفت...

آقای احمدی نژادونیز جمهوری اسلامی از کشورهای الحادی ورژیمهای کمونیستی اسلحه وتجهیزات اتمی خریداری میکند وبا رژیمهای الحادی دست اتحاد میدهد. حال اگر امام زمان ظهور فرمودند آیاباید بااین تسلیحات واین متحدین وباراهنمائیهای جمهوری اسلامی وآقای دکتراحمدی نژاد بجنگ یهودیان مسلمانان سنی سلفی ها شیعیان دگراندیش دراویش ونیز صدهاملیون مسیحی برود ودرنتیجه خداپرستی وا لله پرستی رادرزمین محو نابود کند. آیاحقیقتا آین امام زمان است؟ ویادجال استکه قبل از امام زمان برای اغفال خلق الله باید ظهورکند.