۱۳۸۷ مهر ۷, یکشنبه

احمدی نژاد و امام زمان قسمت آخر

موهبت عهدیه، کارشناس ارشد مسائل ایران، در ادامه مقاله خود با عنوان "احمدی نژاد و مهدی" به قرائت او از اسلام می پردازد و می نویسد"با وجودیکه قرائت احمدی نژاد از اسلام غیر معمول است اما او کاملا به دیدگاه خود ایمان دارد. شعار دولت عدالت پرور همراه با تکرار وعده های قرآنی به منظور بیدار کردن ایده مهدی نجات دهنده است که "جهان را از عدالت لبریز می کند وقتی که ظلم آنرا فرا گرفته باشد."
احمدی نژاد، به نقل از مقاله، دولت خود را دولت جهاد و بسیج جلوه می دهد که این خود تفکر های رادیکال تر نظامی را به بهانه مهدویت شعله ور می سازد. دولت اسلامی که احمدی نژاد در ایران خواهان آن است فارغ از پیش زمینه های دموکراتیک است و عاری از معیارهای مدرن حقوق بشر و تساوی حقوق زن و مرد. این دولت به اعتبار مقاله خواستار تسلیحات اتمی، محو اسرائیل، ویران کردن کشورهای لیبرال دموکرات، تمدن غرب و آمریکا به عنوان یک ابرقدرت است که در عین حال جدی ترین خطر برای جمهوری اسلامی و پیشبرد مقاصد آن است.
احمدی نژاد معتقد است دستیابی به اهدافش باعث قدرت گرفتن شیعه و تاسیس دولتی جهانی می شود. نویسنده مقاله معتقد است وقتی احمدی نژاد مکررا از"بازگشت به ارزشهای انقلابی خمینی" صحبت می کند منظورش اینست که زمان ظهور مهدی رسیده است. موهبت عهدیه می نویسد این ایده برای توده مردم جذابیت دارد و در بیش از دو دهه در بستر تبلیغات نظام پرورش یافته است. نویسنده بار دیگر به نقش مصباح یزدی و از مریدانش حجت الاسلام محسن غرویان اشاره دارد که آشکارا از دستیابی جمهوری اسلامی به بمب اتمی حمایت کردند و آنرا از دید اسلام و قرآن توجیه کردند .

چی فکر می کنین؟

قسمت اول و دوم را در اینجا بخوانید

۱۲ نظر:

مصطفی گفت...

من طور دیگری فکر میکنم، به نظر من احمدی نژاد را اینگونه جاهل فرض کردن اشتباه است که چشمش را به دنیا بسته باشد و دم از امام زمان بزند. احمدی نژاد از نظر من پیش برنده اهداف شیطانی ، فاشیستی و دیکتاتور مابانه نظام جمهوری اسلامی است ، که این هدف چیزی جز از دست دادن نظام را برایشان حاصل نمیکند. امام زمان را حربه ای برای پیشبرد اهدافشان و خاموش نگاه داشتن مردم جلو فرستاده اند و در نگاهی دیگر اگر کوچکترین عقیده ای به امام زمان ( انسان خوب و قدرتمندی که در تصور دارند ) داشتند یا اینگونه دیکتاتوری نمیکردند و یا حداقل با این رفتارشان نام او را به زبان نمی آوردند.

رستم فرخزاد گفت...

وفا جان شما انقدر به مسئله امام زمان پرداختین. و برنامه و مطلب گذاشتید من فکر کنم اگر امام زمان وجود داشته باشه بلاخره متوجه این موضوع میشه و میاد تو وبلاگتون مطلب مینویسه. اگر در ظرف بیست و چها ساعت آینده معجزه ای رخ داد و وبلاگ شما از فیلتر در اومد پس مطمئن باشید امام زمان تو این پست مطلب نوشته و وجود داره و پست بعدی رو میتونیم به مولودی خوانی و جشن و پایکوبی اختصاص بدیم.
(طنز عبادی سیاسی )

وفا گفت...

مصطفی جان من هم امیدوارم که یک باور ایدئولوژیک حال چه معتبر یا غیر معتبر باعث نشه که سیاستمداران ایران سرنوشت یک ملت رو با چشم بسته و غفلت از لزوم پیوستن به روند جهانی قرن بیستم رقم بزنن. در ضمن نویسنده این مقاله در مورد انتخاب احمدی نژاد با همین حربه امام زمان صحبت کرده که حالا باید دید تا اون موقع چی پیش میاد.
رستم جان از طنز عبادی سیاسیت بسی خندیدم! مطلب دیگری که نوششته بودی رو سر فرصت می خونم.

Ali-akbari گفت...

من هم فکرمی کنم پس هستم ... وبراساس قانون احتمالات ممکن است نیروی نامرئی یک اقلیت ثروتمند ومتفکر درانگلستان دنیا را هدایت کند ! این فقط یک احتمال است که خیلی ها قصد دارند ثابتش کنند ولی همین قدر که بدانیم آنها نخبه هستند باید احساس آرامش و اطمینان کنیم چرا که متفکرین حقیقی خطری برای دنیا محسوب نمی شوند ...همانطورکه شاه ایران تعداد اربابان را به نفع خود کاهش داد آمریکا هم باید تمامی قدرتهای اجرائی دنیا را با دموکراسی عملا به نفع خود حذف کند ودرنهایت قدرت امپراطوری خودش را به سازمان ملل تنفیذ کند این تنها راهی است که خواهد توانست کشتی بشریت را به ساحل سعادت برساند,وزمینه ساز ظهورامام زمان (عج) شود

ناشناس گفت...

سلام
چیزی که من میخوام بگم اصلا به این بحث ارتباطی نداره،ولی جای دیگه ای برای مطرح کردنش سراغ نداشتم.
در چند وقت اخیر صدا و سیمای جمهوری اسلامی تبلیغات وسیعی رو ضد فرقه های دینی و عرفانی و صوفی و به طور کلی هر نوع گروهی که به بهانه های مختلف کنار هم جمع می شوند شروع کرده . این تبلیغات در چندین شبکه و برنامه های مختلف هر روز ادامه داره.
از اونجایی که تجربه ثابت کرده بعد از این فضا سازی ها اتفاقات ناخوشایند و برخوردهای شدیدی از سوی مقامات جمهوری اسلامی انجام می شه ، ازتون خواهش می کنم توی برنامه هاتون حتما این موضوع رو هم پوشش بدین و مردم رو آگاه کنید.
ببخشید که مطلبم ربطی به بحث شما نداشت.

Ali-akbari گفت...

اصلاح می کنم ( آمریکا باید تمام اربابهای دنیا) را به نفع خود (دموکراسی) حذف کند این شکل کلی داستان است وروزی که ناتو بازوی اجرائی سازمان ملل متحد شود ...آمریکا حذف نمی شود بلکه با جهان آزادشده ودموکرات یکی می شود

مصطفی گفت...

وفا جان میخواستم ببینم در مورد این مطلبی که ذیلاً عرض میکنم میشه بحثی راه انداخت یا نه؟
1- اگر در نهایت ایران علی رغم فشارهای بین المللی بتواند بمب اتمی بسازد و آن را از طریق اسلام توجیه کند چه خواهد شد؟
2- اگر در این حین حکومت ایران بنا به دلایل خودش به اسرائیل حمله نظامی و اتمی کند چه خواهد شد؟
3- در صورت این حمله کشور اسرائیل و متحدانش چگونه برخورد خواهند کرد و از همه مهمتر تکلیف مردم ایران چه خواهد شد و برخورد جامعه بین المللی و در راس آنها آمریکا و اسرائیل با آنها چگونه خواهد بود؟
من فکر میکنم این سئوال خیلی از مردم ایران که مخالف رژیم هستند میباشد.

arya گفت...

به نظر من
دقیقا نمی شه گفت احمدی نژاد به امام زمان اعتقاد داره یا نه ولی چیزی که مهمه اینه که خیلی از مردم ایران به وجود امام زمان اعتقاد دارند و حرف های احمدی نژاد به قول معروف خریدار داره
در ضمن این رو هم بدونید که در دین شیعه امام زمان وجود داره و شیعیان متعصب به وجود امام زمان اعتقاد کامل دارند

مصطفی گفت...

وفا جان منتظر جوابت هستم.

Ali-akbari گفت...

مصطفی جان تئوری صفرمساوی بینهایت مرا یادت هست تسلیحات نظامی (اتمی)وقتی درنقطه ی اوج خودشان قرار بگیرند درحالت عادی خنثی می شوند ایران اتمی مثل اسرائیل اتمی خطری برای جهان محسوب نمی شود البته من شخصا با پیوستن ایران به ناتو موافقم

مصطفی گفت...

اکبری جان این جمله شما : ( ایران اتمی مثل اسرائیل اتمی خطری برای جهان محسوب نمی شود ) مثل اینه که بگیم خطر چاقو در دست یک خلاف کار چاقو کش مانند خطر چاقو در دست مادر خانواده در آشپزخانه است.
حکومت ایران با آماده کردن موشکهای شهاب 3 و امثال آن به سمت اسرائیل و نوشتن جملات ( مرگ بر اسرائیل ) و ( به سمت اسرائیل ) نشان داده که جنبه داشتن سلاح هسته ای که هیچ سلاح های غیر هسته ای پیشرفته را هم ندارد.
از آن طرف اسرائیل در پی این همه تهدیدات جمهوری اسلامی آیا پاسخ شایسته و درخور این سخنان به ایران داده؟
اسرائیل و فلسطین باهم درگیر هستند، ایران که حتی همسایه آنها نیست چگونه خود را دخالت میدهد؟!
اگر بحث مسلمانان است که داستان مردم مسلمان چچن بر زبان میاید که ایران کوچکترین حمایتی نکرد.
این دشمنی را ایران بعد از انقلاب با اسرائیل شروع کرد و هنوز هم ادامه میدهد.

ناشناس گفت...

باسلام

آقا یکی شماره امام زمان رو داره به من بده می خوام بهش زنگ بزنم بگم سریع بیاد و بره تو چاه جمکران و ظهور کنه تا اینا حکومت رو تحویلش بدهند. پدرمون در اومد

اما ما موندیم امام زمان از کجا ظهور میکنه "چاه" خدائیش مردم را گیر آوردند
من متاسفم در جمکران چه صحنه هایی که ندیدم وای بر ما که کجای کاریم !!!!