۱۳۸۷ مهر ۱, دوشنبه

احمدی نژاد و امام زمان


بخشهایی که در ادامه می خوانید برگزیده هایی از مقاله ایست به قلم موهبت عهدیه از کارشناسان ارشد مسائل ایران در Open Source Center که در شماره پائیز فصلنامه خاورمیانه به چاپ می رسد. در همین فصلنامه مقاله ای هم با عنوان "زندان برای روزنامه نگاران ایرانی" به قلم دوست روزنامه نگارمان آرش سیگارچی به چاپ رسیده. گزیده های مقاله "احمدی نژاد و مهدی" را بخوانید و نظر دهید.

به اعتبار مقاله موهبت عهدیه "رئیس جمهوری اسلامی ایران، محمود احمدی نژاد با اولین سخنرانی خود در سازمان ملل متحد، زمانی که برای ظهورعاجل امام غائب دعا کرد، نه تنها غربی ها بلکه ایرانیان را نیز شگفت زده کرد. او ضمن نشان دادن اولویت های خود همین دعا را در دسامبر سال گذشته در زمان سخنرانی در برابر سران عرب در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس تکرار کرد اما در عین حال اعتراضی به عرب خواندن خلیج فارس نداشت." عهدیه می نویسد "احمدی نژاد به ظهور موعود اعتقاد جدی دارد و اینطور نیست که از آن تنها به عنوان یک تمحید استفاده کند."

عهدیه در ادامه مقاله خود به چگونگی استفاده از تفکر امام غائب در جمهوری اسلامی اشاره می کند که "پس از انقلاب 1979 جمهوری اسلامی ایده امام زمان با سیستم پیجیده حکومت در هم آمیخت." آیت الله خمینی با ایده ولایت فقیه "ولی امر مسلمین" شد و نماینده امام زمان در "اولین حکومت الله بر زمین." خمینی اجازه داد تا مجلس انتخاب شود اما بعد به نمایندگان منتخب در ماه می 1980 خطاب کرد که خدمات خود را به پیشگاه "ولی عصر، عجل الله تعالی فرجه الشریف" تقدیم کنند.

عهدیه همچنین یادآوری می کند که خواندن ادعیه و اوراد برای امام زمان از زمان خمینی بخشی از قالب رفتار مقامات جمهوری اسلامی درآمد و بعنوان مثال از سخنرانی فیلسوفانه و به نسبت منطقی رئیس جمهوری پیشین محمد خاتمی یاد می کند. با وجودیکه خاتمی این سخنرانی را به هدف کاهش واکنش بین المللی به سخنان احمدی نژاد در مورد امام زمان ایراد می کرد گفت " ولی عصر حکومت جهانی برپا خواهد کرد" هر چند اضافه کرد "ما هیچ ماموریتی برای تغییر جهان نداریم."

عهدیه به بر پایی کنفرانس مهدویت با حمایت محمود احمدی نژاد اشاره کرد و نوشت "اگر رئیس جمهورهای پیشین ایران ذکری از تفکر امام زمانی کرده اند، احمدی نژاد آنرا در مرکز لفاظی های خود قرار داد." عهدیه سپس به عوامل موثر در نحوه شکل گیری دیدگاه احمدی نژاد در مورد امام زمان اشاره می کند و علاوه بر آموزه های آیت الله خمینی در اینباره به نوشته های آیت الله مرتضی مطهری و برخی نویسندگان قرن نوزدهم از جمله جمال الدین افغانی اشاره کرد. افغانی به نقل از نویسنده مقاله "کوشید تا جهان اسلام را متحد کند و کاربرد تعالیم اسلامی در جهان معاصر را به ظهور برساند. او هویت شیعی خود را بر اساس اصل تقیه مخفی نگه داشت و تظاهر کرد که اهل سنت و اهل افغانستان است. او علاوه بر تاثیرگذاری بر جریانات اسلامی در ایران به پایه گذاری اخوان المسلمین در مصر کمک کرد."

فهرست این اسامی در مقاله موهبت عهدیه ادامه دارد و شامل نواب صفوی، جلال آل احمد، احمد فردید، علی شریعتی، احسان طبری و فریدون آدمیت و فیلسوف آلمانی مارتین هایدگر می شود. اما مقاله تازه به جای حساس خود رسیده و ماجرای انجمن حجتیه در شکل گیری تفکر احمدی نژاد را تشریح میکند.

ادامه دارد...

تا اینجا چی فکر می کنین؟



۲۵ نظر:

ناشناس گفت...

من نمیدونم نویسنده این مقاله طبق چه استدلالی و با چه دلایلی بیان میکنه که آقای احمدی نژاد طرفدار حکومت امام زمان و این تعاریف هست. آقای احمدی نژاد و دیگر سران و نوکران رژیم خودشون خوب میدونند که اگر واقعا امام زمانی در کار باشد و روزی بیاید ، پدر رژیم درآید.
چون هر کسی به کارنامه اعمال خودش آگاهی داره و میدونه چه کارهایی کرده.
اگر صرفا ادعای احمدی نژاد برای ظهور باعث این تفکر نویسنده شده، خوب اینکه نمیتونه دلیل باشه. رژیم ایران اداعاهای زیادی از قبیل آزادی بیان، دمکراسی، آزادی زنان و غیره رو هم داره. صرف ادعای چیزی که دلیل بر داشتنش نیست.اتفاقا طبق تجربه سی ساله و عملی مردم ایران به عینه ثابت شده رژیم ایران هر وقت ادعای چیزی رو کرده دقیقا تهی و خالی از همون چیز بوده.
میخوام بگم که نه همچین اعتقاد راسخی هم در بین نیست صرفا این هم یکی از ادعا های رژیم هست که در موقع لزوم جهت سر کار گذاشتن مردم داخلی و بعضا خارجی ازش استفاده میشه.
اگر این اعتقاد به ظهور در رژیم باشه، شما فکر میکنید اگر الان امام زمان بیاد مثلا آقای خامنه ای و احمدی نژاد حکومت رو دو دستی تقدیمش میکنند؟ طرف حتی اگر با هزارتا معجزه هم ثابت بکنه که مهدی موعوده این رژیم کوتاه نمیاد و نهایتش هم آقای خامنه ای میگه درسته که من نایبتم ولی تاحالا کجا بودی؟ ما اینهمه در جدال با استکبار داخلی و گاهی اوقات خارجی پدرمون در اومده،این همه ناسزا و نفرین شنیدیم، مسخره خاص و عام شدیم، منفور قلبها شدیم، شما نزدیک به هزار ساله رفتی "هالی دی" حالا اومدی میگی حکومت میخوام!!!
نه قربان این رژیم این مملکت رو که تاحالا بخاطرش اینهمه با جون و دل جنایت کرده، نسل کشی کرده، نسل آوارگی کرده رو به امام زمان که سهل است به خود خدا هم تحویل نمیدهد.

مجله فنسالار گفت...

1) امام زمان یک موجود تخیلی و موهوم است.

2)ادیان ابراهیمی و بعضا غیر ابراهیمی خالق موجودات موهوم هستند.

3)هر قهرمان خیالی که وعده اش به آیندگان داده شده است بعضی از انسانها را به این فکر می اندازد که خود را همان قهرمان معرفی کرده رهبری مردم را به عهده گیرند.

4)تاریخ اسلام را بخوانید می بینید ده ها نفر خود را مهدی موعود معرفی کرده اند آخرین نمونه ها همان بابیت و بهائیت است.

5) هرچه بر تعداد باورمندان یک انسان که خود را موعود معرفی کرده بر ذهن دیگران این اثر را می گذارد که این همان فرد تخیل شده است و تخیل نبوده بلکه واقعا پیش گویی به وقوع پیوسته

6)یک نمونه مسیح است. عیسی با اطلاع از پیشگویی هایی که در کتب مقدس یهود آمده بود خود را همان موعود نامید و سعی در خشونت زدایی از فرهنگ یهود نمود.

7) کس دیگر که سعی کرد از پیشبینی های متون یهود استفاده کند محمد رسول الله بود.

8)باتوجه به آنچه گفتم اگر کسی بتواند از باور مردم به موجود خیالی با نام مهدی و امام زمان استفاده بهینه کند و خود را مهدی معرفی کرده و قوانین و احکام خشن اسلام را ملغی کند کاری بس هنرمندانه انجام داده است.

9)برعکس کسی بتواند خود را مهدی بنامد و دنیا را به خاک و خون بکشد کاری هنرمندانه انجام داده ولی هنرش مورد پسند اراذل و اوباش است!

وفا گفت...

دوستان عزیزم اجازه بدید این مطلب رو با احترام به افرادی که اعتقاد به ظهور موعود دارند انجام بدهیم. سوال استفاده از این باور در نظام جمهوری اسلامی است و به شکلی بهره بهره برداری سیاسی از این اعتقاد موجود. اجازه بدبد این همفکری ها نشان دهنده ادعاهای همه ما در صحبتهای قبلی مان باشد که احترام به عقاید دیگران و شکیبایی از جمله ضروریات جامعه امروزیست.

Ali-akbari گفت...

خوب طبیعی است که من با این جمله ( که ما هیچ ماموریتی برای تغییرجهان نداریم ) مخالفم .جوامع اروپایی و آمریکائی سالها ست که به بلوغ رسیده اند ولی درخاورمیانه ما مجبوریم تغییرات را متناسب با دین پیش ببریم ! امروز هر شهرونداروپایی صبح با این امید بیدارمی شود که زندگی خود را به سوی بهتر شدن تغییر دهد و این اراده های فردی به تغییرات جمعی می انجامد ولی در خاورمیانه بسیاری از مردم صبح به این امید بیدار می شوند که آخرت خود را تغییر دهند هرچند در عمل گرفتار ... دنیا می شوند ولی اعتقادشان چنین است پس اگر ما بتوانیم بهتر شدن دنیا را با بهتر شدن آخرتمان گره بزنیم درآنصورت با یک تیر دو نشان ناب زده ایم . با سپاس از آقای وفا

مجله فنسالار گفت...

آقای وفای گرامی احتمالا منظور شما من هستم:
«دوستان عزیزم اجازه بدید این مطلب رو با احترام به افرادی که اعتقاد به ظهور موعود دارند.....»

اما اگر کلاه خود را قاضی کنید متوجه گزاره هایی در این بین می شوید:

1) به نقد کشیدن یک اعتقاد به معنی بی احترامی به آن اعتقاد نیست.

2)بسیاری از اعتقادات مردم جهان خرافات و اسطوره های غیر واقعی است.

3) سنگسار حکمی منبعث از اعتقادات است آیا می شود علیه سنگسار حرف نزد؟

4) بسیاری از اعتقادات مستقیم یا غیر مستقیم ضد بشر و ضد حقوق بشر است.

5) اعتقاد مردم به خرافات زمینه می شود تا مارگیر ها و رمالهای سیاسی از آن استفاده کنند مثل احمدی نژاد و خمینی و ...

6)اگر ما بخواهیم به هر اعتقادی احترام بگزاریم به معنی این است که جهالت و دروغ را پاس داشته و حقیقت و عقل را با خودسانسوری به عقب نگاهداریم.

مصطفی گفت...

دوست عزیزم وفا جان به نظر من این راهش نیست که چون یک عده به یک چیزی اعتقاد دارند نباید با آنها مخالفت کرد ولی آنها به خود همچین اجازه ای رو بدهند. اما البته و صد البته با نظر دوست عزیزم ME و سایر دوستانم موافق هستم که حکومت دینی برای بقای دیکتاتور مابانه خویش مجبور است از این گونه حربه ها استفاده کند. با یکی صحبت میکردیم میگفت با حساب و کتاب دکتر حسابی و با معلوماتش اینطوری که ایشون گفته 700 سال دیگه امام زمان ظهور میکنند!!! حالا چرا امام زمان کلاً 2000 سال میخواد طولش بده خدا میدونه ، شاید منتظر امریکاست که دنیا رو نجات بده. اصلاً ایشون کجا تشریف دارند؟ مگر هنوز افراد اون قبایل دونبال ایشون هستند که هنوز غایب هستند؟اصلاً چرا بترسه؟ مگه ایشون 1400 سالش نیست؟ جالبتر از اون همه مردم اینجا و علی الخصوص معتقدین داستان اتفاقی رو هم که قرار بیافته رو میدونند که در آخر داستان امام زمان توسط یه زن که از فلان جا میاد کشته میشه. از تو ذهن فیلمنامه نویسهای هالیوودی هم در نمیاد. دوست عزیز آقای اکبری چرا اینقدر کلی به قضیه نگاه میکنید؟! این تصویری که نشان میدهید جای بحث داره . عقده اشتباهات تحمیلی و کمبودهای دنیوی ( علمی و عقلی ) ما رو بر آن داشته که به فرا قدرت انسانی که ساخته ذهن مادی گراهاست تکیه کنیم و این غلط است. در ضمن وفای عزیز خوب روز دوشنبه این صدای آمریکا ما سر کار گذاشت! دیروز با هدف دیدن گزارشهای تجمعات نیویورک من مرخصی گرفتم !!! این در صورتی بود که روز یکشنبه قول پخشش رو داده شده بود. من که منتظر یه ویژه برنامه بودم.!!!

ناشناس گفت...

دوباره احمدی نزاد وعده ظهور امام زمان را داد، البته این بار به شکلی واضح تر. شاید به این معنی است که این امام هیچ قدرتی ندارد و باید برای او اعتبار بدست آورد. اگر اعتقاد دارد که او می آید، زمان آمدنش دست خداست و خدا حتما قدرتی دارد که احتیاج به احمدی نژاد نداشته باشد. جالب این بود که دعای فرج را هم خواند. برای من جالب است بدانم که خارجی ها چه فکر می کنند، اساسا کلمه "امام عصر" به انگلیسی چگونه ترجمه می شود و آیا واقعا این خارجی ها می فهمند که منظور احمدی نژاد چیست

كادوس گفت...

حكومت بر مبناي دين محاربه(جنگ با خدا و امام زمان) است.
وقتي گفته ميشود خدا قدرت مطلق است.مي تواند هر زمان ومكان بكشد وزنده كند كوه رابالا ببرد وآسمان راپايين بياورد وامام زمان را ببردوهر موقع دلش خواست بياورد وامام زمان بكشدوببردوويران بكندوهمه راتسليم كند
پس چه لزومي داشت كه خميني وخامنه اي واحمدي نژادوپاسداران رابفرستد وآنها به نمايندگي از طرف خدا مردم ايران را
تك تك وگروه وگروه بكشند تجاوز كنند وحق آنها راقصب كنند
پس اينها (خميني و...)معتقدند كه خدا قدرت نداشته وآنها را براي كشتن فرستاده.پس اين آقايان خميني خامنه اي واحمدي نژاد وپسداران و... به قدرت خدا اعتقاد نداشته واين نقض ورد خدااست.
به عبارت ديگر اينها خدا وپيامبر وامام وامام زمان را دستگير قذرت آنها را مصادره وسر آنها را بريده وازسرهاي آنها پله پله نردبان رسيدن به قدرت كرده تا هرچه تعداد آدم مي خواهند بكشند وبدوزدندونابود كنند حقشو بگيرندونيست كنند.
در ضمن مطابق نظر رستم اينها اگر امام زمان ظهور كند شلوارش را در مي آورند اول به او تجاوز مي كنند بعد جگر ودل وقلوه او را در مي آورند ومي خورند
تا ديگر كسي جرئت حكومت نكند وبه لش حكومت اينها كسي طمع نكند.

ناشناس گفت...

ایشان عضو انجمن حجتیه و کلاس اقای مصباح هستند برای گمراه کردن مردم و به بیراه بردن مباحث ایشان این کار را میکنند

ناشناس گفت...

بحث مهدویت در حقیقت بحث جدیدی نیست و بر می گردد به بحث سوشیانث در اندیشه زرتشتی. اما مهدویت در نظام اسلامی به پارادایم حاکم نظام ایدئولوژیک بدل گشته است و ایران گویا بدل به مملکت امام زمان بدل گشته است. این گونه برخوردها بیش از این که بیانگر آرمانگرایی دینی باشد، ناشی از ناتوانی دولتی است که برای پوشانیدن نقاط ضعف خود، دست به دامن امام زمان می گردد تا هم امکان نقد و نقادی را سد کند و هم به بحث تقدس و تقدس مآبی دامن بزند. مهدویت اما همان بحث انتظار و شهادت است. اما طرح آن در سازمان ملل ناشی از رویارویی عقلانیت مبتنی بر استفاده ابزاری از دین و عقلانیت مبتنی بر عقل ابزاری حاکم برجهان است. به همین جهت است که احمدی نژاد بسیار آگاهانه از این فضای کثرت در جهان غرب استفاده می کند تا نظریات خود را در بالاترین و نمادی ترین سطح، یعنی سازمان ملل، ارائه کند. سوای این، این موضوع ناشی از ذهنیت این مومنان است که جهان را مایلند به همان گونه ببینند که در قرون وسطا بود.

ناشناس گفت...

با سلام و تشکر
در مورد اسلام و بمب اتم، خواستم بگم که بر خلاف دیدگاه بسیاری از دوستان، نفس جهاد و قتل غیر مسلمان برای اشاعه دین (نه دفاع) رسما در آیات قرآن و سیره محمد به وضوح آمده و غیر قابل انکار است.(رجوع به آیات قران و کتاب 23 سال از علی دشتی).
سنگ دین ( هیچ دینی) رو به سینه نزنیم و بی جهت چهره ادیان رو پاک جلوه ندیم.
خشایار، یکی از هزاران دانشجوی "فرار مغز" داده شده
( آلمان)

ناشناس گفت...

این که قدرت در دست مردم است، فاقد هرگونه مشروعیت عینی است. این مردم هم از آن واژه هایی است که در دست این حکومت، مانند هر حکومت تامگرا و استبدادی، به گونه ابزاری مورد استفاده قرار می گیرد. مردم یعنی چه؟ این یک مفهوم بی نام و نشان است که به هیچ وجه نمی شود آدرسی برای آن پیدا کرد. در حوزه اجتماع ما با اصناف و اقشار و شهروندانی روبه رو هستیم که نیازها و خواست های مشخص دارند. بگذریم از این که، در جامعه ای که احزاب وجود ندارند، چگونه این باصطلاح مردم می توانند اعمال حاکمیت و قدرت بکنند؟ مشکل این است که در جمهوری اسلامی پروژه دمکراسی که یک معماری پیچیده و بسیار شکنند ه است به یک جنبه، یعنی انتخابات، فروکاسته می شود. سوای این که این انتخابات نیز نخست از فیلتر شورای نگهبان باید بگذرد. انتخابات بدون حضور احزاب آزاد و مستقل و مطبوعات قوی، مسخ دمکراسی است.

ناشناس گفت...

آقا وفا شما اگه چیز دیگه ای رو می دونید که احمدی نژاد اطلاعاتش رو بتونه در اون مورد بگه بفرمایید. این آخوند بچه فقط می تونه روضه بخونه

ناشناس گفت...

آقای وفای عزیز ...

شما اگه مورد دیگه ای رو سراغ دارید که در سطح اطلاعات احمدی نژاد هست بفرمایید شاید به درد ایشان هم بخوره، آخه خودشان هم خسته شدند از این همه چرت گفتن

ناشناس گفت...

با سلام
احمدی نژاد با بیان این سخنان میخواهد دین شیعه را با توجه به وصیت خمینی به دنیا صادر کند ایا نمیدانند 10 میلیون سنی در ایران وجود دارد که حتی 1% انها جمهوری ولایت فقیه را قبول ندارنند
دیشب با دیدن احمدی نژاد در سازمان ملل و ان سخنان بی ربط شرمم گرفت و به شدت نارحت شدم
زنده باد ایران و ایرانی فرستنده بوکان

ناشناس گفت...

Eshaeh islam az aval ba asleheh va zoor boodeh ast. Chetour ahmadi-nejad va baghieh sardamdaran edea mikonand eslam ba bomb-e atomi mokhalef ast. Nemouneh barez an keshvar-e mosalman-e Pakestan ast.

Reza,
Toronto

ناشناس گفت...

چرا این احمدی نژاد را از دید سایکوپاتولوژی نگاه نمی کنید؟شاید واقعا اسکیزوفرن باشد؟شک نکنید در هر جای دنیا اگر کسی ادعای ارتباط با شخصیت های موهومی را بکند بدون شک در بیمارستانهای روانی بستری خواهد شد.

ناشناس گفت...

این سخنان مبنی بر زورگویی و چند زورگو زمانی می توانست پذیرفتنی و موجه باشد که در نظام جمهوری اسلامی نیز همین قدر آزادی بیان و عقیده وجود می داشت که هر کس بتواند نه تنها نظر و عقیده خود را آزادانه بیان کند، بلکه آزادانه هم عمل کند. این که در جهان شکاف میان غنی و فقیر وجود دارد و تفکر حاکم بر روابط بین المللی پارادایم «منافع ملی« است، و هر نظامی سعی دارد به منافع خود دست یابد تردیدی نیست، اما این از زبان کسی که نماد یک حکومت مذهبی استبدادی است بیشتر به کمدی می ماند تا به تراژدی

ناشناس گفت...

آقای احمدی نژاد به عنوان نماینده بنیاد گرایان مذهبی سخنانشان را ابراز می دارند غافل از اینکه تاریخ به ما می آموزد که ماندن در صفحات کهنه آن محکوم به شکست است پیشرفت در همه جنبه های زندگی انسان امری اجباری است اما سرعت این تحولات می تواند تسریع یابد.
کاوه از بوکان

ناشناس گفت...

لطفآ بخاطر بیاورید زمانیرا که پاکستان ازمایش اتمی کرد اقای خامنه ای گفت این صلاح اسلامی بود اما وقتی
ماموران اژانس ایران را متهم به مخفی
کاری کردند ایشان گفتند بمب اتم حرام است! اسلام و دین و اتم و هر چیز دیگری که توجه برانگیز باشد بازیچه دست این اقایان برای حفظ قدرت است حرکات و صحبتهای ایشان و دوستانشان نه تنها مذهب و دین نیست بلکه توهین و تحقیر دین و موئمنین است

ناشناس گفت...

احمدی نزاد و دارودسته اش در خارج از ایران هم به سرکوب وخفقان دست میزند جلوگیری از ورود خبر نگار احمد باظبی چه برسد به داخل مملکت پس حالا می فهمیم که معنی آزادی از دیدگاه ایشان چیست؟

ناشناس گفت...

sdxcliامام زمان رو احمدی نژاد دیده که از چوپانی در دهات گرمسار به مقام رئیس جمهوری رسیده

Unknown گفت...

آقای وفامستقیم عزیز و گرامی.
شما مرتب مردم رو وادار میکنید که حرمت کلمات رو نگه دارن و از کلمات حتی نیمه بد هم به آقایان و دین اسلام استفاده نکنند. حالا میگیم تلویزیون رسانه عمومی است و باید حرمتها رعایت بشه .. ولی اجازه بدین که لااقل اینجا مردم حرف دلشون رو بگن .. همه سیاستمدار نیستن که بتونن از کلمات زیبا استفاده کنن ... بعضی ها اونقدر بدبختی و فقر تحمل کردن .. مرگ عزیزانشون رو دیدن، تجاوز به دخترانشون رو دیدن، سنگسار و شلاق و زندان عزیزانشون رو دیدن ، شما نباید انتظار داشته باشین که اینها هم از کلمات زیبا استفاده کنن. مگر سی ساله اینا به نام دروغین اسلام و خدای موهوم و امام زمان بیمار و خیالیشون دارن میبرن میکشن تجاوز میکنن و غارت میکنن. آیا میشه از کلمات محترم برای این امپراطورهای مرگ و شکنجه و تجاوز حرف زد.
مگر صدام حمله به ایران رو با نام محمد و الله آغاز نکرد. مگر هر موشکی که به سوی ایران میفرستادن صد بار الله و اکبر نمیکفتن. حالا مگر 500 هزار جوان ایرانی هم برای همون الله کشته نشدن؟ .... درد ما خرافه ایست به نام اسلام.
درد دیگری نداریم.
اگر این دین خرافه ای از ایران رخت بربندد نه قتلی میماند نه تجاوزی نه شکنجه و نه اعدامی.
بگذارید کسانی که داغ دیده هستند براحتی و با کلمات هر چند محدود خود ابراز نظر کنند و لااقل اینجا سانسور نشوند.
سپاس از تو وف مستقیم عزیز

ناشناس گفت...

اینها همه سرگرم کردن ملت و به تاراج بردن سرمایه های ملت است. که آخوندهامی کنند. از سادگی بیسوادیمردم و عدم دانش آنها درمورد دین آستفاده میکنند.چنان خرافات را در بین مردم رواج داده اند که نگو ونپرس باید بملت اگاهی داد و ملت بیسواد را مشگل است اگاه کرد.هیچکدام از مردم جاهل قران را نخوانده اند ونفهمیده اند ملت ایران از جهالت رنج می کشد.ملت بی فکر خودش را در دامن آخوند انداخته.واین نکبت را بجان خریده که همه جا تروریست ومنزوی باشد.اکثر مردم چوب عدهای جاهل و نا دان را میخورند.محمد

ناشناس گفت...

باز هم مانند بارها وبارها در سنوات کذشته توطه ای از طرف این آخوند وابسته در شرف انجام است ـاملت را سرگرم کنند وبیشتر وبیشتر بچاپند.وبه اربابانشان بدهند. وای بحال این مردم نادان. افسوس افسوس. هیچ کجا در قران نامی از امام زمان برده نشده و این طرفند شیعه صفوی است ومشتی قزلباش که این بدعت را در ایران گذاشتند. محمد