۱۳۸۷ شهریور ۲۷, چهارشنبه

چرا ایران مشوقهای جامعه بین المللی را نمی پذیرد؟

در میز گرد امشب با شما هستیم و می خواهیم بدانیم از نظر شما چرا جمهوری اسلامی مشوقهای جامعه بین المللی را نمی پذیرد و تنش های پر مخاطره بحران اتمی را با آغاز مذاکره و تعلیق غنی سازی اورانیم فرو نمی نشاند؟

در بسته مشوقهای پنج بعلاوه یک به این موارد بر می خوریم:

  • همکاری در حمایت از ایران برای استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای از طریق کمکهای فنی و اقتصادی، حمایت ایران برای ساخت راکتورهای آب سبک با بهره مندی از آخرین فناوریها و ضمانت عرضه سوخت هسته ای، و همکاری درباره مدیریت سوخت مصرف شده و زباله های اتمی
  • مشارکت اقتصادی، خصوصا حمایت ایران برای شرکت در سازمان تجارت جهانی و سرمایه گذاری مستقیم و داد و ستد با ایران
  • توسعه ساختار انرژی متعارف ایران
  • همکاری با ایران در حمل و نقل، هوانوردی غیر نظامی، محیط زیست، کمکهای اضطراری و زمینه های آموزشی
  • کمک به توسعه کشاورزی ایران
  • گفتگو بر سر مسائل امنیتی و سیاسی منطقه

این تعهدها منوط به تعلیق غنی سازی اورانیم بر مبنای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد است. به نظر شما چرا تهران این مشوقها را نمی پذیرد؟

نظرهاتون رو برای شرکت در میزگردی با شما مطرح کنید.

۳۱ نظر:

کیانوش رشیدی قادی گفت...

سران رژیم جمهوری اسلامی چون ریگ در کفش دارند، این" بسته ی تشویقی" را نمی پذیرند، چه آنهاخوب می دانند پذیرفتن این بسته همانا و چشم پوشی از بلندپروازیهای هسته ای همان!

در حال حاظر بلندپروازی های هسته ای و برنامه ی دست یابی رژیم به بمب اتمی پاشنه ی آشیل رژیم جمهوری اسلامی است.

هرگونه آسیبی به این پاشنه ی آشیل رژیم، شروع سرنگونی آن است.

کشورهای دمکراتیک برای رهانیدن مردم ایران،خاورمیانه و جهان از دست این رژیم می توانند و باید پاشنه ی آشیل رژیم را مورد هدف قرار دهند.

راه های بسیاری برای هدف قرار دادن این پاشنه ی آشیل رژیم وجود دارد:
از تحریم های اقتصادی- سیاسی-فرهنگی رژیم جمهوری اسلامی گرفته تا راه قهرآمیز!

هرگونه تعللی در اجرای این راه ها، ملایان حاکم بر ایران را به بمب هسته ای مجهز خواهد کرد!

کیانوش رشیدی
ژورنالیست از آلمان

ناشناس گفت...

رژیم ایران همیشه این مسئله را بهانه کرده که اگر ما بسته پیشنهادی را قبول کنیم چه تضمینی برای رسیدن سوخت اولیه اتمی وجود دارد. اگر غرب از دادن سوخت اتمی خود داری کرد تکلیف ما چیست؟
نکته قابل توجه اینست که ایران اگر خودش هم کار غنی سازی را انجام بدهد باز هم مهتاج کشورهای دیگر است زیرا همه میدانند رگه های منابع زیر زمینی که خوراک اولیه برای غنی سازیست در ایران بسیار کم است و اصلا جوابگوی خوراک طولانی مدت برای کار غنی سازی نیست. لطفا در مورد منابع زیر زمینی مورد نیاز برای غنی سازی از مهمان برنامه سوال کنید. زیرا جواب این سوال خود آشکار میکند که ایران اورانیم غنی شده را فقط به مقدار تولید بمب اتمی نیاز دارد نه برای استفاده طولانی مدت در صنعت و کشاورزی. چون اصولا ایران همچین منابع زیرزمینی جهت استفاده طولانی مدت در اختیار ندارد.
وانگهی آیا با راکتورهای آب سبک که کابرد نظامی ندارد نمیتوان به صنعت و کشاورزی کمک کرد؟

وفا گفت...

به نقل از روزنامه واشنگتن پست آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد "با سرپیچی ایران از توضیح در مورد تحقیقات نظامی که مقامات آمریکایی معتقدند بخشی از برنامه مخفیانه ساخت بمب بوده مذاکرات آژانس با ایران به بن بست رسیده است." این "بن بست آشکار" در گزارش آژانس توضیح داده شده است. گزارشی که همچنین نشاندهنده سود بردن تهران در تلاشهای خود برای غنی سازی اورانیم است. این دو تحول به نقل از روزنامه واشنگتن پست نشان از "قوت گرفتن اراده ایران برای ساخت تاسیسات اتمی به هدف مقابله با تحریمهای جامعه بین المللی است." یک مقام ارشد سازمان ملل به خبرنگاران گفت "به نظر می رسد به بن بست رسیده ایم" مقامات کاخ سفید یافته های این گزارش را "مشکل آفرین" خواند و بار دیگر از تهران خواست برنامه اتمی خود را تعلیق کند. گروه روزنامه های مک-لَچی مینویسد این گزارش "برای نخستین بار در مورد احتمال کمکهای متخصصان خارجی در برنامه های اتمی ایران" سخن گفته است. یک مقام ارشد سازمان ملل "از توضیح بیشتر خودداری کرد و تنها گفت به نظر نمی رسد که این متخصصان از طرف دولتی و یا شبکه پاکستانی که مواد اتمی به ایران، لیبی و کره شمالی داده اند" باشند. اما افزود "ما فکر می کنیم این موضوع به اندازه کافی مهم است که پیگیری شود."
نیویورک تایمز از وضعیت سانتریفیوژها نوشت و فایننشال تایمز این گزارش را زمینه ای مناسب برای تحریمهای بیشتر خواند.

ناشناس گفت...

ایرانیها علاقه زیادی به بازگشت به قدرت دارند اگر نه مانند دوران کوروش کبیر که حداقل امیدوارند مانند زمان محمد رضا پهلوی قدرت اول خاورمیانه باشند شاید کسی مثل من این قدرت را در اتحاد با ناتو جستجوکند ولی مقامات ایران دوست دارند ( ویا مجبورند)مستقل باشند ودرضمن مسئله دانش هسته ای تنها گزینه ای است که می تواند بیشترین اتحاد را بین مردم ایران بر علیه غرب و به سود جمهوری اسلامی ایجاد کند
Ali-akbari.com

ناشناس گفت...

آقای وفا تر به خدا امشب زیاد زیاد حرف نزن تا حرف های مردم را گوش کنیم. یک پرزنتر نباید شهوت کلام داشته باشد.

تشکر

ناشناس گفت...

گرچه هميشه به زبان نمي آورند اما، سخن اصلي، فرمانفرمايان ايران اين است
كه مي خواهند حكومت كنند. آنها به اين بسته ها و پيشنهاد هاي غرب باور ندارند،
آنها گمان مي كنند و چند بار هم به زبان آوردند كه پس از پذيرش تعليق، غرب يك
گام به جلو گذاشته و خواهان دست كشيدن سياست ضد اسرائيلي رژيم خواهد شد.
هيچ بعيد نيست كه پس از آن خواستار حقوق بشر در ايران و امنيت سرمايه گذاري و ...
بشوند. از اين زاويه اگر نگاه كنيم من نگرانی آنان را درك مي كنم. شايد با اين وجود
با اكرُبات بازی سياسي بتوان راهي در اين ميان پيدا كرد. من اما چشمم آب نمي خورد.

سپهر

ناشناس گفت...

این سوال شما به نظر بنده جوابش مشخص است خوب معلوم است مذاکره ای که نتیجه داشته باشد خوب است اما این روش مذاکره بی فایده است.

جمهوری اسلامی هم این بسته را نمی پذیرد چون در آن صورت باید از بمب اتمی صرفنظر کند که تصور می کند برای دوام حکومتش به آن نیاز دارد بنابراین بسته پیشنهادی را هم فراموش کنید!

ناشناس گفت...

قبول این مشوق ها به نفع منافع ملی و رفاه مردم است ولی حکومت اسلامی همواره احتیاج به یک دشمن فرضی دارد و لذا تصور نمی کنم که این مشوق ها را قبول کند. هم اکنون سال 30 سال است که به مردم می گویند در شرایط حساس کنونی.
و این شرایط حساس کنونی، عاملی برای
حکومت کردن و سرکوب صداهای آزادی خواهی است. اگر حکومت، این مشوق ها را قبول کند، و کمی از فشار اقتصادی مردم کم شود ، احتمالا مردم به دنبال حقوق دیگر خود خواهند بود.

ناشناس گفت...

با درود
پذيرش جمهوري اسلامي داراي سلاح اتمي از سوي دنيا، برابر است با وقوع مجدد فاجعه‌ي يازدهم سپتامبر در ابعاد بسيار بزرگتر و غيرقابل جبرانتر براي جهانيان

با سپاس
علي از همدان

Unknown گفت...

درود گرم وفا جان
رژیم پاسخ مثبت به نمیدهد زیرا به نفعش نیست .
در واقع بسته پیشنهادی شامل موارد بسیاری است که به سود پیشرفت مردم ایران و رفاه اقتصادی مردم است ولی میدانیم که رفاه مردم ایران اصلا به سود این حکومت نیست و برای بقای حکومت خطر محسوب میشود.
همچنین حکومت برای رسیدن به اهدافش از نظر برهم زدن نظم جهانی و نیز تبدیل شدن به یک الگو برای افراطی های اسلامی و نیز رهبری توده های ضد امریکا و ضد آزادی به دستیابی به بمب اتم نیاز دارد و تصمیم خودش را هم گرفته. و بنابراین مذاکره با این حکومت اتلاف وقت است. واردات بنزین باید قطع شود و تحریمهای نفتی برقرار گردد . تا دیر تر از این نشده...
من با آقا کیانوش و سپهر عزیز هم موافق هستم.
با تشکر و سپاس

سعید

ناشناس گفت...

وفا جان ما برنامه رو داریم نگاه میکنیم. ظاهرا این بار مهمان برنامه خودمون بودیم.
در جواب سوالت من امیدوارم ایران بسته پیشنهادی رو قبول نکنه که حتما هم قبول نمیکنه . اگر قبول بکنه در روابط دوستانش با اروپا دوباره راه پای تروریستهای رژیم به غرب باز میشه. و دست رژیم برای آزار و تعقیب آزادیخواها در داخل و خارج بیشتر باز میشه و جامعه جهانی هم به دلیل مسئله مهمتر یعنی غنی سازی از حقوق بشر چشم پوشی خواهد کرد. برای اثبات این صحبتها شما رو رجوع میدم به همکاری دولت آلمان فرانسه و اتریش در فراری دادن تروریستهای رژیم در اوج همکاری اقتصادیشون با جمهوری اسلامی.

Unknown گفت...

سلام وفا جان،این رژیم نمیتواند پای میز بنشیند چرا که منطق سرش نمیشود و شما سوال دوم هینکه این رژیم همیشه بدنبال بحران زایی میباشد تا به حکومت خود ادامه بدهد.با سپاس، آرش از سویس

ناشناس گفت...

سلام
با توجه به تمامی اتفاقاتی که در این زمینه رخ داده و می دهد ، می توان به این نکته پی برد که تمامی این برنامه ها بازییی بیش نیت . تمامی اینها برای سرگرم ساختن همه است .

Unknown گفت...

سلام اقای مستقیم
به نظر من این بسته یک نوع مماشات با رژیم است وتنها امتیازاتی است که بقای این رژیم را تامین میکند و به نفع مردم ایران نیست واین که این ها موا فقتی با این بسته ندارند اینست که به نهوی کارهای خودشون رو بپوشونند
با تشکر ارش از تهران

Unknown گفت...

مذاکره: جواب نخواهد داد
برای درک اینکه چرا ایران از قبول مشوق ها سر باز می زند ، اولا باید دید مشوق ها چه به رژیم می دهند و چه از آن می گیرند؟
اولا کارنامه ج.ا ایران ثابت کرده که مهم ترین اولویت رژیم حفظ نظام است به هر قیمتی. حتی اگر به بهای کشتار دسته جمعی زندانیان بی دفاع باشد (67) یا ترور مخالفین در خارج و داخل و یا حتی کنار آمدن پشت پرده با امریکا و یا خرید اسلحه از اسراییل. سلاح هسته ای به زعم صدرنشینان رژیم ، ضامن بقای این رژیم است، تضمین های اقتصادی را هم قبول نخواهند کرد چون اگر اقتصاد و رفاه مردم برایشان مهم بود اصولا این همه خرج برای گروه های حامی شان در کشورهای مختلف مانند لبنان و سوریه نمی کردند. و یا این همه خاصه خرجی های بیهوده نظامی نمی کردند .
بدیهی است ایران مشوق ها را قبول نخواهد کرد زیرا به نظر می رسد به دنبال سلاح هسته ای است

ناشناس گفت...

این موضوع رو میشه در سه مورد بحث قرار داد .
1 - مشوق ها باعث پیشرفت کشور میشه و پیشرفت باعث بالا رفتن سطح زندگی مردم میشه در این صورت توقعات مردم بالا رفته و حکومت دیگه به سادگی نمیتونه به حمایت اکثریت غریب به اتفاق قشر روستا نشین و حامیان بدون شعور سیاسی دست پیدا کنه .
2 - ایران به دنبال مشوق نیست به چیزی نیاز داره که بتونه در منطقه اعمال قدرت کنه و به کاراش ادامه بده این اهرم هم فقط قدرت هسته ای می باشد.
3 -در راس حکومت ایران افرادی وجود دارند که خواستار نابودی اسرائیل هستند و دلیل این مطلب سادست .

کیانوش رشیدی قادی گفت...

آقای وفا!

با درود و خسته نباشید به شما!

برنامه ی "میزگردی با شما"ی امشب (چهارشنبه شب) صدای آمریکا،عملا یک رفراندم بود.

بیش از نود و نه در صداز بینندگان که از طریق تلفن،ای-میل و یا نوشتن در وبلاگ"تفسیرخبر" با "صدای آمریکا" تماس گرفتند، بر این عقیده بودند که با این رژیم نباید مذاکره کرد.

همه ی این هم میهنان بر این عفیده بودند که پذیرش این "بسته ی تشویقی" از سوی سران رژیم جمهوری اسلامی بمثابه ی مرگ این رژیم است.

اگر برنامه "میزگردی با شما" بیست و جهارساعت دیگرهم ادامه می یافت، هم میهنان بیشتری به ابراز همین دیدگاه ها می پرداختند.

اما دست مریزاد هم میهنان و دوستان که با شرکت دراین "رفراندم" هرچند کوچک شرکت کردید و با ابراز دیدگاه هایتان به کشورهای آزاد جهان و رهبران آنها گفتید:

برای سران رژیم در تهران"بسته ی تشویقی" نفرستید!
نوبت، نوبت فرستادن بسته های تنبیهی برای سران رژیم جمهوری اسلامی است!

فردا دیر است!
همین امروز باید اقدام کرد!


کیانوش رشیدی

ژورنالیست از آلمان

ناشناس گفت...

به نظر من حكومت ايران نبايد از حق مسلم خودش كوتاه بياد چرا غرب داشته باشه شرق نداشته باشه چرا هميشه براي همه چي شرق بايد دست نياز بسوي شرق دارز كنه چرا؟؟؟

ناشناس گفت...

به عنوان یه ایرانی که تو ایران زندگی میکنه و با خیلی از مسائل از نزدیک روبرو میشه میگم .
درسته که حق هسته ای برای هر کشوری نه تنها ایران مسلمه ولی ایران لیاقت داشتن این انرژی رو نداره به این دلیل که راه استفاده درست از این موهبت الهی رو بلد نیستند .چه مردمش و چه دولتش .
تو ایران اکثریت مردم هنوز نمیدونند این انرژی چی هست وکاربردش چیه .
فقط تا یه چیزی میشه فریاد میزنند فلان چیز حق ماست.
تو روستاها مردم هنوز نمیدونن آمریکا یا اسرائیل کجای نقشه دنیا قرار دارند ولی بر علیه این کشورا شعار میدن که در اثر القائات حکومته .
به نظر من ما قبل از انرژی هسته ای کارای مهمتری از جمله آموزش و بالا بردن سطح اقتصادی هست که باید انجام بشه .
من یه دانشجو ام که تو شهرستان درس میخونم و اینا رو از نزدیک میبینم .
بیشتر از این وقتتون رو با نوشته هام نمی گیرم .
به امید داشتن ایرانی آباد و آزاد . ایرانی که وقتی خورشید توش طلوع میکنه مردمش هیچوقت دچار افول و زوال مثل الان نشن .
K.A

ناشناس گفت...

جناب مستقیم، در صورت امکان در قسمت settings قسمت word verification را حذف بفرمائید، زیرا کار گذاشتن نظر را بعضاً با مشکل مواجه می کند.
با سپاس.

وفا گفت...

اجازه بدید از همه شما و تماسهای تلفنی و ایمیلها تشکر بکنم. شنیدن نظرات شما از خواندن هزارها تحلیل خبری و سیاسی آموزنده تره و اینکه از این طریق شما هم از نظرات یکدیگر با خبر می شید پدیده ایست که برای خود من که با رسانه مشغولم اهمیت شنیدن مخاطبین و تبادل فکری رو بیشتر یادآور میشه. در عین حال باید اعتراف کنم که کیفیت تماسهای تلفنی و ایمیلها و کامنتها هر روز با درایت شما بهتر شده از همه سپاسگذارم و امیدوارم این ارتباط که خودش نمادی از شکیبایی و احترام به عقاید مختلف هست ادامه پیدا کنه.

ناشناس گفت...

سلام وفاجان چند وقت پیش یکی از سیاسیون ملی که مدعی بود رابط شاه با انقلابیون بوده درهمین صدای آمریکا اضهارکرد که شاه به او گفته بود ازناحیه ی آمریکا برای حمله به عراق تحت فشار است (شاید حمله پیشگیرانه !!!) واقعا اگرچنین باشد که دیگران نقشه ی جنگها را ازقبل کشیده باشند و فقط درپی مجری خوب باشند طبیعی است که حکام کشورهای جهان سوم احساس نا امنی کنند ودرپی سلاحهای هسته ای بروند به نظرمن بهتر است سازمان ملل نقش مهمتری در اداره ی جهان ایفا کند ودرکل بانظر آقای علی اکبری موافقم . لطفا سلام مخصوص مرا به آقای چالنگی وسازگارا والبته دکتر نوری زاده برسانید
ستایش 2:47 تهران

مصطفی گفت...

سران این رژیم آرزوی همانند سران کشور لیبی را هم با خود به گور میبرند.
ولی به نظر من برعکس تفکر دوستانم ( درسته گردانندگان این رژیم بی دست و پا هستند ) ، این رژیم اونقدر زور و صدا سیما داره که بتونه یه جورایی اگر بخواد مشوق رو قبول کنه و خیلی پایه هاش تو ایران هم نلرزه ، البته اینو قبول دارم که یه رشته اتفاقاتی هم می افته ولی این نیست که رژیم تغییر کنه . اینا خیلی پررو تر از این حرفا هستند.

به قول نیک آهنگ

http://nikahang.blogspot.com/2008/07/blog-post_20.html


اين هم يک سايت برای خريد مدرک ارزان ( تو مایه های کردان )

Fast-Degrees-Online.com

ناشناس گفت...

اصولا پرداخت های اخیر جامعه ی بین اللملی به نظام حاکم بر کشور و مردم ایران بهر ترتیبی که نگاه کنیم نفع مردم را در بر خواهد داشت. قبول یا عدم قبول این مشوقها مشکل حکومت اسلامی نیست بلکه آنها از غرب میخواهند دست از سرشان بردارند. موضوع مذاکره یا تهیه ی مشوقها و پذیرش یا عدم پذیرش پیش شرطها خیلی از ما را در ابهام گذاشته و چاره ای نبوده جز اینکه ارزیابی کنیم اگر قبول کنند چنین خواهد شد و اگر نکنند چنان...
در بافت جدید خاور میانه باحتمال بسیار قوی برای استبداد برنامه ای در نظر نگرفته اند(یک طرف ماهی در تابه سرخ شده باید بروی دیگر برگردد.!) و یقینا هیچ نوع مصالحه ای با رژیم تهران نمیتواند در کار باشد. اینرا با کمی دقت میتوان متوجه شد
- بعد از رهایی ایران از تسلط جمهوری اسلامی٬ آغاز هرج و مرج داخلی اجتناب ناپذیر خواهد بود و اگر قدرتهایی که موجب فروپاشی ارکان آنها شده اند کنترول اولیه ی انتظام جامعه در سراسر این کشور پهناور را بعهده نگیرند وضع بسیار ناخوشایندی را شاهد خواهیم بود

ناشناس گفت...

جناب آقای وفا مستقیم،
ضمن تشکر از برنامهٔ مفیدتان در جواب سوال مطرح شده باید بگویم که :
همان طور که آیت ا... خمینی از جنگ خانمان سوز 8 ساله در برابر رزیم صدام حسین جنگی که بی‌شک موجب اضمحلال سرمایه های انسانی و مادی این مملکت گردید بعنوان نعمت یاد کردند و در سایه این نعمت خود خوانده به سرکوب مخالفان و مستحکم نمودن پایه های رژیم پرداختند.مسئولین کنونی این نظام نیز وجود تحریم ها را برای خود نعتی می دانند.
مسئولین نظام انقلابی بعد از 30 سال در راس بودن به دلیل سیاست های نا پخته و نا کارآمد خود مردم این کشور را با معضلات بی شماری در عرصه های مختلف مواجه ساخته‌اند. در حال حاضر برای توجیح این نقصان گریزگاهی بهتر از تحریم های بین المللی در پیش وی خود نمی بینند. زیرا در سایه دشمنان فرضی و این تحریم ها می توانند به راحتی کلیه سوء مدیریت ها و مشکلات را توجیه کرده و امپریالیسم جهانی و دشمنان امت اسلامی را علت اصلی این همه مشکلات معرفی کنند.
مضافا بر این که در سایه این فشارهای بین المللی و شرایط سیاسی حاد بهتر میتوان به سرکوب مخالفان پرداخت و انها را به بر اندازی و ... متهم نمود.
با تشکر
و به امید ایرانی سربلند برای همه ایرانیها
کورش

ناشناس گفت...

حکومت ایران عقبمانده بودن را در دستور کارش دارد که این پیشنهادهای عالی جلوی حرکت به عقب را خواهد گرفت
به قول خامنه ای: (آمریکائیهای عقبمانده دوست دارند مارا مثل خود از پیشرفت باز دارند)

ناشناس گفت...

با سلام
کاملا مشخص است که چرا رژیم ایران از پذیرفتن بسته پیشنهادی سر باز می زند!
چون اصولا اونها با هر کس که سر ستیز داشته باشند تمام کار ها پیشنهادات و هر چیز دیگری که او بگوید را نمی پذیرند (به عنوان مثال مسئله تقسیم اراضی). اگه اونها این پیشنهاد را بپذیرند اون وقت به ملتی که چند ساله سر کارشون گذاشتن چه خواهند گفت. اینها مردم را با شعار تو خالی انرژی هسته ای حق مسلم ماست سر کار گذاشته اند از این به بعد باید چی کار کنند چون کشور در وضع نا بسامانی قرار داره می خواهند با این کار ها مردم رو منحرف کرده و از واقعیات با طرح تحریم و فشار دیپلماتیک و ....دور نگهدارند.

مجله فنسالار گفت...

آنچه برای جمهوری اسلامی مهم است حفظ حاکمیت نظام اسلامی و بقای قدرت حکام فعلی و وابستگان آنان است.

این مشوق ها به نفع ملت است برای همین قبول نمی کنند آنان از امریکا تضمین بقای حاکمیت می خواهند.

مجله فنسالار گفت...

منظور من از پست قبل این است که منافع حکام و اسلام بر منافع ملت در نظام اسلامی ایران اولویت دارد.

Unknown گفت...

دلم میخواد خزاب به دوستمون مصطفی بگم که درسته این حکومت میتونه بیاد بسته رو قبول کنه و طرفدران خودش را هم با حربه تبلیغات و چاخانهایی که خودشون بلدند یه جورایی راضی کنه ولی مسئله اینه که رفتن به این مسیر در نهایت سقوط حکومت خواهد بود زیرا مردم اگر پیشرفت کنند مطمئن باش کار حکومت آخوندی تموم است.
مسئله اینکه حکومت میتونه بسته را قبول کنه یا خیر نیست. مسئله اینه که حکومت نمیخواد که قبول کنه .
هیلی چیزهای دیگه میخواد که در بسته خبری نیست.

ناشناس گفت...

علت نپذیرفتن مشوق های پیشنهادی توسط رژیم را باید در ریشه و فلسفه ی وجودی رژیم جستجو کرد.
اگر به مشوق های پیشنهادی نظری بیفکنیم خواهیم دید که تمام آنها امکان مشارکت بیشترایران را در جامعه ی جهانی فراهم می آورند که این به باز شدن هرچه بیشتر مرزهای ایران به روی جامعه ی آزاد خواهد انجامید و این به معنای آنست که رژیم دیگر نمی تواند به صورت مجزا و غیرمسئولانه به پیاده کردن افکار منحط و بسته ی خود بپردازد که این به معنای نابودی تدریجی رژیم خواهد بود و مسلما رژیم آنها را نخواهد پذیرفت.
بنابراین آنچه برای مردم ایران در حکم مشوق است در حقیقت برای رژیم در حکم سرطان آزادی است که به تدریج تمام بافتار هایش را فرا خواهد گرفت. بنابراین اگر جامعه ی جهانی می خواهد که مشوق هایش باب دندان سردمداران رژیم باشد باید این مشوق ها در راستای انزوای بیشتر ایران باشد نه در جهت پیوستن به جامعه ی جهانی!!!!
خلاصه ی کلام رژیم ایران محیط بسته ای که تحریم ها برایش فراهم می آورد را برای رشد و نمو خود مناسبتر میداند تا محیط باز و آزاد جامعه ی جهانی را. درست مانند یک باکتری که تنها در محیط بسته و محدودی قادر به بقای خود می باشد.
با سپاس فراوان
آریا-ی از تهران