۱۳۸۷ شهریور ۲۶, سه‌شنبه

نگاهی به وضعیت اقتصادی ایران

در برنامه امشب میزگردی با شما به وضعیت اقتصادی ایران نگاهی خواهیم داشت. کارشناسان برنامه آقای دکتر بهزاد توحیدی کارشناس خزانه داری آمریکا و آقای دکتر جمشید اسدی استاد اقتصاد مدرسه عالی مدیریت دیژون در پاریس خواهند بود.

سئوالها و نظرهاتون رو برای شرکت در بحث امشب با ما مطرح کنید.

چه کسی مسئول وضعیت کنونی اقتصاد ایران است؟ دولت؟ تحولات بین المللی؟
آیا در زندگی روزمره تاثیر سیاستهای اقتصادی دولت و یا تاثیر تحریمهای بین المللی را حس می کنید؟
آینده شما و فرزندانتان تا چه اندازه متاثر از وضعیت اقتصادی خواهد بود؟ مسکن؟ کار؟ تحصیل؟
از صندوق ذخیره ارزی، تحولات بازار نفت، تورم، بیکاری و اخلاقیات اقتصادی چه می گویید؟

۷ نظر:

ناشناس گفت...

گردانندگی ميز گردي با شما، با شما، لطف ديگريست، اميدوارم كه
دور چون با عاشقان افتد تسلسل بايدش.
اميدوارم مانند هميشه دُم روضه خوان هاي مامور را،
كه ميخواهند برنامه را به كجراه ببرند، به موقع قيچی كنيد.

ناشناس گفت...

سعدي، چند صد سال پيش در باره گرانی فرمودند
بر احوال آنكس ببايد گريست /كه دخلش بود نوزده، خرج بيست
امروز بر اثر پيشرفت زمان و مديريت مدبرانه رييس جمهور،
اختلاف بين 19 و 2000 هست. و كار از گريه هم گذشته است.

ناشناس گفت...

جناب مستقيم درود بر شما

با عرض تبريك به شما، چرا كه شما تنها كسي بوديد كه بسيار معقولانه مچ ماموران وزارت اطلاعات كه به برنامه زنگ مي‌زنند و وقت برنامه را مي‌گيرند را گرفتيد و با حرفهاي خودشان آنها را محكوم كرديد
با سپاس از شما

علي از همدان

ناشناس گفت...

High prices are not tolerable by majority ,what people should do what the government must do, to control the price-increase,e

ناشناس گفت...

با درود به وفای عزیز ، برنامه امشب میز گردی با شما رو بسیار موفق دیدم. هم در نوع مدیریت تماسهایی که به برنامه میشد. هم بسیار میز گرد داغ و پرباری بود. به طوری که آدم کمبود وقت رو حس میکرد.
نمیخوام صحبت دایی جان ناپلئونی کرده باشم ولی واقعا تا جایی که دست دولت در جایی باشه نمیشه موفقیتی رو درش حس کرد. دولت در تمام ارکان اقتصادی ایران دست داره. در هر صنفی بزرگ ترین و مهمترین شرکتها وابسته به وزارت اطلاعات یا سپاه هستند. از هر سوراخی که دولت تصورش رو بکنه میشه درآمدی داشت روی همونجا دست میذاره. یعنی شما از مدیریت باشگاه فوتبال بگیرید تا مثلا اکثر شرکتهای تبلیغاتی که در زمینه اجاره بیلبرد در تهران فعالیت میکنند تا صنایع گردشگری و هتل داری و تا کارخانه جات در تمام این زمینه ها رژیم آدمهای خودش رو داره و اصلا بعضی از کارها عملا انحصاری شده.
در جایی هم که میخواهند خصوصی سازی کنند فقط میبینید که اسمش خصوصی سازی هست ولی در عمل یک شرکت دولتی رو به صورت خصوصی واگذار میکنند به مدیرعامل همون شرکت. تمام دارایی های مملکت رو بین خودشون تقسیم میکنند دیگه اینکه اسمش خصوصی سازی نمیشه.
در مورد مسئله وام هم کاملا مهمان برنامه درست میگفت. من خودم کسی رو میشناسم چند سال پیش با زدوبند ششصد میلیون تومان وام گرفته تا در یکی از روستاهای لرستان یک کارگاهی راه اندازی کنه که چهل نفر هم پرسنل داشته باشه. ایشون یک زمینی حصار کرده دو تا دونه کارگر هم گذاشته اونجا، پولها رو آورده تهران بسازبفروشی الان هم ملیاردر شده ولی همچنان به laptop میگه لفتاف که موجب تمسخر همه هست.
در ضمن دوستانی هم که صحبت از وضعیت بهتر دوران خاتمی میکنند، خوب یک مسئله طبیعی هست که همیشه جمهوری اسلامی روند حرکتش رو به بدبختی بیشتر هست. این رو نمیشه دلیل بر موفقیت شخص قبلی گذاشت . شما مطمئن باشید وضعیت ایران در ده سال آینده از الان بدتره. آیا این رو باید دلیل بر هوش و درایت احمدی نژاد در دوران کنونی دونست؟

ناشناس گفت...

ALI
مشکل اقتصادی ایران نه خود نفت . که نوع بهره برداری از درآمدهای آن هست درعراق امروزپول نفت به تساوی بین استانها توزیع می شود که این سیستم عادلانه تر از سیستم مالی ما هست ولی بهترین شکل آن برای کشور ما آن است که پول نفت ابتدا در حساب تک تک ایرانیها واریز شود سپس بخشی از آن دوباره به صرت مالیات به حساب دولت برگردد با این کار علاوه بر هدفمند کردن یارانه ها و اجرای عدالت می توان به اهداف انقلاب سبز هم رسید
Ali-akbari.com

ناشناس گفت...

خوب بر فرض که پول نفت بین استانها تقسیم بشه آیا فکر میکنین این پول برای مردم و بهبود وضع مردم بکار میره یا برای حفظ نظام؟