۱۳۸۷ مهر ۳, چهارشنبه

احمدی نژاد و امام زمان قسمت دوم

موهبت عهدیه، کارشناس ارشد مسائل ایران، در ادامه مقاله خود با عنوان "احمدی نژاد و مهدی" به تاثیر عمیق تفکر انجمن حجتیه بر محمود احمدی نژاد اشاره می کند. عهدیه می نویسد "انجمن حجتیه در اواسط قرن بیستم توسط روحانیون ایران برای مبارزه با دیانت بهایی تاسیس شد. دیانت بهایی در پی جنبش بابی در قرن نوزدهم پدید آمد. دیانت بابی توسط پیامبری پا به عرصه وجود گذاشت که روحانیون اسلامی به او برچسب مهدی دروغین زدند و با او به مخالفت پرداختند."
بنا به مقاله عهدیه "حجتیه از پیش از انقلاب نقش مهمی در رادیکالیزه کردن احمدی نژاد و بسیاری دیگر از جوانان مسلمان سکولار، دانشجویان، فرهنگیان و کارمندان دولتی و حتی برخی از نظامیان به عهده داشت." عهدیه سپس به نقش بسیاری از اعضای حجتیه در انقلاب اشاره می کند تا در اوائل دهه هشتاد میلادی خمینی به دو دلیل با حجتیه به مخالفت پرداخت "به چالش کشیدن ولایت فقیه خمینی که دکترین رهبری او بود و همچنین توانایی بدست گیری قدرت در ایران."
این پدیده به تعتقاد نویسنده مقاله باعث شد بسیاری از اعضای متعهد این انجمن، از جمله احمدی نژاد، عضویت یا گرایش خود به این انجمن را پنهان کنند و حجتیه به جنبشی زیرزمینی تبدیل شد.
عهدیه می نویسد "در سالهای اخیر تعداد زیادی از منتقدان احمدی نژاد اعلام کردند که دولت او ملهم از حجتیه است و آمده تا حساب ها را با یاران خمینی تصویه کند. این ادعا می تواند بی پایه نباشد چراکه برخی از هواداران احمدی نژاد خواستار احیای فعالیتهای انجمن برای مبارزه با دیانت بهایی شدند." موهبت عهدیه در این میان نقش آیت الله مصباح یزدی را کلیدی میداند و به خبرگزاری انتخاب اشاره می کند که "مصباح یزدی انجمن حجتیه جدید را رهبری می کند."
در ادامه مقاله به قرائت احمدی نژاد از اسلام اشاره شده

ادامه دارد...
برای قسمت اول به اینجا مراجعه کنید

۱۳ نظر:

ای ایران ای مرز پر گهر گفت...

انتظار ظهور يك منجي و جشن گرفتن براي او در اين سطح وسيع به ويژه درمناطق فقير نشين كشور نشان از سرخوردگي شديد قسمت اعظم ملت ايران دارد. ملت ايران كه با انقلاب ايدئولوژيك خود به رهبري روحانيون موفق به براندازي رژيم شاهنشاهي شد انتظار بهبود روز افزون شرايط خود را از نظر سياسي، بين المللي و از همه مهم تر اقتصادي داشت. اما متاسفانه عليرغم اين بر اندازي شرايط فوق نه تنها بهبود نيافت بلكه روز به روز نيز روبه وخامت گذاشت و مردم به جاي آرامش و آسايش بيشتر هر روز با تنش هاي داخلي و خارجي بيشتري دست به گريبان شدند.

از ديگر سو اين ملت با حكامي مواجه شدند كه دقيقاً‌ سياست هاي كلاني بر عكس انتظارات اوليه مردم اتخاذ نمودند و حتي سياست هايي را در پيش گرفتند كه بر عكس شعارهاي غير كارشناسي و نا بخرادانه و عوام فريبانه اوليه آنها بود. همان شعارهايي كه موجب ايجاد اين انقلاب گرديد و روز به روز مردم اين كشور را با چالش هاي داخلي و خارجي روز افزوني مواجه نمود. شعارهايي كه حتي امروز نيز بر زبان دست اندركاران اين مملكت در سطوح مختلف در جريان است و به هيچ عنوان نيز هر گونه سوال در مورد تحقق يا عدم تحقق اين شعار ها را بر نمي تابند.

پس از گذشت چند صباحي از انقلاب 57 و فرو كش كردن شور و شوق انقلاب مردم به خود آمده و در يافتند كه يك ديكتاتوري شاهنشاهي را با يك ديكتاتوري ديني و به مراتب خطرناك تر عوض نموده اند. ديكتاتوري كه از هيچ اقدامي براي ماندگاري و حفظ رژيم فروگذار نمي نمايد. از ترور و سلاخي كردن نويسندگان گرفته و تا اعدام وبلاگ نويسان و فعالان دانشجويي.

نكته خطرناك در مورد يك چنين نظامي آن است كه بشدت از اعتقادات ديني مردم سوء استفاده كرده و تمامي سو مديريت هاي خود را با وصل كردن خود به جهان بالا و يا بدليل دشمنان فرضي توجيه مينمايد.

با توجه به عدم انقاد پذيري رژيم در سطوح مختلف .فساد نيز زمينه را براي رشد و نمو بسيار فراهم ديد و در كليه سطوح به ويژه در سطوح بالاي مملكت نفوذ نمود. و اين گونه بود كه ملت ايران به ويژه مردم عوام كه از تجزيه و تحليل درست شرايط كنوني و علت اين مشكلات عاجز بودند با مقايسه شرايط كنوني خود با كشورهاي توسعه يافته ديگر و همچنين مقايسه شرايط كنوني مملكت با آرمان هاي اوليه روز به روز سرخورده تر شدند و راه نجات خود را در ظهور منجي يافتند.غافل از آن كه همين اشتباه تاريخي بود كه موجب مستولي شدن ملاها بر اموراتشان گرديد.در دنياي امروز تنها ملت هايي پيشتارند كه خود براي دريافت حقوق خود تلاش نمايند و خرافات را يكسره به كناري گذارند.به اميد آن روز

Ryan گفت...

به نظر من عقايد هركسي كاملا شخصي و محترم است و اگر احمدي نژاد قلبا چنين اعتقادي دارد عقايدش محترم است. اما وقتي احمدي نژاد به عنوان رئيس جمهور ايران صحبت ميكند، او ديگر احمدي نژاد نيست و يك شخصيت حقوقي به نام رئيس جمهور است و نبايد تفكرات شخصي اش را به تريبون سازمان ملل ببرد.
ضمنا من نميدانم فايده چند دقيقه قران و دعا خواندن در تريبونهاي بين المللي توسط احمدي نژاد چيست!

ناشناس گفت...

با سلام احمدی نزاد در آستانه انتخابات تلاش می کند ناکامیهای دولت خود را در عرصه جهانی و از تریبون سازمان ملل پوشش دهد.همزمانی پخش تلویزیونی گزارش سفر سال قبل ایشان با جلوه قهرمان ملی در دانشگاه کلمبیا و سخنان تکراری امسال در راستای سرپوش مسائل داخلی و کاهش فشارهای داخلی است.

ناشناس گفت...

این که امام زمان وجود دارد یا ندارد، اینکه او به قول احمدی نژاد ایران را مدیریت می کند یا نه مهم نیست. مهم این است که این مدیریت فعلی از ریشه خراب است. احتمالا مقصر این همه فساد، فقر، فحشا، گرانی و تضییع حقوق بشر همین امام زمان ساخته احمدی نژاد است.
می خواهم بدانم مگر در زمان اسلام بمب اتمی وجود داشته که حال اسلام با آن موافق یا مخالف باشد؟؟بهتر است بپرسید جمهوری اسلامی موافق آن است یا نه؟ جواب مثبت خواهد بود.

ناشناس گفت...

شبي آقا بزرگ اصولگراي ما در سازمان ملل سخن راند به طور اتفاقي توانستم او را ببينم. بعد از حدود 10 دقيقه با خود گفتم اي بابا اينكه داره ترجمه قرآن را براي مهمونا مي خونه. فردا صبح وقتي روزنامه ها و سايتهاي داخلي و خارجي را مشاهده كردم ديده همين نظر من را چاپ كرده اند. فكر كنم اقا بزرگ ما امسال به خاطر ماه رمضان ترجمه قرآن را براي افرادي از كشورهاي ديگر خواند تا بار ديگر در مدت رياست جمهوري خود افتضاحي ديگر را براي تمدن ايراني رقم زند.

ناشناس گفت...

تفاوت امام و پیامبر در چیست؟!!!!

مطابق با بهترین تعاریف عرفانی که برای اسلام شده، اسلام بر پایه عقل و خرد بنا شده و دلیل ادعای آخرین پیامبر بودن نیز به گفته عرفا از همینجا سرچشمه گرفته. از این دیدگاه اسلام آخرین مذهب الهی است و هر آنچه لازم بوده از جانب خدا به صورت مستقیم به بندگان گفته شده و از این پس این عقل انسان است که با توجه به آیین های گذشته باید راه سعادت خود را پیدا کند و به عقل خود اطمینان کند و نیازی به راهبر و پیشوای مذهبی نیست.
ولی در تضاد با این مطلب است که دقیقا بحث امامت و در کنار آن ولایت فقیه و دیگر چیزها شروع میشود.
اصولا در تعاریف دینی ما امامت یک جایگاهی جدا از انسانهای زمینی دارد و شخصی است که در ارتباط با خداست و دقیقا به واسطه همین ارتباط با خداست که میتواند غیب شود، ظهور کند، یا بیش از هزار سال عمر کند.
پس با اینچنین تعاریفی چه تفاوتی بین پیامبر و امام است؟ آیا این صرفا یک بازی با لغات نیست؟ آیا این گناه ما شیعیان نبوده که بخود اجازه دادیم بعد از فوت آخرین پیامبر دقیقا افرادی را با همان ویژگی در ذهن خود خلق کنیم و در بازی با لغات اسم آنها را امام بگذاریم؟
و اگر ما میتوانیم به خود اجازه دهیم دوازده پیامبر دیگر بعد از پیامبر اسلام برای خود خلق کنیم. چرا این حق را از دیگران سلب کرده ایم؟
آیا انحصار تولید پیامبر و امام فقط در دست ماست؟
نکند این هم مانند دیگر چیزها حالت مافیایی پیدا کرده و انحصاری شده؟

ناشناس گفت...

آقای مستقیم در ارتباط با همین بحث احمدی نژاد و امام زمان و اینحرفها. که البته توی پرانتز باید بگم چقدر اون امام زمان باید ضعیف باشه تا اجازه بده نامش با نام یک پاسدار تیر خلاص زن اجین شده باشه. حالا در ادامه همین بحثها میخوام ازتون خواهش کنم به مورد احمد باطبی که به صورت سمبلیک نماینده و چهره مبارزات حق طلبانه مردم ایران هست بیشتر رسیدگی کنید و برنامه ویژه ای و پتیشنی جهت امضا کردن بگذارید تا به گوش مسئولین امنیتی مربوطه در آمریکا برسد و بدانند در یک کشور آزاد و دمکرات نمیتوانند از فعالیت قانونی یک ژورنالیست آن هم در کشور مهد آزادی جلوگیری کنند.
آیا این توهین به مردم ایران نیست که نه در داخل و نه حتی در آمریکا حق زندگی و فعالیت آزادانه مانند دیگر مردم دنیا نداشته باشیم؟
این توهین به احمد باطبی نبود بلکه خندیدن به ریش ملیونها ایرانی مبارز در راستای دمکراسی بود . متاسفانه غرب هنوز هم درس نگرفته و روزی به مراتب بدتر چوب این خوش خدمتی ها و خوش رقصی ها را خواهد خورد.

مصطفی گفت...

حالا با این سخن پراکنی آقای احمدی نژاد در مورد امام زمان و با توجه به اینکه ایشون بشدت مورد نفرت مردم جهان هستند دو حالت پیش روی ماست:
یا امام زمان وجود دارد ، که اگر وجود دارد ظهور میکند و حداقل از خود دفاع میکند که احمدی نژاد اینگونه به مقام ایشان بی احترامی نکند و به تمسخر نگیرد و یا اینکه وجود ندارد و احمدی نژاد شاید برای خالی نبودن عریضه از اینگونه افراد استفاده میکند.
به هیچ کدام از این دو ، یقین کامل ندارم ولی به این اعتقاد دارم که خداوند به انسان عقل داده و تنها را حل اینگونه مشکلات استفاده صحیح از آن است.

ناشناس گفت...

سلام،با تشکر از شما باید در یک جمله بگم که طرح این مسایل از طرف ایشان فقط جهت استفاده ابزاری از دین و مقدسات مردم برای تحقق خواسته های خودشان است ،
به قول علی(ع): کلام حقی است که برای منظور نا حقی به کار برده می شود.

با تشکر از برنامه حرفه ای شما

ناشناس گفت...

مصطفی جان من دقیقا نظرت رو تایید میکنم. تا کی ما باید از امام زمان دفاع کنیم اگر وجود داره خودش بیاد از خودش اعاده حيثيت کنه دیگه.

ناشناس گفت...

وقتي علّت مسائل را در آسمانها نه در زمين جستجو کنيم اجبارا" در توهّمات بسر خواهيم بردو در توهمات زندگي خواهيم کرد. زندي کردن در توههات داراي درجات مختلفي هست، يکي مانند احمدي نژاد شديدا" غرق توهّمات وشايد ديگري مثل رفسنجاني کمي کمتر . آنچه که هست احمدي نژاد شديدا" در توهمات زندگي ميکند چه آنجايي که نوري بالاي سرش مي بيند و چه آنجايي که 98% مردم را طرفدار خود مي پندارد. کسي که در توهّماتش غرق است از خيالبافي هاي خود بسي لذّت ميبرد و کاملا خيالبافي هاي خود را حفظ و از آن دفاع ميکند چرا که خدشه اي به آن به هم ريختن تمام باور هاي او را به همراه خواهد داشت. و به همين خاطر است که مرتب آنرا تقويت ميکند تا جايي که ديگر ترديدي براي خودش هم باقي نمي ماند آنجا که کودک 6 ماهه و زن سياه پوست را مطرح ميکند يا همه جهان به باور خود دعوت ميکند. اگر از بيرون از توهّماتش -در جا معه و جهان پيراونش- خبر ناگواري هم برسد او با توههماتش آنرا به يک خبر مطابق اوهام خود تبديل ميکند. احمدي نژاد در توههمات غرق است و با آن مي زيد. و به همين خاطر ميتواند در اوهامات خود چهره اي خندان داشته باشد.
جانور

ناشناس گفت...

میشه یک سایتی از آقای براتی معرفی کنید که بتوانم با ایشان از این طریق تماس برقرار کنم؟

ناشناس گفت...

آقای وفا سوال دارم از مهمانان تحلیلگر عزیز برنامه. چرا با تمام فشارهایی رژیم ایران به ملت ایران وارد می کند چرا ملت ایران تماشا می کند و هیچ اقدامی که باعث تغیر در ساختمان یا براندازی آن بشود؟؟؟