۱۳۸۷ شهریور ۲۱, پنجشنبه

یازده سپتامبر، هفت سال بعد

هفت سال از حادثه تروریستی یازده سپتامبر می گذرد. نزدیک به سه هزار قربانی که اکثر آنها شهروندان عادی و غیر نظامی بودند. بسیاری می گویند این حادثه مسیر تاریخ را تغییر داد و جهان ما برای همیشه تغییر کرد.

آیا جهان شما نیز متحول شد؟ اگر شد، چگونه؟
به نظر شما پیوند حملات تروریستی با اسلام افراطی تا چه اندازه اعتبار دارد؟
اگر افراطگرایی مذهبی ریشه این کار بود وظیفه چه کسی است که با آن مبارزه کند؟ افراد؟ دولتها؟

نظرهاتون رو با ما در میان بگذارید تا در برنامه امشب میز گرد مطرح شود.

۳۹ نظر:

ناشناس گفت...

به نظر من باید کشورهای مسلمان نشین خودشون جلوی چنین اندیشه ها و فعالیتهایی رو بگیرن، وقتی کشور دیگه ای بخواد این کار رو انجام بده، به صورت غیرخودی و دشمن به اونها نگاه میشه.

ناشناس گفت...

تا کسانی مانند خامنه ای و بن لادن در جهان باشند و به اسم دین حکومت کنند . و اسلام افراطی را ترویج کنند از این اقدامات خواهد بود . برای اینکه از این اتفافات در دنیا تکرار نشود باید حکومت افراطیون دینی را متزلزل کرد .

دختر زشت گفت...

11 سبتامبر فرزند اسلام افراطی است . باید مادر و بدر این اسلام افراطی را از میان برد تا دیگر شاهد این وقایع نباشیم . کسانی مثل احمدی نژاد و بن لادن و خامنه ای مادران و بدران این جنایاتند .

ناشناس گفت...

درود بر شما!

تروريسم زائيده ديکتاتوری انديشه است که گريبان زندگی را می گيرد.

در اين جريان روی اصلی تفکری که مرگ را برای کسانی لازم می بيند که فقط تنها گناهشان انديشيدن به گونه ای ديگر است را, ديديم!
زنده باد زندگی که از ميان نيستی هم زيبایی را به مي اموزد!

ناشناس گفت...

آقای وفا

با درود



هفت سال از واقعه ی 11 سپتامبر گذشته. پدرخوانده های نروریسم بین المللی یعنی سران رژیم جنایتکار جمهوری بر سر کارند و همچنان علنا جهانیان را با دارودسته هایی همجون حزب الله و حماس تهدید می کنند



باید راهی پیدا کرد که این پدرخوانده های نروریسم بین المللی را به دادگاه فرا خواند. تا رژیم جمهوری اسلامی بر سر کار است، ترور بر جهان حکم فرماست. راه از بین بردن تروریسم ، در از بین بردن رژیم جمهوری اسلامی نهفته است



با احترام



کیانوش رشیدی



ژورنالیست، آلمان


http://www.flickr.com/kiarashidi
http://www.glashaus.blogfa.com


Badaa keh kherade paak negahbaane mardom va sarzamine maa baashad!

ناشناس گفت...

يكي از اثرات 11 سپتامبر اين بود كه غرب نشان داد تئوري توطئه و باورهاي خرافي چه نفوذي در افكار مردم خاورميانه دارند

Unknown گفت...

هیچ انسانی نمیتواند با روح عدالت خواهی این گونه جنایت را تایید نماید

‫اما یک سوال در ذهن من نقش می بندد و آن این است که حمله ناو آمریکایی به هواپیما ایرباس ایرانی ، که قریب به ۳۰۰ انسان بیگناه به کام مرگ کشاند ، کمتر از این جنایت بود ؟
‫یا خون مردم ایران کمرنگ تر از امریکایان است ؟ ‫کشتن ۳۰۰ مسافر بی گناه ایرانی جنایت نبود ؟
‫هر دو این حوادث به یک سان بوده اند اما بازتاب انها متفاوت است ، زیرا در ۲ نقطه جهان اتفاق افتاده است
‫چرا باید با دو فاجعه مشابه ۲ برخورد متفاوت انجام شود ؟


‫ با تشکر ،
‫منوچهر - آلمان

ناشناس گفت...

در برنامه خود از کسانی که زنگ می زنند و مستقیم و غیر مستقیم نظرات جمهوری اسلامی را می گویند بپرسید آیا کسانی که نظرات مخالف با جمهوری اسلامی را دارند می توانند اینطور آزاد علیه جمهوری اسلامی در تلویزیونهای جمهوری اسلامی سخن بگویند یا حرف آنان سانسور می شود!

ناشناس گفت...

با درود بر شما،

مسيحيان در در سده های پيشين پس از جناياتی كه به نام اين دين روی داد،
دست به رفرم دين خود زدند و به ارزش های نخستين مسيحت بازگشتند.
آيا زمان آن نرسيده است كه اسلاميون نيز رفرمی در اسلام بوجود آورند؟
گرچه در اينجا بازگشت به ارزش های اوليه اسلام، مشكل شان را پيچيده تر
می كند، اما اين ديگر به دوش پيشوايان دين اسلام است كه چگونه رفرم دين خود
را پيش ببرند.

سپهر

ناشناس گفت...

حادثه 11 سپتامبر درست بر اساس تعالیم اسلامی بوده است.
اسلام یک دین اهریمنی و تهاجمی است.

اگر تاریخ اسلام را بخوانید همان تاریخی که در صدر اسلام نوشته شده و توطئه آمریکا و اسرائیل نیست و شیعه و سنی آن را قبول دارند.

تاریخ اسلام گواهی می دهد که پیامبر دستور قتل زنان شاعر را داده.

پیامبر دستور قتل راویان اسطوره های ایرانی را داده و پیرمردی 90 ساله که راوی داستانهای ایرانی بود در جنگ بدر به دستور پیامبر بدست علی بن ابیطالب گردن زده شد.

جنگهای پیامبر که غزوه نام داشت اکثرا حمله به کاروانهای بازرگانی مکه به هدف غارت بوده است.

در جنگ علیه بنی قریظه پیامبر دستور داد تمام افراد مذکر بالای 15 سال بدون استثنا گردن زده شوند.

در این جنگ و جنگهای دیگر پیامبر مردان مسلمان را مالک زنان اسرا دانست و تجاوز به آن زنان را حلال شمرد.

به نظر من اسامه بن لادن حقیقت گو تر از امثال دکتر سروش هستند چون اسامه بن لادن اسلام حقیقی را همانطورکه هست تبلیغ می کند ولی دکتر سروش رنگ و لعاب می دهد تا مردم را با فریب مسلمان نگاه دارد.

اسامه بن لادن نمونه بارز یک مسلمان ناب محمدی بوده وهست.

اگرهم عده ای مسلمان وجود دارند که طرفدار حقوق بشر هستند و می گویند اسلام با حقوق بشر منافات ندارد یا اسلام را نمی شناسند یا حقوق بشر را نمی فهمند!

یازده سپتامبر نتیجه حمایت های کارتر و ریگان از اسلامگرایان ایران و افغانستان بود.
آمریکا به هدف مباره با کمونیست مارهایی را در آستینش پروراند که استعداد اژدها شدن داشته و دارند.

ناشناس گفت...

اول از همه در مورد برنامه دکتر سازگارا بگم که خیلی خوب بود. من همیشه این بحث رو تکرار کردم که اگر قراره با طرفدارای رژیم میزگرد داشته باشید یک نگاه هم به اینطرف میز بکنید و کسی رو انتخاب کنید که خوب از پس طرف بر بیاد. دکتر سازگارا هم اطلاعات خوبی دارند هم قدرت بیان خیلی بالایی دارند هم بدلیل سالها بودن در ایران قشنگ ادبیات این آخوندها رو میشناسند میدونند کی چه مسئله ای رو باید مطرح کنند در ضمن از اون سوال بجای آقای چالنگی در مورد حمایت ایران از عملیات انتحاری در فلسطین خیلی خوشم اومد، بموقع مطرح شد. مهمون محترم داشت ماست مالی میکرد که ایران تاحالا از حملات انتحاری حمایت نکرده که با این سوال بجا زبونش بسته شد.

در مورد موضوع برنامه میز گرد امشب راستش یک چیزهایی تو دنیا تغییر کرد مثلا مردم افغانستان تو خواب هم نمیدیدند از شر طالبان که حمایت تمام قدرتهای منطقه ای از جمله پاکستان و عربستان رو داشتند راحت بشند . ولی یک اتفاق زندگی اینها رو عوض کرد. همینطور در عراق با وجودی که هنوز کامل سر و سامان نگرفتند ولی کم کم داند بهش نزدیک میشند. این وسط تنها ملتی که سرش کلاه رفت و در واقع همه آتشها از همین گور بپا میشد یعنی ایران، قسر در رفت.
رژیم ایران هیچوقت دوست نداره آمریکا نیروهاش رو از عراق خارج کنه. اگر همچین چیزی رو میخواست میتونست در آروم کردن عراق با توجه به نفوذی که داره تاثیر گذار باشه.
ولی رژیم ایران دوست داره نیروهای آمریکایی در عراق باشند و به قدری گرفتار باشند که نتونن سرشون رو بخارونند. به عنوان مثال همین چند وقت که عراق یکمقدار آرام شده آمریکا هشت هزار تا از نیروهاش رو داره خارج میکنه . ولی این نیروها به آمریکا بر نمیگردند بلکه میرند به افغانستان تا تمرکز بیشتری روی طالبان داشته باشند. حالا شما فرض کنید افغانستان و عراق جوفتشون آرام شدند و به ثبات رسیده باشند . آنوقت آمریکا رو کجا دوست داره تمرکز داشته باشه؟ مقصد بعدی که منشا همه فتنه هاست کجاست؟ تمرکز بعدی میشه ایران. پس به نفع رژیم هست که حد اکثر تلاشش رو برای درگیر ماندن نیروهای آمریکایی در این دو کشور انجام بده.

ناشناس گفت...

باسلام وفا عزیز.11سپتامبر ازادی و دموکراسی را برای کشورهای دیگر هدیه داد.وفا عزیز از شما می خواهم تا سایت ما را برای دیگران معرفی کنید به مردم امریکا وما را از نطرات خود بی بهره نگزارید.ما را یاری کنید لطفا وفا عزیز.سایت ما است. http://resaneh.blogspot.com/

ناشناس گفت...

درود بر همه ايران دوستان
وقتي نظرات دوستان رو خوندم،ديدم تنها يك تن به اصل موضوع اشاره كرده و به چهره واقعي اسلام پرداخته.
دوستاني كه ميخواهند درباره اسلام و اينكه آيا ميتوان نام افراطي يا غير افراطي روي آن گذاشت گفتگو كنند بهتر است ابتدا قرآن را بخوانند.
بالاي 30 آيه در قرآن مستقيم به اين موضوع اشاره دارد كه هركجا كفار را ديديد به قتل رسانيد.انديشه طالبان انديشه افراط گرايي اسلامي نيست بلكه خود اسلام ناب محمدي ميباشد.آيات191و192و193و194و224 بقره .آيات 74و90و91 نساء.آيه 4 مائده .آيات 12و39و65 الانفال .آيات 5و14و15و29و33و37و38و39و41و73و123 التوبه و ...
ابتدا نگاهي به اين آيات بيندازيد تا بعد در اين مورد داوري كنيد .

ناشناس گفت...

در صداوسیما جمهوری اسلامی، هر سال، به مناسبت این روز، برنامه هایی پخش می کنند و چند از کارشناسان تربیت شده برای صداوسیما، حادثه یازده سپتامبر را زیر سوال می برند و می گویند که خود آمریکا این کار را کرده است تا بهانه ای برای حمله به خاورمیانه داشته باشد.
احمدی نژاد هم که هولوکاست را دروغ دانسته، سال قبل، این حادثه را نیز دروغ دانسته بود و گفته بود که ما از اسامی کشته شدگان خبر نداریم که واقعا چند نفر مرده، حال آنکه، همه ساله نام کشته شدگان را در همان محل می خوانند. جالب اینجاست که در سفر سال قبل به آمریکا می خواست به آنجا هم برود، جای تعجب دارد کسی که آن حادثه را دروغ می داند، چرا می خواهد به آنجا برود.
برخی از دوستان در مورد اسلام نوشته اند، یادم هست که همان اوایل، عده ای می گفتند که در یکی از آیات قران، این حادثه را پیدا کرده اند و قران آن را پیش گویی کرده است!! شاید لازم باشد در این زمینه به آقای بهرام مشیری مراجعه کنیم

ناشناس گفت...

دو تا جواب برای دو تا دوست ناشناس دارم. یکی اینکه انفجار هواپیمای ایرباس ایرانی و انفجار ساختمانهای تجارت جهانی هر دو درد آوره ولی تفاوتشون مانند قتل عمد و قتل غیر عمد هست. ولی اگر عمد باشه شاید تا مجازات اعدام هم برسه. حالا دیگه اون بحث هایی که اصلا چه چیزی پیش اومد تا اون اشتباه برای هواپیمای ایرانی پیش بیاد داستانهایی پیرامونش هست که شاید صحتش رو مقامات رژیم بهتر از من و شما بدونند.دیگه وارد اون بخش داستان نمیشیم. ولی کاملا قبول دارم که جفتشون درد آوره.

در مورد دوستی هم که دلیل بدبختی رو ائمه اطهار و خدا و پیغمبر میدونه. والا این صحبتها بیشتر مثل بچه ای میمونه که کتک خورده زورش نمیرسه میره اونطرفتر وایمیسته به پدر مادر طرف فوحش میده. حالا ما هم زورمون به رژیم نریسده وایمیستیم کنار به خدا پیغمبر ناسزا میدیم. به نظر من هرکسی آزاد هست به خدا پیغمبر هرچی میخواد بگه هر کسی هم آزاد هست هر جور دوست داره پرستش کنه. لطفا این پرستش کردن یا ناسزا گفتن رو انقدر بزرگش نکنید .انرژیتون رو بزارید رو چیزهای دیگه. تو همه ادیان از این چرت و پرتا فراوان هست . مگه هرکی تو مذهبش هرچی داره باید بیاد این رو دست آویز قرار بده هر کاری دلش خواست بکنه؟
من نمیدونم چرا هردفه دارم مطلب مینویسم جناب آقای چالنگی به عنوان شاهد از غیب میرسه. همین الان ایشون داره گزارش میده از محلی در فرانسه که یکی حضرت مریم رو سه بار دیده مردم میرن شفا میگیرن و از همین چیزهای که خودمون هم داریم. این چرت و پرتها همه جای دنیا هست منتها مردم باید شعورشون برسه نگذارند کسی از باورهاشون سواستفاده کنه. مذهب رابطه قلبی افراد با خداست یاد بگیرند برای خودشون نگهش داند به کار کسی کار نداشته باشند.

ناشناس گفت...

حادثه 11سپتامبر [ صرف نظر از اینکه کار چه گروه یا افراد و یا جریاناتی بود و کدامین دست ها در پشت پرده آن را سازماندهی و رهبری کرد] و علیرغم همه آثار منفی که بر تحولات جهانی گذاشت و روند برخورد فرهنگ ها را شتاب بخشید. اما خالی از برکات و نتایج سودمند هم نبود.
صرف نظر از مواضع اندیشمندان مسلمان در تقبیح تروریسم و ابراز انزجار از رفتارهای خشونت بار، دولت ایالات متحده آمریکا هم با فشار بر دولت های خاور میانه- که بیشتر آنها فاقد دموکراسی و نظامی مبتنی بر آراء مردم بودند- آنها را مجبور به اعمال یک سری اصلاحات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نمود. در عربستان سعودی با روی کار آمدن ملک عبدالله میانه رو در رأس قدرت این روند شتاب بیشتری به خود گرفت.
...

تقبیح خشونت و محکومیت تروریسم در کشوری که به نظر می رسد قشری نگری و خشک اندیشی موج می زند، و تفکر حاکم برآن پیشینه ای تاریخی در گرایش به خشونت علیه مخالفان دارد، محصول حوادثی همچون ۱۱ سپتامبر و انفجارات چندی که در طی سال های اخیر در عربستان واقع شده، می باشد.

.............

مصطفی گفت...

به نظر من این که بگوییم این تروریسم زاییده اسلام است کمی عجولانه و ناقص است ، مگر تروریست غیر مسلمان توی این دنیا نیست؟ حالا که تقی به توقی خورده و اسم مسلمونها رفته بالای لیست دلیل نمیشه که ترور زاییده اسلام ناب یا غیره نابه. اصلا اگر توی یک کتاب دینی حرفهای غیر انسانی نوشته شده باشه ما به عنوان دارندگان اون دین باید انجام بدیم؟ اصل و پایه دینی رو گم نکنیم. اصل دین شناخت خداست. ترور زاییده کج فهمی یا به عبارتی نفهمی ، عقده ی ذهنی ، نبود فرهنگ ، انتقام جویی قدرت ها و موارد زیادی میباشد. ترور ربطی به مبانی دینی ندارد اگر داشت در کشوری مانند هند هیچکسی تا به حال نباید زنده باشد! ولی مردم فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز را درک و دارند.

ناشناس گفت...

1. موضوعات برنامه هاي صداي آمريكا تكراري شده و ديگر جذابيتي ندارد.
2. شما درباره موضوعاتي صحبت مي كنيد (مانند نقض حقوق بشر در ايران) كه همه آنرا مي دانند.
3. برنامه هاي صداي آمريكا با روضه خواني هيچ فرقي ندارد.
4. مردم از شما راه حل مي خواهند نه روضه خواني
5. شما مي گوييد كه كار شما اطلاع رساني است. خوب منشا تمام مشكلات ايران همين "اسلام" است. حداقل قوانين اسلامي را اطلاع رساني كنيد كه مردم با اسلام واقعي آشنا شوند. از چه مي ترسيد؟ آيا بازگو كردن قوانين و تاريخ اسلام ترس دارد!؟
6. يك راه حل ساده مبارزه اين است كه به مردم بگوييد عكس خميني را بر روي اسكناس ها خط بزنند. به همين سادگي مبارزه آغاز مي شود.

ناشناس گفت...

با درود
به نظر من علت موقوع حادثه 11 سپتامبر اين بود كه دستگاه‌هاي امنيتي آمريكا اين جنبه‌ي اسلام را كه وقتي حرف از كشتن كفار و غيرمسلمانان به ميان مي‌آيد فرد استشهادي ديگر هواپيماي مسافربري و زن و بچه و افراد غيرنظامي برايش مطرح نيست و مهم عمل به دستورات اين دين مبين است. درواقع بايد آقاي كارتر را در اين ميان به محاكمه كشيد و آن طرح كمربند سبزش را زير سوال برد. البته در اين 30 سال و اندي دلالهاي اسلحه از اين وقايع كاملاً راضي بوده اند. خداي ايران زمين به ما رحم كند

علي از همدان

ناشناس گفت...

به نظر من "یازده سپتامبر، باعث شد تا اتفاقات که در دو همسایه ما ( افغانستان و عراق ) اتفاق بیافتد . تا اندیشه دولت گفتگو فرهنگها ( حاتمی ) جایی خود را به دولت احمدی ن بدهد.

ناشناس گفت...

آقای رستم نوشته که دوستان زورشان به رژیم نمی رسد به پیامبر اسلام و ائمه فحش داده اند(در این پیامهای وبلاگ) ولی اینجا کسی به پیامبر و امامان فحش نداده.

گویا دوستان مسلمان تقبیح کردن دستورات قرآنو پیامبر را فحش به او می داند.

مثلا اگر بگوییم ترور و قتل دگر اندیشان عملی غیر اخلاقی است آن وقت به پیامبر اسلام فحش داده ایم!

خب شما فکر کردین قوانین رژیم اسلامی را فردوسی در شاهنامه تدوین کرده؟ مثلا سنگسار از توی شاهنامه در آمده؟ نمیشه بگیم اسلام خوبه ولی قوانینش خوب نیست!

ناشناس گفت...

مصطفی گفت : ...حالا که تقی به توقی خورده و اسم مسلمونها رفته بالای لیست دلیل نمیشه که ترور زاییده اسلام ناب یا غیره نابه...
-----------------
اگر با این عربهای متعصب صحبت کنی، آنها دائما از جهاد صحبت می کنندو منظور آنها از جهاد دقیقا همین جنگ بر علیه غرب است. نباید به دلیل تعصب به اسلام، چشممان را به روی واقعیت ها ببندیم. تروریست اسلامی خطرناک تر است چون تروریست غیر دینی، می داند که کارش بد است، ولی اینکه به لحاظ ایدئولوژی، مطمئن هستند که کارشان درست است و مستقیما با حوریان بهشتی محشور می شوند.



بهروز گفت :...حداقل قوانين اسلامي را اطلاع رساني كنيد كه مردم با اسلام واقعي آشنا شوند...
-------------------------
به نظر من هر شبکه ای باید کار خودش را بکند. هم اکنون افرادی همچون استاد بهرام مشیری در کانال پارس هستند که اسلام را موشکافی می کنند. صدای آمریکا وظیفه دیگری دارد و آن هم اطلاع رسانی است چرا که صداوسیما و دیگر رسانه های داخلی کشور، اخبار را گزینشی و با اهداف سیاسی و همسو با خشنودی ولایت فقیه، پخش می کنند.
ضمنا با توجه به اینکه ما مردمی هستیم با حافظه تاریخی ضعیف، بد نیست اگر برخی از صحبتها دوباره تکرار شوند تا کسی چیزی را از یاد نبرد.

ناشناس گفت...

دوست عزیز ناشناس من، خدمتت عرض شود که من مطلبم رو بصورت کلی مطرح کردم نه اینکه تو این وبلاگ کسی مستقیم توهینی کرده باشه ولی سر منشا اون مدل طرز فکری رو که هر چیزی رو بییایم تو مذهب پیدا کنیم و فکر کنیم با این راه رژیم عوض میشه باید بگم که نه، نمیشه. با همچین چیزی حکومت عوض نمیشه طرز فکر مردم هم عوض نمیشه. اگر احساس میکنید مسائل انحرافی و خرافاتی در دین هست خوب این رو باید زمانی بهش پرداخت که شما تمام ارکان رسانه ای در یک مملکت از قبیل رادیو، تلوزیون روزنامه، همه چیز در اختیارتون باشه. اونوقت چهارتا کارشناس و دین شناس و غیره بیان روشنگری کنند که چه چیزی خوب هست و چه چیزی خرافات . اون هم به روش علمی و اصولی. نه اینکه مثلا بیایم شبکه تلوزیونی در خارج راه بندازیم که صبح تا شب مثلا به پیغمبر بگه زنا زاده. خوب مثلا با این حرکت چی عوض میشه؟ با این حرکت کدوم آدم تندروی خشک مذهبی متوجه اشتباهش میشه؟ جز اینکه انگیزه های اون قشر واقعا مذهبی رو برای سرکوب مردم قویتر میکنه. شما اول رژیم رو عوض کنید بعد با برنامه های متناسب فرهنگی با وجود کارشناسان و خبرگان بیاید روی فرهنگ مردم کار کنید که تازه این هم یک پروسه چندین و چند سالست. از الان الکی بشینید قرآن زیرو رو کنید حدیث پیدا کنید . با این چیزها فقط خودتون رو از مسیر اصلی مبارزه منحرف کردین.
من قصد ندارم بشینم اینجا قوانین اسلامی رو تشریح کنم ولی به صورت خاص که در مورد مسئله سنگسار اشاره کرده بودید. باید بگم در هیچ جای اون قران که اتفاقا پر از تناقض هم هست و کلی جای بحث داره . در هیچ جایی اشاره ای به قانونی به اسم سنگسار نشده. شما ممکنه مثلا در تفسیر قرآن شخصی به اسم مکارم شیرازی بتونین قانون سنگسار رو پیدا کنید. ولی خوب هر کسی هر جور دوست داره میتونه تفسیر کنه آیات قرآن رو. ولی در خود قرآن همچین چیزی وجود خارجی نداره. بلکه قانون سنگسار در کتب مذهبی یهودیت وجود داره. در صورتی که خود یهودی ها همیشه بی اعتنا به این قانون بودند و هیچوقت اون رو اجرا نکردند. کسانی امثال مکارم شیرازی دوست داند بزور این رو وارد اسلام کنند. حالا با توجه به این موضوع شما میخواین از فردا مذهب یهودیت رو هم نقد کنید؟ اگر اینجوری باشه شما باید کار و زندگیتون رو بزارید فقط دنبال این مذهب و اون مذهب بچرخید ببینین چه کسی چی گفته. هدف اصلی رو بزارید روی رژیم. این وسط اگر یک آیت الله مثل کاظمینی هم پیدا شد دستش رو فشار بدید. الان جای قرآن ورق زدن نیست.

مصطفی گفت...

مهدی جان دوست عزیز من ، عرض من دفاع یا مبارزه با اسلام نیست. این که شما میگویید تروریست غیر دینی میداند کار بدی میکند خنده دار است! اون آقای تروریست غیر دینی هم از نظر خودش کار درست و بجایی انجام میدهد وگر نه چه تروریست غیر دینی و چه دینی هر کدام بدانند کارشان بد است به هیچ وجه انجام نمیدهند ولی خب نمیدانند در کل با اینکه خشونت در مسلمانها شدت بیشتری دارد موافق هستم. منظور من این است که در اسلام هم حرفها و صحبت های مطابق با عقل هم زده شده. غقل صلیم اینو میگه که کار نداشته باش چه شخصی چه حرفی رو میزنه گوش کن ببین چی میگه.

ناشناس گفت...

ببخشید در رابطه با موضوع نیست میخواستم سری به وبلاگ
smsjoke.mihanblog.com
بزنید و به من بگویید در این وبلاگ چه است که فیلتر شده با تشکر
من صاحب وبلاگ هستم

ناشناس گفت...

مهدي جان:
شما فرموديد كه آقاي مشيري در كانال پارس، قوانين ضد بشري اسلام را نقد مي كنند. اين كافي نيست. بينندگان صداي آمريكا بسيار بيشتر از كانال پارس هستند. در ضمن مردم به صداي آمريكا بيشتر از بقيه كانالهاي سياسي اعتماد دارند. فقط كافيست صداي آمريكا قوانين اسلام را با قوانين حقوق بشر UN مقايسه كند و صراحتا اعلام كند كه قوانين اسلام با قوانين حقوق بشر منافات دارد. كار تمام است.

اسلام صراحتا مي گويد زن نصف مرد ارزش دارد! من نمي دانم چرا صداي آمريكا همين يك جمله را نمي گويد؟ بخدا اين جمله يك نوع اطلاع رساني است و باعث آگاه شدن مردم مي شود.

من از آقاي وفا مستقيم خواهش مي كنم كه دربرنامه شان اين قانون اسلام را هم عنوان كنند كه اگر شخص مسلماني دينش را تغيير دهد، بايد طبق قانون اسلام كشته شود!
------------------------------
رستم از شاهنامه فرمودند كه "الان جای قرآن ورق زدن نیست."
اتفاقا اگر به گفته هاي جناب دكتر "رامين كامران" كه چند بار مهمان برنامه صداي آمريكا بودند، گوش كرده باشيد، اتفاقا راه حل مشكل ما همين ورق زدن قرآن و دانستن قوانين اسلام است. ملايان پشت دين سنگر گرفته اند. وقتي شما اين سنگر را ازشان بگيريد، شكست مي خورند. به همين سادگي.

لطفا در برنامه هايتان بيشتر از جناب دكتر رامين كامران استفاده كنيد.

متشكرم

ناشناس گفت...

برخلاف نظر بهروز، من به شدت مخالف هستم که صدای آمریکا در مسئله دین وارد شود. همه مردم ایران که روشن فکر نیستند، کافیست سخنی تند بر علیه اسلام بگویید که اکثریت مردم از این تلویزیون روی گردان شوند. در ثانی، صداوسیما و دیگر سایت ها و رسانه های داخلی، مرتبا در کمین مچ گیری از صدای آمریکا هستند و مطمئنا از این مساله به شدت استفاده تبلیغاتی بر علیه voa می کنند. ضمنا بهرام مشیری چند بار در میزگردی با شما شرکت داشته است.
همچنین بر خلاف نظر مصطفی که حرف مرا خنده دار می داند، من هنوز معتقدم که تروریست غیر دینی می داند که کار بدی می کند ولی تروریست اسلامی و یا دینی، به جهت اینکه این کار خود را برای خشنودی خدا می کند، و مطمئن است که به بهشنت می رود، هرگز از کرده خود پشیمان نیست و کمتر پیش می آید که کسی از گذشته خود توبه کند و دیگر دست به آدم کشی نزند.

ناشناس گفت...

اول این رو بگم که لعنت خدا به رژیمهای دیکتاتوری(ایرانی یا خارجی)
بعد:
در مورد حرفهای اون دوست ناشناس که آیه هایی از قرآن رو مثال زده بود که صراحتا نوشته "هر کجا مشرکان رو دیدید بکشید" باید گفت که این خیلی بده که ما فقط یک آیه رو ببینیم و سپس نتیجه گیری کنیم. مثلا" در مورد آیه 5 سوره توبه که دقیقا" نوشته شده "هر کجا کافران را دیدید بکشید" یه مقداری سرمون رو بگیریم بالا تر و به آیه اول نگاه کنیم میبینیم که این آیه ها پس از اون نازل شده که پیامبر با مشرکان اعلام آتش بس کرد و با اونها پیمان بست که که با مسلمانان خصومت نکنند و نه مسلمانان و نه کافران کاری به کار هم نداشته باشند.اما بعد کافران در عهد خود خیانت کرده و عهد شکنی کردند و مسلمانان مکه رو قتل عام کرده و غارت کردند.سپس این آیه به پیامبر نازل شد که این دسته از کافران رو که عهد شکنی کردند بکش.و به قول آیه 3 همین سوره که نوشته شده "مگر آن گروه (از کافران) که با آنها عهد کردید و هیچ عهد شما نشکستند".خوب چه طور به آمریکا حق میدیم که القاعده رو که علیه آمریکا جنایت کرد هر کجا دیدند بکشند اما به پیغمبر این حق رو نمیدیم که با مشرکانی بجنگه که عهد شکنی و خیانت و جنایت علیه مسلمانان کردند.لازم میدونم آیه 6 رو هم از همین سوره براتون بگم که نوشته "و هرگاه که یکی از مشرکین به تو پناه آورد تا از دین آگاه شود بدو پناه ده تا کلام خدا بشنود و پس از شنیدن سخن خدا او را بی هیچ خوف به مامن و منزلش برسان زیرا که این مشرکان مردم نادانند(اگر ایمن شده و آیات خدا بشنوند باشد که ایمان بیاورند)".
پس هی اعمال جنایت کارانه رژیم ایران و گروه هایی همچون القاعده رو به اسلام نسبت ندهید.
همچنان که پیغمبر خودشون گفتند که زمانی میرسد که احکام اسلام تعطیل شده و از اسلام جز نامی باقی نمانده است.(یقینا" اون زمان الآن هستش.)
زمانیه که به قول پروین اعتصامی:
دیو ها کردند دربان و وکیل
در چه محضر، محضر رب جلیل
قصه ها گفتند بی اصل و اساس
دزد ها بگماشتند از بهر پاس
زمانی که افرادی همچون قاضی مرتضوی میشه حاکم و قاضی و افرادی هم چون خامنه ای میشند رهبر و هر چی میخوان به اسلام نسبت میدن و دهنشون میشه تریبون اسلام.
باید خاطر نشان کنم که افرادی همچون ابو علی سینا ،خارزمی،خیام،سعدی،مولانا،حافظ و غیره که ما به اونها میبالیم و علم و فرهنگمون مدیون اونهاست در مکتب اسلام (نه اسلام طالبانی و آخوندی و عربی) بلکه اسلام علی(ع) رشد کردند.علی ای که میگفت"روا باشد که من از این غم بمیرم اگر در گوشه ای از مملکت من به زور خلخال از پای پیر زنی یهودی باز کنند."آیا این اسلام علی همین اسلامیه که امروز در ایران برقراره .حکومتی که به هر بهانه ای نه تنها بهایی ها رو از همه حقوق اجتماعی بلکه بقیه اهل کتاب رو هم محروم میکنه بی دلیل به قتل مرسونه که هیچ به هیچ مسلمونیم که با اونها هم عقیده نباشه رحم نمیکنه.
خودتون قضاوت کنین.
در ضمن در مورد اعمه و پیامبر و کارهاشون هم بهتره به منابع معتبر هم سری بزنین منابعی که نوشته افرادی چون دکتر جعفر شهیدی هستش.کسی که به درجه اجتهاد رسید اما هیچ گاه ابا سر نکرد که نکنه در لباس دین گناهی بکنه و به نام اسلام تموم بشه در ضمن ایشون همشهری آیت الله بروجردی هم هست کسی که به اسلام بزرگترین خدمات رو کرد اما هیچ گاه در رژیم ایران نامی ازش برده نشد.(که هر دو همشهری بنده هستند)

ناشناس گفت...

عده ای می گویند:
1) اسلام دین رحمت و شفقت است
2) اسلام علی و محمد غیر از اسلام اسامه است

کافی است به سه منبع مراجعه کنید:

1) قرآن و حدیث
2) قوانین اسلام
3)تاریخ اسلام

بعدا می بینید که محمد رسول الله و علی بن ابیطالب احکامی وضع کرده اند و اعمالی انجام داده اند که برخ لاف اخلاق بشری است.

1)قتل عام اسرا از جمله اسرای بنی قریظه به فرمان محمد و بدست علی

2)حمله به تبوک و قصب زمینهای یهودیان

3)قتل مردان و زنان شاعر

4)قانون سنگسار که همواره چه در دین یهود و چه در دین اسلام از مغز بیمار و خشونت طلب واضع و مجری قانون خبر می دهد.

5) قانون دست بریدن

6)تبعیض بین مرد و زن و مسلمان و نا مسلمان

7)ممانعت از تبلیغ ادیان دیگر در مکه و مدینه و سرزمین های اسلامی

8)قوانین مربوط به مرتد

9)قوانین سوزاندن و پرتاب از بلندی

همه قرآن را که بخوانی جز مشتی کلمات سطحی و دستور به قتل و دگم اندیشی چیز دیگری نیست.

چرا بی خود با مغلطه و سفسطه می خواهید به مردم بقبولانید که اسلام دین رحمت و شفقت است؟

مثل اینکه هی تبلیغ کنیم بگوییم نازیسم مکتب رحم و شفقت بعد که بگویند چطور می گویی نازیسم مکتب رحم و شفقت است؟ در جواب یک سری عکس تاریخی تبلیغاتی نازی ها را نشان دهیم که هیتلر را در حال نوازش کودکان نشان می دهد!

توجه کنید که اگر دینی هم خشونت داشته باشد هم شفقت دین اسکیزوفرنیک است و دین شفقت نیست.

ناشناس گفت...

در جواب آقایی به نام Mohammad که از اسلام دفاع کرده:

آمریکائیان القاعده را در جنگ می کشند ولی بعد از اسارت به قتل نمی رسانند!هنوز دادگاهی حکم قتل برای اسرای القاعده صادر نکرده!

اما محمد و علی بسیاری از کسانی را که کشته اند در اسارت کشته اند به جنگهای بدر و فتح مکه و جنگ بنی قریظه مراجعه کن!


اسلام علی هم دیگر جر خزئبلات و دروغ بافی های شیعه چیزی نیست.

اسلام علی اسلام شمشیری بوده و بس و اگر هم می خواهی به نهج البلاغه اشاره کنی باید بگویم که چند صد سال بعد از علی نوشته شده و جالب این است که بر خلاف کتب آن زمان فاقد ماخذ است!

یکی از افرادی که نمونه بارز و امروزی بافندگی مطالب به ذهن خود بوده و نثر گیرا و شیوایی داشته مرحوم ذبیح الله منصوری است. نویسنده نهج البلاغه هم کسی مثل ذبیح الله بوده که هرچی ضرب المثل و سخن نغز شنیده بوده به اسم علی جازده!

ناشناس گفت...

از قدیم میگن که سه چیزه که آدم رو بد بخت میکنه.1-خرده بیماری2-خرده بدهی 3-خرده اطلاعات.این که ما بیایم از سر دلخوری از رژیم منحوس ایران بد و بیراه ببندیم به پیغمبر نشان از خرده معلوماتی داره که فقط 1 چیزو میدونیم و صد تا رو نمیدونیم.
فقط میگیم که علی فلانی رو کشت و فلانی رو گردنشو زد.نمیبینیم که معاویه میاد و میگه که من از جنگ با علی نمیترسم چون اگه اونو شکست بدم خوب که هیچی اگرم ازش شکست بخورم و ازش طلب بخشش کنم اون منو می بخشه.
نمیبینیم که علی میاد و میگه قاتل من رو آزار ندین اگه زنده موندم خودم در موردش تصمیم میگیرم و اگرم مردم فقط در حد یک ضربه که به من زد شما هم قصاص کنین.
دوستان به خدا کاری که جمهوری اسلامی با دین کرد هیچ شمر و ابن ملجم و یزیدی نکرد.
که شمر با کشتن امام حسین امام حسین رو محبوب تر کرد اما این رژیم دین و خدا و امام حسین رو از مردم گرفت.
وقتی ملت کارهای این رژیم رو میبینن جنایاتش رو لمس میکنن حتما پیش خودشون میگن که اگه این اسلام هست پس لعنت به اون و لعنت به کسی که اونو آورد.خوب حق هم داریم خود پیغمبر میگه شکمی که گرسنه هست دین هم ندارد.
به شخصه هیچ دفاعی ندارم چون این رژیم راه هر دفاعی از اسلام رو بسته.
خدا عاقبتمون رو بخیر کنه.
آقا مهدی راست میگفت که تروریست های مسلمان از غیر مسلمان بدتر و خطر ناک ترند.چون به قول قرآن "شیطان کار زشت آنان را در نظرشان زیبا نمود"
اینها (جمهوری اسلامی ،طالبان،الغاعده و...)فکر میکنن که نماینده خدا هستند. اینها در راهی هستند که 180 درجه با اسلام منافات داره اما شیطان به اونها تلقین کرده که این همون اسلام ناب هستش.

مجله فنسالار گفت...

«به نظر شما پیوند حملات تروریستی با اسلام افراطی تا چه اندازه اعتبار دارد؟
اگر افراطگرایی مذهبی ریشه این کار بود وظیفه چه کسی است که با آن مبارزه کند؟ افراد؟ دولتها؟ »

مهمترین راه مبارزه با تروریسم اسلامی شناخت اسلام است.

1- این حملات با اسلام ناب محمدی ارتباط دارد. آنچه اسلام افراطی شناخته می شود عمل به سیره و سنت پیامبر اسلام و خلفای سنیان و امامان شیعیان می باشد.

2-هم افراد و هم دولت ها باید با آن مبارزه کنند:

روش های مبارزه:

1- افزایش تبلیغات و جذب مردم کشورهای اسلامی نظیر ایران به سوی ادیان معتدل مسیحی، زرتشتی و بهایی از طریق تبلیغات ماهواره و اعطای تسهیلات به پیروان تازه این ادیان از قبیل تسهیلات تحصیلی و مادی

2-تبلیغ اصول حقوق بشر بطور مستقیم و غیر مستقیم(باید فیلمهای بسیاری نظیر این فیلم که علیه سنگسار ساخته شده ودر جشنواره تورنتو نمایش داده شده ساخته و در خاورمیانه نمایش داده شود)

3-دوبله و نمایش فیلمهای عاطفی-انسانی توسط صدای آمریکابرای مناطق مسلمان نشین


4- کمک به افرادی مانند دکتر رامین کامران ، رضا فاضلی، شجاع الدین شفا و بهرام مشیری جهت افشاگری درباره اسلام.



دقت کنید که بین اسلام و مسیحیت یک تفاوت اساسی و بین اسلام و یهودیت یک شباهت اساسی وجود دارددر عین حال یک تفاوت اساسی بین اسلام و یهودیت است.

1-یهودیت دینی وحشیانه مثل اسلام است .
مردم یهود پس از اینکه اندیشمندان یهودی لائیک پا به عرصه گذاشتند پیشرفت کردند.(احکام سنگسارو ضد حقوق بشری در جای جای دین یهود وجود دارد)این شباهت این دین به اسلام است

2- تفاوت دین اسلام ویهود در این است که یهود در بین نژاد یهود رواج دارد و مختص آنان است اما اسلام می خواهد همه را مسلمان کند.
در حقیقت می توان عقاید و احکام دین یهود را به یک بیماری تشبیه کرد که فقط یک نژاد را مبتلا می کند و به دیگر نزاد ها سرایت نمی کند.
اما اسلام بیماری به خطرناکی ایدز است که همه نژاد هارا مبتلا می کند.

-------
مسیحیان هم کتب عهد عتیق را قبول دارند و هم عهد جدید.
عهد قدیم همان کتب دین یهود است.
عهد جدید مربوط به دوران پس از مسیح است.

دو نکته مهم:

1- در قرون وسطا مسیحیان با تمسک به احکام دین یهود که از کتب عهد قدیم استخراج شده بود مردم را شکنجه و مقتول می کردند و مردم را زنده در آتش می سوزانیدند.

2- اما در زندگی مسیح ما هرگز اعمال جنایتکارانه نمی بینیم.
مردی رقیق القلب که هرگز کسی را نکشت و به قتل و شکنجه کسی فرمان نداد. بلکه برعکس به رحم و شفقت فرمان داد.

--------

مسیحیت دینی بود که توحش آن مربوط به باورهای قبل از مسیح بود و این با پروتستانیسم قابل اصلاح بود یعنی مسیحیت منهای خشونت یهودیت.
یا عهد قدیم منهای خشونت عهد قدیم.

-----------

اما اسلام مثل مسیحیت نیست که اصلاح پذیر باشد چرا؟

1- پیامبر اسلام فردی با افکار ضد حقوق بشری بوده

2- پیامبر اسلام اعمال ضد حقوق بشری داشته

3-جانشینان معروف او چون خلفای سنیان و امامان شیعه نیز افکار و اعمال ضد حقوق بشری داشته اند

4- قرآن تعالیم ضد حقوق بشری دارد

حالا شما کجا را می خواهید اصلاح کنید؟

مجله فنسالار گفت...

قبل از اسلام مردم عربستان بتهای متعدد داشتند و عقایدی در رابطه با این بتها سنت آنان را تشکیل می داد.
محمد رسول الله برنامه ای برای خودش و مردم عربستان و جهان در ذهنش ترسیم کرده بود او برای به عمل رسانیدن عقایدش ابتدا بتی به نام الله ساخت که ناپیدا بود و در مکانی نا معلوم بود و هیچ کس جز او با آن بت ارتباط دو طرفه نداشت و آنچه می بینیم را ساخت.

آیا الله خدای جهان است؟ یهوه مسیح و الله سه خدای واحد هستند که هیچکدام اخلاق ورفتار یکسان ندارند.

الله چیزی جز یک بت نیست. که باید شکسته شود.
منشا تمام اعمال تروریستی مسلمانان برای این است که:

1- بت ناپیدا به نام الله را خدای عالمیان کرده

2- یک سری قوانین و دستورات ضد حقوق بشری و ضد انسانی را بر جهان حاکم کنند.

وفا گفت...

دوستان عزیزم همچنان که از نظرهاتون لذت می برم کمی هم نگرانم که لحن صحبتها از جنبه عقلانی به جنبه احساسی تبدیل بشه. خصوصا که در مورد اعتقادات هم نظر می دیم. فکر میکنم هر دینی در زمان خودش تاثیر بسزایی بر سیر تمدن بشری داشته و به شکلی در اصل اونها وحدتی به چشم می خوره ولی متاسفانه تجربه تاریخی شاهد این بوده که بسیاری از دین به عنوان وسیله برای اهدافی متفاوت از اهداف اون دین تعریف کرده اند و با توجه به مقدس بودن دین و قبول قرائت های متفاوت از اون مرزها میان دین باوران پر رنگ تر شده و کم کم پرده تعصب هم چشمان ما رو از پذیرفتن خیلی از واقعیتها دور نگه داشته. کاش تقدس جایی برای انتقاد و سوال که مبنای تفکر و تعمقه باقی میگذاشت. این البته فقط چالش مذهبیوننیست همه به شکلی با تعصبهای مختلف درگیریم و بر حسب طبیعت این عیب و ایرادها رو در دیگران میبینیم و کمتر از خودمون می پرسیم نکنه ما هم گرفتار تعصب باشیم.

ناشناس گفت...

آقای وفا با شما موافقم.
هر دولتی که به اسم دین میاد سر کار دین رو بنا به مصلحتهای خودش عوض میکنه.و این عادت تاریخ هستش.وهابیون اسلام رو بنا به مصلحتهای آل صعود تحریف کردند القاعده بنا به مصلحت خودشون رژیم ایران هم بنا به مصلحت خودش.این همیشه بوده حتی در زمان عیسی (ع) سران یهود هم بنا به مصالحشون دین رو تحریف کردن و دستور به قتل عیسی بیگناه دادند.مسیحی ها هم همین طور دین رو عوض کردن و گالیله رو محکوم به سکوت کرده و کتاباش رو آتش زدند.
اما نمیشه ما بیایم بگیم پس عیسی ضد علم و عقل،موسی قاتل بیگناهان و محمد هم تروریست بوده.
ما فقط کژفهمی های الغاعده رو میبینیم. اعتراف دانشمندان بزرگ رو در مورد اسلام نمیبینیم همچنان که انشتین میگه "قرآن کتاب جبر ،هندسه یا حساب نیست،بلکه مجموعه ای از قوانین است که بشر را به راه "راست" راهی که بزرگترین فلاسفه دنیا از تعریف و تعیین آن عاجزند،هدایت میکند".
القاعده رو که ادعا میکنه پیرو اسلام هست رو میبینیم اما ملاصدرا، دکتر حسابی یا دکتر شریعتی رو نمیبینیم.اونها هم تربیت شده اسلام بودند چرا اونها جنایت نکردند.
دوستان اصلا بهتر از این نمیشه که ما در همه چی شک کنیم و بعد از اینکه تحقیق کردیم و شکمون به یقیین تبدیل شد اون موقع ایمان بیاریم، ایمان به این که اسلام خوبه یا نه.
اما اگه از تحقیق نکریمو بعد گفتیم چیزی خوبه یا بده این از روی تعصب هستش و بزرگترین عامل عقب ماندگی جوامع(به خصوص اسلامی) همین تعصب هستش.تعصب راه رو روی فکر کردن میبنده و انسان رو لجوج و یک رای مینکه
اگر هم خواستیم تحقیق کنیم بهتره هم نوشته مخالفان رو بخونیم هم نوشته موافقان و هم بیطرفان. اون وقت نتیجه گیری.

ناشناس گفت...

شک وقتی درسته که تفکر،علم و اندیشه در پی اون باشه نه تعصب و لجاجت.
دوستان لطفا" همچنان که نظراتشون رو اعلام میکنند تا همه استفاده کنند به مقدسات توهین نکنند. همچنان که افرادی مثل کاندولیزا رایس و جرج بوش به مقدسات همه احترام میزارن و حتی مجالس افطاری برگزار میکنند بهتره ما هم یکم یاد بگیریم که اگه ما به چیزی احترام نمیزاریم و اعتقاد نداریم اما اون موضوع برای دیگران مقدس و محترمه ادب حکم میکنه که توهین نکنیم.
از خدا جوییم توفیق ادب
بی ادب محروم شد از لطف رب
بی ادب تنها نه خود را داشت بد
بلکه آتش در همه آفاق زد

ناشناس گفت...

مهدي جان:
من هيچوقت نگفتم voa به اسلام توهين كند. من فقط گفتم كه voa اطلاع رساني كند و قوانين و تاريخ اسلام را كه آخوندها آنها را مخفي مي كنند بيان كند. بخدا قسم ارزش اينكار از آوردن هزار تا كارشناس مختلف در برنامه بيشتر است.

آخوندها از تاريخ اسلام فقط واقعه كربلا را به شما آموزش مي دهند. در صورتيكه همانطوري كه دوستان در بالا بيان كردند، تاريخ اسلام بهيچ عنوان جالب نيست!!!

وفا جان:
نظر خودت در مورد اطلاع رساني قوانين و تاريخ اسلام چيست؟ آيا مي تواني مديران voa را قانع كني كه بيشتر به اين مسائل بپردازند؟ اگر مرا ببخشي مي شود بما بگويي خود شما چه ديني داري؟

متشكرم
ايميل مستعار من: hasansima@yahoo.com

ناشناس گفت...

آقای me اسم مذاهب بهایی و زرتشتی رو برای رد گم کنی آورده بودین دیگه؟ اینطور نیست؟ شما هم ماشالله خوب از آب گلالود ماهی میگیرید ها. با اسم بهایی زرتشتی شروع کردین بعد کم کم اسلام رو کوبیدید بعد یهودیت رو کوبیدید بعد مسیح رو دین شفقت و رحمت نامیدید. شما فکر کنم فیلم مصائب مسیح رو زیادی نگاه کردین .
به همون اندازه که در اسلام خرافات وارد شده به همون اندازه در مسیحیت هم وجود داره. وجود آدمی به نام مهدی با سن و سال بالای هزار سال همونقدر دور از ذهن هست که به دنیا آمدن فرزندی بدون پدر . زنده کردن مرده ها و دیگر چیزها رو هم بزارید کنارش. اگر در کتاب مسلمانها خرافات باشه جای تعجبی نیست. چون کتابها مال دوران خلفای عرب هست. ولی خیلی جای تعجب هست با اینکه تقریبا هر سال ورژن جدید کتاب انجیل به بازار میاد! ولی بازم توش پر از خرافات هست.
در ضمن اگر دنبال مسائل مهر و شفقت دین مسیحیت هستید میدونید که دین مسیحیت زاییده آیین مهرپرستی و یا میتراییسم خود ما ایرانی هاست که با ورود به مرزهای اروپا با خودمون به اونجا بردیم. وچنان تاثیری در اون قسمت از دنیا گذاشت که روز تولد مهر به عنوان روز تولد مسیح انتخاب شد بعدها کلیسا مجبور شد سالها بعد از مرگ پیامبرشون تاریخ تولدش رو تغییر بدند تا از همزمانیش با جشن تولد مهر جلوگیری کنند. نمیدونم فلسفه صلیب و مصلوب چیه . همینقدر میدونم که این نشان یا آرم خیلی شبیه نشان "بعلاوه" در آیین باستانی کهن خودمونه. جریان درخت کریسمس و دیگر چیزها رو هم که حتما میدونید دیگه.
امیدوارم روزی یکی هم پیدا بشه در مورد آیین و مذهب و فرهنگ ایرانی براتون فیلم بسازه.

مجله فنسالار گفت...

حمید گفت...

آقای me اسم مذاهب بهایی و زرتشتی رو برای رد گم کنی آورده بودین دیگه؟ اینطور نیست؟»

کلیه مذاهب حاوی خرافات و مطالب ضد حقوق بشر هستند.

1) ولی مسیحیت و زرتشتیت و بهائیت نسبت به اسلام خیلی خیلی انسانی تر و بهتر هستند.

2)در صورتیکه در یک کشور پیروان چند دین دارای اعضای زیادی باشند امکان اینکه در آن کشور یک حکومت دینی به قدرت برسد نزدیک صفر است.

مثلا در هند هیچ وقت احتمال جمهوری اسلامی نیست چون در هیچ رفراندومی اسلام به حداکثر نخواهد رسید و کشور هند مخلوطی از مسلمان و هندو و بودائی است.

حال اگر ایران بگونه ای بشود که 20 درصد مردم بهائی 20 درصد مسیحی و 20 درصد زرتشتی بشوند دیگر دین اسلام هرگز نخواهد توانست به حاکمیت ایران برگردد.