۱۳۸۷ شهریور ۲۰, چهارشنبه

چند تحول...چند نظر

لغو همکاری اتمی امریکا و روسیه
در حرکتی که "واکنش سمبلیک" آمریکا به فعالیتهای اخیر روسیه تلقی می شود پرزیدنت بوش توافق همکاری اتمی با روسیه را که چندی پیش با سر و صدای زیاد اعلام شده بود لغو کرد. هر چند به نظر نمی رسید کنگره این برنامه را تصویب کند اما به هر جهت کاندولیزا رایس "با تاسف" اعلام کرد "با در نظر گرفتن شرایط اخیر این زمان، زمان مناسبی برای این توافقنامه نیست." این اقدام پیامی از طرف بوش به روسیه در ارتباط با تحولات گرجستان تعبیر شده است. گفته می شود روسیه از شنیدن این خبر چندان خوشنود نخواهد شد.

چراغ سبز برای توافق اتمی آمریکا و هند
برخی از کارشناسان توقف تحریمهای گروه عرضه کننده اتمی علیه هند را پایانی تاریخی برای "انزوای دهلی نو از تجارت اتمی" دانستند. برخی دیگر این اقدام را مانعی برای تلاشهای جهانی منع گسترش تسلیحات تلقی کرده اند. با وجودیکه این توافق نیز باید به تصویب کنگره برسد کاندولیزا رایس اعلام کرده است "ما معتقدیم این توافق به نفع روابط استراتژیک آمریکا و هند است. هند خواهان برنامه صلح آمیز اتمی است و این راهی است که به آن دست پیدا کنند."

القاعده و اتهام همکاری ایران با آمریکا
در سالگرد واقعه تروریستی یازدهم سپتامبر القاعده ویدئویی یک ساعت و نیمه منتشر کرد و در آن ضمن مروری بر وضعیت "جهاد" به شدت به ایران برای همکاری با آمریکا حمله کرد. در بخشهای کوچکی از این پیام ویدئویی که در تلویزیون الجزیره پخش شد ایمن ظواهری ایران را متهم به "همکاری با امریکا در اشغال عراق و افغانستان" کرد و به رسمیت شناختن این دو دولت از طرف ایران را به شدت محکوم کرد. او همچنین از شیعیان عراق انتقاد کرد که چرا به " ندای جهاد در برابر صلیبیون اشغالگر" پاسخ ندادند. اشاره او به نیروهای آمریکائی بود.

شکست القاعده در انبار
پرزیدنت بوش در سخنرانی خود در دانشگاه ملی دفاع آمریکا به انتقال مسئولیت برقراری امنیت استان انبار عراق به نیروهای عراقی اشاره کرد و گفت "دو سال پیش انبار در کنترل القاعده بود و نمادی از شکست آمریکا در عراق. امروز القاعده در انبار شکست خورده و حملات تروریستی بیش از نود درصد کاهش داشته است. او با اشاره به روند مثبت انتقال مسئولیت به نیروهای عراقی و بازگشت تجارت، بهداشت و آموزش از بازگشت هشت هزار سرباز آمریکایی تا بهار آینده خبر داد. البته حدود صد و چهل هزار سرباز دیگر در عراق باقی خواهند ماند.

زرداری و نیاز مبارزه با افراطگرایی در پاکستان
تحلیلگران مبارزه با تروریسم را "چالش اصلی" رئیس جمهوری جدید پاکستان می دانند و هشدار داده اند اگر او در این کار موفق نشود "بازگشت به دموکراسی عمر کوتاهی خواهد داشت." شان مک کورمک، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، گفت "هدف اصلی مبارزه مشترک ما با تروریسم است." دینا پرینو، سخنگوی کاخ سفید، به همکاریهای فزاینده میان پاکستانی ها، افغان ها، ایالات متحده، و همپیمانان ناتو اشاره کرد و گفت "این دولت مردمی پاکستان محکم تر و با ثباتی بیشتر در کنار ما گام بر می دارد."

شما چی فکر می کنین؟
این تحولات چگونه بر مسائل ایران تاثیر خواهد گذاشت؟

۴ نظر:

ناشناس گفت...

وفای عزیز و دوست داشتنی ...
مطلبم رو براتون بلند نوشته بودم اما به وقت ارسال مشکلی ارتباطم رو قطع کرد و حالا اجبار دارم دوباره اما کوتاه بنویسم ...
من تلویزیون ندارم و سالهاست که نمی بینم مگر اشاره ای یا نکته ای گذار کنجکاوم کنه و اونوقت مثل شاگردی خوب هستم که قدر کلاس و معلم رو و حرمتشون رو می دونم . مطمئنم متعجب نخواهی شد اگر بعنوان یک سالک دیرینه که تخصصش رو در خانگاه تکمیل کرده و حائز رتبه ارشاد شده عرض کنم که بسیاری از امور رو در ارتباط سمعی و بصریم رو با تراژدی های کمیک پرویز صیاد دریافت کردم و او رو بعنوان استادی هنرمند که ناشناخته ترین هویت و شخصیت هنری ادبی سیاسی مذهبی و اجتماعی سرزمین ماست پذیرفتم . مطمئنا متعجب نخواهی شد اگر خواسته باشم وبلاگی برای معرفی او به دنیا خاصه جامعه ایرانی بسازم و بپردازم به ناشناخته های ایشون به این امید که سهم خود رو بعنوان یک هنرجو و دانشجوی مکتب هوشمند ایشون به استاد پرداخته باشم . وفای عزیز من در کنکور کثیف 69 با وجود نمرات عالی در مرحله گزینش دانشجو رد صلاحیت شدم تا بسیجیها و فلسطینیها و ... ها ها به سهامشون برسن . پیش از اون هم در کنکور 68 مدیر دبیرستان رازی تهران مدارکم رو برای شرکت در آزمون تایید نکرد چون ولایت فقها رو و مسئله اقلیت ها و احکام رو موضوع بحث در کلاسها کرده بودم و بارها اخراج و با وساطت پدر یا دوستان پدرم با سر تراشیده به کلاس برگشتم . بعد از اون هم آخرین سال جنگ سربازی بودم که دائم به بهانه های تهی بازداشت یا به دادگاه نظامی می رفتم و بدون استراحت پاس های طولانی و خسته کننده که مثل شکنجه بود می دادم . بعد از خدمت هم با توصیه ای وارد آموزش و پرورش شدم و بخاطر لیاقت و استعداد در مکاتبات و مرابطاتم معاونت مالی رو بدست آوردم و ضمن خدمت در دانشکده آزاد حسابداری می خوندم اما سه سال طول نکشید که پروند ه هایی خودنمایی کردن و پرونده ای جدید ساخته شد و به همون دلایل قبلی با هزار امید و آرزو اخراج شدم و خونه نشین ... وبعد گوشه نشینی من آغاز شد و برای جواب همه سئوالاتم به خانگاه رفتم چون همه درها به جز دروازه خانگاه بروی من بسته بود و ناچار بودم از اونچه در اجتماع می بینم و می شنوم درس بگیرم و هر کسی رو استاد تلقی کنم و بهترین شاگرد در این مدرسه بزرگ دنیا باشم . امروز خیلی از اونها که بخاطر عقایدم در مقابلم صف آرایی کرده بودن و یا کمینه پشت به من می رفتن روی آوردن به راهنمایی من برای راهی که رهرو اون هستن و خوشحالم که تقریبا به باور های اون سالهای دور من ایمان آوردن . پرویز صیاد برای من تنها یک هنرمند نیست بلکه یک سیاستمدار جامعه شناس و فیلسوف بزرگه . فیلسوفی که به خلاف بسیاری اهل منطقه و هم این فلسفه او رو متفاوت کرده .
... و اما در خواست من از تو وفای نازنین که بخاطر شم و هم والات در صدای امریکا خدمت می کنی و غم عشق می خوری این هست که بزرگواری کنی و با اجازه پرویز صیاد نشانی اینترنتی او رو به من بدی و خب بعنوان یه درویش بضاعتی ندارم تا شماره تماسش رو بخوام اما قادرم شماره رباطی که ساکن اون هستم رو بدم تا صدای ایشون رو بشنوم و در ارتباط با تصمیمم ایشون رو آگاه کنم و کمک بخوام . بی شک کامل ترین تعریفی که برای معرفی صیاد در ذهن دارم بی مدد ایشون میسر نخواهد بود ...
سلامت و سربلند باشی

مصطفی گفت...

جدال در تفسیر خبر دیشب دیدنی بود ولی پسندیدنی نه

مصطفی گفت...

با دستور رئيس جمهور
دكتراي وزير كشور تاييد شد!

بدنبال شیطنت عده‌ای از عناصر وابسته مبنی بر تقلبی بودن مدرک دکترای آقای دکتر کردان٬ شب گذشته آقای رئیس جمهور طی استعلامی از مقام وزارت علوم كسب اطلاع كردند!
در این نامه آمده است: اینک که دشمنان ملت چشم ندارند پیشرفتهای شگرف ما را در همه زمینه‌ها ببینند و الکی گیر داده‌اند به مدرک دکترای این بنده خدا٬ و از آنجایی که نميشود به اين گيرهاي الكي بي اعتنا بود، لذا در اين شرایط بحرانی و بن بست‌ به وجود شده از شما بزرگوار استدعا دارم این بار هم مشگل مدرک تحصیلی وزیر کشور را حل فرمایید تا با دلگرمی بیشتر به وظایفش عمل نماید. ضمنا نامبرده حاضر نیست از حالا برای قبولی در کنکور سراسری سال آینده بکوب بخواند و میگوید دیگه از ما گذشته!

وزير علوم جناب دكتر زاهدي در پاسخ به این استعلام چنین پاسخ دادند:

بسمه تعالي
برادر ارجمند جناب آقای دکتر کردان
وزير محترم كشور جمهوري اسلامي ايران
نظر به پیشینه درخشان شما و دستور رئيس جمهور محترم و همچنین جهت خنثی کردن دسیسه‌های دشمنان٬ از سوی اینجانب چند مدرک دکترا به شرح ذیل به جنابعالی اعطا میگردد:
- دکترا درفیزیک هسته‌ ای با گرایش زمین شناسی
- دکترا در طب اطفال و بزرگترها با گرایش فایبرگلس و طراحی جامدات و مایعات و گازها
- دکترا در حقوق و مزایا و مرخصی و اضافه‌کار و این چیزها
- دکترا در قلب و عروق(بدون الکل)
از خداوند منان سربلندی اسلام و شکست روزافزون دشمنان را مسئلت مینمایم./.
مهدي زاهدي
وزير علوم و تحقيقات

ناشناس گفت...

چند روز پیش در برنامه تفسیر خبر، آقای حقیقی به دفاع از تفکر شیعه و اسلام ولایتی در برابر اسلام القاعده ای پرداختند بدون اینکه چیزی از مصباح یزدی بدانند. پاراگراف آخر این خبر را بخوانید تا خودتان متوجه شوید :
http://www.asriran.com/fa/pages/?cid=40470