۱۳۸۷ خرداد ۷, سه‌شنبه

بهزاد نبوی: از طریق VOA نمی توان تحول ایجاد کرد



ایرنا: نبوي در پاسخ به سوالي که از وي در باره همکاري معاون سابقش محسن سازگارا از گردانندگان نشريات زنجيره اي، و علي افشاري، از فعالان دانشجويي جبهه اصلاح طلبي و دوم خردادي با آمريکايي ها پرسيد، ادعا کرد که بعضي ها اين افراد را به سمت امريکايي ها هل داده اند! نبوي در عين حال اذعان کرد که همکاري با رسانه هاي امريکايي عليه نظام تاثيري ندارد. وي افزود: "اين نوع کارها اثر ندارد و در کشور تحول ايجاد نمي کند. تحول بايد از درون ايجاد شود. با VOA نمي توان در داخل کشور تحول ايجاد کرد." چندي پيش نيز حضور پيرموذن سخنگوي فراکسيون دوم خرداي هاي مجلس هفتم در استوديوي صداي امريکاو اظهارات ضد ايراني اش موجب واکنش هايي در دوطيف سياسي دوم خردادي و اصولگرا شده بود.

شما چی فکر می کنین؟ راجع به بهزاد نبوی، راجع به محسن سازگارا، راجع به علی افشاری و راجع به VOA و ...

۲۶ نظر:

Alex Capris گفت...

be nazare man sedaje ameica behtarin resaneje iranist,ba tashakor.

joobin گفت...

مهمترين ركن اين حكومت حفظ نظام است آن هم به هر طريقي و هر كس يا هر چيزي كه در مقابل اين هدف حتي به صورت انتقاد سازنده قرار گيرد با زدن برچسب جاسوس ,آمريكايي,بهايي يا يك وحي في الفور صادر شده از آسمان مورد اتهام قرار ميگيرد.آيت ه.. خامنه اي تبديل به راننده اي شده كه حاضر است هر عابر يا مانعي كه جلويش قرار گرفته را متلاشي كند تا خداي ناكرده كنترل فرمان از دستانش خارج نشود و به منزل مقصود كه اصلا معلوم نيست كجاست برسد.

ناشناس گفت...

به امثال بهزاد نبوی توصیه می کنم نگاهی به وسواس آخوندا در جمع کردن دیشها از روی پشت بام خانه ها بیندازند. آخوندها آنقدر ها هم کودن نیستند که ندانند چه چیزی "نظمشان" را به هم می زند.

ناشناس گفت...

تكليف بهزاد نبوي روشن است . او بیش از هر چیز متكیست به بخشی از شبكهٌ مافیایی ـ سیاسی اسلامگرایان داخل ایران و كمابیش عضو جناحی یا خرده جناحی است نظیر باقی عناصر رژيم فاسد اخوندي .
اين فرد و ساير عناصر ذوب شده در ولايت ستمگر فقيه . هویت سیاسی خویش را در درجهٌ اول و به بارزترین شكل از ديكتاتور خامنه اي كسب میكنند و روشن است كه دكتر سازگارا و ديگر ليبرال دموكراتهاي ميهن پرست را ، بزرگترین خطر براي رژيم انقلابي خود میشمارند .
حیات اصلاح طلبان حكومتي بسته است به حیات نظام اسلامی. تا وقتی این نظام برجاست وجودی دارند و از جانب ساده لوحان اعتنایی به آنها میشود ولی وقتی نظام فعلی مرد و اسلام غلیظش را به جهان دیگر برد برای اسلام رقیق آنها هم مشتری باقی نخواهد ماند.
اما در مورد مبارز ازاديخواه ، دكتر سازگارا فكر ميكنم ايشان به درستي از بدنهٌ اصلاح طلبان كنده شده و تمایل خویش را به لیبرالیسم و لائیسیته نشان داده است كه به مدد سلامت ذهن و درگیر نبودن در توجیه اشتباهات دیروز، راه خود را پیدا كرده است و بالاخره به گفتار ليبراليسم رسيده است. پیوستن دكتر سازگارا و مهندس افشاري به كارزار مبارزه عليه استبداد انقلابي مذهبي حاكم بر ايران نه تنها منطقی بلکه بسیار مفید و نشانه سلامت ذهن سیاسی است در انها
در مورد voa هم به نظرم رسانه حرفه اي و تاثير گذاريست . تنها مشكل صداي امريكا در حال حاضر قدرت دريافت - صداي برنامه ها - از طريق راديو در ايران است . من شخصا از وقتي تجهيزات ماهواره ام توسط نيروي سركوبگر انتظامي رژيم جمع اوري شد براي دريافت برنامه هاي شما از طريق راديو اقدام كردم . همه فركانس هاي راديويي را كه در سايت رسمي صداي امريكا درج شده امتحان كردم اما تا امروز موفق به دريافت برنامه ها از طريق راديو نشده ام .
خواهش ميكنم در صورت امكان از دست اندركاران بخش فارسي بخواهيد برنامه هاي راديويي را روي فركانسي پخش كنند كه در ايران به راحتي قابل دريافت باشد .

Arash Sigarchi گفت...

سلام. چند مورد است. اولا برعکس دوستمان روزبه ، معتقدم کمی باید با آرامش بیشتر در مورد دیگران نظر داد و البته من هم معتقدم بهزاد نبوی یکی از آن آدم های مهم جمهوری اسلامی است. فارغ از این اظهار نظر ایشان که گویا مانند کروبی سعی دارد هر چه بگوید و هر که را نفی کند تا بلکه برای سالهای بعد تایید صلاخیت بگیرد ، اما وفای عزیز قوبل کن بخش اعظم همکاران شما بیش از آنکه فعالان رسانه باشند ، دگرخواهان سیاسی هستند و حتما شما می دانید که تغییر سیاسی کار یک رسانه نیست. شاید یک رسانه در آن تاثیر گذار باشد اما وظیفه یک رسانه نیست. شاید اگر کمی نیروهای حرفه ای تر در آنجا باشد به رون چرخش آزاد اطلاعات در ایران بشود کمک کرد. من شدیدا معتقدم که افزایش سطح آگاهی موجب پیشرفت ایران است . دوم خرداد محصول نسلی بود که فقط می خواند و می خواند. آیا جوانان امروز اینکار را می کنند ؟ آیا رسانه های ما رسالتی برای آگاهی رسانی دارند ؟ بحث می طلبد این موضوع . شاد باشی !

وفا گفت...

برای خود من اصل قضیه توجه آقای نبوی به voa بود. سئوالی که برای من پیش اومد این بود که voa چه تاثیری داشته که انتظارها رو تا این حد بالا برده؟

وفا گفت...

یه سوال دیگه. آقای نبوی کجاست؟ کسی می دونه؟

ناشناس گفت...

من با نظر آقای سیگارچی موافقم.

این حکومت دهان همه رو که در داخل بسته خوب ما از کجا خبر بگیریم و تحلیل بشنویم. آگاهی پیش نیاز هر تغییر مثبتی هست و صدای آمریکا علیرغم همه ضعفها و محدودیتهایی که داره (از جمله کمبود نیروی متخصص فارسی زبان) در اطلاع رسانی به ایرانیها نقش بسیار مهمی داره.

در مورد آقای سازگارا بنظرم وجود ایشون برای صدای آمریکا غنیمتی هست چراکه ایشون واجد تمام خصوصیات مثبت یک مفسر تلویزیونی هستن . هم نسبت به مسائل داخلی , بین المللی اشراف کامل دارن هم تحلیلهای دقیقی ارائه میکنن و هم خیلی خوش صحبت هستن. تحلیلهای آقای افشاری هم بیشتر اوقات برای من جالب هست.

Rahman Javanmardi گفت...

بعید بنظر می‌رسد که‌ آقای نبوی از نقش رسانه‌ها در جهان ما در این برهه‌ از زمان آگاه نباشند. هم‌کیشان سابق ایشان با ساختن رسانه‌ بسیار با کیفیتی مثل Press TV نشان داده‌اند که‌ کاملن آگاهند که‌ جهان را رسانه‌ فتح می‌کند و بس.(حتی خود ایشان بعد از مهاجرتشان اولین کاری که‌ کردند ساختن و راه‌اندازی سایت روزآنلاین بود). پس ایشان با هدف و آگاهانه‌ این صحبت را مطرح می‌کنند. آقای نبوی می‌دانند که‌ صحبتهای آقای سازگارا 2.000.000 تماشچی دارد. اخبار و تفاسیر ابژکتیف حق مردم ایران است. تریبون داشتن افکار دمکراسی‌خواهانه‌ مثل افکار آقای سازگارا و آقای افشاری در مقابل تریبونهای متفاوت جهت‌دار، ریز و درشتی که‌ ایرانیان از آنها استفاده‌ می‌کنند، حداقل خدمتی به‌ بست نظریات مدرن و پیشرفته‌ایست که‌ جهان ما را به‌ پیش خواهد برد. "بعضي ها اين افراد را به سمت امريکايي ها هل داده اند!" مقوله‌ هل دادن بعضی‌ها را نمی فهمم! (برخورد به‌ امریکا و رادیو امریکا ایشان ناشی از نظریه‌ امپریالیسم و استعمار دوران جنگ سردی ایشان است) و آیا کسی مثل آقای سازگارا با روشن بینی و دانش بالایی که‌ دارند را میشود هل داد؟ اما در مورد اینکه‌ این "همکاری" "هیچ تاثیری" نداشته‌ باشد فکر میکنم بسیار شعاری و غیر مستند است. و یا اینکه‌ "تحول باید از داخل باشد" متاسفم که‌ کسی مثل آقای نبوی که‌ خود دستی برآتش دارد(با توجه‌ به‌ نقش نویسندگان و خبرنگاران در فرم دادن به‌ افکار عمومی)چنین بی‌مهرانه‌ به‌ این رسانه‌ و نقش بسیار نادرش را در رساندن اخبار درست و ساختن افکار عمومی در جامعه‌ ما منکر می‌شوند!

بي پــــــرده با تو گفت...

ba in vasf, ishan taasire harf ha va faaliyyat haye khodeshan ra ham monker mishavand

Rahman Javanmardi گفت...

وفا عزیز با سلام
در کامنتهایم بهزاد نبوی را با ابراهیم نبوی، اشتباه گرفتم. عدم دقت اینجانب به‌ متن اصلی خبر شما باعث این لغزش من شده‌ است. از این بابت از شما و بازدیدکنندگان وبلاگ شما صمیمانه‌ پوزش می‌طلبم.

ناشناس گفت...

VOA بهترین رسانه ایرانی در خارج است و با حضور استیدی چون آقایان نوریزاده و سازگارا و چالنگی و بهارلو و شجاعی و دیگران واقعا" به برترین خبرگزاری تبدیل شده است که اکثریت قریب به اتفاق مردم به آن هر شب نگاه می کنند و این را هیچ کس نمی تواند انکار کند.پس آقایان نظام بدانند وقت ... تنگ است ای ...
درود بر مجریان و کارشناسان VOA که پایه های اینان را لرزانده اید.

ناشناس گفت...

جابجایی اطلاعات از طریق voa یا هر رسانه ازاد دیگری در گذر زمان خودبخود باعث تحول میشود.جمهوری اسلامی به تاثیر رسانه ها بر افکار مردم به خوبی واقف است و با توجه به اینکه همیشه خود را در حال جنگ میبیند در این جنگ رسانه ای دارای یک استراتزی است که در گام اول تسخیر سرپلهاست وکمترین استفاده ای که از این کار میبرد اینه که این سر پلها به دست افراد دیگری با دیدگاه های مخالف نیفتد.باید گفت در مواردی voa جهت بدست اوردن اطلاعات از رسیورهایی استفاده میکند که نرم افزارهای ان ساخت جمهوری اسلامی است. surena surena_006600@yahoo.com

ناشناس گفت...

خسته نباشید وفای عزیز
VOA خیلی هم تاثیر داشته.حداقل در جنوب ایران که من هستم هرروز عده زیادی را از پیر وجوان میبینیم که به تفسیر یا نقل برنامه دیشب VOA می پردازند.روشنگری بهترین راه رسیدن به دموکراسی ,آزادی و عدالت است.در دنیای جدید به لطف ارتباطات تکنولوژیک همه خرافه ها و ستمهای پنهان شده در پس پرده عوامفریبی و دین بازی محکوم به نابودی خواهد بود.فضای شفاف رسانه ها که به هیچ وجه قابل کنترل نیست پرده از هر ابهام و رسوایی برمی دارد.این مساله را جمهوری اسلامی باید خیلی زودتر بفهمد و گر نه اسلام تشیع را ازین که هست هم نابودتر خواهد کرد.این نظام با این شیوه حکومتی ، دین بازی وپنهان کاری خیلی دیر پا به عرصه گیتی گذاشته است.
زینب از روستای بهده(behdeh) هرمزگان

avangard گفت...

ايشان زماني به دست داشتن در حادثه بمب گذاري در دفتر حزب جمهوري متهم بودند امروز هم در عصر انترنت و ماهواره به تاثيرات شگرف آن اگاه است براي همين است كه صدا و سيما در يد قدرت ولي فقيه قبضه شده به جرعت ميتوان ادعا كرد كه صداي آمريكا در ايران پربيننده ترين شبكه است و امروزه بيان مردم كوچه و بازار و آنهايي كه حتي سواد آكادميك ندارند با شنيدن تفسيرهاي برنامه ي شما با ذهني روشن و ادبياتي فوق العاده با هم به تبادل انديشه مينشينند

ناشناس گفت...

هر چه به ذهنم فشار مي‌آورم تا به ياد بياورم که کدام بخش سخنان آقاي پيرموذن در صداي امريکا "ضد ايراني" بود، ذهنم مرا ياري نمي‌کند. گمانم نبايد نگران ضعف حافظه‌ام باشم بلکه بايد به سخنان آقاي نبوي شک کنم، چنان که کاش سي سال نسل پيش از ما به سخنان امثال آقاي نبوي و در وهله‌ي اول به سخنان آقاي خميني شک کرده بود.
گويا آقاي نبوي هم چون بسياري ديگر از صاحبان قدرت در جمهوري اسلامي دچار اين توهم است که کشور ايران را خلاصه در نظام اسلامي حاکم بر اين کشور مي‌دانند و از اين نگاه وهم‌آلود سخنان ضد نظام ديکتاتوري اسلاممي حاکم بر ايران را تعبير به سخنان ضد ايراني مي‌کند (که باز هم به ياد ندارم آقاي پيرموذن در "صداي امريکا" سخنان ضد نظام اسلامي هم گفته باشد).
به هر حال چنانچه آقاي نبوي گرامي دچار توهم، ضعف حافظه، بدفهمي يا هر مساله‌ي ديگري است و نمي‌داند "سخن ضد ايراني" چيست، به ايشان توصيه مي‌کنم سخنان آقاي خامنه‌اي در سفر اخيرش به شيراز درباره‌ي تخت جمشيد که مايه‌ي غرور و سربلندي هر ايراني به عنوان يکي از سندهاي هويت ملي ايراني است، را بازبشنود تا هم معناي سخن ضد ايراني را بداند و هم دشمن فرهنگ ايران و لذا دشمن ايران و ايراني را بشناسد!

پاينده ايران
همايون از مشهد

ناشناس گفت...

شما چی فکر می کنین؟ راجع به بهزاد نبوی، راجع به محسن سازگارا، راجع به علی افشاری و راجع به VOA و ...


_ روشنفکران!خودفروخته ای از نمونه های بهزاد نبوی مدتهاست آخرین محصولات فکری اشان را به منظور پایداری پیکر فرسوده جمهوری اسلامی مرهم کرده اند
امروز در اذهان کم اطلاع ترین اقشار مردم ایران اینها داستانی قدیمی و بی اثر است
راجع به محسن سازگارا٬ بنظر من خروج ایشان از ایران اصلا معنی نداشته و حتی فعالیتهای ناسازگارانه ی ایشان در ایران که منجر به گرفتاریهایی نیز برایش شده بی مورد بوده. یعنی می توانستند با قناعت به وضع خود بر سری که درد نمی کند دستمال نبندند.
راجع به علی افشاری اما فکر می کنم آدمی ست که با بهره گیری از هوش و ذکاوت فطری انسانی اش کمتر اجازه داده هدف پنهان در مخیله اش او را مورد قضاوت بینندگان صدای امریکا قرار دهد.
VOA مدعی است صرفا به خبر رسانی اشتغال دارد اما وقتی محصول کار مجریان خوب و کارکشته در کنار اجرای افرادی قرار می گیرد که به شدت گرایش دارند بجای ایفای نقش اصلیشان بعنوان یک اجراکننده ی تلوزیونی صرف٬ مثلا ادای لاری کینگ را درآورند یا مزاحم جریان رسای اطلاع رسانی از مدعوین برنامه ها به بیننده باشند٬ قطعا ادعای صدای امریکا را از آن کم و کیفی که جناب کامبیز محمودی همیشه به آن اشاره دارند به درصدهای کمتری تنزل می دهد

ناشناس گفت...

با سلام،من اولا با نظر آقای آرش سیگارچی موافقم ،با وجود سوال های درستی که شما از آقای دکتر کامبیز محمودی می کنین و ایشان هم درست تحلیل می کن ولی واقعا رادیو آمریکا بی طرفانه عمل نمی کند،در مورد آقای سازگارا به یه نقل قول از صادق زیبا کلا م اشاره می کنم که در مورد انقلاب فرهنگی و اسلامی کردن دانشگاه ها میگه باید به خدا پناه ببریم(از ظلمی که در حق این مملکت کرده است)ولی با این وجود دکتر سازگارا جزو بهترین تحلیلگر های رادیو امریکا هست که در ایران به شدت مورد استقبال قرار گرفته،در مورد علی افشاری هم باید گفت یکی از سیاست های حکومت فراری دادن مهره های تاثیر گذار و مخالف است چون خروج آنها به شدت از تاثیر گذاری آنها می کاهد.

ناشناس گفت...

با سلام
اقای نبوی چند سوال:
1- شما با هفته نامه عصر ما توانستید تحول ایجاد کنید؟
2-اگر VOA نتواند تحول ایجاد کند (به نظر شما)ولی نبودش شما و جمهوری اسلامی را خوشحال نمی کند؟
3- کجا می توان به دنیا این صدا را رساند که" اقای حسین شریعت مداری %90 تیترهای روزنامه کیهان حرفهایی هست که مخالفان دولتمردان غرب می زنند و نه دسگیر میشوند نه اعدام"
4-ایا VOA به این خاطر خاطر مغضوب شما و اخوندها نیست که موافقت و مخالفت کور کورانه و بی منطق از جریانی نمی کند و کارشناسانه ترین برنامه را دارد؟
5-ایا در ایران ماندن و ادای مخالف را در اوردن و سوپاپ اطمینان رژیم شدن بهتر است از مهاجرت اجباری هموطنانی چون سازگارا و افشاری و.... در جهت تلاشی متفکرانه برای نجات مردمی که شما ها گرفتارش کردید و هنوز بین مردم و نظام در انتخاب نظام تردید نمی کنید. همانطور که خاتمی نکرد؟

ناشناس گفت...

be nazare man hozoore aghayan zasgara va afshari barnamye VOA ra besiyar jaleb va mofid tar az gozashteh kardeh hast. man dar toole 6-8 mahe gozashteh taghriban har haftef sohbatha va tahlilhaye onharo gosh kardam. in do chand tafavote jeddi ba aghaye behzade nabavi darand:
1-tahammol zendan dar regime jomhori eslami ke neshondahandeye adame vabestegi oonhast
2-har do be nooie az daroone hokomat rishe gereftan va baad dast be naghde jeddi hokoomat mizanan be noi ke hokomat onharo be zendan va mohajerate ejbari mikeshooneh
3- har do ehateye kamel be sharayet mojod dar iran daran va afrade ziyadi az gheshre danshjo va faalane siyasi dar Iran ro mishnasan

hich kodom az in masele dar morede aghaye nabavi sedgh nemikone asasan ishoon dar radeye eslahtalabe saeshkar ba hokoomat (dakhel hokomati)
gharar migiri ke dige jaygahi dar az nazare ahaamiyate siaysi nadaran.
Amsale aghaye behzade nabavi anghadr bifgorgh va kochak dar fazaye siyasie mojode Iran hastand ke yeki az doostanemoon dar miyane comment ha ishoon ro ba aghaye ibrahime nabvai (journaliste tanzpardaz) eshtebah migiran...
BA Tashakkor az VOA va VAFA ye azize bekhatere in forst.

Unknown گفت...

khahesh mikonam ba harfhaye in aghayan vaghte khodetan va ma ra danestah va ya nadanesteh nagirid. az VOA mamnoon hastim.

ناشناس گفت...

az tarighe VOA haman komaki ra mitavan be mardom kard ke BBC dar zamane shah be akhoondha kard .az VOA dar kol ba didane nimehe por e
livan tashakor mikonam .

ناشناس گفت...

حق با بهزاد نبوی است
در ایران اگر چه می گویند مردم ایران از آخوند ها و یا آنچه که سیاست اسلامی گفته می شود متنفر هستند ولی در واقع این مخالفت ظاهری بوده ویک چیزی است که در اصل وجود ندارد در واقع ایرانی ها موافق این نظام بوده و تنها دلیل این کلمات این است که چرا در عربستانی که حکومت اسلامی است مردم راحت تر زندگی می کنند نسبت به ایران اسلامی که این هم بایستی توجه کرد که زندگی در عربستان هم شاید مقداری از لحاظ زندگی معیشتی نسبت به ایران امروز آسان تر باشد ولی از لحاظ شرایط اجتماعی و فرهنگی ایران هر چند اسلامگرا بهتر می باشد
در ایرانی که مردم باصطلاح مخالف سیاست آخوندی تمامی کار های روزمره زندگی خود را بر اساس دیانت های اسلام ایرانی انجتم می دهند
در خانواده که اصلا اعتقادی به اسلام موجود ندارند ازدواج براساس سیستم اسلامی صورت میگیرد، برای عقد قرارداد های روزمره و معمولی خود از عقد های اسلام گرایانه استفاده می کنند برای تایید و ثبت املاک و اعتبارات خود به دفاتر ثبت مراجعه کرده و در نهایت با تایید نهایی یک ۀخوند این اعتبارات مورد قبول افراد قرار می گیرد.

حال آیا این گفته اشتباه می باشد:
بهزاد نبوی: از طریق VOA نمی توان تحول ایجاد کرد

آیا گفته هایی که در یک شبکه غیر ایرانی (از دید اکثریت جامعه) پخش میشود آیا می تواند کمکی انجام دهد

VOA که خود دچار مشکل اطلاع رسانی است و نهایت سعی خود را میکند که صدای خود را بدون تحریف به ایرن برساند می توانید به سایت مراجعه کنید و این عبارت را ببینید

اطلاعيه
اخيرا بعضی از تلويزيون های ماهواره ای فارسی زبان تمام يا قسمتی از برنامه های تلويزيونی شبکه فارسی صدای آمريکا را ضبط و با افزودن آگهی های تجاری مجددا پخش می کنند. بدين وسيله اعلام می کنيم که اين اقدام بدون اجازه صدای آمريکا انجام می گيرد.

موضوع اعلام شده مسئله کوپی رایت نیست بلکه تحریف خبری است

و موضوع دیگر VOAیک خبرگزاری رسمس ایران نیست بلکه از طریق روشهای گوناگون به ایران میرسدکه این روشها عبارتند از:
یک کلاغ چهل کلاغ
نقل قول
ماهواره
اینترنت

حال بایستی توجه کرد که واقعا VOA خیلی نقش کاملی در خبر رسانی در ایران ندارد

ناشناس گفت...

درود
با تشکر از شما عزیزان در تلوزیون آمریکا ...بنظر من قرار نیست از طریق تلویزیون کاری جز روشن شدن افکار انجام بشه که تلویزیون شما اینکارو انجام می ده ولی خوب مانند هر چیزه دیگه ای خالی از اشکال نیست و آب باریکه ای هست به آقای نبوی بفرمایید اصلاح طلبان که هشت سال در مسند قدرت بودند در عمل چه کردند؟؟؟
و اما به شما دوسنان در صدای آمریکا باید بگم بر روی شناساندن ابعاد مختلف دین و ادیان به ملت ایران کمک کنید چون دقیقا از همین موضع ضربه می خورن که خیلی کم به اون توجه شده...امیدوارم برای موضوع دین و مذهب بیشتر کار انجام بدین....

Brain Over The Body گفت...

خبرنامه امیرکبیر: مقاومت دانشجویان دانشگاه تربیت معلم به نتیجه رسیده و دانشگاه تمامی خواسته های دانشجویان را پذیرفت. روزگذشته در حالی نماینده وزارت علوم به دانشگاه تربیت معلم آمده تا با همراهی مسئولین دانشگاه با نمایندگان دانشجویان متحصن تربیت معلم مذاکره کنند که یازده روز از شروع تحصن دانشجویان می گذشت.

در این مذاکرات که از صبح روز گذشته تا ساعت ۱۰ شب ادامه داشت دانشجویان با تمامی خواسته های خود رسیدند. برکناری معاونت دانشجویی دانشگاه، برکناری معاونت فرهنگی دانشگاه، عذرخواهی کتبی مسئول حراست دانشگاه که خانواده های دانشجویان را تهدید کرده بود، استاندارد سازی خوابگاهها، بهبود کیفیت غذا و رعایت بهداشت، بازگرداندن سالن مطالعه مرکزی به دانشجویان، عدم احضار دانشجویان متحصن به کمیته انضباطی و تعویق امتحانات پایان ترم خواسته های دانشجویان تربیت معلم بود.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، مسئولین دانشگاه ۶ مورد از خواسته های دانشجویان را تا عصر روز گذشته پذیرفتند ولی از پذیرش خواسته تعویق امتحانات و لغو احکام انضباطی خودداری می کردند که در نهایت جلسه دانشجویان بدون رسیدن به توافق نهایی در ساعت ۶ بعد از ظهر به پایان رسید و دانشجویان گفتند به تحصن خود ادامه خواهند داد. در نهایت در ساعت ۱۰ شب گذشته دانشگاه خواسته تعویق امتحانات را نیز پذیرفته و امتحانات پایان ترم تا یکشنبه هفته آینده به تعویق افتاد. همچنین رئیس دانشگاه که به هیچ وجه حاضر به پذیرش لغو احکام انضباطی صادر شده برای ۸ دانشجو نبود، سرانجام مجبور به تسلیم در برابر خواسته دانشجویان شد و احکام انضباطی این دانشجویان نیز لغو شد. از صبح روز گذشته نیز ارتباط تلفن همراه تا محدوده چند کیلومتری دانشگاه تربیت معلم قطع شده بود.

لازم به یادآوری است تحصن گسترده دانشجویان تربیت معلم که با حضور بیش از ۳۵۰۰ دانشجوی طی روزهای متوالی و همراه با اعتصاب غذای بیش از ۱۲۰ دانشجو برگزار شد از روز شنبه هفته گذشته آغاز شده بود. امروز تریبون آزاد پایانی این تجمع برگزار خواهد شد.

وفا گفت...

رضا از ناکجا آباد ایران در ایمیلی به برنامه تفسیر خبر نوشت:

با سلام خدمت برادران و خواهرانم كه در غربت جور ما را مي كشند
من يكي از دانشجويان رشته مديريت هستم بايد اعتراف كنم كه تنها چيزي كه در ادارات ايران وجود ندارد اصول مديريت است
من يك دانشجوي بسيجي هستم ولي بايد اعتراف كنم كه تنها چيزي كه در بسيج امروزه وجود ندارد حفظ ارزشها و ساير مواردي است كه بسيج بر دوشش مظلومانه يدك مي كشد
من يك دانشجوي بسيجي بيكار هستم كه عدالت تنها حرفي است كه تا به گوشم مي رسد خنده ام مي گيرد .
در پايان بايد صادقانه اعتراف كنم كه اگر امثال شما و تلوزيون پر بيننده شما نباشد اين مسئولان فعلي تكه نان موجود بر سفره مردم را نيز به غارت مي بردند و در يك جمله مي گويم سايه اتان مستدام پاينده و پيروز باشيد .
رضا از نا كجا آباد ايران