۱۳۸۷ خرداد ۳, جمعه

تفسیر خبر جمعه شب

مروری بر سیاست خارجی آمریکا در هفته
در برنامه امشب با توجه به صحبتهای ژنرال دیوید پترائس فرمانده نیروهای چند ملیتی در عراق که در کنگره آمریکا سخن گفت وضعیت عراق، چشم انداز حضور نیروهای آمریکا در آنکشور و دخالتهای ایران را بررسی خواهیم کرد. در این هفته دیوید میلی بند وزیر امور خارجه بریتانیا میهمان همتای آمریکایی خود کاندولیزا رایس بود. این دو وزیر در مورد وضع منطقه و برنامه اتمی ایران نیز سخن گفتند که در برنامه امشب به آخرین تحولات اتمی در روابط گروه پنج بعلاوه یک ، آژانس بین المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی نگاهی دقیقتر خواهیم داشت. موضع وزارت امور خارجه در مورد دو تحول عمده منطقه را بررسی می کنیم، گفتگوهای صلح اسرائیل و سوریه و آشتی دوحه که امید برقراری ثبات سیاسی در لبنان را ایجاد کرد. و در پایان به رقابت مقدماتی امیدداران ریاست جمهوری آینده در آمریکا نگاهی خواهیم داشت. در برنامه امشب من و همکار عزیزم سیامک دهقانپور همراه خواهیم بود با کارشناسان تفسیر خبر امشب آقای شایان سمیعی تحلیگر واستاد علوم سیاسی و آقای دکتر آرام حسامی استاد علوم سیاسی دانشگاه مانت گامری .

۳ نظر:

ناشناس گفت...

سلام آقای وفای دوست داشتنی،بازهم مثل همیشه برنامت عالی بود،اگه امکان داره در مورد پیامدهای تحریمهای جامعه جهانی بر ایران واثرات آن بر مردم هم در یک برنامه بحث کنید.مرثی بازهم از شما وتمام همکارانتون.

ناشناس گفت...

سلام بهتر نیست به این نوشتتون دقت کنید ؟
شايد تفسير شما درست تر از آب دراومد!
نمی دونم این حرف برای شما به معنی توهین نیست ؟!
و درباره بخش های خبری در صدای امریکا باید بگم من موافق صدای امریکا نیستم
یکیش اینکه شماجناه گیری مستقیم ضد رژیم و گاها ایران دارین اما اگر رسانه شما(؟) جناه گیری نمیکرد خیلی خوب بود با اینکه نمیتونید!!!
و بعد از یکی از انتقاد هام از شما متشکرم بخاطر بعضی قسمت های علمی و تاریخی افراد مهم در این شبکه که برای من به شخصه بسیار مفید بود.

وفا گفت...

دوست ناشناس عزیز این جمله در کمال احترام و در نهایت صمیمیت چنان که دو دوست با هم به کنایه و شوخی حرف بزنند نوشته شده و هدف اون برقراری ارتباطی صمیمی تره. اگر از اون احساس غیر از این به تو دست داد منو ببخش.

در مورد دوم هم باید بگم سلیقه ها متفاوته و از اینکه با این شفافیت ابراز عقیده کردی احساس خوبی می کنم. صدای آمریکا یک رسانه است و رسانه خودش نمی تونه جهت و سمت و سویی داشته باشه بنابر این اگه اجازه بدی که یه شوخی کوچولو بکنم بگم که "موافق صدای آمریکا" بودن به نظر من نمیتونه معنای خاصی داشته باشه ولی می فهمم اگه منظورت این بوده که با برنامه ای یا نظری که در برنامه ای مطرح شده موافق نباشی. اینهم تمام زیبایی ماجراست که دوستانی مثل تو ببینند و قضاوت کنند. یه شوخی کوچولوی دیگه هم اینکه صدای آمریکا جناه گیری نمی کنه چون جناه با ح نوشته میشه نه ه!