۱۳۸۷ اردیبهشت ۲۶, پنجشنبه

تفسیر خبر پنجشنبه شب

با گزارشگران صدای آمریکا.
در برنامه امشب به سفر خاورمیانه پرزیدنت بوش می پردازیم. پرزیدنت بوش که سفر خود را دو روز پیش آغاز کرد در اسرائیل با شیمون پرز رئیس جمهوری اسرائیل و اهود المرت نخست وزیر دیدار کرد و در پارلمان اسرائیل، کنست ، سخنرانی کرد او در ادامه سفر برای ملاقات با ملک عبدالله پادشاه عربستان به عربستان سعودی خواهد رفت و در مصر با حسنی مبارک رئیس جمهور آنکشور و ملک عبدالله دوم پادشاه اردن و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی دیدار خواهد کرد. سفر او به اسرائیل همزمان با گرامیداشت شصتمین سال تاسیس دولت اسرائیل است. عربستان هفتاد و پنجمین سال روابط رسمی آمریکا با آنکشور را گرامی می دارد. کاخ سفید هدف این سفر را ملاقات با رهبران منطقه، تاکید بر تلاشها در مسیر دستیابی به صلح ، مبارزه با تروریسم و گسترش آزادی عنوان کرد. او در اسرائیل اعلام کرد " آمریکا از دموکراسیها دفاع می کند و دربرار تروریسم می ایستد. چه اینکار حمایت از اسرائیل در برابر تهدید تسلیحات اتمی جمهوری اسلامی ایران باشد و یا حمایت از دولت سینیورا در لبنان."
در برنامه امشب همچنین به آخرین واکنشها به تحولات لبنان نگاهی دقیقتر خواهیم داشت. برنامه اتمی ایران و آخرین تحولات در عراق را از دید گزارشگران صدای آمریکا بررسی خواهیم کرد.

در برنامه امشب آقای احمد رافت در استودیوی واشنگتن با ما هستند و آقای محمد رضا شاهید از پاریس و آقای علی جوانمردی در ارتباط تلفنی از اربیل عراق که به این رویدادها نگاهی دقیقتر خواهند داشت.

۵ نظر:

وفا گفت...

باس در ایمیلی به برنامه مینویسد:

از آقای , احمدی ريا ؛ بايد سئوال کرد اگر ايران دخالتی در لبنان ندارد
پس موشک هائی را که حذب اله با آن به اسرائيل حمله می کند و اسله هائی را اکنون اين گروه با آن به دولت لبنان حمله کرده از کجا در اختيار آنان قرار می گيرد؟
آقای احمدی ريا لطفآ نگوئيد آنان را اسرائيل به حذب اله می دهد جهت جنگ داخلی .

عباس

وفا گفت...

مسعود در ایمیلی به برنامه می نویسد:

به نظر شما آقای احمدی نژاد چرا ایران را به سمت تحریم و جنگ پیش میبرد؟


با تشکر . مسعود

ناشناس گفت...

سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب، به‌پیروی ازاستاد فیلسوف شهید مطهری، که تخصص‌اش، دشنام‌دادن به سنت‌های ما بود و نیاکان ما ایرانیان را خر و احمق می‌نامید، در بازدید شاهانه‌اش از شیراز سعی کرده است، با سفسطه و عوام‌فریبی و با زدن یکی به‌نعل یکی‌ به‌میخ، حرمت، اقتدار و عظمت رهبری‌ خویش را در توهین به اجداد ما ایرانیان و به آثار باستانی تخت‌جمشید نشان دهد. او، مدهوش از قدرت لایزالی، که مفت و مجانی و از برکت و لطف شیخ رفسنجان به دامن‌اش غلطیده‌ است، از استبداد بانیان ایران‌ سخن گفته است. از جباران تاریخ ایران‌زمین یاد کرده است. گوئیا در سه هزار سال پیش حکومت‌های جهان، بویژه در خاورمیانه، بخصوص در سرزمین اجدادی مقام معظم رهبری، یعنی حجاز، با آزادمنشی، دموکراسی‌ی پارلمانی و با آزادی احزاب توأم و هم‌راه بوده است. یا هم‌اکنون، تحت لوای رهبری خودش، آزادی و حریت در ایران برقراراست ...
خدا ما را نجات دهد از این قوم عرب ظالم

ناشناس گفت...

لطفا به به مردم آزادیخواه بگویید به این وبلاگ جعلی نروند که سعی دارد مردم را گمراه کند
آدرس وبلاگ جعلی در زیر آورده شده

http://tafsirekhabar.blogspot.com

ناشناس گفت...

با سلام
میخواستم بگویم که آقای مستقیم وقتی که مجری برنامه تفسیر خبر هستید مدت زمان طرح سوال شما از مهمانان برنامه خیلی طولانی میباشد بطوریکه در زمانهائی سوال شما طولانی تر از جواب مهمان برنامه میباشد.
دیگر اینکه سوال و پیشنهادی داشتم که امیدوارم آقای مستقیم یا چالنگی به آن توجه کنند و پاسخ دهند.
با درود
ابتداء خواهشمندم که به این پیشنهاد من اگر مورد قبول واقع گردید ترتیب اثر داده و سپس به این سوال من در برنامه تان توسط کارشناسان بدون هیچ گونه جبهه گیری خاصی جواب دهید.
پیشنهاد این است که با توجه به اینکه شما هر روز در برنامه ، اخبار و رویدادهای روز را مورد تفسیر و تحقیق قرار میدهید نام برنامه را به تفسیر روز تغییر دهید چرا که به نظر این حقیر با محتوای برنامه شما بهتر همخوانی دارد ، امید وارم که مقبول واقع شود.
سوال این است که آیا براستی ایران در زمان رژیم پهلوی حاکم 50درصد از دریای مازندران بود؟ یعنی اینکه آیا دولت اتحاد جماهیر شوروی واقعاً قبول کرده بود که 50 درصد از دریای مازندران چه روی دریا و چه در زیر دریا متعلق به ایران باشد؟ اگر چنین بوده ، با توجه به نقشه جغرافیائی اتحاد جماهیر شوروی سابق که نشان میدهد بیش از 80درصد مرز خشکی و آبی آن زمان جزء خاک و حدود مرزی شوروی سابق بوده پس در نتیجه ایران می توانسته که با داشتن حق مالکیت 50 درصدی تا چند صد کیلومتر داخل خاک شوروی سابق را از طریق دریای مازندران تحت کنترل خود داشته باشد و آزآدانه هر کاری انجام دهد ، آیا واقعاً این چنین بوده ؟ یعنی اینکه شوروی سابق با توجه به جنگ سرد و هم پیمانی رژیم گذشته با آمریکا و غرب چنین امتیازی را به ایران داده بود؟
دیگر اینکه بعضی ها میگویند که قرارداد بین ایران و شوروی سابق به صورت مشاء بوده ولی نمیگویند چند درصد؟! شاید چند درصد همان مقدار مرزهای خشکی اطراف دریای مازندران بوده ! نه اینکه کل دریای مازندران را به صورت مساوی تقسیم کرده باشند و اگر شوروی سابق این کار را کرده باشد که باید گفت حماقت بزرگی کرده بود ، شما خودتان را جای مسئولان شوروی سابق بگذارید آیا حاضر میشد ید با توجه به موقعیت مرزی کشورتان با ایران 50 درصد منابع روی دریا و زیر دریا را به ایران بدهید ؟ البته ممکن است چنین اتفاقی افتاده باشد آن هم در صورتی که شوروی در آن زمان در وضعیت ضعیفی نسبت به ایران بوده و در نتیجه این امتیاز را به ایران داده مثل زمانی که به دلیل ضعف دولت ایران امتیازات زیادی را از ایران به زور گرفت ولی میدانیم که در طول حد اقل دو قرن گذشته چنین حالتی بین ایران و شوروی و یا روسیه تزاری و روسیه کنونی نبوده.
و من از شما و کارشناسان محترمتان خواهشمندم که اگر واقعاً چنین قرار دادی شفاف و روشنی بین ایران و شوروی سابق بوده که ثابت میکند ایران حاکم50 درصد دریای مازنداران بوده این اسناد را به اطلاع مردم ایران و مجامع بین المللی برسانید تا با بسیج مردم ایران در داخل و خارج به دولت ایران فشار وارد کنند تا چنین خیانتی به کشور ایران و مردم ایران نشود چرا که شما و دیگر ایرانیان که به این مسئله آگاهی دارید و با داشتن رسانه تصویری و شنیداری که در اختیار دارید باید این مسئله را پیگیری کنید و اگر هم که واقعاً چنین چیزی نبوده توقعات مردم را بالا نبرید چرا که ممکن است تحولات سیاسی در آینده طوری رقم بخورد که بعد باید جوابگوی این سوال مردم باشید که چرا این مسئله یعنی حاکمیت ایران در دریای مازندران را طور دیگر مطرح کردید در پایان باید بگویم که تمام این مسائلی را که هم اکنون شاهد هستیم بدلیل نالایقی جمهوری اسلامی ایران می باشد و اگر یک رژیم مردمی و مقتدر با پشتوانه مردمی در ایران حاکم بود خیلی ها حتی اگر حقشان هم در نزد ما بود با احترام ان را طلب میکردند نه با توهین و حقارت ما.

با تشکر فرید از ایران