۱۳۸۷ خرداد ۴, شنبه

تفسیر خبر شنبه شب

ایران در هفته ای که گذشت.
در این هفته کانون مدافعان حقوق بشر به ریاست شیرین عبادی درباره نقض سیستماتیک حقوق بشر در ایران هشدار داد. رئیس مجلس شورای اسلامی برخی ضوبط اجرایی قانون بودجه را مغایر قانون تشخیص داد. دوازده سایت اینترنتی متعلق به فعالان امور زنان و همچنین سایت خبرنامه امیرکبیر فیلتر شد. جمهوری اسلامی در واکنش به سخنان پرزیدنت بوش درمورد حزب الله و حماس بعنوان دشمن ملت ها و تروریست، این دو گروه را محبوب ترین گروههای سیاسی منطقه اعلام کرد. ایران اسرائیل را به دست داشتن در انفجار شیراز متهم کرد. استیضاح وزیر بازرگانی دولت محمود احمدی نژاد منتفی شد. دولت خبر بازداشت هفت تن از بهائیان ایران را تایید کرد. منوچهر متکی گفت سولانا برای ارائه بسته پنج بعلاوه یک به تهران می رود. جمهوری اسلامی اعلام کرد بحث تضمین امنیتی را در مورد برنامه اتمی مطرح نکرده است. هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری از روند اداره کشور یا به گفته او شیوه گدا پروری انتقاد کرد. محتوای بسته پیشنهادی جمهوری اسلامی اعلام شد اما در آن به برنامه اتمی ایران اشاره مشخصی نشده بود. اتحادیه اروپا خواستار آزادی بهائیان زندانی شد. آیت الله منتظری در فتوایی خواست تا بهائیان از حقوق شهروندی بهره مند شوند. ایران بیانیه شورای همکاری خلیج فارس را در مورد تعلق جزایر ایرانی به امارات متحده عربی محکوم کرد. ونزوئلا اعلام کرد بانک مشترکی با ایران تاسیس می کند. آمریکا گزارش قصد حمله به ایران را رد کرد. رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد سپاه پاسداران صلح در عراق را به خطر می اندازد. وزیر دفاع آمریکا گفتگو با ایران را پرسشی قابل بحث خواند. اسرائیل صلح با سوریه را مشروط به دوری سوریه از ایران کرد سوریه این درخواست را رد کرده است. وزیر خارجه آمریکا مشکل اتمی ایران را یک مسئله بین المللی خواند. اتحادیه اروپا تحریم بانک ملی را در دست بررسی دارد. سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی با وزیر خارجه چین در مورد بسته پیشنهادی ایران گفتگو کرد. دربرنامه امشب همراه با کارشناسان تفسیر خبر آقای علی افشاری تحلیلگر سیاسی و آقای دکتر مهران براتی پژوهشگر دانشگاه برلین به این رویدادها نگاهی دقیقتر خواهیم داشت. آقای دکتر حمید زنگنه استاد اقتصاد دانشگاه وایدنر در ادامه برنامه تاثیر تحریمها و سیاستهای اقتصادی داخل کشور را بررسی خواهند کرد و در بخش حقوق بشر آقای دکتر فرهاد ثابتان سخنگوی جامعه بین المللی بهایی واکنش این جامعه به فتوای آیت الله منتظری و آخرین وضعیت بهائیان بازداشت شده را بررسی میکنند.

۱۰ نظر:

ناشناس گفت...

با درود به شما
امیرخان ضد آخوند هستم پناهجو در آنکارا و هر شب برنامه شما رو نگاه میکنم . بلاگی دارم که در ایران جدیدا فیلتر شده.میخواستم بگم این آخوندای دستار بند و عمامه به سر دارن ایران رو به باد میدن.کم مونده که یه آگهی بدن یک قطعه زمین به مساحت 1648195 کیلومتر مربع به فروش میرسد.اینکه خبر رسانی میکنید و تحلیل مسائل خیلی عالیه اما باید کاری کرد باید ایرانمون رو آزاد کنیم.حکومت دینی از سرطان و ایدز هم برای یک جامعه بدتره چرا که نه دینی باقی میمونه و نه سیاستی که بتونه برای مردم دموکراسی بیاره.امروز توی ایران درصد موافقان این ملاها انگشت شماره و جوونا و نسل امروز خواستار یک حکومت سکولار و دموکرات هستند.به امید آزادی ایران
و با تشکر از شما

ناشناس گفت...

سلام اقای مستقیم.و با امید به بهبود کیفی برنامه تفسیر خبر.من 2 پیشنهاد دارم که امیدوارم مورد توجه قرار بگیرد.اول اینکه سعی کنید از افراد متعددتر و با طیف فکری متنوع تری در برنامه دعوت به عمل آورید.برای مثال جای طیف فکری جبهه ملی و چپ در برنامه شما خالی ست.بدون قصد توهین باید بگویم بعضی از مدعوین شمادر تحلیل مسائل و برخی نیز در بیان شیوا موفقیتی ندارند.لازم به ذکر است در همین جااز برنامه ی چهارشنبه شبها با حضور آقایان دکتر سازگارا و دکتر نوری زاده و هم چنین اجرای ماهرانه آقای چالنگی تشکر نمایم.دوم اگر ممکن است زمان پخش برنامه را به یک ساعت زودتر تغییر دهید.چرا که این زمان پخش برای کارمندان بسیار نامناسب میباشد.با آرزوی موفقیت در راهی که آغاز کرده اید.جاوید ایران و پاینده آزادی.
مهرناز-بندرعباس

ناشناس گفت...

آقای مستقیم با فتوای منتظری امیدوارم بتونم در آینده نزدیک شما را در ایران ببینم.دوستت داریم وفا جان

ناشناس گفت...

آقا
اينجا هم كه بوي توطئه مياد اين چه وضعشه ما گفتيم شما اينده روشني همچون آقاي كنگرلو داريد ولي نميدانستيم كه شما هم اول متن را سانسور ميكنيد بعد اگر دوست داشتيد انتشار. در ضمن نميدانستيم اين وبلاك دكان خود شماست و به مجريان خوبروي ديگر تعلق ندارد راستش را بخواهيد من جمشيد پرستم جمشيد كجاست؟
وبلاگ جشيد كو ؟ كو؟
اقا راستش من شما را قلبا دوست دارم ولي چون به بيماري توطئه اعتقادي نداري شما را در اين وبلاگ رها كرده و به همان سبك مدادي قديم برميگردم .
آقا شما تحت ويندوزي ما همان تحت داس قديميم هر چند چند سال كمي از شما بزرگتر مينمايانيم ورچسب (نه برچسب . اين را به شوخي گفتم كه از جناه نامردان ايراد نگيري) HTML هم نميدانيم چيست حتما هر چي هست كار انگليسي ها و روسهاست.
در ضمن به ankbut هم ميل زديم چند بار و لي ميلي نداشتند به پاسخگوئي.اين هم يك توطئه ديگر
موفق باشي و باوفا بماني
د . ج . ن

وفا گفت...

دائی جان ناپلئون عزیز من که نفهمیدم به چی اشاره می کنی! تغییری در متنها داده نمیشه و همه پیامها منتشر میشه مگر اینکه راجع به مجریان دیگر و برنامه های دیگر اظهار نظر شده باشه. که بهتره به ankbut یا ontherecords@voanews.com بفرستید. به هر حال لذت بردیم.

ناشناس گفت...

پرچم آزادی
آقای مستقیم گرامی
وبلاگ پرچم آزادی یک رسانه برای انعکاس آزاد اخبار مهم ایران و هم اندیشی برای ایرانی آزاد و دموکراتیک و آموزش راههای مبارزه مسالمت آمیز برای رسیدن به دموکراسی و آزادی است. این وبلاگ را با راهنماییهای ارزشمندتان یاری کنید.وبلاگ پربار شما در پرچم آزادی لینک داده شده است.
http://www.parchameazadi.blogspot.com
سپاس بیکران

ناشناس گفت...

وفا جان
این مطلب را بخوان
http://gooshzad.blogspot.com/2008/05/blog-post_26.html

ناشناس گفت...

درود بر تو وفای عزیز...
فقط خواستم از اجرای بسیار خوب تو تشکر کنم که برنامه خوب تفسیرخبر رو زیباتر می کنه...

hassankachal گفت...

chand doost ghadimi daram ke Bahai hastand
Ba vojoodi ke bish az 30 sal az ashnai man ba ishan migozarad hanooz yek kalameh doroogh ya tabligh mazhabi az zabaneshan nashnideham
Man mazhabi nistam vali maanand aksar mardoom aadi Iran
becheshm mibinam ke doroogh va tablighat mazhabi Hezbolah
mamlekatam ra be naboodi mikeshad

ناشناس گفت...

با سلام خدمت برادر بزرگوارم اقای وفا و جناب اقای چالنگی.برنامه شما خوب است ای کاش میشد بینندگان نیز در این تفسیر ها شرکت داشتند و نظرشون رو مگفتند .راستش صدای امریکا روی حول یک محور فعالیت میکنه وان هم ترویج فرهنگ خودش و منافع کشور امریکا . ولی به عنوان یک ایرانی اگر ایرانی هستید و هستید واقعیت ها رو زیاد مطرح کنید و سانسور رو کم .مردم به این برنامه توجه دارند و مایلند چیز های خوب و واقعی در خصوص کشورشون بدونند و تفسیر های خوبی از شما داشته باشند .اگر ایران بسته های پیش نهادی رو قبول کنه ایا وضع اقتصادی ایران یعنی مردم ایران خوب میشه و یا خیر .مردم در تاریکی هستند و از فرداشون خبری ندارند .امنیت اقتصادی ندارند و نمی دانند فردا چه پیش خواهد امد تفسیر کنید وقتی حادثه ای رخ می دهد فردا چه پیش خواهد امد تا اماده بشوند برای حوادث و ناملایمات در حد توان تفسیر کنید .خصوصا اقتصادی و سیاسی.از طرفی مردم بی تفاوتند به کانالها بیرون از مرز ولی کانال شما تاریخ مصرفش تموم نشده بزارید تاریخ مصرف طولانی داشته باشد .سلام من رو از اذر بایجان به تمام همکاراتون برسونید و بگید خسته نباشید .من داستان طوطی و بازرگان رو دوست دارم .مایلم راه حلی برای من نشون بدید تا بتونم سرمایه از دست رفته خود رو باز یابم و میدانم که از حوصله برنامه شما و خود شما خارجه ولی کمک کنید تا لااقل با یک اقتصاد دان و سیاست مدار اگاه مشاوره کنم چون در تنگ دستی بسر میبرم و سرمایه خود رو به یمن این اقایون در ایران از دست داده ام وشرمنده خانواده ام هستم .چرا که با ندانم کاری و دانم کاری که کردم سرمایه و ثروت مالی خودم رو از دستم گرفتند . کمک کنید شما رو بخدا .