۱۳۸۷ اردیبهشت ۲۸, شنبه

تفسیر خبر شنبه شب

ایران در هفته ای که گذشت.
در این هفته مجلس شورای اسلامی درباره خشکسالی، جلسه غیر علنی برگزار کرد. شرکت نفتی شل به همکاری خود در فاز سیزدهم پروژه پارس جنوبی پایان داد. دور جدید گفتگوهای ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی آغاز شد موضوع مذاکرات شواهد جدیدی از تلاش ایران برای دستیابی به سلاح اتمی است اما ایران این اطلاعات را ساختگی خوانده است. عماد الدین باقی روزنامه نگار و از فعالان حقوق بشر در بیمارستان زندان بستری شد. وزیر امور خارجه عربستان به ایران در مورد آنچه "کودتای حزب الله در لبنان" عنوان کرد هشدار داد. محمود احمدی نژاد این سخنان را ناشی از عصبانیت و بر خلاف نظر ملک عبدالله دانست. محمد جعفر بهداد از اعضای هیات مدیره انجمن روزنامه نگاران مسلمان و از نویسندگان روزنامه کیهان به سمت مدیر عامل خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی منصوب شد. به نقل از یکی از معاونان رئیس جمهوری لایحه برداشت 2 هزار میلیارد تومانی از صندوق ذخیره ارزی کشور برای مبارزه با خشکسالی به مجلس شورای اسلامی فرستاده خواهد شد. غلامحسین نوذری وزیر نفت خبر کاهش تولید نفت را تکذیب کرد. دوازده نفر در ارتباط با انفجار شیراز دستگیر شدند و وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی آمریکا را به دست داشتن در این انفجار متهم کرد. روسیه به گروه پنج بعلاوه یک پیشنهاد کرد به ایران تضمینهای امنیتی داده شود. آمریکا اعلام کرد سخنی از دادن تضمین امنیتی در مذاکرات نیست. بسته پیشنهادی ایران به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به تنها مسئله مهمی که نپرداخته تعلیق غنی سازی است و انتظار نمی رود مشکلات را کاهش دهد. پرزیدنت بوش دستیابی ایران به سلاح اتمی را خیانت به نسل آینده دانست. وزیر دفاع جمهوری اسلامی اعلام کرد اسرائیل قدرت حمله به ایران را ندارد. دادگستری همدان از انتقال پرونده زهرا بنی یعقوب به تهران خودداری کرد. شش تن از مسئولان جامعه بهائیان ایران دستگیر شدند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت دولت در حال تهیه طرح نظام جامع روزنامه نگاری است. شورای نگهبان صحت انتخابات دور دوم مجلس را در 13 حوزه تایید کرد و .. مهدی هاشمی از سوی محمود احمدی نژاد سرپرست وزارت کشور شد. در برنامه امشب کارشناسان تفسیر خبر آقای دکتر بهمن آقایی دیبا کارشناس امور بین الملل، دکتر مهران براتی، پژوهشگر دانشگاه برلین به رویدادها ی مرتبط با برنامه اتمی ایران و سیاست جمهوری اسلامی در منطقه نگاهی دقیقتر خواهند داشت. در نیمه دوم برنامه دکتر جمشید اسدی استاد اقتصاد مدرسه عالی مدیریت دیژون و دانشگاه شیلر کاهش نرخ سود بانکی و تغییرات مهم اقتصادی را بررسی خواهد کرد و خانم دیان علایی نماینده جامعه بین المللی بهائیان در مورد رویدادهای حقوق بشر این هفته با ما خواهد بود.

۴ نظر:

Unknown گفت...

سپاس و ستايش دانشگاه آزاد را ، که ترکش موجب بي مدرکي است و به کلاس اندرش مزيد در به دري ، هر ترمي که آغاز مي شود موجب پرداخت زر است و چون به پايان رسد مايه ضرر ، پس در هر سال دو ترم موجود و بر هر ترمي شهريه اي واجب ..... از جيب و جان که بر آيد ...... کز عهده خرجش به در آيد

رامین گفت...

درود
دیروز شاهد به خیابان آمدن هواداران تیم پرسپولیس بعد از قهرمانی این تیم بودیم و نیروی انتظامی در کنترل جمعیتی که در ورزشگاه حضور داشتند علیرغم آمادگی قبلی بسیار ضعیف عمل کرد و ناتوان بود خب حق طرفداران ابراز شادمانی است و در این تردیدی وجود ندارد اما چه بر سر ملت ما آمده که در موارد دیگر به خیابانها نمی آیند و ابراز وجود نمی کنند ؟چرا زمانیکه اکبر محمدی برای آزادی همین مردم در زندان کشته شد جمعیتی به اعتراض بیرون نیامد؟ چرا برای نداشتن حتی یک روزنامه آزاد راهپیمایی صورت نمی گیرد ؟ ایا نبود آزادی به اندازه پیروزی یک تیم فوتبال ارزش ندارد.از مسائل سیاسی که بگذریم حتی برنج کیلویی 3000 تومان هم اعتراضی به دنبال ندارد.
حکومت جمهوری اسلامی بیش از هر چیز در سه دهه حکومت دیکتاتوری خود مدیون بی توجهی مردم به مسائل سیاسی و حقوق اصلی آنهاست و ما خود مسبب اصلی آنچه که بر سرمان می آید هستیم.

وفا گفت...

نکته قابل تاملی است رامین عزیز. شاید چیزی که در بعضی مکتبهای فکری به اون وجدان جمعی می گن در ما شکل نگرفته

ناشناس گفت...

سلام
من اولین باره که از وبلاگ شو دیدن می کنم
وبلاگ جالبی دارید . یه سری به منما هم بزن . بهت بد نمی گذره . فعلا بای