۱۳۸۷ اردیبهشت ۲۷, جمعه

در حاشیه تفسیر خبر پنجشنبه شب

بسته پیشنهادی جمهوری اسلامی
احمد رأفت سردبیر AKI در ایتالیا و از گزارشگران صدای آمریکا در ارتباطی با اتحادیه اروپا از محتوای بسته پیشنهادی ایران با خبر شد. او در برنامه تفسیر خبر گفت این بسته به مسائل مورد نظر غرب در مورد برنامه اتمی جمهوری اسلامی نمی پردازد و در راستای "مدیریت جهانی" محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری، به اروپائیان راه حل هایی برای مشکل دموکراسی، امنیت و تروریسم، بحران اقتصادی، بحران مواد غذایی و چگونگی استفاده از انرژی هسته ای ارائه میکند!

این در حالی است که پارلمان اروپا در حال بررسی فرستادن هیاتی به ایران است تا موارد بسته پیشنهادی پنج بعلاوه یک و نه بسته پیشنهادی ایران را پی گیری کند که تعلیق غنی سازی در اولویت این مجموعه پیشنهادها است.

ایتالیا خواهان پیوستن به پنج بعلاوه یک در مسیر مقابله با تهدید اتمی ایران است و گزارشهایی از همکاری نزدیک ایتالیا، فرانسه و آلمان در راستای این سیاست می رسد.

بعدا اضافه شد: دیوید فولی، سخنگوی بخش خاورمیانه وزارت امور خارجه آمریکا در تفسیر خبر جمعه گفت بسته پیشنهادی ایران چیزی درباره تعلیق غنی سازی در بر ندارد که به اعتقاد او تنها خواست جامعه بین المللی از جمهوری اسلامی است.

عراق: آب را گل نکنید!
علی جوانمردی گزارشگر صدای آمریکا در اربیل عراق در برنامه تفسیر خبر از ادامه دخالتهای جمهوری اسلامی در عراق خبر داد و در بخشی از گزارش خود به اقدامی از سوی جمهوری اسلامی اشاره کرد که در طول هشت سال جنگ ایران و عراق هم صورت نگرفته بود. به گزارش علی جوانمردی حدود یک ماه است جمهوری اسلامی آب شط العرب که از کرمانشاه به خاک عراق می رود را بسته است و ده ها هزار عراقی را خصوصا در خانقین با کم آبی جدی و خطر وبا مواجه کرده است. برخی گزارشها از اقدامی مشابه بر رودخانه سیوان حکایت دارند. دولت عراق قرار است هیاتی را به این منظور به ایران بفرستد.
آب سیاست نیز همچنان گل آلود است و با اینکه گزارشهایی از انتقال تمرکز فعالیتهای جمهوری اسلامی از عراق به لبنان رسیده بود علی جوانمردی به نقل از مقامات عراقی گفت این دخالتها در عراق به قوت خود باقی است و همچنان باعث نگرانی.

شما چی فکر می کنین؟

۶ نظر:

ياشار گفت...

وفا جان سلام
وب لاگ خوبي داري ولي پيشنهاد ميكنم يك ستون آزاد و جداگانه هم براي درج مطالبي كه ممكن است ارتباط خاصي با هيچكدام از موضوعات روز وب لاگ نداشته باشد ايجاد كني تا بتوان راحتتر در آنجا مطلب نوشت.
اسامي مانند " ستون آزاد " ، " از هر دري سخني " ، " هر چه ميخواهد دل تنگت بگو " و يا.... را هم ميتواني برايش انتخاب كني.
بزودي خواهي ديد كه چه استقبال خوبي از آن شده و به پرمراجعه كننده ترين قسمت هاي وب لاگ تبديل خواهد شد. موفق باشي !

ياشار گفت...

راستي يك مطلب ديگه:
يك وب لاگ با عنوان
tafsirkhabar.blogfa.com
به اسم تو وجود دارد كه از داخل ايران و بدون پراكسي قابل دسترس ميباشد. آيا اين وب لاگ هم به تو تعلق دارد يا نه؟
بهتره يه سري بهش بزني !

وفا گفت...

یاشار جان نه تنها وبلاگی که من دارم همینه

Unknown گفت...

وفا جان درود بر شما
واقعا دمت گرم و مرسی که با شور جوانی که در شما وجود داره هواره برنامه تفسیر خبر را متنوع و با انرژی اجرا میکنید .
من هم به آدرسی که آقا یاشار داده سر زدم... عجیبه والا .
برنامه دیشب شمارا دیدم . امشب هم بی صبرانه در انتظار دیدن برنامه خوب شما مخصوصا با حضور خبرنگار عزیزمان آقا سیامک و دولتمرد کاردان امریکا آقای دیوید فولی هستیم. تا دقایقی دیگر...
موفق باشید

ali1980 گفت...

سلام وفا جان اميدوارم هميشه حالت خوب و خوش باشه

منم با ياشار موافقم اگه يه ستون آزاد تو وبلاگ قرار بدي خيلي عالي ميشه

راستي در مورد اينكه ايران از كشورهاي غربي و آمريكا تضمين امنيتي خاسته اگه ميشه اطلاعات كاملتري واسم بدي ممنون ميشم
راستش وقتي اين خبر رو شنيدم كلي تعجب كردم
اينكه نظامي كه 29 ساله ادعا داره حكومت الله بر زمينه و ادعا داره خدا و امام زمان اين نظام رو محافظت ميكنن و امريكا رو شيطان بزرگ ميخوند. چطور شده يه دفه واسه حفظ بقاء خودش دست پيش همين كشورهاي غربي دراز كرده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!

آيااين تاييد اين نيست كه تموم ادعاهاي آقايون به قول معروف يه جورايي كشك بوده؟؟؟؟؟؟؟!!!

يا اينكه خدا هم ديگه نميخواد سر به تن هيچ كدوم از اين آقايون باشه و دست رد به سينشون زده كه دست به سوي بنده خدا دراز كردن؟؟؟!!!!!!!!

شاد و پيروز باشين وفا جان
تو و همه همكاران خوبت تو صداي آمريكا

ناشناس گفت...

وفا جان سلام ودرود بر شما
از كي تا حالا آمريكا و اسراييل شدن جامعه بين الملي؟
قبول نداري؟!
اگه مردن به كشورهاي ديگه فشار نيارن و بذارن خودشون تصميم بگيرن
ديدي حالا
مي دونم تو هم پول مي گيري اين جفنگياتو بنويسي عيب نداره بعضيا اينجوري نون در ميارن ديگه