۱۳۸۸ فروردین ۵, چهارشنبه

واکنش شما به پیام نوروزی اوباما


در میزگرد امشب شرکت کنید.

در میزگرد امشب واکنش شما به پیام نوروزی پرزیدنت اوباما را خواهیم شنید و واکنش یا انتظار شما از رهبران جمهوری اسلامی در پاسخ به این پیام.
تحلیلگران در ادامه بررسی ها در مورد پیام ویدئویی پرزیدنت اوباما به ایران آنرا "پیشنهاد سخاوتمندانه برای همزیستی مسالمت آمیز خواندند." در اندونزی سوآرا پمباروان نوشت "پیام روز جمعه پرزیدنت اوباما به روشنی بیان کرد که آمریکا پیام صلحی برای دشمن سیاسی خود ایران می فرستد...اوباما عصر جدیدی از دیپلماسی خارجی را آغاز کرده است که می کوشد ایران را به سوی فصل جدیدی از روابط دوجانبه سوق دهد...رفع خصومت های تاریخی میان تهران و واشنگتن آسان نیست...در عین حال پیام پرزیدنت باراک اوباما آغاز از میان رفتن روابط محدود کننده یکجانبه ایست که آمریکا نسبت به دشمنان خود اتخاذ کرده بود."
استریت تایمز نوشت "پرزیدنت باراک اوباما پیش درآمد معوقه آمریکا را با پیام سخاوتمندانه همزیستی مسالمت آمیز خود اعلام کرد که از جمهوری اسلامی دعوت می کند "جایگاه راستین خود را در جامعه بین المللی بیاید"...آیت الله خامنه ای در اولین واکنش خود چندان سخاوتمند نبود...کسی هم انتظار ندارد ایران بدون بررسی فرایند این پیشنهاد را بپذیرد. قدری مقاومت برای تسلیم در سنت برقراری روابط دیپلماتیک قابل قبول است. وقتی اعتماد بوجود آید فرصت برای دو طرف برای صحبت بر سر مسائل جدی به وجود می آید...خوب است اقدام فوق العاده پرزیدنت اوباما را در چارچوب ژئوپولتیک بررسی کرد. فرمول "محور شرارت" پرزیدنت بوش که ایران را نیز شامل می شد روابط با تهران را مسموم کرد و تاریخ این تیرگی روابط به کودتای 28 مرداد و تغییر رژیم وقت بر می گردد... در مقابل، پیام احترام آمیز اوباما اگر به دقت بررسی شود می تواند بهترین رفتار ممکن از جانب روحانیت ایران را موجب شود. ایرانیان وارث دانش و سنتهای بشردوستانه اند. آنها درک عمیقی از تاریخ و جایگاهشان در جهان متمدن دارند. این چیزی است که اقدام متمدنانه اوباما را سرشار از انتظارات مثبت می کند.
در تحلیلی دیگر کارشناسان پیام اوباما را "اقدامی فوق العاده و حرکتی هوشمندانه" خواندند و از ایران خواستند پاسخی "ملایم" دهد و "به این سرآغاز پشت پا نزند." لا جورنادا در مکزیک نوشت این پیام "بدون شک مثبت" است اما اضافه کرد واشنگتن باید برای "خنثی کردن تاثیرات منفی سیاست های خصمانه خود نسبت به ایران" تلاش بیشتری انجام دهد. بی بی سی این پیام را "حساسترین" مذاکرات سیاست خارجی در روی زمین نامید و آنرا دارای "بیشترین ارزشهای بلقوه" دانست. نزاویسیمایا گازیتا در روسیه نوشت تهران "نسبت به پیشنهاد اوباما مشکوک است" اما افزود "در مذاکرات بسته نیست." الاهرام مصر واکنش ایران را "دلسرد کننده" خواند. ایندیپندنت لندن نوشت هرکس فکر می کند ایران پیام "صلح، نه جنگ" را بی درنگ می پذیرد یا خام و ساده است و یا تاریخ را فراموش کرده.
دیگر تحلیلگران پیام "تاریخی" اوباما "آغازی نو" خواندند در حالی که برخی خواستار اقدامات ملموس و برخی دیگر همچنان نگران تروریسم هستند.
شما چی فکر می کنین؟
نظر شما در مورد پیام اوباما چیست؟
پاسخ رهبران ایران چه باید باشد؟
آیا این پیام "فصل جدیدی" در روابط ایجاد کرده؟

۳۶ نظر:

ناشناس گفت...

بنده به عنوان یک شهروند ایرانی از شنیدن پیغام آقای اوباما بسیار خوشحال شدم و اعتمادی که به صداقت آقای اوباما داشتم بیشتر شد.

از آقای خامنه ای هم می خواهم که این فرصت تاریخی پیش آمده را از دست ندهد و به منظور بر قراری رابطه عادی با آمریکا تصمیم درست را اتخاذ کند.
فراموش نکنیم که این تغییر رویه و گفتار از طرف آمریکا اگر به نتیجه نرسد و ما نتوانیم از این فرصت طلایی استفاده کنیم در مرحله بعدی ممکن است طرحهایی اجرا شود که دیگر راه برگشت وجود نداشته باشد.

ناشناس گفت...

با سلام وفاي عزيز
مسئولين ايران همواره براي اينكه باب گفتگو با آمريكا باز شود ، پيش شرط هاي جالبي تعيين مي كنند
حال فرض كنيم كه آقاي اوباما حتي مسلمان شود ؛ بايد در نظر داشته باشيم كه ايران در تعامل با كشورهاي مسلمان و
حاكمان اسلامي هم دچار مشكل است .
با سپاس نسترن از قزوين

ناشناس گفت...

با سلام
بنظر من آقای اوباما در متن و لحن پیام به اصل ایجاد تغئیر در رفتار همانطور که گفته بود پایبند است .
ولی آنچه که خامنه ای مد نظر دارد این است که تغئیر باید در جهت مورد علاقه دولت ایران باشد . کسانی مثل خامنه ای و احمدی نژاد وقتی قبول میکنند که دولت آمریکا در رفتارش تغئیری ایجاد کرده که پیش از مذاکرات تحریمها برداشته شود و احتمالآ خاستار برخورد دیپلماتیک آمریکا با اسرائیل نیز هستند .
اینگونه که ما در ایران شاهد برداشت نادرست سران نظام با پیشنهادهای مطرح شده از سوی آمریکا هستیم بعید است که کار به مذاکرات اساسی بکشد . آقایان مرتب از به بنبست رسیدن و به زانو درآمدن و نیاز و چیزهائی از این قبیل صحبت میکنند و فکر میکنند که در موضع قدرت ایستاده اند .
در صورتی که چنین نیست و آقای اوباما با لحنی متفاوت دارد فرصتی برای از نو شروع کردن به ایران میدهد . این امتیازی است که از آقای بوش نمیشد گرفت . ولی با توجه به سماجتی که رهبر ایران در گسترش ایدئولوژی خود در جهان دارد و نیز علاقه به ادامه دعوا میان فلسطین و اسرائیل و عدم تمایل به ایجاد توافق بین آنها بنظر من باید همانطور که با صدام برخورد شد با جمهوری اسلامی نبز برخورد شود .
ضمنآ به فرض اینکه دولت ایران بتواند در صحنه جهانی رفتارش را عوض کند و اعتماد جامعه جهانی را بدست آورد دولت آمریکا و جامعه جهانی نباید از آنچه که در ایران میگذرد و فشار های خاصی که به مردم ایران وارد می آید به سادگی بگذرد .
به هر حال از آقای اوباما بخاطر نگرش مثبتی که به ایران دارد سپاس گذاریم ولی به نفع هم مردم ایران و هم تمام دنیاست که جمهوری اسلامی بطور کلی منحل و نابود شود .
با سپاس از شما
علیرضا از اصفهان

ناشناس گفت...

سلام و درود بر شما
شايد در لابلاي سخن بسياري از دولتمردان جهان اين حرف نهفته باشد كه فرصت خوبي براي گفتگو بوجود آمده است .
امروز تغيير در حد حرف نيست كه روزي ايران محور شرارت ناميده مي شد و امروز آقاي اوباما آنرا وارث دانش و سنتهاي بشردوستانه ناميده است ؛ تغيير از نوع تلاش براي بناي يك مبدا تاريخي است .
شايد ديگر ايران شاهد اين نوع پيامهاي سخاوتمندانه در هيچ دوره اي نباشد و بايد مسئولين ايران بدانند كه بايد با ديد وسيع و باز به مذاكرات نگاه كنند .
كشورهاي بسياري هستند كه با آمريكا رابطه اي دوستانه دارند ، در حاليكه حتي در گذشته جنگ نظامي هم داشته اند ؛ درحاليكه ايران اينگونه نبوده است .
و اين در حالي است كه من فكر ميكنم نبود رابطه با آمريكا بيشتر بدليل سو تفاهم ها بوده است .
بهرحال توپ در زمين ايران است ؛ و دولت آمريكا به هر نوع ممكن مي خواهد حسن نيت خود را اثبات كند .
با تشكر نيلو از تهران

ناشناس گفت...

اوباما بنا بر اعتقادات ایدئولوژیکی دمکراتها راه دیگری را نمی تواند پیش بگیرد. و این راهی که او آغاز کرده برای رژیم ملایان بهترین راهی است که آمریکا می تواند در حال حاضر در پیش بگیرد.

در عین حال هرگونه کوتاهی و عقب نشینی از سوی رهبر جمهوری اسلامی به منزله شکست سیاست های جمهوری اسلامی و گروهک های تروریستیش تلقی خواهد شد. از اینرو من نمی توانم ببینم که مذاکرات بین امریکا و رژیم به عقب نشینی رژیم منجر شود و این مذکرات آنقدر طول خواهد کشید تا ملاها به بمب اتمی خود دست پیدا کرده و شرایط را برای ادامه مذاکرات دشوارتر کند.اسرائیل هرگز به دست یابی ملایان به بمب اتمی رضایت نمی دهد.

ناشناس گفت...

پس از روي كار آمدن اوباما ، در آمريكا همواره صاحب نظران مي گفتند كه سياست اوباما (در سطح داخلي و بين المللي) ، در 100 روز اول رياست جمهوري وي بيانگر برنامه هايي خواهد بود كه او در دوران رياست جمهوري صورت خواهد داد .
اين در حالي است كه در كشور ما با چهار سال و هشت سال هم نمي توان برنامه هاي رئيس جمهورها را درك كرد .
براي نمونه در اين بحث اخير و پيام نوروزي آقاي اوباما ، كمترين اظهار نظر را از آقاي احمدي نژاد شنيده ايم .
آنچه مسلم است ، براي عبور از خط قرمزهايي اين چنين (منظور رابطه با آمريكا) بايد نظر و گفته هاي رهبر ايران را مد نظر قرار داد ...

ممنونم - آذر از تبريز

ناشناس گفت...

پريسا از شيراز
به ياد دارم خانم رايس هميشه مي گفتند كه آمريكا دشمنان ابدي ندارد .
شايد ايدئولوژي و پيكره ي انقلاب اسلامي ايران بر دشمني با آمريكا استوار باشد ولي شرايط با شرايط گذشته فرق كرده است .
در واقع با موضع گيري مقامات جمهوري اسلامي به اين نتيجه مي رسيم كه خط قرمزي وجود دارد و وجود خواهد داشت ، و آن دشمن پنداشتن آمريكا تا ابد و عدم تعامل باآن است .

ناشناس گفت...

دورد بر صداي آمريكا
علي هستم از كرج
رويكرد گفتگو و تعامل ، در سالهاي اخير در روابط ايران و آمريكا كه چتر بي اعتمادي بر روابط آنها سايه افكنده بود و گزينه ي نظامي هم بيش از هر زمان ديگري روي ميز بود ، خبر خوبي است .
گفتگو مي تواند باعث از بين رفتن مشكلات شود . ولي اينكه مسئولين ايران حرف از بررسي اين طرح آقاي اوباما مي زنند ، اين نكته را به ياد مي آورد كه هر چقدر محيط ديپلماسي و گفتگو بيشتر شود ، به همان اندازه در جمهوري اسلامي ، صحبت از طرحهاي بر اندازي نرم و اين قبيل صحبتها زده مي شود .

ناشناس گفت...

من فكر ميكنم كودتاي 28 مرداد مبهم ترين رويداد تاريخ ايران است .
در اين روز همانند روز 29 اسفند كه دكتر مصدق در آن كليدي ترين نقش را داشت ، كمترين صحبت از دكتر مصدق زده مي شود !
در دو دولت ملي در ايران دو رويداد مهم رخ داد :
يكي كودتاي 28 مرداد 1332 و سقوط دولت مصدق و ديگري ماجراي گروگانگيري سفارت آمريكا و پايان روابط ديپلماتيك اين دو كشور تا به امروز
(كه در دولت موقت دكتر بازرگان رويداد).
در هر دو ماجرا نمي توان نقش نيروهاي مذهبي را ناديده گرفت كه همواره نگاهي ايدئولوژيك دارند .
خيلي ممنون ميشوم از اينكه نظر من را بخوانيد - رويا از مشهد

ناشناس گفت...

از آقای اوباما میخواهم از تحقیر بیشتر خودش در چشم مردم ایران و آزادیخواهان بخاطر ضعف در برابر رژیم جمهوری ولایت فقیه دست بردارد, پرزیدنت بوش بدرستی میگفت که با هیتلر که همه طرز فکر و اهدافش مشخص و اعمالش هم گواه بارزی بر افکار شیطانی اوست مذاکره یعنی اتلاف وقت و حتی برسمیت شناختن اهداف نازیسم , اگر هیتلر را در مراحل اولیه متوقف میکردید فاجعه پیش نمیامد,حتی هیتلر هم یکبار گفت اگر در چند سال قبل از جنگ به ما اولتیماتوم میدادند دممان را روی کولمان میگذاشتیم و از چکسلواکی خارج میشدیم , ولی اینقدر صبر کردند که آلمان هیتلری قدرت به آتش کشیدن دنیا را پیدا کرد .

Nooshin گفت...

آقای اوباما
جوابتونم که از خامنه ای گرفتین , امروز هم سخنگوى كاخ سفيد در واكنشى تلويحى به سخنان خامنه اى ابراز اميدوارى كرد كه ايران در رویکرد خود تجديد نظر كند میگم این سخنگو انگار تازه از کره مریخ آمده مگه هنوز خامنه ای و نظام دست و پا قطع کن رو نمیشناسی که مثل جنتلمن ها ابراز امیدواری میکنی , تو رو خدا اعضای دولت اوباما باعث خنده مردم نشید مثل این میمونه با یک دیوانه مست روبرو بشید و با لفظ قلم از ایشان استدعا و تمنا کنید تجدید نظر کند , برای مالیات دهندگان آمریکایی که چنین دولتمردان نا آگاهی دارند متاسفم .

ناشناس گفت...

اوباما، روز سه شنبه ابراز اميدواری کرد مسيری که واشينگتن در قبال تهران اتخاذ کرده، رو به پيشرفت برود ولی پیشرفت متداوم جمهوری اسلامی در جهت عکس منظور اوباما شتابان ادامه دارد !

ناشناس گفت...

بادرود،بنظرمن ایران سرانجام اگربامانعی روبرونشودبمب اتم را خواهد ساخت واسرائیل هم همانگونه که به سایت های اتمی کشورهای عربی حمله کردبه ایران حمله خواهد کردومشخصا امریکاهم دراین رابطه با اسرائیل هم پیمان خواهدبودواصولادوستی ایران وامریکاهیچ دلیل منطقی ندارد. دکترازتهران

ناشناس گفت...

من بسیار از سیاست واقعگرایانه آقای اباماخوشحال شدم.تصور میکنم اگر ارتباط ایران با آمریکا برقرار شود؛بسیار به نفع آزادیخواهان وجنبشهای مدنی خواهد بودوبه همین دلیل رادیکالهای رژیم به آسانی زیر بار نخواهند رفت.ما مردم داخل هر چه میکشیم ازانزوای سیاسی ایران است.درست برخلاف ادعا های این به اصطلاح اپوزیسیون ما بویژه تلویزیونهای لس آنجلسی که مدام هم نوا با آقای خامنه ای با ایجاد رابطه مخالفت میکنند. خواهش میکنم نظر امثال من را که مهجور واقع شده مورد بحث وبررسی کارشناسان قرار دهید.

ناشناس گفت...

آزارترین پیام نوروزی اوباما این بود که او بجای اینکه بگوید مردم ایران، گفت جمهوری اسلامی ایران...
مردم ایران هیچ ارتباطی با جمهوری اسلامی ایران ندارند.
امیدوارم کسانی که مشاوران وی را می بینند این موضوع را به او گوشزد کنند.

ناشناس گفت...

اقای خامنه ای می گوید که هیچ تغییری ندیدیم ایا دارائی ما که ارث پدری من است که باید به دست تروریست ها برسانم را ازاد کرده اید. ایا از حمایت اسرائیل دست بر داشتید و دهها پیش شرط دیگر. آقای اوباما باور کنید که بند ناف این رژیم ترور و اغتشاش است.
فرزاد از تهران

ناشناس گفت...

پیام و روش آقای اوباما برای نمایش چهره کریه این نظام به جهانیان بسیار درست است. وهر چه این راه آشتی جویانه بیشتر پی گیری شود رژیم ایران نیز بیشتر در انزوا قرار خواهد گرفت ولی تا چه زمانی ما باید این رژیم را تحمل کنیم.
پرستو از تهران

ناشناس گفت...

پرزیدنت اوباما همون کاری رو انجام داد که از یک ابر قدرتی که با اجتماع مردمی از تمام نقاط جهان این کشور آزاد را ساختند و به این جایگاه رساندند توقع میرفت، آمریکا باعث الگو و امید تمام مردم زیر ستم هست.

Unknown گفت...

با سلام و درود فراوان

اگر تعمد وسیاستی در فرستادن پیام نباشد، متاسفانه آقای اوباما اشتباه بزرگی مرتکب شده ، چرا که مسئولان جمهوری اسلامی افرادی نادان، خودخواه، تشنج طلب، و افراطی هستند و اصولا فرکانس گیرنده و فرستنده آنها با گفتار و منطق سازگار نیست و دوام و بقای آنها با جنگ و گرفتاری گره خورده است

پژمان از تهران

ناشناس گفت...

جواب آقای خامنه ای در پاسخ به آقای اوباما دور از شان یک مسئول مملکتی است من که بسیار از این پاسخ احساس شرمندگی کردم و آنرا توهین به خود و ایران و ایرانی می دانم.
فرزاد از تهران

ناشناس گفت...

در جواب اوباما
رهبران ایران باید دست دوستی به اسراییل بدهند چون اسراییل در برابر اعراب متحد طبیعی ایرانست ولی خمینی سی سال پیش شعری گفت که خامنه ای امروز در قافیه آن درمانده است و نه سید علی پینوشه و نه بقیه جرات ندارند بگویند خمینی اشتباه کرده است و امام معصوم از اشتباه نیست

ناشناس گفت...

این رژیم جایگاه مردمی ندارد و هر لحظه ممکن است توسط مردم محو تاریخی شود . لذا برای سرکوب مردم نیاز به تروریستهای حماس دارد که از خوی انسانی هیچ بهره ای نبرده اند لذا تنها راه داشتن حمایت آنها دشمنی نامخدود با امریکاست. و البته پول نیز لازم دارند که اقای خامنه ای دارائی های ایران را از امریکا طلب کرده اند.
شاهین از تهران

ناشناس گفت...

بعنوان یک مقلد حضرت آیت الله خامنه ای تقا ضا دارم اوباما بهجمهوری اسلامیاجازه دهد بمب اتم بسازیم و با آن اسرایل را نابود کنیم

ناشناس گفت...

بهمنیار
از آقای اوباما باید پرسید که تعهد وی و فراتر از او، ایالات متحده به آزادی و حقوق بشر چه شد؟
پیغام نوروزی آقای اوباما به عنوان سندی تاریک در تاریخ حقوق بشر ایالات متحده ثبت شد.

ناشناس گفت...

پيام آقاي اوباما بسيار خوب و سنجيده بود و بر خلاف نظر بسياري از بينندگان معتقدم كه حرفهاي تندي كه اقاي خامنه اي زد براي خاموش ساكت نگه داشتن بسيجيهاي تندرو بود ولي حرف بسيار مهمي زد كه راههاي مذاكره را باز ميكرد، شما تغيير كنيد ما هم تغيير مي كنيم

محمد هادي از سبزوار

ناشناس گفت...

در پاسخ به شخصی که جمهوری اسلامی را در ادامه قطع رابطه بر حق می داند باید یاداوری کرد که چه کسی در گذشته عمل زشت
گروگانگیری را انجام داد.

ناشناس گفت...

به نظر من خامنه ای باید دست از حمایت از تروریست ها بردارد. فعالیت های اتمی را خاتمه دهد. آزادی بیان و ازادی عقیده را قبول و زندانیان سیاسی را آزاد کند. این تنها جوابی است که خامنه ای باید به اوباما بدهد.

ناشناس گفت...

دربعضی از هنر های رزمی برای اینکه بتوان حریف را به زمین زد اول او را به طرف خودت می کشی .این به طرف خود کشیدن سبب می شود حریف نقطه اتکا قبلی اش را از دست بدهد .این فرمولی است که که ربطی به دولت پرزیدنت اوباما ندارد در اواخر جرج بوش پسر به این فرمول گویا رسیدند و به زعم طراحان بهترین شیوه برخورد با ایران خواهد بود اما...

ناشناس گفت...

Salam
Fekr nemikonam nezame Iran ke 30 sal ba shoare marg bar Amrika va Esraiil sare mardom ro garm kardeh hala yek shabeh biyayad va begoyad bah bah albatte ma delemoon mikhahad ke ba shoma harf bezaniim.
Anha hatman migooyand ma ke kheili delemoon mikhahad vali dige rosho nadariim ke be iin mardom begiim khob dige az hala be baad zendebaad Amrika hala baraye Esraiil ham yek fekri mikooniim.

ناشناس گفت...

مسعود از وین:

معمولا ۳ گروه در نظر خواهی‌های شما شرکت میکنند الف: عوامل رژیم که به سادگی‌ با شما تماس میگیرنند ب : مخالفین رژیم که از گروهها و جبهه‌های مختلف میباشند ج : مردم ایران که مخالفت آنان با رژیم با اساس مرا مهای حزبی و گروهی نیست بلکه با تمام وجود ظلم و ستم این رژیم را در ابعاد مختلف سیسی اجتماعی فرهنگی و مأیشتی لمس نمود که متاسفانه این گروه کمتر میتونند نظرات خود را در این نظر سنجیها بیان کنند .اما نظر من: آقای اوباما باید باور کند رژیم اسلامی ایران سالهاست با توهوم توطعه ایجاد کردن و دشمن خیالی ساختن مسائل ریز و درشت کشور را حل و فصل نمودند آمریکا که به زعم سردمدارن رژیم شیطان بزرگ، جهان خوار ، گرگ صفت بوده و هست یک شب نمیتواند دوست و قابل اطمینان شود قطعا با دهها بهانه به سراغ جواب منفی خواهند رفت به گونه ای که حداقل افکار عمومی را با خود هم سؤ کنند ولی‌ حتما نظر مردم تشکر از پرزیدنت اوباما به خاطره احترام به فرهنگ و سنن ایران زمین در مرحله اول بود و در مرحله دوم دست ایشان و تک تک مردم آمریکا را میفشرند برای دوستی و مودت همیشگی و امید آن روز

ناشناس گفت...

http://www.cloob.com/profile/memoirs/one/username/hilda666/memid/122471/redirectkey/2bc2e7292bf078b400f74f5c4e98a763

ناشناس گفت...

وفا جان من فکر میکنم که اطلاعات حکومت اسلامی با تهدید و ارعاب مردم مانع برقراری ارتباط مردم با برنامه شما شده است. در برنامه اخیر میزگردی با شما عوامل حکومتی به پشتیبانی از رهبری با برنامه تماس گرفتند. عملا ارتباط شما با وزارت اطلاعات ایران محقق شده است! و نه با مردم ایران. اخیرا حکومت تهدید کرده که کسانی که با تلویزیونهای خارج از کشور تماس بگیرند تا 3 سال به زندان محکوم خواهند شد. گفتگوی آقای اوباما بدون چماق با این حکومت دیکتاتوری راه به جایی نخواهد برد.

ناشناس گفت...

بادرودبرشما،بنظرمن این پیام فقط جنبه اتمام حجت داردویک پیام دیپلماتیک درجهت اقدامات بعدی امریکا می باشدوبسیارساده انگارانه است که واقعا اقای اوبامابا ایران قصد دوستی داشته باشند. دکترازتهران

arash گفت...

درود
این پست را بخوانید


چندی پیش در پستی گفتم از دموکراتها خوشم نمی آید. ولی ظاهرا این خوش نیامدن تبدیل به نفرت میشود. با پنبه سر بریدن و بازیچه دست شدن اینست پیام نوروزی اوباما به مردم ایران.گور بابای حقوق بشر و مردم ایران. بمب نسازند رابطه هر چه بخواهند میسازیم .کی به فکر مردم است. بوش آنقدر صداقت داشت که حساب مردم را از حکومت جدا کتد ولی این یکی مثل اینکه فهمیده چه راحت مردم ایران رو دور بزند. حاج حسین مردم ایران به جرم رابطه با آمریکا به زندان رفته اند ، شکنجه شده اند ، کشته شده اند. در حالیکه هدفشان آزادی بود و شما بهانه ای بودید برای سرکوب مردم.و چه راحت با کارت مردم بازی میکنید کارت joker!
من از طرف خودم میگویم دیگر حق نداری اسم مردم ایران را بیاوری. چقدر از مردم که یا به خیال کمک!شما سکوت کرده اند یا به خیال حمله شما سرکوب شده اند. ختم کلام با حکومت مذاکره کنید ولی دست از سر مردم ایران بردارید. تا خود بدانیم و سرنوشتمان. لاله هایمان صد چندان شود ایران را آزاد میکنیم حتی با کمک شما به رژیم اشغالگر.
در وبلاگم نوشتم به این آدرس
http://pleasewakeupnow2.wordpress.com/

ناشناس گفت...

پیام اوباما صرفایک تبریک نوروزی بود که چیزی را به وضوح بیان نمیکرد.پیام آقای اوباما شاید یک گام لرزان در جهت برقراری آغازیک ارتباط با ایران باشد اما به وضوح چیزی درآن یافت نمیشد امیداست باتوجه به پاسخ هوشمندانه آقای خامنه ایی آقای اوباما بتواند گامهای بعدی را روشنتربردارد تا دیواربی اعتمادی بین ایران و آمریکا برداشته شود .

فرهاد از تهران گفت...

سلام، وفای عزیر
فکر میکنم پیام آقای اوباما راه را برای مذاکرات پشت پرده هموار کرد بنابراین باید منتظر بود که مقامات ایرانی هر روز بی پرواتر نسبت به سیاستهای آمریکا و دشمنی با آمریکا سخن پراکنی کنند تا بیچاره مردم ایران بی خبر از توافقات پشت پرده با امید واهی به بهتر شدن وضعیت کماکان ملعبه دست ملایان و هم سیاستمداران بزرگ دنیا باشند.
فکر نمیکنم کسی در دنیا به فکر این ملت و منافع این کشور باشد باید منتظر روزی بود که ایرانی تصمیم بگیرد که برای خودش تصمیم بگیرد.