۱۳۸۷ اسفند ۱۵, پنجشنبه

دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی


در میزگرد امشب شرکت کنید.

میزگرد امشب میزبان آقای ماشاالله شمس الواعظین، روزنامه نگار و سخنگوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات در ایران، و آقای حسین باقرزاده، تحلیلگر سیاسی و فعال حقوق بشر است.
در برنامه امشب به رقابتهای انتخاباتی دهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی نگاهی دقیقتر خواهیم داشت.
چه کسی بهترین کاندید ریاست جمهوری است؟
آیا کاندیداها از فرصت و امکانات برابر در رقابتهای انتخاباتی برخوردارند؟
آیا انتخابات می تواند تغییری اساسی ایجاد کند؟

نود و نه روز مانده به برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران و هنوز جناح های اصلاح طلب و اصولگرا بر سر نامزد واحد به توافق نرسیده اند. در جناح اصلاح طلب تا کنون دو نفر رسما اعلام نامزدی کرده اند؛ مهدی کروبی و محمد خاتمی و چند نفری نامزد احتمالی این جناحند از جمله میر حسین موسوی. در جناح اصولگرا هر چند محمود احمدی نژاد هنوز رسما اعلام نامزدی نکرده است اما احتمال حضور او در رقابتها بالاست. اما نامزدهای دیگری نیز در این جناح مطرحند؛ از جمله محمد باقر قالیباف، محمد جهرمی، مصطفی پور محمدی و حسن روحانی. علیرغم امکانات نابرابر رقابت برای نامزدهای دو جناح، امنیت کمپین های انتخاباتی و نامزدها نیز مطرح است. با توجه به چالشهای موجود داخلی و خارجی چه کسی بهترین نامزد ریاست جمهوری است؟ آیا انتخابات می تواند تغییری اساسی برای برون رفت از مشکلات ایجاد کند؟ چه عواملی بر انتخابات تاثیرگذارند؟
چی فکر می کنین؟

۵۱ نظر:

roya گفت...

در دولت احمدی نژاد
قطعی برق و گاز و صادرات آن افزایش یافت.
برداشت از ذخیره ارزی 12 برابر شد.
تورم به 21 درصد رسید.
وزیر محترم كشور از دانشگاه آكسفورد فارغ التحصیل شد!
سوبسید آب و برق، گاز و شیر وبنزین حذف ,
قیمت مسکن سه برابر شد و قیمت خانه در تهران از پاریس گرانتر شد.
درصدی از مردم که زیر خط فقر قرار می گیرند به 40 درصد رسید.

دست در دست به احمدی نژاد رای میدهیم

ناشناس گفت...

با درود خدمت اقای وفا مستقیم
بنده فکر می کنم که انتخابات در ایران ازاد نیست. و اکثر نامزدها پیشنهاد خود رژیم می باشند و نامزدهای مردمی ریزش می کنند .
و به نظر اگر گروههای بین المللی نظارت کنند ممکن است از تخلف در انتخابات جلوگیری شود در غیر این صورت ممکن است بازهم یک نام در صندوق باشد !!!

ناشناس گفت...

بهترین را نمیدانم اما بدترینش محمود هسته ای است
با توجه به اولین ریس جمهور مجهز به هاله نور که اوضاع اقتصادی را به بدترین وضع ممکن در تاریخ ایران رسانده و طرح تقسیم ناعادلانه دریای خزر که تاریخ دانان آن را برابربا قرارداد ترکمانچای می دانند
اجرا کرده برای نابودی کامل ایران یک دوره احمدی نژاد دیگر کافیست

سنگسار stoning to death گفت...

وارد شدن اصطلاحات جدید از ثمرات دولت احمدی نژاد بود از جمله فهمیدیم در دوران وزارت علی کردان مدارک تحصیلی هم ورق پاره ای بیش نیست وایشان هم اکنون نه تنها مجازات نشده بلکه در دفتر برادر رویس جمهور آقای داود احمدی نژاد به شغل نان و آبدار دیگری گمارده شدهاحمدی نژاد به امر رهبری دوباره انتخاب میشود و خواهیم دید که رای مردم هم ورق پاره ای بیش نیست !

ناشناس گفت...

با درود فراوان

به نظر من باید سئوال اول اینگونه مطرح شود که بهترین گزینه برای خامنه ای کیست؟ زیرا رئیس جمهور برای خامنه ای کار می کند. بهترین کاندیدا برای خامنه ای هم همان احمدی نژاد است که بخوبی تمام مواضع خامنه ای را دنبال می کند و دردسری برای ایشان ایجاد نمی کند.

در مورد سئوال دوم به نظر من اصولگرایان از امکانات بیشتری برخوردارند بنابراین تمام کاندیدها از امکانات و فرصت برابر برخوردار نیستند.

در مورد سئوال سوم هم به نظر من بهترین های این کاندیدا ها هم برای بهبود اوضاع وخیم مردم در رابطه با آزادی و حقوق بشر هیچ اقدامی نمی توانند بکنند.

با سپاس فراوان

ناشناس گفت...

کاندیداها از فرصت و امکانات برابر در رقابتهای انتخاباتی برخوردار نخواهند بود چون ولی فقیه قبلا تصمیم خود را گرفته و تحفه آرادان به سمت ریاست جمهوری و در واقع مدیر دفتر خامنه ای و مجری نیات ملوکانه منصوب میشود .

ناشناس گفت...

اگر تغییر اساسی میخواست ایجاد شود همان زمان خاتمی بود و خامنه ای که شدیدا به محبوبیت خاتمی حسادت میکرد جلوی اورا گرفت و لحظه ای از بحران آفرینی و تخریب دولت خاتمی دست برنداشت . تا ولی ( فقیه) کفن نشود این وطن وطن نشود

Nooshin گفت...

حتی در صورت تغییر اساسی و رفتن احمدی نژاد همراه رژیم ولایت فقیه سالها طول میکشد تا اقتصاد ایران رونق بگیرد و وجهه سیاسی ایران از یک تهدید گر کشورهای دیگر به محو و نابودی ترمیم شود , امروز نام ایران مترادف با جنگ اتمی و اسلام طالبانیست و نه تنها با این رئیس جمهور بلکه با این سیستم هم چیزی عوض نخواهد شد .

ناشناس گفت...

خامنه ای طرفدار سر سخت ادامه غنی سازی اورانیوم و نابودی اسراییل و لجاجت با دنیاست , و معتقد به ظهور امام زمان در یک دنیای پر آشوب است , و قصد دارد با انفجار اتمی در اسراییل خودش این آشوب را بوجود خواهد آوردو صواب آنرا از آن خود کند و رئیس جمهور هم چیزی جز تدارکاتچی نیست .

ناشناس گفت...

تقلب در انتخابات گذشته را نه مخالفان رژیم بلکه ارکان خود جمهوری اسلامی مثل آقای کروبی افشا کرد و پرده از روی دخالت های پسر ولی فقیه یعنی مجتبی خامنه ای برداشت مجتبی خامنه ای مداخله گر و مسئول جنایات بیشمار ولایت فقیه و تعیین کننده رئیس جمهور بعدیست .

سرکار خانم زندی گفت...

نقش اصلی را در تعیین ریاست جمهوری پسر خامنه ای یعنی مجتبی خامنه ای بعهده دارد هر چند پیشنهاد پرداخت پنجاه هزار تومن به هر ایرانی از طرف کروبی مسخره بود ولی اگر مجتبی خامنه ای دخالت نمیکرد احمدی نژاد امروز سرکارنبود.

امیربلندیان گفت...

بهیچ وجه از امکانات مساوی برخوردار نیستندچرا که اولن آن یک میلیارد دلاری که لاریجانی به استناد گزارش سازمان بازرسی کل کشورمیگوید گم شده ، گم نشده بلکه در سفرهای استانی احمدینژاد هزینه تبلیغات انتخاب دیگربار وی میشودهمچنین در این سفرهای استانی هیات همراه احمدی نژاد بدور از چشمان خبرنگاران در پستوی اتاقهای فرمانداریها ، حتی در مناطق کوچک جمعیتی ، فرماندهان نظامی و انتظامی سپاه پاسداران و بسیج ، عناصر حزب اللهی ، هیئت های اجرائی و ناظران انتخاباتی و ائمه جمعه و روحانیون را برای نحوه تقلب در انتخابات و بیرون کشیدن دوباره احمدی نژاد از صنادیق رای را تا ساعات بامداد ، توجیه کرده آموزش میدهند تا اینبار آن آبروریزی انتخابات ریاست جمهوری گذشته هم تکرار نشود.

pooneh گفت...

چرا فکر میکنید چیزی عوض خواهد شد؟متفاوت ترین رئیس جمهور خاتمی بود که سید علی پینوشه او را مهار کرد و ایران را در همان مسیر اسلام افراطی که خودش میخواهد قرار داد , امروز خشونت حکومت وحشیانه تر و علنی تر شده , و طرفداران هیچ ریئس جمهوری اجازه اجرای سیاستهای متفاوت و آزادیخواهانه را نداشته و با شدتی بدتر از قبل سرکوب خواهند شد .

پسر خطرناک گفت...

در ریاست جمهوری و بطور کلی ریاست قدرت, راس امر و سر افعی در دفتر ولایت فقیه است چون مجتبی خامنه ای پسر ولی فقیه به کسی اجازه عرض اندام نخواهد داد.

ناشناس گفت...

بهترين كانديدا زماني معني پيدا مي كند كه رييس جمهور انتخاب واقعي مردم باشد و از اختيارات كافي برخودار باشد در كشوري كه رييس جمهور يك تداركاتچي بيشتر نيست بهترين معني ندارد. تا وقتي كه قانون اساسي ايران تغيير نكند و ولايت مطلقه فقيه از آن حذف نشود اميدي به تغيير و بهبود وضع اقتصادي مردم و وجهه بين المللي ايران وجود ندارد!!

امیربلندیان گفت...

مشکلات نظام ج.ا از نوع نقائص و ایرادات ساختاریست و بارسیدن این و یا آن شخص (بخصوص پس از گذشتن از فیلترشورای نگهبان )به ریاست جمهوری حل نمیشود.

ناشناس گفت...

اخیرا اتهام 'تبلیغ زودهنگام' علیه خاتمی و کروبی در حالی مطرح شده که تبلیغات تحفه آرادان یعنی محمود احمدی نژاد در قالب سفرهای استانی با بودجه دولتی از ابتدای ریاست جمهوری آغاز شده و حاصلی چون هزاران طرح ناتمام روی کاغذ نداشته است البته طرحهای خانه سازی برای لبنان و نیکاراگوئه و ونزوئلا بدون کسر بودجه ادامه دارد .

ناشناس گفت...

بهتر بود بجای بحث روی کاندیداها و احزاب شرکت کننده در انتخابات روی کلمه انتصاب بجای انتخاب در ایران بحث می شد.چونکه چه فرقی دارد اصولگرایان باشند یا اصلاح طلبان ، احمدی نژاد باشد یا خاتمی؟ مگر همگی آنها نباید تابع خزب جمهوری اسلامی ایران بوده و ساز مکتب ولایت فقیه را بزنند. پس این انتصاب است نه انتخاب.

ناشناس گفت...

اگر انتخابات مي توانست تغييري اساسي ايجاد كند 8 سال رياست جمهوري خاتمي بايد اين كار را مي كرد. اكنون وضعيت مردم ايران به صورتي است كه از بين بد و بدتر بايد بد را انتخاب كنند. ضمن اينكه با همين وضعيت موجود كانديداها از فرصت هاي برابر برخوردار نيستند و باور عمومي مردم ايران اين است كه كسي كه انتخاب مي شود انتخاب آنها نيست. نمونه بارز آن هم احمدي نژاد است كه شايد كمتر از پنج درصد مردم هم او را قبول نداشته باشند.

آرش گفت...

به نطر من بهترین گزینه برای مردم ایران تحریم نمایشنامه انتصابات است اگر مردم از توهم اصلاح طلبی و اصولگرائی بیرون آمده و جمعیت تحریم به عدد 50 میلون برسد عدم مشروعیت نطام جهوری ولایت فقیه هر چه بیشتر نمایان خواهد شد. 

ناشناس گفت...

درود بر شما - دولت و بطور کلی نظام انتصابی نمی تواند دارای انتخاباتی باشد که اسم آنرا انتخابات برای جمهوری نامید ، وقتی گروه بزرگی از ایرانیان از جمله من هرگز در انتخابات شرکت نمی کند ، ایا می توان این انتصابات تحمیلی را انتخابات نامید ؟! از میهمانان خود بپرسید این نوع انتخابات نمایشی و فریب کارانه در دنیا نامش چیست ؟! و آرای نه! بزرگ ملت بزرگ ایران در کجا درج می شود؟! و چرا هنوز مهمانان شما به این افراد منتصب شده لغب نامزد یا منتخب مقابل مردم برای رای گیری می بینند؟! آیا نباید فقط این نمایش رژیم تروریست پرور را کاملا" نفی کرد و حتی دقیقهای از زمان را برای این افراد نامنتخب هدر نداد؟!

ناشناس گفت...

خاتمی و کروبی و احمدی نژاد همه با جمهوری اسلامی موافق هستند و مشکل ما با جمهوری اسلامی است. حال باید بین بد و بدترین و بد بد ترین بد را انتخاب کرد. خاتمی هرگز مانند احمدی نژاد دروغ نمی گیوید و لااقل سعی به تغییر قانون کرد اما خامنه ای نذاشت. پس باید به خاتمی رای دهیم

ناشناس گفت...

با سلام
میهمانان گرامی در شرایط کنونی شرکت در انتخابات و یا تحریم آن را چکونه مورد ارزیابی قرار میدهند آیا در این شرایط بهتر نیست از فرصت انتخابات بعنوان فرصتی برای رفراندوم و اعلام مخالفت با سیاستهای کنونی نظام استفاده کرد و یا تلاش کرد شاید وضع موجود بهبود یابد
رضا از کرمان

ناشناس گفت...

آقای وفا

امروز مردم شیراز بطور چشمگیری از آقاس خاتمی استقبال کردند نظر مهمان ها را در خصوص آن بپرسید

شیراز...

ناشناس گفت...

سیدمحمد خاتمی پس از سخنرانی در ورزشگاه شهید دستغیب که با استقبال پرشور بیش از 15 هزار نفر از اقشار مختلف مردم شیراز واقع شد، ‌علی‌رغم توصیه تعدادی از مشاوران خود و مسئولان عالی‌رتبه استان به سمت حرم مطهر شاهچراغ(ع) حرکت کرد.

ناشناس گفت...

مثل اینکه خیال خوندن نظرات وبلاگ رو نداری
خوب از اول بگو تا ما بیخود کامنت نزاریم

ناشناس گفت...

استقبال از سیدمحمد خاتمی به اندازه‌ای غیرمنتظره بوده است که موجب بهت اهالی شیراز و همراهان خاتمی نیز شده‌ و فضای شهر را به کلی تحت تأثیر قرار داده است

ناشناس گفت...

آقای وفا
فقط خاتمی.......... خاتمی تنها کسی است که ما را از بدبختی نژاد می دهد

Unknown گفت...

اگر رای ندهیم، راه را برای کج اندیشان باز کرده ایم تا همچون دوره قبل ، نامزد ویرانگر و مورد نظر حکومت رای بیاورد
باید به ناچار وبادقت فراوان در کارنامه افراد کاندید شده به لایق ترین فرد رای دهیم تا بیش از این شاهد ویرانی ایران نباشیم

پژمان از تهران

ناشناس گفت...

آقای وفا

آقای خاتمی خیلی طرف دار دارد. الان 11 نفر اطراف من هستند ( 8 نفر زن 3 نفر مرد) که اکثریت آنان را خانم تشکیل می دهند... یک نفر (آقا) معتقد که رای نخواهد داد. بقیه همه به خاتمی رای می دهند. خانم ها از احمدی نزاد فاسد خلاص خواهند شد

ناشناس گفت...

درود بر شما - خاتمی درزغگویی بیش نیست و این مهره سوخته 8 سال تنها با حرکت های کاملا" نابخردانه و جاهلانه و حتی بیسوادی این فرد در امور اداری و دولتی خودکشی دیگری است برای ملتی که بنا به همین مصلحت های الکی وضعش به این حال رسیده - لطف کنید اسن این فرد دروغگو و متظاهر و معتقد به جمهوری اسلامی خامنع ای را نیاورید و خاتمی تنها عمر حکومتی را بیشتر می کند که غیر قانونی است - آقای شمس الواعظین برای شما متاسفم که هنوز امید به این مهره سوخته دارید که یادتان رفته او آخوند است !!!!!

ناشناس گفت...

خوب بابا از همون اول بکو مثلا 3 دقیقه وقت دارید

ناشناس گفت...

این فردی که دارد از احمدی نژاد طرفداری میکند... این یکی از این افرادی که از احمدی نژاد متسقیم حقوق می گیرد. احمدی نژاد فقط به این فرn و اامثال آنها کمک کرده است

ناشناس گفت...

باسلام

لطفا بگوئید منظور از آرای خاموش در ایران چیست و چه کسانی هستند؟

باسپاس

ناشناس گفت...

با درود لطفا از میهمانان بپرسید که آیا احتمالی برای قبول صلاحیت آقای نوری قایل هستند؟ و از آنجایی که قدرت اصتصوابی در دستان نظام حاکم است آیا این امکان وجود دارد که جناح اصولگرای حاکم یا همان رایحه خوش خدمت برای به هم ریختن سازمان جبهه اصلاح طلبان در روز های آخر صلاحیت ایشان را قبول نمایند؟!

ناشناس گفت...

سیدمحمد خاتمی پس از زیارت حضرت احمد ابن موسی(ع)، به دیدار با نخبگان استان فارس خواهد پرداخت و سپس برای شرکت در مراسم سوگواری شب شهادت امام حسن عسگری(ع) به مسجد قبای شیراز می‌رود. آخرین برنامه امشب خاتمی در شیراز کنفرانس خبری با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی خواهد بود. پیش‌بینی‌ می‌شود وی در این کنفرانس مطبوعاتی بر حضور رسمی خود در عرصه رقابت‌های انتخاباتی تأکید کند.

اخبار

ناشناس گفت...

دینى و نمازی که نتواند جلوی دروغگویى و بى‌احترامى به حقوق دیگران را بگیرد، برای جوان ما جذاب نیست ....
محمد خاتمی

ناشناس گفت...

خاتمی یکی از سربازان آقا خامنه ای ولی امر مسلمین جهان میباشد همانند باقی سربازان آقا هدف ایشان حفظ نظام ولایت فقیه و جمهوری اسلامی و حکومت آقا خامنه ای می باشد. با درک این نکات می توان با چشم بازتر به مسائل اخیر نگریست.

ناشناس گفت...

بعد از ظهر دیروز چهارشنبه چهاردهم اسفند محمود احمدی نژاد برای دیداری یک روزه به ارومیه سفر کرد. احمدی نژاد حوالی ساعت ۲ بعد از ظهر با کاروانی از اسکورت از فرودگاه ارومیه حرکت کرده و با طی مسیری نسبتاً طولانی برای سخنرانی در استادیوم تختی شهر ارومیه حضور یافت.

سفر محمود احمدی نژاد به شهر ارومیه دارای حاشیه های بسیاری بود اما مسئله بسیار مهمی که مردم را متعجب و شوکه کرد، پرتاب کفش و اشیای مختلف به سوی احمدی نژاد و برخورد با اتومبیل همراهان احمدی نژاد و عکس العملل غیر قابل تحمل آنها بود .
!!!!!!!!!!!

ناشناس گفت...

با سلام و درود بر شما
به نظر من ورود آقای خاتمی به دایره انتخابات به 2 علت بود علت اول اینکه به خاطر سلب اعتماد مردم از انتخابات و ترس حکومت از خالی شدن حوزه های انتخاباتی با وارد کردن آقای خاتمی سعی دارند باز مردم را به حوزه های انتخاباتی بکشانند .
و علت دوم به خاطر بر سر کار آمدن آقای اوباما بود چون حکومت ایران این قصد را دارد باز با سر کار آوردن آقای خاتمی و همان برنامه گفتگو و به قول خود آقای خاتمی گفتگوی تمدنها از این ترفند استفاده کنند و 8 سال با این برنامه حکومت را بیمه کنند .

ناشناس گفت...

man be khatami ray midaham...chon andaki pishraft dar farayandeh farhang sazi behtar az hich ast...bayad ba vagehiatha kenar biaim...bezarin mellat ray bedan bad agar taghalob kardand kasrshenase mohtarametoon began ke taklif az ghabl moshakhas ast.chera koochektarin kari ke baese kami rahatieh zendegieh ma beshe ro anjam nadahim?tahrim konim ke dobareh ahmadi nejad biad??? nah man ba karshenasetoon mokhalefam va ray midam

ناشناس گفت...

قهر از رای دادن و امتناع آن، موجب می شود که آدم دروغگو و ریاکاری مانند احمدی نژاد بر سر کار آید، که در این 4 سال مشاهده شد که ایران و ایرانی را به سمت جهنم و بدبختی برد، هرچند خاتمی از طرفداران خامنه ای است، لیکن با انتخاب او تند روها خواهند فهمید که مردم از عملکرد آنها ناراحت هستند، پس رای دهید و در سرنوشت خود شرکت نمایید. امید داشتن به آمریکا و سایر ابرقدرتها برای تغییر رژیم در ایران خیالی خام و باطل است، آنها برای منافعشان این رژیم سراسر ظلم و ریا و خیانت را پذیرفته اند، مکرنه با آن حاظر به مذاکره نمی شدند

ناشناس گفت...

انتخابات ریاست جمهوری در ایران در خرداد 88 آبستن تحولاتی عظیم خواهد بود و فرآیندی دمکراتیک خواهدیافت بشرطی که از اجماع جهانی وحمایت بین المللی نیز برخودار شود

ناشناس گفت...

داستان این رژیم آدم رو یاد اون داستان مثنوی میندازه که پیرزنه می خواسته بره عروسی و میخواسته خودش رو خوشگل کنه اما هرچی آرایش میکرده انقدر پوستش چروک بوده که آرایش رو پوستش نمی نشسته آخر سر تصمیم میگیره که که تکه هایی از کاغذ قرآن رو کع تذهیب کاری شده بوده ببره و بگذاره رو چروگهای صورتش تا اینطوری خودش رو خوشگل کنه این کار رو میکنه و میره جلوی آینه می ایسته. شیطون کنارش ظاهر میشه و میگه من که به فریبکاری معروفم پیش مکر و حیله ی تو پجوزه ی پیر حیرون موندم.حالا حکایت حکایت همینهاست که قرآن رو مایه فریبکاری خودشون کردند(دفتر ششم مثنوی)

ناشناس گفت...

با درود خدمت شما و بینندگان،

به نظر من از هم اکنون چارچوب و مسیر کلی حرکت نظام توسط علی خامنه ای مشخص شده است .
در تمام مدتی که تا انتخابات باقی مانده است هزار بازی و شوی تلوزیونی اجرا میشود تا مردم ایران باز هم برای مقابله با یک کاندیدای برجسته شده و یا حمایت از یک کاندیدای مهجور شده توسط حکومت در این انتخابات شرکت کنند
اما آخر چه

ناشناس گفت...

با درود خدمت شما و بینندگان،

به نظر من از هم اکنون چارچوب و مسیر کلی حرکت نظام توسط علی خامنه ای مشخص شده است .
در تمام مدتی که تا انتخابات باقی مانده است هزار بازی و شوی تلوزیونی اجرا میشود تا مردم ایران باز هم برای مقابله با یک کاندیدای برجسته شده و یا حمایت از یک کاندیدای مهجور شده توسط حکومت در این انتخابات شرکت کنند
اما آخر چه


آدمیت از دبی

ناشناس گفت...

**********************************
با سلام

من در انتخابات شركت نميكنم ولي از همه ميخوام كه به احمدي نژادراي بدن .

چون اولا همه مزه اسلام ناب محمدي را تا اعماق روح و تن احساس ومشاهده خواهند كرد وهم احتمال اينكه رنسانسي پس از وسطي وجود داشته باشد كم نيست .

مهندس
**********************************

ناشناس گفت...

من به كسي راي ميدهمكه در ولايت ذوب شده باشد .

چون عيار كسي كه ذوب شده باشد در ولايت خيلي بالا هست

ناشناس گفت...

با سلام
مردم ایران این رژیم را از بنیاد نمیخوان تاریخ نشان داد از رفسنجانی تا خاتمی و احمدی نژاد وحالا انتخابات برای یک نفر جدید.اینا تنها به این اعتقاد دارن سرکوب هرچه بیشتر مردم برای ادمه حاکمیت بیشتر.خاتمی موفعی که امد با رای جوانان روشنفکر و دانشجویان ذر سر کار امد ودر 18 تیر نتیجه را دیدیم ودر زمان احمدی نژاد هم اعدامها و سرکبهای روزانه را میبینیم

ناشناس گفت...

مردم چرا رای میدهید؟دیوانه اید؟ دیوانه اید؟---از بهر فرزندان خود دنبال این ویرانه اید؟--------تا کی اسیر فقر خود روز و شب خونین خود؟--- اندر کف آن انگلیس آن دیو استمکاره اید!------- با بوق و کرنا و کلیپ میسازد از نو احمقی--- آخر نمی فهمی چرا؟ بازیچه ی مکاره اید-------هستی اسیر مکرشان وعده وعید بی اساس---یا آنکه من کردم خطا بیچاره ی بیچاره اید-------مرگ بر فلان و بر چنان تنها شعار است بی گمان---باج حسابی می دهند تا اندرین افسانه اید-------چون اجنبی بر ملتی ظلم و جفا نازل کنند---پس بی گمان ای غافلان از بخت خوش آواره اید-------این اقتصاد آبکی این رای های زورکی---بس غافلی چون ابلهان یا بدتر از می خواره اید-------آیا همینان بهترین کاندید و فرد صالحند؟---خود بهتر از من واقف این دولت قتاله اید-------گر جزو اینانی بدان ظلمی نمانده جاودان---وجدان نداری بی گمان پس واجب الکفاره اید
بهمن

ناشناس گفت...

شعار انقلاب را همه به ياد دارند كه مي گفتند "ما ميگيم شاه نميخوايم پالون خر عوض ميشه"
حالا همين شعار را براي آخوندها بايد گفت "ما ميگيم آخوند نميخوايم پالونش عوض ميكنه"