۱۳۸۷ اسفند ۱۴, چهارشنبه

صدای ضد جنگ در اینترنت

در میزگرد امشب شرکت کنید


میزگرد امشب میزبان آقای اریک گَریس بنیانگذار سایت Antiwar.com است. اریک گریس در سان فرانسیسکو زندگی می کند و 40 سال است که به عنوان یک فعال سیاسی فعالیت دارد و آزادیخواهی فردی یا لیبرترینیسم را ترویج می کند. او سایت antiwar را در سال 1995 در زمان جنگ بوسنی ایجاد کرد. در آن زمان این سایت با استفاده از منابع خبری خود در بوسنی خبرهای دست اول جنگ را در اینترنت منتشر می کرد.
این سایت کم کم به بزرگترین سازمان اینترنتی ضد جنگ تبدیل شد. نویسندگان آن از تمام طیفهای سیاسی هستند و این سایت با دخالت نظامی مخالفت دارد.
به نظر شما اطلاعات نظامی در اینترنت تا چه اندازه قابل اطمینان است؟
آیا چنین اقداماتی تاثیرگذارند؟
آیا اقدامی این چنین در ایران امکانپذیر است؟
چی فکر می کنین؟

۵۲ نظر:

ناشناس گفت...

با سلام وفای عزیز
پدیده جنگ در کل یک تراژدی به تمام معنا و در ابعاد وسیع است که کل یک ملت را در بر می گیرد و همه نوعی در آن خواسته و اخواسته دخیل می شوند .
***
ولی دست کم در 2 جنگ اخیر که در خاورمیانه شاهد بودیم ؛ دو خطر بالقوه از سر سردمداران ایران کاسته شد - دو دشمن دیرینه "صدام" و "طالبان" .
در کشور ما زمانی که تهدیدهایی خارجی وجود دارد ، همان اندازه فشار بر مردم بیشتر می شود ؛ دولت تا زمانی که دشمنی برای خود بتراشد ، خود را مجاب به حل مشکلات داخلی نمی کند و به فرافکنی روی می آورد .
***
در پایان جنگ ایران و عراق ، صدام اقدام به پرتاب موشک به اسرائیل کرد . با وجود خسارتهایی که صدام به ایران زده بود ؛ صدای حمایت از صدام حتی در ایران آنروز شنیده می شد .
نیلو از تهران

ناشناس گفت...

سلام و خسته نباشید بر صدای آمریکا - درود بر شما
***
در طول تاریخ جنگها به مواردی بر می خوریم که کشوری نقش آزادیبخش را ایفا کرده است .
نمونه ی دور آن آمریکا در جنگ جهانی دوم بود که فرانسه را آزاد کرد و نمونه ی نزدیک آن آمریکایی بود که صدام و طالبان را سرنگون ساخت - با وجود اینکه کشورهایی مثل عراق و فرانسه توسط دیکتاتورهایی مثل صدام و هیتلر به زنجیر کشیده شده بودند ؛ چرا در هر دو حالت صدای "بیگانه به خانه برگرد" در کشورهای آزاد شده شنیده می شد؟ آیا کشورهایی این چنین می توانستند بهایی کمتر را برای آزادی بپردازند؟
رویا از قزوین

امیربلندیان گفت...

وفای عزیز شرائط جنگ شرائط خاص خود را داراست.همانگونه که در جنگ اخیر اسرائیل و غزه نیز دیدیم طرفین منازعه از انتشار و جریان آزاد اخبار جلوگیری نموده هرکدام به فراخور منافع خود سعی در انتشار اخباری جهت دار داشتند تا افکار عمومی را تحت تاثیر خود قرار دهند اما با این وجود خبرگزاریها توانستند با اتکاء به تکنولوژی اینترنت موبایل اطلاعات درستتی به جهان مخابره نمایند .لذا من معتقدم هرقدر هم طرفین منازعات بخواهند سانسور اعمال کرده مانع جریان آزاد اخبار و اطلاعات شوند بالاخره اخبار واقعی روزنه نشر خود را باز خواهد نمود.

سرکار خانم زندی گفت...

در مورد جنگ بوسنی همانطور که میدانید آمریکا طرف مسلمانان را گرفت و صربهای بوسنی را با هواپیماهای ناتو بمباران کرد و لی روسیه وآقای پوتین به صربها برادران صرب میگفت و از کشتار مسلمانان حمایت کرد , حالا ولایت فقیه که ادعای طرفداری از مسلمانان بخصوص غزه را دارد هرگز کلامی از عملیات شجاعانه آمریکا در حمایت از مسلمانان نمیگوید و روسیه را دوست ایران میداند !

roya گفت...

در ایران صدای ضد جنگ مخصوصا صدای مخالف احمدی نژاد برای نابودی اسرا ییل ممنوع است ولی تا صحبت حمله به تاسیسات اتمی رژیم میشود صلح طلبی آقایان گل میکند تا فرصت بیشتری برای دستیابی به بمب اتمی داشته باشند و آنگاه جنگ را با افکندن آن بر سر اسراییل آغاز کنند !

ناشناس گفت...

همانطور که آلمانیهای وطن پرست در جنگ جهانی از دست هیتلر بتنگ آمدند و درنهایت دست به سوی ارتش آمریکا دراز کردند و تبدیل به دمکراسی شدند ملت ایران هم امروز باید برای رهایی از هیتلر زمانه یعنی ولایت فقیه از آمریکا کمک بخواهد.

Nooshin گفت...

تلفن بر کفان اسلام عادت دارند نمونه عراق را بعنوان شکست استقرار دمکراسی با نیروی نظامی ذکر کنند غافل از اینکه این جمهوری اسلامیست که با دخالتهای خود آرامش را از عراق و فلسطین گرفته است اگر راست میگویند چرا نمونه آلمان هیتلری را مثال نمیاورند که بعد از حمله نظامی آمریکا به کشوری دمکرات و آزاد تبدیل شد .؟

ناشناس گفت...

تبلیغات اینترنتی ضد جنگ باید به دخالتهای جنگ طلبانه و بمبهای کنار جاده ای و عملیات انتحاری جمهوری اسلامی در عراق معطوف شود , احمدی نژاد میخواهد عراق تحت اداره آمریکا را آشوب زده نشان دهد تا او را از حمله به رژیم دیکتاتوری خود بازدارد و با خیال راحت به سرکوب مردم ایران بپردازد.

ناشناس گفت...

با سلام و هزاران خسته نباشيد به وفاي عزيز و صداي آمريكا
سئوالی دارم از افرادی که بخاطر کودتای 28 مرداد آمریکا را دشمن ابدی ایران می دانند!
آیا معتقدید که آمریکا دولت ایران را سرنگون کرد؟ آیا دولت دکتر مصدق توسط آمریکا سرنگون نشد؟
پس چرا امروز در شهرهای ما در خیابان های ما کمتر نامی از ایشان شنیده می شود؟
آیا مصدق کمتر از عماد مغنیه و یا کودکی فلسطینی بود که امروز خیابانی به نام او در تهران قرار می دهند؟
خودویرانی تا کی؟؟؟

ناشناس گفت...

در ایران هم جنبش های ضد جنگ وجود داشتند و وجود دارند . از جمله جنبشی که خانم شیرین عبدی سعی در گسترش گفتمان آن داشته اند .
ولی حکومت از آنها به نوعی تعبیر می کند که در مقابل دشمن تسلیم شده اند ، باعث تضعیف روحیه ی داخلی شده و پرچم سفید را بالا برده اند .
ای در حالی است که مطمئنا آگاهان به امر از تبعاتی که فضای جنگی یک کشور دارد آگاهند . فضایی که به رادیکال شدن جامعه می انجامد .
كاسه ي زهرهاي بسياري پس از اين نوشيده خواهد شد
آنهايي كه شعار موشك جواب موشك سر مي دادند
در طول تاریخ کم نبوده اند افرادی که یک ملت را فدای عقاید جنگ طلبانه ی خود نموده اند
وفاي عزيز خسته نباشي عزيزم - نفست هميشه گرم

ناشناس گفت...

با درود

اکثرمردم آمریکا به اوباما رای دادند بخاطر اینکه دیگر با سیاست های جنگ طلبانه دولت قبلی مخاف بودند و بنظر من سایت های ضد جنگی اینترنتی بر سیاست جنگ طلبی حتما در انتخابات آمریکا تاثیر گذار بوده اند. در مورد ایران هم حتما موثر بوده اند. اما آنچه که مسلم است اسرائیل هرگز به رژیم اسلامی اجازه نخواهد داد تا به بمب اتمی دست پیدا کند از اینرو اسرائیل گزینه حمله نظامی را کنار نمی گذارد.

با سپاس


امیر

پسر خطرناک گفت...

سایتهای ضد جنگ اگر صداقت دارند جلوی احمدی نژاد را بگیرند اگر اسراییل برای جلوگیری از دستیابی ایران دست به حمله پیشگیرانه بزند ملت ایران کاملا به او حق میدهند چرا که تابحال بارها از طرف احمدی نژاد و ولی فقیه تهدید به محو از نقشه جهان شده و نبایداسراییل منتظر بشیند تا این هیتلر اسلامی هولوکاست دیگری براه اندازد

طنز ایرانی گفت...

رژیم ولایت فقیه در حالی ملت ایران را به دفاع از وطن در صورت آغاز جنگ فرا میخواند که دانشجویان و معلمان و کارگران بینوای خوزستان و سایر نقاط کشور را بجرم انتقاد و یا درخواست دستمزد عقب مانده ضرب و شتم میکند و انتظار دارد این ملت بجان آمده خون خود را برای ادامه دیکتاتوری طالباتی فدا کند .

ناشناس گفت...

تبلیغات ضد جنگ در ایران فقط معطوف به آمریکاست, با اینکه پرزیدنت بوش از ارسال اورانیوم روسیه به ایران و انرژی هسته ای صلح آمیز برای ایران حمایت کرد در ایران اینطور وانمود میکنند که آمریکا با انرژی هسته ای مخالف است , و دائم سخن از جنگ طلبی آمریکا میگویند در حالیکه هر روز کشتار بزرگ مردم اسراییل و نابودی کشورشان را مژده میدهند .

ناشناس گفت...

در تبلیغات اینترنتی و غیر از آن ولایت فقیه و احمدی نژاد در حالی ادعای فعالیت صلح آمیز اتمی دارند که البرادعی بعنوان داور مورد قبول دو طرف دعوا اعلام کرد که ایران همکاری نمیکند و ادعای صلح آمیز بودنش قابل اثبات نیست .

ناشناس گفت...

با سلام

سایت های ضد جنگ بخصوص سایت اشاره شده فقط و فقط به سیاست های جنگ طلبانه ی دولت بوش پرداختند و آنرا به چالش کشاندند. در حالی که من دوست دارم شما این سئوال را از مهمان خود بپرسید که ایشان در رابطه با سیاست های جنگ طلبانه ی رژیم اسلامی و ملایان چه ابتکاراتی را بخرج داده است؟

متشکرم

pooneh گفت...

آیا مسئول این سایت ضد جنگ کلمه ای راجع به خطر جمهوری اسلامی در صورت دستیابی به بمب اتمی در حالیکه احمدی نژاد لحظه ای را برای تهدید اسراییل به نابودی از دست نمیدهد حرفی زده است ؟ فراموش نکنیم که جنگ افغانستان و عراق در پاسخ به حملات یازده سپتامبر بود. آیا منتظرید با بمب اتمی ایران میلیونها نفر کشته شوند و بعدا بفکر چاره بیفتبد؟

ناشناس گفت...

سلام البته باید ببینیم چه کسی یا چه کسانی ان را اداره میکنند ؟ولی اگر افرادی که انرا اداره میکنند ازاد اندیش و وابستگی به دولتی نداشته باشد میتوان به عملکرد ان امید داشت

ناشناس گفت...

وقتی دولت ایران دائما بر طبل جنگ می کوبد و فریاد مرگ بر دهها کشور دنیا را سر میدهد و خواستار نابودی و محو کشورها از روی کره زمین است کلا هر نوع فعالیت ضد جنگ در ایران بی معنی و بر خلاف اسلام و ولایت فقیه است

ناشناس گفت...

با سلام لطفآ اقای مستقیم از ایشان بپرسید ایا ایشان محل درامد سازمانشان و دریافتی هایشان را حاضرند صادقانه معرفی کنند؟ و دوم اینکه اگر کسی جلوی هیتلر و فاشیسم نمیایستاد ایشان سرنوشتی بهتر از 4میلیون ایرانی پناهنده داشتند؟

ناشناس گفت...

بهترین تئوریسین ها و کارشناسان جمهوری اسلامی هم مثل مهمان امشب شما نمی توانستند از جمهوری اسلامی دفاع کنند
ایشان حق همه کار حتی داشتن بمب اتم هم به جمهوری اسلامی دادو می گویند دولت ایران هرگز کشوری را تهدید نکرده . جالب است.

ناشناس گفت...

درود بر شما - از مدیریت سایت بپرسید آیا شما میتوانید در ایران فعالیت کنید؟ و اگر آری یا خیر ؟ چرا ؟ اگر امروز امریکا دخالت در مسائل دنیا نکند چه نظامی یا سیاسی با این همه هزینه به نظر شما چه کشوری یا گروهی می تواند بطور مثال از آزادی خواهی ملت ایران دفاع کند ؟!

ناشناس گفت...

اگر دولت امریکا در افغانستان و عراق حضور نظامی نداشت الان معلوم نبود طالبان وصدام حسین چه فجایعی در منطقه رقم زده بودند . اریک عزیز اگر شما شهروند ایران بودید وسیاستهای دولت را مورد انتقاد قرار میدادید نه تنها اجازه ایجاد وب سایت نداشتید که به سرنوشت هزاران وبلاگ نویسی که یا کشته شده اند ویا در زندانهای طویل المدت گرفتار میشدید .

ناشناس گفت...

وفای عزیز

این میهمان شما چنان سخن گفت که خامنه ای خودش هم نمی توانست اینچنین از نظام و سیاستهایش دفاع کند. به او تبریک بگویید.

ناشناس گفت...

Az mehmanetan beporsid aya midanand ke Hamas o Hezbollah ba sarmaye jomhurie eslami padid amadeand?aya midanand ke dar zamane Franklin Roosevelt ham hamin Libertarianism va ISOLATIONISM bud ke monjar be ghodrat gereftane Hitler o Stalin shodand?aya Amrika bayad manand kabk sare khod ra dar barf foru konad

Tahsile kardeye daneshgahe sharif

ناشناس گفت...

درود بر شما - من به این دوست مهمان توصیه می کنم برای توجیه شدن بیشتر تشریف بیاورند ایران یا مدتی برای مطالعه هم بیایند به خاورمیانه ، از ایشان بپرسید آیا تمایل به اینکار دارند؟!- عدم اطلاعات این آقا از تروریست و تروریست پروری و همین طور جمهوری تروریستی آخوند و قتل و عام وحشیانه این گروه در 30 سال حکومت زوری و ... اقعا" جای تاسف است یک امریکایی اینقدر ترسو باشد و تا ببیند اقتصادش مشکل پیدا کرده از مسئله فرار کند!

ناشناس گفت...

وفا

کسی را دعوت کرده ای که دقیقا خامنه ای ان را برای ریلست جمهوری ایران تائید می کند. این هم برایش بخوان لطفا

ناشناس گفت...

تفسیر این آقا کاملا غلط است. مقایسه گفت احمدی نژاد انتخاب شد بخاطر اینکه جواب منفی به آمریکا بدهند... نه این اسلانبود خامهنها ای آن را انتخاب کرد... انتخابات نبود انتصاب بود

ناشناس گفت...

ار مهمان محترمتان بخواهید یا اطلاع کافی از سیاست کشورها از جمله ایران حاصل کنند.
یا اگر تمایلی به این کار ندارند ما از اقای خامنه ای هم خواهش میکنیم یه سایت ضدجنگ درست کنند چون ایشون عادلانه تر از شما قضاوت میکنند.
آسیه

ناشناس گفت...

افكار آقاي گرس در ضد جنگ بودن قابل ستايش است در ضمن اينكه او واقع بين است و بي طرفانه قضايا را بررسي مي كند و به عنوان يك آمريكايي از سياست هاي آمريكا دفاع نمي كند ضمن اينكه بسياري از سياست هاي دولت ايران نيز قابل دفاع نيست از جمله دفاع از گروه هاي تندرو كه هيچ سودي براي ملت ايران ندارد.

ناشناس گفت...

به ایشون بفرمایید شانس آوردی ایرانی نیستی وگرنه تیکه بزرگتون همین گوشتون بود تازه اونم تو لعنت آباد دفن شده بود.

ناشناس گفت...

با سلام آقای وفای عزیز
ایوب از ترکیه هستم
لطفا از میهمان برنامه بپرسید آیا نظری نسبت به جنگ دولت ایران با ملت خودش دارند؟ ایشان صرفاً به جنگ های خارجی اشاره کردند..و آیا جنگی که جمهوری اسلامی با اندیشمندان ایرانی به راه انداخته از نظر ایشان جنگ محسوب میشود یا خیر ؟

ناشناس گفت...

به آقای گریس بگوئید که شما با حسن نیت ما را به جهنم خواهید فرستاد هر چند که خود در بهشت زندگی می کنید.
در ضمن از ایشان بپرسید که امروز اقای خامنه ای حل و فصل مسئله فلسطین را از راه مذاکره رد کرد و گفت تنها راه مقاومت و مبارزه است . ایشان نظرشان چیست؟
فرزاد از تهران

ناشناس گفت...

به نظر شما بدون دخالت آمریکا در ایران، کشورها ی دیگر می توانند در آرامش بسر ببرند

ناشناس گفت...

وفا خواهش می کنم در پایان به مهمانت بگو که او هیچ جواب درستی به سئوالت مطرح شده نداد. او فقط بر طبل خودش آنچنان محکم کوبید که هیچ صدای دیگری را نشنید.

ناشناس گفت...

اگر آمریکا در جنگ دوم جهانی‌ دخالت نمیکردا به نظر مهمان شما چی‌ میشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ناشناس گفت...

با سلام خدمت شما و مهمانان عزیزتان من سیامک هستم یک مسیحی ایرانی که به دلیل اذیت و آزار های زیاد از طرف دولت ایران مجبور به فرار از ایران شدم ( از طرف حفاظت اطلاعات مورد تعقیب هستم) از مهمان برنامه سوالم این هست که دولت ایران چرا مسیحیان را دستگیر و اذیت و آزار و ... میکنند و حتی درب کلیسا ها را به روی مردم میبندد و قصد بر اندازی کلیساهای خانگی را دارند و تهدیدات علیه اقلیت ها داره ؟؟ شما میتوانید در کشوری زندگی کنید که به خاطر اعتقاداتتان دستگیر و زندان شوید؟ در ضمن مسیحیان اعتقادات و افکار صلح طلبانه دارنند .مرسی

ناشناس گفت...

به این آقا بگویید همه حرفاش به قول امریکایی ها" بول شت" بود.بهش بگید بره خجالت بکشه از ایرانی های زیر خط فقر و گرسنه کمک مالی برای سایتش میخواد.بنابراین میفهیم هدف ایشون جز پول مفت درآوردن چیز دیگری نیست

ناشناس گفت...

اتفاقا آدم جالبی آوردید برای ما جالب هست، فکرهای بسیار خوبی دارند ولی اتفاقاتی که در ایران می افتد را نمی توانند لمس کنند، چون اصلا 1 لحظه نمی توانند خودشان در جای مردم ایران قرار دهند.

roya گفت...

این آقا شبیه هاردی کمدین دوقلوی لورل و هاردی بود هم قیافش و هم حرفاش یعنی ایران اسرایل رو تهدید به نابودی نکرده و با وجود تهدیدات احمدی نژاد یاید بمب اتم هم داشته باشد, حتما به اف.بی.آی خبر بدید چون بزودی پول رژیم ایران به وب سایت ایشان سرازیر خواهد شد, اینقدر بدبخت بود که میگفت میتونین به من کمک مالی هم بکند. آی مردم از خنده

ناشناس گفت...

بعنوان ببینده شما از اروپا باید بگویم نوع برگزاری این میزگردهادر مقایسه با آنچه که ما از اروپا میشناسیم بسیار غیر دمکراتیک است و متاسفانه اگر تغییر اجرایی به صورت حرفه ای بوجود نیاید اعتماد بیندگانی همچون من به شما بعنوان شبکه خبری بیطرف ازبین خواهد رفت.آنچه که مهمان شما بعنوان انتقاد از دولت امریکا انجام داد نشان دهنده دمکراسی در کشورش است و تفاوتی است میان کشورهایی همچون ایران و کشورهایی غربی.این دستاورد دمکراسی را خود ملت آمریکا بدست آورده است و از کشوری وارد نشده است. با کمال تاسف نظرات برخی از ببیندگان مخالف جمهوری اسلامی که همانا بنده نیز در این گروه میباشم نشان دهنده ان است که ما فاصله بسیاری از درک دمکراسی و اجرای آن در جامعه داریم . مهمان شما بسیار زیبا اصل جریان را توضیح داد.ما ملت همیشه منتظریم که حرکتی نکنیم و اشتباهتمان را در جایی دیگری جستجو کنیم.
بعنوان بیینده تلویزیونی از جامعه دمکرات از شما مجریان ایرانی این شبکه انتظار دارم که عملکرد شما هم مثل آمریکاییان باشد نه ایرانیان.

ناشناس گفت...

درود بر این ستایشگر ما , چون قیافت هم به پر خورا میخوره حتما برای دریافت دلار و صرف پلوی چرب و شیشلیک یه تک پا تشریف بیاورید ایران , ترجیحا همسرتان را نیاورید چون برای ما مشکل است برای حجاب به ایشان آموزش بدهیم اگر خواستید اینجا خواهران فاطمه کماندو برای امر صیغه در خدمتند و از ابن نظر بی نیازید , زنده باد بمب اتم و بامید نابودی اسراییل با یک انفجار اتمی زیبا

ناشناس گفت...

وفا جان این بابا کلی ما رو خندوند حالا مسئله سیاسیشو نمیگم ولی از نظر ادب و تربیت اینا رو قبلا یه تستی بکنید خیلی زشت میپرید وسط حرف و تازه ادعا داشت صداشو قطع میکنن , بسیار به پرستیژ صدای آمریکا آسیب زد بسیار بی ادب بود وحشیانه هر چی خواست گفت آخرشم این ادعا رو کرد و دائم یپرید وسط صحبت افتضاح بود حتی بدون توجه به عقاید سیاسیش . اصلا جواب سوالارم نمیداد یه چیز دیگه که خودش دوست داشت میگفت باید مداخله میکردی

ناشناس گفت...

حیف که وقت برنامه تمام شده ولی ایکاش این مهمان شما اشاره ای هم به مادران صلح طلب و تجمع انها در خیابان کاخ میکرد که اوباشی که ایشان حرفهای انها را امشب تکرار میکند بانها حمله کردند و با شعار مرگ بر صلح طلب حتا سیمین بهبهانی مادر ادبیات فارسی را هم محروم از ضربات باتومهای برقی خود نکردند.وقاحت در دروغگوئی از صفات این افراد است و ایرانی و امریکایی هم ندارد.

ناشناس گفت...

راد
فقط یک جنگ دیگر کافیست تا جیبهای آقایان پر تر از پ.ل شود و به بهانه اوضاع بحرانی صدای مخالفین را و کلا هر کس که صدایی کند را بالای دار خفه کنند
مگر خمینی ضحاک نگفته بود که جنگ برای ما نعمت ست

pooneh گفت...

کتایون این آقا هم بسیار بی ادبانه به وسط حرف میپرید و هم هر چی دلش خواست گفت از قبیل اینکه ایران با وجود تهدید اسراییل باید بمب اتم داشته باشه این کجاش زیبا بود ؟محتوا یا آداب معاشرتش؟ از همه زیباتر اینه که تو مخالف جمهوری اسلامی نیستی .. خودتی عزیزم !

ناشناس گفت...

جنگ در هر صورت پديده اي زشت و هولناك است ولي وقتي كه حكومتي صداي دموكراتيك مردم را نشنيده بگيرد و به جنگ مردم برود آيا راه ديگري باقي مي ماند؟؟!!

ناشناس گفت...

ملت ايران شانس آوره اند كه اريس گريس در حكومت آمريكا سمتي ندارد وگرنه امثال احمدي نژاد يك حامي خوب پيدا مي كردند و ديگر كسي جلودارش نبود. البته اكنون نيز جلوداري ندارد چون تا كنون هركاري كه خواسته انجام داده و صداهاي مخالف را هم سركوب كرد است.

امیربلندیان گفت...

خسته نباشی وفا جان...من تصور میکردم برنامه حول و حوش سوالات طرح شده پیش خواهد رفت و چون نتوانستم سر موعد (هنگام پخش زنده) برنامه را دنبال کنم بازپخش آنرا دیدم و......تو گوئی حسین شریعتمداری (نماینده خامنه ای در روزنامه کیهان ) با ظاهری مبدل در استودیوی سانفرانسیسکو نشسته و ایفاض سخن میفرمایند...
بهرحال ...زین پس طرفداران ج.ا نمیتوانند ادعا کنند که برنامه های صدای امریکا فقط مخالفین سیاستهای ج.ا را به برنامه ها دعوت میکنند.

زندانی سیاسی گفت...

این که هر چی میپرسیدی میگفت به من و آمریکا ربطی نداره ! من میخواستم یه سوال در مورد ایران بپرسم ولی دیدم چون میگه به اون ربطی ندارره منصرف شدم , خوب پس این جور آدمها رو چرا میارین میز گرد? اینکه هیچ سوالی ربطی بهش نداره و جواب نمیداد همش حرفشو در مورد موضوعی که خودش میخواست ادامه میداد
کم مونده بود بگه صدای آمریکا هم تعطیل کنه کارشو بعدشم بلند شه بره ! وقتمون تلف شد .

ناشناس گفت...

( آرش جهانشاهي ) www.nem.blogfa.com

وفاي گرامي
درود بر شما
اطلاعات در اينتر نت خواه اين اطلاعات نظامي باشد و يا غير نظامي اگر از سايتي معتبر دريافت شود كه شخصيت حقوقي داشته باشد قابل پردازش و تفسير است .
در مورد اثر گذار بودن اين سايت بايد گفت :البته در دنياي مجازي وب كه آنتي كپي رايت و شايعه حرف نخست را ميزند هر رسانه ديجيتالي تاثير خود را بر متن هاي جامعه خواهد گزارد .
و اما اينكه بايد بدانيم كه صدهاهزار ميهن پرست ايراني با راه اندازي جامعه وبلاگنويسان ايران چند ساليست كه اين كار را ميكنند و جنگ رواني وحشتناكي را بر ضد دولت ايران به راه انداخته اند .
اما در منطقه خاور ميانه به اين زوديها جنگي ذيگرنخواهد بود چون منافع ملي غرب و آمريكا در جنگي ديگر نيست .و شايد رفته رفته شاهد ثبات در منطقه و خروج نااراميها از خاور ميانه به سوي جنوب آسيا باشيم .

ناشناس گفت...

این یارواطلاعاتش رو از کجا آورده بود میگفت احمدی نژاد که تهدید به محو اسرا ییل کرده علتش تهدید متقابل اسراییله ! اسرایل کی ایرانو به نابودی تهدید کرده ما خبر نداشتیم , اینکه با اون حرف زدنش اینجا رو با دکان زرگری اشتباه گرفته بود , برای خودش داد وبیداد میکرد و نظم جلسه رو بهم ریخت وفا جان مطمئنی از دم در صدای آمریکا بجای میهمان میز گرد یکی از کسبه محل اشتباهی وارد استودیو نشده ؟؟!!!