۱۳۸۷ مهر ۱۴, یکشنبه

زمزمه هایی از ترانه "هر کجا...هر زمان"

کاندولیزا رایس، وزیر خارجه آمریکا در واکنش به گزارش اخیری که اعلام کرده بود بررسی طرح بازگشائی دفتر حفاظت منافع آمریکا در ایران به دولت بعدی آمریکا موکول شده گفت "ما همچنان این ایده را زیر نظر داریم." کاندولیزا رایس اضافه کرد "من فکر می کنم ایده جالبی باشد، اما ما آنرا با توجه به این موضوع بررسی می کنیم که تا چه اندازه در روابط ما با مردم ایران تاثیر خواهد گذاشت." وقتی دوباره در پرواز هند به قزاقستان این سوال مطرح شد او مجددا گفت "ما همچنان مشغول بررسی این ایده هستیم."

از طرف دیگر منوچهر متکی در مصاحبه با مجله نیوزویک وقتی خبرنگار از حضور ویلیام برنز در مذاکرات ژنو به عنوان تغییری بزرگ در سیاست دولت آمریکا یاد کرد او نیز از این اقدام استقبال کرد و گفت "این یک اقدام واقعبینانه از طرف دولت آمریکا بود." منوچهر متکی اضافه کرد "پیشتر دولت آمریکا پیش شرط هایی برای حضور در مذاکرات تعیین کرده بودند و حضور در ژنو این مفهوم را داشت که پیش شرط ها دیگر مورد نظر نیستند. تلاشی آغاز شده و اگر این به معنای حل مسئله اتمی باشد ما باید آنرا وارد مرحله بعدی کنیم."

خاطرمان هست که کاندولیزا رایس پیشتر گفته بود در صورت تعلیق غنی سازی اورانیم در "هر کجا و هر زمان" با همتای ایرانی خود بر سر هر موضوعی صحبت خواهد کرد. به نظر می رسد زمزمه هایی از این "ترانه" به گوش می رسد. نه؟
شما چی فکر می کنین؟

۱۱ نظر:

navid گفت...

والا چه بگويم فقط اميد وارم كه اين به عنوان سازش با ملايان نباشد كه در اين صورت واي به حال ما ايرانيان

ناشناس گفت...

درود بر شما.بر اساس یک ایده قدیمی که میگه(یک دشمن زیاد هزار تا دوست کم)اگر صحبتهای انجام شده از طرف هردو وزیر امورخارجه فقط جنبه نمایشی ومطبوعاتی نداشته باشد می تواند یک گام رو به جلوباشد.با توجه به اقدام وزرات خزانه داری امریکا در مورد دادن مجوز به شورای ایرانیان _امریکاییان در صورت پاسخ مثبت ایران میتواند گام بعدی باشد.واگر امریکا از همان اول به صورت مستقیم باایران وارد مذاکره شده بود الان وضع هردو کشور در منطقه بهتر بود فلسطین به سرو سامان رسیده بود نیازی به جنگ افغانستان وعراق هم نبود.

رستم فرخزاد گفت...

با درود به وفای عزیز و دیگر دوستان. مدت زمان زیادی از مطلبی که پیرامون قضیه واگذاری حفاظت سازمان مجاهدین از آمریکا به دولت عراق و مقدمات اخراجشون نوشتم نمیگذرد.
من دقیقا اشاره کردم این کار به تنهایی هیچ معنی و مفهوم خاصی نداره مگر اینکه یک سلسله زد و بندهایی در تداومش در پشت پرده باشه که باید برای ما روشن بشه که در پشت پرده چی داره میگذره.
خوب حالا دیدیم که قضیه آنچنان هم که دوستان میگفتند ساده نبود. در تداوم این قضیه
- نماینده آمریکا در مذاکرات هسته ای با ایران شرکت می کنه.
- آقای هوشنگ امیر احمدی به ایران میاد.
- صحبت باز شدن دفتر حفظ منافع به بهانه مضحک تسهیلات ویزا به ایرانی ها جدی تر میشه .
.
.
.
و شما همین روند رو پیگیری کنید تا ماههای آینده ببینید به کجا خواهد رسید.


در ادامه فقط یک نکته برای من جالب هست اون هم اینکه ملت ایران شدن مسخره دست یک مشت سیاست مدار. زمانی که رابطشون با هم خوب نیست می گویند ما بخاطر حمایت از مردم ایران و حقوق بشر نمیتونیم دوستی خوبی با دولت ایران داشته باشیم. و در جای دیگه که میخواهند سیاستشون رو عوض کنند و به دولت ایران نزدیکتر بشوند باز هم ملت رو بهانه می کنند می گویند ما بخاطر تسهیلات روادید مردم ایران داریم میاییم در ایران دفتر باز کنیم.
می بینید با شعور مردم ایران چطور بازی میشه؟
کدوم تسهیلات روادید قربان؟ شما اگر راست میگید دلتون برای ملت ایران سوخته یکمقدار به این سفیر کبیرهاتون در ترکیه و امارات سفارش میکردید مثل حیوان با ایرانی ها برخورد نکنند. حالا دلتون برای ویزای توریستی ملت ایران سوخته؟؟؟

به قول دوستی شما مطمئن باشید اگر داشتن روابط با آمریکا سودی برای ملت ایران داشت جمهوری اسلامی ازش حمایت نمی کرد.

ناشناس گفت...

I assume Iranian officials are waiting for the America's first move to not be embarrassed in front of the nation that despite all those daily harsh criticism against Ameraica, they eventually hurried to welcome the Great Satan
Personally I think normalization of the relationship will not legitimise the regime but people might benefit from it.

Please provide a section in which typing in English is possible, I don't have Persian font and it's such a pain to type in English in this box, especially its hard to put punctuations correctly .

وفا گفت...

هژیر عزیز ممنونم که با زحمت انگلیسی تایپ کردی ولی خواهش من درست برعکس خواهش توست. اگه ممگنه به فارسی تایپ کن.

ناشناس گفت...

قشقاوی: رد احتمال افتتاح دفتر نیاک در تهران
http://www.tabnak.ir/pages/?cid=20384

کیانوش رشیدی قادی گفت...

آقای وفا مستقیم!

در گذشته های نه چندان دور،این ها(نمایندگان آمریکا و رژیم ) دور از چشم دیگران،بارها و بارها همدیگه رو دیدند، ملاقات کردند،تو "شانزه لیزه" قدم زدند، روبوسی کردند،تو تهران "کیک" و "انجیل" رد و بدل کردند، انواع و اقسام "گیت" ها از جمله"ایران گیت" را رد کردند. تو "نیکاراگوآ" و "السالوادور" ماه عسل گذروندند...

حالا می خوان کلاه "شرعی" رو این کارهاشون بذارن!

خدا عاقبت مردم ایران را بخیر کند!


کیانوش رشیدی

ژورنالیست از آلمان

ناشناس گفت...

آقای مستقیم این خبر را در صدای آمریکا انعکاس دهید
http://www.asriran.com/fa/pages/?cid=53673
این هم رسوایی دیگری است بعد از ماجرای کردان
قرار بود به نمایندگان مجلس هشتم ، یک دستگاه خودروی سمند داده شود که بعداً تصمیم بر آن شده به نمایندگان پول داده شود تا هر خودرویی که دلشان خواست بخرند...بامزه ترین قسمت ماجرا هم به اظهارات یک عضو هیأت رئیسه مجلس مربوط است که پس از افشای این مطلب ، گفته است که خبر 100 میلیونی نمایندگان نباید به رسانه ها داده می شد!

ناشناس گفت...

سلام آقا وفا>:D<
اگر در میز گردی با شما گاهی محور گفتگو بررسی مسال سیاسی است و گاهی هنر (مثل تنبک و تنبور امشبی) حداقل گاهی هم در مورد فناوریها کسایی که هستنو دعوت کنید دیگه :(
نانو تکنولوژی یا همون پیدایش حیات در یونیورس که راجع به مریخ ۱ بار یکی از آگاهان را اورده بودین و از همه مهمتر همین ازمایشی که در CERN اروپا دارن انجام میدن. میگن ۸۰۰۰ تا متخصص از همه دنیا اونجا سالهاست جمعن ۱۰۰٪ یه ایرانی هم توش باید باشه تازه اگر دستتون بهش نرسید هم مهم نیست از مطلعین دیگه استفاده کنین
چوخ ممنون :دی

ناشناس گفت...

درود بر شما آقاي مستقيم

اين اقدام در هر صورت به نفع مردم خواهد بود . حدود 2 مليون ايراني در آمريكا زندگي ميكنن كه اقوام و آشنا ها شون تو ايران هستن و هميشه مشكلاتي براشون از نظر كارهاي اداري و وكالت و اينها پيش مياد . خود من مادربزرگم و عمو هام آمريكا هستن و امروز كه ميخوايم خونه پدري رو بفروشيم نميتونمي . در صورت باز شدن اين دفتر كار هاي اداري و وكالت ها راحت حل ميشه و اين خيلي ميتونه مفيد باشه . من فكر ميكنم همه از اين طرح تو ايران استقبال كنن


با درود و سپاس بي پايان : شهرام

رستم فرخزاد گفت...

شهرام جان بستگی داره منافع رو در چی ببینید. از دید یک نفر منافع ملی مهم هست از دید شخص دیگه تقسیم ارث و میراث پدری.