۱۳۸۷ آبان ۱, چهارشنبه

عدم پذیرش ایران در شورای امنیت

در میزگرد امشب شرکت کنید.
به نظر شما چرا جمهوری اسلامی ایران از پذیرش در شورای امنیت سازمان ملل متحد باز ماند؟

ایران، کشور تحت تحریمهای سازمان ملل، جمعه گذشته از پذیرش در گروه اعضای غیر دائم سازمان ملل متحد باز ماند. اتریش و ترکیه، ایسلند را کنار زدند و دو کرسی از پانزده کرسی شورای امنیت را از آن خود کردند. ایران این رقابت را به ژاپن باخت. دو کرسی دیگر به مکزیک و اوگاندا تعلق یافت. ایران از 192 رای تنها 32 رای مثبت دریافت کرد.
الهاندرو ولف قائم مقام نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل گفت "این حائز اهمیت است که ایران درک کند ادامه سرپیچی از قطعنامه های بین المللی به این نتیجه منجر شده است." نماینده جمهوری اسلامی پس از اعلام نتایج رای گیری ابراز نظر نکرد و بیست و چهار ساعت بعد گفت ناشکیبائی غرب نسبت به سیاست های مستقل آن، عامل شکست تهران در احراز کرسی در شورای امنیت بود. محمد خزائی گفت ساختار شورا به گونه ای است که اجازه می دهد فقط چند "کشور مخصوص" تصمیم بگیرند و عقایدشان را تحمیل کنند. حسن قشقاوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز گفت هیچ دلیل منطقی وجود ندارد که ژاپن کرسی را برای خود نگاه دارد!
نماینده بریتانیا در سازمان ملل متحد گفت شکست ایران نشانه مهمی از نگرانی های شورا از اقدامات آن کشور است. کشورهای دیگر که سال گذشته انتخاب شدند عبارتند از لیبی، ویتنام، بورکینافاسو، کاستاریکا و کرواسی. کشورهای منتخب امسال جایگزین بلژیک، اندونزی، ایتالیا، پاناما، و افریقای جنوبی خواهند شد.
اما چرا ایران در میان این کشورهای کوچک و بزرگ از پذیرش در شورای امنیت باز ماند؟
شما چی فکر می کنین؟

۳۶ نظر:

ناشناس گفت...

با درود
آيا پول مردم فقير ايران كه براي جلب رأي كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد، پيشكش آنها شد نيز قابل بازگشت است؟ البته اين از پول نفت بوده و بادآورده و براي سران رژيم قطره‌اي از درياست. هرچه بر سر مردم آيد هم مهم نيست!
با سپاس

ناشناس گفت...

خود کرده را تدبیر نیست. دلیلی وجود ندارد که ایران که قطعنامه ها را کاغذ پاره می داند و شورا را ناکارآمد میداند در این شورا عضو شود. جالب است که روزنامه کیهان پنج برابر رای آوردن ژاپن نسبت به ایران را فشار لابی صهیونیست می داند.

ناشناس گفت...

doroud bar shoma

aya rade IRAN baraye ozviat dar shoraye amniat ke rekord dar , dar amre naghze hoghoughe bashar hast va hata az etebare dakheli ham barkhordar nist , ajib hast?!!!

ناشناس گفت...

با توجه به وضعیت سیاست خارجی کشور در دولت آقای احمدی نژاد، من در تعجب هستم که چرا همین 32 رای نیز به نفع ایران داده شده است.

ناشناس گفت...

حکومتی که به مردم خود ظلم می کند, زور می گوید , توی سرشان می زندو سرمایه و منابعشان را هم هدر می دهد, آخر چرا باید دیگران به آنها رای بدهند؟ رای بدهند که بیاید همه فجایع را بر سر آنها هم بیاورد.

هر آدمی که یک کم عقل داشته باشد, به سلطه جو و سلطه گر و فاسد که رای نمی دهد.

ژاپن با صنعت پیشرفته اش معروف است ایران با تروریسم. انتخاب من پیشرفت و ترقی و صنعت است

ناشناس گفت...

i think the answer for this question is quite clear. yet, i personaly will be gtaeful if you can mention the names of the countries that voted for iran. as i believe they are the types of countries that don not respect the human right just like iran.
Danian vafa...UK

ناشناس گفت...

با سلام جای بسی شکر دارد که دولت جمهوری اسلامی رای نیاورد زیراکه در خود سازمان ملل نیز نماینده مشروع مردم ایران نمیباشد چه برسد در شورای امنیت

ناشناس گفت...

دلایل به شرح زیر است:
1. حمایت از تروریسم
2. عدم رعایت حقوق بشر
3. آذار و اذیت مردم ایران به خصوص زنان
4. نداشتن پایگاه مردمی در کشور
5. شکنجه و زندانی کردن افراد بی گناه در زندان ها
6. جعل و تقلب و دروغ گویی، نمونه تیییک آن کردان است
7. نداشتن شفافیت
8. اعدام جوان های زیر 18 سال
.
.
.

ناشناس گفت...

dolat eslami dolatist ke be hich osouli payband nist va chenin dolati bayad at sazman melal ekhraj beshe

ناشناس گفت...

ایران در شورای امنیت پذیرفته نشد زیرا با اسناد و مدارک بین المللی بسیاری ثابت شده است که حکومت ایران حقوق ملت خود را به رسمیت نمی شناسد پس چطور می تواند نماینده شایسته ای برای پر جمعیت ترین قاره دنیا باشد؟!‌جلادان اندیشه در ایران ثابت کرده اند که بیشتر شایسته عضویت در مجمع جهانی تروریسم بین الملل هستند تا شورای امنیت!!!

مینا از جمعیت ال یاسین

ناشناس گفت...

Khob moshakhase . Age ray miavord jaye soal bud . Chon ray avordan be manaye maghbuliat e in rezhim va jahan niz be manande mardome iran maghbuliati baraye in rezhim ghael nist .

ناشناس گفت...

با سلام سازمان ملل راه اصلی خودرا گم کرده و سازمان دولتها شده نه ملتها زمانیکه در ایران قرن بیست و یکمی فجایع دوران تحجر رخ میدهد و تمام جهان هم انرا دیده و مطلع است و این سازمان فقط بیک بیانیه و قطعنامه بسنده میکند وبهانه اش هم اینستکه قدرت اجرایی ندارد! اغلب قراردادها توسط حکام ایران زیر پا گذاشته شده اما معلوم نیست چرا این سازمان این حق عضویت را از این نظام نمیگیرد! درثانی شورایی که قطعنامه هایش کاغذپاره است عضویت ان چه فایده ای دارد؟

ناشناس گفت...

متاسفانه هموطن عزیز که در مورد بندر پرل هاربر حرف زد گفت که کشورها رو نمی شود به خاطر اعمال گذشته محکوم کرد. ژاپن الان یکی از محورهای صنعتی جهان است اما ایران چه؟
محور شرارت!!!!!!!!!!!
در مورد اسراییل هم قطع نامه های زیادی در سازمان ممل صادر شده است و کافیه که سرشون رو از زیر بوته در بیارن وبه اخبار دنیا گوش بدن به جای اخبار آخوندی!!!!
خوشحالم که ایران رای نیاورد چرا که اگر وارد شورا می شد ، شورا باید زیر سوال می رفت که چظور یک کشور حامی تروریست به آن نفوذ کرده

ناشناس گفت...

Khob moshakhase . Age ray miavord jaye soal bud . Chon ray avordan be manaye maghbuliat e in rezhim va jahan niz be manande mardome iran maghbuliati baraye in rezhim ghael nist .

ناشناس گفت...

درود بر شما
درواقع جمهوري اسلامي قصد داشت تا با خريدن آراي تعدادي از كشورها، وارد شوراي امنيت شود و بنوعي در صدور قطعنامه‌هاي بعدي اين شورا عليه رژيم، خلل ايجاد نمايد و به اين طريق مسأله‌ي اتمي خود را حل نمايد. هزار آفرين به اين هوش و ذكاوت!
با احترام

ناشناس گفت...

سلام قبول عضویت در شواری امنیت سازمان ملل بنظر من با توجه به بیلان فعالیتهای کشورهای متقاضی میباشد یعنی اینکه چه میزان پیشرفت چه میزان آزادی و چه میزان مسئولیت در مقابل ملت خود و همچنین مسئولیت پذیری در مقابل جامعه جهانی داشته است.

ناشناس گفت...

مازیار از تهران
ba arze mazerat az shoma babate inke kharej az bahs sohbat mikonam amma baiad az doostanike tahte tasire simaye jomhoory eslamy bi tavajoh be tamame haghaieghe ketman shode tavasot in rejhime dorooghgoo az in nezam defa mikonanad az ishan beporsam aya hatta baraye yekbar az inhame barnameye live television kalamy dar enteghad az in dolat shenideand agar be vaghe ahle ensaf hastid va az an mohemtar ahle tafakkor na be man ke be khod javab dahid ke tarse dolat dar ghabze kardane rasaneha az chist va chegoone ast ke shoma be rahaty dar rasaneiy manande voa sokhanrany mikonid amma hatta yek mokhalef hagh nadarad hatta yek kalame dartoole sy sal harfy dar rasaneiy bezanad ke ba pole khodash rah,andazy shode????

Unknown گفت...

درود آقا وفا و خسته نباشید.
بسیار مسخره بود اگر این حکومت که مهمترین قطعنامه های شورای امنیت را کاغذ پاره خوانده و وضعیت وخیم سیاسی و نقض حقوق بشر و عدم آزادیهای اساسی مردم هر روزه مورد بحث است در این شورا وارد میشد .
کاملا واضح است که عدم پذیرش ایران در شورای امنیت (اعضای غیر دائم) به دلیل آگاهی اکثر کشورها از این مسئله است که این حکومت نماینده واقعی مردم ایران نیست و مخصوصا بعد از بی نتیجه ماندن دوران اصلاحات دیگر تمام دید مثبت و امیدهایی که چندین سال قبل بجود آمده بود به یاءس مبدل شده است.
این حکومت بسیار بی شرم است در برابر مردم ایران و امروز میخواهد همین بی شرمی را جهانی کند ولی هرگز موفق نخواهند شد .
از این شکست تازه حکومت خوشحالیم.
به امید روزی که ایران آژاد شود و جایگاه درخور ایران آزاد بعد از گذر از این حکومت در جهان مشخص خواهد شد .
با سپاس و درود

ناشناس گفت...

سلام بر وفای عزیز

1-عدم توجه به مصلحت مردم و توجه زیاد به مصلحت نظام

2-قطع ارتبات با جامعه بین المللی

3-رعایت نکردن حقوق بشر
4-ظلم و جنایت بیش از حد به مردم
5-ادعای محو شدن اسرائیل از نقشه جهان
6-دستور ترور شخصیتهای حقیقی و حقوقی دیگر کشورها

7-کشتن مخالفان داخلی و خارجی
و دلایل بیشمار دیگر

اما مطرح کردن "عدم پذیرش ایران در شورای امنیت" گامی است در راستای مخفی شداین جنایتها توسط این دولت در پشت
"عدم پذیرش ایران در شورای امنیت"

ایا این موضوع در این شرایط حساس ایرن که همه مترصد ریختن در خیابان هستند اینقدر اهمیت دارد؟

ناشناس گفت...

به ان فردي كه در مورد عراق گفت بايد گفت كه امريكا حداقل يك ملت را از دست ديكتاتور و نسل كش نجات داد و نيز به هر حال در هر جنگي مسائل از بين رفتن تعدادي غير نظامي است حالا جداي از دخالت ها و كار شكني هاي زژيم ايران در عراق و .........
به هر حال رسيدن به هر چيزي مثل دمكراسي بها مي خواهد.

ناشناس گفت...

هوتن از تهران:

ان شاء الله با ظهور آقا امام زمان عج و پا در میانی ایشان شما هم روزی در سازمان ملل پذیرفته خواهید شد، تا آن زمان میتوانید به دزدیدن نفت مردم ایران ، جعل مدارک دانشگاههی ، ترور و اعدام ، زیر پا گذاشتن حقوق اولیه مردم ، بخشیدن آب و خاک مملکت به روسیه ، ستاره دار کردن دانشجویان ، و سرکوب زنان و کارگردان و معلمان ادامه دهید ...

ناشناس گفت...

سلام
مصداق درخواست جمهوري اسلامي براي عضويت در شوراي امنيت، ضرب المثلي پارسي است كه مي‌گويد: "فلاني رو توي ده راه نمي‌دادند، سراغ خونه‌ي كدخدا رو مي‌گرفت"
سرفراز باشيد

ناشناس گفت...

این مردان امنیتی ایران تمام جنایات چند سال اخیر خود رافراموش کرده اند اما اینان و جامعه روحانیت مبارز باید بدانند که به هیچ وجه مجامع بین المللی،سازمانهای دفاع از حقوق بشر و مردم دنیا افتضاحاتی چون : قتلهای زنجیره ای،کوی دانشگاه، برخورد با جمعیتهای معنوی و همینطور دانشجویان و وبلاگ نویسان و... را فراموش نکرده و نمی کنند...

نیما از تحلیلگران ال یاسین

ناشناس گفت...

به نظر من چون اکثریت کشورها با ایران سر انرژی هسته ای و جمایت از تروریسم مشکل دارند به ایران رای ندادند.
کسانیکه در سازمان ملل نشسته اند نمایندگان ملتها نیستند و کسی به فکر ملت ایران نیست و اگر روزی مشکل دنیا با ایران سر انرژی هسته ای و تروریسم حل بشه، دیگه به فکر ملت و رعایت حقوق بشر نیستند، اگر غیر از این بود با کشورهایی چون چین و روسیه و اسرائیل و ترکیه و غیره که وضعیت حقوق بشر در آنها خوب نیست هم مثل دیکتاتوری اسلامی برخورد میشد.
با صحبتهای سعید تا حدی موافقم، البته کاملا روشنه که ایشون از طرفداران رژیم هست چون معتقده که دیکتاتوری اسلامی هیچ جنایتی مرتکب نشده.
وضعیت کنونی شورای امنیت مناسب نیست، ولی خیلی بهتر از اون چیزیه که دیکتاتوری اسلامی میخواد بهش برسه.

ناشناس گفت...

احتمالا 32-192 كشور ديكتاتور و مستكبر بودن!!!!!!!!!!!!!

ناشناس گفت...

با سلام
جناب آقای مستقیم درست است که چند سالی است از میهن دور بوده اید ولی دلیل نمی شود که ضرب المثلهای ایرانی را فراموش کرده باشید در اینجور مواقع می گویند : موش توی سوراخ نمی رفت جارو به دمبش می بست . کاش می شد مشخص کرد این 32 کشوری که به عضویت ایران رای مثبت داده اند چه کشورهایی بوده اند تا مردم ایران متوجه می شدند این حمایت بین المللی که دائما رژیم از آن دم میزند شامل چه کشور های پرقدرت و پیشرفته ای میشود. انشاء الله بزودی زود شورایی تحت عنوان شورای نا امنی و اغتشاش تاسیس می شود و جمهوری اسلامی به ریاست آن انتخاب می شود تا کور شود چشم حسودان و بخیلان . ببخشید با تشکر

ناشناس گفت...

سلام
ایران خواست شانس خورد را امتحان کند در حالی که هیچ شانسی نداشت.
الان ایران تو دنیا آبروی ندارد و آبروی نمانده که کسی بخواهد به آن رای دهد.
با تشکر

ناشناس گفت...

با سلام مجدد
ممنون از اینکه بخشی از نظر من را در برنامه قرائت فرمودید کاش وقت کافی بود و بطور کامل بیان می کردید بهر حال طنز هم شیوه ای است برای بیان واقعیات که اتفاقا در میان مردم ما نیز بسیار مورد توجه قرار می گیرد ولی از شوخی گذشته می خواستم خواهش کنم در صورت امکان اسامی این 32 کشور را در برنامه تان اعلام کنید مطمئنم بسیاری از این اسامی برای اغلب مردم ایران ناشناس خواهند بود بهرحال این بخشی از حل معمای اوضاع و احوال اقتصادی کشور است : این سوال برای بسیاری از مردم مطرح است که کشوری با این همه منابع خدادادی , با این درآمد سرشار حاصل از فروش ذخایر و منابع همگانی چرا بیش از 70 درصد مردمش با فقر دست بگریبان هستن . خوب است که مردم ما بدانند هزینه خرید هر یک از این آرا چند صد میلیون دلار است و ما از در خیر خواهی باید بفکر برادرانمان در سایر کشورها هم باشیم . ممنون از برنامه خوب و وبلاگ عالیتان ضمنا کشف اسامی این کشورها هم نباید زیاد مشکل باشد کافی است کشورهایی که به عضویت ژاپن رای مثبت داده اند اعلام هویت کنند

وفا گفت...

مهرداد جان رای ها مخفی است و کسی از اینکه چه کشوری چه رای داده معلوم نیست. ولی حق با توست کاش معلوم می شد.

رستم فرخزاد گفت...

وفا جان درود به شما و همه دوستان. متاسفانه چند وقتیست که برنامه هارو نمی بینم ولی هر از گاهی به وبلاگ سرک میکشم و از کلیات ماجرا با خبر میشم.

در مرد آن سی و دو کشور هم اگر به صورت اتفاقی فیلمی از منزل برخی از رهبران کشورهای بدبخت بیچاره انتشار یافت که در منزلشان فرش و مینیاتور ایرانی یا سر ستون تخت جمشید پیدا شد بدانید یکی از آن سی و دو کشور هست. چون جدیدا رسم است علاوه بر دلار و اسکناس یک تکه از کاخ آپادانا را هم میزنند زیر بغل طرف تا بقول خودمان برود و حالش را ببرد و به جای یک رای، دو تا بیندازد شاید رژیم برنده شد.

وفا گفت...

رستم جان ممنون که سری به وبلاگ می زنی. تو خیلی از برنامه ها مطالب جالبی عنوان میشه که گاهی آرزو می کنم فرصت بود خلاصه ای از برنامه رو تو وبلاگ می نوشتم ولی افسوس که وقت نمی شه. گاهی کامنت ها با برنامه همخونی داره و گاهی نداره ولی خوب چاره ای نیست. خوب بود که وبلاگ خلاصه برنامه رو داشت. مثل اینکه خودم دارم به خودم پیشنهاد می دم!!!

ناشناس گفت...

وفاي عزيز سلام
با تشكر از وبلاگ خوب شما دوست عزيز

پرسشي برايم مطرح است كه مدتي فكرم را مشغول كرده است.

آقا وفا با توجه به اينكه كشور ايالات متحده آمريكا نخستين و تنها كشوري است كه تا كنون در جنگ از سلاح اتمي استفاده كرده است و باعث كشتار دسته جمعي انسانهاي بي گناه در هيروشيما و ناكازاكي شده است - با حمايتهاي زياد از رژيم صدام حسين باعث همكاري در كشتار انسانهاي بي گناه در شهر حلبچه شده است...
آيا چنين كشوري با اين كارنامه وحشتناك و سياه و تاريك صلاحيت اين را دارد كه در مورد داشتن و يا نداشتن تاسيسات اتمي ( جنگي يا غير جنگي) ساير كشورها نظر بدهد؟

من منتظر پاسخ شما دوست محترم هستم.

ارادتمند
مينو

وفا گفت...

مینو جان من در مقام پاسخگویی به سئوالات شما نیستم. سوال های شما رو کارشناسان برنامه جواب می دهند. نظر شما همیشه محترم است. کامنت دیگری رو که فرستاده بودی برای احترام به دیگر همکارانم پست نکردم. در ضمن اطلاعاتی هم که داده بودی درست نبود. من هیچوقت در ژنو نبودم و ...

ناشناس گفت...

وفا جان سلام

من قصد بی احترامی به همکاران شما رو نداشتم - کمی حاشیه داشت ولی بی احترامی در آن دیده نمیشد - شما صحبتهای ایشان را با احمدی نزاد در آن جلسه را به یاد آورید تا به واقعیت پی ببرید.خانم بیگلری نزد من محترم میباشند.

من اشتباه کردم و شما در ژنو نبودید ولی حتما" مکان درست آن را به یاد دارید و آقای چارلنگی از شما پرسید که :
چرا از آقای لاریجانی نپرسیدید که آخر این چه دمکراسی است؟...شاید من شما را با یک مجری دیگر اشتباه گرفته باشم - ببخشید - این موضوع زیاد مهم نیست.

چرا در مقام پاسخگو نیستید؟ اگر من از سایر کارشناسان این سئوال را بپرسم و آنها آن را به سایر کارشناسان دیگر محول کنند ...؟ دوست عزیزم شما در ارگانی فعالیت میکنید که نامش (صدای آمریکا) است. آیا پاسخگو نبودن شما معنایش این است که تا کنون به این موضوع فکر نکرده اید؟ در صورتی که جوابم منفی باشد میشود لطفا" فکر خود را در این زمینه بگویید؟
دست کم بگویید که آیا این کار دولت آمریکا را درست میدانید؟

منظورت این است که من منتظر شوم تا میزگردی با شما موضوعی با این عنوان : (نظر شما در مورد بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی چیست؟) را مطرح کنند؟

شاید فکر کرده ای که من میخواهم مقصر جنگ بین آمریکا و ژاپن را تعیین کنم؟ خیر . من باید بتوانم پاسخ مناسبی برای این موضوع بیابم تا در افکارم آن را آنالیز کنم و از تو طلب کمک کردم ولی تو پاسخ گو نیستی!.

اگر وبلاگ تو بخش خصوصی داشت من این موضوع را به صورت خصوصی مطرح میکردم.

اگر من به جای دولتمردان آمریکا مثلا" پاسخ دهم : (آن کس که بیشتر اشتباه کرده انسان ارزشمندتری است)
آیا این پاسخ مناسب مورد تایید جنابعالی هست؟
من دیگر نمیدانم چه بگویم ولی لطفا" پاسخگو باش.

در هرصورت صداقت تو را تحسین میکنم و از اینکه این پرسشم را پست کردی از تو تشکر میکنم.

ضمنا" بدان که من متعلق به هیچ گروهی (جناحی...) از جمله آمریکا و صدای او نیستم. بر خلاف تو که کارمند صدای آمریکا هستی- در واقع من یک پله از تو سبکترم و هیچ مسئولیتی برای طرز فکر و گفتارم نیست , در مورد تو چنین نیست و تو خود باید بگویی که در این مورد ( چی فکر میکنی؟)! من پاسخ گو نیستم...؟!! نه- حل نیست دوست عزیزم.
راستش من اندکی با دیگران متفاوتم و برایم مقدور نیست که از بعضی مسایل حل نشده عبور کنم. چگونه شما که مجری میزگردی با شما هستید در این میز گرد فعلی به من یک کلام پاسخگو نیستید؟ که آیا کار درستی بوده یا نه؟



من معتقدم که مجریان شباهنگ متناسب با اهداف این برنامه نیستند وخود این عزیزان بی تقصیرند و انتخاب کنندگان آنها باید فنی تر - به روزتر و با نگاه جدیدتر نسبت به جوانان ایران باشند,
بالاخره در مملکت ما انقلابی صورت گرفته است و بعضی چیزها تغییر کرده است - این نظر شخصی من میباشد که برای غنای بیشتر برنامه شما عنوان شد. من جوانی امروزی هستم که خود را روشنفکر و کاملا" بی تعصب میدانم. درجه تحصیلی من کارشناسی از دانشگاه دولتی میباشد.

ضمنا" شما برنامه میزگردی با شما را خیلی خوب اداره و اجرا میکنید و دیدگاه های این برنامه نباید از دید مسئولان ایران نادیده گرفته شود.

ارادتمند
مینو

ناشناس گفت...

سركار خانم مينو سلام
پيام هاي شما را خواندم ، مطمئنم كه آقاي مستقيم هم جواب مناسبي براي اين سئوالات دارند و تنها بدليل معذورات شغلي و جلوگيري از اتهام جانبداري از يك دولت و كشور مشخص اقدام به ارائه جواب نكرده اند . چرا كه صداي آمريكا همواره اعلام نموده كه " وظيفه آنها اطلاع رساني است و بس " و اين كاملا عكس رويه بنگاههاي خبرپراكني جمهوري اسلامي است.
شما بايد بدانيد كه هرگاه جنگي در جهان اتفاق مي افتد هدف از آن تقسيم حلوا بين طرفين نيست و ويراني و خونريزي و كشتار سوغات هميشگي آن است . در جنگ ژاپن و آمريكا هم استثنائي وجود ندارد حال آنكه بسياري از كارشناسان اعتقاد دارند اگر اين اقدام آمريكا نبود تداوم جنگ و گسترش شعاع آن به ديگر كشورها اجتناب ناپذير بنظر مي رسيد . از طرفي در آن زمان قوانين منع استفاده از سلاحهاي كشتار جمعي به تصويب نرسيده بود و پيماني در اين خصوص وجود نداشت . ولي اين موضوع كاملا متفاوت است از وضعيت جمهوري اسلامي كه در شرايط صلح ، صحبت از نابودي كشورهاي ديگر و گسترش ايدئولوژي خود بميان مي آورد صحبت هاي آقاي احمدي نژاد را بياد آوريد كه بصراحت اعلام فرمودند ماموريت داخلي ما به اتمام رسيده و از اين پس مي بايست تمام كوشش خود را صرف ماموريت هاي برون مرزي كنيم !!!( فيلم مذكور در سايت يوتيوب موجود است ) طبيعتا چنين سخنان و موضعگيري هايي جوامع بين المللي را وادار به جلوگيري از دست يابي جمهوري ولايت فقيه به دانش و تسليحات اتمي نظامي مي كند . شما مطمئن باشيد چنين حكومتي در صورت دستيابي به سلاح اتمي در صورت نياز از بكارگيري آن عليه مردم و مخالفان داخلي نيز شك و هراسي بدل راه نخواهد داد كما اينكه بدون داشتن چنين سلاحي نيز لحظه اي از سركوب ، دستگيري ، شكنجه و كشتار جوانان اين مرز و بوم غفلت نمي كند .
پاينده ايران سربلند ايراني

رستم فرخزاد گفت...

با درود به وفای عزیز و دیگر دوستان.
وفا جان اتفاقا خود من هم به عنوان یکی از کاربران این سایت چند وقتیست که این احساس رو دارم که این وبلاگ و امکانات محدود بلاگر جوابگوی کار شما نیست. کار تو حد اقل یک چیزی احتیاج داره مثل "بالاترین" با قابلیت های خاص که هم بتونی بیشتر مشارکت مردم رو در بخشهای مختلف داشته باشی هم بتونی راههایی برای فرار از فیلترینگ قوی که رو سایتت انجام میشه پیدا کنی. در هر صورت هرزمان اگر نیازی هم به کمک در این زمینه داشتی ما هم در خدمتیم.

در جواب خانم یا اقای مینو هم فقط یک جمله بگم که ای کاش انقدری که فکر کشته های هیروشیما خواب رو از کلتون پرونده. فکر کشته ها و اعدامهای جوانان اکثرا تحصیلکرده ما در دهه 60 هم به مغذتون رخنه میکرد و همینطوری در به در دنبال جوابش میگشتین. شاید مقامات جلاد ایران وبلاگی جهت پرسش در زمینه کشتار وحشیانه زندانیها ندارند تا ازشون سوال کنید. وگرنه ذهن کنجکاو شما از محالات همچین چیزی رو نادیده بگیره. مگه نه؟

ضمنن دوست عزیز از سال 57 دیگه خیلی سال گذشته لطفا طرحهای جدیدتری برای سفسطه کاری ارائه بدید. اینها دیگه پیش مردم رنگی نداره.