۱۳۸۷ مهر ۱۷, چهارشنبه

لایحه قانون مجازات اسلامی

میزگرد امشب میزبان دکتر عبدالکریم لاهیجی، نایب رئیس فدراسیون جوامع حقوق بشر در فرانسه است.
در میزگرد امشب شرکت کنید.
مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه ۱۹ شهريور کليات لايحه قانون مجازات اسلامی را با ۱۹۶ رای موافق ، ۷ رای مخالف و ۲ رای ممتنع تصويب کرد. قانون مجازات اسلامی از سال ۱۳۷۰ بصورت آزمايشی در جمهوری اسلامی اجرا می شد و برای تصويب دائمی به مجلس ارائه شد. اما قانون مجازات اسلامی، به دلیل مغایرت چشمگیر با استانداردهای کنونی مجازات در جهان، مورد انتقاد جوامع مدنی و مدافعان حقوق بشر قرار گرفته است. به موجب قوانین اسلامی یا شریعت، هم اکنون نیز در ایران مجازات ارتداد مرگ است ولی با تصویب این قانون در مجلس ایران، مجازات مرگ برای مرتدین، در قوانین کیفری ایران گنجانده خواهد شد. علاوه بر ارتداد، تشهیر، رجم و دیه از جمله موارد بحث برانگیز این لایحه است.
نگرانیها در مورد وضعیت اقلیت های قومی و مذهبی، زنان، فرهنگیان و دانشجویان، روزنامه نگاران و فعالان اتحادیه های صنفی و کارگری رو به افزایش است.

  • آیا مجازات اسلامی با حقوق بشر مغایرت دارد؟
  • آیا تغییر مذهب جرم است؟ چرا برای آن مجازات اعدام در نظر گرفته شده؟
  • چرا اقلیت های قومی از حقوق مساوی برخوردار نیستند؟

شما چی فکر میکنین؟

۴۸ نظر:

آرمان گفت...

درعصرجهانی شدن دین هم باید جهانی باشد وبهترین دین جهانی آیین بی مذهبی است

مجله فنسالار گفت...

بادرود به وفای گرامی و مهمان عزیز این برنامه.

* آیا مجازات اسلامی با حقوق بشر مغایرت دارد؟
نه تنها قوانین مجازات اسلامی کاملا ضد بشر است بلکه حتی بسیاری از احکام آن ضد بشری است برای مثال می توان به شوهر دادن دختر 9 ساله و اجازه داشتن مسلمین به برده داری از جمله احکام زشت ضد بشری اسلام است.

* آیا تغییر مذهب جرم است؟ چرا برای آن مجازات اعدام در نظر گرفته شده؟
بر طبق منشور جهانی حقوق بشر تغییر مذهب جرم نیست ولی بر طبق دین اسلام تغییر مذهب جرم است و حکم اسلامی آن اعدام و مصادره اموال است.

* چرا اقلیت های قومی از حقوق مساوی برخوردار نیستند؟
چون برخی از اقلیت ها سنی هستند ولی مذهب رسمی شیعه است.
از طرفی برخی بهانه می آورند که اعطای حقوق اقلیت های قومی مثل ترک ها و کردها زمینه ساز تجزیه ایران می شود.

ولی به نظر من به رسمست شناختن حقوق اقلیت هاباعث اتحاد ملی میشود. برای مثال همواره جز این اواخر همواره تدریس در آذربایجان به زبان محلی ترکی بوده و همواره تاریخ نشان داده که آذری ها به ایرانی بودن خود افتخار کرده اند و در جنگها به یاری سایر هم میهنان آمده اند و در مشروطه به آزادی تهران کمک کرده اند.

اما ممنوعیت های مراسم قومی و تدریس و خود مختاری بیشتر باعث ایجاد نفرت و خشم و تمایل به جدایی می شود.

مصطفی گفت...

اسلام دین خشونت ، جنگ ، جدال ، غارت و دروغ است. این را نیاز نیست از ملایان بر گرفت به کتب تاریخی دینی مربوط به خودش هم بنگرید با تاسف خواهید دید که حرفها صحت دارد

مجله فنسالار گفت...

سوال از آقای لاهیجی:

1) آیا اقدام به ربودن آقای فرود فولادوند در خاک اروپا به معنی همکاری مجدد دولتهای اروپایی با جمهوری اسلامی در جهت شکار و قتل دگر اندیشان نیست؟

2)آیا نمی شود بر علیه این همکاری دولت ترکیه اقدامی کرد؟

3)از شخصی شنیدم که فعالان حقوق بشر خواهان توقف حکم سنگسار هستند، آیا این به این معنی است که خواستارند مجازات سنگسار به دار زدن تبدیل شود یا خواهان توقف حکم اعدام در این موضوع هستند؟

4) عده ای می گویند استراتژی خانم شیرین عبادی را در پیش بگیریم یعنی به دروغ بگوییم اسلام دین رحمت و مهربانی است و بگوییم اسلام عیبی ندارد و اشکال از مسلمانی ما است.

از طرفی من که اسلام را قبول ندارم ولی کتب متعدد اسلامی را مطالعه کرده ام می بینم در جای جای این کتب هزاران آیه و سوره و حدیث معتبر وجود دارد که پیامبر و امامان فرمانهای ضد بشری نظیر سنگسار برده داری تجاوز به زنان اسیر شده وقتل دگراندیشان را فرمان داده، جایز دانسته اند و انجام داده اند.

حالا شما فرض کنید که مردم عادی فکر کنند اسلام دین رحمت است اما روحانیون اسلام و بسیجی ها و مومنان به دین اسلام دائم در حال مطالعه کتب اسلامی هستندو با مطالعه این کتب می فهمند که دین اسلام به آنها اجازه داده زنان را سنگسار کنند و دین اسلام اجازه داده در خفا مخالفان اسلام را به قتل برسانند مسلما اینها مومن به دین هستند و در اجرای فرامین دین راسخ.

بر فرض اگر دولت سکولار باشد مثل حکومت پهلوی آنان خودشان اقدام به قتل دگر اندیشان و اجرای قتلهای ناموسی در روستا ها خواهند کرد.

از طرف دیگر وقتی مردم از ذات تروریست پرور دین اسلام بی خبرند چون شنیده اند که اسلام دین خوبی است و دین رحمت است مشتاق می شوند به روحانیون دین رحمت رای دهند (بر فرض 20 سال بعد از سقوط حکومت اسلامی که حافظه ملت جنایات اسلامیون را فراموش کرده)

اما اگر افرادی مثل خانم شیرین عبادی بجای اینکه بدروغ بگویند اسلام دین خوبی است به مردم بگویند که قوانین اسلام ضد بشری است راه را برای یک رونسانس در ایران باز می کنند.

مجله فنسالار گفت...

ببخشید متون قبلی من اشتباه ساختاری دارد که در ذیل اصلاح می کنم:

...برای مثال می توان به شوهر دادن دختر 9 سال و اجازه داشتن مسلمین به برده داری که از جمله احکام ضد بشری است ، اشاره کرد.


...اما ممنوعیت مراسم قومی و ممنوعیت تدریس و ممنوعیت خودمختاری، بیش از اینکه باعث اتحاد شود موجب نفرت و خشم و تمایل به جدایی می شود.

مجله فنسالار گفت...

وَ رَوَى الْحَسَنُ بْنُ مَحْبُوبٍ عَنْ جَمِيلِ بْنِ دَرَّاجٍ عَنْ ضُرَيْسِ بْنِ عَبْدِ الْمَلِكِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ فِي الرَّجُلِ يُحِلُّ لِأَخِيهِ جَارِيَتَهُ وَ هِيَ تَخْرُجُ فِي حَوَائِجِهِ قَالَ هِيَ لَهُ حَلَالٌ قُلْتُ أَ رَأَيْتَ إِنْ جَاءَتْ بِوَلَدٍ مَا يَصْنَعُ بِهِ قَالَ هُوَ لِمَوْلَى الْجَارِيَةِ إِلَّا أَنْ يَكُونَ قَدِ اشْتَرَطَ عَلَيْهِ حِينَ أَحَلَّهَا لَهُ أَنَّهَا إِنْ جَاءَتْ بِوَلَدٍ مِنِّي فَهُوَ حُرٌّ فَإِنْ كَانَ فَعَلَ فَهُوَ حُرٌّ قُلْتُ فَيَمْلِكُ وَلَدَهُ قَالَ إِنْ كَانَ لَهُ مَالٌ اشْتَرَاهُ بِالْقِيمَة

ضريس بن عبد الملك گويد: در باره شخصى كه كاميابى از كنيز خود را به برادر خويش حلال كرده و به حاجتى به سفر رفته بود. امام صادق فرمود: بر آن برادر كنيز حلال است، گويد: عرض كردم: اگر كنيز از آن شخص داراى فرزند شد حكم كودك چيست؟ فرمود: فرزند از آن صاحب كنيز است مگر اينكه هنگام واگذارى و بخشش مرد شرط كرده باشد كه اگر فرزند پديد آمد آزاد است، اگر چنين شرطى كرده است فرزند آزاد است، گويد: عرض كردم (در صورتی که شرط نشده باشد) فرزندش را صاحب كنيز مالك مى‏شود؟ فرمود: اگر ثروتى دارد فرزند را به قيمت از صاحب كنيز خريدارى كند.

من لا يحضره الفقيه، جلد سوم‏، صفحه: چهارصد و پنجاه و شش

http://mona111111.wordpress.com/2008/10/08/kaniz-farzand/

ناشناس گفت...

درود بر شما وفای گرامی؛
نخست گله نمایم بابت اینکه موضوع درخواست رفراندم جهانی در تاریخ 10 دسامبر 2010 را در برنامه های تحت مدیریتتان اعلام نفرمودید که می تواند در راستای آشنایی اذهان عمومی جهت اقدام شایسته بسیار مفید باشد.
اما پاسخ سوالات:
* آیا مجازات اسلامی با حقوق بشر مغایرت دارد؟
اندیشه 1400 سال پیش را نمی توان در دنیای امروز نهادینه کرد. در روزگاری که زنان را زنده بگور می کردند مگر می شد دم از برابری حقوق زن و مرد زد!؟ کدام مرد که در آن دوران مظهر قدرت و ابزاری برای گسترش اسلام بود این اندیشه را می پذیرفت و به اسلام آری می گفت!؟
نتیجه: 100% مغایرت دارد.
* آیا تغییر مذهب جرم است؟ چرا برای آن مجازات اعدام در نظر گرفته شده؟
طبق اصل 18 حقوق بشر هر انسانی در دین ، تفکر و اندیشه آزاد است و دلیل این اندیشه غلط مذهبیون نیز این است که در گذشته بدلیل از دست ندادن طرفداران اسلام و البته وجود فرهنگ رعب و وحشت در عربستان هیچ روش دیگری در جذب و ماندگاری مسلمانان وجود نداشت که شوربختانه با چشم بسته آنرا در جامعه امروز نهادینه نموده و آزاداندیشان را مرتد می نامند! مگر ایران اصول حقوق بشر را نپذیرفته است!؟
* چرا اقلیت های قومی از حقوق مساوی برخوردار نیستند؟
چند دلیل میتواند داشته باشد:
1- عدم اهمیت مسوولین به حساسیت این موضوع (بدلیل دانش کم مانند بقیه تصمیمات غلط)
2- تعصبات مذهبی ، نژادی ، زبانی و . . . مسوولین
3- یک حرکت عمدی در راستای عدم همبستگی ملی که در صورت تحقق باعث تدارک عمومی قیامها و اعتصابات سرتاسری می گردد و با منافع رژیم سازگار نیست.
4- سرگرم کردن مردم به دعواهای بی نتیجه قومی و مذهبی و از آب گل آلود ماهی های درشت گرفتن!
با سپاس از شما ایران دوست و عرض ادب خدمت میهمان محترم برنامه
پاینده ایران

ناشناس گفت...

متاسفانه بعضی از افراد در وزارت اطلاعات فقط اسلام خشونت طلب را قبول دارند.
و هر کس که از اسلام جهره زیبایی را ارائه کند را زندانی و شکنجه میکنند.
نمونه بارز این مساله دستگیری و شکنجه استاد ایلیا م رام الله میباشد.


سلمان از مجعیت آل یاسین

chaman گفت...

وقتي يكي مثل خانم الهه ي هيكس كه از شلتوك جمع كنان سازمان جهاني مدافع حقوق بشر كه مقر ناميمون و نامبارك اش در نيويورك است . ..را مي بينم كه مدام شروع مي كند به مصاحبه ...سخن پراكني ..و آمار و ارقام مي دهد از اعدام شده ها ..شكنجه شده ها ..اسيران .. ابيران ...با آن صداي حزن آور و گرفته اش به نوعي گزارش هاي روزانه ..هفته گي ..ماهانه ...ساليانه ..حتا سي ساله ...مي دهد.آن چنان حال ام از اين سازمان هاي جهاني الكي كتره اي مدافع حقوق بشري به هم مي خورد كه حاضرم اين زمين سگ مذهب دهان باز كند و مرا و امثال مرا آن چنان ببلعد كه نام و نشاني از من و ما باقي نماند و شاهد اينگونه سازمان هاي بي بخار و بي عرضه و بي چنگ و مشت و حراف و حرف مفت زن .. حتا ....گشاد آن هم در صحنه هاي بين المللي نباشم و نباشيم .كه كار و بار و كردار و رفتار و گفتار شان شده....................

من مجكوم مي كنم
تو محكوم مي كني
او محكوم مي كند
ما محكوم مي كنيم
شما محكوم مي كنيد
ايشان محكوم مي كنند
...

اي بر آن محكوم كردن هزاران باره تان لعنت ..كه هنوز داريد محكوم مي كنيد...كه هيچ غلطي هم تا به حال نكرديد ....و نخواهيد كرد.....................فقط بسنده نموديد به قول /محمود /چشم درشته كه آن زلفك اش ما را كشته ... به صدور و صادرات يك مشت قطعنامه هاي بي بو و بي خاصيت......

رستم فرخزاد گفت...

در مورد سوال اول، با وجودی که این احکام غیر بشری هست آیا این قوانین به طور یکسان در مورد همه اجرا میشود؟ یک دختر و پسر را در خیابان میگیرند و میبرند در نا کجا آباد آنوقت شخصی مانند آقای کردان با آن پرونده پرده بکارت و رشوه خواری و دیگر چیزها وزیر کشور است.

در مورد سوال دوم، بدلیل اینکه اعدام به طور کل ابزار دست حکومت است و با افزایش دامنه اعدام سعی بر کنترل و اعمال فشار بیشتر بر مردم دارند.

در مورد سوال سوم: مشکل اقلیت قومی یا مذهبی هم وسیله ای برای حکومت است تا مردم را در مقابل یکدیگر قرار دهد و از مشکل اصلی منحرف کند.بطور مثال در حال حاظر مشکل اصلی مردم آذربایجان بجای اینکه مبارزه با حکومت باشد شده آموزش و پرورش به زبان ترکی. خوب این یک دستاورد بسیار مهمی برای رژیم است.

امیربلندیان گفت...

احمدی نژاد در مصاحبه با لری کینگ در حالی از آزادی در
جمهوری اسلامی سخن میگوید که این رژیم از سی سال قبل
انواع و اقسام جرائم را از قعر تاریکترین دوره تمدن بشری یعنی
قرون وسطی بیرون کشیده و به مثابه موجوی سادیست به شنکجه
و آزار مردم پرداخته است.
سوال اینست که دنیای متمدن با چنین حکومتی که دادگاههای
انگیزیسیون را از نوبازسازی نموده چگونه کنار می آید؟
خواهش میکنم نظامهای کمونیستی را با جموری اسلامی مقایسه
نفرمائید چرا که نظامهای کمونیستی علیرغم تشابهات سرکوب گرایانه شان
"انسان محور بوده اند نه خدا محور" !!!!!!!

ناشناس گفت...

با سلام
لطفاً به مهمان محترم برنامه بفرمائید که مذهب رابطه بین شخص و خدای خودش نیست, بلکه رابطه بین یک فکر معیوب و بی خرد با خدای که اصلاً وجود نداردمی باشد و این رابطه یک رابطه صیاد ( مذهب ) و صید ( انسان مذهبی ) است .
جم از شیراز

ناشناس گفت...

دين كه ميخواسته باعث كمك انسان ها گردد اين روزه شده بلاي جان آن ها.

ناشناس گفت...

ما جمعيت ال ياسين بيزاري خود را از قرائت متحجرانه طالبان مذهبي ايران و دايره مذاهب اطلاعات اعلام مي كنيم. اين منافقان مسلمان نما استاد ما ايليا را به جرم مخالفت با اسلام خشنوت طلب زنداني كردند.

ناشناس گفت...

چرا كسي نيست به اين منافقان مسلمان نما بگويد كه به چه حقي فكر مي گوييد فقط مجتهدين و روحاني نمايان شما حق دارند از مذهب و خدا حرف بزنند و رهبر معنوي جمعيت ال ياسين استاد ايليا بايد برچسب ملحد بخورد و زنداني شود.

ناشناس گفت...

در ايران رسم است كه با مبلغين معنوي با روش هاي قرون وسطايي برخورد شود نمونه آن برخوردهاي بي رحمانه اي است كه با استاد ايليا رهبر معنوي جمعيت ال ياسين از جانب دايره مذاهب اطلاعات صورت گرفته است.

ناشناس گفت...

به اون اقايي كه گفت اگه با فكر دين ديگري انتخاب شود عيبي دارد بايد گفت اگر كسي با فكر نخواهد انتخاب كنه چي ميشه يعني اعدامه!!!!!!!؟
همينكه پيش شرط مي گذارند يعني دارند محدوديت را در آزادي نشان ميدهند.
اصلا شايد كسي خواست بره جهنم و اين فقط به خودش مربوطه.
اين كار ها فقط واسه حكومت كردن راحت بر مردم و بس.

ناشناس گفت...

آزدی بیان، آزادی عقیده ؛ منع سانسور ، برابری زن و مرد، تسهل و تسامح اسلامی، اعتدال و حق گویی، عدالت و راستی، مردم سالاری، احترام به حقوق اقلیت ها ، احترام به اعتقادات و ... که اگر یک هزارم این ادعا ها درست بود اداره رخورد با ادیان چرا؟ و سازمان انحراف افکار از کجا ؟!

ناشناس گفت...

با سلام خدمت شما و مهمان محترمتان آقاي دکتر عبدالکریم لاهیجی

از دكتر لاهيجي سوال داشتم كه آيا ايشون اطلاعي از "اداره برخورد با اديان و جريان هاي معنوي" دارند؟ و چه افشاگري از اين سازمان مخوفي كه در دل وزارت اطلاعات وحجود دارد دارند؟

و سوال بعدي من از ايشون در مورد آقاي "پيمان فتاحي" است... آيا خبر جديدي از دادگاه ايشون دارند؟

ناشناس گفت...

من يك مسلمان ايراني هستم كه بعد از مواجه شدن با طالبان مذهبي ايران و اداره برخورد با اديان تصميم گرفته ام كه مسيحي شوم. از وقتي كه ديدم مي خواهند براي مبلغ بزرگ پلوراليسم ديني (استاد ايليا) حكم ارتداد بدهند شرم دارم از اينكه با تفتيشگران عقيد و جلادان مذهبي هم آيين باشم.

ناشناس گفت...

درود بر شما ومهمان محترم برنامه:اینگونه برخوردهای حکومت اسلامی در صدور حکم اعدام برای کسانی که تمایل به اسلام و مسلمان بودن ندارند انسان را به یاد دادگاههای تفتیش عقاید کلیساها در قرون وسطی می اندازد.ووحکومت اسلامی در یک حرکت ارتجاعی به سمت تشکیل دادگاههای تفتیش عقاید می رود.من از اسلام به مسیحیت گرویده ام و هیچ اینده روشنی برای خود بعنوان یک ایرانی نمیبینم . وهر روز بیم ان دارم که دستگیر و به اعدام محکوم شوم
خلیل از
استان کهکیلویه و بویراحمد

ناشناس گفت...

جناب مستقيم و دكتر لاهيجي اين مقدس مأبان حكومت اسلامي، با عملكردهاي خود نشان مي دهند كه حتي دين اسلام را نيز قبول ندارند و دين وسيله اي براي قدرت و سركوب در دست اينها مي باشد.
ما شاگردان استاد پيمان فتاحي در اين مدت شاهد بوديم كه چطور باشخص استاد و اعضاي ال ياسين برخورد مي شد، زيرا ديدگاه هاي استاد فتاح مخالف با اسلام خشونت طلب و طالبان مذهبي ايران بود...

كيميا عضو جمعيت آل ياسين

ناشناس گفت...

به نظر من مجازات اعدام برای تغییر مذهب امری غیر قانونی است و بیشتر به آبروی اسلام صدمه می زند.تا جایی که من می دانم در جایی از قرآن اشاره به اعدام مرتدین نشده است.
به نظر من تا زمانی که مرتد عملا اقدام به تبلیغ و مبارزه علیه مسلمین و اسلام نکرده مجازات اعدام امری نا عادلانه و بی انصافی است

ناشناس گفت...

آقاي لاهيجي به فرياد ما برسيد. مي خواهند استاد معنوي ماايليا را به جرم مخالفت با اسلام خشونت طلب به جرم ارتداد ساختگي اعدام كنند.

شاگرد استاد ايليا

ناشناس گفت...

طالبان مذهبي ايران فكر مي كنند فقط خودشان حق دارند از خدا و مذهب حرف بزنند و مي خواهند ما قرائت متحجرانه خود را به ما تحميل كنند و استاد ايليا را به خاطر مخالفت با قرائت خشونت طلب اسلامي مي خواهند به جرم ارتداد اعدام كنند.
از جمعيت ال ياسين

ناشناس گفت...

وقتی کسی به اسلام شما تعرض می کند چرا بر می آشوبید این چه اسلامی است ؟! این چه قرائتی از دین است ؟! این کدام قرائت طالبانی از اسلام و قرآن است که در آن هر که حق گفت کافر و ملحد است و هر که از روح اسلام سخن گفت را باید به حکم ارتداد اعدام کرد ؟!
اداره برخورد با ادیان که اسم آن امروز زیور محفل نشینان جنایتکار است از غرایب روزگار ماست و از فجایع جوامع بشری ..
جنایاتی که امروز در ایران به قول شما اسلامی مان شاهد هستیم ، قتل ها و شکنجه ها ، ترورهای فیزیکی و غیر فیزیکی اندیشمندان به دست چه کسی جز جانیان اداره برخورد با اقلیت ها و جمعیت های معنویت گرا" اداره برخورد " صورت می گیرد؟

ناشناس گفت...

القاعده مذهبي ايران اسلام حقيقي را تحريف كرده اند و به نام دين و اسلام به سركوب معنويت روشنفكرانه و مبلغان معنويت آ‍زاد از جمله استاد ايليا. ميم مي پردازند.

شاگرد استاد ايليا

ناشناس گفت...

آقاي لاهيجي به ما جمعيت صد و شصت هزار نفري ال ياسين بگوييد چه كار كنيم؟ جلادان مذهبي ايران با بي رحمانه ترين روش ها به ما و استاد ما ايليا تهاجمات ناجوانمردانه را وارد كرده اند و مي خواهند حكم ارتداد بر عليه ايشان بدهند.

ناشناس گفت...

جناب لاهيجي، اين آقاين از چه مي ترسند كه براي برخورد با جريان هاي معنوي و اقليت هاي مذهبي و بيشتر از همه در اين دو سال اخير در برابر انديشه هاي استاد پيمان فتاحي (رهبر جوان جمعيت ال ياسين)هزينه هاي گزافي را پرداخت مي كنند؟
مگر استاد فتاح در اين سال ها چيزي جز آزادي معنوي و معنويت آزاد رااشاعه داده اند؟

آريا شاگرد استاد فتاح

ناشناس گفت...

در ایران نه تنها اقلیتهای مذهبی مورد آزار قرار می گیرند بلکه کسانی که قصد دارند اسلام حقیقی و راستین را تبلیغ کنند نیز مورد آزار و شکنجه و تهدید هستند. نمونه آن جمعیت ال یاسین و مبلغ بزرگ ÷لورالیسم دینی استاد ایلیا ست

ناشناس گفت...

در ایران القاعده مذهبی که همان سایه نشینان اداره برخورد با ادیان اطلاعات هستند به طرز گسترده ای قصد دارند اسلام خشونت و طالبانی را گسترش داده و با هر نوع قرائت صلح آمیز از اسلام به شدت مقابله می کنند
نمونه آن برخوردهای شدید جلادان معنویت با استاد ایلیا و ngo ال یاسین است
صدای ما را به دنیا برسانید

ناشناس گفت...

با سلام و دورود بر شما

سه سالي مي شود كه جناب لاهيجي ما شاگردان استاد ايليا (مبلغ پلوراليزم ديني) در قسمت هاي مختلف ايران به خاطر مخالفت با اسلام خشونت طلب و طرفداري از آزادي معنوي مورد تهديد و ارعاب قرار مي گيريم.
شما بگوييد كه جرم ما چيست؟

باتشكر
آرش از كردستان

ناشناس گفت...

این نامردمان مبلغان طالبان هستند و ترویج دهنده اسلام خشن و تاریک. القاعده فرهنگی ایران که در وزارت اطلاعات متمرکز است آبروی ایران را در جهان برده است... وای بر ما اگر اسلام ما با این متحجران دروغگو یکی باشد...وای بر ما
از جمعیت آل یاسین در کانادا

رستم فرخزاد گفت...

چقدر بدبخت شدیم ما دیگه از ایرانی بودن خودمون تا صحبت می کنیم تو کشور خودمون به هزارتا چیز متهم میشیم و نژاد پرست و چی و چی. فقط دوست درم شش ماه تو ترکیه زندگی کنید می فهمید نژاد پرستی یعنی چی. جرات داری تو ترکیه اینجوری تو روز روشن بهشون بگی نژاد پرست و فاشیست و اینجور حرفا؟ از شهر به درت می کنند. جرات داری به اتا ترک بگی بالا چشت ابرو.
باشه آقا این مملکت هم مفت شصت امثال لاهیجی.
گرگها از هر سو در لباس میش در کمینند. خداحافظ ایران.

ناشناس گفت...

سلام به آقای مستقیم
من یکی از شاگردان ایلیا میم هستم ایشان مدت شش ناه به جرم بدعت در دین مورد شکنجه روانی قرار گرفت و شش ماه انفرادی را تحمل کرد تا قرائت عاشقانه اش از اسلام را انکار کند و خشم و جنگ و دروغ را در اسلام پذیرد. نه او و نه ما و نه هیچ آزاد اندیشی این را نخواهد پذیرفت صدای ما را به گوش جهان برسانید
متشکرم

ناشناس گفت...

با درود به جناب لاهیجی
بنده یکی از دوستداران استاد ایلیا هستم کسی که با اتهام بدعت گذاری در دین و ترویج اسلام مسیحیت گرا بیش از 6 ماه را در زندان اوین گذراندند بزرگی که شاگردان و همراهانشان را در ایران به اتهام فرقه و فرقه گرایی مورد آزار و اذیت و شکنجه قرار می دهند اما واقعیت این است که استاد ایلیا امنیت و آرامش محفل نشینان را برهم زد تا بندگان خدا در آرامش و امنیت زندگی کنند جرم واقعی استاد ایلیا یک چیز بیشتر نیست و آنهم مقابله با اسلام خشونت گرا اسلام افراطی و قرائت طالبانی در محفل نشستگان تشنه قدرت از اسلام و دینداری و خدا پرستی است.
پرسش امروز این است که آیا در جایی به جز اداره برخورد( نهاد امنیتی که امروز عهده دار برخورد و سرکوب جمعیت ها و اقلیت های معنوی و خداگرا در ایران است ) سعید امامی ها تکثیر و باتولید می شوند؟! کسانی که تفکر شوم و افراط گری و خشونت گرایی را ترویج می کنند کسانی که شعار قدرت به هر قیمتی را فریاد می زنند ؟!
کسانی که نه دین می شناسند نه مذهب و البته که نه اقلیت مذهبی برایشان معنایی دارد و نه اقلیت های دینی ، نه اسلام برایشان معنا دارد نه هیچ دین دیگری بلکه هر چه هست ابزاری است برای سوء استفاده و توجیه پروژه های قتل سرکوبگری !

ناشناس گفت...

شعار القاعده ي فرهنگي ايران اين است:
نه يهود، نه مسيح،نه اسلام تنها ايدئولوژي سربازان گمنام...
براي همين است كه هر روز حتي اگر مسلمان هم باشيم،بايد بترسيم كه چرا از ديدگاه هاي طالباني آنها پيروي نمي كنيم، چرا شاگرد استاد پيمان فتاحي هستيم و انديشه هاي صلح جويانه ي او را قبول داريم و با اسلام خشونت طلب مبارزه مي كنيم.

آناهيتا شاگرد استاد ايليا

ناشناس گفت...

اقای لاهیجی آقای مستقیم
صدای ما را به دنیا برسانید
می خواهند استاد ایلیا را که جرمی جز تبلیغ پلورالیسم دینی و پیوند بین ادیان ندارد را با رسانه هایشان ترور روانی و بعد ترور فیزیکی نمایند
اول نشریاتمان را بستند بعد هم احضار و تهدید و حالا هم که قانون مجازات ضد اسلامی و ضد انسانی
به دادمان برسید
ما تریبونی برای تظلم نداریم...

ناشناس گفت...

با سلام و درود به مهمان محترم برنامه
جناب لاهیجی ایران امروز قتلگاه اندیشه هاست قتلگاه اقلیت ها و اکثریت های مخالف و منتقد با زور و جبر و احبار با دگم اندیشی و افراط گری با طالبان و القاعده های فکری و فرهنگی ایران امروز خانه نیست ویرانه است خرابه ای سراسر زندان ایران امروز اوین است و اوین اقامتگاه نسل جوان امروز ایران !!

ناشناس گفت...

این قانون به این دلیل دارد تصویب می شود که مجوز عوام فریبانه برای سرکوب مخالفان به اسم ارتداد در دستان قصابان معنویت قرار گیرد. نه تنها اقلیت ها سرکوب می شوند بلکه مسلمانانی مثل دکتر سروش و دکتر مهاجرانی و استاد ایلیا نیز در حال بایکوت خبری و تهدید رسانه ای قرار دارند به تازگی شنیده می شود که حکم اعدام برای اینان طراحی و اجرا شود
یکی از نویسندگان نشریه توقیف شده هنرهای زیستن
وابسته به جمعیت ال یاسین

ناشناس گفت...

افراد یا جریاناتی که ایجاد کننده گان و دست اندر کاران امروز "جمهوری اسلامی" حاکم بر مردم ایران را بطور عملی و تحقیقی و مبتنی بر دلائل کافی و مستدل نقد میکنند کم و بیش مطلعند که ایشان اساسن تعهدی به -خود دین اسلام- (از نوع فرضن شیعه اش) هم ندارند
۱ بار دیگر عرض کرده بودم که به تبع الزامات تاریخیشان بهر حال ۱ بار حکومت کردن به ایران را طلبکار بودند و اینکه چه عاملی باعث نیل به هدفشان شد٬ بماند..
اکنون ایشان بر ثروتی عظیم این کشور خیمه زده اند و به هیچ قیمتی حاضر نیستند این روزهای شیرین زمانی در آینده تبدیل به خاطرات تلخشان بشود. پس درک اعمال سیاست اداره ی مملکت با مشت آهنین و علت ضرب و زور فعلی سخت نیست
آنها بقدری به وضع خود بر سریر قدرت دلبسته هستند که حتی در یک تهاجم حساب شده به ارکانشان (که تنها راه نجات مردم هم احتمالا همین است) و حتی پس از فروپاشی برنامه های وسیعی برای فتنه گری تدارک دیده اند

ناشناس گفت...

آقاي مستقيم
از شما براي انعكاس اخبار جمعيت آل ياسين ممنونيم
به راستي ايران امروز قتلگاه آزاد انديشان و صلح طلبان شده است
تا اينجا نباشيد عمق فاجعه را درك نمي كنيد.
طالبان مذهبي و القاعده فرهنگي ايران با در دست داشتن ابزار رسانه و زور و زر به تهديد مخالفان ايدئولوژي تاريك خود مي پردازند
در ايران امروز اگر بيانديشيد مجرميد و اگر بفهميد متهم بالقوه هستيد
ايران امروز شاهد احياي دادگاههاي مخوف انگيزاسيون و تفتيش عقايد است
ما بر جان رهبر جوانمان بيمناكيم
صداي ما را به دنيا برسانيد

از حاميان ايليا ميم رهبر جمعيت آل ياسين

ناشناس گفت...

سلام
جناب آقای مستقیم یا شما بااصول اجرای برنامه آشنایی ندارید یا اینکه احساس می کنی که کارشناسان یا افرادی که تماس می گیرند با برنامه، آدمهایی هستند که نفهم هستند وبلد نیستند صحبت کنند. عزیزم هیچ اشکالی نداره اگه یک تلفن کمتر بگیری ولی اجازه بدی مردم صحبت کنندو طرف محترماٌ خداحافظی کنه. رفتار بسیار زشت وزننده ای رو در مقابل تلفن ها وهمینطور کارشناسان درپیش می گیری. قبلاٌ فکر میکردم آقای چالنگی با بی ادبی حرف میهمانان رو قطع می کنه ولی ظاهراً شما بی ادبانه تر برخورد می کنی. و اما نکته بعدی اگر در وقت مصاحبه با آقای کامبیز محمودی صحبت از تمرین دموکراسی می کنید لطفاٌ اینو خودتان هم یاد بگیرید واگرکسی حرفی زد که به مذاق شما خوش نیامد یا از جمهوری اسلامی دفاع کرد ویا آمریکا رو زیر سوال برد حرفش رو قطع نکن.جنابعالی رسانه ای هستی و باید بیطرف باشی . تا ببینم اینو منتشر می کنی یا نه

ناشناس گفت...

با درودبه شما وفای عزیزوآقای لاهیجی محترم:

در مورد موضوع اول:باید در وحله اول هر دو قانون در برابر هم گذاشته شود و با هم ودر حضور حقوق دانان بی طرف و بدور از تعصبات دینی وسیاسی مورد نقد قرار گیرد.اما یک مورد که همیشه من به آن اعتقاد داشتم این است که در کشوری که منشور حقوق بشرش که پیش از 2500 سال قبل تدوین شده وهنوز سر لوحه همه قوانین بشری است ودر سازمان ملل بعنوان قانونی جامع وفراگیربه آن استنادمی گرددو تمام دنیا به آن احترام می گذارند چرا خودمان از آن استفاده نکنیم و دست به دامن قوانین اسلامی شویم.به نظر من مجازات اسلامی با حقوق بشر مغایرت دارد(چون قوانینی همانند سنگ سار وغیره )با منش انسانی مطابقت ندارد.

در مورد موضوع دوم:به نظر من نمی تواند جرم باشد چون پیامبر اسلام درگفته هایش میگوید لا اکراه فی دین.پس در پذیرفتن دین اجباری نیست.اصل داشتن اعمال و رفتار صحیح واحترام به افکار دیگران ورعایت حقوق افراد با داشتن اعتقادات مختلف است.(مگر ممکن است فقط همین 150 میلیون شیعه ویامسلمان به بهشت بروند 5 یا 6 میلیارد دیگر مردم به جهنم)که این با منطق و عقل ناسازگارست.و اما حکم اعدام.مشابهت تاریخی فراوانی در اوایل ظهور اسلام داشته ایم که قومی بخاطر نپذیرفتن اسلام گردن زده شدند(حدودا 700 یا 800 نفر از قبیله بنی قریضه) واموال وزنان آنها به تصرف مسلمین در آمد.که این عمل باعث ترس بین سایر قبایل گردید.وبه اسلام گرویدند.در صورتیکه تمام پندارهای ادیان در راس هرم به ذات پاک آفریدگار میرسند.پس هر دین و آیینی مورد احترام می باشد.

در مورد موضوع سوم:من استناد میکنم به منشور حقوق بشر کورش که می گویید:
تمام انسانها با داشتن هر عقیده و مذهبی وملیتی باید برابر باشند. که در ایران کنونی چنین افکاری مشاهده نمی گردد.

وفا گفت...

کامران جان خیلی ممنونم از پیامت. خودت یه بار دیگه پیامت رو بخون تا ببینی چقدر ما در حرف زدنمون و ارتباطات احتیاج به تمرین داریم.

ناشناس گفت...

کامران گرامی
برنامه میزگردی با شما شامل محدودیت زمان می شود و اگر قرار باشد در این یک ساعت، مثلا تلفن کننده ای مدت زیاد صحبت کند و خصوصا خارج از موضوع، وقت برنامه به هدر می رود.
ضمنا، طرفداران جمهوری اسلامی و یا کسانی که آمریکا را به چالش می کشند دو دسته هستند. یک دسته هستند که واقعا بدون هیچ غرضی صحبت می کنند ولی یک دسته بسیار بزرگی هستند که همه ما آنها را می شناسیم و با ادبیات آنها کم و بیش آشنا هستیم و معمولا تحت تاثیر اخبار صداوسیما و برخی سخنرانی های سیاسیون هستند و یا منافعی دارند. به هر حال، این دو گروه قابل شناسایی هستند و لازم نیست به این دسته دومی ها که چندین رسانه دارند، وقت داده شود تا همان حرف های تکراری را بگویند.
نکته آخر اینکه، ظاهرا شما کاربرد کلمات را در موقعیت های مختلف اشتباه گرفته اید. به کار بردن کلمات "رفتار زشت و زننده" برای این انتقاد، زیاد جالب نیست. تمرین دموکراسی و آزادی، به این معنا نیست که هر چه از دهانمان در بیاید به زبان بیاوریم. تمرین دموکراسی یعنی اینکه بتوانیم صحبت و یا انتقادمان را در کمال ادب، بیان کنیم

ناشناس گفت...

سلام و خسته نباشسد خدمت آقاي وفا و مهمان گرامي ايشان

آیا مجازات اسلامی با حقوق بشر مغایرت دارد؟
قوانين مجازات اسلامي موصوبه در ايران بر اساس محدود كردن مردم و آزادي عملكرد دولمت مردان ايران تنظيم مي شود و نه بر اساس روح قوانين زميني و آسماني. پس چون منافع شخصي گروهي در اين قوانين موجود است با قوانين حقوق بشر منافات هم دارد.
مثلاً براي برخورد با رهبر جمعيت الياسين كمبود قانون داشتند و براي مرتد دانستن شخصي بايد از مراجع كسب تكليف مي كردند ولي در قوانين جديد به حكم قاضي منصوب شده از جانب خودشان كفايت مي شود

آیا تغییر مذهب جرم است؟ چرا برای آن مجازات اعدام در نظر گرفته شده؟
بله از نظر حاكمان بايد جرم باشد چون اگر اين ازادي براي مردم وجود داشته باشدكه بتوانند دين و مذهبي را انتخاب كنند ديگر كسي با رفتار طالباني كه خصوصادر كنترل كنندگان فرهنگي (اداره ضد اديان ابا) وجود دارد.آنگاه كسي در دين اسلام خشنوت طلب ارائه شده توسط اينان باقي نمي مانند. پس بايد با توسل به خشونت مردم را در اين دين نگه داشت.

به نظر من سوال اين بوده كه چه بكنيم كسي از دين اسلام ايراني خارج نشود؟ پاسخ اين بوده كه اگر كسي خارج شود اعدامش مي كنيم تا كسي جرات اين كار را نداشته باشد.


چرا اقلیت های قومی از حقوق مساوی برخوردار نیستند؟
سوال اين است حقوق مساوي با كي؟ با سيستم فاسد؟!!! به نظر من همان بهتر كه اين حقوق مساوي نباشد.اينان راهي را كه برگزيده اند به سمت نابود ايران، اسلام است.
اميدوار لاقل به عملكر اشتباه خود پي ببرند


با تشكر فراوان
محققي در مجموعه موسسات وابسطه به جمعيت بزرك الياسين

ناشناس گفت...

ضرب و شتم استاد فتاح (ايليا ميم رام الله) توسط جلادان دایرة مذاهب

هفته گذشته، روز یکشنبه 28/7/87 استاد فتاح معروف به ایلیا رام الله، رهبر و بنیانگذار جمعیت ال یاسین، بزرگترین جمعیت معنوی ایران، پس از احضار به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات که از طرف دایرة مذاهب صورت گرفت، در محل این دفتر مورد تهاجم و ضرب و شتم جسمی عده ای از مأموران دایرة مذاهب (بخش امنیتی ادیان و مذاهب) قرار گرفت و به دلیل ضربات وارده به ناحیة سر بستری گردید. ماه گذشته نیز احضار ایشان به یکی از مراکز دایرة مذاهب اطلاعات، در همان مکان به تشدید خونریزی های ایشان در آن مکان منجر شد. لازم به ذکر است که استاد ایلیا رام الله پس از شش ماه انفرادی و شکنجه در زندان 209، به دلیل وخامت حال جسمانی (خونریزی های مکرر از ناحیة گوش و بینی و بالا آوردن خون) که طبق صداهای ضبط شده از درون زندان ارتباط مستقیمی با شکنجه های ایشان داشته است، از زندان 209 آزاد شد.