۱۳۸۷ مهر ۱۵, دوشنبه

شروین مهاجر در میزگردی با شما

شروین مهاجر نوازنده و موسیقیدان میهمان امشب میزگردی با شما است.

شروین مهاجر به نقل از وبسایت خانه موسیقی در سال 1358 در تهران متولد شد . از نوجوانی به نواختن پیانو و ویلن پرداخت و در سال 1373 با ساز تخصصی کمانچه وارد هنرستان موسیقی شد و از سال 1374 نزد اردشیر کامکار به فراگیری کمانچه پرداخت .
وی در سال 1375 فعالیت گروهی و حرفه ای خود را با فوژان آغاز کرد و همان سال در سیزدهمین جشنواره موسیقی فجر موفق به دریافت رتبه اول نوازندگی کمانچه از هیئت داوران شد .
در سال 1380 با گروه مولوی به خوانندگی شهرام ناظری و گروه کمانچه نوازی به سرپرستی اردشیر کامکار همکاری نمود و در همان سال برای اولین بار کمانچه آلتو را با راهنمایی معلم خود به روی صحنه برد و کنسرتهای متعددی را در داخل و خارج کشور اجرا کرد که از جمله می توان به تور بزرگ گروه موسوی در سراسر ایران – کنسرت در تئاتر دولاویل فرانسه و فستیوال FEZ در مراکش و کنسرت در سالن شهرداری پاریس اشاره نمود .
اوسابقه تدریس در هنرستان ملی موسیقی و دانشگاه هنر کرج را نیز دارد . شروین مهاجر در شکل گیری کوارتت زهی کمانچه که فعالیت هنری خودر ا از سال 1387 آغاز کرده است نقش بسزائی داشته است . او هم اکنون عضو خانه موسیقی می باشد.
از جمله تألیفات او می توان به نت نویسی و تدوین 30 قطعه اثر اردشیر کامکار و متدلوژی کمانچه اشاره کرد که بزودی به بازار عرضه خواهند شد .

۹ نظر:

ناشناس گفت...

با سلام
من فارق التحصيل رشته موسيقي از دانشگاه هنر تهران هستم و پس از پايان تحصيلات، چون 5 سال از پايان تحصيلاتم نگذشته بود كه مجوز تأسيس آموزشگاه بگيرم، در آموزشگاه‌هاي تهران مشغول به تدريس يكي از سازهاي ايراني شدم، اما وزارت ارشاد از اين آموزشگاه‌ها خواست تا مربيان‌شان كارت مربي‌گري داشته باشند و من نيز تقاضاي كارت دادم اما متأسفانه به علت مذهب خانوادگي‌ام وزارت اطلاعات مانع از صدور كارت من شد و به آموزشگاه نيز فشار آوردند تا من را اخراج نمايند و با وجود توانايي‌هايم و طرح‌هاي سازنده‌اي كه قصد اجراي آنها را داشتم اين امر صورت پذيرفت . قضاوت را به خودتان واگذار مي‌كنم!؟
با احترام
كيارش از تهران

ناشناس گفت...

با درود
در مورد صحبت شخصي كه گفتند رهبر جمهوري اسلامي حامي موسيقي هستند، لازم است پيشنهاد كنم فيلم ديدار رهبر با اعضاي هيأت دولت آقاي خاتمي را پخش كنيد كه ايشان از دكتر معين انتقاد شديد مي‌كنند كه چرا فضاي دانشگاه‌ها اينقدر موسيقايي شده است و ...
اگر لقب ايشان قبلاً علي تارزن بوده كه دليل حمايتشان نمي‌شود!
با سپاس
علي از همدان

رستم فرخزاد گفت...

با تشکر از برنامه خیلی خوب و موفق شما در ارتباط با صحبت نا شناس عزیز لینک مربوطه رو هم به عنوان سند اینجا قرار می دم .تا ببینید این آقای رهبر چطوری ترویج موسیقی رو حرام اعلام میکنه.

http://www.youtube.com/watch?v=pHooNJXg77s

ناشناس گفت...

آقای وفا مستقیم بسیار ممنون و سپاسگذارم از اینکه از موسیقیدانها و نوازنده های داخل کشور دعوت می کنید در برنامه تون. دست و پنجه تون درد نکنه و ممنون چون تو تلویزیون ایران ما اصلا شانس دیدن هنرمندانمون رو نداریم امروز واقعا خوشحال شدم که آقای مهاجر رو تو برنامه تون دیدم و صحبتهاتون را ایشون شنیدم. من ایشون رو فقط در کنسرتها روی سن دیده یودم و اینبار اولین مصاحبه ی عمرم رو از یک موسیقیدان که داخل ایران فعالیت میکنه شنیدم و از این بابت از شما سپاسگذارم. یک انتقاد هم دارم و اون تلفنهایی هست که به برنامه وصل میکنید ازتون درخواست می کنم بعنوان یک هنر دوست و دوستدار موسیقی سنتی این بخش تلفن رو از برنامه تون بردارید. متاسفانه مردم داخل ایران هنوز یاد نگرفتند که وسط برنامه هنری زنگ بزنند و هنرمندانه و بافرهنگ صحبت کنند هنر رو هم وصل می کنند به سیاست و اصلا به این موضوع فکر نمی کنند که اگر آقای مهاجر برگدند به ایران همین مصاحبه شون با شما که توش اسم از خامنه ای و خمینی میره ممکنه ایشون رو از فعالیت هنری بازبداره و ممنوع از کار کردن و آموزش بشن و کلی براشون درد سر ایجاد بشه. خواهش میکنم این نکته رو در نظر بگیرید و بگذارید هنرمندان ایرانمون رو در ایران داشته باشیم و کاری نکنیم بیکار بشن یا آواره ی کشورهای دیگه بشن.

ناشناس گفت...

پیوست؛ اینکه از شما درخواست میکنم اگر براتون مقدور هست با بقیه موسیقیدانهای ایرانی که به امریکا سفر میکنند هم گفتگویی داشته باشید(البته بدون تماس تلفنی) و از کنسرتهاشون گزارشهایی رو نشون بدید چون ما تو تلویزیون ملی هیچ گزارشی از موسیقی نداریم و حتی ساز رو هم نشون نمیدن. مثلا الان گروه شمس در امریکا هستند و گروه دستان هم فکرکنم چند مدت دیگه به امریکا بیان. دوباره ممنون از شما.

ناشناس گفت...

با سلام
من برنامه شما رو دیدم بسیار خوب بود ولی کسی با برنامه ی شما تماس گرفت و گفت که استاد شهرام ناظری و دیگر اساتید با رهبر دیداری داشتند!!!!
کی یک همچین اتفاقی افتاده است؟کاش شما می گفتید که یک همچین چیزی اصلا درست نیست و این چیزها به استاد ناظری و استاد شجریان نمی چسبد!!
سپاسگذار از شما و برنامه ی خوبتان.

ناشناس گفت...

این شرمین مهاجر بسیار شخص بی سواد و پر مدعایی است که با چسباندن خود به گروه کامکارها و پاچه خواری سعی در معروف کردن خود دارد .هیچگونه تحصیلات آکادمیک موسیقی که ندارد بماند،بل در هنرستان ملی موسیقی هم که با من همکلاس بود به دلیل کشیدن حشیش اخراج شد که با دادن تعهدو گریه و زاری برگشت به هنرستان .با این پیشینه در مورد تاریخ موسیقی سنتی ایران مهمل می بافد و متاسفانه از چنین بی فرنگی برای مصاحبه دعوت می کنید.

ناشناس گفت...

با سلام

در رژیم گذشته درسال57 بنزین لیتری 7 ریال بودوزمانی که رژیم 1 ریال به قیمت افزورد مردم به شدت اعتراض کردند و روحانیون گفتند که رژیم داره نفت ما که حق ماست رو مجانی به کشورهای اروپایی و آمریکا میدهد و همکنون میبینیم که حکومت به هر اندازه میخواهد قیمت را بالا می برد وکسی حق هیچ گونه اعتراض به آن را ندارد ...
این چه عدالتیست
با تشکر
الف.ح از شیراز

mohammad hossein emamparast گفت...

سلام، تمام کشورهایی که سالهاست نیروی اتمی‌ استفاده میکنند تصمیم گرفتند که تا ۱۵ سال دیگر از این بهره برداری دست بکشند. آلمان ، ژاپن، هند و غیره. دنیا دنبال بهره بردار از نیروی خورشید، با د ، امواج دریا و اینکه چگونه میشود این دنیا را حفظ کرد،هست. به نظر میاید که ما فقط دنبال تخریب دنیا و ادمهایش هستیم. من فدایی امام هستم و انشا‌الله روزی تمام انسانهای این دنیا عین ما مسلمان شیعه خواهند شد اما آیا آن روز دنیایی وجود خواهد داشت؟ بهانه انرژی اتمی‌ و یا حتی استقفرلله وعده امام زمان فقط برای سرگرمی ما مردم هست تا آقای احمدی‌نژاد و فامیلهاش بتوانند به راحتی‌ دزدی بکنند.