۱۳۸۷ مهر ۱۳, شنبه

ایران در هفته ای که گذشت

تفسیر خبر شنبه شب
ایران در هفته ای که گذشت.
در این هفته رایان کراکر سفیر آمریکا در عراق از دولت ایران برای جلوگیری از توافق امنیتی جدید میان آمریکا و عراق انتقاد کرد. شورای امنیت به اتفاق آرا قطعنامه جدیدی علیه برنامه اتمی ایران تصویب کرد. علی لاریجانی صدور قطعنامه جدید را تفنن سیاسی خواند. کاندولیزا رایس وزیر خارجه آمریکا بر اتحاد گروه پنج بعلاوه یک در مقابله با برنامه اتمی ایران تاکید گذاشت. بیش از 1400 فعال سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ایران در نامه ای سرگشاده خواستار توقف اجرای حکم اعدام متهمان به ویژه زندانیان سیاسی شدند.

حسن قشقاوی ، سخنگوی وزارت خارجه ایران قطعنامه جدید را "یک بیانیه سیاسی ، نمایشی و مردود" خواند. مرکز پژوهشهای مجلس با لایحه برداشت از حساب ارزی مخالفت کرد. 10 نفر وابسته به مجاهدین خلق به اتهام پولشویی در فرانسه و سوییس بازداشت شدند. وزیر کشور، علی کردان جعلی بودن مدرک دکترای خود را پذیرفت. آیت الله خامنه ای در نماز عید فطر از حماس حمایت کرد. علی اصغر سلطانیه نماینده جمهوری اسلامی در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت ایران به نفع سوریه برای عضویت در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی کنار رفت. پنتاگون ایران را بزرگترین خطر برای ثبات عراق می داند. سلطانیه گفت ایران به غنی سازی اورانیم ادامه می دهد. وزارت خارجه آمریکا مجوز گشایش دفتر آمریکائیان و ایرانیان را تایید کرد و افزود این به معنی تغییر سیاست آمریکا در برابر جمهوری اسلامی نیست.

در برنامه امشب به واکنشها به جعلی بودن مدرک وزیر کشور جمهوری اسلامی می پردازیم. همچنین نگاهی داریم به خبر مجوز گشایش دفتر شورای آمریکائیان و ایرانیان و سفر مدیر عامل این شورا هوشنگ امیر احمدی به تهران. تصویب قطعنامه جدید و واکنشها به آنرا بررسی خواهیم کرد و اشاره ای خواهیم داشت به رویدادهای مربوط به حقوق بشر از جمله موضع اتحادیه اروپا در مورد حکم ارتداد در جمهوری اسلامی و اعتراض کانون صنفی معلمان ایران نسبت به وضعیت معلمان در آستانه روز جهانی معلم.

چی فکر می کنین؟

۲۱ نظر:

ناشناس گفت...

وفای گرامی،
در "خارج از دستور- بحث آزاد" ماه پيش،http://tafsirkhabar.blogspot.com/2008/09/blog-post.html
چند پرسش در پيوند با مدرك عوضعلی كردان در ميان گذاشتم.
بد نيست امشب به اين پرسش ها هم اشاره ای كنيد. ممنون

ناشناس گفت...

به نظر میرسه با برقراری اینگونه روابط ایران و امریکا ، نتیجه چیزی جز پایدار شدن رژیم جمهوری اسلامی و ادامه ی مشکلات مردم نخواهد بود! حال این سوال مطرح می شود که امریکا فقط به فکر منافع خویش است یا نگاهی به وضع مردم و حقوق بشر نیز دارد؟

با سپاس
امیر

ناشناس گفت...

گذشته از نبت واقعی آقای امیر احمدی که من از آن بی خبرم
به نظر من دو گروه به شدت با هر نوع رابطه میان آمریکا و ایران مخالفند
1. ایرانیان واقعی! و وطن پرستی! که منتظر بازگشت شاهزاده رضا پهلوی هستند!
2. تندرو ها در رژیم ایران
و هر دو گروه هم خوب میدانند چه می خواهند و چه می کنند.
اما به نظر من و خیلی های دیگر از افراد تحصیل کرده در ایران رابطه به نفع مردم ایران است و برای رژیم هم گر چه در کوتاه مدت مفید است اما در دراز مدت موجب نابودی و یا تغییرات بسیار جدی در آن خواهد شد.
تجربه نشان داده است که ایجاد رابطه با آمریکا برای همه ی کشور ها مفید بوده است.
من معتقدم ورود شعبه های مک دونالد به ایران همراه با ورود دمکراسی خواهد بود. مردم ایران روحیه ی خاص خود را دارند که مثلا با مردم پاکستان یا عربستان قابل قیاس نیست!
مردم ایران در آزادیست که آزادی بیشتر طلب می کنند! و در فقر، فشار و سرکوب ساکت میشوند! نمونه ی بارز اینکه بزرگترین اعتراض و شورش در سالهای پس از انقلاب یعنی واقعه ی 18 تیر در زمانی اتفاق افتاد که مردم کمی احساس آزادی کردند! و تندروهای رژیم هم به خوبی بر این امر واقفند و از این روست که با هر نوع مذاکرهای مخالفند.
از سوی دیگر آیا کسانی که اعتقاد دارند هر نوع مذاکره ی بین ایران و آمریکا و حل کردن مسایل از جمله مساله ی هسته ای باعث می شود که آمریکا مساله ی حقوق بشر و عدم دموکراسی در ایران را به فراموشی بسپارد بزرگترین توهین را به آمریکا نمی کنند؟ من کاری به کشور های اروپایی ندارم اما آمریکا هرگز چنین منفعت طلب نبوده که آرمان دموکراسی را در مقابل منفعت قربانی کند.
بروید ازکشورهایی مثل عربستان بپرسید که اگر چه متحد نزدیک آمریکاهستند اما هرگز آمریکا از قرار دادنشان در لیست سیاه حقوق بشر ترسی نداشته و اگر مردمشان حد اقلی از آزادی خواهی ما ایرانیان را داشتند تا کنون به همه ی آن دست یافته بودند یا از آقای خامنه ای بپرسید که علنا گفت که اگر در پرونده ی هسته ای کوتاه بیاییم آن ها مساله ی حقوق بشر را پیش می کشند

ناشناس گفت...

با درود و احترام
جناب مستقیم به عرض می رساند ارایه مدارک جعلی در ایران رسمی شده!!!
مشاهده فرمایید:
http://www.afarand.net/fa/home.asp
اینهم استادان علیه این جریان:
http://profs-against-plagiarism.blogspot.com/2008/10/blog-post.html

ناشناس گفت...

تقلب و دروغ پایه و ریشه اصلی بعضی از افراد حکومتی است. مانند مدرک جعلی، اتهام بی پایه و اساس و ...

متاسفانه یک عده برای رسیدن به هدف خود از هر روشی نادرستی استفاده میکنند.


سلمان عضو جمعیت آل یاسین

ناشناس گفت...

با دروووووود

بله حکومت اسلامی ایران با امریکا رابطه
برقرار میکند به شرطی که آقای بوش توبه کنند و مسلمان شود و قوانین شرع اسلام را در ایالات متحده پیاده کنند
که خیلی جالب میشود
نظر شما چیه؟

ناشناس گفت...

درود دگربار ، ضمناً به عرض می رساند در راستای احقاق حقوق بشر در سرتاسر جهان فعالیتی آغاز گردیده با مضمون:
"رفراندم جهانی تعیین سرنوشت در تاریخ 10 دسامبر سال 2010 " بنام کمپین 100 میلیون امضا که بزودی فعالیتهای عملیاتی خود را آغاز می نماید. امیدواریم صدای آمریکا این مطلب رابرای آشنایی اذهان عمومی اعلام نماید دوست عزیز و ایران دوستم.
با سپاس
پاینده ایران

ناشناس گفت...

امیر احمدی و گروهش جز به فکر منافع هودشون به هیچ چیز فکر نمیکنن و بر خلاف گفته هاشون مردم ایران و و به وجود اومدن دموکراسی در ایران براشون اهمیتی نداره کشوری که دانشجویان رو فقط به خاطر اعتراض به احمدی نژاد به شدت سرکوب میکنه به راحتی با امیر احمدی و امثالش رابطه داره.درک این موضوع که تا زمانیکه این حکومت وجود داشته باشه از دموکراسی در ایران خبری نخواهد بودسخت نیست.اما کاری که امیر احمدی میکنه کمک به بقا جمهوری اسلامیه.

ناشناس گفت...

می خواستم خدمت آقای براتی عرض کنم که منافع مردم و حکومت ایران در دو سوی کاملا متفاوت قرار دارند و با صراحت می توانم بگویم که حتی 180 درجه از هم فاصله دارد بنابراین اگر رژیم حاضر به برقراری رابطه با آمریکا شود یقین بدانید که آن رابطه به ضرر مردم ایران خواهد بود.من که اصلا با ایجاد رابطه موافق نیستم.
آریا از تهران

ناشناس گفت...

روابط ایران وامریکا به هر شکلی که شروع شود مفید است ..ومیتواند منبع خیر شود ..واین حکومت افسار گسیخته را مهار نماید ..در ضمن جناب اقای دیبا با همه احترامی که برایشان قائلم باید بگویم که اطلاعاتشان از حوزه علمیه بسیار کم است وبهتر است وقتی راجع به چیزی اطلاع ندارند فقط بدلیل اینکه میخواهند به نحوی تخلیه روانی کنند سخنانی غیر واقعی وغیر منطبق بر واقعیات حوزه های علمیه بر زبان نرانند ..به این ترتیب ارزش سخنان دیگر ایشان هم زیر سوال میرود ..به هر حال از فرصت گفتگوی ایجاد شده متشکرم بخصوص از شما اقای وفا مستقیم

ناشناس گفت...

درود بر شما

به نظر من اینها همه جنگ زرگری است چونکه دول غربی باسیستمهای اطلاعاتی

قوی خود از تمام فعالیتهای اینها با خبرند.فقط در این میانه خوراک خبرگزاریها

به خوبی تامین می شود.و مردم ایران هم سرکارند. کوروش از ایران

ناشناس گفت...

با سلام
به نظر می رسد که برقراری رابطه با آمریکا هم در دستور کار دولت ایران قرار دارد. منتها این امر باید مورد توجه قرار گیرد که این جمهوری اسلامی قصد دارد که از موضع قدرت وارد این مذاکرات شود و یا دستکم با تبلیغات خود از اینکه دایما تکرار می کند که آمریکا و اسرائیل در حال نابودی است و یا نابودی آنها شروع شده است خود را به آن موضع قدرت برساند. و همه می دانیم که این روابط با هدف بقای این حکومت است و نه منافع ملی. چرا که تاریخ این کشور نشان دادده است که کسی دلی برای این مردم نمی سوزاند.

ناشناس گفت...

Dar morede madrake aghaye kordan bad nist sary be site aghaye abtahi dar tarikhe 23 mordad 87 bezanid
ba sepas reza az tehran

ناشناس گفت...

جنتی، امام جمعه تهران (که ما را به یاد ولـیـد در سریال امام علی می اندازد)، این هفته گفت ما خوشحالیم از اینکه بحران مالی برای آمریکا پیش آمده و این نشان دهنده این است که خدا می خواهد آنها را گوشمالی کند.
این سخن ، کودکانه ترین و ابلهانه ترین حرفی هست که می توان زد. خوب یکی باید از این آقا بپرسد پس این بحران مالی و اقتصادی و تورم و مشکلات کشور از چیست، خدا می خواهد ما را گوشمالی کند؟ البته آخوند مغلطه کار، فورا می گوید امتحان الهی!!!!
اگر برای دیگران اتفاقی بیفتد، عذاب الهی است ولی در رژیم پر برکت، همه این بلایا، امتحان الهی است. پس چه خدایی داریم!!! غیر عادل!
این فرد هشتاد و دو سه ساله، حاضر نیست در این پیری هم بپذیرد که توان اداره کشور را ندارند و مردم (البته به غیر کسانی که در منبرش نشسته اند) کمی شعورشان بالا تر رفته است

مصطفی گفت...

پدر آقای کردن در مصاحبه ای جدید اعلام کرد نام او در شناسنامه عوضعلی کردان تقلبی است و وجه قانونی ندارد!
همچنین در آیه جدیدی که خداوند نازل کرده از وجود و ساختن آقای عوضعلی کردان اظهار بی اطلاعی کرده و گفت: من او را نساختم!


جدی نگیرید!

ناشناس گفت...

دورد بر شما آقاي مستقيم

در مورد مدرك آقاي كردان ، مگه فرقي هم ميكنه؟ وقتي كه عملاً تو دانشگاه ها شاهد دادن مدارك كيلويي هستيم . من دامپزشكي خوندم . تو كلاس مون فردي بود كه سابقه جبهه و اينها داشت . آخر هر ترم و موقع امتحانا با نشون دادن مداركش به زور از استاد ها نمره ميگرفت و زود تر از همه و با معدل بالا درسش رو تموم كرد . الان هم يكي از مسئولين اداره دامپزشكي شده و روز به روز هم داره بالا تر ميره . يكي شون هم بود به اسم دكتر منادي كه الان نماينده مجلس شده . جعلي يا واقعي بودن مدرك چه فرقي ميكنه؟ مهم اون شخصيتي كه بايد تحصيلات و مدرك به آدم بده كه به اينها نميده . چون نه سختي تحصيل رو درك ميكنن و نه آداب و معاشرت و احترام به استاد رو


با درود و سپاس بي پايان : شهرام

ناشناس گفت...

ba arze salam
bayad goft paye in enghlab va jomhorie zolm bar droogh gozashte shode angah ke rahbare enghlab ghabl az pirozi bayan farmodand hameye hezbha azadand va navid azadi be mardom iran dadand va pas az piroziye enghelab farmodand :khadee kardim .va doroghi ashkar dar ebteda bayan farmodand va salha sotone in enghelab bar dorogh va fesad nahade shode bood ,che tavaghoii ast ke aghaye ahmadinejhadha va kordan dorogh nagoyand.yek madrak doktoraye taghalobi ke chizi nist ke bekhahand pigir an bashand ya tarfi barbandand.

ناشناس گفت...

یکی از فامیل های ما تا پنجم ابتدایی بیشتر نخوانده بود، بعد از ازدواج با زنی که پدرش در آموزش و پرورش کار می کرد، بعد از چند ماه شنیدیم که دیپلم گرفته و در رشته مدیریت در دانشگاه تحصیل می کند!!!!!

ناشناس گفت...

ناشناس عزیز 5(/10/08 19:24)٬ ممکن هم هست که آن بنده ی خدا واقعا تلاشی کرده باشد اما در این مورد خاص٬ کشور عمدتا در دست چنین افرادیست که "شهرام" 5(/10/08 11:04) آنها را توصیف کرد.
به دکترای خود احمدی نژاد و سایر هم قطارانش هم -یقینا- باید با همین پیش فرض نگاه کرد
در باب دیگر٬ چنانچه آقای بهمن آقایی دیبا هم اشاره کرد تکلیف عالمین "علوم حوزوی" و ارتباط و بستگی بی معنی شان با مناصب معمول یا عیر معمول!! کشوری هم که روشن است..

ناشناس گفت...

اونقدر درگیر مدرک جعلی کردان شدیم که یادمون رفت شخص اول مملکت حضرت ایت الله سید علی خامنهای هم یک شبه از حجت الاسلامی به درجه ایت اللهی ارتقای درجه داشتند که ابته قابل توجیه هم هست چون ایشان با ماوراءالطیعه در ارتباط می باشند احتمالا این فرمان بنا به لیاقت و شایستگی مرجعیت تقلیدی که در آن دنیا در مجلسی به رای گذاشته بودند و تصویت هم کرده بودند ارتقا پیدا کردند و الا ما که در این دنیا نه خودمان نه بستگانمان هیچ رای یی نداده بودیم !

ناشناس گفت...

شاید بهتر بود امریکا قبل از حمله به عراق به رژیم جمهوری اسلامی حمله می کرد که دیگر چنین رژیمی وجود نداشته باشد تا بیگناهان عراقی وسربازان خارجی رامورد حملات تروریستی قراردهد وبرای عراقی ها تعیین تکلیف نماید.