۱۳۸۷ تیر ۱۲, چهارشنبه

حمله ایرنا به صدای آمریکا

روز سه شنبه ایرنا، خبرگزاری جمهوری اسلامی، در بخش خبرهای 16 در سه مورد به حضور وکلا، روزنامه نگاران و فعالان سیاسی و مدافعان حقوق بشر در صدای آمریکا حمله کرد و ضمن اتهام جاسوسی به این افراد این رسانه ها را وابسته به سازمان سیا خطاب کرد.



ایرنا می نویسد:


ارگان رسانه اي سازمان جاسوسي امريکا با ترتيب دادن مصاحبه هايي به حمايت از انجمن صنفي روزنامه نگاران که به خاطر از دست دادن شرايط قانوني مندرج در اساسنامه اش، توسط نهاد هاي مسوول داراي شرايط انحلال شناخته شده است، پرداخت. اين راديو در مصاحبه اي با نعمت احمدي، وکيل دعاوي به نقل از وي اقدام وزارت کار که بر مبناي اساسنامه انجمن ياد شده آن را واجد شرايط انحلال اعلام کرده و راي ديوان عدالت اداري در همين زمينه را زير سوال برده است. عيسي سحر خيز، که ارگان سازمان جاسوسي امريکا وي را از اعضاي انجمن صنفي روزنامه نگاران معرفي کرد نيز به اين راديو گفته است که آنها از تريبون هاي رسانه اي با افکار عمومي خارجي و داخلي تماس مي گيرند و سعي مي کنند هر طور شده افشاگري کنند و حداقل تا جايي که ممکن است داد و فرياد راه بيندازند.

در بخش دیگر از خبرهای 16 ایرنا آمده:

عامل آشوب هاي 18 تير به آغوش حاميانش بازگشت
احمد باطبي از عوامل آشوب هاي کور تيرماه 78 تهران، نيز مانند بعضي ديگر از همفکرانش که در آشوب هاي مورد حمايت امريکا و اسرائيل در تيرماه 78 تهران دخالت داشتند، به امريکا پناه برد. به گزارش ايرنا، وي در گفت و گويي با تلويزيون صداي امريکا که با حضور الهه هيکس از مدعيان حقوق بشر امريکا برگزار شد، گفت که با کمک يک گروهک تروريستي به کردستان عراق رفته و به نيروهاي امريکايي پيوسته است. وي عنوان کرده است که از اين به بعد " سخنگوي ‏برون مرزي مجموعه فعالان حقوق بشر ايران" خواهد بود. باطبي در تلويزيون صداي امريکا ادعاهاي دروغ و متناقضي در باره وضعيتش در زندان هاي ايران مطرح کرد. او در حالي که ادعا مي کرد در زندان شکنجه شده، از ادامه تحصيلات دانشگاهي اش در زندان نيز سخن گفت! پيش از باطبي بعضي ديگر از مهره هاي سياسي وابسته به جريان هاي سياسي افراطي در دانشگاه ها مانند اکبر عطري و علي افشاري نيز به امريکا فراخوانده شده اند.

ایرنا می نویسد:

حمايت همکارسازمان جاسوسي اسرائيل از جو سازي هاي پاليزدار
عليرضا نوري زاده، همکار سابق راديو اسرائيل که در بين فعالان سياسي خارج از کشور به جاسوسي براي سازمان هاي سيا و موساد مشهور است در گفت و گويي با راديو امريکا به دفاع از جو سازي هاي عباس پاليزدار پرداخت. وي در اين مصاحبه ضمن دامن زدن به ادعاهاي دروغ پاليزدار، گفته است که پاليز دار نه افشا گري کرده است و نه اسرار نظامي کشور را فاش ساخته است. اين ضد انقلاب فراري از اينکه به گفته او پاليزدار باعث خدشه به آبرو و حيثيت افرادي در نظام جمهوري اسلامي شده ابراز شادماني کرده است. نوري زاده از اينکه پاليزدار و باندش مورد حمايت کسي نيستند نيز ابراز ناراحتي نموده است.

به نظر شما چرا ایرنا چنین واکنشی نشان می دهد؟
آیا یک خبرگزاری می تواند با این لحن و ادبیات مورد اعتماد و اطمینان باشد؟
در مورد نعمت احمدی، عیسی سحرخیز، احمد باطبی، الهه هیکس، اکبر عطری، علی افشاری، علیرضا نوری زاده و بسیاری صداهای دیگر در صدای آمریکا چه فکر می کنید؟
در مورد اقدام وزارت کار برای انحلال انجمن صنفی روزنامه نگاران، حضور احمد باطبی در صدای آمریکا و افشاگریهای عباس پالیزدار چه فکر می کنین؟ آیا صحبت از مشکلات و مسائل مورد توجه مردم جاسوسی است؟

۱۸ نظر:

ناشناس گفت...

ایرنادست پیش میزند که پس نیفتد

ناشناس گفت...

یک ضرب المثل تورکی هست که می گوید:
هنگام عبور کاروان، سگها شروع به پارس کردن می کنند ولی کاروان همچنان در راه خودش از آنجا نیز عبور می کند.

İt hürər kərvan geçər

ناشناس گفت...

یک شعر فارسی هم میگوید:
تا مرد سخن نگفته باشد
عیب و هنرش نهفته باشد
این آقایان سی سال است فقط دهانشان را برای توهین به شریفترین مردمان ایران باز کرده اند و بوی تعفن ان همه جهان را مسموم کرده است.
البته از توهین ها که از ادب واداب ایرانیان بدور است بگذریم.علت عصبانیت و حساسیت اینان نسبت به صدای امریکااین است که کم کم به رسانه ملی ایران تبدیل شده است و مردم وقتشان رابا تماشای مزخرفات سیمای حکومت اسلامی هدر نمی دهند.

Unknown گفت...

با سلام خدمت جناب آقاي وفا مستقيم
من در مورد مردم كه خودم جزئي از آنها هستم و رفتار نظام جمهوري اسلامي براي شما چند مطلب رو بيان مي كنم :
1- پدران ما(اكثريت مردم) به دليل سواد كم و نداشتن اطلاعي از فعاليتهاي رژيم گذشته (خوبيها و بديها) و مطلع نبودن از حيله هاي رژيم فعلي وبا نگاه كردن راديو و تلويزيون ايران چگونه مي توانند فرزندان خود را آموزش دهند. شما جاي مردم ما ... 30 سال به شما بگويند آمريكا بد است و ما حكومت اسلامي بهترين حكومتها است ، همانطور كه خميني مي گفت شما دل خوش به اين زندگي دنيائي هستيد ما هم اين دنياتان را مي سازيم هم آخرتتان را
2- هم مسئولين ايران (با توجه به افشاگري آقاي پاليزدار) از ايران مانند زالو دارند فيض مي برند و هم كشورهاي متحدشان (فلسطين، سوريه و حماس).
3- حكومتي كه در برنامه كودك خود به ذهن كودكان خردسال هم رحم نمي كند و با آموزش مجريان متبحر (برنامه خردسالان : بچه هاي عزيز دستهايتان را بالا بگيريد و باهم دعا كنيم: خدايا امام زمان هرچه زودتر ظهور كند. عمر رهبر را طولاني كن اينها صحبتهاي بهترين مجري كودك با نام عمو پورنگ است.) و حتي در سريالهاي خود به طرز ماهرانه اي مسائل عشقي را به سياست گره زده اند(سريال در حال پخش مرگ تدريجي يك رويا) بر روي ذهن تك تك افراد جامعه كار مي كنند.
4- من خودم دوست دارم با فكر و منطق مسائل را قبول كنم شايد روشن فكر نباشم ولي به عنوان يك فرد عادي اين جامعه وقتي سخنان دولتمردان آمريكائي يا يا كشورهاي ديگر در مورد بعضي از سياستهاي غلط آنها را مي شنوم (مثلا جنگ به عنوان تنها وسيله براي برقراري دموكراسي) و از طرفي دروغهاي دولتمردان كشور خود را به طور آشكار مي شنوم قضاوتم اين است كه دولتها به فكر مردم و منافعشان نيستند بلكه خود ما مردم هستيم كه بايد با هم ارتباط برقرار كنيم و دولتها را مطيع خود سازيم.
مردم كشور ما چه آنهائي كه آگاهي دارند و چه آنهائي كه از هيچ چيز خبر ندارند هر دو گروه از ترس اينكه به زندان بروند و يا كارشان را از دست بدهند دارند با يك فشار رواني زندگي مي كنند كه با اندك تنشي به جان هم مي افتند، براي همين است كه ما 8 ميليون پرونده قضائي در يك سال داريم. روزنامه ها هم اگر بخواهند مطلب واقعي بنويسند كه لغو امتياز مي شوند پس مجبورند براي گذران زندگي به نفع نظام بنويسند و جالب اينجاست كه مردم به اين نتيجه رسيدند كه بايد به اين نظام بپيوندند تا به راحتي زندگي كنند (گر خواهي نشوي رسوا هم رنگ جماعت باش) و وجدانشان را كنار بگذارند و چشمها را به ديدن واقعيتها ببندند. براي همين است كه ايرانا اينگونه مي نويسد و احمد باطبي را جاسوس مي خواند در حالي كه من خودم به شخصه شكنجه جوانان را در بازداشگاه ملاحظه كرده ام آن هم در يك شهرستان دور افتاد به جرم خوردن مشروبات الكلي حالا واي به حال جرم سياسي؟!!! يا آقاي نوري زاده را جاسوس موساد مي داند در حالي كه او هميشه آغاز برنامه اش را با سلام به خانه پدري مزين مي كند چطور جاسوسي است كه اينجا را(ايران) خانه پدري مي داند؟ و ديگر كارشناسان شما چون از دل مردم هستند و اين شجاعت را داشته اند كه اين حكومت را دور بزنند و اكنون ناله هاي مردم ستم ديده ايران را به گوش جهانيان برسانند مورد حجوم سران نظام قرار بگيرند و آنها را جاسوس بدانند من به عنوان يك ايراني دست تك تك آنها را مي بوسم و از آنها برادرانه تقاضا مي كنم صادقانه هرچه را كه مي دانند باز گو كنند تا رسوائي اين حكومتمداران فعلي آشكار شود.
اما در مورد عباس پاليزدار : در تمام صحبتهاي سران نظام از آيت الله خامنه اي گرفته تا سخنگوي قوه قضائيه : "ما بايد با مفسدان اقتصادي با منطق وآرامش برخورد كنيم" . سوال من اين است مفسد اقتصادي مگر دزد محسوب نمي شود؟ چگونه با يك دزد با آرامش و دقت رفتار مي شود؟ و بايد جرمش سالها طول بكشد تا اثبات شود اما يك دختر دانشجوي رشته دكترا به واسطه بودن با يك پسر كه حتي نامزد ايشان بوده به راحتي بازداشت مي شود برايش جرم تراشيده مي شود و نهايتا به طرز مشكوكي كشته مي شود يا دختران ما به واسطه پوشيدن لباس كه شخصي ترين چيز يك فرد است مورد حجوم قرار مي گيرند و روانه زندان مي شوند!!اين عدالت علي است يا شما ؟؟
متاسفانه مسائلي كه در جامعه ما اتفاق مي افتد بسيار واضح و گوياست من متعجبم كه چگونه سران نظام و مسئولين اينگونه بي خردانه صحبت مي كنند. خوب شما همكاران صداي آمريكا قضاوت كنيد : آيا مسئوليني كه اينگونه تفكر و عمل مي كنند نمي توانند بگويند اين فعاليتها جاسوسي است؟

arash گفت...

چقدر ساده بودیم .دلمان خوش بود آمریکا دوست مردم ایران است .ولی صد افسوس .
چقدر سرکوب شدیم با برچسب آمریکائی و جاسوس بیگانه.چقدر کشته دادیم .
چقدر صداها خفه شد به بهانه تخاصم با آمریکا.
به همین راحتی با یک دولت دیکتاتور و سرکوبگر و تروریست کنار می آید.
کافیست بمب اتمی نداشته باشد و اسراییل را تهدید نکند.
مردم ایران هم به جهنم . این ملاها برای اینکه در قدرت باشند هرکاری میکنند.
این چند ساله هم امریکا خوب بهانه برای سرکوب ما در اختیارشان گذاشت.
متاسفم برای خودمان که بعد از سی سال باید چشم امیدمان به بیگانه باشد.
این اپوزسیون مزخرف هم نتوانست یک دولت در تبعید تشکیل دهد و ان هم فقط
بهانه ای برای سرکوب شد.
دولتهای بیگانه فقط منافع خود را میخواهند و عاشق چشم و ابروی ما نیستند.
گویا فقط ایرانیان باستان به فکری آزادی مردم کشورهای دیگر هم بودند.
حاضرم جانم را برای آزادی ایران بدهم ولی در یک حرکت موثر و هماهنگ با
بقیه مردم .
ظاهرا همه حرف خود را میزنند و هیچکس به فکر اتحاد نیست.

ناشناس گفت...

سلام به وفای عزیز.
من فکر میکنم قبل هر چیزی یه سری کلاس جاسوسی و ... برای خبرسازان ایرنا بذاریم بد نیست!
متاسفم که با این لحن میگم اما واقعا مطالبی که ایرنا منتشر کرده مزخزف محضه!!
معلومه که به اندازه سواد کلاس دو هم از جاسوسی و تکنیک های اون چیزی نمیدونن!!
به نظر من یه کم این پول باد آورده نفت رو بدن و از سیا و موساد خواهش کنن یه سری کلاس آموزش تئوری و عملی جاسوسی براشون بذاره تا دفعه بعد اینجوری چرندیات نگن و آبروی یه ملت رو ببرن حالا خودشون هیچی!

ناشناس گفت...

درود به همه
قضیه کاملا روشن است. استفاده از عبارت "آشوب های کور 18 تیر" برای حرکت پاک و زیبای یکی از زاینده ترین و با شعور ترین گروه های مردمی ایران جای هیچ فکر و شکی را باقی نمی گذارد.
گوش مردم ایران از این حرفا پره.
آره وفا جان، سعی کن کمتر جاسوسی کنی.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

رامین گفت...

درود
اگر خبرگزاری ایرنا برخوردی جز این داشت باید تعجب می کردید . جمهوری اسلامی از پایه و اساس با هر گونه اطلاع رسانی آزاد و بی طرفانه به ملت ایران مخالف است کافی است نگاهی به فیلتر شدن سایتها و عملکرد رسانه های جمهوری اسلامی بیندازیم که چگونه با وقاحت هر چه تمام تربه انتشار اخبار یکطرفه و دروغ مشغولند
دشمنی با آمریکا و اسرائیل سیاست اصلی جمهوری اسلامی بوده و خواهد بود تا با تکیه برآن هر ندای آزادیخواهی بویژه در داخل کشور را به جرم واهی جاسوسی برای آمریکا و عامل بیگانه خفه کند و این دشمنی برای سرکوب تا آنجا پیش رفته که برقراری رابطه دوستانه و علنی با آمریکا برابر است با سقوط جمهوری اسلامی.

ناشناس گفت...

وفای عزیز اساسا اخوندها دنبال این مسیله هستند که منبری در مقابل اها وجود نداشته باشد چه شما باشید چه دراویش نعمتاللهی چه اقای مشیری چون اساس زندگی این افراد بر انحصار منبر در طول 1400 سال استوار بوده است و این تکنولوزی است که باعث ایجاد منابر بدون روحانی و خشم ایشان شده است عدم انعطاف در ادیان(چون حقیقت مطلق را به گمان خود عرضه کردهاند) نقطهی ضعف انهاست

ناشناس گفت...

مستقیم جان درود برتو

من فکر می کنم ایرنا فکرمی کنه همه جا ایرانه که بشه هرتهمت وبرچسبی را بهرکس زد و پاسخگو هم نبود!

بهرروی زیاد این مسئله مهم نیست
وفا جان یک خواهش
ازمسئولین صدای امریکا خواهش کن یک وبسایت درست مثل همین درست کنند تا دیگران بتوانند مستقیم مسائل ونظریاتشان را منعکس نمایند چون من برای شما می نویسم ( نوشتم) وشما مرا به یک ای میل پاس دادی!
ازاینکه دیگر آن نفوذی فرقه پایش از صدای امریکا قطع شد خرسندم مواظب باشید اینها ممکنست از پنجره وارد شوند ها......... گفته باشم
تندرست وموفق باشی گوینده و مفسر آگاه وخوش صدای صدای امریکا
اینهم وبلاگ من خواستی بیا وبخوان برایم پیام بگذار تاببینم کجای کاری
www.banafsheh707.blogfa.com

ناشناس گفت...

وفا جان سلام . خسته نباشی . ممنون بابت برنامه های خوب و آگاهی بخشتون تو وی او ای . وقت کردی یه سری هم به وبلاگ من بزن . بد نیست .

ناشناس گفت...

arash عزیز٬ در میزگردی با شما (دوشنبه ۱۰تیر) رابرت هانتر به آقای فرهودی گفت که در زمان اشغال افغانستان توسط شوروی کارتر حیرت آورانه ابراز داشت اگر روسها متعاقب آن خیال تعرض به ایران بسرشان بزند ایالات متحده بلافاصله به دفاع از ایران بر خواهد خاست و سپس اضافه میکند: این ربطی (بستگی) به دوستی و مودت نداشت (و این نیست که حوری ها بیایند و آواز بخوانند) بلکه لزوم حفظ منافع استراتژیک مطرح بود٬
بنا بر این فکر کنم بهتر باشد بیشتر متمرکز باشیم بر شناخت و برداشت درست از مختصات منافع مطرح کشورها در منطقه٬ تا اینکه با تصور نجات از سوی امریکا یا هر قدرت دیگری لحظه شماری کنیم
البته امتیازی در این بین برای ما وجود دارد و آن اینکه حداقل -وجود همین منافع- و به چالش کشیدن جمهوری اسلامی بخاطر آنها توسط قدرتهای جهان به ما این امکان را میدهد که - اگر با درک درست اخبار روز جهان- را پی کنیم و مترصد یافتن فرصتهای زیادی که در این میانه برایمان بوجود میآید باشیم در حرکتی که قطعا بدون حمایت نخواهد بود عاقبت می توانیم شانه هامان را از زیر بار سنگین حکومت شبه دینی شیعه که حاکمان آن حدود ۳ دهه کابوس مرد و زن و کودکمان بوده اند آزاد کنیم
نجات را از پی تهاجم بیرونی متوقع بودن حداقل در رابطه با وضعیت ما و کشورمان که با عراق و افغانستان تفاوتهای بسیاری دارد تیر را به هدف نزدن است چون این تفکر در صورت شیوع منجر به این خواهد شد که میلیونها ایرانی بنشینیم دست روی دست بگذاریم و اسارت در دست چند میلیون نفر را علنا" پذیرفته٬ غیور نباشیم٬ دست لرزان و کوتاه حاکمان جمهوری اسلامی را برای یغمای افزونتر ثروت سرزمینمان در این دم های واپسین شان و از سوی دیگر تعرض و آزار بیشتر شهروندان ایرانی باز گذاشته و نهایتا بهترین فرصتهای بر آمده از دل حادثه ها(تاریخ! شاید) را از دست بدهیم

حتما روی خودمان حساب کنیم وگرنه پیشاپیش باخته ایم

ناشناس گفت...

من از رهایی احمد نه فقط خوشحالم بلکه انگار خود آزاد شدم. من در تمام سالهایی که احمد باطبی در زندان بود خودم را با او هم احساس می دیدم. (احمد جان اگر این را می خوانی بدون که دل و یاد خیلیها با تو و دوستانت بود.)

رامین گفت...

درود
یک شبکه سیاسی دیگر از دیشب و در آستانه سالگرد 18 تیر از ماهواره هاتبرد حذف شد قبل از این نیز شبکه سیاسی دیگری که دکتر نوریزاده در آن برنامه پخش می کرد قطع شده بود . جدآ همکاری برادرانه ای بین جمهوری اسلامی و صاحبان کمپانیهای ماهواره ای در اروپا وجود دارد که نشان دهنده ارزش حفظ آزادی بیان در اروپا است.
بعضی از دوستان عقیده دارند که شبکه های سیاسی خارج از کشور هیچگونه مشکلی برای جمهوری اسلامی به حساب نمی آیند اما عکس العمل دیکتاتوری دینی حاکم بر ایران غیر از این را نشان می دهد .
نه تنها در داخل ایران هیچ مخالفی حق اظهار نظر ندارد بلکه صدای شبکه های خارج از کشور نیز خاموش می شود و این در حالی است که همه چیز تحت تاثیر برنامه اتمی قرار گرفته و به احتما ل زیاد طول ریش جناب سولانا تا زمان حل شدن مسئله اتمی با رهبر جمهوری اسلامی برابر خواهد شد .
پیروز باشید

ناشناس گفت...

در خبر سایت خبری ایرنا آمده بود که : «احمد باطبی بعد از خروج از ایران توسط گروهک تروریستی حزب دموکرات کردستان به نیروهای آمریکایی پیوست»
من خودم در حال حاضر پناهنده هستم و از روند کار پناهجویی به کشور سوم تقریبا اطلاعاتی دارم.
باید به عرض برسانم که اصلا پیوستن به نیروهای امریکایی عبارت درستی نیست!!!زیرا : بعد از اینکه شما دو مرحله مصاحبه ویک مرحله آزمایشات پزشکی را پشت سر گذاشتید از طرف امریکا به شما اعلام قبولی میشود.
اینکه بگوییم فلان پناهجو به نیروهای امریکایی پیوست خیلی دور از انصاف و کاملا مغرضانه به نظر میرسد.
شما چی فکر میکنین؟؟؟

ناشناس گفت...

سلام این نظر من هیچ ربطی به این قضیه نداره
باز هم یک نوآوری دیگر برای بالا بردن امنیت مردم ایران
تفتیش بایگانی عکاسی ها و انتشار عکس های خصوصی مردم توسط نیروهای پلیس
به سایت 7tir.com بروید و نمونه هایی از این محبت را در حق مردم ایران ببینید.
نمی دونم دیگه چی کار باید بکنم. فکر نکنم گریه هم دیگه بتونه یه ذره آرومم کنه
متاسفم برای خودم و برای هم وطنانم و برای کشورم

ناشناس گفت...

وفای عزیز
رندی میگفت یکی ازواحدهای درسی آخوندهاسخنرانی است.برای این منظورآنهارابه کوه وصحرامی برند.درآنجا مقداری سنگ جلویشان می چینندوبه آنها میگویندبرای این سنگها صحبت کنیدوهرچه هم دلتان خواست به گوئید.درآینده مستمعین شماهمین سنگها خواهندبود.
وفای عزیز اینکه میبینی آخوند تحمل انتقاد نداردازاین نوع تربیت وی میباشد.حمیدازایران

ناشناس گفت...

gبا سلام خدمت آقای وفا مسشتقیم . به نظر من آقای عیسی سحرخیز شاید حتی یکی از برنامه های آقای نوری زاده را هم تماشا نکرده اند و فقط به خاطر عقده هایی که در رابطه با خبرگزاری های خارج از کشور دارند هر انگی را که دلشان بخواهد می توانند بزنند .