۱۳۸۷ خرداد ۲۲, چهارشنبه

آمریکا و اتحادیه اروپا

پیش از سفر پرزیدنت بوش به اروپا تحلیلگران اروپایی از معطوف شدن نگاه رهبرانشان به دولت آینده ایالات متحده گفتند. فیگارو در فرانسه نوشت با وجودیکه آمریکا می کوشد "همکاریهای اروپائیان را در مسائل مختلف از جمله مسائل ایران و افغانستان گسترده کند،" این سفر با "احساس بی تفاوتی" همراه است. پابلیکوی اسپانیا نوشت "بوش با اروپائی خداحافظی می کند که از حالا به جانشین او می اندیشد." در همین حال تایمز در بریتانیا هشدار داد جهان نمی تواند مسائل مهم جهان را برای هفت ماه در نظر نگیرد." این روزنامه می نویسد سفر بوش باید جدی تلقی شود چرا که "او به شکلی در پر قدرت ترین موقعیت خود در سال آخر ریاست جمهوری است."

با وجودیکه تحلیلگران بین المللی انتظاری حداقل از تحولات عمده در نشست اتحادیه اروپا و آمریکا داشتند، اعضای اتحادیه اروپا در مورد اعمال تحریمهای مالی سخت تر علیه جمهوری اسلامی توافق کردند.

دیروز در پایان اجلاس در اسلوانی بیانیه مشترکی صادر شد که به موجب آن اتحادیه اروپا و آمریکا به شکلی "کامل و موثر" تحریمهای شورای امنیت سازمان ملل متحد را به دلیل سرپیچی جمهوری اسلامی از قطعنامه های شورای امنیت در مورد برنامه اتمیش به اجرا گذارند. در این بیانیه آمده است آمریکا و اتحادیه اروپا آماده اند "تدابیر بیشتری را به تحریمها بیافزایند."

پرزیدنت بوش در کنفرانس خبری با رهبران اروپائی گفت اروپا و آمریکا "پیامی روشن" به حاکمان ایران می فرستد. او افزود "ما به انزوای شما ادامه می دهیم...ما در صورت لزوم تحریمهای جدیدی اعمال خواهیم کرد." او پرسید "آیا آنها[حاکمان ایران] با گفتن اینکه ما به جامعه جهانی اعتنایی نمی کنیم به محروم کردن مردم ایران از آینده ای درخشان ادامه خواهند داد؟"

شما چی فکر می کنین؟

مطلب مشابه: پایان تور خداحافظی بوش با اروپا

۴ نظر:

ناشناس گفت...

بوش و اروپایی ها فقط حرف میزنند و حرف و این ما ایرانیان داخل کشور هستیم که زیر بار مشکلات و گرانیها و این اواخر قطع مداوم برق در روزهای گرم داره کمرمون میشکنه.
نسل ما دلره میپوسه و همه دنیا فقط حرفای قشنگ میزنن.
خودمون هم که عرضه اعتراض نداریم.ننگ بر ما.

ناشناس گفت...

آقای مستقیم من سالهاست که برنامه های شما و آقای چالنگی و بهارلو و بقیه دوستان رو دنبال می کنم. به نظر من برنامه های VOA از دید اطلاع رسانی ارزش بسیاری برای ایرانی ها خصوصا ایرانی های داخل ایران دارن. چون اتفاقات زیادی در ایران روزانه رخ میده که تو رسانه های ایران منعکس نمیشن و وجود یک رسانه خارجی برای انعکاس این اخبار موهبت بزرگیه. اما می خواستم اینو بگم که هیچ نیازی نیست شما در برنامه هاتون سعی کنید جنایت کار بودن این رژیم رو به اثبات برسونید. این مطلب سالهاست که به تمام اقشار ایرانی ثابت شده. حتی به خودیهاشون هم ثابت شده. الان تو ایران دیگه کسی رو نمی تونید پیدا کنید که بجز به طمع پول یا پست و مقام اعمال رژیم رو تایید کنه. حقیقت برای همه مردم روشنه. تنها دو مشکل وجود داره. یکی عدم وجود یک تشکیلات منسجم برای مبارزه علیه رژیمه و دیگری سفاکیت این رژیم دیکتاتوری در سرکوب مخالفینشه که اگر لازم باشه حاضره شهر تهران رو با بالای 10 میلیون جمعیتش با بمب کاملا نابود کنه ولی موجودیتش و منافعش حفظ بشه. بهرحال این هم داستان زندگی ما ایرانی هاست. من فقط امیدوارم جهان یک فکری به حال هسته ای شدن ایران بکنه. چون اگه آقایون به سلاح هسته ای دست پیدا کنن ممکنه فاجعه ای ایجاد کنن که بشریت تا به حال به خودش ندیده باشه.

ناشناس گفت...

سلام وفا جون
يه نگاهي به اين عكسا بنداز لطفن.
http://21mehr.com/2008/06/post_463.html

avangard گفت...

مما شات با رژيم تحميلي حاكم بر ايران منجر به سركوب مضاعف و تاراج سرمايه هاي اين خاك توسط راهزنان(آخوندهاي جنايتكار) خواهد شد واما حكايت آخوند اتمي: ايران غير ممكن است با شرط مذاكره كند ترفندهاي زيادي هم در آستين دارد از جمله نشان دادن كرنش و دعوت از سران عراق و گاهي با لحن آشتي جويانه آنهم براي خريدن وقت تا پايان دوران رياست جمهوري بوش و گريز از خطر حمله احتما لي و اما پس از آن و رياست جمهوري او باما به احتمال زياد دقيقا شرايطي بوجود مي ايد كه آمريكا .طالبان و صدام را سرنگون ساخت رژيم ملايان قدرتش مضاعف خواهد شد و در مذاكره بصراحت خواهد گفت انها را بعنوان اخونداي اتمي بپديريد چون چاره ديگري نداريد و ما به بمب اتمي دست يافتيم تا كره شمالي شويم { نه صدام بي بمب} و شما را در عمل انجام شده قرار داديم و امامردم امريكا روزهاي سياهي را بخود خواهند ديد قولي كه احمدي نژاد وعده ي تحققش را داده بود و تازه از انهنگام كلاشي رژيم براي خلع سلاح چند كشور اتمي آغاز خواهد شد