۱۳۸۷ تیر ۱۶, یکشنبه

G8 اجلاس سران گروه هشت



سی و چهارمین اجلاس سران گروه هشت در ژاپن برگزار می شود. ژاپن ، بریتانیا، کانادا، فرانسه، آلمان ایتالیا و روسیه. ما بعد از چهارده ساعت پرواز از واشنگتن به توکیو وارد شدیم. حدود دوساعت پرواز تا هوکایدو که شمالی ترین جزیره بزرگ ژاپن است و دو ساعت رانندگی تا محل کنفرانس در کنار دریاچه تویا.

وصف طبیعت زیبای هوکایدو کار دشواری است. صحنه های مه گرفته جاده کناره در حوالی نوشهر یا رامسر و بعضی وقتها هم پارک جنگلی نور و تله کابین نمک آبرود رو در ذهن تداعی میکنه.
اولین چیزی که بیش از هر چیز دیگه توجه رو به خودش جلب میکنه میزان احترامی است که مردم ژاپن نسبت به هم و به دیگران دارن.

در این چند روز از جزئیات نشست و تجربه های جالب در ژاپن با شما خواهم گفت. فعلا...

۱۳ نظر:

ناشناس گفت...

امیدوارم حال شما خوب باشد. مدتی است که قصد دارم این موضوع را مطرح کنم. البته مربوط به اخبار امروز شما نیست.

امروزه اخبار گوناگونی در بارۀ تحلیل رفتن بقایای مقبرۀ کورش بزرگ، شاهنشاه ایران زمین شنیده می شود و علت آن را آبگیری سدی در آن محل ابراز می کنند که باعث افزایش رطوبت منطقه گردیده.

من معتقدم که برطرف ساختن این مشکل ساده است. کافی است مقبرۀ کورش بزرگ راتوسط محفظۀ شیشه ای ضد رطوبتی احاطه کنند. در این صورت سد مذکور تاثیری بر این بنای تاریخی ثبت شده در آثار فرهنگی جهانی نخواهد داشت.

ساخت چنین شیشه ای با فناوری های موجود و اندازۀ نسبتآ کوچک این مقبرۀ بسیار ساده خواهد بود.

با اینکه معتقدم رژیم کنونی اهمیتی برای چنین موضوعی قائل نیست، میدوارم طرح آن باعث تفکر بسشتر گردد.

با تشکر،
مسعود ع.
وین، اتریش

مصطفی گفت...

دل خوش سیری چند؟

مصطفی گفت...

ریس جمهور بعدی اینطور که به نظر احمدی نژاد میرسه امام زمانه !!!
http://www.bbc.co.uk/persian/iran/story/2008/07/080706_ba-npn-ahmadinejad.shtml

ناشناس گفت...

با سلام
ميخواستم راجع به هواپيمايي كه در 12 تيرماه 67 سرنگون شد مطالبي بدونم.با تشكر

ناشناس گفت...

حالا قبر کوروش کبیر به جهنم، تو بگو چه بر سر پیکرش اومده؟!!
بعد از 26 قرن تا حالا، عرضه حفظ احترام پیکر کوروش کبیر و حفاظت از اون رو نداشتند و معلوم نیست این پیکر مبارک رو چی کار کردند؟!
اکنون این آرامشگاه ابدی دردی بدتر از رطوبت را باید در سینه خود نگه دارد و جدا از پیکر کوروش کبیر به حیات خودش ادامه دهد.
راستی آخرین خبری که من دارم، سر این پیکر مبارک پیش ملکه ماساگتها یعنی "تومروس" در ترکمنستان باقی مونده و خداوندگار کوروش کبیر (یهوه مقدس) خودش می دونه در این فاصله 2000 کیلومتری ترکمنستان تا تخت جمشید چه بلایی بر سر این پیکر مبارک بی سر آمده است!!
آقای مسعود(ع) لطفا اگر راهی به نظرتان می رسد آن را در اختیار فرزندان آریایی قرار دهید تا از گور به گور شدن این نیای بزرگ آریا بیش از این جلوگیری شود.

امیربلندیان گفت...

سلام وفا جان:امیدوارم حسابی از مناظر هوکایدو لذت ببری!
ضمنن در صورت امکان نگاهی به این طنز ابراهیم نبوی بنداز که خالی از لطف نخواهد بود.
http://tafsirkhabar.blogspot.com/

Unknown گفت...

سلام وفا جان
خوشحالم كه شما را به خودم نزديكتر حس مي كنم وقتي كه در كشور ژاپن هستيد.
اميدوارم به شما خوش بگذرد. فقط از مردمان حوالي هوکایدو بپرس آيا آقا زاده دارند؟ و اگر دارند آيا آنها هم با چوب درختان جنگلهاي هوكايدو سرمايه اندوزي مي كنند؟ بپرس آيا مردمان آنجا به خاطر تظاهرات عليه همين نشست G8 سركوب مي شوند و به زندان سياسي مي روند و نهايتاً كشته مي شوند؟ بپرس آيا در كشور آنهافقر و فحشا و فساد (اقتصادي و اجتماعي)بيداد مي كند ؟ خلاصه از آنها بپرس چه كردند كه ما نمي توانيم!!!!!

مصطفی گفت...

داستان چیه! صد در صد دستهایی در کارند. چطور اون زمان ( 30 سال پیش )با اینکه نه اینترنت بود نه ماهواره نه تلوزیون درست حسابی نه چیزی ، فقط 4 تا رادیو دره پیت اون اتفاق افتاد ، حالا بماند اون موقعه هم شاه گفت من به چشم آبی ها باج نمیدم و از این حرفا ، ولی با یه حساب دو دو تا چهار تا میفهمیم داستان دایی جان ناپلون اون قدی هم که فکر میکنیم ساده نیست و دست انگلیس هم توش بوده تا به نحوی کسانی رو که همه تقصیرات رو گردن انگلیس میندازند ، مسخره به نظر بیایند. همه چیز پشت پرده رو خوب میدونیم ولی خفته، خفته را کِی کند بیدار. آخ که دلم پره ، حیوان های انسان نمایی که بر مردم حکومت میکنند ، خبرگزاری ها را به وجود می آورند و همه چیز را گردن امریکا می اندازند. آخ از گروه 300 و m16

وفا گفت...

سهراب جان و امیر جان از پیامتون ممنونم. من هم از اینکه حداقل در وبلاگ با هم گپی می زنیم خوشحالم. ما اینجا تقریبا روزی 15 ساعت کار می کنیم و بیشتر وقتها فرصت غذا خوردن هم نیست. ولی همه اینها برای دوستان وفا داری چون شماست و همین پیغامها خستگی رو از تن آدم در می کنه

ناشناس گفت...

http://www.roozonline.com/archives/2008/07/post_8212.php, I think you are one of the only anchors there who may logically think about what exactly people think about you guys there. This article got a very high rank in Balatarin.com which is the iranian version of Digg.com. This would make me think , this has become something so common between people in Iran that Keyhan and VOA are acting so similar and with same policies but in two different direrections. don't know if you would show these stuff to the bosses there or this is also ganna be interpreted as " KHODESHOONAND" as what Mr. Baharloo always says to anyone who criticizes. Good Luck

مصطفی گفت...

lممنون میشم توی برنامتون یا حداقل وبلاگتون در این مورد هم صحبت کنید.
http://www.webneveshteha.com/photoblog/?page=3

مصطفی گفت...

آخه چرا ما عینه بقیه مردم دنیا نباید با آرامش زندگی کنیم. مگه ما ایرانی ها چه کار کردیم ، دنیا دست به دست هم دادن بیچاره کنن ما رو .بهترین جایی رو هم میشه درد دل کرد پیش آقا وفاست

ناشناس گفت...

جناب آیاز خان حواستون باشه که ما حواسمون خیلی خوب به تیکه های دو پهلوی شما هست .جواب شما باشه همون دو خطی که کورش دستور داد رو آرامگاهش بنویسند برا شماها که در بدر دنبال ساخت تاریخ دیگری برا این مملکت هستین

"ای انسان هرکه بخواهی باشی و از هرکجا که می‌آیی بدان که من کوروش بنیادگذار امپراتوری ایران هستم. بر این توده خاکی که جسدم را پوشانده است، رشک مبر"

فکر کنم اون عبارت آخرشو برا امثال شماها نوشته.