۱۳۸۷ تیر ۲۲, شنبه

اجلاس گروه هشت - برنامه اتمی ایران

در بند پنجاه و نه بیانیه سی و چهارمین اجلاس سران گروه هشت در هوکایدوی ژاپن آمده است:

"ما نگرانی جدی خود را از مخاطرات گسترش تسلیحات برنامه اتمی ایران و ادامه بی توجهی ایران به تعهدات بین المللی اش ابراز می داریم. ما قویا از ایران می خواهیم تا به شکل کامل و بدون تاخیر از قطعنامه های 1696، 1737، 1747 و 1803 شورای امنیت سازمان ملل متحد متابعت کند و بطور خاص تمام فعالیتهای مرتبط با برنامه غنی سازی خود را متوقف کند. ما همچنین قویا از ایران می خواهیم تا کاملا با آژانس بین امللی انرژی اتمی همکاری نماید. این همکاری باید شامل توضیحات درباره مسائل مطرح شده در آخرین گزارش دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی باشد. ما قاطعا از تلاشهای چین، فرانسه؛ آلمان، روسیه، بریتانیا و ایالات متحده از طریق نماینده ارشد اتحادیه اروپا حمایت می کنیم و با آنها همکاری می نمائیم تا راه حلی از طریق مذاکره بیابیم و قویا از ایران می خواهیم به پیشنهادی که به تاریخ 14 ژوئن 2008 به آنها ارائه شده پاسخ مثبت دهد. ما همچنین از تلاشهای دیگر اعضای گروه هشت به ویژه مذاکرات ژاپن در سطوح عالی برای دستیابی به راه حلی دیپلماتیک مسالمت آمیز قدر دانی می کنیم. ما از تلاش گروه اقدام مالی Financial Action Task Force برای کمک به کشورها در مسیر اجرای تعهدات مالیشان منطبق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد استقبال می کنیم."

شما چی فکر می کنین؟

۱۲ نظر:

ناشناس گفت...

برای چی در مورد تهدیدات جدید این کشورک اسرائیل نسبت به ایران سکوت می کنید؟ چرا وقتی اسرائیل مانور نظامی می کند همه ی مطبوعات خفه خون می گیرند و سیاستمداران غربی آن را "تهدید امنیت جهانی" نمی خوانند ولی تا لمپنهای اسلامی در جواب چند تا موشک هوا می کنند "امنیت" دنیا به خطر می افتد؟ بسیاری از ایرانیان مانند من از این حکومت کثیف نفرت دارند و می خواهند که هر چه زودنر از شر آن راحت شوند ولی تهدیدات کشورکی مثل اسرائیل که بود ونبودش برای ما ایرانیان اصلا نباید اهمیت داشته باشد، ما را در دو راهی و بلکه به ناچار در کنار لمپنهای اسلامی قرار دهد. غرب باید لمپنهای نوع یهودی را هم سر عقل بیاورد که حمله ای به ایران نشود. و در پایان ممکن است شما "کارگزاران" سیاست خارجی آمریکا اینطور توجیه کنید که اسرائیل ماهیتش را در خطر می بیند و از سوی ایران بارها تهدید شده. اولا اینکه حتی اگر لمپنهای اسلامی بمب اتمی داشته باشند برای آن نقش بازدارنده قائلند به این معنی که خوب می دانند در صورت استفاده از آن مورد حملات کشنده متقابل قرار خواهند گرفت و آنقدرها هم که فکر می کنید آخوند جماعت کودن نیست که موجودیتش را به خطر بیندازد. و ایکاش شما دستاندرکاران صدای آمریکا که مطمئنم همه دارای پاسپرتهای آمریکایی هستید ودر اعماق وجودتان خود را بیشتر آمریکایی می دانید تا ایرانی حداقل یک ذره هم در مورد موجودیت ایران نگران خاطر می بودید.

ناشناس گفت...

سلام وفا جان،
من از منطقه ظفر تهران هستم.ما قبلا روی شبکه شما پارازیت داشتیم ولی یه چند ماهی بود که دیگه پارازیت نبود یا اثری نداشت اما الان یه هفته است
که پارازیت ها شروع شده و از ساعت هفت شب روی کانال شما پارازیت میفته.
می شه این رو با هر کسی که می شه در میون بذارین تا یا فکری برای مقابله
کنن یا چند روی تا فرکانس جدید دیگه
هم بیاید.

ناشناس گفت...

با عرض سلام
فقط می خواهم این موضوع را متذکر شوم تا زمانی که دولت احمدی نژاد از حمله آمریکا و دیگر متحدانش آسوده باشد ، به فکر مذاکرات دیپلماسی نخواهد افتاد.
مسئله انرژی هسته ای را نیز آنقدر کش می دهد تا نوبت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برسد آنگاه بررسی موضوع به تعوق می افتد و این همان چیزی است که احمدی نژاد می خواهد

ناشناس گفت...

اول از اینکه آقای حسین از آلمان خوش بحال شما که پاسپورت آلمانی ندارید و هر موقع هم که دلتون میخواد یک سر میرین ایران تا به برادرای لمپن اسلامیتون سر بزنید.ولی حالا جواب سوالتون رو بدم .شما میدونی چرا "وقتی اسرائیل مانور نظامی می کند همه ی مطبوعات خفه خون می گیرند؟" برا اینکه اونها فتوشاف(فتوشاپ)ورژن 15 ندارن که.شما اصلا میدونی فتوشاف ورژن 15 چیه؟از بمب اتمی بدتره.خیلی راحت میشه تمام مراکز دنیا رو باهاش هدف گرف و سه سوت منفجر کرد.همونطور هم که ملاحظه کردین دودش هم از خود واقعیش بیشتر و غلیظ تره.اون بد بختای ننه مرده چون فتوشاف ندارن مجبورن بروند و کلی پول مفت خرج مانور مشترک بکنند.حالا تو حساب کن فتوشاف ورژن 15 رو بزارن سر کلاهک شهاب 8 دیگه چی میشه.بیا و تماشا کن .همچین میخوره به هدف که.
البته اونجوری که من شنیدم بدلیل تحریم اینا فقط فتوشاف ورژن 7 رو در اختیار داشتن که برادرای سپاه کلی روش کار کردن توسط متخصصین داخلی به ورژن 15 ارتقا دادن.
(اسفند و اسفند دونه اسفند صد و سه دونه.بترکه چشم حسود و بخیل)

ناشناس گفت...

در یک مکانی مانند اینجا هر کس می تواند نظر خود را اعلام کند حتی اگر معنی و مفهومش را خود گوینده هم نفهمد و آنقدر در جمله سازی و استفاده از کلمات ناشی باشد که خود هم در پایان به دعا و اسفند و از این مزخرفات برسد. راستش را بخواهی صحبتهای تو آنقدر بی معنی بود که من وقت خود را با "جواب" دادن به آن تلف نمی کنم. فقط خواهشی از تو و امسال تو دارم. اسم قشنگ "رستم" را دیگر به لجن نکش. خیلی سخته که یک اسم مستعار معمولی پیدا کنی؟ هر موقع این مرحله رو رد کردی، خبرم کن باهات کار دارم.

مصطفی گفت...

بابا ما ایرانیا با هم نمیسازیم چه برسه بقیه با ما

وفا گفت...

نبرد رستم و حسین در آوردگاه چی فکر می کنین داره از مرحله تبادل افکار خارج می شه. به عنوان داور بی طرف خواهش می کنم نظرهاتون رو هر چه که هست با احترام و در مورد موضوع بگید و از برخورد لفظی و شخصی خودداری کنید. من به شخصه از نظرها لذت می برم و کمک بسیار میگیرم تا برنامه ها رو طوری تنظیم کنم که نقطه نظرات شما هم در اون مطرح بشه یا سوالات احتمالی تون پاسخ داده بشه ولی اگه مسئله شخصی و غیر احترام آمیز باشه از درج اون معذورم و در عین حال کمکی هم به من و دیگران نخواهد کرد.

ناشناس گفت...

البته من قصد ندارم این جارو به کارزار نبرد رستم و حسین تبدیل کنم.فقط در یک جوابیه کوتاه عرض کنم اون کسی که باید حرف من رو متوجه بشه ، متوجه شد...
از افراد دیگری هم که توان درکش رو ندارن گله ای ندارم. همانطور که من توان درک لقط "لمپن" رو ندارم.
من با ادبیات خودم صحبت میکنم و شما با ادبیات خودتون که تو همین چند تا خطی که گهر افشانی کردین پر از لغات (خفه خون ،لمپن ،مزخرفات، لجن ... )
پس در نفهمیدنمون تا اینجا بی حساب شدیم.
ولی یک چیز رو فهمیدم اون هم اینکه در ادبیات شما میشه یک کشور رو کشورک خطاب کرد،میشه هر کسی رو خائن به وطن و سر سپرده آمریکا خطاب کرد و حتی میشه برای اسم دیگران هم تعیین و تکلیف کرد.
من اون اسفند آخر رو برای شما و برادرای گرافیست سپاه، مشترکن دود کردم.تا باشد روزی که با سربازهای وفاداری مانند شما از کشور آلمان نازی و سلاح فتوشاپ برویم به جنگ "کشورکی" به نام اسراییل.

ادامه این بحث از حوصله من و دیگران خارجه...

ناشناس گفت...

سلام به همه و به تو وفای عزیز
به نظر شما چرا اروپایی ها تا به حال به این نتیجه نرسیده اند که با حکومتی مثل حکومت ایران نمیشه منطقی حرف زد؟
یعنی از فشار بیشتر و حتی فشار نظامی به ایران می ترسن؟
یعنی قدرت نظامی ایران این قدر زیاد شده که این همه کشور قدرتمند نمی تونن لحن صحبت رو یکمی نظامی تر کنن؟
با بیانیه که نمیشه رو این حکومت تاثیر بذارن. به نظر شما میشه؟
تحریم ها هم روی کشوری که حکومتش هزینه و سختی های تحریم رو به دوش مردمش منتقل می کنه و اصلا هم پاسخگو نیست تاثیری نداره. شاید ساخت بمبشون یکمی عقب بیفته ولی با این وضع کاری از پیش نمی ره.
نظر شما دوستانم چیه؟

ناشناس گفت...

این اولین باری نیست که کسی بحثی را با من شروع می کند و بعد از رد و بدل شدن "احترامات خاص" دیگر خبری از طرف مقابل نمی شود. با تو "وفا" موافقم. پس از این به بعد هم مثل گذشته عمل می کنم. به این معنی که نظرم را ابراز می کنم و هر کس هم که جوابی (بخوانید حمله ای) به من کند عوض اینکه حرف حسا بی بزند، در اون صورت سعی میکنم بر اصل "جواب ابلهان خاموشی است" عمل کنم. این متن را فقط به این منظور نوشتم که شروع کننده کس دیگری بود، خواستم تمام کننده من باشم.

ناشناس گفت...

- موجودیت (برقراری) جمهوری اسلامی با موجودیت مردم و کشور ایران ۲ موضوع جداست و باحتمال قوی هر کدام تحت ملاحظات خاص خود قرار داشته و بررسی میشوند
- در تمام خبرها و تحلیلها اینرا شنیده و صحتش را درک کرده ایم که اسرائیل نه میخواهد و نه قادر است به ایران حمله کند بنابراین مانورهای نظامی آنها تنها میتواند جنبه ی دفاعی داشته باشد
- نظام شبه دینی حاکم بر ایران هیچ بعد دهشتناکی برای قدرتهای دنیا ندارد و در صورت اتخاذ تصمیم برای تخریب ارکانش به سرعت متلاشی میشود اما از نظر دور نماند که آنها بمجرد اینکه حس کنند در سرازیر چنین زوالی قرار گرفته اند پیش از گریز٬ بی رحمانه ترین صدمه ها را به مردم ایران وارد خواهند کرد.. یعنی حتی اگر بمب اتمی هم در کار باشد آنرا بر سر مردم میزنند٬ بعد میروند

ناشناس گفت...

سلام وفا جان
فقط در مورد پوشش خبری این اجلاس توسط رسانه های جمهوری اسلامی این نکته را باید گفت که از بین آدمکهایی که مخالفان این اجلاس از سران کشورهای شرکت کننده تهیه کردند تنها با نشان دادن آدمکی که از جرج بوش تهیه شده بود مثل همیشه افکار عموم مردم ایران را که به جز خبر گزاری رژیم جمهوری اسلامی به منبع خبری دیگری دسترسی ندارند رابه جهتی صوق داد که مردم فکر کنند که در خارج از ایران هم مردم دنیا با رهبران امریکا مشکل دارند و امریکا در کل در نظر مردم دیگر گشورها منفور است!!!!!!!!