۱۳۸۷ تیر ۲۵, سه‌شنبه

"قدرت نمایی" موشکی ایران

در حالیکه برخی از کارشناسان از حرکت خاورمیانه به سوی جنگ در هراسند برخی دیگر آزمایش موشکی ایران و افزایش شعارهای ضد آمریکائی و اسرائیلی را پروپاگاند می خوانند. زود دویچه زیتونگ در آلمان می نویسد "نمایش تهاجمی ادامه می یابد." اما بی بی سی این آزمایش ها را "هشدار آشکاری از طرف ایران" خواند. ال پائیس در اسپانیا ابراز نگرانی می کند که "این تحریکها می تواند به ضد و خورد منجر شود،" به خصوص که ایران و آمریکا در خلیج فارس مشغول مانورهای نظامی هستند. روزنامه الشرق الوسط با نگرانی می نویسد "جنگ" میان ایران و اسرائیل یا آمریکا "غیر قابل پیشگیری است." یدیوت آهارنوت در اسرائیل می نویسد اسرائیل در صورت حمله به تاسیسات اتمی ایران وارد "جنگی بی پایان" حواهد شد. این روزنامه خواستار "مباحثات جدی" در این مورد شده است. العربیه بر این باور است که تهدید ایران تو خالی است و توان نظامی ایران "بزرگنمایی" شده است.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، گوردون جاندرو، می گوید " توسعه موشکهای دوربرد توسط ایران نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد است و با مسئولیتهای ایران در قبال جهان کاملا مغایرت دارد." او همچنین افزود "اگر ایران بخواهد اطمینان جامعه بین المللی را جلب کند باید از ادامه آزمایش های موشکی خودداری کند."

شما چی فکر می کنین؟

۱۴ نظر:

وفا گفت...

امیر در ایمیلی به برنامه تفسیر خبر نوشته است :

من به کرات در برنامه شما میشنوم که همه مهمانان از حمله امریکا به ایران در هراسند ولی باید بگویم لا اقل از صد نفراز اطرافیانم که از عامه مردم عادی تحصیل کرده بازاری وکارمند هستند حمله به ایران را تنها و تنهاترین راه سرنگونی این رژیم میدانند و حاظرند برای تحقق این مهم و رسیدن ایران به جایگاه اصلی و والای خود تن به این سختی بدهند لازم به ذکر است که در شهر ما تعداد زیادی از افغانها و عراقی ها زندگی میکنند که وقتی از آنها میپرسیم که حمله آمریکا به کشورشان چه پیامدی داشت همهگی به جمله رضایت خود را از اوضاع کشورشان اعلام میکنند و میگویند که قابل مقایسه با قبل نیست برای مردم ایران بالاترین چیز تغییر نظام است که که من این را از افرادی چون پدر شهید انقلابیون تند رو قبل انقلاب آخوند محل و خیلی از افرادی که شاید در نگاه اول طرفدار این نظام به نظر میرسند میشنوم و متاسفانه یا خوشبختانه همه منتظر حمله امریکا و تغییر نظام و به روی کار آمدن حکومت دموکراسی مردمی هستند
امیدوارم که این مطالب را عنوان کنید و یا به نظر سنجی بگزارید تا از صحت آنها مثل من مطمئن شوید

ناشناس گفت...

یک خاطره از زمان سربازی یادم میاد که زیادم بی ربط به موضوع شما نیست.
زمانی که سازمان مجاهدین یه حمله موشکی به ساختمانهای فرماندهی سپاه داشت.برای من که در اون زمان اونجا بودم کاملا یادم میاد چطور ظرف یکی دو ساعت تمام خیابونهای اطراف رو بستند یک تعداد ماشین تصادفی و دربو داغون به محل آوردند . شروع به فیلم برداری و در واقع فیلم سازی کردن و در اخبار همون شب این رو به عنوان حمله منافقین به کوی معلمان یا همچین چیزی عنوان کردند.به عقیده من رژیم از همین الان جهت بر انگیختن حس وطن پرستی مردم و بر انگیختنشون علیه حمله احتمالی آمریکا از همین الان ترتیب سناریو ها و فیلم های غم انگیز زیادی رو برا خوراک تلوزیون داده و چه بسا حتی در حین حمله آمریکا خودش هم چند تا مدرسه و کودکستان منفجر کنه تا بگه بببینین چقدر آمریکا جنایتکاره.به نظر من از همین الان تا وقت هست باید به مردم در زمینه این سناریو سازی های رژیم هم آگاهی کامل داد.
در ضمن من تا یک حدی با صحبتهای دوستمون امیر موافقم .اگر هم زمان با اون حمله به تاسیسات نظامی رژیم نیروهای مردمی هم سازماندهی شده باشند میتونه نتیجه خیلی خوبی بده.ولی خلع یک نیروی مردمی سازماندهی شده در حال حاظر مشهوده.

ناشناس گفت...

باسلام
من فقط از یک چیز می ترسم آنهم طبعات حمله آمریکاست که قطعا دودش به چشم ملت می رود و مردم باید تاوان مشکلات بوجود آمده را بدهند نه آنهائی که مسبب بوجود آمدنش هستند (احمدی نژاد و طرفدارانش)
این رژیم را باید از درون ویران کرد نه از برون، مردم گناهی ندارند جز اینکه محکوم به زندگی در کشوری هستند که حکومتش به فکر جنگ و نابودی استکبار جهانی و کلمات تکراری دیگری در این زمینه است

ناشناس گفت...

اینکه به یک فردی که موافق حمله ی نظامی از سوی یک کشور اجنبی به کشورش باشد، چه اطلاق می شود جای خود. موضوع مهمتر این است که اکثر این افراد دشمنی با حکومت اسلامی (که در ضد ایرانی بودنش هیچ شکی نیست) آنها را به حدی کور کرده که قادر نیستند خطرها و عواقب یک چنین جنگی را ببینند. همانطور که در سال 57 دشمنی با شاه چنان افراد را کور کرده بود که قادر به دیدن خطری بزرگتر نشدند.
حمله ی آمریکا به ایران چنان نخواهد بود که مثلا یک بمب هوشمند برود بخورد به خانه ی خامنه ای و بعد هم رژیم بر بیفتد و همه به خیابانها بریزند و شیرینی پخش کنند. بمبهای آمریکایی همین نیمچه مدنیت را که حاصل 100 سال تلاش است را هم نابود خواهد کرد.

ناشناس گفت...

آخر یک ملتی بیاد صحبت از لغات اجنبی و این چیزها بکنه که حداقل پول مملکتش مفت مفت دست لبنانیها نباشه.تمام منابع نفت و گاز دریای خزرش دست روسیه نباشه.منابع گاز مشترک جنوبشو قطر با قدرت هرچه بیشتر صادر نکنه.تمام افتخارات تاریخیش در زمینه هنرو فرهنگ و ادبیات مورد ادعای ترکیه و کشورهای دیگه نباشه و هزاران موارد دیگه.
همچین بعضی از ماها میگیم "اجنبی" انگار که فقط آمریکا تنها کشور اجنبی رو زمین هست.یادمون نره همین اجنبی ها بخش بزرگی از کشورمون شامل آذربایجان رو از دست کشور رفیق روسیه نجات دادند.بنظر من چیزی که مهم هست ملت ما باید از فرصتهای تاریخی که خیلی هم کم پیش میاد در جهت منافع مملکتش استفاده کنه.اگه ملت ایران منافع همسو با کشوری مثل آمریکا داره این یک شانس تاریخی حساب میشه.بجا شعارهای همیشگی پوچ و تو خالی "اجنبی" باید یک جبهه مردمی قدرتمند تشکیل داد تا به وقتش حرفمون جلو آمریکا خریدار داشته باشه.و در موقع سرنگونی رژیم ما تعین کننده و بازیگر اصلی میدان باشیم.به عقیده من این رژیم با پشتوانه سی سال پول نفت و گاز که باهاش اسلحه خریده .آدم خریده.ایدئولوژی تولید کرده.هر گز رفتنی نیست مگر اینکه نیروی خیلی پرزور نظامی در مقابلش باشه.

ناشناس گفت...

سلام به همه
یک سوال دارم از دوستانی که با اقدام نظامی در برابر رژیم ایران مخالفند.
کدام راه حل دیگری بهتر است؟
مواردی که مزیت حساب می شوند چیست؟
زمان - هزینه ها - نتایج
بیایید در مورد این سه مورد صحبت کنیم.
در مورد زمان : شکی نیست که اقدام نظامی بهترین انتخاب است.اگر با این موضوع مخالفید خوشحال می شوم که راه حلی را مطرح کنید که نیاز به زمان کمتری داشته باشد.
اما در مورد هزینه ها :
آیا اقدامات مدنی در برابر یک حکومت دیکتاتوری هزینه کمتری دارد؟
تا کی باید نیروها و وزنه های فکری مخالف از بین بروند؟ نیروهایی که می توانند از بهترین انتخاب ها برای آینده باشند. اگر مرگ هم وطنانمان هزینه است، به نظر من این هم یک هزینه بسیار سنگین است.
در آخر هم نتایج : اقدام مدنی که ممکن است دهها سال طول بکشد و فرصت های بسیاری را از بین ببرد بهتر است یا یک اقدام نظامی که پس از آن همان دهها سال زمان برای اقدامات مدنی را برای بازسازی در اختیار قرار می دهد.
نظر شما چیست؟

ناشناس گفت...

پیشنهاد می کنم به سایت 7tir.com یه سری بزنید و ببینید که این حکومت چه فیلم هایی بازی می کنه. و ببینید یک اقدام زیبا در پرتاب چند موشک همزمان چقدر می تونه جالب باشه و چقدر می تونه یه کشور رو مسخره دنیا بکنه.
قدرت ایران اونقدرها هم زیاد نیست و فقط داره خودشو بزرگ نشون میده.
آفرین به برادرهای سپاه که این قدر تو زمینه های گرافیکی و فیلم ساختن پیشرفت کردن.
بعید نیست فردا بیان و نظر رستم رو هم اجرایی کنن

ناشناس گفت...

سلام به حسین عزیزم در آلمان
حسین جان ما باید یک چیز دیگر را در نظر بگیریم. آیا ما زمان کافی برای مبارزه و اصلاح تدریجی را داریم؟
اگر وقت را تلف کنیم و رژیمی مثل ایران به بمب اتمی و تکنولوژی موشک های دوربرد دست یابد، دیگر هیچ کسی نمی تواند جلوی جنون این حکومت را بگبرد.
می دانی حسین جان گاهی وقت ها راه دیگری باقی نمی ماند جز اقدام نظامی.
تازه به نظر من (که می دانم تو مخالف آن هستی ولی نمی دانم چرا) وضعیت جنگی با وضعیت الان هیچ فرقی نداره.الانم هر روز می جنگیم با حکومت که بتونیم لباسی را که دوست داریم بپوشیم. می دونی این یعنی چی؟ می دونی اینکه حق نداشته باشی حرفی رو که به نظرت درسته رو بزنی یعنی چی؟ می دونی هر روز ببینی فرصت هایی رو که کشورت برای بهتر شدن داشت رو از دست می ده که هیچ اوضاع بدتر هم می شه یعنی چی؟
می دونی فروش دختر های هم وطنت به کشورهای عربی به خاطر وضعیت بد اقتصادی یعنی چی؟
می دونی هر روز حداقا 20 تا کودک خیابانی دیدن یعنی چی؟
می دونی هر روز انتشار یه خبر از مفاسد اقتصادی و اخلاقی حکومتی ها یعنی چی؟
می دونی اختصاص بیشتر از 75 درصد درآمد خانواده ها به هزینه های مسکن یعنی چی؟
می دونی دیدن گرسنگی و فقر و سو تغذیه هم وطنات یعنی چی؟
می دونی نداشتن امید به آینده یعنی چی؟
می دونی دیدن نابودی فرهنگ و تاریخ کشورت که عاشقشی چه دردی داره؟
و تا دلت بخواد می تونم از این می دونی ها برات بگم
مطمئنم تو هم اینارو دیدی و درک می کنی
آره حسین جان ما همین الانم تو جنگیم . یه جنگ خیلی بدتر.
حسین جان البته این فقط یه نظره . امیدوارم ناراحتت نکرده باشم
سپاسگذارم

ناشناس گفت...

اول از همه این که ناراحت شدن از نظر مخالف کاملا عادی است و هر کس که نظر مخالفی بشنود و ناراحت شود به این معنی نیست که آزادیخواه و یا دموکرات نیست. شرط دموکرات بودن در این است که انسان برای دیگران هم این حق را قائل باشد که دارای نظر دیگری باشند هر چند که آن نظر کاملا ناآگاهانه و ساده لوحانه باشد.و اما اصل موضوع
من می توانم به آن لیست سینا حداقل 10 تای دیگر اضافه کنم که چرا حکومت لمپنهای اسلامی باید هر چه زودتر بیفتد و یا سهراب از چند اجنبی دیگر نام می برد ولی این از اجنبی بودن آمریکا چیزی کم نمیکند فقط لیست را تکمیل می کند. مسئله این است که ما ببینیم چه می خواهیم. آیا یک کشور سر فراز و پیشرفته از هر نظر می خواهیم؟ آیا یک حکومتی می خواهیم که بر آمده از اراده ی ملی برای تامین منافع ملی باشد؟ می دانم که جواب همه مثبت است فقط حرف من این است که دچار توهم نشویم که حمله ی نظامی غرب ما را از نکبت اسلامی رها و به خواستهایی که در بالا بر شمردم می رساند. نه الزاما به این دلیل که غرب با ما پدر کشتگی دارد بلکه از دید هر فرمانده ی نظامی باید اگر جنگی رخ دهد باید حکومت اسلامی و اجبارا ایران را چنان کوبید که نتواند تا دهها سال دیگر جون بگیرد و اسباب درد سر شود. در سال 57 بسیاری از این به اصطلاح نخبگان نظر بر آن داشتند که حکومت شاه بیفتد، هر چه بیاید بهتر خواهد بود. و امروز ما باید درس بگیریم و بدانیم همانطور که شانس بهتر شدن وجود دارد، راه برای بدتر شدن مسدود نیست. از این حرف نمی خواهم مانند دوم خردادیها و اکثریتی و توده ای این نتیجه را بگیرم که دودستی حکومت اسلامی را بچسبیم چون ممکن است بدتر شود. بلکه شبح جنگ باید از سر ایران برداشته شود تا بتوان به حکومت کثیف اسلامی پرداخت

ناشناس گفت...

سلام به همه و به حسین دوست عزیزم
حسین جان ممنونم از نظرت. حسین جان اگه نظر اول من رو خوندی خوشحال می شم نظرتو در مورد اون هم بدونم. البته اگه دوست داشتی.
با سپاس.

ناشناس گفت...

كاش آمريكا به ايران حمله ميكرد تا راحت شيم از دست دولت توتاليتر و زورگوي فاشيستي آخوندي
كاش
كاش
اين ترقه هاي روسي و كره اي فقط ميتونه بچه ها رو بترسونه نه دولتي مثل آمريكا رو كه قويترين ارتش و اقتصاد دنيا رو به واسطه آبادي و آزادي مملكتش دارا ميباشد.
با تشكر امير

ناشناس گفت...

در جواب سینا که از روی لطف ارادت زیادی هم به من دارد:
"زمان - هزینه ها - نتایج"
برای من از همه بیشتر نتایج مهم است. آیا تو یا هر کس دیگر که با تو هم نظر است می تواند تضمین کند که نتایج یک حمله ی نظامی از دید یک ایرانی مثبت خواهد بود؟ باور کن یعنی مطمئن باش که جورج دبلیو بوش هم نمی تواند این تضمین را حتی از دید آمریکایی بکند. گذشته چراغ راه آینده است. نگاه کن به عراق. عراقیها باید تا 20 سال دیگر بسازند تا به استاندارد به درد نخور صدام حسین برسند. این حرف من نیست حرف مهندس آمریکایی شاغل در آمریکاست. هر از چند گاهی بمبی در عراق می ترکد و چند نفر بدبخت را با خود به هوا می برد؟ آن را به توان "ن" بگیر آن وقت تقریبا دستت می آید که در ایران چه خبر خواهد بود. امروز آمریکاییها دارند با عراق چونه می زنند که 50 سال دیگر در آنجا پایگاه داشته باشند و تازه مصونیت برای اتباع خود هم می خواهند. یعنی اگر سربازهای آمریکایی برای خواهر تو و من مزاحمت ایجاد کردند دستگاه قضایی ایران هیچ کاره است. ووو
من می توانم ساعتها راجع به "نتایج" برایت بنویسم ولی حتی اگر قادر به انجام این کار هم نمی بودم یک موضوع را مطمئنم و آن این است که آمریکا اگر زمانی به ایران حمله کند، برای اینکه تو یا چند تا دیگر این را خواسته اند نخواهد بود. و اگر هم حمله نکند به این دلیل نبوده که از امثال من ترسیده باشد، بلکه به خاطر اینکه از "نتایج" برای خود و آمریکا در شک و تردید بوده.

ناشناس گفت...

متن قبلی دارای چند اشتباه کوچک بوده است لطفا آن را با این جدیده جایگزین کن.

در جواب سینا که از روی لطف ارادت زیادی هم به من دارد:
"زمان - هزینه ها - نتایج"
برای من از همه بیشتر نتایج مهم است. آیا تو یا هر کس دیگر که با تو هم نظر است می تواند تضمین کند که نتایج یک حمله ی نظامی از دید یک ایرانی مثبت خواهد بود؟ باور کن یعنی مطمئن باش که جورج دبلیو بوش هم نمی تواند این تضمین را حتی از دید آمریکایی بکند. گذشته چراغ راه آینده است. نگاه کن به عراق. عراقیها باید تا 20 سال دیگر بسازند تا به استاندارد به درد نخور صدام حسین برسند. این حرف من نیست حرف مهندس آمریکایی شاغل در عراق است. هر از چند گاهی بمبی در عراق می ترکد و چند نفر بدبخت را با خود به هوا می برد. آن را به توان "ن" بگیر آن وقت تقریبا دستت می آید که در ایران چه خبر خواهد بود. امروز آمریکاییها دارند با عراق چونه می زنند که 50 سال دیگر در آنجا پایگاه داشته باشند و تازه مصونیت قضایی برای اتباع خود هم می خواهند. یعنی اگر سربازهای آمریکایی برای خواهر تو و من مزاحمت ایجاد کردند دستگاه قضایی ایران هیچ کاره است. ووو
من می توانم ساعتها راجع به "نتایج" برایت بنویسم ولی حتی اگر قادر به انجام این کار هم نمی بودم یک موضوع را مطمئنم و آن این است که آمریکا اگر زمانی به ایران حمله کند، برای اینکه تو یا چند تا دیگر این را خواسته اند نخواهد بود. و اگر هم حمله نکند به این دلیل نبوده که از امثال من ترسیده باشد، بلکه به خاطر اینکه از "نتایج" برای خود و آمریکا در شک و تردید بوده.

ناشناس گفت...

با درود بيكران خدمت دوستان عزيز در صدا و سيماي امريكا . عرض شود كه از قديم گفته اند از طبل ميان تهي صداي زيادي در ميآيد . اين موشك پراني ناشي از ترس فوق العاده شديد است و به هيچ وجه نشانه نقطه قوت نيست . والا نيرومندان نيازي به سر و صدا ندارند .
مخور صائب فريب فضل از عمامه زاهد - كه در گنبد ز بي مغزي صدا بسيار ميپيچد .
پاينده و برقرار باشيد .