۱۳۸۸ تیر ۹, سه‌شنبه

واکنش روزنامه های امروز به وقایع ایران

روزنامه تایمز، چاپ بریتانیا، در گزارشی از استعفای Nick Ferrari, مجری بریتانیایی شبکه انگلیسی زبان پرس تی وی خبر می دهد .به گزارش این روزنامه، شبکه پرس تی وی که هزینه ی آن از سوی جمهوری اسلامی تامین می شود و دفتری در شمال غرب لندن دارد، برنامه های تلویزیونی خود را با هدف تبلیغ جمهوری اسلامی به خانه ی شهروندان انگلیسی زبان مخابره می کند. روزنامه تایمز در ادامه می نویسد، Nick Ferrari که یکی از گویندگان مطرح رادیویی در بریتانیا به شمار می رود، روز گذشته، نهم تیرماه، در اعتراض به سرکوب خشونت بار معترضان به نتیجه انتخابات در ایران، از اجرای برنامه های شبکه انگلیسی زبان پرس تی وی وابسته به جمهوری اسلامی، استعفا داد. به نوشته روزنامه تایمز، در حالی که جمهوری اسلامی، خبرنگاران خارجی را از ایران اخراج می کند، پرس تی وی آزادانه در انگلستان فعالیت می کند و حتی روی بدنه اتوبوس ها در انگلیس، شبکه خود را تبلیغ می کند.....

روزنامه دیلی تلگراف، چاپ بریتانیا نیز در گزارشی می نویسد که محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری تندروی ایران، به کشورهایی که جمهوری اسلامی آنها را متهم به هواداری از راه پیمایی های دموکراسی خواهانه در ایران کرده است، هشدار داده که جمهوری اسلامی، از آنان انتقام خواهد گرفت. به نوشته این روزنامه، محمود احمدی نژاد که برای اولین بار پس از تایید نهایی نتیجه انتخابات از سوی شورای نگهبان سخن می گفت، اعلام کرد جمهوری اسلامی باید با استفاده از تمام ظرفیت ها، انحصار قدرت های جهانی را بشکند. در همین حال، دیلی تلگراف از ادامه اعتراض ها و نپذیرفتن نتیجه انتخابات از سوی میرحسین موسوی خبر می دهد. به نوشته این روزنامه، در جریان اعتراض های اخیر، دست کم 20 نفر کشته و 2000 نفر بازداشت شده اند که برخی از گزارش ها حاکی از آن است دستگیر شدگان، به استادیوم های فوتبال در کرج و یک شهر دیگر منتقل شده اند. دیلی تلگراف در ادامه می نویسد، معترضان از هواداران میرحسین موسوی خواسته اند تا همچنان به اعتراض های مسالمت آمیز خود نظیر سردادن شعار الله اکبر، نوشتن نام میرحسین بر روی اسکناس ها و استفاده از روزهای تعطیل عمومی برای برگزاری راه پیمایی، بدون درگیری با نیروهای حکومتی ادامه دهند.

نیویورک تایمز به سخنان هیلری کلینتون اشاره کرد و نوشت تصمیم حکومت ایران برای تایید صحت انتخابات به نظر نشاندهنده شکاف در حال افزایشی در سطوح رهبری است که چگونه پاسخگوی ملتی باشند که بعد از تظاهرات گسترده زخمی افتاده است. به نوشته این روزنامه به نظر می رسد گروهی از مقامات تحت رهبری آیت اله خامنه ای و محمود احمدی نژاد با استفاده از متهم کردن قدرتهای خارجی، خصوصا بریتانیا، سعی دارند اختلافات داخلی را حل کنند. این درحالی است که تعداد رو به افزایشی از مقامات و روحانیون نسبت به ناآرامی ها عمیقا نگرانند.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از شاهدان عینی می نویسد نیروهای امنیتی ایران از جمله گروههای بسیجی طرفدار دولت تعداد زیادی از نیروهای خود را بسیج کردند تا از تظاهرات خیابانی جلوگیری به عمل آورند اما این عمل مردم را از سردادن بانگ الله اکبر و مرگ بر دیکتاتور بر پشت بام ها باز نداشت.
چی فکر می کنین؟

۸ نظر:

maryam گفت...

امثال ندا کم نیستند ، کسانی که حتی نه نشانی از آنهاست و نه خبری از انها ، باورم نمی شود! گویی تاریخ تکرار می شود! این روزها شاهد همان داستانهایی هستم که از زبان بزرگترها می شنیدم و در کتاب های تاریخ مدرسه می خواندم! همان کارهایی که بد شمرده می شد،همان کارهایی که محکوم می شد،همان کارهایی که امام خمینی به خاطرش قیام کرد و مردم می خواستند در برابر ظلم بایستند! می گویند از راه قانون پیگیری کنید،من می گویم کدام قانون؟ همان قانونی که همیشه دیر می رسد؟! همان قانونی که در هنگام جرم غافل و خواب است؟! همان قانونی که وقتی می رسد خونی ریخته شده است و جرمی به وقوع پیوسته است؟! در کجای تاریخ سراغ داریم که قانون حق مردم را داده باشد؟! در کجای دنیا و در کدام تاریخ سراغ داریم که قانون در جهت خدمت به مردم باشد؟! قانون برای مردم است تا سیاستمداران و قدرتمندان راحتتر به کارهایشان برسند! قانون را مردم باید رعایت کنند و این یعنی اینکه هر آنچه بالاترها صلاح می دانند همان شود حتی اگر به مذاق مردم خوش نیاید! قدرت تفکر و تامل همیشه از مردم گرفته شده است...
سیاست همچون بازی شطرنج است ، وزیر و شاه ناظرند ، مردم عادی همان سربازهایی هستند که یکی پس از دیگری از بین می روند تا دیگری به قدرت برسد اما هیچ مردمی در هیچ کشوری خواستار قدرتی اینچنین نیست! مسئولین باید در خدمت مردم باشند در علیه مردم! خدا مسئولیت کار آدم را به خودش واگذار کرده است ، قدرت انتخاب و تفکر و تعقل به آدم داده است ، بعضی ها چطور به خود جرات می دهند که اینهایی که خدا به آدم داده را از آدم سلب کنند؟


هموطنان عزیز اینجا رو امضا کنید اگر احمدی نژاد رو به عنوان رئیس جمهور قبول ندارین

http://petitions.tigweb.org/iranvote2009?

maryam گفت...

دیشب در اینجا تهران،منطقه ی شرق،بانگ الله اکبر با وجود تایید شورای نگهبان خیلی قویتر و محکمتر گفته شد،این حرکات مردم خودجوش است،به نظر من حتی تا حد زیادی از کنترل خود نامزدهای انتخاباتی هم خارج شده است چون مردم دیگر واقعا دنبال حق و حقیقت هستند،آقای احمدی نژاد مدام دیگران را زیر سوال می برد! کسی که خودش عیب داره مدام از دیگران ایراد میگیره تا عیوب خودش پنهان بمونه،آقای مهندس موسوی هم حتما تعجب کرده اند از این حضور فعال مردم! طرفداران هر سه نامزد با هم متحد شده اند نه برای به قدرت رسیدن شخص خاصی بلکه برای رسیدن به حقوق طبیعی خودشون!

مهدی گفت...

من از بیگانگان هرگز ننالم
که با من هر چه کرد آن آشنا کرد.

بی تردید اینها که موقتا" پشت به ملت لبخند ظفر مندی بر لب دارند و دستشان آلوده به خیانت و خون است،
بی تردید اینها که می کشند،می برند،
می شکنند،آتش می آفروزند،دروغ می گویند،یادشان رفته است که هم خدا و هم ملت بزرگتر از سلطان محمود است.
ایران دریافت که می تواند بغرد و از خشمش دقیانوس ها بلرزند.
ما برای زیستن آمده ایم و قاتلین مردم برای کشتن.
ما که از ابتدا گفتیم "ادب مرد به ز دولت اوست"
این دولت تا پیشتر از این دولت مصلحت ها بود نه حقیقت ها،اکنون دولت شرمنده است.


مهدی کرمانشاه

م گفت...

این رژیم وقتی 30 سال پیش به حکومت ننگین خود رسید که با خون شروع شد با جنگ ادامه یافت و با سرکوب و حق کشی به حیات خود ادامه داد.
در تمام این 30 سال گناهان خود را بر گردن غرب ،آمریکا،اسرائیل و شاه سابق و ... به طور کل به هر کس جز خود نهاد.
اکنون نیز بعد از گذشت 30 سال با همان تاکتیکها می خواهد خود را از گناهانش تبرئه کند.
اما قافل از اینکه این حقه ها دیگر رنگی ندارد،دیگر مردمی پشت سر آنها نیست ،دیگر جمهوری اسلامی وجهه خود را در جهان از دست داده است.
این تاکتیکها نخ نما و قدیمی شده و دیگر با حضور تقریبی 40 میلیونی مردم نمی توان خود را مردمی جلوه داد.
جمهوری اسلامی این را بدان که این بار حضور 40 میلیون بر پای صندوق های رای مفهوم دیگری داشت.
من هم اکنون 30 ساله ام تقریبا" هم سن تو جز زور و چماق چیزی از زندگی ام ندیده ام.
آری فرزندانی که تو فرزند انقلاب می خوانی زیادند زندگی آنها هم چندان فرقی با زندگی من ندارد.
این عقده ها تو را نابود میکنند.
این را بدان که مافرزند انقلابیم.
اکنون این تو هستی که باید از مردمت معذرت بخواهی نه با بیشرمی تمام از اتحادیه اروپا بخواهی از تو معذرت بخواهد.
یادت باشد ما فرزندان انقلابیم و
خود کرده را تدبیر نیست.

ناشناس گفت...

آقای مستقیم سلام بر شما خبر نگار محترم ایرانی

من قبل از اینکه شما را خبر نگار بدونم
یک هموطن خطاب میکنم

روزهای اخیر دوستانم شاهد سانسور خبری
راه پیمایی ایرانیان آمریکا از جانب
صدای آمریکا بودند و من به انها یادآور شدم سرکوب سنندج در 3 اسفند 77 هم توسط صدای امریکا قبلا سانسور شده بود ولی باز هم ما به شما وفادار بودیم .دوست گرامی به نظرم کسی که میخواهد خبر نگار باشد آبروی کاری و استقلال شخصیتیش باید از هر موقعیتی مهمتر باشد از انجا که بسیار در کردستان محبوبید خواهشمندم به دوستان بگویید مانند دولت احمدی نژاد مشروعیتشان که همانا استقلال است را از دست ندهند چون به نظر من قضاوت مردم است که مهم است نه رضایت قدرتها
امید وارم حتی اکر به قیمت استعفا هم که شده آبروی خود را بر سیاستهای صدای امریکا که جدیدا با نشان دادن سیاستهای جدید ایرانیان را بدبین کرده ترجیح دهید و قهرمانی مردمی باشید با احترام
بیتا از سنندج

ناشناس گفت...

متاسفانه من روز 23 خرداد دستگیر شدم و تا دیروز مهمان زندان اوین بودم.
کاش بیرون بودم و میتونستم کاری بکنم.
همه ما در زندان برای ندا گریستیم.برای ندا و همه ندا های ایران.
کاش دنیا ما را و ندا را فراموش نکند.

ناشناس گفت...

حال که تمام رسانه هارا سرکوب کردند جز شاعران تملق گو را
اهل قلم پس از آزادی می توانند به راه خود ادامه دهند لیکن
کشور های آزاد از جمله ایالات متحده می بایست بخاطر نوع بشر دوستی برنامه های بلند مدت جهت آزادی بیان در کشورهای سرکوب گر ایجاد نماید تا از دورن خود کشورهای سرکوب گر با دیکتاتور های خوناشام مبارزه شود
صدای آمریکا قطع است تدبیری جهت وصل آن اندیشه شود
امروز وزیر الهام می خواهد برود مشهد بلوار قیام کشدن شدن پسر فرماندار شیروان(فیض) را ماست مالی کند اینا به خودشان هم رحم نمی کنند

ناشناس گفت...

روز گذشته اسامی و مشخصات شماری از سرگروه های لباس شخصی ها که وابسته به شبکه مداحان اند اعلام شد. این افراد در کشتار مردم، شکنجه و تجاوز به بازداشت شدگان و تخریب و آتش زدن اموال عمومی در جریان حوادث دو ماه گذشته نقش داشته اند.

1- حسین سیب سرخی متولد 54 با تحصیلات سیکل. مداح بیت رهبری و از قمه زن های معروف تهران. در سال 77 در خانه فساد، به این جرم که با نام مامور قلابی قصد اخاذی داشت دستگیر و به 2 سال زندان محکوم شد. از سال 80 زیر دست "حسین سازور" و "منصور ارضی" دو مداح و یار همیشگی احمدی نژاد قرار گرفت. اکنون از سر تیم های عملیات لباس شخصی هاست.

2- مصطفی خیریان مشاور ایثارگران احمدی نژاد

3- سجاد صابری ظفر قندی (برادر زاده قاضی ظفر قندی )

4- مجید و سعید ظفرقندی که هر دو معتادند و از لباس شخصی ها هستند

5- احد قدمی متولد ۶۰، (خواهر زاده احمدی نژاد) تحصیلات سیکل، اخراجی حوزه علمیه آقای مجتهدی به جرم لواط، اخراجی سپاه انصار و حراست ایران خودرو به جرم دریافت رشوه. او در دولت احمدی نژاد مدیرکل حراست شهرداری ها و دهیاری ها کل کشور شد.

6- حسین سازور، پاتوقش مقر چکش طلا در میدان خراسان. او از لباس شخصی های مسلح است که به مردم تیراندازی کرده است.

7- منصور ارضی رهبر مداحان که سالهاست با احمدی نژاد دوست است و چند سالی احمدی نژاد در کنار او مداحی می کرد.

8- روح الله بهمنی داماد پروین احمدی نژاد (خواهر احمدی نژاد) کارچاق کن وام میلیاردی

9- رضا هلالی که از مداحان بیت رهبری بود و پس از افشای فیلم تریاک کشی اش در کنار یکی از زنان تن فروش تهران، مدتی پایش را از بیت رهبری قطع کردند.

10- مجید صالحی که کار بازیگری هم می کند.



نقل از وبلاگ "بدحجاب"