۱۳۸۸ خرداد ۱۵, جمعه

واکنش رسانه ها به سخنان اوباما خطاب به جهان اسلام

ناظران عرب سخنان اوباما در قاهره را به خاطر اشاره به تمام نکات لازم به شدت ستودند و آنرا "افتتاح زمینه های نو" خواندند اما همچنان در انتظار اقدامات عملی به دنبال این سخنان هستند خصوصا در مورد صلح منطقه. عمان تریبیون سخنان اوباما را "گام نخست برای آغازی نو" می بیند، و عرب نیوز در عربستان سعودی این سخنرانی را " پیامی بسیار شفاف، کم شعار و پر واقعیت" توصیف کرد. الوطن نوشت " هیچ مسلمان منصفی نمی تواند انکار کند که این سخنرانی شامل مفاهیم عمیق، اصول روشن و ارزشهای والا بود." الانوار لبنان نوشت "این سخنرانی با مهارت یک جواهرساز، دقت محاسبات یک رئیس و علاقه یک روشنفکر" نوشته شده بود. خلیج تایمز در امارات نوشت "او به نظر از عهده امیدها و انتظارات بر آمد" و حالا "همه چشم ا او را زیر نظر دارند که ببینند تا چه اندازه به اجرای این دیدگاه انقلابی و با طراوت نزدیک می شود."

کارشناسان بین المللی سخنرانی اوباما در قاهره را "تاریخی" و "فرحبخش" خواندند و آنرا "انفصالی روشن" از گذشته دانستند. در عین حال برخی از آنها بر لزوم "عمل به حرف ها" تاکید داشتند. چنل نیوز ایژا در سنگاپور بر این نظر است که اوباما "پلی طلایی میان آمریکا و جهان اسلام" بنا کرد. دیلی تلگراف استرالیا سخنرانی را "یک برنامه کاری جدید" خواند و یکی از "لحظات تاریخی معرف" دوره ریاست جمهوری اوباما. ال منساجرو در ایتالیا معتقد است اوباما کوشید تا در حالی که "ده فرمان تفکرات خود را" تشریح می کرد، "نفرت و ناشکیبائی را به کنار زند." یومی یوری ژاپن نوشت "اوباما به وضوح از سیاست دولت بوش در قبال جهان اسلام خداحافظی کرد." نیشین در پاکستان خواهان "فرو ریختن دیوار بدگمانی و خصومت های پنهان" شد و اضافه کرد "نکات تنش زا باید مورد بررسی قرار گیرند." تایمز هند نوشت آمریکا "سیاست خود را تغییر نخواهد داد" چرا که واقعیت های موجود "در سطح جهان اسلام یک شبه محو نخواهد شد...اما این سخنرانی ممکن است بتواند اسلوب مذاکرات در روابط آمریکا و اسلام را تغییر دهد."

چی فکر می کنین؟

۱۱ نظر:

ناشناس گفت...

آقا سران ایران هم میگن عمل
حرف مفت فایده ای نداره

باید عمل کنه

تا رهبران ایران میگن شما همه جور تهمت می زنید
اما سران عرب که می گن شما به به چه چه می کنید

احتمالا شما هم ار اعراب ساپورت می شین

والبته ما نباید به عرب ها مقایسه بشیم
چون اونا غیرت وطنی ندارن فقط شکم دارن

یک ایرانی تحت ستم گفت...

راست میگه
در عمل باید اوباما و صدای آمریکا از انتقاد احمد نژاد و خامنه ای دست برداره


بزاره احمد نژاد و خامنه ای راحت مخالفان رو زندانی و شکنجه کنن !


بزاره جمهوری ننگین اسلامی
کارگران و معلمان رو که برای دستمزد اعتراض میکنند به شلاق ببنده و ضرب و شتم کنه

وبلاگ نویسانی مثل میرسیافی که میخون بجای عربها به مت ایران هم توجه بشه در زنان بقتل برسونن !

و اوباما و آمریکا هیچی نگن اونوقت شاید دست دوستی به آمریکا بدن !!

یک ایرانی وطنپرست گفت...

البته اون ناشناس طرفدار احمدی نژاد بدونه
عربها شرافت و غیرت وطنی شون از احمدی نژاد بیشتره
چون روی عربی کردن اسم خلیج فارس اصرار کردن و احمدی نژاد اونقدر بدون شرافت وغیرت وطنی بود که
حاضر شد اسم خلیج فارس رو با تقاضای اعراب از روی تابلوی مسابقات کشورهی اسلامی در تهرا ن برداره !!
تنها کسی که لقب بیغیرت وطنفوش بهش میچسبه احمدی ژاده عرب پرست و جاسوس عربهاست !

ابوصالح شریف گفت...

سلام علیکم
من به عنوان یک عرب ایرانی تعجب می کنم که شما جرا خلیجی را که ساکنان تاریخی آن اعراب هستند را اصرار دارید خلیج پارس بنامید. به نظر من به جای این بحث های بیهوده بهتر است به فکر دوستی و ارتباط بین ملت های منطقه باشیم
با تشکر

یک عرب ایرانی گفت...

من بعنوان یک عرب ایرانی معتقدم نام خلیج فارس در طول تاریخ همین بوده و نباید در اثر سیاستهای احمدی نژاد عوض شود ولی اگر دوستی میخواهید چطوره جزایر سه گانه رو هم بدیم به اعراب یا همونطور که صدام
میخواست خرمشهر را محمره بنامیم و خوزستان را هم عربستان !
چون اینها اسامی بود که عراقیها زمان صدام گذاشته بودند ?
مطمئن باشید احمدی نژاد و این باصطلاح ابو شریف از هوادارانش جاسوسان کشورهای عربی هستند و سیاستهای احمدی نژاد با شعار محو اسراییل هدفش بجان هم انداختن دو کشور ضد عرب یعی اسراییل و ایران است .

ابواحمدی نژاد گفت...

ابوصالح جان یا اخی راست میگی
اصلا ایرانیها در ای منطقه نبودن اصلا ایران تازه سی ساله بوجود آمده ولی مثلا امارات عربی متحده چهل سال از عمرش میگذره پس جزیره تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی را هم برای تقوت دوستی بدیم و اسم خوزستان رو هم به عربستان و خرمشهر رو به مهمره و اهواز رو به الاهواز تغییر بدیم تا عربها و احمدی نژاد که اسم خلج فارسو عوض کردند دوست باشند !
دقیقا اسامی که صدام حسین موقع جنگ میگفت
در ضمن اسم خلیج فارس هم در طول تاریخ این نبوده عربی بوده !
, پس احمدی نژاد حق داره نه ? ! حتما من بهش رای میدم فقط شرطش اینه ایران رو هم بکنه الایرانیه !!!

ناشناس گفت...

خلیج عربی از زبان احمدی نژاد !!
http://www.youtube.com/watch?v=wjmblY5qu6k&feature=channel_page

Iran Azadi گفت...

موسوی احساس خطر کرده و کروبی از موسوی میپرسد چرا این سالها احساس خطر نکردید و چگونه میخواهید از حق مردم دفاع کنید ؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است شما را به قبل از انقلاب ببرم تا آنچه را که شاید فراموش کرده اید به یاد آورید.
محمد رضا پهلوی ادعا ابرقدرتی میکند ، او با دانشمندان خاصی ارتباط برقرار کرده و ایران را در استانه اتمی شدن میبیند در حالی که ژاندارم منطقه نیز هست . این آرزو او چندان نمیپاید و کسی که میخواهد توازن قدرت را به هم بزند بوسیله یک انقلاب بیرون میشود و سالها جنگ آنقدر کشورش را ضعیف میکند تا اتمی نشود.
اما بعد از جنگ وارثان انقلاب ارام ارام به مقوله اتمی ادامه میدهند و خاتمی می آید تا حساسیتها را کاهش دهد و سرعت کار افزایش یابد و زمانی که نیار به پرده برداری میشود فردی همانند احمدی نژاد ار آستین وارثان انقلاب بیرون میاید اما اینبار بخت حکومتی ها ایران بیشتر از محمد رضاست و تعاملات قدرت در منطقه این بخت را به انان داده که هم اتمی بمانند هم با حمایت و ارتباط با آمریکا ژاندارم منطقه بشوند.

حالا میتوانید درک کنید چرا بین وارثان انقلاب در گیری روی داده و چرا به ناگاه موسوی احساس خطر میکند ، از طرفی احمدی نژاد که اوضاع پیش امده را نتیجه سیاستها خود میداند نمیخواهد این فرصت را به رفسنجانی و دار و دسته اش بدهد و ان را برای ولی نعمتها خود میخواهد و تلاشها خامنه ای نیز که بی طرفی خود را زیر پا گزارده حاکی ار همین موضوع است.
آیا واقعا فکر میکنید اقای خامنه ای اینقدر تلاش میکند تا روسری سر شما بکند؟! انطرف موسوی به ناگاه احساس خطر میکند و با تمام قوا به میدان می آید تا افتخار این ارتباط و به تبعات قدرتش را با اغازگر بودن ارتباط با امریکا برای دار و دسته خودشان بخرند زیرا آنها هم شرایط ایجاد شده را نتیجه اوضاع جدید جهانی میدانند نه خرابکاریها احمدی نژاد، اینگونه است که شاهد دعواها ،تهمتها ، دروغها و پرده برداریهایی میشویم که تا کنون جزو خط قرمز نظام بودند! در این میان گروهها اپوزسیون هم خبردار شدند و سعی کردهاند با ارتباط با یکی از این دو دسته اینده خود را با اراعه حمایت بخرند ، کاری که برای اولین بار شکل گرفته؟ و حتی اعراب هم احساس خطر کرده اند. خط قرمز شد مساله ارتباط با امریکا و اتم.
فزرندان انقلابی که با نفی امریکا پابه گذاری شد امروز با تغییر اوضاع جهان بر سر ارتباط با امریکا دعوا میکنند البته امریکاییها مسلما ترجیح میدهند با موسوی ها و کروبی ها حرف بزنند تا با احمدی نژادها که توهم دارند و لحن تند و برای همین است که موسوی مسوولیت خود را برای آینده ایران چند برابر میبیند و...
در این میان کروبی که ظاهرا هدفی جز اوردن قدرت به میان مردم ندارد و از این دعوا به دور است با طرح سوال فوق جواب میخواهد ، سوالی بسیار مهم

ایرانیان بدانید هند و پاکستان اتمی هستند و سويیس و هلند نه، مردم در کدام یک از این کشورها بهتر زندگی میکنند؟ اگر سکوت بکنید و اگر تنها به این انتخابات به دید کارناوالی برای تخلیه هیجانات نگاه کنید اگر بعد از انتخابات به خانه ها خود بروید این حق شماست که در میان مذاکرات فروخته میشود این آزادی شماست که تقسیم میگردد . بله فرصت ایران اتمی که ژاندارم هم باشد ایجاد شده خودتان باید فرصت ایران اتمی که ژاندارم و دموکراتیک است را ایجاد کنید تا هندوستان نشوید .

ناشناس گفت...

سلام دوستان راه کار برای مقابله با نیروهای نظامی ۱-قبل از ترک منزل از همه دوستان خود بخواهید که شما رو همراهی کنند. ۲- اگر ماشین دارید با ماشین خود به خیابان رفته و در صورت برخورد با نیروهای موتورسوار آنها را زیر کنید. ۳-به جای به آتیش کشیدن وسایل نقلییه عمومی آنها رو به سمت نیروهای نظامی هدایت کرده و گروه آنان را زیر کنید. ۴- در صورت امکان از پشت بامها با پرتاب سنگهای سنگین با نیروهای نظامی برخورد

ناشناس گفت...

این احمدی نژاد که خودشو عقل کل عالم می دونه چیجوری شده که کارش به کشتار جوانها رسیده و اون خامنه ای هم خودش دستور کشتار می ده و بعد می گه کی بود کی بود؟

ناشناس گفت...

توحيد از مياندواب--با سلام.22 خرداد 88 سراغاز حكومت اسلامي مبارك باد.اقاي احمدي نژاد و دار و دسته كودتاچي اش بدانند هر روزي كه اس ام اس ها فعال شود و اينتر نت به وضع عادي برس تازه اغاز مرحله بعدي مبارزات ما خواهد بود براي بدست اوردن اراي دزديده شده.احمدي نژاد بداند انقدر اس ام اس در مورد دزديهايش و دروغ گوئيهايش خواهيم ساخت تا بالاخره رسوا شود و مجبور شود راي دزديده شده را برگرداندو بداند كه ملت ايران نخواهد گذاشت تا 4 سال ديگر به نام ايران امثال احمدي نژاد ابروي انها را ببرد