۱۳۸۸ تیر ۵, جمعه

ایران در گذار؟

ناظران سرکوب تظاهرکنندگان توسط دولت ایران را محکوم کردند و برخی از آنها بر این باورند که حکومت ایران بیشتر خود را وارد بحران کرده است. لا رازون در اسپانیا نوشت "رزیم ایران به سرکوب وحشیانه خود شتاب می بخشد." و پولسکا در لهستان می گوید "ستیزه جویان مذهبی ایران تخم ترور در تهران می پاشند." دی تگ زیتونگ در آلمان ابراز نگرانی کرد " اطرافیان خامنه ای که از حمایت نیروهای مسلح و سازمان یافته سرکوبگر لذت می برند، به استفاده از ترور برای سرکوب معترضان ادامه دهند." الاهرام مصر در عین حال می نویسد "آرامش در تهران نمی تواند باعث مخفی ماندن بحران عمیق رژیم شود که اعتبار خود را از دست داده." الحیات الجدیده فلسطینیان پیشبینی می کند "رژیم آیت الله ها قطعا ناپدید خواهد شد." چنل نیوز آیژیا در سنگاپور پس گرفتن دعوت چهارم جولای آمریکا از دیپلماتهای ایرانی را "نشانی از پس کشیدن آرام آرام دست دوستی آمریکا" دانست و نوشت "برای اوباما ارتباط با ایران از نظر سیاسی مادامی که سرکوب معترضین در ایران ادامه دارد غیر ممکن خواهد بود."

در تحولی دیگر کارشناسان اتهام "مداخله" آمریکا در امور داخلی ایران از طرف محمود احمدی نژاد را مانعی برای بهبود روابط ایران و آمریکا دانستند. ال پائیس در اسپانیا نوشت رئیس جمهوری ایران "رد را بر روی پیشنهاد مذاکره آمریکا بست." تایمز لندن نوشت "رئیس جمهوری تندروی ایران امید اوباما برای بهبود روابط را به یاس تبدیل کرد." ماکائو دیلی در چین نوشت "ایران و آمریکا فرصت بهبود روابط را از دست داده اند." زود دویچه زیتونگ در آلمان نوشت "ایران تحمل انتقاد آمریکا را ندارد." لومند در فرانسه نوشت پیش از خشونت های اخیر در تهران "انتظار اولین ملاقات سطوح بالا میان امریکا و ایران وجود داشت." ایج در استرالیا بر این باور است که "این تردید وجود دارد که با محکوم کردن سرکوب معترضان اوضاع را بدتر کرد و یا با قطع انتقادها به تظاهر کنندگان این پیام را داد که جامعه بین المللی به آرمان آنها اهمیت نمی دهد."

چی فکر می کنین؟

۳۰ نظر:

fgdfffffffffffffg گفت...

درخبرهای سایت رادیو فردا خواندم آمریکا از صدور ویزا برای معاون محمود احمدی نژاد خودداری کرده است.
احساس میکنم دولت اوباما تازه داره به واقعیت رژیم ایران و نحوه درست رفتار با این فاشیسم مذهبی پی میبره
, ضمن تقدیر از اوباما بخاطر واقع بینی اش خواستار ادامه اینگونه اقدامات و مقابله با رژیم ایران و همزمان حمایت از آرمان آزادیخواهانه ملت ایران هستم

pooneh گفت...

شاید حتی یک آمریکایی حرف من در اینجا را نبیند ولی کاش میتونستم به تمام ملت آمریکا بگم که پرزیدنت بوش یک قهرمان و کارش در حمله به عراق کاملا درست بود
و اگر میبینید عراق پر از انفجارهای انتحاریست نه تقصیر بوش بلکه تقصیر جمهوری اسلامیست
, تعجب میکم که اوباما تابحال فقط برای اینکه تغییر را نشان بدهد برخلاف هر کار جرج بوش عمل میکرد و تازه فهمیده که حداقل مواضع پرزیدنت بوش علیه ملایان ایران کاملا درست و دقیق بوه است , امیدوارم در آینده هم اوباما متوجه باشد که با یک هیتلر در حال ظهور اسلامی طرف است و اینقدر از گفتگو و نرمش در برابر آخوندها و احمدی نژاد خونخوار صحبت نکند .

Ahmad گفت...

رژیم ایران به پشتوانه روسیه و چین به سرکوب در داخل و بی توجهی به افکار عمومی در خارج ادامه می دهد. روسیه و چین به شدت درگیر مشکلات اقتصادی هستند و به همین علت به راحتی اصول انسانی را زیر پا می گذارند تا شاید با دوشیدن ایران بخشی از مشکلات اقتصادی شان را حل کنند. این مشکلات به قدری عظیمند که امکان ندارد با نصیحت و درخواست جهانیان بتوان این دو کشور را از پشتیبانی ایران بازداشت. برای سران این دو کشور حتی دستیابی ایران به سلاح اتمی اهمیت چندانی ندارد زیرا اگر نتوانند مشکلات اقتصادی خود را کم کنند ، موجودیت شان به خطر می افتد . از سوی دیگر رژیم حاکم بر ایران نیز برای حفظ موجودیت خود هیچ ابائی از وابستگی کامل به چین و روسیه ندارد. مثلا" می بینید که بازار ایران را به طور مطلق در اختیار چین قرار داده اند و در نتیجه صنایع ایران یکی پس از دیگری نابود شده اند ولی این امر اهمیتی برای رژیم ندارد. حق وتوی روسیه و چین نیز در سازمان ملل برای دولت ایران فوق العاده باارزش است.
نمونه آخر این پشتیبانی ها را در شیوه سرکوب مخالفان می توان دید که طبق اخبار موثق ناشی از برنامه ریزی و آموزش گسترده عوامل رژیم توسط سازمان های مخفی روسیه بوده است.
درضمن بسیاری از تحریم های بین المللی علیه ایران به واسطه سیاست های اقتصادی دو کشور فوق ، بی اثر می شوند.
به رهبران جهان آزاد بویژه امریکا هشدار می دهیم که اگر بخواهید همچنان به همین روش ادامه دهید به زودی با یک ایران مجهز به سلاح هسته ای روبرو خواهید بود.
پیشنهاد می کنیم که هر چه زودتر با روسیه و چین مذاکره کرده و با دادن امتیازهای اقتصادی لازم ، پشتیبانی این دو کشور را از رژیم ایران پایان دهید در غیر این صورت تمام تلاش هایتان نقش برآب خواهد شد.

Enemy of the dictators گفت...

thanks Obama for making preassure on Iranian dictators.

آریوبرزن از کهکیلویه گفت...

از سال 1357 یک شانس بزرگ و تاریخی به مردم ایران رو کرده است . اینک مردم ایران با اسلام ناب آشنا شده و در عصر ارتباطات این آشنایی بیشتر و بیشتر خواهد بود و به روشنی درخواهند یافت که 1400 سال پیش چه برسر مردم ایران رفته است و ازآن زمان تا کنون به نظر میرسد که شانس و موقعیتی بهتر از این جهت شناخت مشکل اصلی و در نتیجه رهایی همیشگی برای ما ایرانیان پیش نیامده است.
آریوبرزن از کهکیلویه

ناشناس گفت...

اعراب در سرکوب تظاهرکنندگان ایران شرکت داشتند؟

پایگاه اطلاع رسانی خاور میانه، روز شنبه به تحلیل اوضاع در ایران و کاهش موج اعتراضات نسبت به انتخابات ریاست جمهوری در این کشور پرداخت. در این مقاله گفته می شود:

از زمانی که در ایران سرکوب گسترده تظاهرات اپوزیسیون آغاز شد، در برخی رسانه ها اخباری پدیدار شدند مبنی بر اینکه در ضرب و شتم فعالان اپوزیسیون نه تنها اعضای بسیج و بلکه "شرکای" خارجی نیز شرکت داشتند.

در بسیاری از بلاگ هایی که به توصیف درگیری بین نیروهای ضدشورش با نیروهای اپوزیسیونی می پردازند، خبر داده شده است که علاوه بر بسیج، افرادی که به فارسی حرف نمی زدند نیز به تظاهرکنندگان حمله می کردند. بلاگ نویسان معتقدند که آنها اعضای حماس و حزب الله بودند که در اردوگاه هایی ایرانی دوره آمادگی خود را می گذرانند.

یکی از بلاگ نویسان با یکی از اعضای بسیج در شیراز صحبت کرده بود که به وی گفت: "ما تنها نیستیم. دربین ما اعراب زیاد هستند. به آنها بیشتر از ما پول می دهند". وی گفت که همه موظف به سرکوب اغتشاشگران هستند.

باید گفت که اقدامات نیروهای ضدشورش در ایران نتیجه بخش بوده و از تعداد تظاهر کنندگان در خیابان های تهران شدیداً کاسته شده است. اما در کل جنبش معترضین علاوه بر سایر موارد، اختلاف نظراتی جدی در داخل حکومت را نیز آشکار کرد.

تظاهرکنندگانی که پس از اعلام پیروزی "محمود احمدی نژاد" رئیس جمهور ایران به خیابان ها آمدند را تلویزیون های سراسر جهان نشان دادند. اما پس از انکه نیروهای ضدشورش دست به کار شدند، تصویر کاملاً تغییر یافت. امروز تنها تعداد کمی از اپوزیسیونرهای مصمم در خیایان ها نسبت به انتخابات ریاست جمهوری که بعقیده آنها در آن تقلب شده است، اعتراض می کنند.

در عین حال "ریوا بهال" از مرکز تحلیلی "استراتفور" معتقد است که دلیل کم شدن شدت تظاهرات این است که اپوزیسیون بیشتر در بین جوانان و مردم تحصیلکرده شهرنشین محبوبیت دارد و نفوذ آن بر سایر اقشار اجتماعی کم است. وی گفت: "آنچه که در ایران رخ نداد، گسترش پایه اجتماعی اپوزیسیون است. کجایند بازاری ها؟ کجایند اتحادیه های صنفی؟ کجایند روحانیون؟ همه اینها بخش قال توجهی از جامعه ایران را تشکیل می دهند و نباید فراموش کرد که بسیاری از آنها نیز از آقای احمدی نژاد حمایت می کنند".

بعقیده کارشناسان، اکنون در تهران مبارزه سیاسی سرسختانه پشت درهای بسته متوقف نمی شود و گفته می شود که مخالف اصلی گروه حاکم "علی اکبر هاشمی رفسنجانی" رئیس جمهور سابق است. "عباس میلانی" مدیر برنامه پژوهش های ایرانی در دانشگاه استنفورد معتقد است که این وضعیت می تواند در آینده به نفع اپوزیسیون باشد: "نیروهای مترقی می تواند در مبارزه بر سر تغییرات از این شکاف استفاده کنند. یک چنین مناقشه داخلی هیچگاه سابقه نداشته است".

برخی از ناظرین، بویژه در غرب، تظاهرات کنونی را با انقلاب 1979 مقایسه می کنند. اما بعقیده سایرین، هنوز برای مطرح کردن چنین ارزیابی هایی زود است، زیرا از شدت اعتراضات هر روز کاسته می شود و از این رو اختلاف نظرات بین مقامات کشور الزاماً منجر به سقوط رژیم نخواهد شد.

MidEast.RU، خبرگزاری «ریا نووستی» روسیه، 6 تیر ماه

Ehsan گفت...

شورای نگهبان این انتخابات را " پاکترین " انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی دانسته است .می دانیم که در این دوره رای 40 میلیون نفر را دزدیدند و معترضین را کشتند و زندانی و شکنجه کردند . حال اگر چنین انتخاباتی " پاکترین " باشد ، باید گفت وای به حال بقیه انتخابات دیکتاتوری ولی فقیه !!!!!!

Payam گفت...

می دانم که از ترس مسلمانان این پیام را نخواهید خواند ولی باید بگویم که عامل اصلی بدبختی ایران و بسیاری از کشورهای عقب افتاده ، دین اسلام است و تا زمانی که رنسانسی در این کشورها رخ ندهد و این دین متحجر را از بین نبرد ، مردم روی سعادت را نخواهند دید. بریتانیا از سالها پیش ، همواره درصدد تقویت این دین بوده تا بتواند منافع خویش را حفظ کند. امریکا ، بریتانیا و فرانسه در کنفرانس گوادلوپ تصمیم گرفتند برای جلوگیری از توسعه طلبی اتحاد جماهیر شوروی این رژیم دینی فاشیستی را بر ایران حاکم کنند . الان هم که این رژیم برای بقای خود به دامن روسیه وچین افتاده ، باز هم دول بزرگ غرب به حفظ آن راضیند زیرا برای شان ثبات را در این منطقه نفت خیز حفظ می کند.
به امید روزی که بشریت از شر دین خلاص شود.

ناشناس گفت...

با سلام:
گذاری که شما گفته اید البته از زمان مشروطه شروع شده است . اما زمینه های آن هنوز در ایران ادامه دارد.اعتراضات انجام شده تنها نشانه ای از دوران گذار است .اما وضعیت ایران و حکومت را نشان می دهد.و به شدت مشروعیت حکومت را زیر سوال برد.شاید بتوان گفت که این یک حرکت تاریخ سازبود .حرکتی که آینده تاثیرات آن را نشان می دهد.

کیانوش رشیدی قادی گفت...

1-
خطر اصلی!


خمینی، بزرگترین جلاد تاریخ ایران زمین همواره عربده می کشید اسلام در خطر است.

مردم ایران طی سی سال عمر ننگین و جنایتبار رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی با گوشت و پوست خود لمس کردند خطر اصلی،اسلام است.


کیانوش رشیدی

ششم تیرماه 1388

-----------------

2-

خطر رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی جدی است ،فوری است، باقی است!

سی سال تمام داروسته های توده ای-اکثریتی، در چارچوب حمایت از رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی، به ایرانیان گفتند:" خطر آمریکا جدی است، فوری است، باقی است!"

اما، مردم ایران همواره می دانستند خطر رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی، جدی است!
مردم ایران میدانند، خطر رژیم جنایتکار و اشغالگر جمهوری اسلامی فوری و همچنان باقی است!

کیانوش رشیدی
ششم تیرماه 1388

-----------

یک ایرانی گفت...

فکر نمیکنم به این زودیها احمدی کنار بره
ملت ایران آماده کمک به ارتش های آزادیبخش آمریکا و اسراییل باشید
یک ایرانی

اسکایپ گفت...

بابا جان مگه میخواین ایرانیها بدون ترس و راحت تلفن کنن?
خوب یک آی دی اسکایپ درست کنید بگید با اسکایپ تماس بگیرن

هم امنه هم بدون قطعی و راحت .
www.skype.com
هم راحت نصب ودانلود میشه و هم مجانیه از یاهو مسنجر هم خیلی با کیفیت تره مثل تلفن میمونه حتی از تلفن هم بهتره نه ردیابی میشه نه پرازیت داره و نه قطع میشه .

ایرانی گفت...

آمریکا و اتحادیه از آمادگی خود برای از سرگیری مذاکرات اتمی با جمهوری اسلامی ایران خبردادند!!
خیالتون راحت باشه کلاه گشادی که سر ملت ایران رفته سر شما هم دارن میذارن , کره شمالی اسلامی در حال تولد است ,
آفرین اوباما جان !

pooneh گفت...

خانمی ظاهرا از آمریکا به برنامه بامدادی تلفن زدند و فرمودن اقلا احمدی نژد بین این سه نفر کاندیدا دزد نیست ! ایشان نمیدانند که یک میلیارد دار پول نفت
که توسط احمدی نژد بگفته خود رژیم ناپدید شده سه هزار برابر
پولیست که کروبی از شهرام جزایری گرفت !!!
تازه کروبی بری گرفتنش توجیه داشت ولی احمدی نژاد حتی زحمت توجیه این دزدی را به خود نداده است و هنوز هم سرنوشت این پول معلوم نیست , در این میان موسوی پاک است و بهمین علت احمدی نژاد مجبور بود به حامیان او حمله کنه و ظاهرا این دهن دریدگیها به اون خانم القا کرده که احمدی نژاد دزد نیست در صورتیکه در دزدی احمدی نژاد رکورد دار است !!

ناشناس گفت...

پس از انتخابات انواج پارازیت روی ماهواره با قدرت و ساعت بیشتری ارسال می شوند
این امواج منجر به عقيمي شده و كوچك ترين آثار آن خستگي مفرط و حالت گيجی است و همچنین باعث ایجاد سرطلان نیز می شود

فریدون گفت...

مرگ ندا
ما طرفداران ولایت مطلقه فقیه در مورد مرگ خواهر ندا موارد ذیل را اعلام می داریم:
1 – واضح و مبرهن است که این مرگ توطئه صهیونیست های غاصب بوده که دست شان از آستین آمریکای جهانخوار درآمده تا نظام خوشگل و گوگوری مگوری ما را لکه دار کند ولی زهی خیال باطل زیرا ما امت همیشه در صحنه مشت محکمی بر دهان آنها خواهیم زد و تازه با باتوم هم آنچنان بر فرقشان می کوبیم که مغزشان بیاید توی دهنشان ! تازه برادران ماکه روی پشت بام ها کمین می کنند هم با کلاشینکف همچین می زنند وسط قلبشان تا دیگر جرات نکنند از رای و سبزی و سکوت و تظاهرات میلیونی حرف بزنند. مگه ما مردیم ؟
2- اصلا" چه معنی دارد که زن از خانه بیاید بیرون ؟ جای زن کنج خانه و مطبخ است . وقتی شما زن ها حرف گوش نمی کنید و پایتان را از خانه بیرون می گذارید نتیجه اش همین می شود دیگر. ما برای خیر وصلاح خودتان می گوییم . به خدا ما زن ها را خیلی دوست داریم . اصلا" اگر با هم بسازند حاضریم به جای یکی ، چهار تایش را بگیریم و برای اینکه دعواشان نشود هرکدام را توی یکی از کاخ هامان جا بدهیم.
3 – حالا از خانه می آید بیرون ، چه معنی دارد که برود تظاهرات بر ضد اسلام و ولایت فقیه ؟ تازه دانشجو هم باشد . آن هم دانشجوی فلسفه ! خدا به دور . همین دیروز استاد مصباح می فرمودند این فیلسوفان می خواهند از طریق منطق و تئوری های ملحدانه ، زیرآب اسلام را بزنند. ولی مگه ما مردیم ؟ همچین می زنیم تو آبگاهشان که دیگر نتوانند از جایشان بلند شوند.
4 – حالا آمده تظاهرات ، چه معنی دارد که جلوی تیر برادران بسیجی ما می ایستد؟ آخر تو که طاقت تیر یک کالیبر 28 را نداری ، تو را چه به جنگ خیابانی ؟ تازه وقتی که می گوییم پول تیر را بدهید ببین چه قشقرقی در دنیا به پا می کنند . حالا اگر صدایش را در نمی آوردند طوری نبود ، بالاخره یه جوری سروته قضیه را هم می آوردیم ، همانطور که در مورد دهها نفر دیگری که با توطئه غرب آمدند و خود را به تیر مسلسل های برادران ما زدند همین کار را کردیم. ولی این معلوم بود که توطئه اسرائیل و آمریکاست چون به آن خانم گفته بودند که خودت را بزن به تیر برادر بسیجی تا ما فیلمت را بگیریم و برای همه دنیا بفرستیم ، تازه یک جوری هم بزن که خون و خونریزی اش زیاد باشد . اصلا" در این تظاهرات از هر دو نفری که آمده بود یکی شان خبرنگار و فیلم بردار بود. این هم یکی دیگر از نشانه های توطئه انگلیس هاست. در جنگ ممسنی هم انگلیس ها از این نقشه ها زیاد کشیده بودند! حالا حیف که " مش قاسم " نیست وگرنه برایتان تعریف می کرد. این خبرنگار انگلیسها ، " جان لاین " خودش هزاران خبرنگار و فیلم بردار اجیر کرده بود ، حیف که در رفت وگرنه به کمک برادر سعید مرتضوی همچین اعترافی ازش می گرفتیم که بگوید همه چند میلیون آدمی که آمدند تظاهرات را خودش اجیر کرده و پولشان داده که براندازی نرم کنند . حیف حیف ....
5 – این موضوع ندا حتی برادر عزیزمان آقای احمدی نژاد را هم ناراحت کرده است . اصلا" خس و خاشاک را چه به تظاهرات و اعتراض ؟ شماها اگر خس و خاشاک نبودید با یک تیر ناقابل اینطور بر زمین نمی افتادید . به قول برادر احمدی نژاد شماها یک مشت بزغاله اید که تیم فوتبالتان باخته ، حالا دارید سروصدا می کنید ( آخ من چقدر کباب بزغاله دوست دارم ) . اصلا" دولت خودش زیادی شلوغش کرده وگرنه خودمان به راحتی از عهده همه تان برمی آمدیم ، بیخود رفته از شهرستانها و دهات بسیجی آورده ، روزی 250 هزارتومان پاداش می دهد که چه بشود؟ یا کلی پول می ده به برادران لبنانی و حزب الله و حماس یا مامور امنیتی از روسیه می آره ! همین پول را می داد به خودمان تا ترتیب همه شان را بدهیم ، کاری که نداشت ،فقط کافی بود مسلسل را از حالت " تک تیر " در آری بذاری رو حالت " رگبار " . اونوقت دیگه کسی هم باقی نمی موند که فیلم بگیره یا بعنوان شاهد زنده شهادت بده و کلی محمود جونمونو حرص بده و رهبر عزیزمونو تا مرز سکته بترسونه و اشکشو در آره !
6 – در اینجا بار دیگر اخطارمی کنیم اگر دیگر کسی از شما خس و خاشاک بیاید بیرون و خودش را به تیر اسلحه یا به باتوم های ما یا میله های آهنی برادران بسیجی بزند ، خونش پای خودش است . ضمنا لطفا نروید لباس برادران ما را بپوشید و اموال عمومی و ماشین و خانه مردم را خرد و خاکشیر کنید و فیلم بگیرید . ما دیگر همه ترفند های استکبار جهانی را می شناسیم. البته از آنجا که بسیاری از برادران ما لباس شخصی هستند ، مقرر می کنیم که از این ببعد کسی با لباس شخصی هم از خانه خارج نشود. اصلا همه تان بنشینید کنج خانه ، پول نفت را که تقسیم کردیم ، اگر چیزی زیاد آمد خودمان بین تان قسمت می کنیم تا از گشنگی نمیرید و کسی باقی بماند تا ما بر او حکومت کنیم.

ناشناس گفت...

متن نامه موسوی به شورای نگهبان

قلم نیوز: از آنجا که بنابر اعلام شورای نگهبان بخشی از تخلفات صورت گرفته در انتخابات دهم ریاست جمهوری بیرون از دایره صلاحیت بررسی آن شورا است و نیز بخش هایی از اعتراضات قانونی علاوه بر شخص وزیر کشور و عوامل و مجریان آن وزارتخانه متوجه نحوه عملکرد تعدادی از اعضای خود شورای نگهبان و تخطی آنها از ضوابط قانونی و نقض بیطرفی است، رسیدن به یک داوری منصفانه در این مورد اساساً نمی تواند در حیطه شورای نگهبان و به طریق اولی در حیطه هیأتی باشد که منتخب این شوراست.

متن کامل این نامه به شرح ذیل می باشد:

بسمه تعالی

شورای محترم نگهبان

سلام علیکم،

بازگشت به نامه شماره 33512/31/88 مورخ 5/4/1388 معاون اجرایی و امور انتخابات آن شورا، همانگونه که در دو نامه قبلی اعلام گردید گستره تخلفات و تقلبات انجام شده در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و موارد نقض قوانین از سوی دولت و وزارت کشور که بخشی از آن در نامه مورخ 28/3/88 رئیس سازمان بازرسی کل کشور مستند و وارد تشخیص داده شده به حدی است که منحصر کردن رسیدگی به شکایات مربوط به تخلفات انتخاباتی به بازشماری ده درصد صندوق های رأی نمی تواند به جلب اعتماد و اطمینان مردم کمک کند و افکار عمومی را در خصوص نتایج اعلام شده اقناع نماید.

بر اساس آنچه که قبلاً به آگاهی آن شورا رسید حجم تخلفات و اقدامات مغایر قانون در چهار بخش:

الف. فعالیتها، تبلیغات انتخاباتی و اقدامات تا پیش از روز رأی گیری

ب. عملیات اخذ رأی و شمارش آرا

ج. جمع بندی و اعلام نتایج آرا

د. اقدامات پس از رأی گیری و اعلام نتایج آرا

به گونه ای است که چاره ای جز ابطال انتخابات و برگزاری مجدد آن باقی نگذاشته است. به عنوان نمونه به برخی از اهم عناوین تخلفات و اقدامات مغایر قانون اشاره می شود که از مصادیق "تأثیر در نتیجه کلی انتخابات" موضوع تبصره ماده 33 قانون انتخابات ریاست جمهوری است و ابطال این انتخابات را اجتناب ناپذیر می سازد (تفصیل هر یک از این عناوین به پیوست ارسال می شود):

ادامه در قسمت دوم

ناشناس گفت...

ادامه از قسمت اول

1. نقض صریح، گسترده و جسورانه ماده 68 قانون انتخابات و استفاده وسیع از امکانات دولتی و منابع عمومی و مداخله آشکار تعدادی از اعضای دولت، مدیران ارشد و استانداران و مدیران اجرایی به نفع نامزد حاکم.

2. عدم رعایت بی طرفی از جانب صدا و سیما و ایراد اتهامات اثبات نشده که بخشی از آنها از سوی دادستان کل کشور عمل مجرمانه تلقی شده است و نیز تبلیغ گسترده و جانبدارانه رسانه های متعلق به دولت ( ایرنا، روزنامه های دولتی و سایتهای خبری ) به نفع نامزد حاکم.

3. وقوع گسترده جرایم موضوع ماده 33 قانون انتخابات ریاست جمهوری در زمینه های زیر که مخالف نص صریح بندهای ماده مذکور اند:

خرید رأی از طریق توزیع سود سهام عدالت و پرداختهای نقدی به خانواده های تحت پوشش نهادهای حمایتی و روستائیان و عشایر و نظایر آن.
تهدید و تطمیع در امر انتخابات از طریق افراد وابسته به دولت و پرداخت وجوه نقد به اعضای شوراهای اسلامی و افراد ذی نفوذ و ...
عدم اطمینان از خالی بودن صندوقها قبل از لاک و مهر و نیز گم شدن یا خارج شدن تعرفه ها و صندوقها از شعب اخذ رأی با توجه به عدم حضور ناظران و گزارشهای واصله.
عدم اخذ رأی از بخش قابل توجهی از واجدین شرایط با محدود کردن زمان اخذ رأی و تخلفات متعدد در روز رأی گیری از قبیل مدیریت تعرفه ها و ایجاد کمبود تعرفه در شعب اخذ رأی.
تقلب در رأی گیری که علیرغم چاپ بیش از 12 میلیون تعرفه اضافی و نیز چاپ حدود 2.5 میلیون ( و به قولی بیشتر ) تعرفه جدید بدون شماره سریال با مجوز یکی از اعضای شورای نگهبان در روز قبل از رأی گیری، کمبود تعرفه در حوزه های اخذ رأی را شاهد بودیم و بدون تردید با کنترل ته برگ های تعرفه ها با بانک اطلاعات ثبت احوال حجم عظیم آن قابل اثبات است و نیز تخلفات شمارش و تجمیع آرا.
توصیه به رأی دادن به نامزد مشخص توسط اعضای شعبه و ناظران و اساساً شکل گیری بخش قابل توجهی از شعب اخذ رأی و ناظران شورای نگهبان از میان هواداران نامزد حاکم.
ایجاد رعب و وحشت برای رأی دهندگان و هواداران آنها در یک هفته منتهی به روز اخذ رأی و حمله به ستادها و هواداران در تجمعات قانونی تبلیغاتی در مناطق مختلف کشور.
ایجاد محدودیت های متعدد برای نمایندگان ناظر ستادهای نامزدها برای حضور در جلسات هیأت های اجرایی، مراکز شمارش و تجمیع آرا و بخش قابل توجهی از شعب اخذ رأی.
قطع سرویس پیام کوتاه در روز رأی گیری به عنوان ابزار پیش بینی شده برای نظارت بر شعب اخذ رأی و انعکاس تخلفات از سوی ناظرین ستادهای اینجانب جهت پیگیری قانونی و قطع تلفنهای همراه و ثابت کمیته صیانت از آرا در زمان تجمیع و اعلام نتایج.
4. طراحی ساز و کاری غیر قابل نظارت و مغایر قانون برای تجمیع آرای شمارش شده و اعلام نتایج آرا به صورت مهندسی شده ( آن هم در حالی که قبل از شروع اعلام نتایج از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور، نتایج انتخابات در سایتهای وابسته به دولت، سپاه و روزنامه کیهان درج شده بود )

5. مداخله گسترده و غیرقانونی بخش هایی از نیروهای مسلح قبل و حین انتخابات که خلاف نص صریح نظر حضرت امام (ره) می باشد.

6. وجود بیش از 170 حوزه اخذ رأی با میزان آرای مأخوذه بین 95 تا 140 درصد.

7. حمله به ستادهای انتخاباتی در شهرستانها و تهران و پلمپ ستاد مرکزی اینجانب و دستگیری رئیس و اعضای فعال آن که موجب اخلال در گردآوری کامل اسناد و مدارک تخلفات انتخاباتی گردید.

که همه موارد فوق دال بر وجود تخلفات برنامه ریزی شده و سازمان یافته جدی در امر برگزاری انتخابات است.

ادامه در قسمت 3

ناشناس گفت...

ادامه از قسمت سوم و بخش پایانی

از آنجا که بنابر اعلام شورای نگهبان بخشی از تخلفات صورت گرفته در انتخابات دهم ریاست جمهوری بیرون از دایره صلاحیت بررسی آن شورا است و نیز بخش هایی از اعتراضات قانونی علاوه بر شخص وزیر کشور و عوامل و مجریان آن وزارتخانه متوجه نحوه عملکرد تعدادی از اعضای خود شورای نگهبان و تخطی آنها از ضوابط قانونی و نقض بیطرفی است، رسیدن به یک داوری منصفانه در این مورد اساساً نمی تواند در حیطه شورای نگهبان و به طریق اولی در حیطه هیأتی باشد که منتخب این شوراست، گذشته از اینکه برخی از افراد این هیآت در این انتخابات موضع بیطرف نداشته اند و نسبت به نتایج آن پیش از بررسی، اعلام موضع کرده اند که این مسأله به رفع ابهامات و اقناع افکار عمومی کمک نمی کند.

لذا اینجانب ضمن تأکید مجدد بر ابطال انتخابات به عنوان مناسب ترین راه برون رفت از معضل ایجاد شده و بازسازی اعتماد عمومی و صرفاً برای اینکه راهی نیز جهت رسیدگی از طریق یک هیأت حکمیت ملی گشوده بماند و اعتراض قانونی مردم در مرجعی مورد رسیدگی قرار گیرد که بتواند مورد اجماع ملی و وفاق عمومی بوده و رأی آن مورد قبول عموم رأی دهندگان و مایه اطمینان خاطر مردم باشد، پیشنهاد می کنم که موضوع به حکمیتی شرعی و قانونی و مستقل که مورد اتفاق نامزدها و حمایت آن دسته از حضرات آیات و مراجع عظام تقلید که حل و فصل موضوع را پیگیری نموده اند، باشد ارجاع داده شود.

میرحسین موسوی

کیانوش رشیدی قادی گفت...

یک پیشنهاد ساده:

بروید سر یکدیگر را بتراشید!

رستاخیز نوین مردم ایران بر علیه رژیم اشغالگر،ضد ایرانی و غیر ایرانیِ جمهوری اسلامی، در سرتاسر میهن ما در اشکال گوناگون ادامه دارد.
شورای نگهبان رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی، باید تا پایان وقت اداری امروز دوشنبه هشتم تیرماه، نظر نهایی خویش را در بارۀ نمایش انتخابات ریاست جمهوری اعلام کند.
گمانه زنی ها:
یک-ممکن است شورای نگهبان ارتجاع اسلامی، طی توافقات پشت پردۀ صورت گرفته در روزهای اخیر میان جناح های درگیر، بدستور خامنه ای ابطال انتخابات را اعلام نماید.
دو-ممکن است شورای نگهبان ارتجاع اسلامی، بدستور خامنه ای،سلامت!! و صحت انتخابات را اعلام نماید.
اعلام نظر شورای نگهبان ارتجاع اسلامی هر چه که باشد، دیدگاه های مردم ایران در بارۀ رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی را تغییر نخواهد داد و مردمان سرزمین ما به مبارزه خویش برای برچیدن این رژیم در تمامیت آن ادامه خواهند داد.
اما؛
عده ای که یک شبه تحلیل گر مسائل سیاسی شده اند،یک شبه تحلیل گر مسائل جهانی شده اند و از خواب که بیدار شدند، خود را پژوهشگر، جامعه شناس، دکتر و کارشناس احساس کرده اند، مانند گرگ در کمین نشسته اند تا رستاخیر کنونی مردم ایران بر علیه رژیم اشغالگر اسلامی به شکست کشانده شود تا آنها بتوانند:
به تقلید از لنین، استالین ، مائو تسه دون، چه گوارا، کاسترو، تروتسکی، رژی دبره، گونزالس و بسیاری دیگر از این زمره،"علل شکست قیام"، "درس های انقلاب"، "درس های قیام" و مسائلی از این دست را مورد بررسی!!های خود قرار دهند و برای "انقلاب های بعدی"،"قیام های بعدی"و... تز و نظریه صادر کنند و به همه ثابت کنند:
"من آنم که رستم بود پهلوان"!
به این دسته از تحلیل گران!!،پژوهشگران!!، جامعه شناسان!! و کارشناسان!! باید گفت:
مردم ایران در مبازرات خود با هدف براندازی رژیم اشغالگر اسلامی نیازی به تزها و نسخه های شما ها ندارند!
پیشنهاد می شود این دسته از تحلیل گران!!، پژوهشگران!!،جامعه شناسان!! بجای صدور تز و نسخه برای ایرانیان، از هم اکنون شانه و قیچی را آماده کنند تا برای برون رفت از بیکاری سر یکدیگر را بتراشند؛
چرا که رستاخیز نوین مردم ایران تا سرنگونی رژیم اشغالگر اسلامی ادامه خواهد داشت!

کیانوش رشیدی
هشتم تیرماه 1388

ناشناس گفت...

بابت پخش برنامه هاي صداي امريكا بر روي ماهواره نايل ست بسيار سپاسگذاريم كيفيت صدا و تصوير بسيار خوب و همه ساكنان تهران اين جهت را به صورت نصب در كنار هاتبرد دارند و بهترين جهت مي باشد و به دليل سيگنال بالا اين جهت امكان انداختن پارازيت وجود ندارد. با تشكر

sun گفت...

با سلام
بگذارید در ابتدا یاد آوری کنم تنها الماس توان بریدن الماس را داراست.به گمانم اگر فرض را کودتای پشت پرده انجمن حجتیه بدانیم (و یا شاید بهتر باشد از کلمه حزب نوروحانیون استفاده کرد )به صورت قطعی روحانیون کلاسیک با ردههای بالا در نظام جامعه روحانیت شیعه که خود را صاحبان و رهبران تشیع در جهان میدانند واکنش قاطعانه ای از خود نشان خواهد داد.و آنچه مسلم است در رویدادهای اخیر تضاد کامل دارد با آموزهها و قوانین و باورها و کتب اصلی تفکر شیعه.و به گمان من این تضادها مراجع را بر سر 2 راهی خواهد گذاشت و هرگز باور ندارم که ایات اعظام چشم فروببندند.
البته آن عده آز آقایان که خود را متهد میدانند حرکت خود را آغاز نموده اند .تنها یک نکته بسیار مهم وجود دارد و آن این است آیا مرجعیت شیعه مستقر در نجف چه واکنشی نشان خواهند داد.این خود نکته قابل تاملی است آیا آقایان با تغییر جایگاه واتیکان تشیع از قم به نجف موافقت خواهند کرد؟؟؟......
در صورت پیروزی نوروحانیون اجتناب ناپذیر می نماید این تغییرات .تمنا دارم مورد پرسش قرار گیرد تغییر مکان مرکزیت تشیع از قم به نجف؟
این روزها دایما در فکر مزرعه حیوانات غوطه ورم.نویسند کتاب جناب جرج ارول اگر میخواست در این زمان کتاب را بر اساس ایران در طول 30 سال انقلاب به رشته تحریر در می آورد مطمعنا بخش تازه ای در آن می گنجاند!انقلاب سگهای دست آموز خوکها بر علیه خوکها
دوستان اینجا ایران است با بیش از 7 هزار سال تاریخ که همواره از زمان مهرپرستی تا قبول تشیع مذهب جایگاه خود را داشته و خواهد داشت و مرجعیت شیعه چشم بر روی آن برای فردای خودشان هم که شده نخواهد بست اما اگر هم بست بدانند >> من و ساقی(همون خس و خاشاکها)به هم سازیم و بنیاد این ظلم بر اندازیم
با آرزوی صلح و عشق

ناشناس گفت...

علاوه بر ندا ده ها نفر دیگر از جوانها هم کشته شدند از جمله پسر فرماندار شیروان فیض که دانشجوی دانشگاه تهران 24 ساله بود تفلک امسال ازدواج کرده بود کشتند بعد هم پیام تسلیت دادند
خون اینها را چه کسی واخواهی می کند

ناشناس گفت...

آقای مستقیم
ایرانی خسته است
صدای خسته مردم ایران را از حکومت بیداد خوب به گوش جهانیان رساندید اما کافی نیست
ضمنا صدای آمریکا باز قطع شده خواهشا سیگنال قوی بفرستید

ناشناس گفت...

سلام واقعا متاسف هستم
پیروز انتخابات دهم ریاست ملت بودن
حتی می شه گفت رژیم هم پیروز شد.اما بازنده واقعی این موضوع صدای امریکا بود
چون به صورت مغرزانه به حمایت از سیاست کثیف جمهوری اسلامی پرداخت
دلیل حرفم هم اقای سازگارا هستن اگه بازم میخواین توضیح بدم بگید بازام بنویسم تو برنامه بگید میدونم مطرح نمی شه اما خوب گفتم بفهمید ملت خر نیستن

بابک گفت...

جناب آقای میرحسین موسوی
من در اوایل انقلاب شما را بعنوان فردی پرتلاش که توانسته بود کشور را در زمان جنگ اداره کند می شناختم. مدتی از شما بی خبر بودیم . بعد از بیست سال آمدید ولی این بار طرز فکرتان فرق کرده بودید. این بار با هنرمندی فرهیخته و روشنفکر روبرو بودیم . مگر می شد مثل همیشه انتخابات را تحریم کنیم و به او رای ندهیم ، به او که می آمد تا ما را از شر امپراطوری نیرنگ و جهالت ، درنده خویی و جنایت ، و بی رحمی و خباثت که در صحنه بین المللی هم برای ایران و ایرانی ذره ای آبرو نگذاشته بود ، نجات دهد.
بعد از تقلب وسیع در انتخابات و اعتراض میلیونی مردم ، دلم شور می زد که نکند شما ظرفیت مسئولیت سنگینی را که بر دوشتان گذاشته شده نداشته باشید و مانند آقای محمد خاتمی جنبش را عقیم بگذارید. آقای خاتمی هم بعد از قیام 18 تیر که مردم برای هر فداکاری آماده بودند با "بی عملی " خود نتوانست از آن نیروی عظیم بالقوه به شکل صحیح استفاده کند و به تعبیری ، به مردم خیانت کرد.
حالا می ترسم نگرانی ام درست بوده باشد. آیا برداشت " جرمی بوئن " ، خبرنگار بی بی سی که در گزارش 29 ژوئن 2009 ( نهم تیر 88 ) وی آمده ، درست است ؟ او می گوید : " این جنبش از یک رهبری موثر محروم بوده است و به همین علت مقام ها توانستند از طریق سرکوب امنیتی و بازداشت صدها ، و به گفته بعضی هزاران نفر، ابتکار عمل را به دست گیرند. "
البته تا همین جا هم بسیار بهتر از دوست صمیمی تان ، محمد خاتمی ، عمل کرده اید ولی باید می دانستید که در این راه باید از جانتان بگذرید. همچنین نمی توان مردم را با دست خالی به مبارزه گرگ های خون آشام برد ولی انتظار داشت که کسی جانش را از دست ندهد.
در این مرحله باید مردم را به تظاهرات خیابانی دعوت کرده و خود نیز شرکت می کردید. نباید منتظر مجوز می شدید . دراین صورت حکومت یا باید شما را دستگیر می کرد یا به قتل می رساند که هرکدام از این دو گزینه را که انتخاب می کرد ، باعث شعله ورتر شدن اعتراضات می شد. شاید هنوز هم دیر نشده باشد...

آریوبرزن از کهگیــلویه ( دهـدشـت ) گفت...

مقایسه عملکرد شورای نگهبان که واضح بود فقط به دنبال وقت کشی است با درخواست مجوز راهپیمایی قانونی از طرف آقای موسوی نشان میدهد که جنس و نتیجه کار هر دو یکی است. ما مردم ایران دوست داریم خودمان را فریب دهیم تا مجبور نباشیم وظیفه خود را انجام بدهیم. آخر از یک فرزند جمهوری اسلامی که دیروز در سرکوب و حذف دگراندیشان با همین کودتاچیان امروز یار و برادر بوده چگونه میشود انتظار داشت که به نفع مردم از نظام عبور کند.اگر مردم ایران میدانند که میرحسین موسوی گزینه ایست "بد" وناچار برای رهایی از "بدتر" به انتخاب "بد" تن داده اند- پس خود موسوی هم به خوبی این را میداند.و بعید است در مسیری قرار گیرد که نییجه آن اضافه شدن"خوبها" و "دگراندیشان"به گزینه های انتخابی مردم باشد. پس بدانیم که اینها همه بدنه یک پیکر هستند و ماهیتشان ایجاب میکند که به هر حال روبروی مردم باشند و نه در کنار مردم. پس خودمان را گول نزنیم و راه و وظیفه اصلی خود را ادامه دهیم که امید بستن به موسوی و امثال او نتیجه ای جز سرخوردگی و نا امیدی چیز دیگری در پی نخواهد داشت.
آریوبرزن از کهگیــلویه ( دهـدشـت )

رضا گفت...

امیدوارم پرزیدنت ابامادر مذاکرات با ایران به ادبیات ایران دقت کنند.چرا که از رزیمی که در مورد شاهکار های اقتصادی خود اینگونه دروغ میگوید و نیز نتیجه ی انتخابات را به این شکل وارونه اعلام می کند، منظورش از اهداف صلح امیز هسته ای چه چیز ها که می تواند باشد باشد.

رضا گفت...

واقعا تنفر از رژيم فعلي حاكم بر ايران در جامعه داد مي زند و مشروعيت آن توسط اسلحه تامين شده و از نوع مشروعيت گلوله اي است.

م گفت...

They are terrorist not dictator.
They are root of terror in middel east.
Dont Be Kind With THem.