۱۳۸۸ خرداد ۲۷, چهارشنبه

ترجمه ای از سخنان اوباما در مورد انتخابات

بیست و پنجم خردادماه پرزیدنت اوباما با نخست وزیر ایتالیا دیدار کرد و در پاسخ به سوالی در مورد انتخابات ایران گفت:



طبیعتا همه ما اخبار ایران را دنبال کرده ایم. و می خواهم به وضوح با این مطلب آغاز کنم که این تصمیم به عهده ایرانیان است که چه کسانی رهبران ایران باشند. ما به حاکمیت ایران احترام می گذاریم و نمی خواهیم ایالات متحده تبدیل به مسئله ای در ایران شود چنانکه برخی اوقات ایالات متحده یا مذاکره با ایالات متحده، می تواند تبدیل به یک ابزار سیاسی بشود .


با گفتن این مطلب، باید اضافه کنم که من از خشونت هایی که در تلویزیون دیده ام بسیار رنج برده ام. فکر می کنم فرایند دموکراتیک، آزادی بیان ، امکان مخالفت مسالمت جویانه مردم، همه اینها ارزشهایی جهانی هستند و باید محترم شمرده شوند. هر وقت شاهد خشونتی هستم که بر مردمی روا داشته می شود که مسالمت جویانه مخالفت می کنند و هر وقت آمریکائیان چنین چیزی را ناظرند فکر می کنم آنها به درستی، رنج می برند.


برداشت من این است که دولت ایران می گوید بی نظمی های انتخاباتی را که رخ داده بررسی خواهد کرد. ما آنجا حضور نداشتیم، ما در آنجا ناظری نداشتیم، ناظران بین المللی در دسترس نبودند بنابراین من نمی توانم قاطعانه بگویم چه اتفاقی در انتخابات افتاده است. اما چیزی که می توانم بگویم اینستکه به نظر می رسد میان مردمی که بسیار امیدوار بودند و مشارکت داشتند و به دموکراسی متعهد بودند احساسی وجود دارد که به آنها خیانت شده است. به نظر من مهم است که رو به جلو حرکت کنیم، هر بازرسی انجام پذیرد باید به شکلی باشد که منجر به خونریزی و خفه شدن نظرات مردم نگردد.


اما در مورد ایالات متحده و روابط با ایران، من همواره باور داشته ام با وجودیکه برخی از سخنان پرزیدنت احمدی نژاد را نفرت انگیز می دانم؛ با وجود عمق تفاوتهای موجود میان ایالات متحده و ایران بر سر طیف موضوعاتی اساسی، وقتی که منافع اساسی امنیت ملی ملت ما به میان می آید، استفاده از دیپلماسی قوی و سر سختانه، دیپلماسی ای بدون توهم از ایران و جوهر تفاوت های دو کشورمان، بسیار حیاتی است . به طور خاص، اطمینان از عدم بروز رقابت تسلیحات هسته ای در خاور میانه که به واسطه دستیابی ایران به سلاح اتمی آغاز شود. اطمینان از اینکه ایران فعالیت های تروریستی را گسترش نمی دهد. اینها منافع اساسی نه فقط برای ایالات متحده بلکه به طور کلی برای جهانی صلح آمیز است.


ما به تلاش خود برای مذاکرات مستقیم و جدی میان دو کشور ادامه خواهیم داد تا ببینیم این امر ما را به کجا می رساند. اما در حالیکه این کار را انجام خواهیم داد، فکر می کنم اشتباه باشد اگر من درباره آنچه در چند روز گذشته در تلویزیون دیده ایم سکوت اختیار کنم. من به مردمی که تا این اندازه امید و انرژی و خوشبینی نسبت به این روند سیاسی داشتند چه می گویم. به آنها می گویم جهان ناظر به آنهاست و بدون در نظر گرفتن نتیجه انتخابات، از مشارکت آنها الهام گرفته است. آنها باید بدانند که جهان ناظر به آنهاست.

خصوصا به جوانان ایران، می خواهم آنها بدانند که ما در ایالات متحده نمی خواهیم برای ایرانیان تصمیم بگیریم اما باور داریم مردم ایران و صدای آنها باید شنیده شود و محترم شمرده شود.

چی فکر می کنین؟

۲۷ نظر:

ناشناس گفت...

http://www.iranpressnews.com/source/images/01/daneshjokoshteh%20shodeh.jpg

مُرد چون مزدور بود!!!!!؟؟؟؟؟

پنج شنبه همه سیاه پوشیم با نمادهای سبز

ناشناس گفت...

توجه بسیار مهم :
در بررسی دوربین مداربسته یکی از بانک های دولتی نزدیک محل کسب بنده که به طور کامل خسارت دیده است مشخص شده که این اقدام توسط تعدادی نیروی لیاس شخصی با همراهی دونفر نیروی ضد شورش که بیسیم و باتوم و قفل بر به همراه داشته اند انجام شده است .( رئیس شعبه از دوستان بسیار صمیمی بنده است و ایشان نقل قول کردیده و کاملا معتبر است )

ناشناس گفت...

سلام لطفا فرکانسهای شبکه تان را برایمان بنویسید تا در ایران بتوانیم ماهواره را تنظیم کنیم تا صبح برنامه هاینان را بر روی nilesatداشتیم اما الان نداریم!!!!!!!!!!!!!

ناشناس گفت...

1- به آقای اوباما بگویید که مردم

آزاده ایران در این روز ها به شدت

مظلوم و تنهاست لذا از جنبش مردمی

ملت ایران حمایت کند که این اقدام

اعتبار جهانی و انسانی ایشان را

افزایش خواهد داد و ضمنا حکومت فعلی

ایران به هیچ وجه تن به ارتباط با

امریکا نخواهد داد. آیا تقاضای رابطه

با این حکومت اشتباه سیاسی نیست ؟!

2- نحوه عمل و پوشش خبری صدای امریکا

در این ایام با وجود سانسور شدید و

فیلتریگ خبری ، بسیار نامید کننده

است . پخش برنامه های تاریخی در اوج

تظاهرات مردم ایران و ذکر آمار

هزاران نفر برای حضور چند میلیونی

مردم از نزدیک میدان امام حسین تا

میدان آزادی و خیابان های اطراف

قابل توجیه و توضیح نیست و این در

خاطر ملت ایران می ماند بهانه های

همانند بی طرفی هم قابل پذیرش

نیست .ضمن تشکر از تلاش خالصانه

تعدادی از مجریان و کارکنان صدای

امریکا به نظر می آید این بی

تفاوتی از مدیران صدای امریکا سر

زده است واقعا متاسفم

فرزاد گفت...

آقای احمدی نژاد مدعی هستنددر این 4 سال بیشترین خدمات را به اقتصاد ایران کرده اند، شاهد آن طبق اظهار آقای عسگر اولادی-دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری-در روزنامه آفتاب یزد به تاریخ 25 خرداد 1388 که "عمده رای مردم به احمدی نژاد به محرومین و مستضعفین اختصاص دارد". پس نتیجه می شود 24 میلیون نفر مستضعف و محروم بالای 18 سال در کشور ایران پیدا شده است.

ایران گفت...

Shame on obama and democrat party if they negotiate with Islamic republic.
Be the people side.

ناشناس گفت...

سلام
علیرضا م از کرمانشاه
برای دو ساعت از خانه بیرون می‌روی ، ۱۰ - ۱۲ نفری با موتورسیکلت در حالیکه شهر را دور می‌زنند بیرون مشغول شادمانی هستند و بقیه بهت‌زده نگاهشان می‌کنند …

به خانه که برمی‌گردی به سراغ اینترنت می‌آیی اما توییتر را بسته‌اند ، فرندفید را هم ، فیس‌بوک دیگر باز نمی‌شود، بسیاری از سایت‌های خبری مشمول بند “ف” شده است !

از بقیه دنیای اینترنت (آنچه را که به دلایل مسائل فرهنگی،اخلاقی،قومی،سیاسی با دلیل یا بی‌دلیل نبسته‌اند)‌ بسیار کند و با زجر بسیار می‌آید.

انتظاری هم جز این نمی‌رفت. فرندفید به علت ارتباط بی‌واسطه‌اش بسیار خطرناک است.

توییتر هم همینطور!

هنوز سایت‌هایی هست که از دستشان در رفته است.

فلیکر ، گوگل‌ریدر و حتی گوگل که ذهن کاربران ایرانی را فریب می‌دهد باید بسته شوند.

زیرا همه‌ی ملت باید به بهشت بروند ، این اجباری است ! …

آیا لازم به گفتن هست که اجبارا یا اختیارا ؟!

وفا گفت...

ناشناس عزیز که از تعداد تظاهر کنندگان گفته بودی و نحوه پوشش خبری صدای آمریکا. این توضیح برای شماست و دیگر دوستانی که به همین نکته اشاره کرده اند. هر خبر گزاری لحظه به لحظه به هنگام می شود. تظاهر کنندگان به تدریج جمع شدند و تعدادشان از ده ها هزار به صدها هزار و بالاخره به بیش از یک میلیون رسید و به همین ترتیب هم گزارش شد.

An Iranian Patriot گفت...

Obama save us, give your hand to

Iranian people not Iranian regim.
Do not talk to Hitler and iranian islamic neonazi Regim.

ناشناس گفت...

من سخنرانی آقای اواما را گوش کردم ایشان نسبت به مردم ایران لطف دارند ولی من به عنوان یک کارشناس مسائل ایران فکر می کنم عدم اظهار نظر صریح آقای اوامادر غیر قانونی بودن حکومت فاشیستی ولایت فقه و عدم کمک نظامی ،اقتصاد ،امنیتی به ملت ایران سبب گستاخی بیشتر ولایت فقیه و نوچه او احمدی نژاد و کشتار هرچه بیشتر مردم خواهد شد اگر از این فرصت استفاده نکنند بعدا همین فرصت از دست رفته تهدیدی بزرگ برای منافع و خود آمریکا خواهد شد امیدوارم تاریخ اینگونه نباشد در تمام مباحث ائدولوژیک طرفداران ولایت فقیه صدور انقلاب اسلامی به تمام جهان موج می زند چگونه سیاست مداران آمریکایی چشم خود را بروی این موضوع بسته اند

خسرو گفت...

من از اوباما می پرسم،چرا دولتها تصور میکنند که ملتها "مال"آنها هستند.چرا از ملتها به عنوان ابزاری برای تحکیم قدرت خود استفاده میکنند.چرا شما نباید در ظلمی که به مردم دیگر کشورها میشود مداخله کنید.اگر دولتها را والدین و ملتها را فرزندان آنها بشناسیم آیا والدین حق دارند هر کاری با فرزندان خود بکنند؟تصور میکنم انتظارات ما از مجامع بین المللی باید متفاوت تر شود.صرف اظهار نظرها و تائید یا محکوم کردن های سیاسی آیا کارساز است؟مشکل فقط بر سر ایران نیست.همه حکومت های خودکامه برای اثبات قدرت خود ملتها را ابزار کرده اند و مجامع بین المللی به تماشای تاسف بار این سیاه بازی بسنده کردند و این واقعا جای تاسف دارد.
چه شد که حرمت انسانی انسان یادمان رفت،آیا باید دوباره جنگی جهانی زندگی و زمین را به کام تلخ خود ببلعد تا دوباره به فکر ارائه منشوری دیگر باشیم؟
تصور من این است که مجامع بین المللی بسیار کوتاهی میکنند،شاید خیال می کنند که این جنگ و کشتار و جنایت خارج از همین زمینیست که آنها در آن زندگی می کنند،آیا به این اندیشیده اند که وقتی آنها در حال مزاکره و صدور قطع نامه در فضائی زیبا و امن هستند مردم و کودکانی که به میتوانند به اندازه آنها حق برخورداری از زیبائی زندگی را داشته باشند در جنگ و فقر و محرومیت زمینگیرند.تصور اینکه انسان فهمش را حیلگرانه چماقی میکند بر سر انسان،بساط عیشم را بهم می یزد.آخر چگونه میشود رنج دیگران را دید و خندید؟!
البته میدانم که هر کس به قدر فهم و توانش برای بهتر شدن زندگی تلاش میکند،شاید نیاز داریم هر بار به هم گوشزد کنیم که هدف همه ما غنی تر شدن زندگیست.شاید زبان گفت و شنود ما علارغم ظاهر یگانه اش متفاوت است.شاید به زبان چیزی میگوئیم و در دل نیت دیگری داریم.شاید ما چیزی میگوئیم و دیگری همان می شنود که میخواهد،حتی اگر ما خیال گفتنش را نیز نداشته ایم.
چه کسی باید ما را از این سوءتفاهم ویرانگر و تلخ بیدار کند؟واقعا چه کسی؟!تا به کی باید به این حسن نیت های کور دلخوش باشیم؟دلم گرفته دوست من،حال دل تو چگونه است؟بیا تا برای خاطر دل هم کاری کنیم کارستان.

ناشناس گفت...

ایمیل را هم قطع کردند

روزنامه اعتماد: شبکه ارتباطي کشور محدود و محدودتر مي شود. از روز جمعه۲۲خرداد اختلالات سراسري سرويس هاي ارتباطي شروع شد. قطع سيستم اس ام اس از ابتداي شب بيست و يکم خردادماه اولين قدم براي قطع گسترده شبکه اطلاع رساني بود. البته در ابتدا مردم و مشترکين کليه اپراتورهاي کشور تصور مي کردند اين موضوع يک اتفاق آني باشد. از اين تاريخ تاکنون نه اين سيستم وصل شده و نه توضيحاتي از سوي مقامات در اين باره داده شده است. البته در اين ميان گفته شده شرکت مخابرات، شرکت ارتباطات سيار و وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در حال پيگيري و بررسي علل و عوامل توقف ارسال اس ام اس يا پيامک شده اند اما تاکنون اين بررسي ها به نتيجه نرسيده و هيچ يک از سازمان ها و ارگان هاي مربوطه گزارشي مبني بر کشف علت قطع سيستم ارائه نکرده اند. پس از قطع سراسري سيستم پيامک، قطعي مثل ويروس پيشرفته يي به سيستم تماس هاي تلفن همراه هم سرايت کرد. با اختلال پيش آمده در اين سيستم مشترکين مورد جفاي ديگري قرار گرفتند و بدين ترتيب امکان تماس آنها در طول شب کاملاً قطع شد.

قطع شبانه سيستم تماس تلفن همراه نيز همچنان به قوت خود باقي است و هنوز هيچ مرجع دولتي توضيحي در اين باره نداده است. با اتفاقات عجيب و غريب و غيرمتعارفي که در اين دو سيستم واقعاً ابتدايي رخ داد مردم از ابتدايي ترين خدمات و سرويس هاي ارتباطي محروم شدند. از روز دوشنبه نيز قطع سرويس تماس در شبکه تلفن همراه زودتر از روزهاي پيش يعني از ساعات ۱۶ به بعد شروع شد. اما اين ويروس قطعي از روز سه شنبه به جان اينترنت افتاد و امکان ارسال و دريافت اي ميل را از کليه هموطنان ايراني سلب کرد. قطع گسترده سرويس هاي ارتباطي مشکلات عديده و بسياري را براي مردم به وجود آورده است.

با اختلالات پيش آمده دولت الکترونيک هم در اين ميان از پا در آمده است و خدمات دهي اين مراکز نيز تعطيل شده است. ديروز اعتماد درصدد برآمد طي تماس هايي اين موضوع را بررسي کند اما هيچ مسوولي جواب نداد. قطعي ارتباطات هم داد مجلس را درآورد و مجلس خواستار پايان دادن به اين وضعيت بود که محمد سليماني وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات به مجلس برود و پاسخگوي مجلس در برابر وضعيت فعلي باشد.

ناشناس گفت...

وبلاگ سرباز میهن

توی مشهد الان افتادن خانه به خانه ، طی یک اتحاد بی سابقه ، بسیج ، نیروی انتظامی ، سپاه ، انصار حزب الله ، گارد ویژه و … (فقط جای خوشبختی وجود داره که ارتش توی این نیروها نیست) که البته چنین اتحادی رو حتی در فاجعه زلزله بم هم ندیدیم ، محله به محله ، کوچه به کوچه و منزل به منزل وارد همه خانه ها می شوند ، اگر دیش و رسیور بود که جمع می کنند ، اگر هم نبود بدون معذرت خواهی سرشون رو میندازن و برمیگردن ، در ضمن اگر ازشون حکم بخواهید ، با حکم مشت و لگد وارد میشن ، این هم از حکومت عدالت

ناشناس گفت...

بامداد خبر: این روزها خبری در محافل سیاسی ایران دهان به دهان می چرخد که حکایت از حضور مشاوران روسی در ستاد کودتا دارد. پیش از این افراد مختلف اعم از فعالان سیاسی داخلی یا نیروهای امنیتی گریخته از کشور تایید کرده بودند که مربیان روسی و کره ای به شکل گسترده ای به تعلیم دستگاه امنیتی و نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی می پردازند. اینک اما ظاهرا حضور پررنگ روسیه و تبدیل ایران به یکی از اقمار روسیه با حضور مشاوران روسی در ستاد کودتا روند شتابنده ای به خود گرفته است. بی دلیل نیست که محمود احمدی نژاد پس از کودتا به سرعت به روسیه می شتابد تا مشروعیت خود را از تبریک شتابزده و بهت آفرین مدودوف بگیرد و نه از رای مردم. اینک لبخند پیروزی فاتحانه نه بر لبان احمدی نژاد که بر لبان مدودوف نقش بسته است طرفه آنکه مدودوف نیر چون احمدی نژاد خود عروسک خیمه شب بازی شخص دیگری است.

Iran Democracy گفت...

جناب وفا مستقيم
درود بر شما
به كليه شما گراميان درود مي فرستم و به نوبه خودم و جمعي از آزاديخواهان تلاش هاي بي وقفه شما هموطنان را ارج مي نهم
در رابطه با آقاي اوباما
مطمئن باشيد كه آنچه اين روزها شاهدش هستيم ديگر ملت ايران ديگر آن ملت 30 سال و حتي 5 سال پيش نيست كه با دروغها و افتراهاي آقاي خامنه اي خام شوند
خوشحال مي شوم به وبلاگ من هم سري بزنيد
http://irdemocracy.blogspot.com

ولي صد افسوس كه قدرت انسان را به پست ترين درجه مي رساند
بنده از آقاي حداد عادل اصلا توقع نداشتم و قدرت انسان را به كجا مي رساند بطوريكه پا بر روي تمام فضائل انساني مي گذارد
موفق باشيد

ناشناس گفت...

lotfan ye barnameye vijeh ba hozoore aghaye sazgara begzarid o monhaseran be mozoo`e KOODETA bepardazid,,az lahaze tarikhi,,koodetahaye jahan,,raveshe moghabele ba koodeta va gheyre,,
mersi,

ناشناس گفت...

وفا عزیز ممنون از توضیح شما

ولی قبول بفرمایید با توجه به سانسور و فیلترینگ بسیار شدید و با توجه به اینکه صدای امریکا پس از قطع بی بی سی در ایران تنها شبکه خبری فارسی زبان است ضمن تشکر مجد از جنابعالی و سایر همکاران خواهش دارم در شرایط حساس حاضر ملت ایران را تنها نگذارید و پیشنهاد بفرمایید در این ایام ساعات پخش بخش فارسی صدای امریکا بیشتر شود و اخبار و تحلیل ها با سرعت بیشتری منعکس گردد خیلی خیلی ممنون.

ضمن در حال حاضر در میدان امام و

خیابان های اطراف آن بیش از یک

میلیون نقر در اعتراض به کشتار انسان

های بی دفاع و تقلب در انتخابات تجمع

کرده و به سمت میدان انقالب در حرکت

هستند و موتور سواران لباس شخصی هم

در خیابان های منتهی به میدان

انقلاب با در به قصد ایجاد ترس در

مردم در گردش هستند. ولی این سیل

خروشان ملت آزاده ایران غیر قابل

مهار است



مجددا زحمات شما و همکاران گرامیتان را

پاس می داریم. امیر

امیربلندیان گفت...

کامران دانشجو از مجریان انتخابات وزارت کشور بغض خود را نسبت به امریکا و رسانه های خارجی (در خصوص منتصب کردن رفلکس طبیعی مردم به کودتای انجام شده)چنان میترکاند که گوئی ملت ایران ارزنی شعور ندارند .آیا آنچه که نصرالله رهبر تروریست
لبنانی باگستاخی بزبان میراند دخالت نیست؟
لینک خبری زیر را بخوانید:
http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2009/06/090617_si_mf_ir88_nasrollah.shtml

هاله نور گفت...

آقای اوباما و سایر جهانیان :
آیااز رژیمی که به ملت خودش در مورد حق رای یعنی بدیهی ترین حق یک ملت خیانت میکند و دروغ میگوید انتظار دارید درمورد استفاده صلح آمیز از اتم به شما راست بگوید ؟
آیا رژیمی که احترام به رای مردم خود نمیگذارد این همه تحریم و دشواری را متحمل میشود تا انرژی هسته ای به ملت خود هدیه بدهد ؟ بنابراین هر کاری از تحریم گرفته تا حمله نظامی را هر چه سریعتر و با توجه به نیت جنگ طلبانه و واقعی این رژیم که دستیابی به سلاح اتمیست هر چه سریعتر انجام دهید , هویج را کنار بگذارید و با چماق به جنگ این رژیم بروید وگرنه با ضربه ای مرگبار مواجه خواهید شد .

ناشناس گفت...

ه اوباما بگید که مردم ایران حالشون ازش به هم میخوره چون ورژن با ادب احمدی نژاده ما داریم اینجا خون میدیم و ون آقا میخواد با آرامش پیش بره واقعا شرم آوره

ناشناس گفت...

سلام
خوشحال هستم كه جهانيان ناظر هستند بر اينكه در ايران چه مي گذرد..در حاليكه اخبار ايران سر تيتر اول روزنامه هاي دنيا و شبكه هاي تلويزيوني جهان شده است ،تلويزيون ايران نه تنها چيزي نشان نمي دهد بلكه مدام برنامه هاي كمدي،فيلم هاي جديد و غيره نشان مي دهد تا مردم عامي كه دسترسي به اينترنت و ماهواره ندارند را مشغول كرده و بگويد اصلا خبري نيست...واقعا بي شرمانه است..خدا به دادمان برسد من ازآينده ايران وحشت دارم..!!كار به جايي رسيده كه ايميل ياهو را هم بسته اند...ما چه كنيم؟فريادرسي هست؟؟؟!!

هاله نور گفت...

ازآقای مایک پنس، متشکریم و امیدوارم پرزیدنت اوباما هم از خواست نمایندگان ملت آمریکاپیروی کند و دست به انزوای شدید این رژیم سرکوبگر مورد تنفر ملت ایران بزند , و منافع درازمدت آمریکا را که همانا دوستی با ملت ایران و احترام به خواست آنان است را در نظر داشته باشد , ملت ایران خواستار دوستی با غرب بوده و بهیچوجه خواستار دشمنی و محو اسراییل برخلاف ادعای رهبران دیکتاتور فعلی آن نیست .
جناب اوباما سعی نکنید با گفتگو با رژیم حیله گر ایران بخیال خود منافع آمریکا را تامین کنید منافع آمریکا در دوستی با ملت ایرانست نه رژیم کنونی ایران

ناشناس گفت...

تاریکترین ساعات شب لحظات قبل از طلوع آفتاب است
هموطنان عزیز، اکنون که تاریکی و پلیدی کشور عزیزمان را فراگرفته است، حضور شما در تجمع ها، اعتصاب ها و نیز فریاد های الله اکبرتان در دل تاریکی همچون مشعل روشنگریست که نمی گذارد سیاهی بر ما غلبه کند. هم اکنون که موسوی و کروبی در کنار ما ایستاده اند و از دل با ما همراه شده اند، بر ماست که آنها را تنها نگذاریم و با شهامت و پایمردی خود به این سنگدلان نشان دهیم که ما ایستاده ایم و نه تنها دلسرد نمی شویم بلکه مصمم تر از گذشته تا آخرین نفسهای استبداد در صحنه خواهیم ماند.
!استاده ام چو شمع مترسان ز آتشم
---------------------------------------------------------------------------------------
راهپیمایی ها
دوستان همه با هم شرکت کنیم. خواست استبداد عدم اتحاد، ترس و خانه نشینی ماست. با انبوه جمعیت ما کاری از آنان ساخته نیست. همه با هم به خیابانها بیاییم و هموطنان دلیر خود را در میان گرگان تنها نگذاریم
---------------------------------------------------------------------------------------
چهارشنبه سوم تير، تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی

در مسالمت آميزترين تجمع ممکن برای اعتراض به نتيجه انتخابات روز چهارشنبه ساعت 4 در مقابل مجلس شورای اسلامی در بهارستان تجمع خواهیم کرد. لطفا در اطلاع رسانی اين تجمع ما را ياری کنيد
---------------------------------------------------------------------------------------
پنج شنبه چهارم تير، مرقد مطهر بنيانگذار انقلاب
با توجه به تاکيد مير حسين بر اعتراض مسالمت آميز برای احقاق حقوق، منتظر اعلام مسير راهپيمايی و عزاداری هستيم، فعلا مرقد مطهر بنيانگذار انقلاب امن ترين مکان به نظر می آيد. تا در کنار آن روح آزاده به سوگواری شهدايمان بپردازيم.
مردم ايران به پا خيزيد و به ما بپيونديد.
از مردم تمام استانها و شهرستانهای ايران دعوت ميکنيم
روز ۵ شنبه به تهران بيايند و به مردم تهران بپيوندند .
اين مطالب را به هر نحوی انتشار داده و به گوش همگان برسانيد
---------------------------------------------------------------------------------------
جمعه پنجم تیر، بادكنك هاي سبز بر فضاي شهر

جمعه ساعت 1 ظهر ،

هر طرفدار راي سبز ، بادكنكي سبز را به آسمان تهران مي فرستد

هاله نور گفت...

در سایت بی بی سی خواندم آمریکا دعوت از دیپلمات های ایرانی را پس گرفت این کمترین کار بود ولی آقای اوباما آیا هنوز میخواهید با رژیمی که درجواب بدیهی ترین حق ملتش
یعنی حق رای او را به خاک و خون میکشد مذاکره کنید و فقط در پی سود مادی باشید ؟ پس مسئولیت آمریکا در اشاعه و احترام به آزادی چه میشود آیا میتوان از یک گرگ خواست که مثل یک جنتلمن با شما سر میز شام بنشیند و سعی کند مثل یک جنتلمن مبادی آداب باشد , رژیم ایران همان گرگیست که جز زبان زور و تحریم چیزی نمیفهمد و سرکوب ملتش گواه این مدعاست

An Iranian گفت...

Thanks Obama for canceling your invitation be in iranian nation side not the regim please ignore regim do not talk to Hitler
An Iranian

ناشناس گفت...

Dear president Obama ,Do not shake Ahmadinejad Bloody hands .
Iranian patriots and freinds of U.S.A in Iran

ناشناس گفت...

Adolf ahmadinejad accused U.S.A interfering in Iran's ,he wants world to be silent about his violences ,don't be silent Obama please condemn Iranian dictator and help Iranian people.