۱۳۸۷ دی ۱۱, چهارشنبه

آلودگی های زیست محیطی در ایران

در میزگرد امشب شرکت کنید.
میزگرد امشب همراه با آراش اعلائی خبرنگار صدای آمریکا و شما نگاهی دقیقتر خواهد داشت به آخرین آمار و گزارشها در ارتباط با آلودگی های زیست محیطی در ایران.
ایران در حال حاضر با نگرانی های متعدد زیست محیطی مواجه است. به عنوان نمونه آلودگی شدید هوای تهران در چند هفته اخیر و عدم اطلاع رسانی به موقع سازمانها مربوطه موجب روانه شدن روزانه بیش از 1600 نفر به مراکز درمانی شده است. آلودگی گسترده آب زمینه بازگشت بیماریهایی چون مالاریا و وبا را به ایران فراهم کرده. فرسایش روزانه خاک در مناطق حاصلخیز کشاورزی به اعتبار کارشناسان ضربه هایی مخرب به بدنه اقتصاد وارد می کند. تخریب جنگل های شمال و جایگزینی آن با کارخانجات صنعتی آلاینده باعث از بین رفتن پوشش گیاهی و به خطر افتادن گونه های جانوری در مناطق جنگلی ایران شده است. مدیریت زباله نیز به ویژه در مناطق شهری از نگرانیهای عمده بهداشتی و زیست محیطی در ایران است.

آیا آلودگی های زیست محیطی ایران قابل کنترل است؟
آیا اقدامات دولت برای مقابله با آلودگی های زیست محیطی کافی است؟
شما برای کاهش الودگی ها چه می کنید؟

چی فکر می کنین؟

۱۵ نظر:

ناشناس گفت...

با درود بر شما
بايستي بگويم كه مسئله محيط زيست براي دولت مردان مهم نيست چراكه خود بر هم زننده طبيعت هستند. در شهر ما تانكرهاي غول پيكر حلال مستقرند كه هر روز بوي زننده و تهوآور آن باعث آزار همشهريان مي گردد ولي بدليل بعضي روابط پنهان اين تانكرها كه بايستي جمع آوري بشوند نمي شوند و سازمان منطقه آزاد نيز در مقابل آنها كاري از پيش نبرده و سرمايه گذار نيز نمي آيد. ونكته جالب اين كه پالايشگاه شخصي را در منطقه مي خواستند بسازند كه دست بزرگان در كار بود و وقتي رئيس محيط زيست شهرستان با آن مخالفت كرد با يك نامه او را به جاي ديگري فرستادن براي اينان محيط زيست مهم نيست مهم روابط و موقعيت وپولي است كه به جيب خواهند زد

ناشناس گفت...

salam
ye soal daram ke man 25 salame pedare man migoft zaman shah ye poreze dashtam ke mikhastan yeki az kohaye alborzo bardaran ta abohavaye tamize shoamle iran biad be tehran ke ham hava tamiz mishe ham sarsabz shoma az in tarh khabari darid??

ناشناس گفت...

با درود
متاسفانه صنعت خودروسازی ایران را باید مافیای خودروسازی نامید. این صنعت به ارگانها و اشخاص خاصی متصل هستند که اجازه ورود خودروهای خارجی را نمیدهند و خود نیز به جز تغییر شکل بیرونی خودرو و افزایش قیمت یک میلیون تومانی به چیز دیگری اهمیت نمیدهند. زمزمه هایی نیز از تولید دوباره پیکان وجود دارد که یک فاجعه برای محیط زیست است.
اگر امکان دارد درباره خطوط HOV بیشتر توضیح دهید
با تشکر. سعید از همدان

ناشناس گفت...

الودگي در تهران وابسته به پارامترهايي چون تعداداتوموبيلها،ظرفيت خيابانها،اتوموبيلهاي الاينده و شرايط حغرافيايي از ميان علل ديگراست. ولي ظرفيت خيابانها رادر برنامه ذكر نكرديد كه حدود 600 هزاراست، در برابر چهار ميليون و ششصد هزار ماشين در حركت.

ناشناس گفت...

با درود!
وظیفه ی خود دانستم که اطلاع دهم مثل اینکه شماره ی برنامه ی شما در ایران تحت کنترل حکومت قرار گرفته است!اگر دقت کنید امشب تمام تماس گیرندگان مستقیما بحث را به بد بودن دوره ی دولت قبلی و تحریم امریکا کشاندند!دقت فرمایید.
با تشکر
امین از هندوستان

ناشناس گفت...

سلام
آلودگی هوا به خاطر عدم رشد مناسب سیستم حمل و نقل شهری هست وقتی من اتوبوس سوار شدم انقدر کثیف بود که حالم بد شد تازه وسط راه هم خراب شد دیگه سوار نشدم
بعدم با وجود ماشینهای غیر استاندارد مشخص است آلودگی دلیلش چیست
بعضی وقتها هر چقدر تلاش میکنیم صدامون در نیاد نمیشه
در دوران کرباسچی تهران تبدیل به یک شهر مدرن شد اگر برج سازی رواج پیدا کرد به خاطر رشد جمعیت تهران و وجود خانه های بدون ساخت مهندسی و از همه مهمتر مدرن شدن پایتخت یک کشور ۸۰ میلیونی لازم بوده
و جالب اینجاست که در دوران احمدی نژاد تنها به خورده شدن پول و گم شدن ۳۰۰ میلیارد از حساب شهرداری بود
نمیدونم بقیه فکر میکنن ما چیزی رو نمیبینم یا فراموش میکنیم
امیدوارم از طرف ما هم دفاع کنید چون ما نمیتوانیم تلفن بزنیم

ناشناس گفت...

با کمال احترام به مهمان امشب شما بنده این فرمایش ایشان یا که در تهران هر چند قدم یک سطل اشغال وجود دارد را نمیپذیرم چون اینطور نیست بنده در سال 83 برای یک ماه از کردستان وارد ایران شده بودم و در اینمدت به تهران و کردستان و شمال ایران هم مسافرت کردم و اتفاقآ چیزی که بسیار بچشم میخورد این است که در هر چندصدمتر یک صندوق صدقه و خیرات هست اما در هر هزار یا دوهزار متر هم یک ظرف برای ذباله نیست.

ناشناس گفت...

سلام برشما خدمتگزاران عزیز
تا کی میخواهیم که دیگران مشکلات ما را رفع کنند اگر هر کدام از ما از خودمان شروع کنیم مطمئنا این تاثیر رابر روی خانواده،محله،جامعه،شهر و کشور خود خواهیم گذاشت.پس بیایید کمی به زندگی خود برگردیم از صبح که بیدار شده ایم چه کارهایی برای پاکیزگی محیط خود کرده ایم و یا برعکس آیا کاری کرده ایم که باعث تشدید آلودگی محیط زیستمان شده باشد؟

ناشناس گفت...

سلام وفا جان
لطفا ترتیبی بدهید تا بتوانیم نظراتمان را از طریق ایمیل به شما ارسال کنیم چون از طریق فیلتر شکن نمیتوانیم ارسال نظر کنیم.
متشکر میشویم

ناشناس گفت...

متاسفانه این اصولگرایان نامرد از هر فرصتی برای تخریب اصلاح طلبان استفاده میکنند.همین انسانی که زنگ زد و میگوید کرباسچی فلان کرد در حالی که اگر کرباسچی نبود تهران منفجر شده بود.شاید اشتباه کرباسچی هم این بود که به نفع این کثافتها کار کرد

ناشناس گفت...

هر دم از این باغ بری میرسد،تازه تر از تازه تری میرسد

واقعاً که
گل کاشتیم، حمله به باغ قلهک توسط دانشجویان، بله، دانشجویان، البته واضح و مبرهن است که واضح و مبرهن نیست ، آیا این اشخاص دانشجو هستند یا شعبان بی مخ ها، در این حال و هوای سیاسی، که روابط دیپلماتیک ایران با همه کشورها در حد بسیار عالی می باشد، این یک کار فقط مانده بود، که به حول و قوه الهی آن هم انجام شد.
به کجا می رویم؟ سنگ چه کسانی را به سینه می زنیم؟ پرچم خودمان کو که امروز پرچم حزب الله و فلسطین را به دوش می کشیم؟ آن زمانی که کودکان و فرزندان این مملکت را به گلوله بسته بودند، آن زمانی که تک تک زنان و دختران مرزی را مورد تجاوز قرار می دادند، آن زمانی که دسته دسته جوانانمان را قتل عام می کردند؟ آن زمانی که جنگ 8 روزه 8 سال به طول انجامید، همین چند روز پیش که سربازان بی گناه را گروگان گرفتند که همه را کشتند، کجا بودند کسانی که پرچممان را دوش بکشند و ملک کشور دیگری را به آتش؟ مدافع حقوق بشر کجا بود؟
چه بر سرمان آمده؟ آهااااااااای، آقای محترمی که دارید ملک انگلیس در کشورت را به خاطر ظلمی که در حق مردم مملکتی دیگر شده به آتش می کشی و پرچمشان را به دوش، کجا بودی وقتی با صدای آژیر قرمز همکلاسیهای ابتداییم در پله ها ی پناهگاه زیر دست و پا له می شدند و از ترس قالب تهی می کردند؟ کجا بودی، وقتی خانواده سرباز بی گناه، چشم انتظار پسر رشیدشون بود ند، تا از خدمت مقدس سربازی بازگردد؟ برادر حزب اللهت اون موقع داشت سفارت کدوم کشور رو به خاطر ظلمی که در حق من و هموطنان تو شده بود، به آتش می کشید؟
درگیر کدام جریان شده ایم؟ خودمانیم که داریم زیر دست و پا له می شویم. هنوز که هنوز است تاوان ندانم کاریه تسخیر سفارت خانه ها را از 30 سال پیش، می پردازیم و هنوز که هنوز است باز جو گیر شدن ما را رها نمی کند.
تا وقتی این گونه جو گیر باشیم، آش همان آش است و کاسه همان کاسه، چه خاتمی باشد، چه احمدی نژاد، چه بازرگان، چه شاه.... تا زمانی که پیرو جمع باشیم همین است، فرهنگ سیخی چند؟ جای بسی تعجب است که نیروی انتظامی می تواند جلوی هر گونه اغتشاش و مخالفت علیه نظام را بگیرد اما نمی تواند این اوباش که آبروی ایران را در مجامع بین اللملی می برند، کنترل کند.
چه خبر است؟ چه کسی پشت این ماجراست؟ خصومت با اسرائیل است یا فروشگاه بنتون بخاطر نپرداختن حق حساب؟ خصومت با امریکاست یا باغ قلهک که ملک دولت بریتانیاست؟ پس اینجا پیام تبریک سال نو برای مردم انگلیس دیگر چه صیغه ایست؟؟
یادمان نرود که تمام خبرگزاری های دنیا، این گروه را به ترجمه از خبرگزاریهای ایران "دانشجویان" نامیده اند.
مبارک باشد

ناشناس گفت...

بسم الله القاسم الجبارین

اطلاعیه انتخاباتی روشنفکران پیرو خط امام و رهبری

نظر به اینکه شرکت گسترده در انتخابات باعث تداوم نظام شکوهمند اسلامی است در جهت تزریق روحیه حماسی به امت حزب الله برای حضور گسترده و میلیونی در انتخابات آتی با استفاده از سلاح قلم و منطق به جنگ عدم حضور در انتخابات رفته موجب رونق انتخابات و کوبیده شدن مشت محکم بر دهان آمریکای جهانخوار شویم.

با وجود اینکه 99 در صد مردم ایران دل در گروی ولایت فقیه دارند ولی این فکر که شرکت در انتخابات واجب کفایی است آنان معمولا حضور پررنگی آنچنان که شایسته نظام ولایی است در پای صندوق ها ندارند(هرچند که درصد شرکت در انتخابات 10 برابر درصد شرکت در انتخابات آمریکا است)

لذا ما برآن هستیم با استدلال های ساده ملت ایران را مشتاق شرکت در انتخابات کنیم.
به استدلاهای ما توجه کنید و با تکثیر آن در سطح اینترنت و بصورت اعلامیه های دانشگاهی مشت محکمی بر دهان ضد انقلاب بزنید:
الف) در نظام اسلامی کاندیداها از فیلتر شورای نگهبان می گذرند و امت حزب الله می تواند بدون هیچ نگرانی به هر کس رای دهد.

ب)عدم شرکت در انتخابات موجب تضعیف نظام شکوهمند اسلامی شده و چه بسا به مرور زمان موجب سرنگونی و اضمحلال این نظام مردمی و شکوهمند شود.

ج)سرنگونی نظام اسلامی باعث گسترش فسق و فجور در جامعه خواهد شد. به نمونه هایی از فسق و فجور توجه نمایید:

1) بازگشت خوانندگان منحوس لس آنجلسی در کشور و رواج موسیقی و آواز و تدریس موسیقی در مدارس کشور.

2)برگزاری مجالس لهو و لعب متعدد در منازل مردم و فقدان نیروی بسیج و انتظامی در جهت ممانعت از برگزاری این مجالس.

3)تنها ماندن مبارزان لبنان و فلسطین و قطع کمکهای میلیاردی به رزمندگان حماس و حزب الله

4)جایگزینی قوانین فاسد حقوق بشر به جای قوانین و حقوق الهی و عدم اجرای قوانین سنگسار و شلاق درکشور.

5)عدم فیلتر اینترنت و دسترسی آسان جوانان به سایت های الحادی

6) جایگزین شدن مراسم فسق و فجور مانند کارناوالها و مجلس رقص و پایکوبی با مراسم پر افتخار عزاداری سالار شهیدان آقا اباعبدالله.

7)بازگشت سیاستمداران و اقتصاددانان که در دانشگاههای فاسد آمریکا و اروپا درس لیبرالیسم را فرا گرفته اند.

8)ایجاد فسق و فجور درکانون خانواده با برابر شدن حقوق قضایی و مدنی زن و مرد.

9)احیای جشنهای شیطانی نظیر جشن مهرگان و جشن چهارشنبه سوری

10)خطر تبعید روحانیون به خارج کشور و تعطیلی حوزه های علمیه کشور و فقر فرهنگی.

11)رواج بی حجابی و بی توجهی به چادر این هویت ملی زنان ایران

ما اگر بخواهیم مضرات عدم شرکت ملت در انتخابات را بنویسیم مثنوی هفتاد من می شود.
امید است شما عاشقان نظام شکوهمند اسلامی با تکثیر این اطلاعیه موجب روشنگری شده و حضور 70 میلیونی در پای صندوق های رای نوید دهید.

وسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

ناشناس گفت...

اقا تورا به تمام مقدسات قسمتان میدهم یک نفر معنی شرافت،وجدان ، غیرت، ...را به بعضی از این برادران جانبرکف بگوید.از صبح تا شب در بوق و کرنا میدمند و تبلیغ نفرت و جنگ و خون واتش میکنند، بعد همه اینها را هم بدشمن و مخصوصآ امریکه نسبت میدهند!!! اما میایند همین تبلیغات را در سایت صدای امریکا هم میکنند!! ذهی بیشرمی. اقای وفا تورا به همه مقدسات این اطلاعیه ای را که اینجا گذاشته اند در میزگرد نشان بدهید.

اسکیز گفت...

محتوای این پستها گاهی گیج کننده است.
البته گردش موضوعات حتما" ضروریه برای اینکه مغز کلید نکنه و از کار بیفته اما٬
نون نیست..
امثال ما فلک زده های تو سری خورده ی در جوانی پیر شده فکر کنم آلودگی محیط زیست رو درز بیگیرن و فعلا از سر ناچاری بسپرن دست آقا امام زمان
ببینیم تا بعدش چی میشه

پیمان Aalst گفت...

کاش در کنار جنبش در جریان مردم عادتهایی هم ترویج پیدا کند مثلا همان صندوق صدقاتی که مثل فضولات گوسفندی در همه جا ریخته! کاش عزم میکردن در همه شهرها این قوطی اهنی ها رو از بیخ ببورن و ببرن