۱۳۸۷ آذر ۱۹, سه‌شنبه

آخرین تحولات هند و پاکستان

در میزگرد امشب شرکت کنید.

میزگرد امشب میزبان دکتر ساید هزنت پژوهشگر موسسه خاورمیانه در واشنگتن است. دکتر هزنت رئیس پیشین بخش خاورمیانه مرکز پژوهشهای استراتژیک در اسلام آباد و بخش علوم سیاسی دانشگاه پنجاب و مولف کتاب پاکستان: مشکلات حل نشده دولت و جامعه است.
در برنامه امشب دکتر هزنت به آخرین تحولات پاکستان و هند نگاهی دقیقتر خواهد داشت.
آیا می توان پاکستان را مسئول حملات تروریستی بمبئی؟
آیا پاکستان به میزان کافی با تروریسم مقابله می کند؟
آیا جمهوری اسلامی ایران می تواند نقشی مثبت در فرونشاندن تنش میان هند و پاکستان ایفا کند؟
نیروهای امنیتی پاکستان به دو اردوگاه لشگر طیبه حمله کردند. گزارشها حاکی از دستگیری مظنون به برنامه ریزی حملات تروریستی بمبئی اسن. در حالی که برخی از ناظران پاکستان را مسئول می دانند رئیس جمهوری این کشور آصف علی زرداری اعلام کرد پاکستان خود قربانی تروریسم است و این حملات به همان اندازه این کشور را تهدید می کند. تلاشهای کشورهای غربی خصوصا آمریکا برای فرونشاندن تنش میان دو قدرت اتمی منطقه، هند و پاکستان، اولویت بیشتری یافته است. وزارت خارجه آمریکا دیروز اعلام کرد. آمریکا از نزدیک وضعیت را زیر نظر دارد و دولت پاکستان باید جلوی حملات تروریستی آینده را بگیرد و شبکه هایی که می توانند مسئول تدارک حملات خشونت بار افراط گرایان باشند را از بین ببرد.
چی فکر می کنین؟

۶ نظر:

مصطفی گفت...

با اینکه ایران در خفاء در تلاش برای به هم زدن اوضاع این دو کشور بوده هم زمان به پرویز مشرف کمکهای شبه تروریستی هم کرده و حملات اخیر در بمبیی حاصل تروریست پروری ایران و پرویز مشرف در شمال پاکستان است و این بر همگان واضح است.

arash گفت...

متاسفانه سیاستهای دولت کارتر در ایجاد کمربند سبز به روند انقلاب ایران و شد تروریست کمک کرده است.
هنوز هم میگویم رژیم تروریست فقط با اعمال خشونت کنار میرود و گفتگو بی تاثیر است

ناشناس گفت...

آقای وفا باسلام
لطفا از خصوصی سازی مخابرات و مشکلاتی که گریبانگیر کارمندان مخابرات است صحبت کنید ، جالبه بدونید کارمندان مخابرات برای اعتراض رو آوردند به نوشتن وبلاگ وااعتراض در اینترنت آدرس چند تا شونو براتون مینویسم
1- مخابرات و خصوصی سازی :http://tciran.blogfa.com/#Scene_1
2- روز نوشته های یک کارمند مخابرات
http://manews.blogfa.com/
3- مخابرات در روند خصوصی سازی :
http://mokhaberatema.blogfa.com/

ناشناس گفت...

متاسفانه باید گفت در همر جایی که فرهنگ مردم ریشه در خرافات مذهبی داشته باشد ,راه برای گروه های انحرافی و افراطی باز و اشوب طلب باز می باشد زیرا تمامی این افراد در درست بودن کار خود و وحشیگری و تعصب شک ندارند . به عنوان مثال دوره حکومت کلیسا برمردم و انگیزاسیون وحکومت تزاری یا حکومت ایران که به نام خداوند یگانه ادم میکشتندو میکشند.وباید با مقابله سرسختانه و اصولی با انها مبارزه کرد را تنها راه موجود برای حفظ ان زمانیست که فرهنگ و تفکر مردم بالا برودوجز ازاین راهی ندارد,ما باید بدانیم دموکراسی با مذهب تناسبی ندارد.

ناشناس گفت...

با درود
کار زیبا ومفیدی را آغاز کرده اید موفق باشید.
ف
تهران

ناشناس گفت...

بادرود
این کوشش می تواند به آنان که شما را دوست دارئد کمک فکری نماید
ایف
تهران