۱۳۸۷ آذر ۲۰, چهارشنبه

شصت سال پس از اعلامیه جهانی حقوق بشر

در میزگرد امشب شرکت کنید.

میزگرد امشب میزبان آقای هادی قائمی هماهنگ کننده کمپین بین المللی حقوق بشر ایران، و خانم پریسیلا نِری هماهنگ کننده امور تصویری سایت witness.org ژورنالیست و فیلمساز حقوق بشر است.

در شصتمین سال تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر با وجودی که پیشرفتهایی حاصل شده اما همچنان گزارشهایی از بی عدالتی، نابرابری و ناپاکی در بسیاری از نقاط جهان به گوش می رسد. اعلامیه جهانی حقوق بشر چیست و چالشهای امروز فعالان حقوق بشر چه هستند؟ آیا مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر ورای قوانین دولتهاست؟ دولتها چه مسئولیتی دارند؟ مردم چه حقوقی دارند؟

شما چی فکر می کنین؟
چه چیزی توجه شما را به حقوق بشر جلب کرد؟

وزارت امور خارجه امریکا در بیانیه ای اعلام کرد "ما به تلاش مدافعان حقوق بشر در سراسر جهان توجه داریم؛ کسانی که با خطر تهدید، ضرب و شتم، دستگیری و حتی مرگ می کوشند حقوق هموطنانشان پایمال نشود...در این شصتمین سال ما بار دیگر تعهد می کنیم که از کسانی که برای آزادی از ظلم و ترس تلاش می کنند و خواهان مسئولیت پذیری دولتهایشان هستند حمایت کنیم."

۲۲ نظر:

moh گفت...

وفا جان با درود.در مورد حقوق بشر پرسیده بودی...من فکر میکنم اگر حکومت ایران بخواهد حتی یک روز اجازه دهد که مردم به این حقوق خود دست پیدا کنند یقینا همان روز روز مرگ حکومت اسلامی ایران است پس برای بقای خودش هم که شده هیچ وقت اجازه دست یابی مردم به این حقوق را نخواهد داد....موفق باشی
عدالت محور گریز

ناشناس گفت...

Ba Dorod
aya tasaviri ke hoghoghe bashar erae dadeh ast ta behal dar sathe jahani ba tasvire naghze in ghavanin dar jahan hamkhani dashte ast dar sharazeti ke keshvarhai ke khod hamiye hefye in hoghogh hastan ama az tarafi digar dar hefze in ghavanin be gonei moaser nemikoshand. az jomle tavafoghe Europa ba ersale sokhte atomi be iran ke dar layehaye ravabete siyasi dide mishavad va kamelan motafavet ba tavafoghe in ghatnameha mibashad ke har bare tasvim mishavad dar ghebale rejime eslami ke in masalaro kamelan adi karde ast , ke moteasefane mardome ma ay kamtarin hoghoghe khod naagah hastand.

ناشناس گفت...

بادرود
لطف کنید از خانم وری بپرسید نظرشون در مورد نقض خقوق بشر در ایران چیست و آیا در مورد ایران نیز تحقیقاتی انجام داده اند و چه نتیجه ای داشته؟

ناشناس گفت...

با سلام خدمت شما و مهمانان گرامیتان
لطفا از مهمانانتان بپرسید که چرا کشور های اسلامی بیشتراز سایر نقاط جهان حقوق بشر را نقض می کنند؟ آیا این ربطی به اسلام دارد؟

ناشناس گفت...

حقوق بشر دستاویر صهیونیست جهانی برای مظلوم نمایی عناصر خود فروخته است.
اسلام دینی کامل و قوانین آن ماندگار و مترقی است.
قوانین حقوق بشر باید از فیلتر قوانین اسلام بگذرد تا زیانهای آن زدوده شود.

ناشناس گفت...

من با نظر داوود1366 مخالف هستم. این نظام غرب است که حقوق بشر را نقض می کند برای نمونه اردوگاه گوانتانامو سیاه چالی است که نمونه آن در هیچ کشور اسلامی دیده نمی شود.

کیانوش رشیدی قادی گفت...

آقای مستقیم!

هر آنچه رژیم حاکم بر ایران انجام میدهد، بر ضد حقوق مردم و بویژه حقوق مردم ایران است.

سازمان ملل متحد باید برای اجرای مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر از همه راه های ممکن و حتی راه حل نظامی رژیم اشعالگر جمهوری اسلامی را زیر فشار بگذارد و به صدور قطعنامه های خشک و خالی بسنده نکند.


کیانوش رشیدی
ژورنالیست از آلمان

ناشناس گفت...

مجازات شلاق و سنگسار از طرف خداوند به عنوان یک راه درمان تعیین شده است.
برای مثال شخصی که مریض است به او آمپول می زنند و این فرایندی دردناک است ولی ما نمی توانیم به کسی که مریض است بخاطر درد کشیدن آمپول نزنیم.

شلاق و سنگسار هم همینطور است یعنی کسی که مرتکب گناه شده راه تعالی بعد از مرگش مسدود شده و تنها راه باز کردن راه تعالی شلاق زدن یا سنگسار کردن طبق قوانین اسلام است.

از طرفی خداوند متعال برای مجریان شلاق و سنگسار ثواب اخروی عنایت فرموده است.

یعنی در حقوق بشر اسلامی درمان برای مجرم و ثواب برای مجازاتگران مجرمان درنظر گرفته شده و برپایی حقوق به اصطلاح بشر مانع درمان گناهکاران و مانع ثواب متدینین با ایمان می شود.

کیانوش رشیدی قادی گفت...

آقای وفا مستقیم!

با درودی دوباره.

خواهشمندم به کارگردان فنی بگویید کیفیت صدای آقای قائمی بسیار بد است.

جلوه های ویژه بکارگرفته در پشت شما بسیار زیاد است و این جلوه های ویژه موجب توجه کمتر به سخنان شما و یا مهمانان می شود.

با احترام

کیانوش رشیدی

ناشناس گفت...

زن ایرانی حضرت زهرا(ع) دخت گرانقدر حضرت ختمی مرتبت را اسوه خودمی داند و همانطور که حضرت زهرا (,) به قوانین اسلام پایبند بود زن ایرانی نیز خود را موظف به تمکین قوانین اسلام می داند و کمپین یک میلیون امضا خود نشانگر حقارت این کمپین است چرا که 35میلیون زن در کشور اسلامی ایران زندگی می کنند ولی هنوز حتی یک میلیون نفر نیز آن را امضا نکرده اند.

آرش گفت...

با سلام ، سوال من از مهمان برنامه اینست: که آیا حمله نظامی به یک کشور دیگرو اشغال ان تحت عنوان آوردن دموکراسی برای آن کشور ( اشاره به حمله ایالات متحده به عراق و افغانستان)از جمله مصادیق زیر پا گذاشتن حقوق بشر نیست؟ با تشکر

کیانوش رشیدی قادی گفت...

به ابوالفضل باید پاسخ داد:

اگرحتی یک روز آزادی نسبی در ایران اجرا شود، زنان و مردان در ایران ما به تو و سران رژیمی که از آن دفاع می کنی و اسلام و فاطمه ی مورد اشاره ی تو نشان خواهند داد که اسوه ی آنها فاطمه است یا زنان قهرمان و آزادی خواه سرزمین ما؟

کیانوش رشیدی

ناشناس گفت...

ba dorood
be nazare man har kas ta hoghooghe khodash ke joziee az hoghooghe bashar ast ra dark nakonad be hoghooghe digaran ehteram nemigozarad
va dar javab be kasani ke migooyand felan keshvar khood hoghooghe bashar ra ra'ayat nemikonad bayad begooyam ke beyaieed ma ra'ayat koonim ta az anha pish bashim

ناشناس گفت...

با سلام به آقاي مستقيم و بقيه دوستان
من با نظر ابولفضل و ابول اسود کاملا مخالفم.آقايون محترم بايد خدمتتون عرض کنم که انسانهاي عقده اي و رواني که بعضا از ساديسم و شيزوفرني رنج مي برن براي ارضاي روان مريض خودشون و براي توجيه جنا يات و آدمکشيهاشون دست به دامن دين مي شن.ميگن دينمون گفته زن اگه تمکين نکرد بزنيدش يا غير مسلمون نجس هست يا سنگسار کنين!!!
ولي حقيقت اينه که کسانيکه از اين تفکرات پيروي مي کنن دارن از حقيقت و انسانيت فرار مي کنن و در درجه اول بايد به روانپزشک و روانشناس مراجعه کنن.
آقاي عزيز شما اگه مي خواي ثواب کني لازم نيست آدم بکشي!کاراي زيادي هست که به وسيله اونا ميتوني ثواب کني.در اسلام و همه اديان هم به کارهاي عام المنفعه و نيکو کاري تاکيد شده.برو مدرسه بساز.برو شکم گرسنه فقرا رو سير کن.برو دست نوازش به سر يتيمان بکش.برو کار آفريني کن.برو يک سر پناه براي کارتون خوابها درست کن.برو معلمي کن.ولي خوب البته آدم کشي و نظاره کردن جون دادن يک آدم براي يک ساديست يک حال ديگه اي داره!!!!
در ضمن همين آخوند ها ميگن هيچ کس رو تو قبر اون يکي نمي ذارن.
اگه کسي گناهکار باشه که اون دنيا در محضر خدا محاکمه ميشه.پس به فضولي بنده و شماي سر تا پا گناه احتياجي نيست.بهتره پاتونو از تو کفش خدا در بيارين.اين که از اين.اگه ميخواي ثواب کني هم که بهت گفتم چيکار کن.
ولي اگه هنوزم با شنيدن اين حرفهاي منطقي من دلت ميخواد بزني و بکشي شک نکن که يا ساديسم داري يا شيزوفرني از نوع حاد.اونم مساله اي نيست.من روان درمانگر هستم و ميتونم درمانت کنم ولي حداقل 2 سال طول ميکشه ولي ارزش داره.
در ضمن در اسلام گفته شده که کليه قوانين ديني قا بليت به روز شدن و تحول رو دارن.ما هم اسلام مترقي رو دوست داريم نه اسلام 1400 سال پيش رو.امام علي فرموده:فرزند زمان خويش باش.
نجوا

رستم فرخزاد گفت...

با اجازتون من یک کوچولو دیگه آبروی این بسیجیها رو ببرم.

همین آقایی که امروز به اسم مجید از تهران زنگ زد و با اون مثال مسخره حقوق بشر رو به رانندگی تشبیه کرد. همین آقا یکی از همون چهار تا بسیجی هست که با اسمهای مختلف به صدای آمریکا زنگ میزنه. مثلا همین آقا مجید در برنامه میز گرد با دکتر حقیقی در دقیقه 28 برنامه به اسم سیروس از آستارا زنگ زده بود.

خوب دیگه این هم کم کم داره میشه اسباب خنده ملت.

مجید جان یا سیروس جان یا حسن حسین تقی نقی و صدها اسم دیگه که هر شب ازشون استفاده میکنی و میدونم این وبلاگ رو هم میخونی. دیگه خندیدیم به اندازه کافی. صدای منحوست برای هممون تابلو هست. حسابی خندیدیم به این کار سخیف شما. دمتونم گرم که اسباب خنده و تفریح ما میشین.

معلومه که علاوه بر بسیجی بودن توانایی دلقک بودن رو هم دارین.

ناشناس گفت...

آقای مستقیم ، لطفا این پیغام رو به آقای چالنگی برسانید :
آقای چالنگی در برنامه چهارشنبه شبها همواره در میان سخن آقای نوری زاده و سایر مهمانان برنامه وارد میشه و اجازه نمیده ایشان سخن خودشون رو بدون دخالت مجری بیان کنند و نظم سخنان ایشان رو بهم میزنه ، و این رفتار آقای چالنگی نظم شنیداری بیننده را هم بهم میزنه
متاسفانه ایشان بر سر مسائل کوچک هم به اندازه 10 دقیقه وقت برنامه را گرفت همین چند دقیقه پیش بر سر معنای یک واژه (سلطان) به اندازه 10 دقیقه بحث و جدل راه انداختند در حالیکه میشد بجای این مدت اجازه بدهند میهمانان برنامه به موضوع جنبش دانشجویی بیشتر بپردازند

در یک کلام متاسفانه آقای چالنگی در اهمیت بعضی موضوعات دچار خطا می شوند من سعی میکنم به برنامه شما ای میل بزنم و اونجا هم این مورد رو خدمت آقای چالنگی عرض کنم

ناشناس گفت...

با سلام

وفا جان من دوستت دارم اما تو هرگز نميتواني جاي احمد رضا بهارلو را درقلب من و فكر ميكنم همه ايراني زبانها پر كني. لطفا" با آن ادب تصنعي خودت زياد آن بالاها نرو و بيا پايين با هم راه برويم.
من حدث ميزنم كه تو و آقاي چارلنگي با آن دكتر دكتر گفتنش در فكر اين هستيد كه يك روز وراي خوش خدمتي در مبادي ورودي ايران به داخل مشرف شويد اما زهي خيال باطل كه برداشت شماو آقاي اوباما...كه به شما حقوق ميدهد از ايران و مسايل آن به فاصله زياد از آقاي احمد رضا بهارلو عقب تر ميباشد.

بايد بگويم كه شما را دوست دارم ام در مقايسه با آقاي احمد رضا بهارلوبا عرض معذرت شما را به هيچ وجه اصلا" و ابدا" دوست ندارم. ايشان يك شخص با تجربه است شما در مقابل او بسيار كم تجربه و كوچك هستيد دوست خوبم.
(( خوش بود گر محك تجربه آيد به ميان))
اين موضوع كه شما بي ادبانه بر كرسي بزرگتر از خودت تكيه زده اي و به روي مبارك هم نمي آوري در نزد ما ايرانيان هتك حرمت محسوب ميگرددو نه ما جوانتر ها و نه بزرگان ما در كنه وجود از اين موضوع راضي نيستيم.

ارادتمند آقاي بهارلو (و نه شما)
مينو

ناشناس گفت...

با سلام

وفا جان من تو را نميخواهم زيرا تو نيمي از قريحه آقاي بهارلو راهم نداري.

بهتر است ادب را مراعات كني و از اين برنامه به دليل حفظ حرمت آقاي بهارلو بروي. شما اصلا" بقول معروف : فوت و فن كار را بلد نيستي.

من براي تو ناشناس نيستم و تو خوب ميداني كه من به اين برنامه توجه دارم . آن را از آن آقاي بهارلو ميدانم زيرا او موي خود را در اين كار سپيد كرده است.

وفا جان تو بيشتر آمريكايي هستي و در قلب ما جايي نداري
آقاي وفا مستقيم بر تو بدرود
آقاي بهارلو بر تو درود بر تو سلام

آقاي مستقيم آيا درست است كه يك نفر ديگر فكر خود را - عمر خود را- زندگي خود را- امنيت خود را و روح خود را هزينه كند و موي خود را در تهيه يك برنامه سپيد كند خود را تباه كند - خون دل بخورد زجر بكشد - روي خوش نبيند ... تا آن برنامه به ثمر بنشيند آنگاه شما كه تازه از راه رسيده ايد بياييد و جاي آن شخص را بگيريد؟
كجاي اين كار با مرام ما ايرانيها سازگاري دارد؟
نه ما در كنه وجودمان اين را نميپسنديم

مينو

وفا گفت...

مینوی عزیز سوابق و زحمت های همکار محترم و بزرگوار من آقای بهارلو بر هیچکس پوشیده نیست و ما همچنان از تجربه او در صدای آمریکا بهره می بریم. نکته دیگر اینست که همه ما از جمله من و آقای بهارلو کارمندان صدای آمریکا هستیم و مجری تصمیم های اداری مدیریت. این برداشت برداشت درستی نیست که فکر کنیم کسی می آید و انقدر قدرت یا تشنگی شهرت دارد که شخص دیگری را از معرکه بیرون کند و... اگر باور نمی کنی با آقای بهارلو مکاتبه کن ولی بعد بالا غیرتا نتیجه اون رو اینجا بنویس که من هم شرمنده دوستان نشم.

ناشناس گفت...

با احترام به نظر مينو خانم.من از اجراي وفا مستقيم بسيار لذت مي برم و به نظر من بسيار انسان با ظرفيت و دمکرات منشي هستن ايشون.آقاي بهارلو هم انسان صادق و مهرباني بودن.ايشون هم جاي خاصي در قلب من دارن.
اما هيچ چيز در اين دنيا ابدي نيست و نميشه شما انتظار داشته باشين تا ابد فقط آقاي بهارلو اجراي ميزگرد رو به عهده داشته باشن.
وفا هم کم سن و سال و بي تجربه به نظر نمي رسن به هيچ عنوان.اتفاقا به نظر من به مراتب از بعضي مجريان قديمي مسلط تر هستن.
ضمنا آقاي بهارلو در ستون قلم بدست به مساله ي اختلاف سليقه با تهيه کننده ميز گرد اشاره کردن که ازتون خواهش مي کنم تشريف ببرين بخونين و بي جهت از وفا و چالنگي انتقاد نکنين.
اين عزيزان صرفا مجري و برنامه ساز هستن .لطفا افترا نزنيد!
ادب و متانت در وجود وفاست.اگر تصنعي بود در عرض اين چند سال و اجراي اين همه برنامه هاي مختلف بالاخره يک جايي يک خطايي بايد مي ديديم که جز ادب و صفا صميميت و دانش و اجراي بسيار فاخر و عالي چيز ديگري نديديم.
آقاي چالنگي هم که بهترينه.با اون شوخي هاي با مزه که سياست خشک و بي رحم رو براي ما قابل هضم ميکنه.
من فکر مي کنم ما جوونهاي با استعدادي مثل وفا پريسا کامبيز و...رو بايد تشويق کنيم نه اينکه با ايراد هاي بني اسرائيلي دلسردشون کنيم.
جوانگرائي در هر جامعه رمز پيشرفت و ترقيه.
در آخر من و همسرم ايرادي در اجراي وفا جان نمي بينيم و از وبلاگت هم هر روز ديدن مي کنيم.افتخار مي کنيم به جوان شايسته اي چون تو.پيروز و پاينده باشي.

از زحمات شبانه روزي همه ي بچه هاي صداي آمريکا ممنون و سپاسگذار
ما نا و اردشير

ناشناس گفت...

آقا وفا سلام

من پسر هستم نه دختر.
همانطور که گفتم من شما را دوست دارم, از اینکه نظر مرا پست کردی و جواب دادی متشکرم.
این موضوع بار مثبت برای شما دارد. اما نظر من همان است مه عرض کردم و تغییری نکرده است.

احترام بزرگتران در تار و پود ما ایرانیان است و از این موضوع گریزی نیست.
البته آقای مستقیم شما خیلی مودب هستید. اما باید دانست که گذشته هر انسان بسیار اهمیت دارد.

چه بسیار اوقات از زمان بچگی به همراه پدرم در خانه – اتومبیل – در سفر به صحبتهای آقای بهارلو گوش کرده ایم و ایشان در قلبهای ما جای گرفته است.

این برنامه بی نام آقای بهارلو در هیچ کجای چهان شناخته شده نیست!

از نقطه نظر علمی وقتی کسی مداوما" کاری را تکرار کند – حضور مستمر داشته باشد – زحمت بکشد – کار کند – تلاش کند – وقت بگذارد... آن کار به مرور ایام تبدیل به یک دگرگونی ماهیتی میشود یک حس میشود و وجه جدایی ناپذیر از آن کاردر روح و وجود شخص وارد میشود.
این موضوعات را نمیشود به سادگی توضیح داد زیرا برای آدمهایی که معمولا" کار مهمی در زندگی انجام نداده اند ابدا" قابل فهم نیست به همین جهت این دسته آدمها خیلی راحت میگویند:
مگر ارث پدرش است که تا ابد برای او باشد؟

اشخاصی که چنین حرفهایی میزنند دقیقا" در فاز همسان افرادی هستند که در ایران اصلا" سنشان به جبهه و... نمیخورند اما از صدا و سیما تا نمایندگی مجلس را با صدها پول و نیرنگ و فریب و سهمیه رزمندگان و جانبازان و شیمیایی... قرق کرده اند و همه عالم و آدم را از گردونه بیرون کرده اند.
آقا وفا من از تو پوزش میخواهم, اصلا" منظورم تو نیستی.

منظور من چیست؟ همین حالا که هر روز به اداره میآیی, یکدفعه نیایی, چه حالی میشوی؟ کسی که به تو عادت کرده چه حالی میشود؟
من صد برابر بیشتر آن حال میشوم زیرا من...

زیرا من فقط آقای بهارلو را دوست دارم و تو هرقدر هم که مودب باشی جای او را نمیتوانی در قلب من بگیری.
این برنامه هم ماحاصل کار اوست و تو اگر بلدی خودت یک برنامه اینطوری درست کن.
با وجود احترام زیادی که برای تو قایل هستم ولی این کار تو درست مثل آدمهای حزب الهی و ... داخل ایران است که خودشان صاحب کاری نیستند و یک شبه کار دیگران را صاحب میشوند.

برای من مهم نیست که تو نظرات مرا پست بکنی یا نکنی , برای من این مهم است که تو اینها را میخوانی و اگر تصمیم گرفتی که پست نکنی من ناراحت نمیشوم. من با آقا و خانم ایکس مسابقه پاسخ گویی نمیگذارم و جوابشان را نمیدهم و این کارها را در شان خود نمیدانم. اگر امکانی بوجود میآوردی من اینها را خصوصی به تو میگفتم.

آقای بهارلو مثل برادر بزرگتر و یا پدر من است و تو یادت باشد, وقتی به آن صندلی نزدیک میشوی تا بر روی آن بنشینی, به آن نگاه بکن و بدان که آن صندلی جای آقای بهارلو است. امیدوارم که اگر آقای کامبیز محمودی در این قضیه دخیل بوده است هر چه زودتر سوتفاهم ها را حل کنند.
از راهنمایی شما برای ارتباط با آقای بهارلو متشکرم. روز شنبه از اینترنت پر سرعت اداره این کار را میکنم.

ارادتنمد شما
مینو

ناشناس گفت...

آقا وفا سلام
آقا وفا من موفق نشدم كه با آقاي بهارلو مكاتبه كنم،اما آشنايان ما گفتند كه عقايد من خيلي كم لطفي براي شما بود... كه از اين موضوع من متقاعد شدم.
از لحن تند خودم نسبت به تو پشيمانم و از تو معذرت خواهي ميكنم.

راستش تو هم با وبلاگ خوبي كه داري و اجراي خوب كار آقاي بهارلو را تكميلتر كرده اي و باعث ايجاد ارتباط قوي تر بين مخاطبين با برنامه شده اي.

نظر شخصي من اين است كه لحن ملايم شما با هيئت حاكمه(بقول مرحوم بازرگان) جمهوري غير اسلامي ايران ناپسند است و من به قول معروف كمي خرج انتقادم را زياد كرده بودم.

در هر صورت از اينكه شما و آقاي بهارلو با هم همكاري ميكنيد خوشحال هستم و اميد وارم كه شما در يك اقدام خلاقانه ايشان را براي دقايقي به برنامه دعوت كنيد.

با درود
ارادتمند
مينو