۱۳۸۷ فروردین ۱۰, شنبه

تفسیر خبر شنبه شب

مروری بر مهمترین رویدادهای هفته

در این هفته پرزیدنت بوش در یک سخنرانی در مورد جنگ جهانی با تروریسم به موفقیتهای حاصل از افزایش نیروها در عراق اشاره کرد و هشت بار به حمایت جمهوری اسلامی ایران از افراط گرایان شیعه و ستیزه جویان عراق اشاره کرد. او موفقیت در عراق را برای مقابله با "جاه طلبی ایران در منطقه" ضروری دانست.

ملاقات بوش با امیر بحرین در آغاز هفته انجام شد. امیر بحرین از "اقدامات پرزیدنت بوش در ارتباط با بحرین، منطقه و امنیت و ثبات جهان در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی" قدردانی کرد. بحرین قرار است سفیری به عراق بفرستد و پرزیدنت بوش حمایت بحرین از دموکراسی جوان عراق را ستود.

جان نگروپونته، معاون وزارت خارجه آمریکا، در هیاتی عالیرتبه با رهبران جدید پاکستان ملاقات کرد. این حرکت در زمانی انجام شد که واشنگتن از نزدیک شدن گروههایی در دولت جدید به گروههای طرفدار طالبان ابراز نگرانی کرده است. دو طرف بر همکاریهای دوجانبه و مبارزه با افراط گرایان تاکید کردند.

وزیران خارجه آمریکا و کره جنوبی در واشنگتن دیدار کردند و خواستار تسریع روند خلع سلاح اتمی کره شمالی شدند. واشنگتن اعلام آمادگی کرد تا با انجام تعهدات کره شمالی به تعهدات خود در قبال آن کشور عمل کند.

وزیر خارجه هند نیز در این هفته از واشنگتن بازدید کرد. نهایی شدن همکاریهای اتمی آمریکا و هند به تعبیری پایه های روابط گسترده تر و تازه ای را بین دو کشور بنا می کند اما این اتفاق باید در زمان دولت و کنگره فعلی آمریکا متحقق شود چرا که تضمینی وجود ندارد تا دولت آینده آمریکا با این طرح موافقت داشته باشد.

در حالی که معاون رئیس جمهوری آمریکا از سفر خاور میانه ای خود باز می گردد کاندولیزا رایس عازم اسرائیل و اردن شده است. تلاش گسترده آمریکا برای به نتیجه رساندن توافق میان اعراب و اسرائیل با نا آرامیهای گسترده در منطقه همزمان شده است. در این میان اجلاس سران عرب در دمشق جاری است که بنا به گزارشهای رسیده کمترین تعداد سران شرکت کننده در هشت سال فعالیت خود را شاهد است و وضعیت لبنان و سوریه از جمله عوامل موثر در این مورد گزارش شده.

در برنامه امشب به اتفاق دکتر بهمن آقایی دیبا، دکتر مهران براتی و مهندس علی افشاری به این رویدادها نگاهی دقیقتر خواهیم داشت و به طور خاص به روند صلح و رقابت برای توسعه برنامه های اتمی در منطقه خواهیم پرداخت؟

آیا جمهوری اسلامی با توجه به یکدست تر شدن حکومت سیاست مشخصی را برای برنامه اتمی خود و در قبال منطقه اتخاذ خواهد کرد؟

آیا تحولات جاری نشانی از بالاگرفتن تنشها و قوت گرفتن احتمال برخوردهای نظامی در منطقه خواهد بود؟

آیا در پشت صحنه خطر رقابت تسلیحات اتمی، بازار فروش سوخت اتمی تعیین کننده این سیاست هاست؟

چی فکر می کنین؟

۱۶ نظر:

ناشناس گفت...

آقای وفا... من فکر می کنم روش شما برای تفسیر خبر اصلا جنبه علمی ندارد. زیرا، تحلیل کلام این سه نفر کم و بیش شبیه به هم می باشد. جائی که تضاد ایده ها وجود نداشته باشد، دانشی هم خلق نمی شود. مهمتر اینکه تفسیر مبتنی بر نظرات شخصی خواهد بود تا بر مبنای داده ای تجربی. این رویکرد را معمولا حکومت های دیکتاتور ، مانند جمهوری اسلامی، دارند. اگر برگردیم به برنامه های خودتان، مثلا در میزی گردی با شما، آقای امیر احمدی با آقای داعی. بنده شاهد بودم که چه تاثیر بسزائی این برنامه داشت و واقعا مردم تشنه حرف های آقای داعی بودند تا آقای امیر احمدی( تا آنجائی که من شاهد بودم). حرف های آقای امیر احمدی فوق العاده پلاستیکی بود و افراد هم ( بخصوص افراد عادی) او راالان بخوبی می شناسند.
سعی کنید از افرادی که دیگاه مخالف دارند استفاده نماید. من می دانم حملات زیادی از طرف مردم ایران برای دعوت این افراد می گردد ( مانند آقای حقیقی)، ولی این کمک به آگاهی بیشتر مردم می کند. مردم بخوبی قضاوت می کنند، بخصوص افراد عادی مردم. افراد تحصیل کرده از بحث های بدون تضاد ممکن است لذت ببرند، ولی در مردم عادی اینطور نیست ، یعنی ممکن است آنها را تشویق ننماید( مردم عادی) که برنامه را دنبال کنند . مهم تر اینکه، استفاده از دیدگاه مخالف، این فرصت را بوجود می آورد که افراد یاد بگیرند که چگونه همدیگر را تحمل کنند که بنیاد اصلی دموکراسی را تشکیل می دهد.
امید وارم که این به شما کمک نماید.

وفا گفت...

ناشناس عزیز از نظرت سپاسگذارم. نظر راجع به برنامه یک مطلبه و راجع به موضوع برنامه مطلبی دیگه. خوشحال می شم نظرت رو در باره موضوعهای برنامه بخونم.

ناشناس گفت...

وفای عزیز
مطمئن باش یکدست شدن حاکمیت به این شکل که تماما در اختیار افراطی ترین
جناح حاکمیت قرار گرفته فقط نتیجه اش افزایش بحران چه در مورد سیاست هسته ای وچه در مورد مشکلات داخلی ست.
اینها که به قدرت مطلق رسیده اند
همانانی هستند که در طول 30 سال گذشته
هر عاقلی را حتی در میان خودشان طرد کردند.

بابک خرمدین

ناشناس گفت...

اکنون که ثابت شده رژیم جمهوری اسلامی در اکثر بمب گذاری ها و ترورهای کشور عراق دست دارد و در اکثر عملیات کشتار نظامیان آمریکا در عراق رد پای رژیم جمهوری اسلامی دیده میشود و اخیرا نیز به سوی سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد موشک پرتاب کرده ویک کارمند سفارت آمریکا کشته و عده ای نیز مجروح شده اند.
همچنین دست این رژیم در تنشهای مختلف در لبنان دیده میشود و عملیات تروریستی رژیم جمهوری اسلامی در لبنان ، افغانستان و فلسطین هم به طور پیوسته ادامه دارد. از طرف دیگر این رژیم که در داخل ایران پایگاه مردمی نداشته و در انتخابات اخیر حدود 30 در صد مردم رای داده اند ( که بیش از 50 در صد از این عده نیز مخلف رژیم بوده اند) شدیدا بدنبال دستیابی به سلاح اتمی است تا بر منطقه حاکم شود.رژیم جمهوری اسلامی 20سال مخفیانه بدنبال دستیابی به سلاح اتمی است . مقامات آمریکائی و سران کشورهای غربی باید بدانند فقط در یک صورت منطقه رنگ آرامش را به خود خواهد دید که رژیم جمهوری اسلامی وجود خارجی نداشته باشد چراکه بوجود آوردن اغتشاش و ترور و کشتارتغذیه رژیم برای ادامه حیات است.

ناشناس گفت...

در پاسخ به نظر " ناشناس اول" باید بگویم ، چون مردم ایران 24 ساعته از سوی 6 کانال تلویزیون و چند کانل رادیو و تعدادی روزنامه ، با اخبار یک طرفه به سود رژیم مورد بمباران خبری قرار میگیرند، اگر در یک برنامه ماهواره ای شاهد طرفداری از رژیم و یا پیشنهاد طرح مذاکره با رژیم را بشنوند یا سریع کانال را عوض میکنند و یا ماهواره را خاموش میکنند و میگیرند می خوابند. آقای وفا ، به نظر میرسد در برنامه ها باید افرادی آگاه با نقطه نظراتی به سود مردم ایران(مخالف رژیم ) حضور یابند تا مردم از نکات مفیدی آگاه شوند.

رامین گفت...

درود
با توجه به سفر معاون رئیس جمهور آمریکا به منطقه و شورشهای جدید در عراق و یکدست شدن حاکمیت ایران و پافشاری بر غنی سازی اورانیم بنظر می رسد که باید منتظر بحرانی تر شدن روابط بین المللی جمهوری اسلامی و فشارهای بیشتر علیه ایران بود که نتیجه آن از نظر اقتصادی در داخل برای مردم بسیار گران تمام خواهد شد.
در مورد برنامه های تفسیر خبر و مهمانان محترم آن فکر می کنم که جمهوری اسلامی و طرفدارانش به اندازه کافی شبکه تلویزیونی در داخل و خارج در اختیار دارند و نظرات گرانبهایشان 24 ساعته بدون منعکس شدن کوچکترین انتقادی به ملت تحمیل می شود در خارج هم که شبکه های العالم و سلام و غیره در اختیار موافقان حکومت اسلامی وجود دارند.
حال اگر طرفداران سیاستهای حکومت در رسانه ای بی طرف مانند صدای آمریکا هم مشغول تفسیر اخبار شوند باید گفت که چه جایگاهی برای ابراز نظر مخالفین و منتقدین باقی می ماند.
بهتر است به جای ایراد به صدای آمریکا دموکراسی را به طرفداران سیاستهای جمهوری اسلامی گوشزد کرد که حکومت مطبوعشان که ادعا می کند نه تنها از حمایت اکثریت قریب به اتفاق مردم برخوردار است بلکه امام زمان و خدا و پیامبر و مقدسات هم پشتیبانشان هستند آنقدر ظرفیت ندارد که انتقاد یک مخالف و منتقد حکومت ولایت فقیه را حتی برای مدت کوتاهی پخش کند . در حالیکه در صدای آمریکا بارها از طرفدارن جمهوری اسلامی برای بیان نظرات دعوت شده و خیلی راحت در برنامه نظراتشان را بیان کرده اند.
موفق باشید

ناشناس گفت...

سلام وفای عزیز.از بین همه دوستان در صدای آمریکا فقط اجرای شما و آقای بهارلو و خانم درخشش به نظرم پروفشنال هستش.البته خدای نکرده این عرض بنده جسارت به محضر دیگر دوستان نیست.فقط خواستم نظر خودم رو گفته باشم.مطلب دوم اینکه جمهوری اسلامی بعد از سالها مبارزه با آزادیخواهان با نظر تئوریسین های خودش به این نتیجه رسیده که مثل همه حکومتهای غیردموکرات دیگه توی منطقه مثل عربها و جمهوریهای تازه استقلال یافته مثل آذربایجان شمالی و ...بیاد و ریشه ای عمل کنه.به این صورت که همه سیاستگذاریهای نظام ائم از سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و ..بر این اصل استواره که قشر میانی یا همون قشر متوسط رو از بین ببره.در این صورت جامعه به دو قشر اشرافی و فقیر تقسیم میشن که هیچکدومشون کاری با حکومت ندارن.و همونطور که میدونین همه تحولات تو یک جامعه از قشر متوسط آغاز میشه.وضعیت ایران به شکل خیلی فاجعه باری به سمت زوال و نابودی پیش میره.افزایش نقدینگی تو بازار به قدری تورم ایجاد کرده که واقعا شکاف طبقاتی داره به یک جدائی مطلق طبقاتی تبدیل میشه.فعلا زیاد سرتون رو درد نمیارم.دوباره مزاحم میشم خدمتتون.
مرثی

moh گفت...

با سلام بر وفای عزیز و خوانندگان گرامی...این سخنان گرانبها را دوباره آماده کردم که قضاوتش را میسپارم به خودتان:
سخنان ماندگار مسئولین جمهوری اسلامی ،قسمت دوم:

لبهایم را روی نقاطی از سرشان که مو نداشت گذاردم ، آنجا هم داغ و مرطوب
بود ، بی اختیار با زبانم کمی از رطوبت را برداشتم !
این قسمت را بدون توضیح بخوانید ، در صورتی که نتوانستید حدس بزنید مربوط به
کدام صحنه از فیلم !!! است ، مجبورید به آخرین جملات مراجعه نمائید !

بعضی از جملات آنچنان غیر قابل باور است که مجبور شدم مرجع خبر را بنویسم
و الا مابقی جملات به قدری مشهورند که قابل کتمان نیستند.

احمدی نژاد : مردم با شنیدن نام دموکراسی تهوع میگیرند . (اعتماد 30 فروردین 86)
محمد علی رامین : برای مبارزه با توطئه استکبار ، نام خلیج فارس را به
خلیج مسلمانان تغییر دهیم.

عشرت شایق : مردان در استادیومها با دیدن ما زنان عشق میکنند و به رعشه
می افتند و جیغ میزنند...گناه دارد چون موجب مریض شدن آقایان می شود
(13 دی 84 )
جنتی : قبل از انقلاب نام هرکسی را که می خواستند از صندوق در می آمد. ( )
جنتی : ( در رابطه با انتخاب محمود احمدی نژاد ) مردم هم قد خود را انتخاب کردند .
(8 تیرماه 86 - نماز جمعه)
سعید جلیلی ، دبیر فعلی شورای عالی امنیت جمهوری اسلامی : ما حاضریم نام
خلیج فارس را به خلیج دوستی تغییر دهیم. آنچه تحت عنوان خلیج دوستی
مطرح شده یک شعار نیست
بلکه نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران است.
(10 دیماه 85 در دیدار با یوسف بن علوی عبداله ، وزیر خارجه عمان )

هاشمی رفسنجانی : در ابتدای پیروزی انقلاب و حتی در پیش نویس
قانون اساسی بحث ولایت فقیه مطرح نبود .
در شورای انقلاب هم این مسئله به ذهن ما و امام خطور نکرد.

احمدی نژاد : همه مردم دنیا در جریان انرژی هسته ای با ما موافقند ، فقط یکی دو
تا از این کشورها مانده اند که آنها هم چیزی از مهرورزی و عدالت نمی دانند.
(18 شهریور 86 - واحد مرکزی خبر )
احمدی نژاد : از تمام دنیا برای حل مشکلاتشان با ما تماس می گیرند .
( ایلنا آذر 84 )
احمدی نژاد : در امریکا دانش آموزان امریکایی می گفتند ... شما زنگ بزنید ، ما
صدایتان را پشت بلندگوی مدرسه می گذاریم تا همه بفهمند شما چه می گوئید .
(آفتاب 23 مهر 85 )
فاطمه رجبی ، همسر الهام : ( در رابطه با احمدی نژاد ) اگر جان بدهم برای
این تحفه الهی کم است !

احمدی نژاد : دنیا به سرعت در حال احمدی نژادی شدن است !

شاهرودی ، رئیس قوه قضائیه : مردم جهان عاشق مسئولان ما هستند .

خزعلی ، عضو شورای نگهبان : امام خمینی گفتند کاری کنید که زنان رئیس جمهور
نشوند .
(وب سایت معاونت امر به معروف و نهی از منکر نیروی مقاومت بسیج
10 فروردین 87 )
خزعلی ، عضو شورای نگهبان : حضرت علی در کودکی گوش بچه ها ( یی که به
پیامبر توهین میکردند ) را گاز می گرفت !
( سخنرانی در باکو ، روز میلاد حضرت علی )
خزعلی : امیدواریم روزی عید غدیر جای نوروز را بگیرد و عید بزرگ ما شود !
جنتی : 12 فروردین روز عید بزرگ ماست و باید این روز را ( بجای نوروز) جشن
گرفت .

خبرنگار : آقای خمینی شما چه احساسی در بازگشت به ایران دارید؟
خمینی : هیچی !!!
خمینی : دلخوش نباشید که مسکن فقط می سازیم ، آب و برق را مجانی
می کنیم اتوبوس را مجانی می کنیم ، ..، شما را به مقام انسانیت می رسانیم.
خمینی : مملکت متمدن این است که آزاد باشد ، مطبوعاتش آزاد باشد ، مردم
آزاد باشند...
رفسنجانی : خب بله منهم در جوانی کارهایی کرده ام که هنوز روم نمیشه بگم.

فرمانده نیروی هوایی: امریکا در مانور آخر خلیج فارس در برابر مانور ایران
شکست خورد .

کروبی : آقایان به رای مصلحتی باور دارند و دخل و تصرف در رای مردم را
حرام نمیدانند .

مشائی ، مشاور رئیس جمهور : استفاده از روسری در ایران اجباری نیست ،
..، ایرانیان در ترکیه می توانند هم مشروبات الکلی استفاده کنند ، هم بی حجاب
شوند و هم با مایو بگردند .
(آفتاب 6 تیر 85 )
ملا حسنی : ما در اسلام آزادی نداریم .

ناطق نوری : مشکل کشورهای منطقه این است که ولایت فقیه ندارند.

سردار مقصودعینی : همینجا خدمت ایشان ( امام زمان ) عرض میکنم که اگر بخاطر
گناهان ما در ظهور شما تاخیر شده است ، ما را از بین ببرید تا راه ظهور باز شود.
سردار مقصود عینی : به برکت همین لباس روحانیت است که بلا از این نیرو
دفع می شود !

حجه الاسلام علی زادسر : به مردم اعلام کنید که نمایندگان هیچکاره اند تا کسی
سراغ ما نیاید . ( سایت زادسر 8 آذر 85)

و اما عاشقانه ترین جملات قرن !
سایت رفسنجانی ، روزشمار خاطرات از فوت خمینی ، 3خرداد
دستم را روی دست امام گذاشتم ، داغ بود . حرارت دستشان اعماغ ! (اعماق)
وجودم را گرم کرد .
لبهایم را روی نقاطی از سرشان که مو نداشت گذاردم ، آنجا هم داغ و مرطوب
بود ، بی اختیار با زبانم کمی از رطوبت را برداشتم !

با تشکر عدالت محور گریز

ناشناس گفت...

با درود
وبلاگ شما فيلتر شد! اسباب خجالت است كه ابزار گفتگو را از تيغ كين مي گذرانند.
پاينده باشيد

ناشناس گفت...

مرگ بر منافقين و شما دوستان سيا

moh گفت...

با درود دوباره به یاران عزیز این وبلاگ....چون امروز سیزدهم فروردین ماه است بد ندیدم که چندتا دروغ از نوع سیزده را برایتان بنویسم!:

محمود احمدي نژاد رياست جمهوري كشور ايران در يك كنفرانس خبري بعد از ابراز ندامت از كارهاي گذشته و با عذر خواهي از ملت ايران اعلام كرد نسبت به كارهاي گذشته احساس شرمساري و پشيماني مي كند و مي خواهد آدم شود

غلامحسين الهام كه به مردي براي تمام شغول شهرت يافته است و نام او به دليل تعدد شغل در كتاب گينس ثبت شده است بعد از اين كه از تمام مناصب دولتي كناره گيري كرد گفت قصد دارد سالهاي باقيمانده عمرش را در كنار خانواده اش بگذراند

فاطمه رجبي همسر غلامحسين الهام صبح امروز از طريق خطوط هوايي لوفت هانزا وارد فرانكفورت شد طبق آخرين خبرهاي ارسالي از خبرنگار ما در آلمان بعد از اعلام آدم شدن احمدي نژاد خانم فاطمه رجبي دچار بحران روحي شديدي شد كه بعد از قطع اميد پزشكان داخلي وي به همراه فرزندش با اولين پرواز صبح وارد فرانكفورت شد پزشكان حال وي را وخيم اعلام كرده اند

امروز داريوش خواننده محبوب كشورمان بعد از ورود به وطن در حالي كه اشك شوق مي ريخت مورد استقبال صفار هرندي وزير ارشاد قرار گرفت داريوش ساعتي بعد در مرقد امام حاضر شد و با آرمان هاي امام تجديد بيعت كرد مكان كنسرت اين خواننده محبوب متعاقبا اعلام خواد شد

كاندوليزارايس بعد از ملاقاتي كه با هاشمي رفسنجاني در پشت درهاي بسته داشت اعلام كرد انرژي هسته اي حق مسلم ماست وي هاشمي رفسنجاني را يك جنتلمن خطاب و از او براي سفر به آمريكا دعوت نمود كه با جواب حتما هاشمي مواجه شد گفتني است حالات كاندوليزارايس در اين ديدار غيرقابل باور بوده است

علي دايي طي يك مصاحبه جنجالي اعلام كرد اگر در بازي با كويت يك مشت الاغ را بازي ميدادم از اين ها بهتر بازي مي كردند وي در تكميل صحبت هاي خود گفت در باز بعدي به عنوان بازيكن در خط حمله ايران قرار خواهد گرفت تا نشان دهد غيرت ايراني چيست

سردار زارعي در يك اقدام ضربتي به عنوان رييس ستاد امر به معروف و نهي از منكرمعرفي شد وي ساعاتي بعد از انتخاب در يك اقدام ضربتي شش زن را به عنوان معاونان خود انتخاب كرد او هدف از اين انتخاب ها را دادن فرصت لازم به جامعه بانوان براي ابراز وجود اعلام كرد وگفت زنان ايراني به حق خود در جامعه نرسيده اند

جمهوري اسلامي در يك اقدام شجاعانه و بي سابقه اقدام به برگزاري رفراندم دوباره در روز دوازدهم فروردين نمود طبق پيش بيني ها نود و هشت درصد مردم با حضور در پاي صندوق ها به جمهوري اسلامي راي داده اند بنابر آخرين خبرها از وضعيت دو درصد باقي مانده اطلاع دقيقي در دست نيست

طبق فرمايشات مقام رهبري از سال آينده عيد نوروز از تقويم رسمي كشور حذف خواهد شد و به جاي آن عيد ايرانيان در روز عيد قربان برگذار خواهد شد در ضمن به جاي مراسم چهارشنبه سوري برگذاري دعاي كميل به طور گسترده در تمام كشور در شب عيد قربان قطعي خواهد بود

ايران به عنوان مالك قطعي پنجاه درصد از درياي خزر اعلام شد با اعلام اين خبر مشخص شد شايعاتي كه در مورد عقد قراردادي نگين بين ايران و روسيه بوده اسن كذب محض است و ايران با درايت موفق به دريافت سهمي پنجاه درصدي از درياي خزر شده است

بعد از اين كه مهناز افشار بازيگرتوانمند ايراني براي بازي در فيلم يكي منو بگيره برنده جايزه اسكار شد در اقدامي جنجالي و براي دفاع از حق مردم مظلوم فلسطين به جاي خود اسماعيل هنيه را براي دريافت جايزه خود به روي سن فرستاد كه مورد استقبال اكثر حاضران قرار گرفت

كتاب خاطره دلبركان غمگين من بعد از تاييد دوباره از سوي وزارت ارشاد و شخص صفار هرندي در يك اقدام جنجالي در كتب درسي سال اول دبيرستان قرار گرفت صفار هرندي هدف از اين اقدام را استفاده جوانها از موقعيت ها و كسب تجربه عنوان كرد

جرج بوش رييس جمهور جنجالي آمريكا باز هم جنجال آفريد وي روز گذشته در يك اقدام بي سابقه با حضور در شهر قم مورد استقبال بي سابقه مردم اين شهر قرار گرفت وي بعد از سخنراني مفصلي كه داشت به بيت آيت الله منتظري رفت و با گفتن شهادتين مسلمان شد او بعد از اين اقدام در حالي كه اشك شوق مي ريخت گفت آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند

باتشکر عدالت محور گریز

moh گفت...

در جواب آن دوستی ! که آرزوی مرگ برای ما منافقین ! و دوستداران سازمان سیا کرده باید بگویم که عزیز دوستدار سازمان سیا شرف دارد به دوستداری خامنه ای و همدستانش که به خاطر قدرت و حفظ آن از هیچ قتل و ستمی دریغ نمیکنند.
ومن چون همه ایرانیان آزاده و وطن دوست عاشق امریکا و امریکایی هستیم .واز اینکه پرزیدنت بوش حساب ما را از این قوم عرب ستمگر جدا ساخته به خود میبالیم . و اما ای ناشناس واقعا وجود یک وبلاگ برایت آنقدر گران و آزار دهنده است که حاضری برای هم میهنانت (که البته بعید میدانم تو ایرانی باشی) آرزوی مرگ کنی؟واقعا برای تو و امسال تو با این فکر کوته متاسفم که حتی حاضر نیستید نظرات واقعی مردمی که به اساذت گرفته اید را در این وبلاگ مشاهده کنید .ننگ بر تو و امسال تو.

باتشکر عدالت محور گریز

رامین گفت...

درود
متاسفانه در بیان طرفداران جمهوری اسلامی جز شعار مرگ و نیستی چیزی به چشم نمی خورد این دوستان در زمان جنگ با شعار می خواستند از راه کربلا به اورشلیم برسند اما با چند صدهزار کشته به بصره هم نرسیدند و با همین گونه شعارها از دیوار سفارت آمریکا مانند دزدها بالا رفتند و هر سال سالگرد این سفاهت را جشن می گیرند و پرچم آمریکا و اسرائیل را آتش می زنند در حالیکه هیچگاه چنین رفتاری از سوی طرفداران دولت آمریکا صورت نمی گیرد
هرگز منطق و استدلال در بیان طرفداران جمهوری اسلامی دیده نمی شود و هر جا کم می آورند به امام زمان و ته چاه حواله می دهند . سازمان سیا هرگز نویسندگان و روشنفکران آمریکایی را به دلیل مخالفت نکشته و دانشجویان را زندانی و شکنجه نکرده ایکاش وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی از سازمان سیا درس می گرفت.وظیفه وزارت اطلاعات کار اطلاعاتی انجام دادن در جهت حفظ منافع ملی است و نه دستگیری شکنجه و سرکوب و کشتن مخالفین در داخل و خارج کشور.

ناشناس گفت...

اگر این آقای بوش به جای 8 بار 8000بار هم نام ایران را به عنوان حامی تروریست بیاورد هیچ فایده ندارد.تا زمانیکه ریشه فاسد بنیادگرایی تروریسم پرور اسلامی در ایران ریشه کن نشود غرب روی آرامش را به خود نخواهددید و هر روز تعلل و کوتاهی کار را مشکل تر و ثمره احتمالی درگیری راهولناکتر خواهد کرد.به نظر میرسد که غرب درتله سیاست وقت کشی ایران گرفتار آمده است.رهبران غرب منجمله امریکا علیرغم لفاظی ها سیاست"چمبرلینی"را دنبال میکنند و با بی عملی خود زمینه را برای وقوع یک فاجعه تمام عیار بشری ایجاد میکنند که شاید ابعاد آن از جنگ جهانی دوم نیز فراتر و وحشیانه تر باشد.کابوس جهان آزاد تنها با براندازی سریع حکومت اسلامی خاتمه می پذیرد و بس.

ناشناس گفت...

من فکر می کنم در حال حاضر خارج کردن حتی تدریجی نیروهای نظامی از عراق به هیچ وجه به نفع منطقه و حتی گسترده تر در ابعاد جهنی نخواهد بود.
آقای اوباما متاسفانه یا چیزی در مورد وضعیت عراق نمی دانند که بعیده یا اینکه خیلی خوشبین هستند که در اینصورت اگر رئیس جمهور بشوند نه تنها آمریکا بلکه متاسفانه سایر کشورهای جهان با مشکلات بزرگی طی ریاست جمهوری ایشان روبرو خواهند شد.
برعکس اون چیزی که خیلی از افراد عادی تصور می کنند در حال حاضر فشارهای بسیار سنگینی از طرف نیروهای تروریستی و شبه نظامی تندرو و یاغی به سایر نیروهای نظامی حافظ صلح و امنیت وارد میشود.
در واقع اینک عراق محل یک جنگ تمام عیار بین صلح و ثبات که بدنبال آن دموکراسی خواهد بود و درگیری و کشتار و تعصب که به دنبال آن دیکتاتوری و حکومت اقلیت بر اکثریت است می باشد.
لذا تصور من این است که خارج سازی نیروهای نظامی حافظ صلح و امنیت در عراق به منزله شکست قطعی صلح و ثبات و دموکراسی در برابر کشتار و تعصب و دیکتاتوری خواهد بود ولو مقطعی باشد.
نیروهای شبه نظامی و تروریستی و متعصب در حال حاضر تمام نیروها و امکانات خود را برای همین در عراق متمرکز کرده اند و به هیچ عنوان دست بردار نیستند اما آنچه که در طول تاریخ هم دیده ایم این است که در نهایت صلح عدالت برابری آرامش و دموکراسی برنده و پیروز نهایی خواهد بود.
متاسفانه آنهایی که از عراق فعلی بعنوان باتلاقی برای آمریکا و یا تعابیری مشابه آن یاد می کنند خبر ندارند که مدت هاست خود گرفتار باتلاقی بزرگتر شده اند که هر روز بیشتر در آن فرو می روند.
نمونه آن را برخوردشان با مردم و عکس العمل هایشان در برابر کشورهای دیگر می توانید ببینید و جالب اینجاست که آنقدر خود بزرگ بین و خود محور هستند که هنوز متوجه نشده اند که چه آینده شومی در انتظارشان خواهد بود و باید به این افراد گفت که همین تعصب و خود بزرگ بینی شما را به نابودی خواهد کشاند و هیزم جهنم خواهید بود همان جهنمی که در نماز جمعه از آن یاد می کنید و مردم بدکار را هیزم آن خطاب می کنید هرچند برای ترساندن مردم و در جهت همان تئوری رعب و وحشت است اما خود براستی هیزم های این جهنم خواهید بود چه این جهنم باشد چه نباشد برای شما خواهد بود و در انتظار شماست!

ناشناس گفت...

man fekr mikonam ke behtarin farzandane in abo khak(mojahedin aziz)anchenan kak be tonbane akhundha andakhteand ke be haziagui oftadeand.va kesani ke anhara sansor mikonand az puiai va aiandeh darie anha dar vahshat hastand.Hormate ruznameh neghari ra mohtaram beshmarid va begozarid anha ham harfhaieshan ra bezanand.ta siah rui shavad harke dar an ghash bashad.